ivf - ei onnistumisia

EllenG

Hei ivf:iä läpikäyneet! Monennellako kerralla tärppäsi ja tulit raskaaksi? Mitä teit/tehtiin plussakierrossa eri tavalla kuin aiemmin? Entä mikä on ikäsi? Itse 37 v. ja takana 2 tuoresiirtoa ja 2 pas:ia, eikä yhtään kiinnittymisyritystä... pakkasessa on alkioita odottamassa. Onko joku saanut avun esim. pitkästä viljelystä, alkionkuoren avauksesta, kahden alkion siirtämisestä yhden sijaan tms tms tms?

53

9715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerty-

      Hei!
      Meillä tärppästi kolmannesta ivf:stä. Kyseisellä kerralla siirrettiin yhden alkion sijaan kaksi alkiota, jotka molemmat kiinnittyivät.
      Ensimmäisessä ivf:ssä alkio yritti kovasti kiinnittyä ja tulos oli heikosti positiivinen, eli kemiallinen raskaus. Toisessa ivf:ssä ei onnistanut, pakkaseen jäi 2 alkiota mutta pas:iin ei päästy kun eivät kestäneet sulatusta.
      Onneksi kaikki päättyi hyvin!

    • EllenG

      Hienoa kuulla, että tärppäsi noinkin pian. En tiedä, ollaanko joka klinikalla valmiita siirtämään kaksi yhden sijaan. Itse aion ainakin tätä mahdollisuutta kysyä (ollaan yksityisellä), vaikka olen puheista huomannut ettei lääkäri suhtaudu kovin myönteisesti kahden alkion siirtämiseen riskien takia... Ehdotitteko itse kahden siirtämistä lääkärille?

    • loun-

      Onnea vaan kovasti tärpin johdosta! Minäkin havahduin kovasti, että mahtavatkohan oikeasti siirtää kaksi alkiota samaan aikaan? Minäkin voisin kysellä tuota omalta lääkäriltäni!

    • joskus näinkin

      Täällä kuuleee kai enemmmän niitä epäonnistumisia ja vaikeuksia.. Meillä onnistui ensimmäinen yhden alkion tuoresiirto. Terve tyttö 8kk makkarissa tuhistelee nytkin..

    • EllenG

      saako kysyä, minkä ikäinen olet "joskus näinkin"? Kiinnostaa vain tietää, kuinka paljon ikä vaikuttaa ivf:n onnistumiseen...

      • EllenG

        Niin ja ihana uutinen, että ekalla kerralla tärppäsi!


    • 10 vuotta yritystä

      Meidän ensimmäinen ivf tuotti tuloksen. Olin silloin 28v ja siirrettiin kaksi "kakkoslaatua" olevaa alkiota. Yksi ihanaakin ihanampi poika oli tuloksena :) Toinen ivf tehtiin kun olin 33v ja siirrettiin yksi top-luokan alkio. Se tuli ulos parissa viikossa. 34v tehtiin pas (vain yksi alkio jäi pakasteeseen, 13 muuta munasolua oli liian huonolaatuisia) ja siitä syntyi vaikeuksien kautta toinen poika :) Raskas tie ollut äidiksi mutta kyllä se aurinko paistaa joskus risukasaankin!

    • EllenG

      Edellinen vastaaja, sulla on ollut todella hyvä onnistumisprosentti, hieno kuulla! Jo eka ivf toi toivotun tuloksen, ja toisen ivf:n eka pas. Voi kun mullakin ois käynyt... toki olen sua paljon vanhempi... mutta en tiedä oikeasti voiko iällä olla vaikutusta onnistumiseen enää sen jälkeen jos on kuitenkin saatu hyvälaatuisia alkioita iso liuta? Kun ei kiinnity, niin kai se on jostain muusta kiinni, vai??

      Raskashan tie on, mutta palkinto jos ja kun sen saa, on kaiken odottamisen arvoinen. Kärsivällisyyttä tässä vain tarvittaisiin, eikä se ole vahvin puoleni :(

      Haluan todella kokeilla tällä kertaa jotain uutta, kun rahaa tässä palaa kun kerta toisensa jälkeen negatiivinen tulos. Taidan kallistua ehdottamaan kahden siirtämistä..

    • 10 vuotta yritystä

      Tuuria on ollut todellakin meillä matkassa mutta myös sitä huonoakin. Toisen synnytyksessä meinattiin kumpikin, vauva ja minä, kuolla mutta kuten sanoin, vaikeuksien kautta voittoon

    • Sadekesänen

      Hei,
      meillä myös tärppäsi heti 1. ivf tuoresiirto, olen 35 v. Jätin tuohon kofeiinin pois (kahvia en juo, teetä join, mutta runsaan cociksen juonnin ja energiajuomat kokonaan pois), muuten elintavat olivat ihan ennallaan.

      Tsemppiä Sinullekin ja periksiantamattomuutta! :)

    • polpo

      Meillä icsi hoidoilla nyt kolme lasta, 2,5v. esikoinen ja 3kk identtiset kaksoset(yksi alkio siis vaan siirrettiin mutta 2 tuli). Meillä ei tavallisella ivf:llä tullut ainuttakaan alkiota ja icsi:lläkin vain 1-2 joten onneksi kuitenkin onnistuimme. Onnistumisia ennen lukuisia inssejä ja 1 tuore ja 1 pass siirto negaa. Näissä plussa siirroissa join muutaman päivän ennen punktiota ja n.viikon putkeen punktion jälkeen punaviiniä lasillisen iltaisin ...olen kuullut tämän tepsivän monella muullakin joten alan uskoa sen tehoon!

    • Äidiksi77

      Voi voi, luulen että tällaisesta kyselystä saat liian positiivisen kuvanivf/ icsi:n tärppimahdollisuuksista... Todennäköisemmin tällaiseen vastaa sellainen, jolla on onnistunut heti ensimmäinen tai toinen yritys kuin sellainen jolla on alla viisi hutia. Meillä onnistui esikoinen toisesta tuoresiirrosta ja nyt tulin vasta raskaaksi tällä haavaa ensimmäisestä pas:sta, mutta tuli keskenmeno. Ja meillä on kuulemma käynyt hyvä tuuri, keskimäärin ei näin helposti. Onnistumistodennäköisyys on parhaimmillaan 40% per yritys jos kaikki on kunnossa ja nainen nuori. Itsellä ikää 34 joten prosentit matalammat.
      Viestini olisi, että malttakaa mielenne jos ei heti tärppää, tässä hommassa useampi yritys kuuluu vähän kuin jutun luonteeseen.

    • endotar

      Hei!
      Kerronpa minäkin tarinani, ei todellakaan helppo tie, mutta kannatti kulkea. Meillä esikoinen sain alkunsa 3.ICSI:n tuoresiirrolla, jonka tuloksena syntyi poika 12/05. Oltiin siis tehty 1.ICSI, 1. Pas, 2.ICSI, 1.pas, jotka kaikki negoja. Sit oli jo fiilikset sellaset, että ainut mahdollisuus meillä taitaa olla adoptio. Mutta, kuinka ollakaan elämä on yllätyksiä täynnä :) Mulle siirrettiin aina kaksi alkiota kun se vain oli mahdollista.
      Sit tehtiin 4.ICSI, 1.Pas, 5.ICSI, 1.Pas ja toisen passin alkiot eivät selvinneet sulatuksesta. Sit tuli vaan mitta tayteen ja päätettiin luovuttaa haave pikkukakkosesta. Ihmismieli on kuitenkin ihmeellinen...kahden vuoden tauon jälkeen minulle heräsi taas toive toisesta lapsesta. Toinen munasarja poistettiin tässä välissä endon takia. Sanoin miehelleni, että entäpäs jos kokeillaan vielä kerran? Hän siihen, että ole hurjimatta ei se kuitenkaan onnistu. No, aikani pehmiteltyäni hän suostui. Se kannatti, sillä nyt tuolla sängyssä tuhisee 6kk:n ikäinen pieni prinsessa :) Tässäkin 6.ICSI:ssä minulle siirrettiin kaksi alkiota. Vuoto alkoi jo ennen testi päivää ja luulin, että peli oli pelattu ja itkut tuli itkettyä. Suuri yllätys oli se, että toinen vuotikin pois ja toinen pysyi turvallisesti matkassa 9kk:tta.

      Toivon todella teille onnistumista! Meille ainakin klinikalla sanottiin, että onnistumismahdollisuudet paranee 3.ICSI:n mennessä. En sit tiiä...

    • vihdoinkin odottaja

      Hei,

      meillä on takana yksi ICSI, jota ei viety loppuun asti, pyynnöstäni huolimatta, koska tuli liikaa munasoluja. Lääkärit pelkäsivät monisikiöraskautta. Tämän jälkeen siirryimme IVF-hoitoihin. Ensimmäisellä hoitokerralla tehtiin 1 tuoresiirto ja 3 PAS (1 erä ei selvinnyt sulatuksesta). Yhdestäkään ei mitään tulosta. Nyt on sitten toinen IVF tuoresiirto, josta raskauduin (menossa 22 viikko). Ensimmäinen hoito oli pelkkä IVF, tässä toisessa kerrassa tehtiin yhdistetty IVF/ICSI eli osaan munasoluista ruiskutettiin suoraan siittiöt, toiset olivat sitten oman onnen nojassa maljassa, josko kohtaisivat toisensa (munasolut ja siittiöt). Tuoresiirto, joka tehtiin oli sitten tällainen IVF/ICSI yhdistelmällä jakautunut alkio.

      Toivon kaikille hoidoissa oleville hyviä uutisia ja jaksamisia, sillä tämä tie on mielestäni epäreilu ja raskas kuljettavaksi.

    • ...................

      Tarkoitat varmaan, että ensin tehtiin yksi inssi? Icsissähän tiedetään tasan tarkkaan, että kuinka monta alkiota siirretään.

    • ihmeitä tapahtuu

      Heippa!
      Meille tehtiin 06/05 IVF, kaksi alkiota siirrettiin, ei tulosta. 09/05 PAS-yritys, sulatuksen kesti mut eivät jakautuneet.
      Tehtiin 12/05 IVF ICSI, kaksi alkiota -> poika 08/06.
      Kaksi vuotta yritimme toista, jonka jälken tehtiin 04/09 IVF ICSI, kaksi alkiota -> tyttö 12/09.
      Ja en tiedä saisiko tätä mainita täällä mutta nyt, emme yrittäneet tuli ylläri juttuna, että odotan luomusti kolmosta :)

    • Odotuksen odotus

      Meillä täällä lapsettomuutta takana reilu 2 vuotta. Olen itse 24-vuotias, mies 29. Itsellä taustalla lievä endometrioosi ja vasen munajohdin tukossa. Myös miehen siittiöissä vikaa. Luomumahdollisuutemme ovat melkoisen mitättömät.

      Tämän vuoden keväällä meille tehtiin yksityisellä 1.ICSI tuoresiirto, tulos nega. ICSI:in päädyttiin miehen huonojen siittiöiden vuoksi. Munasoluja saatiin kerätyksi 11 kpl, mutta näistä jakautui vain 4 :( Sittemmin PAS:sa 1 alkio siirrettin, loput kuolivat. Tästäkin puhdas nega. Siirrettävät alkiot ovat aina olleet top-luokkaa, mutta aina ei se hyvä laatukaan mitään takaa. Eikä näköjään tämä nuori ikänikään :(

      No, nyt olemme siirtyneet julkiselle puolelle ja hoidot starttaavat syksyn aikana. Ihana kuulla näistä onnistumisista useamman hoidon jälkeen, antaa taas uutta toivoa tulevaan koitokseen.

      Paljon tsemppiä ja jaksamista kaikille kanssasiskoille :)

    • mustatoivo

      Minä voisin myös kertoa mun tarinani elikkä yritystä takana yli kolme ja puoli vuotta 09 - 2010 kaksi kertaa leikattu endo pois ja vasen munatorvi tukossa sitten 2011 alkoi ivf hoidot 1 tuore ja 3 pas kaikki negat nyt olen odottamassa 2 ivf alkaa syksyllä toivon nyt parempaa tuuria mutta tämä on henkisesti rankaa :(

    • EllenG

      Kiitos kaikille kanssasisarille vastauksista.

      "Ihmeitä tapahtuu", täällä saa kyllä kertoa iloisista uutisista, ihana yllätys luomukolmoset! Ihmeitä todellakin tapahtuu, ja se on meidän kaikkien hyvä muistaa, vaikka kukaan ei usko ikinä, että omalle kohdalle osuu...

      "Odotuksen odotus", tsemppiä sinulle ja miehellesi. Kaksi vuotta on loputtoman pitkältä tuntuva aika, mutta pakko sanoa, että olette onneksi nuoria. Teillä on aikaa, ja vaikka vielä ei ole tärpännyt niin teillä on vielä hyvät mahdollisuudet.

      "Sadekesänen" ja "Polpo", punaviini- ja kofeiinittomuus-kikoista ei ole ollut minulle toistaiseksi mitään apua :( Mutta eihän sitä tiedä, mistä seikasta epäonnistuminen on kulloinkin johtunut. Voi kun tietäisikin...

      Nyt täytyisi vaan saada uskoa ja toivoa jatkoon, ei saa luovuttaa. Olen välillä tosi positiivisella mielellä ja välillä usko loppuu täysin tähän touhuun...

      • jellonamamma...

        anteeksi että korjaan mutta sain käsityksen että lapsi on luomu kolmonen,siis kolmas lapsi. ei luomukolmoset..käsitinkö oikein???
        onnea hirmu paljon.. täällä sillä on suuri merkitys :)


    • dooroo

      Takana 6 siirtoa, ei tulosta. On kokeiltu kahden alkion siirtoa, kortisonia, miniaspiriinia, jättiannoksia E-vitamiinia, foolihappoa sekä sinkkiä, kahvittomuutta, punaviiniä, greippimehua.. Kun ei niin ei. Muuta vikaa ei pitäis olla kun munatorvet tukossa. Menossa nyt 2. IVF:n passit. Ikää 37v.

    • EllenG

      Niinpä olikin luomokolmonen. Miten luinkin niin väärin... enkä edes yhtään ihmetellyt, että kolmoset :-) Onnea joka tapauksessa "Ihmeitä tapahtuu", aivan mahtava juttu!!

      "Dooroo", olen kokeillut myös kaikki mainitsemasi... sama vika kuin sulla ja sama ikäkin...

      • EllenG

        Niin paitsi etten ole kokeillut kahden alkion siirtoa, muita kyllä.


    • dooroo

      Tää on tosiaan aika syvältä.. Nyt menossa ekaa kertaa passiin luonnollisessa kierrossa, aina ennen tehty lääkkeelliseen. Katotaan ny, stressi ainakin ollut kova, kun pitänyt ovista tikuttaa ja viivojen vahvuuksia tihrustaa ja pelätä ettei vaan mene viikonlopulle siirto.. :/ Kovasti tsemppiä teille!

    • kolme icsiä

      3 icsiä,ekassa siirrettiin kaksi, toisessa ei päästy siirtoon, kolmannessa siirrettiin yksi, kaikki negaa, ei edes yritystä kinnittyä. Yksi hoito luovutetuilla, jossa siirettiin kaksi, nega sekin. Minussa ei pitäisi olla mitään vikaa, miehellä huonot siittiöt ja vähän.

    • EllenG

      "Dooroo", kerro sitten mikä on tulos. En ole kuullut, onko lääkkettömän ja lääkkeellisen onnistumisprosenteissa eroa. Olisi itse asiassa mielenkiintoista tietää, jos joku on kuullut. Stressaavaa on kyllä tuo oviksen tikutus ja juuri pelko tuosta ajankohdasta. Itselläni meni juuri viikonlopulle ja se oli sitten ohi siltä kuulta.. Lääkkeellisessä ajankohta ei ole onneksi niin tärkeä. Silti, jos kuulisin, että onnistumisprosentti on parempi lääkkeettömässä, en edes harkitsisi muuta...

    • dooroo

      Nyt on kaksi alkiota siirretty. 'Huijasin' vähän Pregnylillä kun pelkäsin niin paljon oviksen liian aikaisin tai myöhään tulemista. Siirto oli jälleen todella kivulias ja seuraavaan siirtoon harkitaankin kohdunkaulan laajennusta. Voiskohan se olla tuo se syy miksi ei olla ikinä onnistuttu..

    • ICSI-äiti

      Hei. Aloitimme hedelmöityshoidot syksyllä 2004, heti järeän ICSI:n avulla munasoluja tuli liikaa ja tuoresiirtoon ei pääty vaan sairaalaan hyperstimulaation takia. Ensimmääinen PAS ja ensimmäinen keskenmeno kuukautta myöhemmin.

      Sen jälkeen on tehty toinen, kolmas ja neljäs ICSI, joista vielä toisenkin kerran jouduin hyperstimulaation takia sairaalaan, tuoresiirtoihin päästiin vain kahdesti siis, PASseja on ollut niin monia,etten ole laskuissa pysynyt mukana, kolme keskenmenoa, yksi tuli itsekseen ulos, toinen lääkkeillä ja kolmas kaavittiin, ei kylläkään tuossa järjestyksessä. Aikaa vierähti 7 vuotta. Tälläkin hetkellä on 9 alkiota pakkasessa odottamassa Suomessa. Sekä 3 Sveitsissä.

      Siirryimme Sveitsiin hoitoihin, ensimmäisen ICSI-tuoresiirron (2 alkiota) tulos oli negatiivinen, mutta ensimmäinen PAS (2 alkiota) toi kauan kaipaamamme plussan.

      Hoidoissa oli eroja. Mutta Suomessakin kokeiltiin niin eri malleilla, etten millään muista yksityiskohtia. Mutta se mikä päällimmäisenä on itsellä mielessä, on että Suomessa munasoluja tuli aina aivan hirveästi, jopa yli 40 kerralla, joista kyllä suurin osa hedelmöittyi, mutta osa sitten karisi matkasta, vaan noin 20 alkiota on joka kerralla jäänyt pakkaseen, niitä sitten kolme kerrallaan siirrelty. Kun taasen täällä Sveitsissä tuli kaikkiaan 9 munasolua, joista ensimmäisistä 3:sta kaksi selvisi 5pv:n viljelystä ja toi siis sen negan, seuraavista 3:sta 2 selvisi sulatuksesta ja 5pv:n viljelystä ja toi meille nyt vuoden ikäisen tyttären. Viimeisten 3:n kohtalo olisi tarkoitus selvittää ensi kuussa.

      Jotenkin jäi vaan sellainen määrä vs. laatu -ajatus mieleen... Että ehkä Suomessakin pitäisi keskittyä siihen, ettei niitä munasoluja tulisi liikaa... Lääkärimme täällä oli aika ihmeissään kahdesta hyperstimulaatiostani ja sanoi, että heillä oli täällä ongelmia hyperstimulaation kanssa 20 vuotta sitten...

      • ICSI-äiti

        Niin ja ikää mulla siis nyt 34v.


      • ................
        ICSI-äiti kirjoitti:

        Niin ja ikää mulla siis nyt 34v.

        Sanoit, että välillä on siirretty kolmekin alkiota? Olen itse Suomessa julkisella puolella hoidossa, ja minulle on sanottu, että eivät mielellään siirrä edes kahta kerrallaan...


    • ¨¨

      Siirretty kolme? Minäkin julkisella hoidossa ja yksi siirretään vain.

    • äääääääääääääääää

      Moikka. Meille tehtiin aluksi tuloksettomia inssejä ja sitten ivf. Ivf:llä emme saaneet ainuttakaan hedelmöittynyttä alkiota. Sitten icsi, josta kaksi hyvää alkiota. Siirrettiin tuoresiirrolla ja toinen pass:na, negaa kummastakin. Sitten toinen icsi, josta yksi ainokainen alkio ja tärppäsi(tyttö 09). Lähdimme uudelle kierrokselle ja taas tuloksena vain yksi alkio. Tärppäsi ja ultrassa suuri yllätys kun sikiöitä oli 2 eli saimme identtise kaksoset(nyt 3kk). Voimia kaikille ja onnea hoitoihin! Meillä oli pitkä ja rskas tie, melkein meinasin jo luovuttaa. Plussa hoidoissa ei muuta erilaista paitsi etten kummassakaan uskonut plussan mahdollisuuteen joten elin ihan normaalia elämää ja käytin myös yhtä hyvää vinkkiä: punaviiniä n. viikko ennen ja jälkeen alkionsiirron.

    • ikuinen häviäjä

      ^ No eipä teillä kovin pitkältä tie vaikuta kuitenkaan kun neljästä hoidosta olette kolme lasta saaneet! Ja vain NELJÄ siirtoako!?? Onnenpekoiltahan te vaikutatte ennemminkin. Itellä takana 8 siirtoa eikä tuloksia näy. Siinä ei oo punaviinit eikä greippimehut eikä kortisonit eikä muut mömmöt auttanu.

    • äääääääääääääääää

      Siis lapsettomuutta oli takana 4 vuotta ennenkuin eka raskaus alkoi. Aluksi monta tuloksetonta inseminaatiota, sitten ivf josta ei ainuttakaan hedelmöittynyttä alkiota, kyllä se vaan koville otti. Sitten eka isci josta 2 alkiota mutta kummastakaan ei onnistunut, sitten kolmas icsi josta tosiaan 1 ainut alkio jolla onnistui. Tottahan toki ollaan oltu siinä mielessä hyvin onnekkaita että olemme nämä lapset saaneet. Meillä ongelmana siittiöit ja juuri se että emme meinanneet alkioita saada aikaiseksi. Onneksi nämä muutamat mitkä tuli olivat sitten sitkeitä sissejä. Moni olisi jo saattanut meidän tilanteessa luovuttaa koska lääkäritkään ei ymmärtäneet missä vika ja miksei alkioita tule. Aika turhalta tuntuu hoito josta ei saada edes yhtä alkiota.

      kuuinka monta hoitoa teillä on ollut?oletteko mittineet alkionkuoren avausta tms?pitkää viljelyä? ongelmia on niin erilaisia..

    • ikuinen häviäjä

      Juu, kaikki noi on tehty ja kokeiltu.. Ollaan tavallaan selittämättömiä mut miehellä alentunut siittiötuotanto (IVF:llä kuitenkin kaikki hedelmöitykset) ja mulla pari autoimmuunisairautta että niistäkö tämä johtuu, ei voi tietää :(

    • Äidiksi77

      Mulla pco, miehellä huono sperma.

      Meillä ivf: 12 munasolusta yksikään ei hedelmöitynyt-> ei siirtoa. Siirtyminen icsi:iin.
      1. tuoresiirto icsi: nega. Ei paseja.
      2. tuoresiirto icsi-> poika -10. Alun perin kaksoset, toinen kuoli rv8.
      Nyt uusi kierros,1. tuoresiirto icsi-> nega.
      Pas-> plussa, keskenmeno.
      2. tuoresiirto icsi-> plussa, saa nähdä miten käy.

      Eli kuudesta siirretystä alkiosta neljä kiinnittynyt, mutta tähän mennessä vasta yhdestä saatu vauva.

    • hoitoja 9 vuotta

      Meillä oli inseminaatioita 3 ja sitten vielä 4 ivf-siirtoa. Kolme tuoresiirtoa ja yksi pas. Ei tulosta. Itse olen 32v. Yksi kiinnittymisyritys oli ja testi näytti plussaa muutamien päivien ajan, mutta ei tosiaan kiinnittynyt kunnolla (kuulemma kemiallinen raskaus). Meillä kokeiltiin joka kerta kahta alkiota ja pari kertaa pitkää viljelyä, ei apua... hedelmöittyneitä munasolujakin oli joka kerta 16-22 eli melkoisen paljon, mutta ei auttanut. Lopetettiin hoidot 9 vuoden yrittämisen jälkeen ja siirryin vyöhyketerapiaan (tosin enemmän stressin hoitamiseksi ja vähän kokeilumielessä enemmän). Mutta kahden kuukauden kuluttua tein plussatestin, josta olin äärimmäisen yllättynyt, kun en tosiaankaan uskonut vyöhyketerapian voimaan. Tosin tunsin itseni joka käynnin jälkeen (joita siis kaksi/kk) jotenkin rentoutuneeksi ja hyvinvoivaksi. Uskon myös sillä olleen merkitystä, että juttelin paljon aiheesta vyöhyketerapeutin kanssa eli vähän kuin olisi psykologilla käynyt. Itse en enää lähde lääketieteellisiin hoitoihin vaan menen suoraan vyöhyketerapeutin pakeille, kun toista aletaan yrittämään. Olen ajatellut, että ei ole väliä auttoiko vyöhyketerapia suoraan vai välillisesti stressin vähentymisen kautta, kun lopputulos oli jotain näin mahtavaa! Suosittelen kokeilemaan jossain vaiheessa, huomattavasti edullisempaa kuin lääkehoidot! ps. Lääkehoitoja ei voi olla yhtä aikaa.

    • emsel

      Meillä 2.ivf sumutteluvaiheessa menossa. Ensimäinen ei tuottanut minkäänlaista tulosta. Tuoresiirron lisäksi tehtiin 2 Pas, siirrettiin molemmilla kerroilla 2 alkiota. Olen julkisella (OYS). Ikää on 28v ja syy lapsettomuuteen on tukkeutuneet munatorvet.
      Haluaisin kysyä nimim. "hoitoja 9 vuotta", mikä teillä oli syynä lapsettomuuteen? Itse olen käynyt vyöhyketerapeutilla ja olen kokenut hoitojen auttavan moniin muihin vaivoihin. Lapsettomuutta ei varsinaisesti ole yritetty hoitaa mutta jos tämäkään hoitokerta ei tuota tulosta, aion jonotellessa kokeilla homeopaattisia valmisteita ja keskittyä myös vyöhyketerapiassa lapsettomuuden hoitoon. Epäilykseni ovat kyllä korkealla juuri lapsettomuuden syyn takia, mutta eipä se ota jos ei annakkaan..

    • Tuplaonni

      Meillä myös takana 7 vuotta yritystä, 3 keskenmenoa, inseminaatioita 2 ja sitten vielä 5 ivf-siirtoa (pas). Viimeisimmästä tärppäsi, saimme pojan 03/10 :) Tänä keväänä meinattiin aloittaa udet hoidot, ja ennen niitä kävin vyöhyketerapiassa (tammi-helmikuussa). Hoidoissa hoidettiin lähinnä pitkittynyttä kiertoa ja sitä etten ovuloinut läheskään joka kierrossa, enkä juuri ollenkaan ilman lääkehoitoa. Kahden hoitokerran jälkeen ovuloin niin että naapurissa asti ehkä tuntui :) ja nyt odotellaan meille pikkukakkosta

    • Leppäkerttu 123

      Ei kannata luovuttaa!

      Me käytiin läpi 3 vuotta surua ja yritystä, ja kaikki mahdolliset hoidot tuotti pelkkää negaa: ovulaation induktiota 3 kk, inseminaatioita 3 kpl, 1. IVF tuoresiirto 4 PAS. Diagnoosina matala siittiötiheys. Usko meinasi loppua kesken ja pelotti, että näinkö ne lapset jää saamatta, kun lääkäritkin sanoi että kohta tulee ikä vastaan. Olin 34-35 v. Käytiin yksityisellä klinikalla stadissa. Tuntui, ettei hoidoista koskaan tulisi mitään.. paitsi rahaa meni todella paljon.. ja pettymys oli tietty joka kerta ihan kamala. Ajateltiin vuosi sitten lopettaa jo hoidot, kunnes luin näitä palstoja ja tajusin, että kyllä aina joskus joku onnistuukin. Että ehkä kannattaa vielä toivoa..

      Niinpä viime kesänä tehty IVF tuotti kahden alkion siirrosta tuplaonnen tammikuussa 2013 :-). Tällä kertaa oli ekaa kertaa kortisonilääkitys mukana, muuten ihan samat lääkkeet kuin ennenkin. Eli kuka tietää miksi nyt onnistui kun aiemmin ei, ehkä se on lopulta vain sattumaa. Eihän noppaakaan heittämällä aina saa kuutosta, mutta joskus voi saada :-). Koko raskauden ajan kalvoi huoli, että näinkö kaikki menee sittenkin vielä pieleen, mutta ei, tuolla ne tuhisee :-).

      Eli siis kannata luovuttaa, jos on yhtään toivoa jäljellä! Pidän kaikille yrittäjille peukkuja ja toivotan voimia, kyllä se kaikki on sen arvoista - sitten kun joskus onnistuu.

    • jessy1

      Nostan

    • Rapu -77

      Meillä tultiin raskaaksi toisen IVF:n tuoresiirrosta, ikää silloin 34. Sitä ennen takana 1 IVF ja 3 pas. Inssiä yritettiin kerran, mutta munasoluja tuli niin paljon, että siittiöitä eivät suostuneet edes ottamaan mieheltä. Meillä tällä toisella kertaa erilailla meni se, että pidettiin vuoden paussi, jonka aikana kuntoilin (2 kertaa viikossa). Hoitojen osalta taas alkioista puolet muodostui tavallisesti (eli solut ja siittiöt kuppiin ja peukut pystyyn ;) ) ja toinen puoli muodostui siten, että siittiöt laitettiin munasoluun. Sitä en tiedä kumpi näistä sitten laitettiin kasvamaan.

    • Vic-72

      Minulle tehty 2 IVF, josta ekasta IVF.n tuoresiirrosta heikko plussa, eli kemiallinen ja myöhemmin 1PAS ja nega. Toinen IVF.n tuoresiirto nega ja nyt torstaina olen menossa PASiin omalla ovulaatiolla. Onneksi ovulaatio osui viikonlopulle, niin pääsen siirtoon.
      Sit taas piinaillaan...paitsi, jotenkin olen nyt enemmän rauhallisin mielin...välissä on ollut puolenvuoden tauko.

    • gerberaa13567

      Minulle tehty vasta yksi Ivf tuoresiirto. Oli nega. Parin kuun päästä siirretään pakkasessa olevaa alkiota.
      Tarkoitetaanko IVF lla koko solujen keräys, jolloin voi hedelmöityä munasolut joita voi yrittää siirtää pikkuhiljaa? Ja jos hedelmöidyt solut käyttää loppuun tulee toinen IVF. Tällöin taas aloittaa alusta munasolujen keräystä?

    • Mindeliini73

      Meille tehtiin viime vuonna 2 inseminaatiota, molemmat negatiivisia. Vuoden alussa oli IVF/ICSI tuoresiirto, sekin negatiivinen. Ensi viikon alkuun olisi kaavailtu punktiota ja alkionsiirtoa, IVF/ICSI menenetlmällä, kuulemma päättävät sen sitten kun näkevät mikä on 'saalis. Toivotaan että onnistuu, ei jaksaisi enää kovin montaa hoitoa käydä läpi.

    • EllenG

      Löysin vahingossa tieni tähän ketjuun, ja pakko kommentoida. Olen siis alkuperäinen kirjoittaja, jonka makuuhuonessa nukkuu tällä hetkellä muutaman kuukaen ikäinen pikkuinen. Apu löytyi kortisonista. Ihmeitä voi tapahtua!! :-D

    • pihlis2

      Oi onpa ihanaa, kun viestin aloittajakin palasi hyvien uutisten kera :)

      Mulla taustalla ärhäkkä endometrioosi ja tällä hetkellä 3cm endometriooma munasarjassa. Tärppi tuli ekasta PASista viisi päivää viljellyllä blastolla. Tuoresiirto ennen tätä meni siis mönkään, mutta saatiin vielä 4 solua pakkaseen, joista kaikki viljeltiin blastoiksi asti.

      • Kaksi siirretään

        Takana 8 inssiä, joista kolmannesta raskaaksi, mutta päättyi keskenmenoon viikolla 12.

        Nyt lähdössä ivf-hoitoon ja lääkäri haluaa siirtää kaksi alkiota, jos hoidot onnistuu, mutta tässä on syynä ikä 42v, kovin paljon nuoremmalle ei varmaan ehdottaisi tällaista siirto.


    • tsiialiia

      Takana 2 IVF ja siitoja takana 3 ja neljännellä tärppäs!
      Viimeset hedelmöittyneet 2 solua sulatettiin jotka selvisivät sulatuksesta. Molemmat siirrettiin ja toinen sitten jäi sinne minne pitikin :) Nyt ollaan viikolla 14.
      Olen 41v ja takana endometriooma munasarjassa (suklaakysta), joka leikattiin pois ja heti alkoi tapahtumaan.

      Tsemppiä sulle "Kaksi siirretään" toivottavasti ainakin toinen ellei molemmat jäisivät matkaan mukaan :)

    • vieras vain

      Meillä takana 1 ivf hoito. Tuoresiirrossa siirrettiin yksi alkio, pakastealkioita sitten 2. Nyt menossa toisen kerran hoidot. Nyt toivomme kahta alkiota tuoresiirrossa. On tämä aika rankkaa, parisuhteelle. Olen kävelevä hormoonipommi!!!

    • Me ei päästy edes siirtoon asti, ei munasoluja.

      • Nega

        10 vuotta yritystä takana ja ivf ainoa toivo, mutta...
        1.ivf: tuoresiirto nega, 2 x PAS nega
        2.ivf: sama
        3.ivf: tuoresiirto nega, 1 PAS nega, pakastettuna vielä 4 alkiota
        Ei hyvältä näytä :(


      • Anonyymi
        Nega kirjoitti:

        10 vuotta yritystä takana ja ivf ainoa toivo, mutta...
        1.ivf: tuoresiirto nega, 2 x PAS nega
        2.ivf: sama
        3.ivf: tuoresiirto nega, 1 PAS nega, pakastettuna vielä 4 alkiota
        Ei hyvältä näytä :(

        Olisiko tähän ketjuun lisää onnistumistarinoita?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1419
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe