Poikaystäväni ja minä olemme seurustelleet vuoden ajan. Siihen vuoteen on mahtunut paljon hyviä hetkiä, mutta todella paljon myös riitoja. Poikaystävällä on tapana suuttua omituisista asioista ihan ultimaattiselle tasolle. Tarkoittaa siis sitä, että kun teen tai sanon jotain vähänkään väärää (hänen mielestään väärää), hän hermostuu enkä kuule hänestä moneen päivään, sillä hän ei suostu puhumaan.
Pahinta on, jos minä satun suuttumaan hänelle jostakin. Sitä hän ei kestä, vaan se merkitsee sitä, että hänen on suututtava takaisin ja "rajummin", eli poistuttava elämästäni muutamaksi päiväksi kertomatta missä mennään.
Hänen katoamiset tuntuvat aivan hiton pahalta. Olen sen kertonut hänelle. Olen yrittänyt myös keskustella siitä, kuinka toivoisin ongelmat ratkaistavan, nimittäin puhumalla. Ei muutosta. Olen joutunut jopa uhkailemaan erolla, kun hänen käytöksessään ei ole ollut muutosta. Silti joka kerta kun tulee eripuraa, hän "karkaa" kotiinsa, eikä vastaa yhteydenottoihini.
Tänään minulla oli huono päivä. Olin pahalla tuulella ja kiukuttelin. En kohdistanut kiukutteluani poikaystävääni, vaikka hänelle kiukuttelinkin. Hän suuttui minulle ja alkoi huutamaan. Minä huusin takaisin. Ja tätä hän ei voi kuulemma antaa minulle anteeksi. Että minä huusin hänelle. Kysyin, aikooko hän jättää minut sen takia, niin hän ei tiennyt. Yhdessä vaiheessa sanoi jopa, että "varmaan". Hän pakeni taas kotiinsa eikä minulla ole mitään hajua missä mennään. Aamulla kaikki oli vielä hyvin ja hän oli niin minuun rakastuneen oloinen.
Miksi mä edes roikun enää tässä suhteessa?
Oliko tämä suhde tässä?
13
364
Vastaukset
- erotuomari36
Se yrittää hallita sua suuttumalla turhista asioista ja yrittää näytää et sinä et ole ikinä oikeessa, joten se häipyy jonnekkin sitte. Jos toinen ei halua edes puhua järkevästi ilman huutamatta niin kai sen voi tulkita et sinä olet väärässä ja sinä et saisi sanoa omaa mielipidettä. Ei suhde etene minnekkään jos toinen häipyy eikä halua keskusetella rauhallisesti ilman suuttumusta. Voi olla et sun ei kannata semmosen kanssa tuhlata aikaa ja elämääsi jos aina toinen häipuyy eikä halua selvittää asioita. Ei kai siihen mitään lääkettä. Ehkä pieni aikalisä vois olla paikallaan et sinä et pidä mitään yhteyttä pariin viikkoon. Voit tietty ilmoittaa sille et jos et halua puhua asioita selväksi niin otetaan se aikalisä sitten.
- mimmu-89
Tämä tuntuu vaan niin pahalta, kun ei hän ole ennen erolla uhkaillut. Nyt kun tosiaan kysyin, aikooko hän jättää minut, niin vastaus oli "no varmaan". En olisi kuvitellut hänen alentuvan uhkailun tasolle, joten siksi tässä nyt pelottaakin, että hän todella aikoo minut jättää. Sen takia, että minä näytän myös negatiivisia tunteitani. Sen takia että minä huusin hänelle. (Olen huutanut hänelle tasan kaksi kertaa suhteemme aikana, yhtä monta kertaa hänkin on minulle.)
Eilen aamulla hän tosiaan vielä oli niin rakastunut että. Mutta eilisen riidan aikana kun kysyin häneltä, rakastaako hän minua, niin vastaus oli ensin "No mitä luulisit" (jonka kuvittelin tarkoittavan, että kyllä), ja kun myöhemmin kysyin uudestaan, että rakastaako, niin vastaus oli olkien kohautus.
Jos se rakkaus tuollaisesta katoaa, niin tuskimpa sitä on ikinä ollutkaan hänen osaltaan. Vaikka empä olisi koskaan uskonut, että hän vain esittää...
- ammmpa89
Mies(tai paremminkin tuo on poika) on sekaisin ja pahasti. Hukassa itsensä kanssa. Erittäin äärimmäisen tempperamenttinen luonne, oma tahto on saatava läpi keinolla mil hyvänsä, häntä pitisi kohdella kuin kuningasta, silkkihansikkain nyörtyvänä. käyttäytyy kuin teiniprinsessa. On paha olo, joka räjähtää herkästi lähimpänä olevaan läheiseen ihmiseen eli sinuun. Jos kiinnostusta ja halua löytyisi tunteidensa käsittelyyn, niin tajuiaisi kyllä satuttavansa sinua moisella lapsellisella käytöksellä. Tuskin nauttii itsekään räjähtelyistään, ei ehkä vaan osaa hallita turhautumisesta tulevaa käyttäytymistään. Jos oikein välittäisi sinusta, niin kasvattaisi pallit, kasvaisi mieheksi tai jos ei itse onnistu niin hakisi apua jostakin. Voi olla jotain psyykkistä sairauttakin, adhd, tms missä tunteita vaikea kontrolloida ?vähintään hyvin turhautunut ja ajatunut, ajatukset heittää päässä häränpyllyä sekaluutta kun elämä ei mene niinkuin haluaisi.
Ei tuollaisen ihmisen kanssa voi elää. Ei varsinkaan jos ei itse se ihminen edes yritä mitään tehdä käytökselleen. Käske kasvamaan aikuiseksi ja katkaise välit. Saapahan miettiä siinä sitten miksi häntä taas niin kaltoin kohdellaan.- mimmu-89
Kun minä aikanani sanoin, että jos hän jatkaa katoamistemppujaan, eikä suostu selvittämään erimielisyyksiä, kuten aikuiset ihmiset ne selvittävät, niin en jaksa enää katsella häntä. Silloin hän suuttui minulle. Oli sitä mieltä, että mitä väliä jatkaa, kun seuraavan riidan tullen kuitenkin jätän hänet. Tämän takia minun on vaikea kuvitella, että hän vain uhkailisi. Aikooko hän tosiaan jättää minut siksi, että huusin hänelle? En ole kyllä useinkaan tavannut yhtä herkkänahkaista miestä.
Hän on hokenut sitä kuinka on yrittänyt muuttua. Ei kuulemma pysty. Ihmettelen vain, kun en minä ole havainnut edes mitään yrittämisen merkkejä. Ja omista kokemuksistani tiedän, että ihminen pystyy muuttumaan jos tarpeeksi haluaa. Minullakin oli suhteemme alussa hankaluuksia antaa hänelle omaa tilaa, mutta kun se alkoi tuomaan ongelmia suhteeseemme, niin annan sitä nykyään ilomielin.
- ...
Ens kerralla ku katoaa niin älä yritä ottaa mieheen mitään yhteyttä, anna sen olla itekseen ja jos se soittaa tai tekstaa niin älä vastaa(ainakaan pariin päivään). Näytä sille että sua ei noin pompotella. Ei se muuten mee koskaan perille, jos aina otat yhteyttä ja jopa pyytelet anteeksi. Kyllä ihmisillä on oikeus näyttää tunteensa. Meillä puhutaan häiritsevät asiat läpi, jos ei muuten tuu ulos, niin viimestään huutamalla sitte ku keittää yli. Harvemmin kyllä huudetaan.
- mimmu-89
Ensin anelin häntä jäämään. Seisoin hänen tiellään ja tein kaikkeni, ettei hän lähtisi. Hän oli ihan poissa tolaltaan ja raivoissaan. Halusi, että päästän menemään. (Eli pakenemaan taas) Minä taas halusin, että riita selvitetään heti paikalla ilman, että saa taas monta päivää elää täydessä epätietoisuudessa. Jossain vaiheessa poikaystäväni rauhoittui hiukan, mutta syytteli minua: "Miksi sinä aina järjestät tällaisia riitoja, en minä jaksa tällaista."
Minä en koskaan tahallani mitään riitaa hänen kanssaan haasta. Miksi haastaisin, kun tiedän minkälaista tuskaa se minulle tuottaa kun hän katoaa? Hän väittää, että minä olen sanonut kaiken olevan hänen vikansa, vaikken ikinä ole tällaista puhunut. Ja sen jälkeen hän sanoo minulle tuon "miksi SINÄ aina..."
Lähtiessään ei ollut enää niin kiihtyneessä mielentilassa, kuin mitä jossain vaiheessa riitaamme. Minä olin turtunut estelemään hänen lähtöään, joten jäin vain seisomaan paikalleni ja katsomaan, kun hän avasi oven ja oli menossa. En sanonut mitään ja hän kääntyi katsomaan. Katsoin häntä takaisin itku silmissä ja hän kysyi vain, että "Mitä?" pyysin, ettei hän menisi. Sanoi, että lähtee kotiin rauhoittumaan. Jäi sellainen maku, että josko hän sittenkin edes vähän välittäisi? Kun ei vain lähtenyt kun huomasi etten sano mitään. Seisoi aika kauan siinä ovella lähtökuopissaan.
Kotiin rauhoittumaan ja kotiin rauhoittumaan. Miten kukaan voisi koskaan saada hänen kanssaan kunnon suhdetta aikaan jos jokaisen vastoinkäymisen myötä hänen pitää lähteä kotiin rauhoittumaan? Kun hän ei siis omien väitöstensä mukaan voi muuttaa tätä tapaa. Entä sitten kun asutaan yhdessä, lähteekö hän silloinkin useiksi päiviksi, ehkä jopa viikoiksi vanhempiensa luokse rauhoittumaan?
En vaan jaksa käsittää, miten kukaan voisi kuvitella asioiden ratkeavan tällä tavalla. - 13+2=15
Poika on vielä lapsi.
- mimmu-89
Kun hän selvästi yrittää hallita minua riitatilanteissa, ettei vaan joutuisi tossun alle, niin voisiko olla, että oli vaan niin raivoissaan siitä, kun en päästänyt lähtemään, että sanoi suutuspäissään näitä eroamisjuttuja tarkoittamatta niitä?
En jaksa käsittää, että hän yhden riidan päätteeksi vaan jättää minut siksi, että huusin hänelle. Varsinkaan, kun en edes ollut se, joka huutamisen aloitti. Hän yritti esittää marttyyriä kyselemällä "Monta kertaa minä olen sinulle näin suuttunut?" Totuushan on se, että hän on huutanut minulle kaksi kertaa, toisella kerralla minä aloitin huutamisen ja hän huusi takaisin sekä nyt sunnuntaina kun hän aloitti huutamisen ja minä huusin takaisin. Ja sitten ne lukuiset kerrat kun hän ei ole huutanut vaan tosiaan vain kadonnut elämästäni kun on ollut niin vihainen. Ei vastaa puheluihin tai viesteihin.
Minä toivoisin hänen vain tulevan järkiinsä ja tajuavan, miten turhasta asiasta taas on kyse. Hän ei kuulemma jaksa sitä huutamista enää, siksi jättäisi minut. En ymmärrä, sillä huudan todella harvoin ja painotan sitä, että olen hänelle huutanut KAKSI kertaa. Hän ei tule tästä elämästä selviämään kuulematta ikinä huutoa.
Olen oppinut hänen katoamistensa aikana olemaan ottamatta yhteyttä häneen. Hän ei siis (tapansakaan mukaisesti) ole myöskään ottanut minuun yhteyttä. Ihan syvältä elää tällaisessa epätietoisuudessa kun toinen "varmaan jättää minut sitten kun on valmis keskustelemaan asioista". :( - mimmu-89
Jos hän on minua oikeasti rakastanut, niin mitä luulette, voittaako se rakkaus?
Jos vain raivopäissään sanoi ikäviä asioita ja rauhoittuessaan järkikin palaa takaisin ja hän tajuaisi rakastavansa minua. Näin on siis aina ennen käynyt, mutta ennen hän ei ole erolla uhkaillut.
Jo kolmas päivä menossa taas tätä epätietoisuutta...Yleensä tämä on kestänyt 5-7 päivää, mutta pelkään pahoin, että tällä kertaa rauhoittuminen vie enemmän aikaa, vaikka en kyllä mielestäni mitään niin pahaa ole tehnytkään. Hän vaan oli niin raivoissaan.- ottakaa tilaa
Aina ei ole kyse siitä, etteikö toinen rakastaisi. Mutta aina ihminen ei vain ole valmis suhteeseen. Kyllä toinen saattaa rakastaa sua sillä kyvyllä, mikä hänellä on, mutta on niin keskeneräinen itsensä kanssa että voi ollakin parempi, että hän käy kotona välillä miettimässä omia reaktioitaan. Sä vaadit häntä olemaan kypsempi kuin onkaan. Hän ei voi olla kypsempi kuin on.
Te voisitte ottaa ehkä vähän etäisyyttä asiaan, ja toisiinne. Anna hänen olla se mikä on, mutta älä juutu tuollaiseen kuvioon pitemmän päälle, että teidän suhde lukkiutuu tuollaisiin käyttäytymiskuvioihin. Tuosta pitää päästä ylitse.
Hän voi rakastaa, sinä voit rakastaa, mutta saattaa olla, että teillä pitäisi olla nyt joku kypsymisaika molemmilla. Sinulla, jotta sä selviäisit siitä, että sun elämä ei kaadu, jos joku kiukuttelee sulle raskaasti ja oppisit itse suhtautumaan siihen niin, että erotat, milloin asia ei ole susta kiinni ja et ota itseesi sitä niin kovin, ja toisella että hän oppisi käsittelmään tunteita oikein ja puhumaan kun on puhumisen aika.
Teidän ei tarvitse olla yhdessä niin paljon, että hajotatte toisianne, vaikka rakastaisittekin. Ottakaa sitä omaa kasvutilaa molemmat. Aikaa on, rakkaus voittaa. Joskus se on niinkin, että rakkauden edestä päästää toisen omaan henkiseen tilaansa etenemään. On suhteita, joissa rakastetaan, mutta ei olla yhdessä. Ei tunteet ja tosielämä ole aina sama asia. Voi rakastaa, mutta on eri asia elää ihmisen kanssa arkea. - mimmu-89
ottakaa tilaa kirjoitti:
Aina ei ole kyse siitä, etteikö toinen rakastaisi. Mutta aina ihminen ei vain ole valmis suhteeseen. Kyllä toinen saattaa rakastaa sua sillä kyvyllä, mikä hänellä on, mutta on niin keskeneräinen itsensä kanssa että voi ollakin parempi, että hän käy kotona välillä miettimässä omia reaktioitaan. Sä vaadit häntä olemaan kypsempi kuin onkaan. Hän ei voi olla kypsempi kuin on.
Te voisitte ottaa ehkä vähän etäisyyttä asiaan, ja toisiinne. Anna hänen olla se mikä on, mutta älä juutu tuollaiseen kuvioon pitemmän päälle, että teidän suhde lukkiutuu tuollaisiin käyttäytymiskuvioihin. Tuosta pitää päästä ylitse.
Hän voi rakastaa, sinä voit rakastaa, mutta saattaa olla, että teillä pitäisi olla nyt joku kypsymisaika molemmilla. Sinulla, jotta sä selviäisit siitä, että sun elämä ei kaadu, jos joku kiukuttelee sulle raskaasti ja oppisit itse suhtautumaan siihen niin, että erotat, milloin asia ei ole susta kiinni ja et ota itseesi sitä niin kovin, ja toisella että hän oppisi käsittelmään tunteita oikein ja puhumaan kun on puhumisen aika.
Teidän ei tarvitse olla yhdessä niin paljon, että hajotatte toisianne, vaikka rakastaisittekin. Ottakaa sitä omaa kasvutilaa molemmat. Aikaa on, rakkaus voittaa. Joskus se on niinkin, että rakkauden edestä päästää toisen omaan henkiseen tilaansa etenemään. On suhteita, joissa rakastetaan, mutta ei olla yhdessä. Ei tunteet ja tosielämä ole aina sama asia. Voi rakastaa, mutta on eri asia elää ihmisen kanssa arkea.Eli tarkoitatko sitä, että hän saattaisi jättää minut, vaikka rakastaisikin? Ihan vaan oman tilan ottamisen vuoksi. Minä olen valmis antamaan hänelle aikaa rauhoittumiseen, mutta tilanne, jossa en tiedä kuinka suhteemme jatkuu, on piinaava. Kun ennen hän "ei ole koskaan halunnut menettää minua" ja "haluaa olla kanssani aina". Kaatuuko nämä asiat siihen, että minulla oli kerran huono päivä joka päättyi siihen että huusin takaisin, kun hän rupesi minulle huutamaan?
- ottakaa tilaa
Ei se tarkoita jättämistä siinä mielessä, että hän ei olisi sinun elämässäsi ja sinä et olisi hänen elämässään ja molemmat tärkeitä ihmisiä. Mutta teidän täytyy olla tärkeitä myös itsellenne. Jos arki ei suju, voi sitä etäisyyttä ottaa, tavata ja välittää, mutta olla myös erossakin ja antaa ajan näyttää ja tilanteen kypsyä rauhassa. Ei suhteet ole aina joko tai. Erossa kokonaan tai yhdessä jatkuvasti. Ottakaa suhteelle tilaa ja aikaa. Ja myös itsellenne.
- mimmu-89
Kuinkahan paljon sitä tarvitsee sitten. Mekin näemme 3-4 kertaa viikossa nykyään. Eihän tuo kovin vähän ole, mutta ei se minusta "sietämättömän" paljonkaan ole.
Hän kohautti olkiaan kysyessäni rakastaako vielä minua (sunnuntaina). Hän sanoi, että aikoo "varmaan jättää minut" kun kysyin aikooko. Puhutaanko näin ihmiselle, jota rakastaa? Edes raivopäissään, tarkoittamatta? Vai lopahtiko hänen rakkautensa noin pienistä asioista, mistä riidassamme oli kyse? Vai eikö sitä rakkautta ole ikinä ollutkaan? HUOH, tämä odottaminen tekee minut hulluksi. En tosiaan ota häneen yhteyttä, sillä hän ei yhteydenottoihin vastaa ennen kuin on itse valmis keskustelemaan, eli ottaa itse yhteyttä. Tiedän kokemuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1104310Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k723106Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille3152871Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet622342- 771562
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen771388- 981342
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?711166- 771138
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911121