Rakastunut siskon mieheen

Itken

Tämä onkin hankalampi tilanne: eli olen rakastunut siskoni mieheen. Mies on polyamoristi(?) tai jokin ei-yksiavioinen, siskoni tietää tämän, mutta ei asialle lämpene - yllätys sinänsä. Olemme vaihtaneet pitkiä katseita jo jokunen vuosi ja tunnen sähköä välillämme, mutta en ole hänen tunteistaan varma: keskustelumme ovat lyhyitä ja kiusaantuneita, mutta toisinaan hän tuntuu nauttivan kuunnellessaan, miten voin ja mitä olen tehnyt. Rakastan siskoani yli kaiken, joten tämä on todella kiusallinen tilanne. Minulla on poikaystävä, mutta en ole varma hänestä: olemme jo kerran eronneet ja hän vaikuttaa siskoni mieheen verrattuna vässykältä. Poikaystävänikin on katkera siskoni miehestä, koska tämä osaa ja tietää kaikesta kaiken. Äitimmekin suorastaan palvoo tätä miestä, joka on aina auttamassa ja osaa tehdä vaikka mitä, kuhan pyytää.

Haluan olla osa siskoni onnea, joka sai miehen, jota monet hänen kavereistaankin avoimesti ihailevat, mutta en uskalla kertoa tunteistani saatika edetä asian suhteen eteenpäin. Haluan tuon miehen ja suostun jakamaan hänet siskoni kanssa milloin vain, mutta miten kerron tämän siskolleni? Voisiko siskoni ikinä hyväksyä siskoaan ydinperheeseensä ja miehensä rinnalle?

30

3742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mee hoitoon

      Voi hitto...
      Toivottavasti tää on provo..
      Olet sairas...

      • Paha paikka

        en ymmärrä mikä tässä on sairasta - minkäs sitä voi kehen rakastuu. nyt vaan systeri on ehtinyt ensin. mene itse hoitoon, jos rakastaminen on sinusta sairasta.


      • Savon neito
        Paha paikka kirjoitti:

        en ymmärrä mikä tässä on sairasta - minkäs sitä voi kehen rakastuu. nyt vaan systeri on ehtinyt ensin. mene itse hoitoon, jos rakastaminen on sinusta sairasta.

        Noo, rakastumiseen tai sen torppaamiseen voi kyllä itse vaikuttaa. Sitä paitsi rakastuminen ei oikeuta mihin tahansa. Arvot pitää punnita ja se, kuinka paljon on merkitystä varsinkin lähiympäristön hyvinvoinnilla ja reaktioilla. Jos niillä on paljon merkitystä, pitää rakastumismölyt pitää mahassaan, ja silloin voi olla hyvä ehkä purkaa niitä vaikkapa terapeutille. Voi myös olla jokin oire, että rakastuu (aina) nimenomaan varattuun tyyppiin ja ajaa itsensä sitä myöten epätoivoiseksi, ja sitä kannattaa tutkia.


    • Savon neito

      Vastaus kysymykseen: valitset hyvän rauhallisen hetken keskusteluun ja sanot siskollesi, että sinulla on tärkeää ja luottamuksellista asiaa. Sitten valmistelet hänet kysymystäsi varten (tyyliin: "voi olla, että tämä loukkaa sinua valtavasti ja että raivostut,...") ja kerrot myös sen, että raskastat siskoasi, ja sen, että et tiedä kuin omista tunteistasi miestä kohtaan, et hänen tunteistaan sinua kohtaan. Ja kysymys tulee siksi esittää tuossa "voisiko hän hyväksyä jne" -muodossa, koska vasta sitten mahdollisesti lähdet etenemään miehen suhteen. Toinen väylä on ensin tunnustella miehen tunteita ja asennetta, ja jos hän lämpenee hahmottelemallesi asetelmalle, hän voisi puhua siskollesi. Juhani Aho eli merkillisessä kolmiosuhteessa vaimonsa Vennyn ja tämän siskon Tillyn kanssa, ja kummankin kanssa oli lapsia. Lycka till! Ja toki voit lähteä muihin ympyröihin ja nähdä, että on muita ja muunlaisia hyviä miehiä: se olisi vähemmän repivää sinulle ja siskollesi sekä ympäristölle.

    • kukkaiselämä

      Hmmm hullunkuriset perheet...

      Luulenpa että tuossa käy huonosti....ellette ole aitoja hippejä :) Käsittääkseni moni kukoistava polyamoristinen kommuunielämä kaatuu siihen että ihmiset ovat lopulta omistuksenhaluisia, mustasukkaisia ja muodostavat herkemmin pariskuntia kuin kolmiskuntia jne.

      Rakkaus on kaunis asia, mutta kyllä siskolla on kohta tuskaisat oltavat kun otat asian puheeksi! :(

      • Alphauros

        Pakko kysyä, mutta miten hipit liittyvät tähän? Mustasukkaisuus on ihan itsestään kiinni ja omistuksenhalu myös. Ja kommuunielämäähän se parisuhdekin on, joten miksi samaiset syyt eivät voisi olla ongelma "normaalissakin" suhteessa?

        En nyt kannusta mihinkään vaan annan neuvon: seuraa sydäntäsi!

        Meillä on jokaisella oikeus onneen, joka yksilöstä riippuen on erilaista. Koko käsite on pelkkä abstraktinen sana. Ja tulee muistaa, että "parisuhde" käsitteenä on pelkkä heikkojen miesten määrittelemä sääntö, jotta heilläkin olisi mahdollisuus naiseen. Muuten kaikki valioyksilöt keräisivät itselleen haaremin. Tosin nykyaikana myös naisillakin on sama taka-ajatus: kuningatar kerää kuhnurit itselleen.

        Ja onhan se sisko jo valmiiksi osa perhettä, tosin tietyin rajoituksin, jotka ketjun aloittanut neiti haluaisi poistaa.

        Jos tämä tekee teidät kaikki onnelliseksi, niin mikä ettei.


    • toljanter

      Siinä suurta tajunnanvirtaa ja perusteltuja näkemyksiä vakuuttavine yleistyksineen.

      Eikö elämä olekin yksinkertaista, keep the message simple 'cause most people ARE simple...

      Päästä jo irti siskonpoppoosta, ota itseäsi niskasta kiinni ja lähde etsimään vapaata riistaa - kyllä sitä löytää viimeistään kolmannen nurkan takaa, nainen!!!

      • Hande 74

        Itse olen samaa mieltä Alphauroksen kanssa: nyky-yhteiskunta kärsii edelleen keskiaikaisista uskon virheistään, jotka heijastuvat suoraan meidän asenteisiin.

        Ja hyvähän siinä on esittää eriävää mielipidettä, mutta miksi et perustelisi, miksi olet tätä mieltä? Vai onko perustelusi tasoa: Jumala on olemassa, koska niin on sanottu?

        Elämä on yksinkertaista, valinnat eivät.


    • 321321321

      Kerro vaan sisarellesi

      Pääsee siinäkin sisko eroon tuollaisesta törkeästä sukulaisesta

      Kyllä itseäni vaan hävettäisi olla sinun sisaresi

      • 123123123

        Miten tunteet voivat tehdä törkeäksi? Eikös se ole juuri tunteettomuus kun tekee ihmisistä törkeitä? Ja miksi hävettäisi mies, jota muutkin haluaisivat?

        Itse olen oikein tyytyväinen joka kerta, kun joku toinen nainen alkaa tuijottamaan miestäni: tulee hyvä mieli, kun on niin komea mies :)


    • sipeliini

      Tuskin siskosi ilahtuu siitä, että haluaisit olla suhteessa hänen miehensä kanssa, kun hän ei muutenkaan miehen polyamorismista innostu :( Ihmettelen muuten sitä, miten suhteessa toinen voi olla polyamoristi, jos toinen ei oikein hyväksy sitä...? Siis luulisi, että siskos tahtois ei-poly-miehen, ja mies naisen joka hyväksyy tämän polyamorisuuden... Näillä kahdella taitaa olla jotain omia probleemia käsiteltävänä, joten voi olla piru irti, kun siihen systeri menee vielä sekaantumaan.

      Mutta ei sun tilanne mahdoton ole. Itse kuvittelisin, että toisen siskoni kanssa mun voisi jollain tavalla olla mahdollista jakaa mies. Jotenkin hassusti tuntuu, että se tuntuis jopa luonnollisemmalta kuin jonkun vieraan naisen kanssa jakaa mies :D Ja näitähän monissa muissa kulttuureissa taitaa olla, siskoksia vaimoina samalle miehelle.
      Toisen siskoni kanssa taas en voisi kuvitella semmoista, olemme jotenkin liian erilaisia.

      Mut koska asia on näin herkkä, niin yritä edetä mahd. johdonmukaisesti tilanteessasi! Kyllä mun mielestä asia kannattais ottaa esille siskon kanssa, niin et lopun ikää joudu miettimään. Ja parempi on myöntää siskolle, että olet rakastunut tähän mieheen. kuin että joskus vaikka jäisit kiinni selän takana puuhaamisesta, jos et pystyiskään hillitsemään itseäsi... Ja jos sisko sanoo ehdottomasti ei, niin yritä unohtaa sit se mies.

      Vielä yks neuvo: riippumatta siitä mitä muuten tapahtuu, suosittelen, että lemppaat sen nykyisen poikkiksesi. Et taida häntä arvostaa ja rakastaa, jos hän mielestäsi on vässykkä.

      Ja tuu sit tänne kertoon, miten etenee! Siis siskon ja miehen kaa! =)

    • periaatteet?

      jotain rajaa hei omaisesi mies sentään kyseessä.. miten voisit koskaan suudella rakstella jen tuon miehen kanssa muistaen,että hän on omaan siskoosi koskenut? eikö sinua ajatus ällötä. ja toi jätkä nauttii tosta tilanteesta täysin ei kai se välitä ku omasta hyvinvoinnistaan ei sen sukulais sujteet siinä ole kysymyksessä ja mene rikki.mieti nyt sentäs tota asiaa oikeesti sekottamatta tunteita. tosiaanki ihmetyttää miten toi rakastuminen on päässy käymään? olisitko voinut estää sitä mitenkään? no olet kaiketi aikuinen ihminen ja itse toki tiedät mitä loppujen lopuksi teet,mutta on niitä miehiä maailmassa muitakin ei tarvitse siskon miestä iskeä ja pysyy ne välitkin kunnossa siskosten kesken suota toiselle mielipahaa aiheuttaa,mut kuitenki sun kannattaa kertoa ehkä siskollesi rehellisesti mikä on homman nimi sun puoleltasi.jos yhtään on periaatteen naisia ja sinä hänelle rakas niin tulee loukkaantumaan syvästi.

    • Prioriteetit

      Ei kannata pilata välejä siskoon. Miehet tulevat ja menevät, sisko on ikuinen. Sisko tarvitsee vielä tukeasi, kun hänen välinsä tuohon monen naisen mieheen menevät poikki. Silloin on eduksi, että ymmärrät, miten hän rakastaa sellaista miestä, mutta paska juttu, jos sinä oletkin miehen uusin.

    • siskosimies

      Minä olen rakastunut vaimoni siskoon ja tilanne on juuri tuollainen kuin avauksessa kuvaillaan. Tunnen sähköä välillämme jne., kaikki kuin avauksessa. En uskalla tehdä aloitetta enkä usko, että vaimoni siskokaan uskaltaa, joten tilanne on tukala.

    • Sarumainen toive

      Mielestäni sinun ei pidä tukahduttaa tunteitasi, koska et tiedä, miten siskosi ottaa asian. Jos haluat sen miehen, sano se hänelle. Jos hän torjuu sinut, hän ei varmasti kuitenkaan kerro asiasta siskollesi, mies ei tee niin. Hänellä on tuossa eniten menetettävää (varsinkin, jos on lapsia), siksi hän ei tee aloitetta. Mutta jos olet naisen vaistollasi päätellyt miehen haluavan sinua, se on varmasti sitten myös totta. Teillä kahdella voi olla satumaisen ihanaa yhdessä, jos annatte toisillenne mahdollisuuden, mutta sinun on tehtävä se aloite. Voit esimerkiksi lähettää hänelle sähköpostia tai tekstarin ja pyytää häneltä apua johonkin asiaan, sitten kun hän tulee avuksesi, voit olla niin ihana ja satumainen nainen kuin vain osaat olla ja sanoa, että pidät hänestä.

    • rakastunut sisko

      Haluaisin kuulla, onko jollain omakohtaisia kokemuksia tällaisesta suhteesta, siis suhteesta siskon mieheen? Olen itse todella ihastunut tai jopa rakastunut siskoni aviomieheen ja uskon myös hänen haluavan minua. Olemme aikuisia ihmisiä ja siskolla on miehensä kanssa perhe/lapsia. Silti tunnen, että tämä mies on minulle se ainoa oikea. Haluaisin suhteen hänen kanssaan ja oikestaan tiedän hänenkin haluavan sitä, mutta emme uskalla ottaa sitä askelta. Luulen, että minun pitäisi ottaa ensimmäinen askel, osoittaa hänelle jotenkin, että tie luokseni on auki.

      • Hki91 :)

        Itse ihastuin siskoni mieheen jo nuorena tyttönä.

        En nyt muista, montako vuotta pidin tunteeni salassa, kun sitten humalapäissäni töksäytin tunnustukseni siskoni miehelle. Hieman kiusaantuneeksihan hän meni, mutta samana iltana halusi keskustella hieman tarkemmin, mitä oikeastaan tarkoitin tunnustuksellani.

        Nyt pitäisi sitten kertoa myös siskolle, että minulla ja hänen miehellään on tunteita toisiaan kohtaan...


      • Satusetäkö
        Hki91 :) kirjoitti:

        Itse ihastuin siskoni mieheen jo nuorena tyttönä.

        En nyt muista, montako vuotta pidin tunteeni salassa, kun sitten humalapäissäni töksäytin tunnustukseni siskoni miehelle. Hieman kiusaantuneeksihan hän meni, mutta samana iltana halusi keskustella hieman tarkemmin, mitä oikeastaan tarkoitin tunnustuksellani.

        Nyt pitäisi sitten kertoa myös siskolle, että minulla ja hänen miehellään on tunteita toisiaan kohtaan...

        Minä olen rakastunut vaimoni siskoon, tätä on jatkunut jo vuosia ja ihmettelen, jos hän ei sitä aavista. Yhtään ylpeilemättä voin sanoa, että joistain eleistä huomaan, että myös hän tuntee vetoa minua kohtaan. En vain saa sitä asiaa sanotuksi hänelle ja tietysti oikeastaan aina tavatessamme paikalla on muitakin, joten ei oikein tule tilaisuuttakaan. Tämä tunne on raastava, haluaisin sanoa hänelle niin paljon, mutta en sano mitään.


      • Rakkautta ilmassa

        Meillä on siskon kanssa sopimus "hänen" miehestään, että jos olemme samaan aikaan kotona, niin ei paneskelua, mutta hellyydenosoitukset ovat sallittuja.

        Tähän asti toiminut hyvin eikä ole tullut mitään mustasukkaisuuskohtauksia, koska arvostamme toisiamme ja rakastamme molemmat tätä miestä.

        Tosin, alku oli toooodella vaikeaa: tunteista kertominen ja se vaihe, ennen yhteisymmärrystä. Olemmehan me sentään siskoja ja tunnemme toisemme ja olemme asuneet ennenkin yhdessä, eikä tunteille voi mitään, kun kerran oikeasti rakastaa.

        Eikä mieskään ole valittanut tlanteesta, että "joutuu" asumaan siskosten kanssa yhdessä ;)


      • Näinkin voi käydä

        Olen se mies tässä tarinassa tai ( onneksi ehkä ) tarinaa ei vielä ole. En tiedä. Tämä on juuri niin kuin kaikki kirjoittelevat asiasta. Tiedän omat tunteeni ja luulen tietäväni toisenkin osapuolen tunteet. Yksi asia on selvä. Jos olet mies ja sekoilet sisarusten kanssa olet pukki perheenrikkoja jos taas se sisarus niin olet huora perheenrikkoja tai sitten vain se hyväksikäytetty osapuoli (perhe kun pitää aina yhtä). Helppoa tämä ei ainakaan ole ja tästä on mielestäni kenenkään turha alkaa saarnaamaan. Puhutaan rakastumisesta ensisilmäyksellä ym.... mutta. Millä tosiaan estää sen ettei rakastu vaimon siskoon tai ettei vaimon sisko rakastu (molemmat aikuisia ihmisiä)sinuun? Ihan turha tulla vertaileen sitä suhdetta siskon ja veljen väliseen. Se on eri juttu. Tämän ihmisen kanssa keskustelu on helppoa ja luemme toistemme ajatukset. Töitä tehdessä homma sujuu paremmin kuin kenenkään muun kanssa. Hänkin on nämä asiat huomannut. Kahdenkesken on tullut tilanteita joissa olen jo antanut melkein periksi mutta se pelko että vähäinenkin yhdessäolo. Siis ne juttelut ym... loppuvat siihen. Hieman humalassa olenkin melkein jo kertonut tunteeni mutta tyytynyt vain toteamaan kuinka mahtava ihminen hän on. Muistan että oli melko pitkä hetki tämän jälkeen kun vain tuijotimme toisiamme silmiin ja päädyimme lopuksi halaamaan. Mitäkö opimme? Emme yhtään mitään. Täälä minä hakkaan edelleen päätäni seinään järkeni menettäen. Olotila on todella kurja.


    • respect1

      Eiköhän oksasen "puhdistus" vastaa ongelmaanne.

      Aloitappa itsesi kehittäminen katsomalla Mestareiden Liigan peli parin viikon päästä. Siellä kentän laidalla on mainos jossa lukee RESPECT.

    • Jekjek

      Oot ymmärtänyt väärin, ei polyamoristi vaan PÖLYIMURISTI!

      • Jekjek

        Tuo siis aloittajalle:
        "Tämä onkin hankalampi tilanne: eli olen rakastunut siskoni mieheen. Mies on polyamoristi"


    • Miettisit muita

      Maailma on täynnä miehiä, etkö vois etsiä oman miehen ennemmin.. Miltä itsestäsi tuntuisi jos oma siskosi pelailisi silmäpelejä sinun miehesi kanssa

    • Näitämiettien

      Ihmiseen tutustuu aina jollain tavalla, siskon mieheenkään ei ehkä olisi koskaan tutustunut ellei sisko olisi häntä esitellyt. Se mihin suuntaan ajatukset tutustuessa sitten menevät, ei ole aina hallittavissa, jos kahden ihmisen välillä on vetovoimaa. Sitä voi yrittää vastustaa, mutta joskus tunne vain voimistuu. Näin läheistä ihmistä ei voi täydellisesti elämästään hävittääkään. On hirveä kohtalo joutua kieltämään itseltään tunteet ihmiseen, joka tuntuu siltä oikelta.

    • Miesssssssssss

      Kyllä mielestäni aloittaja voi tehdä aloitteen jos haluaa tuon miehen itselleen. Ei rakkaudessa ole mitään pahaa. Kunhan vain on valmis menettämään oman rakkaan siskonsa.

    • siskoakanssa

      Tuo aloitus lienee keksitty, on sen verran pitkäpiimäinen tarina ja ajatus, että suhde siskon mieheen onnistuisi kaikkien kolmen yhteisymmärryksessä on sen verran fantastinen, että oksat pois. Mutta kuitenkin uskon, että tällaista vetoa kahden ihmisen välille syntyy aika usein. En yhtään epäile, etteivätkö miehet katselisi useinkin vaimojensa siskoja sillä silmällä, mutta miten lienee asia siskojen osalta? Kuinkakohan tavallista on, että esim. pikkusisko mieltyy isosiskon mieheen?

    • Noita perheessa

      ja se on sisko.

    • istillhavemybrains

      Olen katsellut miehen veljeä toisinaan sillä silmällä. Kerran kun mies lähti reissuun ja menin kauppaan, kaupan pihaan tuli auto jossa istui mielestäni komea mies, joka vielä tervehti. Sitten kun tajusin, että se oli miehen veli, kyllä häpesin omia ajatuksiani.
      En hyväksy tuollaista. Enkä voisi omalle siskolleni tehdä niin, että yrittäisin tämän poikaystävää taikka varattua miestä yleensäkään.

    • Juhaniaho

      Peukut ristissä että suostuu siis toi sun siskos. Olis kaikin puolin parempi noin. Varsinkin jos asuisitte saman katon alla. Kolme aikuista pyörittää taloutta paremmin kuin kaksi. Aina joku kerkiää hakemaan lapset hoidosta ja lainan maksu ei ole niin rankkaa ja mies saa varmasti tuheroa riittävästi tai toivotaan että saa. Kotityöt onnistuu kolmelta nopeammin jne... kunpa toi sun siskos ei olis noin ahdas mielinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe