Jos kerran naiset ovat yhtä älykkäitä....

sovinistisika.....

....kuin miehet, miksi naisille on oma sarjansa shakissa? Eikös se ole älykkyyttä vaativa peli?
Ja miksi entinen shakin suurmestari - Viktor Kortshnoi - sanoi pitävänsä naisia tasa-arvoisina vasta sitten, kun nainen pystyy voittamaan miehen suurmestaritasolla? Nyt ei pysty.

Joten miettikääpä sitä kaikki tasa-arvoa vaativat naiset, tai pulinat pois ja soppakauha käteen!

Terv: Sovinistisika ja älykäs sellainen

18

238

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vedä kätees dorka

Todella turha juttu. Ihmisillä on muutakin mietittävää kuin joku turhis nimeltä Viktor Kortshnoi. Olet ihan idiootti, hanki oikeesti elämä!

• Tottahan se

esimerkki muiden joukossa.

• sovinistisika.....

...meniks' luu kurkkuun, feministit...heh heh.

• Aveline_

Viestisi jo itsessään kertoo ettet ole erityisen älykäs...
      Miten nainen edes teoriassa pystyisi voittamaan kyseisen jannun jos eivät edes pääse kisaamaan samassa sarjassa?Ehkä juuri siksi pidetään yllä kahta sarjaa ettei tällainen onnettomuus pääsisi käymään.
      Ja todettakoon että yhden äijänkäppyrän kommentit eivät merkitse yhtään mitään. Samalla logiikalla voisi esittää seuraavan totuuden:
      naapurin Irma sanoo että kaikki miehet ovat idiootteja.
      Näin sen siis täytyy olla kun joku on tuollaisen kommentin esittänyt.
      En lähde väittämään että kaikki naiset ovat huippuälykästä porukkaa, koska eihän se niin ole. Mutta sinä jo pelkällä olemassaolollasi todistat ettei ole kyllä miehetkään. Korpeaa tuollasiet typerykset, jotka kuvittelee olevansa luomakunnan kruunuja vain sen takia että omaavat peniksen. Jos olet niin fiksu niin tee jotain rakentavaa sen sijaan että jauhat täällä tyhjänpäiväisyyksiä.

• Osuma Bin

Aloitushan oli vain esimerkki. Katkeran vuodatuksesi ja mukaloogisen esimerkkisi asemesta voisit luetella aloja, joissa nainen on miestä etevämpi. Aloittajan väite "jos naiset ovat yhtä älykkäitä..." johtaa väistämättä siihen, että älykkyyden pitää tulla ilmi jossain.

• Aveline_

Jotta pystyisi osoittamaan että naiset ovat yhtä älykkäitä ei tarvitse osoittaa että naiset ovat parempia vaan sen, että he pärjäävät samoissa tehtävissä yhtä hyvin. Se on ihan totta että miehet pärjäävät paremmin fyysistä voimaa edellyttävissä jutuissa mutta se nyt on ihan roskaa että sama ulottuisi akateemisiin aloihin.

• Naiset pärjää?
        Aveline_ kirjoitti:

Jotta pystyisi osoittamaan että naiset ovat yhtä älykkäitä ei tarvitse osoittaa että naiset ovat parempia vaan sen, että he pärjäävät samoissa tehtävissä yhtä hyvin. Se on ihan totta että miehet pärjäävät paremmin fyysistä voimaa edellyttävissä jutuissa mutta se nyt on ihan roskaa että sama ulottuisi akateemisiin aloihin.

Näytöt vaan puuttuu ja jää puuttumaankin.

• Aveline_
        Naiset pärjää? kirjoitti:

Näytöt vaan puuttuu ja jää puuttumaankin.

Oletkos käynyt jokaisella työpaikalla tarkistamassa?

• Ei tarvitse
        Aveline_ kirjoitti:

Oletkos käynyt jokaisella työpaikalla tarkistamassa?

Ne päätyisi ihan varmasti uutisiin tai ainakin loppukevennyksiin.

• naismainen

Mikä sitten lie älyn "mittari", onko se muokattu uskomus mittaustekniikkaan vai mitä se on?
      Eri aikakausina älyä mitattiin sen hetken ymmärryksen pohjalta , eikä historiankirjoitus ole kovin imartelevaa luettavaa monenkaan historiassa tunnetun henkilön osalta, ymärrystä on tuonut joihinkin psykoanalyysi jossa on koetettu etsiä motiivia toimintatavoille.
      Onko älyn mittari taitoa selvitä elämässään vai onko se taitoa auttaa yhteisöä selviämään elämässään ja vähentääkö sen voimaa se, että siitä on myöhemmille sukupolville vain haittaa?Kuuluuko älyyn empaattisuus ja onko rakkaus älyn huipentuma? Älyämmekö koskaan edes sitä miksi olemme täällä vai eikö sen älyämisellä olisi edes merkitystä?
      itä merkitystä on elämän kannalta ja jatkuvuuden,älymme määrä, moni väittää että tuomittavimpia on pahat teot niillä joilla on ollut kylliksi älyä tajuta tekemistensä seuraukset, eli vastuu kasvaa kehityksen myötä?

• naistataas

Niin ja se vielä että luonnossahan se vahvin on yleensä laumanjohtaja mutta laumalle on hyvin tärkeää että laumanjohtajalle löytyy jatkuvasti haastajia jotta se pysyisi terävimmillään ja joutuisi väistymään heti syrjään kun parempi löytyy.
      Siis jos pidät itseäsi älykkäämpänä kuin ympärilläsi olevat, älykkyytesi ei kehity ellei ympäristössäsi ole haastajia. Jos ovat todella kehnoja, ei oikein osaa mitata oletko noin keskivertoisestikaan minkään tasoinen älykkö :)

• ykskaks.

No, mä haastoin jonkun shakin mestarin riistinolla- peliin ja voitin... lisäksi voitin kerran matikan open ristinollassa, kun ope kerran tunnilla haastoi pelaamaan.
      Ja en ole mikään erityisen älykäs. Miehiä nuo molemmat. Ite oon nainen ja naimisissa, mieheni kans muutaman kerran ristinollaa pelattu ja mä olen se, joka oon aina voittanu hänet. En tiedä, miten sitten kävis nyt, kun vuosia varmaan ku viimeks oon pelannu.

• ziiisus

Voitin mun isoveljen kortinpeluussa kolme kertaa peräkkäin skidinä. Sit osasin lukea ja kirjoittaa kun menin kouluun. Koulun aloitin 6- vuotiaana, muut oli seitsemän.

• niinkö?

Minä opin lukemaan muutamassa minuutissa 5-vuotiaana, kun isosiskoani opetettiin. Hänellä se kesti kauan.

• jeksukka

Kyllä naiset saavat osallistua noihin miesten sarjoihin. Intoa siihen ei tosin pahemmin löydy, sillä nöyryytyshän sieltä tulee vastaan.

• Mirjam82_

Keskustellaanpas siitä mitä hienoa SINÄ olet saanut aikaan? Pulinat pois ja takas fattan luukulle!

• asdfghjdfg

Shakin peluuko on älykästä ajankäyttöä?

• Olethan toope

Sehä miehille, kun on perustettu oma sarja, kun eivät pärjää naisille.
      Etkös sitä tiennyt?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      98
      4108
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      28
      2876
    3. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      230
      2201
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      58
      2097
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1456
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1300
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      90
      1109
    8. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1101
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      57
      955
    10. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      71
      954
    Aihe