Valikko

Ahtimet

Keskustele moottorin ahtamisesta.
Autot & liikenne -chat

ALOITA UUSI KESKUSTELU


Keskustelut

08.01.2015
MIKSI OSTAA EUROSONTAA?
Ranskalaisista ja italialaisista on tekniikka ihan loppu parissa vuodessa, lisäksi ne ruostuvat silmissä. Saksalaiset autot ovat kommunisti-kärryjä sillä Kommunismin isä Karl Marx oli saksalainen ja VolksWagenin keksijä Adolf Hitler loi kansallissosialismin joka on sosialistisen työväenliikkeen muoto. Johan nimi "Kansan auto" kertoo kaiken. Lisäksi sakemanni-rakkineet ovat hintaansa nähden heikkolaatuisia, varsinkin johtotähti Mersu joka ruostuu nopemmin ja pahemmin kun yksikään japanilainen. Tsekkiläinen Skoda ja espanjalainen Seat kuuluvat edelliseen sakkiin. Brittiläisiä merkkejä ei juuri käytännössä enää ole, sillä British Leyland ja kaikki ne kurjat Morrikset ja Austinit sun muut Sunbeamit jota yhtiö edusti, tuhoutuivat omaan mahdottomuuteensa. Laatu oli yhtä huonoa kun itäblokin Ladoissa ja Mosseissa joten kovenevilla markkinoilla ei ollut enää mahdollisuuksia pärjätä. Lisäksi kommunistijohtoiset autotehdastyöläisten liitot tekivät oman osuutensa yllyttämällä työläisiä lakkoihin vähän väliä. Jäljellä ovat Rolls Royce ja Bentley jonka omistavat saksalaiset, Jaguar kuuluu intialaisille ja Aston Martinin omistustausta on varsin epäselvä niinikään. Jäljelle jäävät Yhdysvallat ja Japani. Amerikkalaiset autot ovat hyvännäköisiä, kunnonkokoisia ja uskottavia. Lisäksi ne ovat hyviä ajaa, mukavia ja hyvinvarusteltuja. Japanilaiset autot taas eivät hurmaa ulkonäöllään mutta ovat teknisesti luotettavia ja kestäviä.
5
Ajoneuvot ja liikenne > Varusteet ja huolto > Ahtimet

Sivu /74