hämmentynyt äiti kirjoitti aspalsta.netiin keskiviikkona 10. Elokuu 2011 klo 11:53 asiaa:
"Mihin vertaisarvioituihin tieteellisiin tutkimuksiin perustuvat sellaiset väitteet, että Aspergerin syndroomaan liittyy joitakin vahvuuksia? Kyllä kai aivan vakavamieliset tutkijatkin kirjoittelevat yleistajuisiksi tarkoitettuja teoksia, mutta silloin asioita pitää välttämättä yksinkertaistaa, jolloin niiden totuudellisuus vääristyy. Eihän jollekulle diagnosoida Aspergerin syndroomaa siksi, että hän on lahjakas ja menestyy hyvin elämässään, vaan siksi, että hänellä on elämässä vaikeuksia. Jos joku väittää Aspergerin syndroomaan liittyvän vahvuuksia, pitäisi silloin väitteidensä tueksi kyetä esittämään jotakin tieteelliseen tutkimukseen perustuvaa näyttöä. Palstan säännöissä
http://www.aspalsta.net/viewtopic.php?p=32227#32227
todetaan
- "Keskustelua aiheesta Aspergerin Syndrooma": Tiukasti AS-aiheeseen keskittyvä foorum. Asiaa voi käsitellä tieteellisemmin tai kokemusperäisemmin, mutta aiheen tulisi liittyä kuitenkin suoranaisesti AS:ään.
Itse tulkitsisin tuota sääntöä niin, että voi vedota tieteelliseen tutkimukseen, tai sitten Asperger−diagnosoitu voi kertoa itse omasta kokemuksestaan. Tuota omaa kokemusta ei silloin kuitenkaan voi yleistää koskemaan muita Asperger−diagnosoituja.
Olen myös ymmärtänyt, että aloitusviestissä mainittu "ekkoilu" on tämän palstan slangia, eikä perustu mihinkään tieteelliseen tutkimukseen."
Mielipiteitä/kommentteja?
aspalsta.netin säännöt
80
750
Vastaukset
- meduusan veli
Ihan mielenkiinnosta tahtoisin tietää, mistä ammennat lähes päivittäin tuon kaiken vihasi tuntemattomia kirjoittajia kohtaan ja miksi? Mitä sulle pitäisi tehdä jotta pystyisit kohdentamaan aggressiosi oikein eli niihin kohteisiin, mistä ne ovat alunperin lähtöisinkin tuntemattomien nettikirjoittelijoiden sijaan? Voin järjestää asian helposti jos osaat kertoa mistä ensisijaisesti kiikastaa?
- vihdoinkin asiaa
Meduusan veli puhuu tuossa edellä tärkeää täyttä asiaa. 15 plus-peukkua annan tuolle!
- *sivari
Eli kaikki aspalsta.netiin sekä asperger-foorumiin kirjoittajat, esitämme tämän kysymyksen haasteena Teille - mikä saa Teidät kirjoittamaan useilla eri nimimerkeillä (joita olette tehtailleet eri koneilta pikkuhiljaa vuosien mittaan) oman oikean virallisen nimenne sijaan yhä uudelleen vuodesta toiseen itse ylläpitämillenne palstoille vain todistaaksenne omia näkemyksiänne ainoiksi ja oikeiksi?
Yritättekö tällaisella toiminnalla parantaa vaiko pahentaa autisminkirjolaisten, jotka eivät tällaiseen kieroiluun koskaan luonteenominaisuuksistaan johtuen pystyisi, asemaa, vai onko tarkoituksenanne vain ja ainoastaan tuoda esille persoonallisuushäiriöistänne johtuvia kieroumia, jotka eivät tavallisimmin autisminkirjolaisten problematiikkaan tai arjesta selviytymiseen käytännön tasolla mitenkään kuulu? Mikäli, niin tarkentaisitteko tavoitteitanne/pyrkimyksiänne?- entinen jäsen
tavoite=päämäärä, jonka henkilö yrittää saavuttaa
saavuttaa= LYHENTÄÄ ETUMATKAA toisiin verrattuna (http://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi#Narsistinen_persoonallisuush.C3.A4iri.C3.B6) - Sairasta porukkaa
AS-palstalle kirjoittava mätä sakki koostuu lähinnä mielenterveyspotilaista jotka ovat vuosikausien vänkäämisen tuloksena vihdoin saaneet jonkun yksityisen lääkäriaseman lekurin koukkuun rahanhimoissaan kirjoittamaan itselleen AS-diagnoosin.
Osalla ei edes ole diagnoosia vaan pelkkä oma arvionsa siitä että ammatti-ihmisten tekemät mielenterveyshäiriödiagnoosit eivät pidäkään paikkaansa, vaan he itse ovat kykeneväisempiä diagnosoimaan itsensä kuin lääläri joka joka päivä kohtaa ja diagnosoi jopa kymmeniä potilaita työssään ja on koulutuksen saanut tehtäväänsä.
AS-palstalla ei kovinkaan montaa todellista aspergertapausta ole kirjoittamassa, vaan porukka on juurikin näitä vakavista mielenterveyshäiriöistä kärsiviä hyvin sairaita ihmisiä. - *sivari osuu oikeaan
Nimimerkki *sivari tuo 11.8.2011 esille asian, joka on ollut monien AS-henkilöiden ihmetyksen kohteena jo vuosia. Netti tarjoaa kieroutuneille tyypeille foorumeita, joissa ei ole julkaisukynnystä. Jos julkaisukynnys olisi, mainitunlaiset ala-arvoiset kirjoitukset eivät ylittäisi sitä koskaan. Näiden kieroutuneiden tyyppien antama kuva Aspergerin oireyhtymästä, aspalstasta ja Autismi- ja Aspergerliitosta on tietoisesti vääristävä ja rienaava. Jos nämä kieroutuneet tyypit, joita on onneksi vain vähän, osaisivat negatiivisen nettikirjoitustehtailunsa sijasta katsoa peiliin niin häpeäisivät ja pyytäisivät anteeksi. Onko heillä kykyä ja/tai rohkeutta tähän?
- aspalstan modelle
*sivari osuu oikeaan kirjoitti:
Nimimerkki *sivari tuo 11.8.2011 esille asian, joka on ollut monien AS-henkilöiden ihmetyksen kohteena jo vuosia. Netti tarjoaa kieroutuneille tyypeille foorumeita, joissa ei ole julkaisukynnystä. Jos julkaisukynnys olisi, mainitunlaiset ala-arvoiset kirjoitukset eivät ylittäisi sitä koskaan. Näiden kieroutuneiden tyyppien antama kuva Aspergerin oireyhtymästä, aspalstasta ja Autismi- ja Aspergerliitosta on tietoisesti vääristävä ja rienaava. Jos nämä kieroutuneet tyypit, joita on onneksi vain vähän, osaisivat negatiivisen nettikirjoitustehtailunsa sijasta katsoa peiliin niin häpeäisivät ja pyytäisivät anteeksi. Onko heillä kykyä ja/tai rohkeutta tähän?
"mainitunlaiset ala-arvoiset kirjoitukset"
Kerro esimerkki ala-arvoisesta kirjoituksesta. Sen jälkeen kerro toinen esimerkki ala-arvoisesta toimintatavasta irl.
"Näiden kieroutuneiden tyyppien antama kuva Aspergerin oireyhtymästä, aspalstasta ja Autismi- ja Aspergerliitosta on tietoisesti vääristävä ja rienaava."
Oletko psykologi? Kyllä annetut kuvat ovat ihan oikeita ja realiteetteihin perustuvia, toisin kuin joidenkin "virallisten" "as" yhteisöjen. - Infokannnattajajäsen
Kannattaisiko liitossa miettiä myös näkökantaa, jonka nimimerkkki "*sivari" on tuonut ilmi jo aikaa sitten?
- nähtiin lävitsesi
Sairasta porukkaa kirjoitti:
AS-palstalle kirjoittava mätä sakki koostuu lähinnä mielenterveyspotilaista jotka ovat vuosikausien vänkäämisen tuloksena vihdoin saaneet jonkun yksityisen lääkäriaseman lekurin koukkuun rahanhimoissaan kirjoittamaan itselleen AS-diagnoosin.
Osalla ei edes ole diagnoosia vaan pelkkä oma arvionsa siitä että ammatti-ihmisten tekemät mielenterveyshäiriödiagnoosit eivät pidäkään paikkaansa, vaan he itse ovat kykeneväisempiä diagnosoimaan itsensä kuin lääläri joka joka päivä kohtaa ja diagnosoi jopa kymmeniä potilaita työssään ja on koulutuksen saanut tehtäväänsä.
AS-palstalla ei kovinkaan montaa todellista aspergertapausta ole kirjoittamassa, vaan porukka on juurikin näitä vakavista mielenterveyshäiriöistä kärsiviä hyvin sairaita ihmisiä.Senkö takia aspalstalle kirjoittaa "mätä sakki", että sielläkin nähtiin lävitsesi?
- sivarin kaveri
..mikäli ei onnistu (joskin olisi toivottavaa edes tässä vaiheessa) väittämä pitää paikkansa. Eli; vaikeanlaatuiset persoonallisuushäiriöt tuottavat eniten vahinkoa/ongelmia autisminkirjolaisten oikeuksista puhuttaessa; "edunvalvontajärjestöissä" toimivat ovat useimmiten suurin este em. ryhmään kuuluvien toipumiselle, kuntoutukselle, tukitoimintojen saatavuudelle pyrkimyksenään vain oman itsen korostaminen (kts.narsistinen persoonallisuushäiriö), mikä lohkaisee suurimman osan "hyväntekeväisyystyöhön" käytetyistä resursseista sekä ajankäytöllisesti että pitkän tähtäimen tavoitteisiin pyrittäessä
- <<<
aiheen nosto
- trolliologi
Väite; nenttimodet feikkitrollaavat julkisesti toisiaan antaakseen tasapuolisen kuvan foorumiin kirjoittaville itseensä verrattuna sekä näin peittäen epäoikeudenmukaisen moderointipolitiikkansa vaikutukset "vertaisiinsa" itsetuhovietin heissä herättämisen olevan kuitenkin strateginen päämääränsä yrittäessään keräillä sieltä täältä auktoriteettinsa murusia kootakseen vielä edes näennäisesti vähemmän tarkkaavaiset assit kasaansa minkä ovat päättäneet polttaa roviolla narsististen päämääriensä täyttymyksen vuosijuhlassa.:mrgreen:
1) True
2) False
3) I can´t tell you- trolliologi
Miksi olet ottanut nikkini käyttöön?
Jospa hakeutuisit oikeasti psykiatrille neurologia-sivustolla pyörimisen sijaan?
Ja arvaas? Tämä on ainut palsta, jonne olen autismistani kirjoittanut ja nyt se on, no, jonkun sekopään/sekopäiden leikkikehä. Ja tuo nikki kuvasti äärimmistä turhautumistani touhuun täällä.
En olisi uskonut, että joku onneton as-palsta tulee pilaamaan tämänkin sivun. Itse päätin tänään, etten avaa tätä sivua enää. Saat sekopää pitää vaikka kaikki nikkini, ja te homeisissa riidoissanne pyörivät as-palstalaiset, haistakaa samat. Ikinä en ole sinne kirjoittanut - lukemassa olen käynyt - muttei sekään ei voisi kiinnostaa enää vähempää... En olisi kuitenkaan uskonut, että joku onneton palsta pilaa sen ainoan autismi-fooruminkin. Muutama ihminen voi tuhota yllättävän paljon.
Tsemppiä kaikille muille autismin kanssa kulkeville ja erityisesti niille, jotka ensi kertaa tulevat etsimään vastauksia kysymyksiinsä täältä ja joutuvat muutaman hullun hampaisiin. - trolliologi
trolliologi kirjoitti:
Miksi olet ottanut nikkini käyttöön?
Jospa hakeutuisit oikeasti psykiatrille neurologia-sivustolla pyörimisen sijaan?
Ja arvaas? Tämä on ainut palsta, jonne olen autismistani kirjoittanut ja nyt se on, no, jonkun sekopään/sekopäiden leikkikehä. Ja tuo nikki kuvasti äärimmistä turhautumistani touhuun täällä.
En olisi uskonut, että joku onneton as-palsta tulee pilaamaan tämänkin sivun. Itse päätin tänään, etten avaa tätä sivua enää. Saat sekopää pitää vaikka kaikki nikkini, ja te homeisissa riidoissanne pyörivät as-palstalaiset, haistakaa samat. Ikinä en ole sinne kirjoittanut - lukemassa olen käynyt - muttei sekään ei voisi kiinnostaa enää vähempää... En olisi kuitenkaan uskonut, että joku onneton palsta pilaa sen ainoan autismi-fooruminkin. Muutama ihminen voi tuhota yllättävän paljon.
Tsemppiä kaikille muille autismin kanssa kulkeville ja erityisesti niille, jotka ensi kertaa tulevat etsimään vastauksia kysymyksiinsä täältä ja joutuvat muutaman hullun hampaisiin.Nimimerkkisi ei ole rekisteröity, joten itsestäänselväähän on että sitä voi käyttää kuka tahansa. Vaikea ymmärtää on myös tyylisi avautua,haukut edellistä kirjoittajaa vaikka kuitenkin olet samoilla linjoilla hänen kanssaan kirjoituksesi sisällöstä päätellen.Koita pärjätä.Ja mieti myös omaa tyyliäsi kirjoittaa julkiselle palstalle,voisiko siinä olla mahdollisesti jotain parantamisen varaa?
- simpukan sisko
Noniin, mitä minä sanoin. Johan alkavat tavat hiljalleen muuttua..Kiitokset aiheen aloittajalle.:mrgreen:
- apina vai gorilla
Tuulikki kirjoitti aspalstalla:" vai haluaako, että jokaisella on mahdollisuus vaikuttaa."
Typerää apinointia HoodedShadowin perustamalta As-keskus -foorumilta ja tänne Suomipalstalle fiksusti jo aiemmin kirjottaneilta. Ei kai tarkoitus ole ottaa omiin nimiinsä näitä oivalluksia aspalstan modena?
Tyypillinen asperger ei toimisi näin. - HoodedShadow
apina vai gorilla kirjoitti:
Tuulikki kirjoitti aspalstalla:" vai haluaako, että jokaisella on mahdollisuus vaikuttaa."
Typerää apinointia HoodedShadowin perustamalta As-keskus -foorumilta ja tänne Suomipalstalle fiksusti jo aiemmin kirjottaneilta. Ei kai tarkoitus ole ottaa omiin nimiinsä näitä oivalluksia aspalstan modena?
Tyypillinen asperger ei toimisi näin.Ottaa omiin nimiinsä mitä?
AS Keskus on yleinen keskustelupalsta AS henkilöille.
Loin sen koska sellaista ei vielä ollut, ainakaan suomenkielellä.
Mitä typerää siinä on? - §§½
HoodedShadow kirjoitti:
Ottaa omiin nimiinsä mitä?
Mitä typerää siinä on?Oletko Tuulikki vai miksi puolustat häntä? Sinuahan ei kukaan viestissä johon vastasit herjannut.
(Tuulikki=HoodedShadow=laika=AStonished kaikki vanhat nenttimodet trollausta varten vuonna 2006 kyhätyillä kakkosnikeillään) - HoodedShadow
§§½ kirjoitti:
Oletko Tuulikki vai miksi puolustat häntä? Sinuahan ei kukaan viestissä johon vastasit herjannut.
(Tuulikki=HoodedShadow=laika=AStonished kaikki vanhat nenttimodet trollausta varten vuonna 2006 kyhätyillä kakkosnikeillään)Ketä olen puolustanut ja milloin?
Olen HoodedShadow, en käytä muita nimimerkkejä enkä trollaa.
En ole vuonna 2006 ollut aspalsta.net jäsen, koska aloitin käyttämään sitä foorumia vasta tänä vuonna, sitä paitsi sain diagnoosini vuosi tai kaksi sitten.
En edes ole moderaattori aspalsta.net foorumilla. - Taas yksi pikadiagno
HoodedShadow kirjoitti:
Ketä olen puolustanut ja milloin?
En ole vuonna 2006 ollut aspalsta.net jäsen, koska aloitin käyttämään sitä foorumia vasta tänä vuonna, sitä paitsi sain diagnoosini vuosi tai kaksi sitten.
En edes ole moderaattori aspalsta.net foorumilla."Ketä olen puolustanut ja milloin?
En edes ole moderaattori aspalsta.net foorumilla."
Sinäkin olet ilmeisesti näitä ns. "pikadiagnosoituja" asseja jotka rahalla käyvät hakemassa diagnoosin yksityisiltä lääkäriasemilta.
SÄÄLITTÄVÄÄÄÄÄ.
Uskon että AS-diagnoosi on oikea vain jos potilas on tutkittu KUNNOLLA, pitkän ajan saatossa, eikä yhdessä tunnissa tai edes kahdessa kuten yksityiset lääkäriasemat tekevät. Taas yksi pikadiagno kirjoitti:
"Ketä olen puolustanut ja milloin?
En edes ole moderaattori aspalsta.net foorumilla."
Sinäkin olet ilmeisesti näitä ns. "pikadiagnosoituja" asseja jotka rahalla käyvät hakemassa diagnoosin yksityisiltä lääkäriasemilta.
SÄÄLITTÄVÄÄÄÄÄ.
Uskon että AS-diagnoosi on oikea vain jos potilas on tutkittu KUNNOLLA, pitkän ajan saatossa, eikä yhdessä tunnissa tai edes kahdessa kuten yksityiset lääkäriasemat tekevät.Noin vuoden kesti diagnoosi, ei yksityinen.
Miksi syyttelet ilman todisteita?- foorumeita etsinyt
HoodedShadow kirjoitti:
Ottaa omiin nimiinsä mitä?
Mitä typerää siinä on?ASKeskus on hyvin kannatettava foorumi kaikille, joilla on Aspergerin oireyhtymä
- messager
^ ja muuten..jos jotakuta kiinnostaa niin
Tervetuloa kokoamaan kanssamme uutta aspergeraiheista sivustoa, jossa kaikilla on tasapuoliset mahdollisuudet vaikuttaa:
www.askeskus.tk.
Tehkäämme yhdessä foorumista juuri sellainen kuin tarve vaatii eli omanlaisemme.- HoodedShadow
Kiitos kun mainostat foorumiani.
- messager
HoodedShadow kirjoitti:
Ole hyvä.:)
- gmaila
HoodedShadow kirjoitti:
Olet sinäkin kumma hemmo ja taitava nuoleskelija. Olet ollut aspalstalla muutaman kuukauden mutta sujuvasti otat osaa jokaiseen riitelyyn.
Sinun annetaan herjata koska osasit heti alusta lähtien nuolla oikeita pyllyjä.
Nuoleskelu ei muuten ole tyypillistä assille. - gmaila
gmaila kirjoitti:
Olet sinäkin kumma hemmo ja taitava nuoleskelija. Olet ollut aspalstalla muutaman kuukauden mutta sujuvasti otat osaa jokaiseen riitelyyn.
Nuoleskelu ei muuten ole tyypillistä assille.Viestini oli tuolle Hoodedille.
- HoodedShadow
gmaila kirjoitti:
Nuoleskelu ei muuten ole tyypillistä assille.Öö.. En ole ottanut kantaa noihin riitelyihin enkä tunne ketään joten edes voi "nuolla heidän pyllyjään".
En tiedä ketkä ovat aspalsta.net:in moderaattoreita jos niihin viittaat, koska ne eivät ole julkisesti esillä siellä, ns. anonyymi moderointi.
Mitä pahaa minä olen ikinä sinulle tehnyt "ansaitseeksi" tuon viestin/asian sinulta?
Ja miksi kaikki yrittävät väittää etten ole AS (muutkin kuin sinä)? - vertainen
gmaila kirjoitti:
Nuoleskelu ei muuten ole tyypillistä assille.Tahtoisitko tulla takaisin as-palstalle mikäli se saadaan toimimaan uudenlaisin periaattein?
- gmaila
vertainen kirjoitti:
Tahtoisitko tulla takaisin as-palstalle mikäli se saadaan toimimaan uudenlaisin periaattein?
Kysytkö minulta, että haluanko takaisin as-palstalle??
En halua tulla takaisin, en voi sietää sellaista lässytystä, että olet kuin minä ja me kaikki assit olemme tällaisia jne.
Haluan säilyttää itsenäisyyteni. - HoodedShadow
gmaila kirjoitti:
En halua tulla takaisin, en voi sietää sellaista lässytystä, että olet kuin minä ja me kaikki assit olemme tällaisia jne.
Haluan säilyttää itsenäisyyteni.Kukaan ei ole samanlainen, oli vaikka mikä.
Vaikkapa esim perus sairauksiin kuten flunssaankin kaikki oirehtii erilailla.
Toivottavasti kukaan ei sitä "pahasti" sinulle sanonut että sen takia lähdit. - vertainen
gmaila kirjoitti:
Haluan säilyttää itsenäisyyteni.Jos saisit yksin päättää tai olisit foorumin ylläpitäjä, millainen toimivan as-palstan sinun mielestäsi tulisi olla, jotta kaikenlaiset assit siellä voisivat viihtyä?
- vertainen
vertainen kirjoitti:
Jos saisit yksin päättää tai olisit foorumin ylläpitäjä, millainen toimivan as-palstan sinun mielestäsi tulisi olla, jotta kaikenlaiset assit siellä voisivat viihtyä?
Kysymys oli tarkoitettu siis gmailalle.
- gmaila
vertainen kirjoitti:
Kysymys oli tarkoitettu siis gmailalle.
Ainakin tuollaiset piilovittuilut pois mitä yjs harrastaa.
Samoin epäilyt, että olet joku toinen nikki.
Puhuttaisiin suoraan eikä tarvisi miettiä, että sanoo väärän sanan. Jos toinen loukkaantuu, saisi rauhassa sen toisen kanssa sopia asiaa eikä siihen sotkeentuisi koko foorumi.
Foorumin pitäisi olla yksinkertaisempi. En osaa olla foorumilla missä on paljon erilaista ns. hälyä. Hiljaisimmille asseille pitäisi olla oma osionsa missä olisi vaikka vain yksi aihe/viikko. Siitä aiheesta puhuttaisiin ja viikon päästä ketju suljettaisiin ja tulisi uusi aihe. Aiheen saisi keksiä se joka ekana ehtii.
Kaikenlaiset äänestykset pitäisi olla jossain muussa kuin yleisissä osioissa.
Aivan tosi selkeät säännöt mitä saa tehdä.
Ja niitä noudatettaisiin. - HoodedShadow
gmaila kirjoitti:
Puhuttaisiin suoraan eikä tarvisi miettiä, että sanoo väärän sanan. Jos toinen loukkaantuu, saisi rauhassa sen toisen kanssa sopia asiaa eikä siihen sotkeentuisi koko foorumi.
Foorumin pitäisi olla yksinkertaisempi. En osaa olla foorumilla missä on paljon erilaista ns. hälyä. Hiljaisimmille asseille pitäisi olla oma osionsa missä olisi vaikka vain yksi aihe/viikko. Siitä aiheesta puhuttaisiin ja viikon päästä ketju suljettaisiin ja tulisi uusi aihe. Aiheen saisi keksiä se joka ekana ehtii.
Ja niitä noudatettaisiin.Helpotaisiko foorumi missä on paljon "tilaa" mikä "vähentää hälyä"?
Esim: www.askeskus.tk
Aika hankalaa varmaan valvoa ettei tulisi samoja aiheita enää jos olis viikon keskustelut sitten lukkoon aihe.
Minulla on sama asia, jos yhdessä aiheessa on yli 3 sivua en jaksa seurata sitä enää tai edes yrittää lukea sitä, ja sitten noi vastaukset vain yhdelle henkilölle sotkee koko aiheen keskustelun.
Ja noi selkeät säännöt on hyvä olla kanssa, minulla meni 2 kuukautta ennenkuin edes löysin säännöt aspalsta.net sivustolla..
Noi eri nimimerkit on ärsyttäviä kun ei tiedä kuka on kuka, varsinkin täällä missä voi kirjoitella anonyymisti.
Ihmettelen miten pystyt tätä Suomi24 foorumia siten käyttämään, mutta et muita. - gmaila
HoodedShadow kirjoitti:
Helpotaisiko foorumi missä on paljon "tilaa" mikä "vähentää hälyä"?
Aika hankalaa varmaan valvoa ettei tulisi samoja aiheita enää jos olis viikon keskustelut sitten lukkoon aihe.
Minulla on sama asia, jos yhdessä aiheessa on yli 3 sivua en jaksa seurata sitä enää tai edes yrittää lukea sitä, ja sitten noi vastaukset vain yhdelle henkilölle sotkee koko aiheen keskustelun.
Ja noi selkeät säännöt on hyvä olla kanssa, minulla meni 2 kuukautta ennenkuin edes löysin säännöt aspalsta.net sivustolla..
Noi eri nimimerkit on ärsyttäviä kun ei tiedä kuka on kuka, varsinkin täällä missä voi kirjoitella anonyymisti.
Ihmettelen miten pystyt tätä Suomi24 foorumia siten käyttämään, mutta et muita.En minä seuraa kaikkia ketjuja. Tänäänkin ole lukenut vain tätä ketjua.
Enkä käy täällä kuin parissa eri osastossa.
Eikä se haittaisi vaikka sama keskustelu alkaisi uudelleen joskus myöhemmin.
Tuo aspalstalla on kaiken kaikkiaan hirviä sekamelska. Se pitäisi siivota ja lukita vanhoja ketjuja. Tyhmää nostaa ylös joku vuonna 2003 aloitettu ketju, kun siinä on jo foorumilta poishäipyneitä kirjoittajia. Sitten jatketaan vaan keskustelua heidän kanssaan. - vertainen
gmaila kirjoitti:
Ja niitä noudatettaisiin.Toiveesi toimitettu perille.
- messager b
HoodedShadow kirjoitti:
Helpotaisiko foorumi missä on paljon "tilaa" mikä "vähentää hälyä"?
Ihmettelen miten pystyt tätä Suomi24 foorumia siten käyttämään, mutta et muita.Miksi tahdot toisten auttavan sinua foorumisi kokoamisessa? Itsehän kuitenkin keräät siitä foorumin perustajana pisteet kotiin vai ajattelitko julkaista kaikkien sinua auttaneiden talkootyöläisten nimet jossain joskus? Mielestäni toimintatapasi vaikuttavat kohtuu narsistisilta.
- HoodedShadow
messager b kirjoitti:
Miksi tahdot toisten auttavan sinua foorumisi kokoamisessa? Itsehän kuitenkin keräät siitä foorumin perustajana pisteet kotiin vai ajattelitko julkaista kaikkien sinua auttaneiden talkootyöläisten nimet jossain joskus? Mielestäni toimintatapasi vaikuttavat kohtuu narsistisilta.
Ketä tarkoitat messanger b?
- messager b
HoodedShadow kirjoitti:
Ketä tarkoitat messanger b?
Sinua Hooded.
- HoodedShadow
messager b kirjoitti:
Miksi tahdot toisten auttavan sinua foorumisi kokoamisessa? Itsehän kuitenkin keräät siitä foorumin perustajana pisteet kotiin vai ajattelitko julkaista kaikkien sinua auttaneiden talkootyöläisten nimet jossain joskus? Mielestäni toimintatapasi vaikuttavat kohtuu narsistisilta.
En ole pyytänyt apua vaan sinä jos olet "shadow"/"kuollut elava" olet sitä tarjonnut ihan pyytämättäkin.
Miten haluat että julkaisen auttajien (sinun) nimesi sitten?
En halua sitä sinne sääntöjen sekaan tunkea tai se näyttää tältä:
"#1262360 by larowlan: Add larowlan as forum maintainer."
http://drupal.org/node/1265840
Tuota missä menee teksti ja "tekijä" sekaisin näyttää liian sekavalta jos sitä on monta riviä kuten tuossa linkissä.
Jos haluat voit ottaa minuun yhteyttä joko yksityisviestein foorumeilla tai sähköpostilla osoitteeseen hoodedshadow at askeskus.tk - messager b
HoodedShadow kirjoitti:
En ole pyytänyt apua vaan sinä jos olet "shadow"/"kuollut elava" olet sitä tarjonnut ihan pyytämättäkin.
Tuota missä menee teksti ja "tekijä" sekaisin näyttää liian sekavalta jos sitä on monta riviä kuten tuossa linkissä.
Jos haluat voit ottaa minuun yhteyttä joko yksityisviestein foorumeilla tai sähköpostilla osoitteeseen hoodedshadow at askeskus.tkEn ole kirjautunut millekään palstoille enkä tiedä keneksi minua luulet vaan on tullut seurattua niitä sivusta jo pidemmän aikaa. Yhä ihmettelen mikä sai sinut perustamaan jo ties kuinka monennen aspergerfoorumin kun yksi kaikenkattava on jo olemassa?
- HoodedShadow
messager b kirjoitti:
En ole kirjautunut millekään palstoille enkä tiedä keneksi minua luulet vaan on tullut seurattua niitä sivusta jo pidemmän aikaa. Yhä ihmettelen mikä sai sinut perustamaan jo ties kuinka monennen aspergerfoorumin kun yksi kaikenkattava on jo olemassa?
Anteeksi, luulin että tarkoitit itseäsi kun sanoit tuon auttamisen ja "pisteiden keräämisen" tollalailla.
No en ole pyytänyt apua keneltäkään joten en tiedä mitä tarkoitat tuolla sitten.
Kuten sanoin,
Minun foorumini ei vain keskity aspregeriin vaan myös tarjoaa mahdollisuuden keskustella muista aihesta AS henkisten henkilöiden kanssa.
Huomasin että se idea toimii hyvin täällä, wrongplanet.net, joten päätin tehdä samanlaisen suomenkielellä. - päivittäjä
HoodedShadow kirjoitti:
Jos haluat voit ottaa minuun yhteyttä joko yksityisviestein foorumeilla tai sähköpostilla osoitteeseen hoodedshadow at askeskus.tkViestiä voi lähettää yhä osoitteeseen [email protected] joka on ollut jonkin aikaa suljettuna väärinkäytöksistä johtuen.
- gmaila
Koska valehtelet sujuvasti eikä se ole assille ominaista.
- HoodedShadow
Millon olen sitten valehdellut?
Koska en ole niin tehnyt..
- :OOO
Eikö nimimerkin HoodedShadow-foorumi perustettu vasta paljon tämän viestiketjun perustamisen jälkeen??
Tämä viestiketju on kirjoitettu 10.8.2011 13:01 ja foorumin asensin 08 Heinä 2011, 01:45. Elikkä ei.
- AS-palstan mode
hoodedshadow kirjoitti:
Tämä viestiketju on kirjoitettu 10.8.2011 13:01 ja foorumin asensin 08 Heinä 2011, 01:45. Elikkä ei.
Elikkä olette yhdessä osanneet valehdella oikein.
- hyvää päivää vaan
AS-palstan mode kirjoitti:
Elikkä olette yhdessä osanneet valehdella oikein.
Sä muutit fooruminperustamisajankohtaa itsellesi suotuisaksi "internetaikaa" muokkaamalla...foorumillesi heti sen asennuksen jälkeen hypähti AS-palstalta tuttu mode joka harrastelee vapaa-ajallaan mm. balettia ja se on MIES..
- Pelkkää paskaaaaa
Voi jumalauta näitä AS-palstan pellejä ja ääliöitä. Katsokaa nyt tätäkin keskustelua. Pelkkää paskaaaaaa!!! :D :D
- tervettä palautetta
Aspalsta on tunnetusti todella hyvä Aspergerin oireyhtymään liittyvä keskustelufoorumi - aivan selvästi sen alan paras Suomessa. Tällä hetkellä aspalstalle ei voi kirjoittaa (ilmeisesti päivityksen aiheuttaman ongelman takia) mutta kuka tahansa voi käydä aspalsta.net:ssä lukemassa. Ja sitä jos mitä suosittelen kaikille AS-henkilöille. Nimimerkki "Pelkkää paskaaaaa" (16.3.2013) paljastaa olevansa juuri niitä kieroutuneita tyyppejä, joista aiemmin tässä osiossa mm. nimimerkki *sivari puhui. He tehtailevat epätoivoisesti päivittäin julkisia herjojaan pitkin nettiä, erityisesti tänne Suomi24-sivustolle. Heille ei voi kuin toivoa silmien avautumista. Heitä olisi autettava. Näyttää siltä, että ilman tervettä palautetta he rypevät pohjalla loputtomiin ja tosissaan uskovat olevansa oikeassa.
- nähty on
tervettä palautetta kirjoitti:
Aspalsta on tunnetusti todella hyvä Aspergerin oireyhtymään liittyvä keskustelufoorumi - aivan selvästi sen alan paras Suomessa. Tällä hetkellä aspalstalle ei voi kirjoittaa (ilmeisesti päivityksen aiheuttaman ongelman takia) mutta kuka tahansa voi käydä aspalsta.net:ssä lukemassa. Ja sitä jos mitä suosittelen kaikille AS-henkilöille. Nimimerkki "Pelkkää paskaaaaa" (16.3.2013) paljastaa olevansa juuri niitä kieroutuneita tyyppejä, joista aiemmin tässä osiossa mm. nimimerkki *sivari puhui. He tehtailevat epätoivoisesti päivittäin julkisia herjojaan pitkin nettiä, erityisesti tänne Suomi24-sivustolle. Heille ei voi kuin toivoa silmien avautumista. Heitä olisi autettava. Näyttää siltä, että ilman tervettä palautetta he rypevät pohjalla loputtomiin ja tosissaan uskovat olevansa oikeassa.
Höpö höpö. Aspalsta on kieroutuneiden nenttien temmellyskenttä ollut jo vuosia. Kaikki aidot assit ovat häipyneet sieltä ajat sitten. Aspalsta vaikka avautuisikin joskut hamassa tulevaisuudessa ei enää koskaan pysty saavuttamaan aitojen assien luottamusta. Niin paljon on siellä ihmisiä kiusattu mikä pahinta puolustuskyvyttömiä asseja ja autisteja.
- näin se menee
tervettä palautetta kirjoitti:
Nimimerkki Tervettä palautetta puhuu tuossa edellä todella asiaa. Kieroutuneet tyypit höpöttävät ja jatkavat pohjanoteerauksiaan. Näin se menee.
- kiusaajille
näin se menee kirjoitti:
Nimimerkki Tervettä palautetta puhuu tuossa edellä todella asiaa. Kieroutuneet tyypit höpöttävät ja jatkavat pohjanoteerauksiaan. Näin se menee.
Nimimerkki Tervettä palautetta on aspalstan persoonallisuushäiriöinen mode, jolla ei ole mitään aavistusta koko autisminkirjosta. Yrittää ilmeisesti tehdä tästäkin vertaistukipalstasta "omannäköisensä" vittuilufoorumin kateuksissaan aidoille aspergereille.
Aspalstalla jo julkisuutta herättänyt kiusaaminen on siis nyt levinnyt jo tännekin?! Sairasta. - näinhän se menee
kiusaajille kirjoitti:
Nimimerkki Tervettä palautetta on aspalstan persoonallisuushäiriöinen mode, jolla ei ole mitään aavistusta koko autisminkirjosta. Yrittää ilmeisesti tehdä tästäkin vertaistukipalstasta "omannäköisensä" vittuilufoorumin kateuksissaan aidoille aspergereille.
Aspalstalla jo julkisuutta herättänyt kiusaaminen on siis nyt levinnyt jo tännekin?! Sairasta.Tuo "kiusaajille" nimimerkin kirjoitus on tyyppiesimerkki siitä, miten höpöttäjien pohjanoteeraukset täällä jatkuvat ja jatkuvat. Uskovatko edes itse noita satuilujaan.
- korjaus.
näinhän se menee kirjoitti:
Tuo "kiusaajille" nimimerkin kirjoitus on tyyppiesimerkki siitä, miten höpöttäjien pohjanoteeraukset täällä jatkuvat ja jatkuvat. Uskovatko edes itse noita satuilujaan.
Sääli, että Autismiliitto on ymmärtänyt vihdoin miksi "virallinen" aspalsta lopetettiin Infolaisten pyynnöstä. Jo yli vuosi sitten tästä informoitiin, minkä jälkeen viralliselta sivustolta poistettiin linkitys koko roskafoorumiin.
- ellijaasuik
kiusaajille kirjoitti:
Aspalstalla jo julkisuutta herättänyt kiusaaminen on siis nyt levinnyt jo tännekin?! Sairasta."Nimimerkki Tervettä palautetta on aspalstan persoonallisuushäiriöinen mode"
Ei ole, vaan skitsotyyppinen yjs. - 1942issa
kiusaajille kirjoitti:
Aspalstalla jo julkisuutta herättänyt kiusaaminen on siis nyt levinnyt jo tännekin?! Sairasta.Eivät aspalstan modet tänne juuri kirjoittele. Sen sijaan yjs ja tietty vanhuuseläkkeellä oleva asentaja-assi (vuodelta 1942) ajoittain lähettävät tänne aspalstaa ylistäviä viestejä. Palstan vakiotrolli voisi yrittää opetella erottamaan heidät toisistaan. ;-)
- uneton.
ellijaasuik kirjoitti:
"Nimimerkki Tervettä palautetta on aspalstan persoonallisuushäiriöinen mode"
Ei ole, vaan skitsotyyppinen yjs.Okei, vihdoinkin ymmärsin mistä tosiasiallisesti on koko ajan ollut kyse.
- <---
uneton. kirjoitti:
Okei, vihdoinkin ymmärsin mistä tosiasiallisesti on koko ajan ollut kyse.
Jos minä olisin aspalstan ylläpitäjä tai mode, en ilkeäisi enää koskaan mainita missään tilanteessa koko foorumista yhtään mitään. Saati ilmoittaa kuuluvani sen "henkilökuntaan".
- ....
ellijaasuik kirjoitti:
"Nimimerkki Tervettä palautetta on aspalstan persoonallisuushäiriöinen mode"
Ei ole, vaan skitsotyyppinen yjs.Ei sellaista diangnoosia ole olemassakaan kuin skitsotyyppinen - se on skitsotypaali.
- tulin tänne
Tulin tänne lueskelemaan näitä. Eipä ole vaikea poimia kommenttien joukosta yhden ja saman "pohjanoteerauksia höpöttävän" kirjoittajan sanaeritteitä. Hän myös peukuttaa omia erittäin negatiivisia kommenttejaan. Hän puhuu aivan kuin aspalsta ja Autismi- ja aspergerliitto olisi täynnä hänenkaltaisiaan. Onneksi näin huonosti asiat eivät sentään ole. Kestäisiköhän hän ollenkaan sitä, jos häneen suhtauduttaisiin samoin kuin hän muihin?
- toimii yhä
aspalsta
- 0 points
ei enää kauaa.
- mediatutkija
Nikki "tulin tänne" näkee kommentissaan selkeästi tosiasiat hyvin kirkkaasti. Suomi24 vilisee provosoijien sepustuksia. Ilmaus "pohjanoteerauksia höpöttävä" on briljantti. Provosoijat, joita ei todellakaan ole vaikea tämänkään sivun kirjoittajien joukosta erottaa, valehtelevat niin paljon kuin ehtivät ja luulevat, että se on asian hallitsemista. He ovat löytäneet arrogantin tien, jota ovat luulleet oikopoluksi onneen mutta se on heille henkilökohtainen umpikuja, johon he sokeutuvat, jumiutuvat ja koukuttuvat kuin heroiiniaddiktit. "Tulin tänne" tekee kommentissaan lopuksi huippuoleellisen kysymyksen: Kestäisivätköhän he ollenkaan sitä, jos heihin suhtauduttaisiin samoin kuin he muihin?
- psykoanalyytikko
Itsehän aloitit polkemaan vertaisiasi. Nyt jatkat sitä täällä kun aspalstalle ei voi enää kirjoittaa. Et edes osaa hävetä typerys. Muutenkin viestisi on täynnä täysin käsittämätöntä pers.häiriöisen hörhöilijän luomaa sontaa. Samaa mitä aspalstan modena ylistit liian kauan.
- okkityylanaokysp
psykoanalyytikko kirjoitti:
Itsehän aloitit polkemaan vertaisiasi. Nyt jatkat sitä täällä kun aspalstalle ei voi enää kirjoittaa. Et edes osaa hävetä typerys. Muutenkin viestisi on täynnä täysin käsittämätöntä pers.häiriöisen hörhöilijän luomaa sontaa. Samaa mitä aspalstan modena ylistit liian kauan.
Eihän yjs ole koskaan aspalstan modena ollut! Onko hän assien vertainen?
- psykoanalyytikko
okkityylanaokysp kirjoitti:
Eihän yjs ole koskaan aspalstan modena ollut! Onko hän assien vertainen?
Enpä tunne koko henkilöä sen tarkemmin, joten hänestä en voi siten muodostaa mitään sen tarkempaa mielipidettä. Oli vertainen tai ei, typerää joka puolella polkea yhtä nimimerkkiä. Kukaan ei ole väittänyt myöskään kyseistä nimimerkkiä modeksi.
- filosofi.
Kertoisitko suoran keitä ne provosoijat ovat etkä turhanpäiten vihjailisi? Ja millaiset viestit mielestäsi on luettavissa provoiksi.
- okkityylanaokysp
Enpä tunne koko henkilöä sen tarkemmin, joten hänestä en voi siten muodostaa mitään sen tarkempaa mielipidettä. Oli vertainen tai ei, typerää joka puolella polkea yhtä nimimerkkiä. Kukaan ei ole väittänyt myöskään kyseistä nimimerkkiä modeksi.
Tunnetko sitten mediatutkijan? Vielä vähemmän kukaan sellainen on ollut aspalstan modena. Millä perusteella kutsuit häntä typerykseksi ja väitit, ettei hän osaa häveta?
- [|]
okkityylanaokysp kirjoitti:
Tunnetko sitten mediatutkijan? Vielä vähemmän kukaan sellainen on ollut aspalstan modena. Millä perusteella kutsuit häntä typerykseksi ja väitit, ettei hän osaa häveta?
Sinulla pitää olla jotain pahempaakin vinossa assiuden lisäksi jos et edes osaa kirjoittaa oikeinpäin. Minä tunnen kaikki, mikä sinun älykkyydelläsi todennäköisesti voi olla kohtuu vaikeaa huomata useimmiten.
- valelääkäri kärähti
"Psykoanalyytikko" joka kirjoitti 18.5.2014, näyttää olevan valepsykoanalyytikko. Sen näkee heti hänen tekstistään, joka muistuttaa kuolleen elävän tekstiä. Ja kuollut elävähän poistettiin aspalstalta ja sen jälkeen hän on kai joka päivä istunut koneen ääressä täyttäen nettiä mm. tätä Suomi24-foorumia aspalsta-vihamielisellä vuodatuksellaan.
- tervetuloa peremmäll
valelääkäri kärähti kirjoitti:
"Psykoanalyytikko" joka kirjoitti 18.5.2014, näyttää olevan valepsykoanalyytikko. Sen näkee heti hänen tekstistään, joka muistuttaa kuolleen elävän tekstiä. Ja kuollut elävähän poistettiin aspalstalta ja sen jälkeen hän on kai joka päivä istunut koneen ääressä täyttäen nettiä mm. tätä Suomi24-foorumia aspalsta-vihamielisellä vuodatuksellaan.
Näin puhuu persoonallisuushäiriöinen skitsoidinentti, joka saa tyydytystä vain ja ainoastaan toisten mollaamisesta netissä. Kehoittaisin käymään poistattamassa munat jos et sitä ole vielä ymmärtänyt tehdä oma-aloitteisesti. Ja heh vaan, ketäpä aitoa aikuisassia ei olisi as-viha-rasismipalstalta tai jostain muualta poistettu? Mikäli tällaiselta on välttynyt ei muuta selitystä sille löydy, kuin pers.häiriöisyys, millä on yleensä tapana pahentua vuosi vuodelta ihmisen vanhetessa. Tahdotko esimerkkejä?
- ithäräk iräkäälelav
valelääkäri kärähti kirjoitti:
Peukku ylös yjs:lle!
- thklllö
Olivat asiat sitten ihan miten päin tahansa, niin se ainakin vaikuttaa selvältä, että assien vertaistoiminta, nettipalstat, sekä autistien asioita ajava toiminta Suomessa ei ole kovin hyvällä tolalla, vaan jollainlailla ikäänkuin "kaaoksessa", ja se varmaankaan ei ole autisminkirjolaisten etu.
Ja nykymenolla vähän ihmetyttää miten tilanne paranisikaan.- ulkopuolinen.
Juu. Tälläkään foorumilla ei ole enää ketään muita kuin assipurkeri, enkannatasyrjintää ja aspergerinfo, jotka jaksavat kannustaa vertaisiaan virallisten liittojen tyhjäntoimituksesta huolimatta. Ei ole vertaistoimintaa? Niin, ei ole ei liitoissa eikä yhdistyksissä, joiden pitäisi ajaa kaikkien yhteistä etua. Miksei? Pitäisikö näiden muutamien jotka tahtovat aidosti auttaa/tukea vertaisiaan perustaa uudenlainen liitto, joka keskittyisi muuhunkin kuin tarkoituksellisesti tuhoamaan aikuisassien mahdollisuuksia normaaliin elämään ketään syrjimättä. Autismi -ja (Aspergerliitto) on osoittanut olevansa tähän kykenemätön, samoin ASY, johon ei kukaan järkevä empatiataitoinen henkilö tahdo liittyä erinäisistä syistä, jotka ovat jo julkisestikin tunnettuja.
- kohtuu säälittävää..
"Tuota omaa kokemusta ei silloin kuitenkaan voi yleistää koskemaan muita Asperger−diagnosoituja."
??? - lannistettu.
Yksikään Aito Assi ei voi olla niin TYHMÄ, ettei miettisi tarkoin etukäteen missä mitäkin tulee julkituomaan. Sen sijaan Aitoon assiuteen kuuluu vertaistuellisuus, mitä täälläkin muutama henkilö on yrittänyt harrastaa. Mutta mikäli vertaistuki ei virallisesti kuulu asiaan Autismiliiton mielestä eikä kenellekään niille, jotka sitä kaltaisilleen yrittävät antaa ei muuta voi kuin haukkumaviestejä palautteena lähetellä,, niin todellakin voidaan Liitot lopetuttaa ikiajoiksi.
Viime aikoina on paljon ollut puhetta yhteisöistä, joiden tarkoituksena on ajaa vain omien työntekijöidensä etuja tai niiden, jotka maksavat kuulumisesta johonkin tiettyyn yhteisöön, joka ei heille kuitenkaan mitään pysty käytännössä tarjoamaan ts. ihmisen elämänlaatua parantamaan missään suhteessa.
Mitä asialle voisi tehdä?
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1114346Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k773166- 991413
- 851260
- 91836
Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21686Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka17682- 42657
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?107632- 43629