Esinahka kiree

Narde

Moi oon 13v ja meen yläasteelle ja mun ongelma on kiree esinahka joka huomattiin viimesyksynä koululääkärin tarkastuksessa.
Näillä näkymin mä joudun ympärileikkaukseen viikon päästä. Ajat sun muut on jo varattu ja mua pelottaa ihan pirusti.
Miten porukka yläasteella suhtautuu ja miltä se sitten tuntuu ku ei oo esinahkaa ja muuta. Sen varmaan huomaa aika helposti kun esinahka on poissa. onko ketään muuta jolla olis leikattu 12-13v tai ylipäätään. olis kiva tietää mitä se sitten on..

33

3146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gu

      No, mä meen kans nyt ylä-asteelle, ja mulla on kans aika kiree, mut mun isoveli opetti mulle että sitä kannattaa päivittäin, vaikka suihkussa venytellä. Ja sit ku se kerran muljahtaa, niin se menee aina. Mutta en tiedä nyt että kuinka kireä se sitten on?
      Mutta samanikäisiä ollaan :) Missä päin Suomea asut?

    • Narde

      Helsingissä

    • Hexxe

      Joillakin kasvun myötä voi käydä niin että esinahka ajan saatossa vetäytyy ja terska alkaa olla yhä enemmän paljaana. Ja jotkut pitävät esinahkaa taakse vedettynä eli terskaa paljaana ihan muuten vaan (esim. haluavat "karaista" terskaa siksi etteivät laukea liian nopeasti kun harrastavat seksiä). Useimmilla erektiossa esinahka vetäytyy mutta lepotilassa se on terskan päällä (tää on se "standardi" joka kaikissa valistuksissa yms. normaalitilanteeksi kerrotaan vaikka kuten kommentistani voit lukea, monenlaista muutakin löytyy). Sit joillain esari on niin kireä että se pitää ympärileikata pois, kuten sulla. Ja jos teillä on luokalla yhtään kansainvälistä väkeä (irakilaisia tai afrikkalaisia) niin voi olla muitakin ympärileikattuja. Joten lopputulemana: tuskin olet ainut jolla terska on paljaana / näkyvissä...

    • Gu

      Narde: Eli et kaukana? Mä asun Hämeenlinnassa. Onko sulla sähköpostia yms. voitais meilailla??:)

    • Narde

      helvetti nyt on tiistai ja perjantaina on leikkaus. Pelottaa ja en oo saanu unta.
      Helvetin helvetin helvetti. EIkä se nahka oo mihinkään venyny ku oon yrittäny sitä venyttää.

    • tietävä223

      ei sitä kyllä noin nuorena leikata pois että silleen...

    • Lannkinen

      Vai niin että ihan silleen? Ei se ikää lue: joiltain leikataan "lapsuusiässä", joiltain teini-iässä, muutamilta jopa aikuisena... Ja suurimmalta osalta ei leikata ikinä. Ite olen luomu joten ympärileikkauksesta (esinahan poistosta) ei ole omaa kokemusta. Eikä kukaan kavereistakaan ole ollut ymp.leikkauksessa.

      Jos viestiketjun aloittaja kirjoitti aidosti eli ei vedättänyt, niin tsemppiä sulle!

    • Narde

      Oon kattonu animea ja pelannu päiväkausia mutta pelko ja jännitys ei helpota. Leikkaus on ylihuomenna aamupäivällä.... sydän hakkaa ja suu kuivuu.
      En kunnolla saa unta ja en oo kyenny keskittyy juuri mihinkään.

      MItään neuvoja?

    • lgrlengelrn

      Peru se leikkaus ja vedä se esinahkas vaikka väkisin taakse. Tai koita nostaa sitä nahkaa ylöspäin niin et se irtoo.. sillei se ainaki luulis lähtevän kiinnikkeistä.

    • Narde

      Koitettu on mut silloin tihkuu verta ja sattuu se nahka on kiree vaan siitä päästä eli nuppi ei näy ollenkaan vaikka oon koittanu sitä vetää näkyviin viime syksystä asti.

      Oikeestaan se on kirvelly jo vuoden verran kun on kusella käyny mut siis tavallaan oon tottunu siihen.
      Lääkäri sano et ne leikkaa sen esinahan kokonaan pois. Onkohan se ihan pakko niin tehä silloinhan terska jää kokonaan paljaaksi mikä olisi vähintäänkin outoa.

    • lgrlengelrn

      No kokeiliko se lääkäri sillon vetää sitä taakse? Vai minkä perusteella se sut leikkaukseen laitto? Ootko kokeillu suihkus vetää sitä pikkuhiljaa taakseppäin? Oli aikoinaan vähän samaantyyppinen ongelma mullakin, mut sain suihkus sen lopuksi venymään vaikka sattuhan se ihan pirusti.
      Mut jos ei mikää auta niin pakkohan se on leikata, eikä se nyt niin outoa ole, kyl kaikki sun ikäset jo tietää mistä on kysymys jos näkee et sul on terska paljaana ja voi olla et jollain muullakin on. Mutta terska tulee olemaan todella arka monta päivää leikkauksen jälkeen ja kestää varmasti tottua siihen. oon satavarma et monella muullaki sun ikäsellä on samoja ongelmia. mut ite en suosittele leikkausta kuitenkaan. ja jos oot joskus itsetyydyttäny niin sen leikkauksen jälkeen se terska on niin arka aluksi kaikkeen mihinkä koskee että se nautinto varmaanki jää hetkeksi aikaa ainaki pois.

    • Narde

      Kokeili se sitä vetää joo. Ei menny taakse ollenkaan. Tää oli viime syksynä sit se sano et venytellä pitäis puolisen vuotta suihkussa ja siihen se anto jotain geeliä avuks. Ei toiminu se geeli tms. Sattuu vaan kun liikaa räplää. Niinhän se runkkaaminenkin kirvelee hiukan kans "mut kivusta nautintoon on matkaa pelottavan vähän" vai mitä. Pystyn siis runkkaamaan tällä juu.

      24 tuntia leikkaukseen oon ihan siaraana tästä. Ei edes Jugurtti maistu eikä kahvi eikä kaakao. Kaikki maistuu pahvilta suussa.

      • lgrlengelrn

        Lukaseppas tuo : http://fi.wikipedia.org/wiki/Ahdas_esinahka

        "Leikkausmenetelmiä ahtauden korjaamiseksi on muutamia, kuten preputioplastia, joka paranee nopeasti eikä merkittävästi vaikuta peniksen ulkonäköön. Radikaalimpana vaihtoehtona on myös kirurginen menetelmä, ympärileikkaus. Huomattava osa aikuisten ympärileikkauksista suoritetaankin ahtaan esinahan takia."

        Et ei toi ympärileikkaus ole ainoa vaihtoehto näköjään. Mut koita kestää, en tiä nukuttaako ne sut, vai puuduttaako vain ja leikkaa sen irti. Mut eiköhän se siitä turha sitä on jännittää, tsemppiä !


    • Giiminginen

      Leikkaus ei tod.näk. kovin kauaa kestä, ehkä 30 min. Puudutukset ja kipulääkitys varmasti pitävät kivun poissa. Hyvä että leikkaavat kaiken esinahan pois, silloin on paras todennäköisyys toiminnallisesti ja ulkonäöllisesti onnistuneeseen lopputulokseen. Toipuminen on varsinaisesti kettumaisin vaihe mutta muista että sekin on tilapäistä ja ohimenevää. Tottakai terska on heti leikkauksen jälkeisinä muutamina viikkoina arkana ensi alkuun mutta loppujen lopuksi aika nopeasti uusi olotila alkaa tuntua luonnolliselta. Tahattomia erektioita saattaa tulla helpommin mutta napakat alushousut auttavat siihen (tämä neuvo pätee myös leikkaamattomaan vehkeeseen...). Veikkaan että saat lähinnä myönteisiä kommentteja esim. ensi talven aikana suihkutiloissa/saunassa tms. Lykkyä!

    • Narde

      Ei kestäny kauaa 8 sisään ja yritti tuputtaa joitain rauhottavia mulle mut kieltäydyin niistä 15 minuutin kiistelemisen jälkeen. Sit puudutus piikit tuli ja no ne oli aika ikäviä. 10min ja leikkaus alko. Jännitin kokoajan ja lääkäri ja hoitajat rauhotteli mua. touhu kesti puolisen tuntia ja 9 aikaan söin kipulääkkeitä heräämössä tai mikä se nyt onkaan. laittoivat tikkejä melko pajon ja nyt vehje on surullisen näköinen sideharsoissa. Sain ohjeita suihkuttelusta ja rasvaamisesta ja kipulääkettä.
      Nyt ei oo kivaa ollenkaan. Isosisko haki mut ja äidin sairaalasta autolla ja tultiin just himaan. huomenna siteet pois ja uudet tilalle jne jne jne. Koulussa liikunnasta vapautus 4 viikkoo.
      Ottaa päähän koko touhu koska nyt esinahka on lopullisesti mennyttä eikä se takas tuu. Minkäköhän näköseks toi vehje tulee kun se parantuu?
      arka se on ainakin nyt ja aamutakissa hengaan himassa. ei maistu nyt mikään ruoka kun suussa on semmonen ihme maku. No pelaan ja katon piirrettyjä.
      Sisko koittaa lohduttaa mua ja osti mulle karkkia ja sipsejä ja äiti tekee mulle mun lempiruokaa (kala ja ranskalaiset)

      • kjbjkbjkb

        Oliko ainut vaihtoehto se, että "kaikki veks"? Kun olen aiheesta lueskellut netissä niin nykyään on ilmeisesti olemassa muitakin vaihtoehtoja, esim. sellainen, jossa tehdään pieniä viiltoja nahkaan, jotka sitten kasvaa umpeen ja tuloksena siis löysempi nahka ilman minkään poistamista. Omasta mieletä tällainen olisi paljon parempi vaihtoehto, mutta voin hyvin kuvitella että Suomen julkisessa (?) terveydenhuollossa ei paljon potilaan mielipidettä kuunnella tai tekniikan kehitystä seurata, vaan mennään vakiona 2000 vuotta vanhalla tekniikalla. perseestä tuollainen kun kyseessä ei kuitenkaan ole sun tapauksessa uskonnon vaatimus, että nahkaa pitäisi oikeasti poistaa, vaan ihan vaan lääketieteellinen hoito.


      • TerskaKlubi

        Turha haikailla semmoisen perään mikä on aiheuttanut ongelmia (= esinahka). Rimpuile ja kikkaile muutama viikko eli koita vaan sitkeästi kestää toipilasaika. Kyl se siitä vielä voitoksi muuttuu. Tuo "kaikki pois" on fiksuin tapa, siinä ei tarvi pelätä että pahenee uudestaan. No hoitsu näköjään jo selittikin... Tsemiä, et ole ainut ympärileikkausen läpikäynyt teini-ikäinen. Sinulla on nyt "tuunattu" vehje :)))


      • #27
        TerskaKlubi kirjoitti:

        Turha haikailla semmoisen perään mikä on aiheuttanut ongelmia (= esinahka). Rimpuile ja kikkaile muutama viikko eli koita vaan sitkeästi kestää toipilasaika. Kyl se siitä vielä voitoksi muuttuu. Tuo "kaikki pois" on fiksuin tapa, siinä ei tarvi pelätä että pahenee uudestaan. No hoitsu näköjään jo selittikin... Tsemiä, et ole ainut ympärileikkausen läpikäynyt teini-ikäinen. Sinulla on nyt "tuunattu" vehje :)))

        Valitettavasti siinä tuunauksessa vaan lähtee se tuntoherkin osa veks. Itsellä kun on tuunaamattomanakin ongelmia saada nalli palamaan niin millaista jyystöä se olisikaan ilman frenulumia... Ei hyvä.


      • TerskaKlubi
        #27 kirjoitti:

        Valitettavasti siinä tuunauksessa vaan lähtee se tuntoherkin osa veks. Itsellä kun on tuunaamattomanakin ongelmia saada nalli palamaan niin millaista jyystöä se olisikaan ilman frenulumia... Ei hyvä.

        Niinhän se lähtee. Mutta jos vaihtoehto on yrittää kotioloissa riuhtoa verta vuotavaa kireää esaria niin ehkä kantsii kuitenkin mieluummin mennä leikkaukseen ja teettää se leikkaus sellaisella tavalla jolla lääkärien kokemusten mukaan lopputulos on onnistunein. Ja eiköhän tuota liian herkkää ja/tai vaikeasti laukeavaa ominaisuutta löydy sekä "luomuista" että "tuunatuista"? Niinkun sullakin on vaikeesti laukeeva vaikka oot luomu. Meitsillä ei ainakaan ole vielä ongelmia ilmennyt vaikka nuppi on ollut paljaana jatkuvasti jo 14 vuotta ja vielä urheilenkin jolloin tero saa aika reilusti hankausta osakseen. Ehkä jopa laukean herkemmin kuin luomulla tuppikullila varustettu miehenalku?!

        Jostain luin että 7% suomalaisista pojista / miehistä on ympärileikattu. Ite kyllä veikkaisin että 1% ois lähempänä totuutta... miten lie? Sillä pitää pärjätä mitä on saanut, mutta jos on ongelmaa esarin kanssa niin ei pidä jäädä itekseen pähkäilemään näiden joidenkin nettikommenttien säikäyttämänä vaan kannattaa rohkaistua ja marssia lääkärin juttusille kysymään neuvoa :)))

        Tottakai kaikilla on oikeus kommentoida kuten parhaaksi näkee. Nää minun kommenttini ovat lähinnä mielipiteitä, perusteena on ripaus omaa kokemusta.


    • Leikkurin hoitsu

      On olemassa osittainen esinahan poisto ja sitten nuo viillot.

      Tuo viilto mahdollisuus ei kuitenkaan ole aina tepsivä menetelmä se nimittäin riippuu paljonkin siitä kuinka ahdas esinahka on ja siitä miten esinahka on ahtautunut.

      Osittainen esinahan poisto.
      Kaikki pois on turvallisempi tapa poistaa kuin osittainen poisto sillä jos esinahan poistaa osittain niin se jäljellä oleva nahka saattaa kasvaa terskaan kiinni tai ahtautua uudelleen. On noita kumpaakin toki kokeiltu mutta perinteinen ympärileikkaus on osoittautunut parhaimmaksi kun mitataan onnistumis prosentteja ja jälkikomplikaatio riskejä.

      Olen leikkaussalin hoitaja ja asun ja työskentelen Ruotsissa. Kokemukseni o Ruotsista mutta sama pätee kyllä myös suomeen. Ei ne poikien esinahat oo yhtään sen kummempia täälä kun sielläkään.

      • jälki komplikaatio

        On olemassa osittainen esinahan poisto ja sitten nuo viillot.

        Tuo viilto mahdollisuus ei kuitenkaan ole aina tepsivä menetelmä se nimittäin riippuu paljonkin siitä kuinka ahdas esinahka on ja siitä miten esinahka on ahtautunut.

        "Osittainen esinahan poisto.
        Kaikki pois on turvallisempi tapa poistaa kuin osittainen poisto sillä jos esinahan poistaa osittain niin se jäljellä oleva nahka saattaa kasvaa terskaan kiinni tai ahtautua uudelleen. On noita kumpaakin toki kokeiltu mutta perinteinen ympärileikkaus on osoittautunut parhaimmaksi kun mitataan onnistumis prosentteja ja jälkikomplikaatio riskejä.

        Olen leikkaussalin hoitaja ja asun ja työskentelen Ruotsissa. Kokemukseni o Ruotsista mutta sama pätee kyllä myös suomeen. Ei ne poikien esinahat oo yhtään sen kummempia täälä kun sielläkään."


        Toivottavasti osaat nuo hoitajan hommat hiukan paremmin kuin äidinkielen ja erityisesti kieliopin...


    • Narde

      Toivon hartaasti että vehkeeni paranee sillä meinas itku päästä ku siteitä vaihtelin ku näytti niin nauravalta nakilta. Tikit kutisee ja yölliset heräämiset ei oo tosiaan kivoja. En tienny et mulla seisoo niinkin montaa kertaa yössä

    • Narde

      Huomenna alkaa koulu ja käveleminen on hiukan niin ja näin kun tikit kirpoo ja terska on arka. Siteet joutuu vaihtaa joka päivä ja läträtä öljyn kanssa.

      Miksei se voi jo parantua!!!

      Tekis mieli lyödä jotakuta ottaa niin päähän. Haavakohtaa kutittaa jatkuvasti.

      • ghkgghghjg

        Ota koulusta vapaata. ja jos lyödä tekee jotain mieli, niin nyrkkeilysäkki on sitä varten.


    • Siggeri

      Toi on se kenkku vaihe, koita vaan kestää... Mut kyl se siitä hyväks muuttuu :)

    • Zambouna

      Mites eka viikko on mennyt, alkaako jo elämä voittaa vai onko vielä kenkkua?

    • Pelottaaniinpirusti-

      Et Narde viittis kertoo hieman yksityiskohtasemmi siit leikkauksesta, mitä tehtiin ennen, aikana ja jälkeen. Sitten leikkauksen aikana oliko sulla joku verho edessä, puhuitko kenenkään kanssa sen aikana, oliko äiti leikkaussalissa vai odotteliko ulkopuolella, sattuivatko erektiot sen jälkeisinä päivinä kuinka pahasti asteikolla 1-10 (eli oliko kipu sietämätöntä), milloin tikit poistetaan vai sulavatko itsestään ja milloin, miten lohduttaisit ehkä kyseiseen operaatioon menevää ja selviääkö siitä hengissä.

      Olisin enemmän kuin kiitollinen jos saisit vastattua jokaiseen kysymykseen.

    • Narde

      selviää hengissä. Vieläkin vituttaa osa tikeistä vielä paikallaan. Äiti oli ulkopuolella ja leikkauksen aikana oli verho edessä ja vain makasin.
      erektiot sattui asteikolla 1-10 noin 6 pahimmillaan. tikit sulaa ittestään ainakin teoriassa. haavakohta sen sijaan kutiaa aivan mielettömästi ja terskan pinta on arka aluksi nyt ei ihan niin arka mut kuiteski.

      Sori en ehtiny vastata ku vast ny ku on ollu hiukan koulujuttuja.

    • eijumalautaselähesty

      Tohon edelliseen vaan, et monta puudutuspiikkii ja mihin, asteikolla 1-10 paljo sattu. Vastaa kun ehit.

    • heh,hee.

      Palstalla on oma seksivalistaja.

    • ämpäriukko

      12 ja puol oon. pelottaa ihan vitusti lääkärit määräs voidetta. tyttöjen kanssa ne tekemiset varmaa myöhästyis. ja hävettäis. koht on kontrolli. ja ne päättää mitä tekee. rukoiltu on jo mont kertaa et se ny korjaantuis. tai osittainen leikkaus tms. oon nyt jo 2 kuukaut lukenu netist paljon täst aiheest et pelkkää paskaa vaa ympärileikkauksest on tullu. en ikin haluu sinnne. ei oo mitää ongelmii,paitsi tietenki se kireys. on tosi kiree. jos mua viedää johonki leikkauksee. nii karkaa varmaa kotoo. kosk siit on nii paljo haittaa!!!!!!!!! auttakaa ny joku vittu! mullaki veli menee tietenki vasikoimaa muille. ei oo tollasii siskoj jotka auttais :( oon iha paniikis. kaikkee haluun yrittää! kertoisitteko jotai tapoja mikä voi auttaa. esim. siit ilmapallojutust jotai on tullu luettuu. apuua

      • nykyään 14

        Ei se niin kauheaa ole olin itse 12 kun minulta leikattiin minulla oli tosi kireä siis tosi tosi kireä. Mut leikkauksen jälkee se oli kauheen näköin mut kun sen pesi se oli hyvän näköin parin viikon päästä ei koskenu ollenkaan ja tyttöystäväkin piti enemmän uudesta vehkeestäni !


    • Esari69

      eteenpäin! ja välillä vähän taaksekinpäin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe