Customin koneen koko?

Saa puhua.

Mikä olisi passeli koneen koko customiin? 750-800 luokassa paljon hyviä ehdokkaita jotka ainakin koeajolla tuntuvat hyvinkin riittäviltä mutta miten pitkän päälle?
Onko täällä ketään joka olisi vuodesta toiseen tyytyväinen keskikokoiseen customiin ?
Kadulla koneiden keskikoko jo lienee yli 1000?
Ennen 600 shadow oli hyvä peli mutta se oli ennen se.....

43

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BEMA 850c

      No minä olen.

      Minulla on ollut 8 vuotta BMW R850C. Se on ihan saman näköinen kuin se tavallisempi 1200-kuutioinen BMW cruiser.

      Koska ajan ainoastaan ilman matkustajaa, kasipuolikkaan vääntö ja tehot riittävät aivan mainiosti. Jossain vaiheessa vuosia sitten talliini hyllylle tuli 1150 RT-mallin 95 hv männät, kannet ja sylinterit. Saman iskunpituuden ansiosta ne saisi helposti asennettua tähän 850-kuutioiseen, mutta eipä ole tullut niitä laitettua paikoilleen. Ei ole oikein tuntunut tarpeelliselta toimenpiteeltä ja mitä sitä ehjää konetta aukomaan turhan vuoksi.

      • jaava250

        Etkös tuossa itse sanonut koneen koon?


    • astianpesukoneet toimii kun lykkäset vaan sulakkeet.

    • motoristivaaan

      Kyllä, se mikä itselle tuntuu riittävälle, ja jos ajelet yksin niin riittää mainiosti
      600 - 800

    • mopomikämopo

      Siis riittäisihän vaikka 250cc kuljettamaan,käytännössä asia vaan on niin jotta
      et nauti mopoilusta millään alle 1300cc customilla kovin pitkään,takaraivossa kiusaa kokoajan ajatus "kunnon " pyörästä,joten suosittelen semmoisen myös hankkimaan niin ei tartte kärvistellä.

      • Kunnon tietoo

        750 cm riittää mainiosti kun allasi on kunnon MAGNA !


    • sukisuki m 1800 r

      itellä ollu pyöriä niin pieniä kuin suuria ja omasta mielestä alle 1000 kuutioiset on aika moisia kiikkuja,mut sehän on mun mielipide?se riippuu niin paljon kuskin koosta ja käyttötarkotuksesta ja itehän olit jo valinnu sen kuutiotuuman mihin olit ihastunu.mut oikea customi ei tarvi yli 3000 kierrosta suomen teillä noi kierros koneet kuuluu toisenlaisiin pyöriin, varsinkin jos tarkotuksena on cruisailu lepposasti jalat eteenpäin.ja eihän tuo ole pahitteeksi jos pyörässä on voimaa ihan kivasti.

      • Iso on paras

        Ajoin yli 10-vuotta isoilla customeilla ja kyllä pitää sanoa, että alle 100hv vehkeissä on hyvä olla kuutioita niin paljon kuin on saatavissa. Nimittäin hevosvoimien "puute" korvaantuu mukavasti asiaan kuuluvalla alaväännöllä ja tekee ajosta kevyen helppoa.


    • Iiron 883

      Itse ja jokunen muukin on tässä kuutiojutussa kulkenut valtavirtaa vasten.

      Jotkut ovat suorittaneet nimittäin "downsizigin!" ja vaihtaaneet kuutiot vaikkapa scootteriin. Siinähän 250 kuutiota on jo ihan suurikin moottorinkoko.
      Se on nimittäin vähän niinkin, että kovin suuri ja raskas pyörä leikkaa kartalta pois kaikki soratiet ja monet pienemmät päällystetytkin väylät. Jäljelle jäävät vain viivasuorat pikitiet ja ABC-liikenneasemat.

      Jotkut ovat menneet jopa moposkootteriin asti etsiessään kadonnutta yhteyttä Suomen maaseutuun ja luontoon. Sellaista kuutiotilavuuden leikkausta nyt ei ehkä sentään kannata suositella, mutta pointti on se, että lisäkuutiot eivät automaattisesti tuo lisäonnea.

      • .

        Iso tilavuus ei ole haitaksi.


    • keskiluokkasta vaan

      Kuutiohommaan näin: Jos meinaat ajaa matkaa jonkun verran niin sitten iso pyörä. Ei tarvi olla kaksilitranen mutta litranen ainakin. Maantiellä tarvii sitä vääntöä ja matalilla kierroksilla on todella mukava edetä.

      Miettikää nyt vaan tarkkaan ne ajot että mitä se oikeasti on? Tosi harva ajaa oikeasti sitä matkaa. 20km motari pätkät töihin menee seiskapuokilla aivan hyvin.
      Ongelma tuntuu enemmänkin olevan se että porukat ostaa isoja ja kalliita pyöriä ja sitten kesän parin jälkeen toteavat ettei kannata maksaa vakuutuksia kun ajot on 1000-2000km/kesä. Tulee kalliiksi sitten luopuakin......

      • Kawa lähtee

        Mulla vn 800 classic ja olen varustanut sitä nyt pari vuotta erilaisilla kromikilkkeillä.Rahaa meni monta sataa. Tänä kesänä alkoi tuntumaan jotenkin vaan siltä et nyt ei ole tarpeeksi höpinää koneessa. Kiihtyy riittävästi mutta se letkeys puuttuu. Ite painan yli 80kiloo,joku 55kg tyyppi vois olla ihan tyytyväinen kulkupuoleen,minä en enää.....

        Nyt myynnissä monen tonnin ale hintaan. Jotenkin harmittaa...
        .


    • jäläsvaari

      No joo.
      Jos minä itte näin tämän kesän kokemuksella jotain
      ymmärrän. Niin, jos tykkää ajella lyhykäisempiä
      reissuja ja ei haittaa että joutuu vaihteiden kanssa
      puljaamaan ja vielä jos itte on kooltaan vähän
      läntä,ku minä.Silloin on ihan riittävä peli esim.
      750CC Jammu virago.Kyllä tuolla pitempikin päivä
      taival menee ihan hyvin,ja vauhti piisaa,
      mut tietysti niitä kierroksia on koneelle
      annettava,paras rähäkkä 3000- ja siintä
      eteenpäin.Mutta 1100 virago olis kyllä ehkäpä
      viellä se parempi vaihtoehto,muuten suh ihan
      sama peli mutta enemmän vääntöä.
      MUTTA jos on ropaltaan ja painoltaan RAAVAAN
      miehen kokoinen,ja olis tarkoitus tehdä pitempiä
      reissuja,niin kyllä silloin päätyisin suurempiin
      customeihin,koska isompi kaveri ei etes oikein
      mahdu tuohon viragoon.Minä olen 168cm.
      pätkä,ja tuo mopo on mitoiltaan minulle
      sopiva kuin hansikas.
      ELIKKÄ jos oot suht pikkunen ja tykkäät ajella vaihtelevilla
      kierroksilla,niin keski koko on ihan passeli.
      MUTTA jos oot iso "korsto" niin silloin isommat
      on ajan oloon paljon sopivampia.
      Motukan omalla painolla ei ole niin väliä kun
      siihen tottuu kuitenkin aika nopeasti.
      PÄÄDYITPÄ KESKOSIIN TAI SUUREMPIIN NIIN
      KYLLÄ SE OIKEIN PÄIN MENEE KUITENKIN !!
      Motori pyöräily on huisia hommaa,kun alkuun pääsee !!

    • sukisuki m 1800 r

      moottoripyöräily on siitä hauskaa et jokaiselle löytyy sopiva peli ihan käyttötarkotuksen ja kukkaron mukaan ja silti lapanen nousee kivasti maantiellä oli prätkä iso tai pieni.samahan se on naisten kanssa joku tykkää isosta ja pyöreestä toinen pienestä ja hoikasta,sithän löytyy niitä suklaa poikia jokka on kiinnostunu vain miehistä.

    • 800volusia

      Kovasti vaan tuntuu olevan massaa jotka havittelee isompaa ja isompaa. Yleisin koko lienee silti tuo 750cc?

      Kaikki v-maxit v-rodit yms on minusta vaan rahan haaskausta. Ostetaan näyttämisen takia ei niinkään matkantaittamisen.

      ennen ei ollut ilmastointiakaan autoissa nyt se kuulemma pitää olla autossa kun autossa muuten jää pihan perälle makaamaan...

      Ite sanoisin et minimi on tuo 600kuutioo. Sen alle on mopo luokka.
      Itellä 800volusia joka on hyvä kaikinpuolin. Muistaakseni 52heppaa eli kiihtyy ihan ok ja vääntää melkoisesti. 120kg kaiken nähnyt karju voi olla eri mieltä

    • kierrokset sen tekee

      Customin koneen koko on yli 1000cm3 koska super nauretavaa on customi joka kiertää korkealle ja kyläajossa on kierroksia paljon ja useita vaihtoaja . Tokihan se liikkuu vaikka 250 koneella mutta custom on h-- a -- r --v--a--k--i--e--r--o--k--s--i--n--e--n.

    • V2 tömisee

      Kyllä 750luokka on ihan passeli vieläkin. Iso sitä paitsi maksaakin aika paljon enemmän.Oikeasti tosi paljon enemmän.
      Bensakulutkin litran pari enemmän. Renkaat kuluu nopeammin yms.
      Nämä pienet jutut ratkase monelle paljon.

      Ite ajelen tuollasella 750koneisella ja hyvin on aina keretty. Halvalla mennään joten ei tarvi heti laman alussa alkaa miettiin myyyntiä......
      Isoja myytiin pois laman alla paljon.

      • jäläs

        Oikeastaan pitäisi kait puhua kahdesta eri motoripyörä
        lajista. Pikku Customit
        ja Isot Customit
        Molemmat lajityypin edustajat on kyllä mainiota
        naatiskelu välineitä !!
        Se on kyllä se kehno juttu,että Customeita ei
        halvalla saa,ei isoo eikä keski kokoa.
        Mut itse uskon "pärjääväni" hyvin tuolla 750 XVllä.
        Joka suhteessa ihan riittävästi kaikkea.


    • sukisuki m 1800 r

      vähä se on autojen kans sama juttu? litrasella koneella pärjää mut vähintään kakslitranen täytyy olla.alle litraset autot on vähän kortilla minkähän tähen eikö niilläkin pärjäis?

      • ......

        Huono vertaus, litrasta autoa voisi verrata paremminkin 100cm3 moottoripyörään, 2litrasta 250cm3 pyörään. Eli siis yli tonnisella moottoripyörällä käyttö/nautinta arvo ei ole juurikaan parempi kuin 750, molemmilla pääsee riittävän kovaa suomen olosuhteissa. Nopeusrajoituksetkin nousevat 20 km/h portaissa, lähes mikä tahansa mp huitasee reiluihin sakkonopeuksiin muutamassa sekunnissa.
        Jos taas tarvii imagonjatkeeksi esim. 1800 r nimimerkin ja pyörän, kannattaa pysyä rehellisyyden nimissä asiassa ja keskustella psyykkisestä puolesta.
        Kaikilla tulee harrastuksessa hiljaisempia hetkiä, jolloin ei niin paljon kiinnosta ajella ja jos tallissa on pyörä, jossa on kiinni vuosien työn säästöt, se tulee helposti muutettua rahaksi liian helposti.


      • jäläs

        Joo,tuosta pärjäämisestä.
        Autossa 1.8Ln pata,tehoja 140 kaakkia ja kuusi
        vaihdetta.Huiput yli kaksisataa.
        Mutta kyllä on tyälästä ajaa nysvätä jotakin kuuttakymppiä !
        Aina nuljuaa yli !! Jyystettävä kolmosella et olis
        jotenkin hallittavissa.Jollakin 4-5 vaihteella
        punkee yli alamäessä vaikka mite on cruise päällä.
        Viimeks kun posottelin naapuri kylän läpi
        (60sallittu) ja kyytiä oli vähän reippaan laisesti, ni
        Polliisi setä heristi sormee maijan ikkunasta !!
        Vissiin vastaan otto komitea ei viälä ollu ehtiny
        paikalle !! Että ei se yli tehokas kone välttämättä
        asioita helpoksi tie,mutta eipä jää kyllä tien
        tulpaksikaan.Mutta kyllä jammulla on paljon
        simppelimpi pitää haluttu nopeus.
        Esim. 5sella 3000-3500 kier.on noin 80-90KM/H
        4sella3000-3500 kier onj otakin 60-70 KM/H
        EIKÄ POLIISISETÄ HERISTÄ SORMEE !!
        Näille nyky kotteroille sopis hyvin jos nopeus
        rajoituksia nostettais 20 kympillä kautta linjan,
        motoritie nopeus ihan pokkana 140 kilsaa / tunti.
        Jos noilla tehokkailla motoripyärillä on tätä
        samaa ongelmaa,että yli menee että roikaa
        niin epä käy katteeks !!
        Se on tuos kotterossa se pointti että kun on vähän
        kierroksia,niin kone lähtee hakemaan sitä paremman
        väännön aluetta.Kiihdytys on sitten oma tarinansa. !!
        Tämmöstä , , tässä ratti sakkoja ootellessa . . . . !!


    • kustomisti

      Mulla ollut useampikin volusia,vn900,vt750, yms. keskikastin customia noilla vaan ei ajelu enään maita , nyt 1800r ja harmittaa kun en vuosia sitten isoa customia hankkinut,no onhan toki ollut wildstaria,classictoureria ja niiden ero keskikastiin paljon pienempi kun tuon 1800cc onko tuo nyt sitten tehokustomi vai mikä mutta mahrottoman hyvältä ja monipuoliselta tuntuisi,on kuin alkaisi mopoilu harrastuksen uudelleen.Aloittelijan ehkä syytä kummiskin hankkia ensin joku classik mallin iso customi ja totutella sitä käsittelemään ja painoa hallitsemaan vaikkakin ei se normi ajossa tuntuisikaan,mutta paino alkaa tuntua kyllä kovemmassa vauhdissa äkkitilanteessa.

    • Voipi ostaa

      Olitko muuten tyytyväinen volusiaan? Jos unohdetaan koneen pieni koko.
      Ite katsellu sellaista seuraavaksi?

    • C800

      Mulla on Suzuki Intruder C800 2009 ja vaimon kans tänä kesänä ajeltu kaks päällä n. 6tkm. Välillä menty satasta ja välillä viittäkymppiä. Ja kumpiakin tilanteen mukaan. Ei tarvetta isompaan.

    • kustomisti

      Itse olin tyytyväinen volusiaan,hyvä ja kookas pyörä,siksi tuli semmonen ostettua uudelleenkin ,enempi pyörää kuin iesim.vn900 joka vähän muovisen oloinen pyörä ja tietty keppiveto iso plussa,mutta kaikkea aikansa.

    • kfdjkhgd

      Itelläkin nyt Volusia ja kyllä tuolla kerkeää,liikennevaloissa ja parkkipaikoilla joskus jopa kerää katseita.
      Hyvä ja helppo pyörä ajaa,luotettavakin jopa.

    • sukisuki m 1800 r

      jokainenhan hankkii pyörän omien tarpeiden ja halujen mukaan,ei 1800r ole mikään imagon nostattaja pyörä siinä missä muutkin.jos imagoa haluat nostattaa hommaa hd pyörä ,hd rotsi, hd lippis,hd bokserit,hd pyyhe,hd dödö listaa voi jatkaa tosi pitkälle sit oot cool tyyppi,kovat jätkät ajaa hd:llä ja on niitä baarin kovanaamoja?

      • on se niin hooreee

        Pipo.

        Sulta HD pipo unohtui. Mulla on niitä kaksi.


    • sukisuki m 1800 r

      ei se unohtunu mähän kirjotin et listaa voi jatkaa tosi pikälle.sukat,sytkä,vyö,huivi ym,ym. ja en ole kateellinen just tuon pyörän ympärille kertyneen maineen takia hd:tä ei tuu meidän taloon.

    • jjjjjjuuuuu

      Kaverilla on hoodee. Se tyyppi niin tavis että täytyy joskus oikein ihmettellä miksi se osti sen. Kiroo joskus että tympii kun kaikki kyselee siitä harrikasta kaikkee. Sille se on pelkkä pyörä. Vois hyvin ajaa jawalla.
      Oleensä näin ei ole.


      Customin kone pitää olla mieluusi litranen. kyykky saa olla pienempikin.

    • g42gt4gQEG3

      50cc lienee paras sinulle.

    • Oikea koko

      Tässä kirjoitteltu kaikkea mutta minä lasken yhteen ja ilmoitan että CUSTOMIN koneen tulee olla noin 800-1000kuutioinen. Ilmoitan sen vielä noin summittaisesti et kaikille jää hyvä mieli.

      • jäläs

        Tuo . . NOIN pelasti miun orastavan motoristin uran,
        kun tämän kesää oon posotellu 750cc viragon
        lupukalla. Aattelin jo hätäpäissää ,et ihan hukkaako
        on uurastus männy. Et ihan mopolla,ko sitä . . . .
        Mutta , Hyvää Syksyn Jatkoa Sinulle. Oikea Koko


      • jghjDg7
        jäläs kirjoitti:

        Tuo . . NOIN pelasti miun orastavan motoristin uran,
        kun tämän kesää oon posotellu 750cc viragon
        lupukalla. Aattelin jo hätäpäissää ,et ihan hukkaako
        on uurastus männy. Et ihan mopolla,ko sitä . . . .
        Mutta , Hyvää Syksyn Jatkoa Sinulle. Oikea Koko

        Viragolla ajelu ei maistu, kaikki sen tietää.
        Soliferi on.


    • Oikea koko

      on yli satahevosvoimainen! Nuo on niin painavia rakkineita,että jos tehoa on jotain 70hp niin on se ihan onnetonta menoa silloin. Ei siinä paljon nyyttonit auta teholla se pyöräkin kulkee ja kiihtyy.

    • asiaonniinettä

      Siis,onko joillakin alta sataheppanen customi ? Ne on pikkupoikien harjoittelu pyöriä.

      • just nii!!!

        Muistaakseni niissä on valmiina kiinnikkeetkin apupyöriä varten.


      • jäläsVAARI
        just nii!!! kirjoitti:

        Muistaakseni niissä on valmiina kiinnikkeetkin apupyöriä varten.

        Kuuleha sie Just nii !!
        Miu virkkuses mitää apu pyöriä (54hv)
        Mie paan teijä jätti pyörä ukkojen kiusak talveajaks SUKSET !!
        Sitte mie posotan nokka pystykenossa teijä skoodista ohi
        et lumi pölisee . . . HyHM , Mie mikkää poikane ennää
        Vanha Ukko, , , Tet hunsvotit , , sietäsitte HyHm . . . . . Ihteesä . .


    • NInn--

      Jos ei hinnalla ole väliä, niin kyllä voin suositella mahdollisimman suurta nykytyylin customia.
      Koska nyky cuisereissa tekniikka ja ajo-ominaisuudet ovat aivan eri tasolla kuin menneiden vuosien notkearunkoisissa ja pienitehoisissa pyörissä.

      • jäläs

        Liekkö tuo ajo-ominaisuus. ?
        (virago xv 750)
        Esimerkiksi !
        Tuolla mutkatiellä ,tuollainen 80 kympin vauhti
        sujuu,mutta kun vauhti nousee niin mopo ikään
        kuin lakkaa sujuvasti kääntymästä.Alkaa niinkuin
        punkemaan , valahtamaan, keskitielle.
        Onko tämä mopon ominaisuus , vaiko vaan
        ukon taitamattomuutta ?( tämä se ensimmäinen kesä 55V)
        Viime viikonloppuna jostakin "puskasta" löyty edelle
        kaksi jotakin isova pualkyykkä motoristia, niin
        aattelin ,"jos lyättäytyis messiin" JOO,pari mutkaa ja
        kolmas,niin sinne menivät senkus perävalot vilkkas !!
        ja sitte ei niitäkää !! Mie aattelin et menkööt . .
        (oma mopo ku ei vaa käänny) Aijaa kruisailin
        sitte hissuksee kotia . . ku ei ollu kiire mihinkään . . . !
        Kuitenkin olen hyvin tyytyväinen Jammuuni .
        Siinä on näkö ja saundi kohillaan !!
        Hilpeä vekotin !!
        T.Custom ukko


      • shadow3
        jäläs kirjoitti:

        Liekkö tuo ajo-ominaisuus. ?
        (virago xv 750)
        Esimerkiksi !
        Tuolla mutkatiellä ,tuollainen 80 kympin vauhti
        sujuu,mutta kun vauhti nousee niin mopo ikään
        kuin lakkaa sujuvasti kääntymästä.Alkaa niinkuin
        punkemaan , valahtamaan, keskitielle.
        Onko tämä mopon ominaisuus , vaiko vaan
        ukon taitamattomuutta ?( tämä se ensimmäinen kesä 55V)
        Viime viikonloppuna jostakin "puskasta" löyty edelle
        kaksi jotakin isova pualkyykkä motoristia, niin
        aattelin ,"jos lyättäytyis messiin" JOO,pari mutkaa ja
        kolmas,niin sinne menivät senkus perävalot vilkkas !!
        ja sitte ei niitäkää !! Mie aattelin et menkööt . .
        (oma mopo ku ei vaa käänny) Aijaa kruisailin
        sitte hissuksee kotia . . ku ei ollu kiire mihinkään . . . !
        Kuitenkin olen hyvin tyytyväinen Jammuuni .
        Siinä on näkö ja saundi kohillaan !!
        Hilpeä vekotin !!
        T.Custom ukko

        Juuri se 80-90 vauhti on PARASTA MENOA customille, olipa se kuutiotuuma koneessa ihan mitä tahansa.
        T.Kesällä customilla kerran!


      • vic
        shadow3 kirjoitti:

        Juuri se 80-90 vauhti on PARASTA MENOA customille, olipa se kuutiotuuma koneessa ihan mitä tahansa.
        T.Kesällä customilla kerran!

        Riippuu myös paljon customista, uudemmilla customeilla pystyy ajamaan kovempaakin kuin vanhemmilla customeilla. Jopa paljon haukuttu HD:kin on ajo ominaisuuksiltaan parantunut melkoisesti verrattuna vaikka 6 vuotta taakse päin, jos rahaa on ei harrikoistakaan kannata edes vilkaistakaan päin alle 2012 vuoden harrikoita. 2014 vuoden matka harrikatkin ovat jo ominaisuuksiltaan lähes 100% samalla tasolla kuin japsicustomit. Vanhaa ovat ainoastaan merkki, ulkonäkö ja moottori.

        Victory moottoripyörätkin pystyvät hyvinkin myös kovaan ajoon, ulkonäkö on tosin melkoisen ruma. Päihittää harrikat kaikessa muussa paitsi ulkonäössä ja moottorin alaväännössä.


      • Mika....
        vic kirjoitti:

        Riippuu myös paljon customista, uudemmilla customeilla pystyy ajamaan kovempaakin kuin vanhemmilla customeilla. Jopa paljon haukuttu HD:kin on ajo ominaisuuksiltaan parantunut melkoisesti verrattuna vaikka 6 vuotta taakse päin, jos rahaa on ei harrikoistakaan kannata edes vilkaistakaan päin alle 2012 vuoden harrikoita. 2014 vuoden matka harrikatkin ovat jo ominaisuuksiltaan lähes 100% samalla tasolla kuin japsicustomit. Vanhaa ovat ainoastaan merkki, ulkonäkö ja moottori.

        Victory moottoripyörätkin pystyvät hyvinkin myös kovaan ajoon, ulkonäkö on tosin melkoisen ruma. Päihittää harrikat kaikessa muussa paitsi ulkonäössä ja moottorin alaväännössä.

        Ei ajo-ominaisuudet ole ongelma. Ilman katteita kädet ja jalat levällään se ajo isommilla nopeuksilla käy vain voimille. 80km/tunnissa on sellaista sopivan leppoisaa. Kyllähän vanhemmatkin kustomit helposti kulkevat puolitoistasataa ja jopa enemmänkin, mutta sellaisia nopeuksia ajelee huomattavasti mukavammin muovikuulalla sukkula-asennossa. Sitten jos kustomissa on tuulilasi tai pienemmätkin katteet, niin se väistämättä syö sitä fiilistä omaan makuun siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1796
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1376
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1299
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1293
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1227
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1018
    Aihe