Avoin kirje Veholle

Janne L

Autoni on Honda Jazz vm.2004. Saimme postitse kirjeen Hondalta, jossa kerrottiin etulamppujen valmistusvirheestä. Tämä virhe saattaa joissain tapauksissa mahdollisesti aiheuttaa vaaratilanteen ja tämän takia se olisi syytä huollattaa kuntoon Hondan kustannuksella. Kirjeessä pyydettiin ottamaan yhteyttä merkkihuoltoon asian hoitamiseksi. Varasinkin ajan Hondan maahantuojalle/merkkihuoltamolle Veholle. Tämä tietenkin siitä syystä, että Hondan maksaessa huollon halusin saada parasta mahdollista huoltoa autolleni. Varasin huoltoajan Veho Koivuhakaan ja luovutin auton heille.

Vaimoni nouti auton seuraavana päivänä ja hän ajoi sen Veholta suoraan kotimme parkkiruutuun. Seuraavana aamuna töihin lähtiessä huomasin, että kuskin puoleinen takapuskuri oli naarmutettu pahoin. Maalipinta oli repeytynyt mustaan pohjamuoviin asti. Omalla parkkialueellamme vahinko ei ole voinut tapahtua, koska pysäköintiruudun tuolla kohdalla on iso ruusupensaikko. Vahingon on täytynyt tapahtua 100% varmuudella sen ollessa Veho Koivuhaan käsissä. Soitin välittömästi Veholle asiasta ja ilmoitin mitä oli tapahtunut.

Puhelu yhdistettiin huollon puolella, jossa alkoi välitön puolustautuminen ”joo ei se meillä ole kyllä käynyt” ja ”joku on sen varmasti parkkialueella kolhinut”. En tyytynyt huollon selityksiin, minkä vuoksi minulle luvattiin, että Veho Koivuhaan huollon päällikkö soittaa minulle muutaman päivän kuluttua. Omaan ymmärrykseeni ei niin mitenkään mahdu ajatus, että hakiessani auton maahantuojan merkkihuollosta se on HUONOMMASSA KUNNOSSA kuin itse sen sinne jättäessäni. Enhän olisi tietenkään edes korjauttanut itselleni olematonta vikaa lamppujärjestelmässä, jos tietäisin että saan autoni kolaroituna takaisin. Oman käsitykseni mukaan minun autoni on huoltoliikkeen vastuulla siitä hetkestä lähtien kun jätän autoni avaimet heille ja aina siihen hetkeen saakka kunnes saan ne takaisin. Enhän minä voi autoani varjella sen ollessa heillä.

Veho Koivuhaan huoltopäällikkö soitti parin päivän kuluttua. Selitykset olivat ihan samat mitä minulle jo aikaisemminkin tarjottiin: ”ei ole meidän huoltomies autoasi kolhinut, mä kysyin siltä itseltään” ja ”joku on sen parkkialueella kolhinut ja se ei ole meidän vastuulla”. No mitä helv..tiä! Mistä minä tiedän onko teidän huoltomies kolaroinut vai ei. Mistä minä tiedän onko se tapahtunut parkkialueella ja enhän minä sitä autoa ole edes sinne parkkialueelle itse ajanutkaan. Kuka sen siihen parkkeerasi? Tämän jälkeen sain vastauksesi myös oman arviointikykyni vähättelyä: ”kyllä se naarmu on voinut tulla jo ennen huoltoa, et vain ole huomannut sitä” ja ”katselepas vain kotipihasi autoja, joku sen on siellä kolhinut”. Siihen ei auttanut selittää, että molemmat noista vaihtoehdoista on täysin mahdottomia. Minulla ei tuon kokoluokan naarmu yksinkertaisesti jää huomaamatta, eikä ruusupensaan läpi kukaan ole autoni tullut yön aikana kolhimaan.

Puhelun aikana selvisi myös, ettei Veho ole ottanut itselleen sellaista ilkivaltavakuutusta, että se korvaisi vahingot auton ollessa heidän käsissään. Käsittämätöntä!! Puhelun loppumetreillä syyteltiin milloin huolimatonta naapuriyritystä Laakkosta ja kumppaneita ja milloin ketäkin. Kaikki muut kolaroivat, mutta Veho ei. Oli auto jätetty heidän käsiinsä tai ei, mutta mitään ei korvata. Loppukaneettina huoltopäällikkö kehotti viemään asian oikeuteen. Siellä on kuulemma heille ennenkin hävitty. Heidän näkemyksensä on, että auton on kolaroinut heidän pihallaan joku tuntematon taho ja parkkialueella heillä ei tietenkään ole myöskään kameroita kuvaamassa. Asiakkaan on vain uskottava mitä sanotaan, tai vietävä asia oikeuteen.

Loppuun on kai todettava, että Veho on löytänyt oivan keinon tehdä rahaa. Kun viet autosi sinne huoltoon, saat sen rikottuna takaisin. Rikotun auton voit luonnollisesti huollattaa taas Veholla ja kierrehän on valmis. ”Rahan tuloa ei voi estää”, vai miten sitä sanotaankaan. Olen itse aikaisemminkin lukenut paljon negatiivista Vehon toiminnasta ja asenteesta, mutta nyt sain siitä varsin omakohtaisen kokemuksen. Kadun suuresti sitä, että miksi menin ikinä viemään autoani heille. Olisinpa vain pitänyt sen itselläni ja jättänyt ”mahdollisen lamppuvian” olemaan. Tuon ikäluokan autossa kuitenkin puskuri maksaa jo puolet auton hinnasta, joten se jää tietenkin nyt korjaamatta. Mutta kiitos vielä kerran Veho, että rikoit autoni. Toivottavasti emme enää ikinä ole enää missään tekemisissä!

16

2668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paska nakki

      oliskos se mamma ihan ite vaan kolhinut autosi ja ei kehtaa myöntää tai ei ole edes itse huommannut. Autohan tulee tarkastaa päällisin puolin aina kun sen hakee huollosta ja muutenkin kannattaa auto aina kiertää ympäri ennenkuin lähtee liikkeelle parkista, ihan vaan tarkastaa on renkaissa ilmaa jne.
      Mahdotonhan sun on tuota mitenkään todistaa jälkikäteen, joten ei kun omaan vakuutukseen vaan.

    • Ei auta

      Auton tarkistus noudettaessa on periaatteessa turhaa, koska vaikka siitä puuttuisi etuovi, niin Vehon mukaan sen on tehnyt aina joku muu heidän videovalvomattomalla parkkialueellaan. Se ei heidän mukaansa kuulu huoltoliikkeen vastuulle, vaikka auto on siis heillä huollossa.

      • tavara tarkistetaan

        Jos kukaan muu kuin Vehon asentaja ei ole ajanut autolla, niin kyllä saat hänestä syyllisen ihan varmasti, mutta ennakkotarkastus on välttämätön ennen kuin vastaanotot auton tai ajat sillä pätkääkään, muutenhan noita kitisijöitä ja kusettajia olisi jonoksi asti.. Näin se menee.
        Mutta tuosta paatoksesta ja puhdistasi päätellen olet narsisti ja vaimosi ei tosiaankaan uskalla myötää tehneensä nuo jäljet ihan itse, koska pelkää sinua ja seuraamuksia, tämä on luultavimmin totta.


    • kyllä kannattaa

      Ottapas yhteyttä autosi maahantuojaan. Monasti nuo maahantuojat ovat hyvinkin kiinnostuneita jälleenmyyjien toiminnasta.

      Itselläni oli kerran auto merkkiliikkeessä kolarikorjauksessa. Kun hain auton, maalaustyö oli kerrassaan kelvottoman näköinen. Menin hakemaan työnjohtajan katsomaan, niin hän vain tokaisi että ei sitä ton paremmaksi saakaan. Menin kotiin, otin pari valokuvaa autosta ja lähetin maahantuojan sähköpostiin ja tarinan tapahtuneesta myös. Ei mennyt kuin pari tuntia, ja merkkiliike (jossa autoni korjattiin) soitti että koska voidaan tulla hakemaan auto uudestaan korjattavaksi. :) Kun auton sieltä sain, oli maalipinta uudenveroinen. Eli kannattaa tosiaan ottaa yhteyttä maahantuojaan.

      • ihme itkijöitä

        Nythän ei puhuta merkkiliikkeen korjaustoiminnasta ollenkaan, joten maahantuojaa tuskin kiinnostaa, varsinkin kun koko tapaus on enemmän kuin tarpeeksi kiistanalainen ja näyttöä ei oikein löydy.


    • oho!!

      Aivan, kyseessähän oli itse auton maahantuojaliike! Sori, my bad!

    • pisjdpijw

      Tuommoinen vanha romu, ollut varmaan jo naarmuilla kun on viety korjaamoon. Turha itkeä.....

      • näin jojensuussa

        jaa ainakin mää luulin, että vaikka vesin huoltoon kilon paskaa, niin parempana sen takasin kuuluis tulla... joten herra ferrari itkekööt ihan itse vaan.


    • jekonnaje

      Samaa mieltä olen siinä mielessä, että auto kannattaisi aina kiertää läpi, ennen kuin sillä lähtee ajamaan, mutta luokatonta touhuahan tuollainen vastuuttomuus on..
      Korjaamolla kuin korjaamolla on vastuu autosta niin kauan kuin heillä on avaimet! Eli vastuu alkaa siitä, kun asiakas jättää avaimet korjaamolle ja korjaamon vastuu päättyy vasta, kun asiakas on saanut avaimensa takaisin!
      Kaikilla korjaamoilla pitää/on hyvä olla vakuutus tälläisten varalle..
      Meidän korjaamon pihalla talvisin kaikenmaailman huligaanit kaahailee autoillansa, eivätkä ajattele, että hiekoituksesta tulleet kivet voivat lentää jonkun autoon...

    • Terve tomppeli

      Jos auto ollut yön yli parkkiksella huollon jälkeen niin missähän naarmu olisi syntynyt? Kyllähän nää huollot kaikkea touhuaa, mutta tää ei mee läpi.

      • nallekarhuiskä?

        Yö ulkona parkkiksella, naarmun on voinut siis kuka tahansa ohikulkija.
        Aloittajan tapauksessa uskoisin rakkaan itse tehneen tuon vaurion, mutta ei uskalla sitä tunnustaa.
        Perustan tämän aloittajan tyyliin itkeä ja "raivota" asiasta julkisesti, eli vaimo ei yksinkertaisesti uskalla tunnustaa kun mies on tuollainen psykopaatti.


    • Asentaja...

      Etkö sinä avausviestin mulkero ymmärtänyt Vehon "viestiä"? Korjauspyyntöilmoitus on tehnty kuluttajaviranomaisten vaatimuksesta, mutta oikeasti ei haluta kenenkään tuovan autoa korjattavaksi Vehon piikkiin.... Te onnettomat veitte ja siitäs saitte.

    • Ei naarmuja

      Luin tämän kun oma autoni oli Koivuhaan Vehossa korjattavana, joten oli vähän pelko siitä missä kunnossa autoni on korjauksen jälkeen. En minäkään pidä siitä, että autoon tulee naarmuja ja kolhuja, joten ymmärän hyvin avausviestin kirjoittajaa. Onneksi oma autoni oli kunnossa, homma tehty niin kuin piti ja palvelu varsin hyvää. Parkkialue on aika sekava ja joku idiootti ajoi rallia parkkipaikalla kun jätin oman auton sinne. Ehdotan, että laittavat aitauksen asiakkaan parkkialueelle, jotta autot olisivat turvassa. Muuten tuo Koivuhaan Veho on ihan hyvä paikka. Olen saanut myös hyvää palvelua ko. Vehon varaosaosastolta.

      • pyhä lehmä ratissa

        eiköhän tuo aloittajan vaimon moka ole jo tullut leivottua lopppuun.


      • Ei ikinä Veholle.
        pyhä lehmä ratissa kirjoitti:

        eiköhän tuo aloittajan vaimon moka ole jo tullut leivottua lopppuun.

        Huollattanut autoani Vehon Koivuhaassa. Täytyy vain todeta,että en missään ole saanut niin ala-arvoista palvelua kuin kyseessä olevassa liikkeessä.


    • hoohoohoo

      Samalla alueella on Toyotan huolto. Kun hain auton huollosta niin ovessa iso naarmu. Kukaan ei myönnä mitään. Eivät vaan antaneet soittaa poliisia paikalle, vaan halusivat maalata oven ja antaa sijaisauton ... kirjallisena kaikki tuo on saatava. Toyotalla ei toimi koskaan mikään, mutta näemmä veholla ei myöskään. Koskaan huollon jäljeltä ei saa autoa liikuttaa tarkistamatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe