Dodge Caliber SRT4 2.4

ehkä SR4

Joo eli onko kenelläkään mitään kokemuksia tästä tykkipelistä? Haluaisin ostaa tälläisel vm 2008 ja 1000 km ajettu. Onko luotettava auto myös talvella? eli plussia ja miinuksia vain tulemaan :)

86

11765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä osta

      Talvella mahdoton ajaa ja kesälläkin surkea. Syynä järjetön puskeminen ja sutiminen. Tehoa kyllä löytyy, mut sitä ei saa tarttumaan tien pintaan.. eikä oo kiinni renkaista, vaan auton surkeasta suunnittelusta.

      • nimimerkki nimimerkk

        Sori tyhmä kysymys, mutta eikös siinä SRT-4:ssäkin ole ESP ja siten myös luistonesto? En mä kokeillut tommosta ole, tuli vaan mieleen..


    • ruma ja vikainen

      vähän on 2008 vuoitisalla ajettu jos 1000 km on mittarissa??
      No asiaan, testeissä ihmeteltiin poikkeuksetta mihin nuo luvatut hevosvoimat on hukattu ja toinen asia mitä ihmeteltiin, kuinka huonot ajo-ominaisuudet autossa on jossa on kuitenkin tehoja keskiverto perheautoon nähden reilusti.

      • ehkä SRT4

        Joo itsekki ihmettelen että noin vähäv on ajettu 3 vuoden aikana, mutta kysyin myyjältä, että onko mittarilukema kilometerinä tai maileina ja sieltä vastattiin että kilometreinä. Kuitenkin 1000 mailiakin olisi ollut todella vähän 3 vuoden aikana :)
        Osaako muuten joku sanoa että mikäs olis SRT4:sen keskikulutus. Luvataan 8.9 l /100km, mutta oletteko saaneet sen verran kuluttamaan. On se sitten aika vähän sen verran tehokkaalle autolle.


    • csrt4

      8.9 l / 100km on juurikin kohdallaan. Kun ajelet niin et ahdot ei nouse, ei kulutuskaan ole iso.

      Se on ihan hauska auto, tehot ei todellakaan "huku" mihinkään kuten taas joku täällä toitottaa. Ei varmaan ole edes ajanut. Vetelyyn tottuu ja pidät ratista lujemmin kun painat kaasua, big deal.

      Alustan pistin uusiksi. Meni huikeat 1000euroo. Nyt se on hyvä.

      Auto natisee vähän, mut parit kiepit ku pistää vibroblastia ja äänieristettä, niin on tosi jees. Ite ajanut 60tkm omalla ja piristellyt sen verran et potikkaa on nyt ~ 370hp.

      0-100km/h on kuskista ja kumeista kii
      100km/h jää lähes kaikki mitä suomen liikenteest löytyy. Evot, Subit, 370Ztat, M3, S4, Ford RS. Mitä vielä. Ei oo päässy viel nöyryyttämään kaikkia merkkejä.

      • jumboko

      • Csrt4

        Minkä valitsit alustaks?


      • jumboko1
        jumboko kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Dodge_Caliber
        Liki 6 sekkaa 0-100 Taitaa noi evot ja subit ja m3.t näyttää takavaloja...esim m3 0-100 4,8 sekkaa.. Nyt puhutaan vakioautoista ei esim sinun viritetystä niitä kyllä löytyy suomen teiltä joka merkeistä..Tm kiihdytti vakio evon 0-100 5,3 sekkaa....http://tekniikanmaailma.fi/autot/ajettua/ajettua-mitsubishi-lancer-evolution-ix-gsr

        Keät kiinnostaA joku ylikallis Skoda eli BMW ? Sellaisella natsiautolla tapettiin ihmisiä sota-aikaan, joten älä osta saksalaista!


      • ankkala

        370..mitäs kivaa sinne on laitettu?
        Omaankin pitäis jotain kivaa saada..
        Voisitko vähän vinkkasta mitä kannataisi laittaa ja mistä!


      • Omistaja

        8.9l sataselle mahdoton jos edes kerran käyt keskustassa ajamassa, ok ite en ole mikään taloudellinen (15l/100km) mutta esim tyttöystävä joka ei todellakaan uskalla polettaa sitäkään vertaa että ohittelis motarilla niin kulutus n.11l. Että ihan haista vittu on tuo tehtaan lupaama..


      • Val_66

      • Anonyymi

        Sano vaan ettet kehtaa tunnustaa että Tojolle jäit.


    • f6tg78huo0klp

      Kukaan mitään toitota ,, testit testit.."testeissä ihmeteltiin poikkeuksetta mihin nuo luvatut hevosvoimat on hukattu ja toinen asia mitä ihmeteltiin, kuinka huonot ajo-ominaisuudet autossa on" Katsastustilastojen toiseksi huonoin...

    • csrt4
      • mopo.....srt

        Tos on faktaa, Kantsii kattoo ku alkaa elvistellä autolla jonka kiihtyvyys 0-100 on 6,7 sekkaa, saattaa alkaa alahuuli väpättää kun joku näyttää perävaloja

        Dodge Caliber SRT4

        Sylinteritilavuus cm3: 2360

        Vääntö Nm/rpm: 363/2000-5600

        Teho kW/hv/rpm: 217/295/6000

        Kiiht. 0-100 km/h/s: 6,7

        Huippunopeus km/h: 245

        EU-kulutus: 12,5/6,8/8,9

        CO2 g/km: 211

        Koeajokulutus: 8,88

        Hinta euroa: 32 990

        Mitat:

        Pituus/leveys/korkeus mm: 4427/1785/1520.

        Akseliväli mm: 2635.

        Omamassa kg: 1530.

        Tavaratila l: 352.

        http://www.iltalehti.fi/autot/200806117659728_at.shtml


      • STiMY06

        "Kaikissa autoissa on stage virityksensä."

        "300C SRT8 bone stock"
        "Lexus IS-F stock"
        "STi Spec C: ecu, exhaust (10v vanha auto)"
        Audistakin ainakin videon perusteella sanottiin sen olevan vakio...
        Eli mikäköhän viritysaste noissa kaikissa autoissa oli..? Caliberissa oli stage 3 ( 130hv ja 200Nm).
        Helposti mennään vajaavetoisella noista vauhdeista ohi, varsinkin kun tehoa on 100hv


      • Val_66
        mopo.....srt kirjoitti:

        Tos on faktaa, Kantsii kattoo ku alkaa elvistellä autolla jonka kiihtyvyys 0-100 on 6,7 sekkaa, saattaa alkaa alahuuli väpättää kun joku näyttää perävaloja

        Dodge Caliber SRT4

        Sylinteritilavuus cm3: 2360

        Vääntö Nm/rpm: 363/2000-5600

        Teho kW/hv/rpm: 217/295/6000

        Kiiht. 0-100 km/h/s: 6,7

        Huippunopeus km/h: 245

        EU-kulutus: 12,5/6,8/8,9

        CO2 g/km: 211

        Koeajokulutus: 8,88

        Hinta euroa: 32 990

        Mitat:

        Pituus/leveys/korkeus mm: 4427/1785/1520.

        Akseliväli mm: 2635.

        Omamassa kg: 1530.

        Tavaratila l: 352.

        http://www.iltalehti.fi/autot/200806117659728_at.shtml

        SRT-4-malli esiteltiin Chicago Auto Show’ssa helmikuussa 2006 ja se korvasi Dodge Neon SRT-4:n, joka oli Chryslerin Street and Racing Technology-ryhmän modifioima. Autossa on turboahdettu 2,4 l moottori 224 kW (304 hv). Teho välitetään etupyörille 6-vaihteisen manuaalivaihteiston kautta. Autossa on suuremmat etu- ja takajarrut ja myös alustaa on madallettu.
        Dodge kertoo auton kiihtyvän 5,9 sekunnissa 0–97 km/h ja 0-400m pitäisi sujua alle 14 sekunnin.


    • csrt4
      • ftgyhuj9irtcvygbhuni

        Siinä sitä märkää unta.. 0-60 mailia 5,8 sekkaa tehdas lupaa 6 sekkaa eli noin 90 vauhtiin.. Satkuun 6,7 .....

        The Dodge Caliber has been criticized by many reviewers for its lack of power; the SRT-4 changes the equation with a turbocharger that boosts the 2.4 liter engine to a full 285 horsepower, enough to make the Caliber quite fast - 0-60 comes up in around 6 seconds, or in 5.8 seconds if we believe the magazines - if not instantly responsive. The SRT-4 also has a tuned suspension and higher capacity brakes, along with better tires than the ordinary Caliber; the result is a vehicle which can achieve excellent test ratings all around.

        http://www.allpar.com/reviews/2008/caliber-srt4.html


      • no
        ftgyhuj9irtcvygbhuni kirjoitti:

        Siinä sitä märkää unta.. 0-60 mailia 5,8 sekkaa tehdas lupaa 6 sekkaa eli noin 90 vauhtiin.. Satkuun 6,7 .....

        The Dodge Caliber has been criticized by many reviewers for its lack of power; the SRT-4 changes the equation with a turbocharger that boosts the 2.4 liter engine to a full 285 horsepower, enough to make the Caliber quite fast - 0-60 comes up in around 6 seconds, or in 5.8 seconds if we believe the magazines - if not instantly responsive. The SRT-4 also has a tuned suspension and higher capacity brakes, along with better tires than the ordinary Caliber; the result is a vehicle which can achieve excellent test ratings all around.

        http://www.allpar.com/reviews/2008/caliber-srt4.html

        no,lopettakaa

        on ku pikkukakarat kinais.


      • no joo
        no kirjoitti:

        no,lopettakaa

        on ku pikkukakarat kinais.

        Eihän tuossa mitään kinaa ole, pelkkää faktaa.. Pysy rauhallisena.


    • höpö höpö

      Paskat noi You tubet. Kato mitä tehtaat lupaa, kait ne ite tietää autojensa kulkemiset..

    • ehkä SRT4

      Kyllä itse uskon, että kaikki noi hevosvoimat ovat tallella eikä ne häviä minnekään. Kyllä tehdas tietää mitä lupaa :)

    • Väärä kaliiberi
    • car-analysis

      Tehoa on, ajo-ominaisuuksia ei. Olet lähestymässä käsilläsi sellaista elämän vaihetta, että sormiesi välissä pyörii lämmin uloste, kun ostat tuollaisen SRT4. Toisin sanoen isket kätesi syvälle ihmisen paskaan. Nelivedolla kiihdyttelen valoista kevyillä ohjausliikkeillä kotiin kun yrität viereisellä kaistalla saada alennus-turboasi pysymään kaistojen välissä. Ja lopettakaa valmistajien kiihtyvyys arvojen esitteleminen ja analysointi, kun ne eivät yleensäkään pidä paikkaansa. Etuvetoisella pidon rajat tulevat korkeissa teholuokissa helposti vastaan ja vaikka kuinka ohjelmoisit ahtoja uusiksi niin jäät nelivedolleni valoissa.

      • Val66

        Ajo - ominaisuuksissa ei ole mitään vikaa, ei puske, eikä jää jumiin mihinkään. Kylmä fakta on se että, et ole koskaan edes ajanut tai sitten et osaa edes ajaa!!!


      • Anonyymi
        Val66 kirjoitti:

        Ajo - ominaisuuksissa ei ole mitään vikaa, ei puske, eikä jää jumiin mihinkään. Kylmä fakta on se että, et ole koskaan edes ajanut tai sitten et osaa edes ajaa!!!

        Kylmä fakta on että siinä on ihan paskat ajoominaisuudet, renkaat vetelee kiihdytyksissä ihan pirusti ja alusta ihan paska ,halvalla vaan ei saa hyvää näin se vaan menee ja autossa kokoajan jotain laittoa. ja kyllä olen valitettavasti omistanut kyseisen auton koska ajattelin että pikkurahalla liki 300hp rassi ja haksahdin siihen,koe ajolla olin vielä niin mehuissani tuosta tehon määrästä että en nähnyt/halunnut nähdä totuutta ja koska olin aiemmin ajellut vain 100-150hp autoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylmä fakta on että siinä on ihan paskat ajoominaisuudet, renkaat vetelee kiihdytyksissä ihan pirusti ja alusta ihan paska ,halvalla vaan ei saa hyvää näin se vaan menee ja autossa kokoajan jotain laittoa. ja kyllä olen valitettavasti omistanut kyseisen auton koska ajattelin että pikkurahalla liki 300hp rassi ja haksahdin siihen,koe ajolla olin vielä niin mehuissani tuosta tehon määrästä että en nähnyt/halunnut nähdä totuutta ja koska olin aiemmin ajellut vain 100-150hp autoilla.

        Ensinnäkin alustassa ei olla säästetty pätkääkään, sisustuksessa ja ääni eristyksessä on. Omaa autoa on viritetty niin, että tehoja 350hv ja vääntöä 423Nm. Varttimailiakin ajoin ja ei ollut yhtään vaikeuksia ajaa, eli ei tarvinnut pitää ratista kiinni apinan raivolla.


    • Älä Tuu Vittuilee

      Ookko tuonu nelivetos japanista pilkka hintaan ja ajanu sen jälkee vähä pillurallii torin ympäri? sitte hyyty japsipaska?? turha tulla vittuilee Caliberi sentää o Made in USA eikä mikää niiku esim. toyotat made in belgia, iso-britania, itävalta yms.... Ja jos arvaan oikein niin et osaa edes ajaa etuvedolla tai takavedolla? correct?

    • joo pa joo

      ä t v; ) totta on et neliveto esim subaru forester vakiona 2,5l turbo jättää caliberin valoihin 5.9 sataseen ja caliber kattoo takavaloja ja sitäpaitsi kaikki mikä on usassa tehty ei todellakaan ole parasta,et taida tietää usasta kovinkaan paljon

    • 27.8.2012Kirjoittaja

      Tiedän USA.sta paljon enemmän kuin tiedätkään. Ja omasta mielestä on. Tuo paska subaru kinkkipommi pomahtaa ennenkun pääsee edes kunnon vauhtiin. Kyllä Subbe saattaa mennä nopeammin 0-100kmh mut entäs 100-200kmh ??? taitaa jäädä japsiromu katteleen sen jälkeen Calin perää ja miettii että "olisimpa minäkin ostanut tuon" ;) ja eipä näytä Subbessa (2.5L Turbo) olevan kuin 320nm toisin kuin Calissa 363nm se on 43nm enemmän :)

      • Val_66

        SRT4: n saa myös AWD: nä.


    • Croma_2

      Juu. En suosittele. Jotain hämärää ko yksilössä on, jos neljä vuotta vanhassa autossa on 1 tkm mittarissa. Mitä, se ainakin pitäisi selvittää.

      Ja ko autoon muuten, Dodge Caliberiin, en ajanut. Ei tarvinnut, kun avasin oven, näin ensi vilkaisulla millainen halpa tekele on kyseessä. Ensin kiinnosti mainosten ja ulkonäön perusteella, mutta kuten usein on, koria kuori, mutta silkoa sisältä. Kannatta lukea eri testit tietysti ko autosta ja verrata samanhintaisiin muihin.

      Ja noilla 0 - 100 km/h arvoilla ja muilla vastaavilla on ihan v---tun vähän mitään oikeaa tekoa Suomessa. Joko on liian liukasta tai sitten joku hitaampi siinä edessä, niin että... Olen ajanut autoilla joiden ko arvo on 6,3 ja 12,6s välillä ja monesti olen tykännyt enemmän jälkimmäisestä. Mutta korostan vielä, että kukin ajaa sillä mistä eniten tykkää. Ja se on siinä.

    • ehkä SRT4

      Joo on se myönnettävä, että kyseessä on auto, josta ei löydy pehmeää kojelautaa, varustelu ei edusta ihan sitä edustusautoluokkaa. Sen sijaan autosta löytyy aika paljon tehoja, joka sitten onkin tämän auton suurin valtti. Auto olisi kyllä saanut olla taka- tai nelivetoinen, koska rajuissa kiihdytyksissä autoa on melko mahdoto ohjailla. Muuten Caliber SRT4 näyttää tosi hienolta helmalevikkeineen ja spoilerineen. Suositteln ihmisille, jotk eivät tarvitse niinkään isoa autoa, mutta haluaisi kuitenkin, että löytyisi muutama polle konepeiton alta. nyt kun olen ajanut omallani noin 50 000km, täytyy sanoa, että myös auton kestävyys on ihan sitä keskivertoluokkaa. Harmitta vain, että niitä ei tuoda enään uutena Suomeen, joten täytyy varmaan hakea itse jostain jenkeistä...

    • Dodge -allways!

      Ei niitä enää jenkeissäkään uutena ole. valmistus oli vuodesta 2008 vuoteen 2009. Mutta voisin mielelläni suositella 2012 ja uudempia RT Avengereita (mitä olen videoita ja juttuja lukenu) Ihan kivasti se 285heppaakin on ja näyttää liikuttavan kostajaa = )

      • mökkitie

        dodge-alwausille.älkää nyt,saatanan lapset puhuko jatkuvasti jostain perkeleen jenkeistä,puhukaa välilä,vaikka kiinasta tai pohjoikoreasta.kaveri kävi kiinassa,niin sielläkin se oli nähnyt 1 dötsin ja pohjoiskoreasta kuvia ,niin yhestä kuvasta,se oli ollu erottavinaan,että sielläkin oli mennyt,joku dötsin tapanen. anteekssi kirjoitus virheistä.


      • Val66

        Onko Michigan siirtynyt Kiinaan, enpä tiennytkään.


    • Srt4, Porvoo

      missäköhän tälläsen srt4 kannattaa huoltaa? paikkoja eteläsuomessa ?

    • mökkitie

      ehkä sr4 älä helvetissä osta mitään kaliperejä enään nykyään,eihän uusia edes tuoda suomeen .mulla tosin oli vain 2 l sxt niin siitä meni molemmat ,pallonivelet ,että tukivarret ja raidetankojen päät.

      • mökkitie

        mä sanon tässä vielä, että ostakaa vaikka ifa wartburg tai vaikka vanha mosse, ennen kuin enää nykyään minkäänlaisia dötsejä.


      • Val66

        Olisit käyttänyt Moogin osia niin ei tarvitsisi ruikuttaa pallonivelistä ja raidetankojen kestämättömyydestä.


    • pekka14

      Hei osaako joku CSRT4 omistaja/entinen sanoa että mistä noita viritysosia on saatavilla nykyään?

      • Tötge

        Jenkeistähän noita viriosia löytyy:
        - lastutukseen löytyy MS1K
        - kytkinpaketiksi South Bend eri stageineen ( kiinteä vauhtipyörä)
        - Road Magnet madallusjouset (Street tai Drag)
        - Coilover paketti (CXRacing, Megan, BC racing ), BC:t löytyy jopa suomesta http://www.bcracing.fi
        - Turboja eri makuun (AGB big turbo, Realtune R2BS turbo, Realtune RT500)
        - LSD eli lukkokeula (esim Phantom Grid tai RT LSD)
        - eri välijäähdyttimiä esim AGP
        - Vapaavirtaussuodatinta AGP, K&N
        - Pakosarjaa MPX tai CPE, dualina tietty

        Ja jos alustan osien uusiminen pelottaa niin kannattaa opetella ostamaan nekin jenkeistä (MOOG). Itse olen ajellut kolmisen vuotta (n.50000km) CSRT4:llä: osiin ei ole mennyt rahaa, mutta bensaan kylläkin :P Öljytkin kuuluu tuossa vaihtaa 10000km välein.


    • Mopar all the way!

      Kyllä on niin monelle suomalaiselle valitettavasti kusi noussu päähän ja ovat niin kateellisia, että huh huh

    • perse-arska

      Hauska lukea näitä kommentteja, onko kukaan näistä subaru ja mitsu ukoista edes ajanut dodgella enempää kuin 1km?

      Ostin srt-4:sen noin 10kk sitten vm-08, nyt on mittariin tullut karvan yli 30tkm ja itse olen ainakin ollut tyytyväinen. Ulkonäkö on omaansilmään 10 ja ei tule samanalaisia jokapäivä vastaan, muutaman olen helsingissä nähnyt ja aina ollaan lapaset pystyssä. Joku valitti ettei touolla pysty talvella ajamaan? Kunnon talvirenkailla itsellä ei ollut mitään ongelmia, liikkui paremmin kun normaali henkilöauto ja tuli tehtyä 2500km lapin reissukin. joku mainitsi kauhesta vetämisestä kun kiihdyttää, tämä on totta. Mutta ottaen huomioon nämä teiden kunnot niin vetää siinä se Audikin jos siihen lyödään 225 tai leveämpi rengas alle, mutta kyllä se minulla tiellä pysyy kun puristaa vähän lujemmin ratista. Suosittelen menemään koeajolle jos jotain oikeasti kiinnostaa, ajettavuus maantiellä on hyvä ja on muuten ensimmäinen auto jossa itsellä ei selkä/perse väsy kun ajaa pitempää matkaa. Jotain miinuksia tottakai löytyy mutta omaansilmään mitään ei ole viellä osunut, Mersumiehen mielestä ehkä suurin miinus on se ettei sisältä löydy jalopuuta. ;)

      • ylpeä srt omistaja

        Ostin srt4 käytettynä jolla oli ajettu 52tkm ja olen nyt ajanut sillä noin 4000 hyvin on toiminut ainoat viat ovat olleet kattoluukun vuotaminen koska veden poisto putki oli tukkeessa. Lisäksi toinen etuvalo poltin paloi jonka vaihdoin itse. Mukava ja hauska peli ajaa eivätkä tehot todellakaa huku minnekään, vetelyyn kyllä tottuu... Kulutus pyörii noin 7-9 litran nurkilla riippuu ihan siitä miten ajaa..


      • calibertuning
        ylpeä srt omistaja kirjoitti:

        Ostin srt4 käytettynä jolla oli ajettu 52tkm ja olen nyt ajanut sillä noin 4000 hyvin on toiminut ainoat viat ovat olleet kattoluukun vuotaminen koska veden poisto putki oli tukkeessa. Lisäksi toinen etuvalo poltin paloi jonka vaihdoin itse. Mukava ja hauska peli ajaa eivätkä tehot todellakaa huku minnekään, vetelyyn kyllä tottuu... Kulutus pyörii noin 7-9 litran nurkilla riippuu ihan siitä miten ajaa..

        Paransin srt neloseni ulkonäköä, laskemalla keulaa hieman ja nostin perää. Alle 17 tuuman alut. Karu laite. Hyvin pelittänyt.


      • SRT4
        ylpeä srt omistaja kirjoitti:

        Ostin srt4 käytettynä jolla oli ajettu 52tkm ja olen nyt ajanut sillä noin 4000 hyvin on toiminut ainoat viat ovat olleet kattoluukun vuotaminen koska veden poisto putki oli tukkeessa. Lisäksi toinen etuvalo poltin paloi jonka vaihdoin itse. Mukava ja hauska peli ajaa eivätkä tehot todellakaa huku minnekään, vetelyyn kyllä tottuu... Kulutus pyörii noin 7-9 litran nurkilla riippuu ihan siitä miten ajaa..

        Mulla kulutus siinä 10,5-11,5l/100km moottorietieajossa... En pääse edes maantiellä kuin 8,8l/100km. En käy kehumaan enkä haukkumaan Caliber SRT4, kun kaikki tuntuvat tietävän millainen auto on kyseessä....


      • SRT4
        calibertuning kirjoitti:

        Paransin srt neloseni ulkonäköä, laskemalla keulaa hieman ja nostin perää. Alle 17 tuuman alut. Karu laite. Hyvin pelittänyt.

        calibertuningille tiedoksi... 17" vanteet eivät mahdu SRT4 alle.


      • 16"rules
        SRT4 kirjoitti:

        calibertuningille tiedoksi... 17" vanteet eivät mahdu SRT4 alle.

        Sori. Tarkistin tilanteen hankkimani vanteet onkin 16 tuumaiset.


    • Ei ikinä

      Jos sulla on rahaa niin osta auto äläkä paskaa.Paitsi jos haluat paskaa pellolle.

      • Val66

        Opettele sinä ajamaan ensin ja tule sitten joskus uudelleen.


    • kyykkäiisakki

      Kyykytin tuollaisen juuri toissapäivänä Skoda Oculla. Jäi kuin pieru saharaan..

      • Val66

        Ai tällasella?

        Skoda Octavia tyyppiviat
        Katsastuksessa havaittuja vikoja
        —Pakokaasupäästöt (2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
        —Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997 ) AKatsastus
        —Renkaat (2009, 2007, 2005, 2004) AKatsastus
        —Seisontajarru (2004, 2003, 2002) AKatsastus
        —Etuakselisto (2006, 2005, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
        —Ohjauslaitteet (2001, 2000, 1999,1998) AKatsastus
        —Etuakseliston laakeriholkit haperot GTÜ
        —Takaakselisto TÜV
        —Valovikoja TÜV, GTÜ
        —Pakoputken kiinnikkeissä murtumia GTÜ
        —TDI –dieselmoottoreissa ja vaihteistoissa öljyvuotoja GTÜ
        —Sähkölaitevikoja uudemmassa mallissa DEKRA
        Takaisinkutsuja
        —Ohjausakseli Trafi 2004
        —Polttoaineen siirtopumppu Trafi 2006
        —Kaksimassavauhtipyörä Trafi, ADAC 2006
        —Kaksimassavauhtipyörä voi rikkoutua ja aiheuttaa tulipalon VOSA 2006
        —6vaihteisen DSGautomaattivaihteiston ohjelmapäivitys ADAC 2009
        —Polttonestesuuttimien korkeapaineputket Trafi 2012
        Tielle jättäviä vikoja ADAC
        —Akkuongelmia (2011 asti)
        —Virtalukko viallinen (2009 asti)
        —Moottorinohjauksessa häiriö (2010 asti)
        —Suihkutussuuttimet / ruiskutussuuttimet vialliset (2008 asti)
        —Valonheittimissä vikoja (2010 asti)
        —Moottorivaurioita (2008 asti)
        —Ahtopaineen säätö ei toimi (erityisesti 2010)
        Käyttäjien ilmoittamia vikoja
        —Uudempi malli 1Z:
        —Radiossa epäherkkä vastaanotto vm 2004 2005 ADAC
        —Ongelmia viimeistelyssä, muun muassa ovitiivisteissä ja maalauksessa Autobild
        —Ksenonvalot värisevät epätasaisella tiellä Autobild
        —1.4 TSI –moottorin jakopään ketjussa ongelmia Autobild
        —Vanhempi malli 1U:
        —Saman tyyppisiä vikoja kuin VW Golf IV –mallissa, jonka perusrakenteeseen Octavia pohjautuu.
        —Ilmamassamittari oikuttelee, jakopään hammashihna murtuu, seurauksena moottorivaurioita
        —Jakopään hammashihna rispautuu herkästi, noudata suositeltua hihnan vaihtoväliä Autobild
        —Sähkötoimiset lasinnostimet oikuttelevat ADAC, Autobild
        —Pyöränlaakerit ADAC
        —Moottorivikoja ADAC
        —Vaihteistovikoja ADAC, Autobild
        —Kytkin joutuu koville ja kuluu vääntävän dieselmoottorin yhteydessä Autobild


    • oksu skoda

      Älä viitsi elvistellä oksuskodalla. Ethän itsekään usko siihen mitå sanot. Kehitä hengellisiä ominaisuuksiasi ennemmin kuin levität valheita. Usko, toivo, rakkaus, hyvyys. Aloita esim näistä.

      • väli kevennys :D

        Mitä yhteistä on ammeella ja Skodalla???
        no kummastaan ei kehtaa nousta ylös julkisella paikalla :D


    • Limusiini

      Osta mielummin Chrysler 300C. Samat alusta viat, mutta paljon parempi kyyti. Sonata 3.3 toimiin vielä paremmin. Caliberi on huono ajettava, paitsi jos on masokisti.

      • Val66

        Eikä ole huonosti ajettava, helppoa kuin mikä eikä tarvitse olla edes masokisti.


    • poweria

      Voi helekutti noita pikku kyykyttäjiä, itsekkin ajelen tehokkaalla jenkillä ja en kehtaa kisailla liikenteen seassa kenenkään henkeä vaarantaen. Eräskin bemmisti huudatti valoissa autoaan rajoitinta vasten ja kiihdytti sitten minkä piipittimestä lähti ja itse en edes vaivautunut kun vähän huvittuneena hymähtämään tuollaiselle pellelle. Sitten kyseinen bemmipoju kirjoitteli netissä, että kyykytin jenkin valioissa, vaikka ajoin rajoitusten mukaan ja annoin pojun mennä. On se vaan jännä juttu kun sama bemmi ei radalla kiihdytyskisoissa sitten mulle pärjännytkään vaikka poju kovaan ääneen uhosi, oli pojulle nolo päivä.

    • srt4

      Oman srt4 olen kiihdyttänyt vakiotehoilla ja palikoilla 6.1 sec 0-100. Renkaat on 235/50-18" jos alusta kunnossa niin hyvin pysyy tiessä ja mukava matkakumppani. Muija sillä nyt ajellut työmatkaa noin 40km suuntaansa ja kulutus on laskettu ihan paperilla ja tankkikuiteista niin 8,4l /100 ei ollenkaan motaria. Motarilla itse saan nopeudensäädin päällä menemään 9.6l /100.

    • srt4

      Itse olen ajellut kohta vuoden 2008 vuoden caliberilla. Jossa mittarissa nyt 150tkm. Vuoden aikana olen ainoastaan vaihtanut takajarrulevyt ja palat. Kohta auto menossa huoltoon lahteen mega autoon.(maahantuoja). Vetelee se jos täysiä kiihdyttää, ja mikäpä etuvetoinen ei vetelis missä n.300hp. Meille 5hengen perheelle riittää hyvin käyttöautoksi ja ollaan sillä reilu 10tkm ajettu(pihassa myös 2 auto. Tankki on kovin pieni kyseiseen peliin täydellä tankilla pääsee 450-500km eli melkousein saa olla tankkaamassa. Matkanteko sujuu hienosti, eikä kolise/nitisi. Moottorin ääni kuuluu sisälle, mutta ei häiritsevästi. Konttiin mahtuu mukavasti tavaraa.vkonlopun mökkitavarat 5 hengelle. Sisusta on mitään sanomattoman harmaa/musta. Penkit on hyvät ja minulle ainakin riittävän tuen antavat.haskalokero on viilennetty (sisällä luukku jonka voi sulkea )jos ei viileäksi sitä halua. Varaosat ovat melkokalliit ja niitä saa motonetistä(samat osat käyvät crysler, jeep ym) älä ihmettele. Joitain osia on pikkusen tilailtava ja odotettava. Maahantuojalta saa ainakin varmimmin oikeat osat. Kävin omaani kysymässä 4kpl iskareita hintaa 500€/4kpl maahantuojalta) varaosaliikkeeseen olisivat saaneet kanssa tilattua iskarit hinta 730€/4 kpl.itse olen ollut tyytyväinen kyseiseen autoon ja siinä on potenttiaalia vaikka mihin,keskustassa saan itse käyttää käsivoimia kun leveät renkaa 235-50/18" ,mutta kyllä sillä ahtaissakin paikoissa menee jos osaa ajaa. Penkin saa nostettua kiitettävän korkealle että lyhyempikin näkee keulan. Takanäkyvyys pikkusen heikko kun perä korkea ja takalasi pienehkö. jenkeistä saa alustasarjaa ym herkkuja ledivaloja(tummaoptiikkaisia) konepeltejä helmasarjaa.... kehotan sinua menemään ihan oikeasti koeajolle ,käy testaamassa motarilla miten liikkuu, onko tuuliherkkä ja sitten joku pieni lenkki keskustassa.

      • Tötge

        Kannattaa käytettyä ostaessa testata koliseeko pienillä kierroksilla kaasun päästäessä ja lisättäessä. Näissähän on kaksoismassapyörä. Paljon ajetussa luultavasti kolisee. Samalla etu ja taka apurungot ovat kaikissa jo varmaan ruosteessa. Nuohan eivät ole mitään älyttömän kalliita: n. 500€ / apurunko, mutta kun kaikki pyöräntuennan osat kiinnitetään niihin niin tulee työtä, osia ja kuluja. Luultavasti remontin tullessa joutuu uusimaan kaikki tuennan osat.

        Etuiskarit ovat heppoista laatua ja samoin OE etulaakerit. Alkuperäinen jakoketju venyy jo ennen 100tkm.

        Virittäminen ei juuri kannata, kun sylinteriseinämät ovat paperinohuet. Eli eivät kestä lisäpaineita.

        Kytkimen pääsylinteri on muovia ja hajoaa jo vähillä kilometreillä. Samoin laturin vapaakytkin on huonoa laatua.

        Jos autossa on tehdas-subbari "Kicker" niin se luultavasti jo kolisee. Subbarissa oleva metalliliitin löystyy takapenkin liittimen sitä syödessä.

        Ajovalot on aika työläät vaihdettavat, mutta onnistuu n. tunnissa. Apukuskin puolelta säiliöt sivuun (ei tarvitse kokonaan irrottaa). Kuskin puolelta kannattaa siirtää sulakerasiaa.

        Hyvänä puolena auto erottuu massasta ja (moottorin) äänimaailma on plussaa. SRT:tä voi myös ylläpitää omatoimisesti aika pitkälle. Jarrurempat on helppo tehdä. Apulaitehihnan ja rullat vaihtaa vaikka parkkipaikalla.

        Tässä n. 150tkm ajokokemuksella.


    • Kuse.housuus

      Mikä vitun tykkipeli.Jaa ääntä lähtee ,kun tykistä ,aivan.

    • pekusti

      jees yksi parhaista autoista jota olen ajanut ja niitä on ollut paljon mulla on pienellä viritys paketilla 330hv kulutus tippui 7,7l/100km jos ajalee nätisti kyllä on audit bemarit ja meset jäänyt takavaloja katselemaan 6-vaihteella 110kmh/2100kierrosta siksi ei syö matkaajossa paljoa vakiona 19"kesärenkaat 45 sarjan kumit ei ole liian kovat hyvät ajaa yksi kaveri sanoi että oot laittanut iso pakoputken pään vastaus oli se on pakosarjasta taakse asti rosterinen 4"putki nyt kaupan netissä nettiauto id 1415992

    • pekusti

      korjaus edelliseen hups tulikin väärä id numero oikea on 8097202

    • Kamalaauto

      Täysi paska. Olen ajanut kun kiinnostuin ulkonäön takia. Sisältä kamala, ehkö kamalin mitä on? Ohjaus on hengenvaarallinen eikö tollasta pitäisi saada edes myydä. Kyllähän sielä potkua on mutta oikeesti kuka jaksaa ajaa antiikkisella dötsillä jonka vaihtoarvo on 0 ja ajaminen silkkaa kidutusta päivästä toiseen.

      • Heh_666

        Älä valehtele, ohjauksessa ei ole mitään vikaa. Et ole koskaan ajanut, se on puhdas fakta.


      • Käkkärää
        Heh_666 kirjoitti:

        Älä valehtele, ohjauksessa ei ole mitään vikaa. Et ole koskaan ajanut, se on puhdas fakta.

        Itse piru kehuu romuaan.Kyllä on vikaa ,kun rattia kääntää pyörät kääntyy vartin päästä.


      • Anonyymi
        Käkkärää kirjoitti:

        Itse piru kehuu romuaan.Kyllä on vikaa ,kun rattia kääntää pyörät kääntyy vartin päästä.

        Tiedät sä kuinka epätoivoiselta kuulostat kun yrität kuittailla. :D


    • ihmekajakki

      kävin koeajamassa se oli pahapettymys ajettavuus oli surkea ja ihmekolinoita,nitinöitä kuului joka puolelta mitä tehoon tulee ei tuntunut liki 300hv autolta vaan 220-230on ehkä lähempänä totuutta, 265hp cupra r tuntuu paremmin liikkuvalta.

      • Val66

        Taisit ajaa R/T versiolla.


    • Naurattaa-vaan

      Mikä vitun tykkipeli.Minä ymmärrän,että tykki on Ase,josta ammutaan panos.Koskas kalikalla on ruvettu ampumaan?

    • Joonas-Lanttu

      Tykkipeli sulla on perseessäs , kun sinne tungetaan perunsurvin.

    • Anonyymi

      mulle tulossa ens viikolla srt4, rajotin poistettu menee reilut 250 kmh, peltipakosarja, cold air intake kitti ja viri nokkaakseli ja lastutus noille ja 3.5 tuumanen putkisto ja optimoitu lastu noille niin kivasti kiihtyy ja kulkee melkeen 300

      • Anonyymi

        mistä sä löysit peltipakosarjan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mistä sä löysit peltipakosarjan?

        Itse tein .Hernesoppapurkeista.


    • Anonyymi

      Poikani itselleen tuollaista SRT4:ää katseli.

      Käytiin yhtä sitten tänä syksynä koeajamassa.
      Poika odotti että liki 300 hummaa olisi potkaissut kovemmin. Hmmm..sanoin että ei se 300 hp koskaan tuon ihmeellisemmältä tunnu. Dodgessa vielä kun teho tuli vasta aika korkeilla kierroksilla. Kun kutosvaihteella painoi kaasua 100 km/t nopeudessa, ei oikeastaan tapahtunut mitään!

      Itse kyllä autosta tavallaan pidin kyllä. Turhan paljon vaan oli kolinoita ja räminöitä. Bensakin taatusti maittaa. Poikani oli pettyneempi.
      Jäi sitten kaupat tekemättä ja tutkaillaan muita vaihtoehtoja.

      • Anonyymi

        Koko sun kirjoitus on yhtä valehtelua, mutta valehtele toki lisää. :D


      • Anonyymi

        Kun kutosvaihteella painoi kaasua 100 km/t nopeudessa, ei oikeastaan tapahtunut mitään!

        Olet sä joku Höpöheikki, kutonen on matkavaihde, soveltuu parhaiten nopeuksiin 80km/t ylöspäin. Missään autossa jossa on 300 Hv ei tunnu mitään ihmepotkaisuja kutos tai mahdollisesti seiska vaihteella ajaessa.


    • Anonyymi

      Jopas jotain,tehtiin sitä sun tätä,sr4 penkkiin tulos 407 hp.eipä saatu muita arvoja muuta kuin turpon putket oli kuin tiineet sammakot.vietetää taa öitä pajalla ja kokeillaan uusesta,olis hienoa kun päästäis ajaan kiitotielle ,meneekö 400 km/h rikki.

      • Anonyymi

        Mullapa corolla nollasta sataan 6,7 sekkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullapa corolla nollasta sataan 6,7 sekkaa.

        Oliko 1,4 litrainen .No ei sitten ole ihme jos kiihtyy.


    • Anonyymi

      Ei saa enää osia, mm. öljypumppua tai petilaakereita. Uskomatonta mutta faktaa, oli oma lehmä ojassa -19 syksyllä asian suhteen. Joten ota joku toinen.

    • Anonyymi

      kokemusta 1,5 v about srt4:stä halusin ilmaista oman mielipiteeni ku jo tiedän jonkin verran , noh kus ostin vakiona 295 hp kulutus ehkä 8.8-9 nyt 10,8-11 litraa satasella ku helkutin viritetty pirssi, kulkee 360 about

    • Anonyymi

      itellä pari vuotta ollu 2009 srt4 malli viritetty ajan kilpaa nopeeta kulkee ahvenistolta tuli hopee sijoitus, lauantaina hyvinkäällä jääratakisat kiikarissa osallistumis maksut hoidettu mimmi tulee tekniseks apulaiseks hoitaa pressun ja imeytysmaton asennuksen yleisö ei pääse sisään

      • Anonyymi

        Mitähän , jos kävisit kansakoulun ensin, kun tuo kirjoitus on yhtä paskapötköä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe