Koiranaiset... ei päivää...

tuokaa kirves

Eronneet naiset jotka ottavat koiran ovat vihonviimeisiä olentoja.

Tässä nelikymppisenä sinkuksi jääneenä miehenä en voi todeta kuin että ei helevetti noita koiranaisia...

Hössötetään jatkuvalla syötöllä siitä kuinka rakas ja tärkeä se perhanan räksyttävä kirppukasa on ja se sama risteytyksien ja sisäsiittoisuuden helmi sitten määrää koko elämän rytmin.
"Mä en voi tulla kun mä vien Hissun eläinlääkäriin" ja "Mun täytyy lähteä kun Hissulla on parturi" ja "Kato Hissua kun sillä on hassu ilme" ja "Aikun Hissu on herttainen kun se jyystää sun jalkaa" ja "Mikäköhän tolla Hissulla on kun se on tollainen" ja "Joo Hissu voi olla siinä setän sylissä setä on kiva setä joo Hissu ei murise ei..." "Mä vien Hissun pissille" "Vieksä Hissun pissille" "Tuoksä sille samalla ruokaa kun käyt kaupassa" ja "Kato mitä mä ostin Hissulle"....

Ai perhana kun tekisi mieli antaa hieman vyöhyketerapiaa piskille ja vääntää Hissun pää hassuun asentoon...

Ei koskaan enää naista jolla on koira.

55

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tussukka.

      se on sitten hissu ja tussu tai ilman! 8)

    • varattunainen 30

      Ja samoin myös sinkkumiehet, jotka ottavat koiran. Ne juuri 40 täyttävät elämäänsä katkeroituneet ukot.
      Nämä ovat hirveitä ihmisiä, joista täytyy kunnon naisen pysyä erossa. Hyvät miehet on jo neljänkympin kynnyksellä otettu, vain kuona ja saasta on jäljellä.

    • VapaaMies.

      Miehet eivät katkeroidu koko naissukupuoleen erotessaan siten kuin naiset mehiin ja kunnon heteromies ei ota mitään puudelia riesakseen vaan painelee villinä ja vapaana kairaten kauniita naisia edestä ja takaa joilla ei ole koiraa!
      Eriasia jos asuu vaikka maalla ja koira on metsästyskoira tai vastaava.

    • eronnut koiranainen

      Mut onhan koirasta paljon enemmän iloa ku miehestä. Riittää ku mies hoitaa sen yhden homman, mut koiralla on sitten paljon muuta annettavaa. Se on aina ilonen, ku tuun kotiin. Se lähtee aina lenkille mun kanssa. Se ei piere niin paljo ku miehet. Se ei koskaan valita ja on aina uskollinen. Se kuuntelee mun kaikki huolet ja ymmärtää.

      En kyllä mieheen vaihtas takaisin mistään hinnasta.

      • N 1973

        Täällä toinen koiranomistaja. Jäätiin kahden koiran kanssa asumaan omakotitaloon kaksi vuotta sitten ja nykyään koiria löytyy viisi sekä kissoja kolme. En ikinä vaihtaisi takaisin asumaan suomalaisen junttimiehen kanssa!


      • HaisevaRakki
        N 1973 kirjoitti:

        Täällä toinen koiranomistaja. Jäätiin kahden koiran kanssa asumaan omakotitaloon kaksi vuotta sitten ja nykyään koiria löytyy viisi sekä kissoja kolme. En ikinä vaihtaisi takaisin asumaan suomalaisen junttimiehen kanssa!

        Ei nyt tartte noin syvälle ottaa hernettä ..nenään, jos kaveri tuolla alussa vähän faktoja kertookin ;-)


      • Koiraelämää

        Oletko varma, ettet itse ole koira?

        Koiralla on paljon muutakin annettavaa...siis sen lisäksi vai?


      • Aila-Tuuli
        N 1973 kirjoitti:

        Täällä toinen koiranomistaja. Jäätiin kahden koiran kanssa asumaan omakotitaloon kaksi vuotta sitten ja nykyään koiria löytyy viisi sekä kissoja kolme. En ikinä vaihtaisi takaisin asumaan suomalaisen junttimiehen kanssa!

        Minun ei tule ikävä: pahalle haisevaa miestä joka ei käynyt suihkussa ko riidan jälkeen
        joka tuli -tana suihkustakin hielle haisevana
        joka söi turpa auki niin että ruokaa tippui aina suusta leualle ja pöydälle
        joka ei ymmärtänyt vaihtaa puhtaita vaatteita
        joka teki " sen " 4-6 kertaa eli 4 kertaa sissään ja ulos ja homma oli ohi, emäntä makaisin siinä ja mietti, koska äijä jatkaa ? no, seuraavaassa kuukaudessa ( ehkä)

        joka ei koskaan sanonut mitään kilttiä
        joka kiroili ja piereskeli saunassa, ruokapöydässä

        joka luuli, että on maailman napa, komea ja ties mitä

        joka kehui, että kun eroamme, hänellä on jono naisia oven takana - itseasiassa vain kyrpiintynyt, katkera sisko siellä on käynyt vinkumassa

        joka ei nyt ymmärrä, miten ikionnellinen olen - koirani kanssa kun elämme kahdestaan JA on muutakin seuraa

        nyt ei tarvitse noukkia äijän paskaisia kaltereita lattialta eikä pyyhkiä vauhtiraitoja sohvalta kun luomakunnan ´kruunu´ei osannut edes pefaa pyyhkiä

        ihmetellä täytyy, että sitä´liittoa´jaksoi niinkin kauan -
        ei minulla aina mene ko Strömsössä, mutta eipä mennyt ennenkään eikä tod.tarvitse katsella paskasta, itsekästä miestä joka nauroi ääneen kun lehdestä luki miten jotain naista on raiskatti - koska- helvata soikoon - sitähän naiset haluaa ! Tulla raahatuksi pusikkoon, pelätä että joku elukka tappaa - ja avioliitossa pelätä sitä, että joutuu katsomaan yksinkertaisen äijän mölinää kun hän saateri soikoon ´n rakasteli´, parransänki naisen naamaa hinkaten että joo´o vaikka joka päivä ei ole kuten elokuvissa poissa on myös suomijuntti - ja ikuisesti ! Seksiä kyllä saa, sekä koirallinen että koiraton nainen, useimmat miehet suhtautuvat ihan fiksusti naisen koiraan. Aivan sovinnossa olen muutaman miestuttavan kanssa ulkoiluttanut koiraani ja: tykkään koirastani, mutta ihmissuhteet ovat myös tärkeitä - täytyy vain katsella sellaista miestä joka pitää koirista. Hyvää kesänjatkoa muille onnellisille, eronneille naisille. Elämä on ihanaa !!


    • vaimonmies.

      on sulla ollut melkoisia miehiä.. meillä tehdään vaimon kanssa kaikki yhdessä. urheillaan, harrastetaan, lomaillaan, laitetaan ruokaa, käydään kaupassa, keskustellaan, rakastellaan, hassutellaan... vaimo on myös aina iloinen kun tulen kotiin.
      onhan koirat kivoja mutta muistaen että ne on koiria. en vaihtaisi vaimoani koiraan enkä toiseen naiseen.

      • eronnut koiranainen

        Kaunis kirjoitus mieheltä♥ Sinunlaisia on harvassa. Vaimosi on varmaan onnellinen.


      • Hassuttele homo vaan

        "hassutellaan".. vittu että olet akkamainen spede..


    • aloittaja.

      Arvasin että hieman provosoimalla saan vihaisia naisia kimppuun;)
      Suotakoon jokaiselle lemmikkinsä vaan mutta on melko raskasta kun joutuu taistelemaan naisen huomiosta koiran kanssa ja munat ei tykkää siitä että niiden sijasta rapsutetaan koiraa.

      Eli mustasukkaisuutta koiralle. Melko säälittävää.

    • vienotuuli

      Pah! Valitse naiskaverisi huolellisemmin ja ennenkaikkea liki-ikäisistäsi! Tuollainen sössötys on teini-ikäisten matkimista, tai muuten vinksahtaneelta.

      Älä IKINÄ kohdista kiukkuasi eläimeen...se on syytön ja opetettu täydellisesti väärin...laita nainen koirakouluun...suosittelen vaihda naista!

      Eläin otetaan täysmääräiseksi perheenjäseneksi, mut roti pitää siinäkin olla, oletpa seuraan ängennyt...kananaivoilla kulkevaan :/

      • ex rva

        Sinä vienotuuli olet vielä pikkuinen lapsireppana. Odotahan kunhan kasvat ja näet sekä koet elämää. Tule sitten neuvomaan nelikymppisenä.


      • vienotuuli
        ex rva kirjoitti:

        Sinä vienotuuli olet vielä pikkuinen lapsireppana. Odotahan kunhan kasvat ja näet sekä koet elämää. Tule sitten neuvomaan nelikymppisenä.

        Kuulehan, onko nicin kuvan oltava ´omakuva´? Mietihän sitä...joutessasi?


      • Se on fakta!

        Ei eläin ole perheenjäsen.

        Se on eläin.


    • Lipputanko---

      Ovat vaan hermostuneita. Haluavat oikeasti vaan pökköä pesään!

    • melamies.

      Tuo hermostuneisuus pointti on kyllä paikkaansa pitävä... Naisella kun tekee mieli tai hän on kiinnostunut miehestä niin se hössöttää aina jotakin ja mikäpä sen helpompi hössötyksen aihe on kuin se koira.
      Sen kanssa on helppo päteä. No... Jatkossa laitan heti melan mekkoon kun alkaa hössötys.

    • Simppeliä.

      Jos koira pystyy panemaan naista useamman kerran päivässä, mutta sinä et, niin tottakai koira on rakkaampi.

    • Simppeliä.

      Jos koira pystyy panemaan naista useasti päivässä, mutta sinä et, niin tottakai koira on rakkaampi.

    • 1+6

      ja koirat nukkuu vielä sängyssä ja tuo punkit mukana.

    • sähköistynyt

      jos pointti on siinä

      ettei miehet vaan nimenomaan naiset on peloissaan ja tosi vihaisia - jos kaikki ei ihan kimppuun hyökkää niin pitää vain sanoilla lyödä, haavoittaa ja satuttaa toista naista - ehkä joskus miehiäkin.

      Uuvuttaako helle, lisääntynyt säteily vaikuttaa ainakin kilpi- ja sukurauhasiin. Ehkä myös adrenaalieritykseen.

    • koirat kuriin!

      Naiset ei välttämättä aina ymmärrä sitä että koira nauttii säännöistä ja raameista. Kuri pitää olla ja. Koira jos alkaa määräilemään niin silloin koulutus ja auktoriteetti on epäonnistunut ja kellään ei ole kivaa enää.

      • vienotuuli

        Voi ystävä hyvä...MIKÄ koulutus? Seinänaapurilla on joku pieni sintti..ja räkyttää kaikesta, saisinpa viikoksi hoiviini niin ei räksyttäisi!

        Kun sille ei voi mitään jne...voi siisus minä sain räksyjä mäyräkoiria lopettamaan vain sanomalehti tötteröillä...enkä lyönyt koiraa vaan sen korvanjuuressa käteeni...se läiskähdys oli sille ainakin nelikertainen ja paha.

        Narussa kävely opeteltiin uusiksi...minä talutan, ovesta menen minä ensin jne...
        Koira on hukassa tälläisten tietämättömien ihmisten kanssa ja se on niin väärin!

        Ensin rotuvalinta, sitten sen yhteisöön tutustuminen ja heti paikkakunnalla olevaan kerhoon mukaan.


      • Normaali elämä.
        vienotuuli kirjoitti:

        Voi ystävä hyvä...MIKÄ koulutus? Seinänaapurilla on joku pieni sintti..ja räkyttää kaikesta, saisinpa viikoksi hoiviini niin ei räksyttäisi!

        Kun sille ei voi mitään jne...voi siisus minä sain räksyjä mäyräkoiria lopettamaan vain sanomalehti tötteröillä...enkä lyönyt koiraa vaan sen korvanjuuressa käteeni...se läiskähdys oli sille ainakin nelikertainen ja paha.

        Narussa kävely opeteltiin uusiksi...minä talutan, ovesta menen minä ensin jne...
        Koira on hukassa tälläisten tietämättömien ihmisten kanssa ja se on niin väärin!

        Ensin rotuvalinta, sitten sen yhteisöön tutustuminen ja heti paikkakunnalla olevaan kerhoon mukaan.

        Koiria ei tarvita mihinkään normaalissa elämässä.


      • mutta aika

        usein näkee näitä ihmisiä, jolloin on syytä kyseenalaistaa, että onko kyseessä koiran vai ihmiset lenkki? Mielestäni koiran pitää saada nuuskia ja mennä silloin kun on sen lenkki ja sen retki. Eli siis ihmiset jotka nykii eikä päästä koiraa senttiäkään asfaltin päältä. Sairasta. Kaupunki ei muutenkaan ole eläinten paikka eikä häkit "kivoille" eläville pehmoleluille, eikä eläintarhat ole yhtään kivoja.


      • vienotuuli
        Normaali elämä. kirjoitti:

        Koiria ei tarvita mihinkään normaalissa elämässä.

        Se kun on vain yksistään Sinun mielipiteesi, joten en noteeraa edes!


      • vienotuuli
        mutta aika kirjoitti:

        usein näkee näitä ihmisiä, jolloin on syytä kyseenalaistaa, että onko kyseessä koiran vai ihmiset lenkki? Mielestäni koiran pitää saada nuuskia ja mennä silloin kun on sen lenkki ja sen retki. Eli siis ihmiset jotka nykii eikä päästä koiraa senttiäkään asfaltin päältä. Sairasta. Kaupunki ei muutenkaan ole eläinten paikka eikä häkit "kivoille" eläville pehmoleluille, eikä eläintarhat ole yhtään kivoja.

        Niinpä näkee...äkkiää nyt...on eläimen ulkoilutus useillakin :( Vielä kauheampana pidän sitä et n. alle 10v tuo pissalenkille isoa koiraa...mitä tälläisten vanhempien päässä liikkuu vai liikkuuko mitään?

        Miten lapsi voisi estää yhteenoton....vaikkapa pienen koiran kanssa?
        Alueellani näen usein näin, lapsi itkee..pelkää ..pakko... ei ole ketään muita, äitikin jo toistapäivää pois kotoa, isää ei ole ollut vuosiin...että mun hermo meinasi mennä.

        Olin tytön turvana ja saatoin kotiin, tahallani...halusin nähä mitä ovessa lukee.. ja ilmoitin heitteille jätöstä. Ei ole pikkutyttöä näkynyt, mut aikatuiskeessa oleva rouva ehtoolla koiraa pissuttelee ...juurikin noin `kuse nyt...mä jaksa tässä kauaa olla´
        Miksi on koira?


      • Normaali elämä.
        vienotuuli kirjoitti:

        Se kun on vain yksistään Sinun mielipiteesi, joten en noteeraa edes!

        Ei, kyllä se on kaikkien mielipide, tunnen sentäs tuhansia ihmisiä jotka on samaa mieltä.


      • Koiraveroksi 1000 e
        Normaali elämä. kirjoitti:

        Koiria ei tarvita mihinkään normaalissa elämässä.

        JUST!

        Ei tarvita.

        Paskantavat vaan ympäriinsä.


    • m--

      Minua vieroksuttaa jopa kaikki kaupungissa koiria kävelyttävät. Tuskin koskaan näkee pariskuntaa, aina vain yksi henkilö, useinmiten mies........ Jotain vikaa parisuhteessa......

      • vienotuuli

        Mut jos ei oo toista kävelyttäjää, on haluttu koira...vaimo on voinut kuolla, tai koira jäänyt erossa ....kuka tietää kenenkin taustoja?
        Olen hyvinkin iloinen et vanhemmilla ihmisillä ja ennenkaikkea yksinäisillä on ulkoiluttaja, se pienikin turri matka voi olla hidasta. mut tulee tehtyä...siin´on jotain niin ihanaa.
        Parisuhteissa voi olla vikaa kellä tahansa...oletko sinä hyvinkin itseoikeutettu onnellisuuteen???


      • ajattele kuitenkin
        vienotuuli kirjoitti:

        Mut jos ei oo toista kävelyttäjää, on haluttu koira...vaimo on voinut kuolla, tai koira jäänyt erossa ....kuka tietää kenenkin taustoja?
        Olen hyvinkin iloinen et vanhemmilla ihmisillä ja ennenkaikkea yksinäisillä on ulkoiluttaja, se pienikin turri matka voi olla hidasta. mut tulee tehtyä...siin´on jotain niin ihanaa.
        Parisuhteissa voi olla vikaa kellä tahansa...oletko sinä hyvinkin itseoikeutettu onnellisuuteen???

        eläimen parasta ennen omaasi


      • m---
        vienotuuli kirjoitti:

        Mut jos ei oo toista kävelyttäjää, on haluttu koira...vaimo on voinut kuolla, tai koira jäänyt erossa ....kuka tietää kenenkin taustoja?
        Olen hyvinkin iloinen et vanhemmilla ihmisillä ja ennenkaikkea yksinäisillä on ulkoiluttaja, se pienikin turri matka voi olla hidasta. mut tulee tehtyä...siin´on jotain niin ihanaa.
        Parisuhteissa voi olla vikaa kellä tahansa...oletko sinä hyvinkin itseoikeutettu onnellisuuteen???

        Tuo oli lähinnä vain toteama, että parisuhteessa vikaa. Jos olen jonkun kanssa, niin olen vain hänen kanssaan.


    • luutamummo2

      kiitos !en voinut muuta kuin nauraa ,!!

    • nähnyt tuon...

      samoin tekee lapsilleen katkera yh-äiti eli elää lapsensa kautta ja on unohtanut itsensä koska pelkää epäonnistumista... ei tee hyvää lapselle eikä koiralle.
      sairasta.

    • 2+2

      miksi niitä koiria otetaan,jos ne on koko päivän kotona työaikana.

    • LAPSENKO ASEMASTA

      eniten minua kummastuttaa kun jotkut tyontavat koiria lastenvaunussa,vai lieko ne vartavasten koiralle tehty,eikos luoja luonu sen juoksemaan,tosi sairasta!!

    • mo-raali!

      ihminen ei ole oikeutettu holhoamaan elukkaa. Kyse on aina ja vain ja ainoastaan itsekkyydestä ja luomakunnan herruudesta.
      Sairaita ihmisiä itsekkäine perusteineen.
      Jos avaruudesta tulisi jokin täysin ylivoimainen valloittajakansa niin toivoisin että ne panisivat ensimmäisinä perseeseen suomuisilla jättikyrvillään koirankusettajia.

    • way to go!

      Toivon että se laitetaan vartaaseen yhtä huolella!

    • älä säikyttele

      aika vinkeitä on joskus koirulit
      varsinkin leikkaamattomat poikakoirat

      aktiivisia lisääntymisvietissään
      kohde saattaa olla vaikka mikä
      tyyny matto lelu pieni lapsi kissa toinen koira, uroskin,
      mun sääriäni useammankin kerran jympytetty, järvessä uidessa joskus matalikolla koira hyökännyt selkään.

      Aika rasittavaa eikä yhtään mukavaa.
      Tykkään koirista silti. Mukavaa että pärjäisi niin koiran kuin omistajansa kanssa.

    • miesuli

      samoin naisulit on hauskoja! Joskus jyystänyt perseeseen vaikkei ole erikseen pyydetty, välillä saanut jonkun sienen ja joutunut rasvailemaan kalua.
      Järvessä naisulia pannessa muistettava myös järvisyyhy.

    • trerte

      Joo aina vaan pitää valitttaa jokaasiasta, yes mahtava meiniki!!!! Ihania ihmisä täälläpäin!!!!! Kyräillään kun tavataan :)

    • vesi herahti kielell

      Koirulit ovat niin saata..n hellyttäviä. Ainakin kiinalaisessa ruokapöydässä.

      • Maitaa ne myös

        Filipiniläisessä TRATTORIASSA ,


    • öshoåäoaäohwgofsklds

      Koiran märkä kuono persvaossasi kun olet pukilla.... Mutta kissat ne vasta hirveitä on, kraapii kynsillään muovista hiekkalaatikkoa keskellä yötä. Koiralle voi sentään sanoa että häipyy siitä, kissa ei tottele kuin lattiaharjaa.

    • Koirien kanssahan on kiva leikkiä ja ulkoilla.
      En ottaisi kyllä omaksi.

    • lähes-näköv..

      Eläimet kuuluu luontoon, eikä kotisohvalle.. ainoa hyöty koirasta on näkövammaisille. näkevä ja terve ihminen ei tarvi koiraa..

      • niin siis

        koiran täytyy saada olla koira ja aktiivinen. Ei kaulapannassa pihalla ole ratkaisu! Koira on myös seurallinen ihan jatkuvalla syötöllä eli mieluiten se vaatii toisen koiran seuraksi ja muutenkin, vapaaksi juoksemaan luontoon. Kerrostaloloukko on aivan persiistä ihmisille myös ja toimettomuus.


    • hmmm.......

      Minulla ei ole mitään koiria tai koiraihmisiä vastaan, mutta olen tuntenut ihmisiä (sukulaisia), joille oman koiran/koirien hyvinvointi on tärkeämpää kuin omien lasten. Eräs tuttavani on myös sellainen, silti ei tietenkään pidä yleistää. Eräs nainen kertoi lehdessä, että hän suri koiransa kuolemaa enemmän kuin miehensä kuolemaa, mutta hänen taustaansa en tunne.

    • koiruus mielessä

      iso ja tottelevainen koira menee mutta ne ylisuurella egolla varustetut kouluttamattomat pikkukoirat joihin ei saa mitään rotia ja jotka härveltävät ympärillä 24/7 kun mies yrittää päästä selkään niin siinä menee hermo herkemmältäkin...

    • Enpä nyt tiedä....mitä kauemmin olen ihmisten kanssa ollut tekemisissä, sitä enemmän olen oppinut arvostamaan eläimiä

    • Kukapa..

      haluaisi olla kaltaisesi idiootin kanssa, joten koira antaa erittäin hyvän tekosyyn pysytellä poissa lähetyviltäsi. Sen verran kohteliaita naiset kuitenkin ovat, etteivät kehtaa suoraan kehoittaa sinua käymään kyykkyyn ja painamaan pääsi omaan perseeseesi, sillä se on ainut oikea paikka sille. Sen voi päätellä jo pelkästä viestisi sisällyksestä, joten on aivan sama minkalaisia naisia yrität lähestyä.
      Turhaan edes yrität itsellesi valehdella ja vielä vähemmän toisille, sillä netissäkin se onnistuu vain kaikkein yksinkertaisimmille eli kanssasi samallla tasolla oleville.

    • Aila Tuuli

      Minä olen varsin messevä nainen,miehet juoksee perässä taukoamatta - oli koiraa tahi ei.Terve !

      • Varjo vain

        juoksen perässäsi


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe