Seuraan hyvin läheltä narsistin romahtamista. "Täyspäinen" normaali ihminen olisi jättänyt aikaa sitten leikin kesken ja tajunnut omat virheensä ja pyytänyt muilta asianosaisilta anteeksi omaa tyhmyyttään. Tämä ei. Ensin nähtiin porukalla se kuuluisa narsistin raivo. Alkoi manipulointi, haukkuminen ja mitätöinti ja hovi mielisteli narsistia, valitettavasti niillä ei ollut sanottavaa vaikutusta. Panokset kovenivat, manipulointi, haukkuminen ym. lisääntyivät, surullisinta tässä on sen lopputulos. Kukaan ei ota narsistia enää tosissaan, uskottavuus on mennyt ja kaikki näkevät hänen lävitseen, manipulointi ei enää tehoa kehenkään ja kaikki naureskelevat hänen touhuilleen. Hovikin on jo selvästi tajunnut missä mennään, mutta eivät kai kehtaa sanoa suoraan, etttä ei taida tehota, ei. Kyseinen henkilö on tehnyt suoraan sanottuna itsestään naurunalaisen ja munannut itsensä totaalisesti kaikkien silmissä. Kohta on nähtävissä loppu, narsistikin sen ehkä jotenkuten tajuaa, jos tajuaa? On vain ajan kysymys milloin näemme sen narsistin romahtamisen.
Narsisistin romahtaminen
86
3963
Vastaukset
- 17+5
Puhut ylhäältä päin toiveikkaasti kuin itse kapelimestari. Ennustat jotakin tulevaa kuten toivot asioiden tapahtuvan ja kerrot totuutena kokemuksesi kuten itse olet halunnut nähdä.
Näyttäisi siltä että olet tarkoituksella yrittänyt saada jonkun näyttämään narsistilta ja haluat nähdä hänen romahduksensa ja henkisen kärsimyksen.
Vaikuttaa siltä kuuluisalta narsistin itsensä peilaamiselta ja manipuloinnilta, kun kiinnittää tarkkaan huomiota miten ja mistä näkökulmasta kirjoitat.- 14+3
Taidat tietää tämän asian josta kirjoitin paremmin???? Meitä on toistakymmentä ihmistä ollut tätä katsomassa ja kaikki ovat todenneet aivan saman. Sillä tyylillä ei voi jatkaa, mutta narsisti ei peräänny ei vaikka on aika päiviä sitten menettänyt kasvonsa ja maineensa. Vaihtoehtoja on hyvin vähän. Sulla taitaa olla kokemusta tästä romahtamisesta kun reagoit näin.
- M.B.
14+3 kirjoitti:
Taidat tietää tämän asian josta kirjoitin paremmin???? Meitä on toistakymmentä ihmistä ollut tätä katsomassa ja kaikki ovat todenneet aivan saman. Sillä tyylillä ei voi jatkaa, mutta narsisti ei peräänny ei vaikka on aika päiviä sitten menettänyt kasvonsa ja maineensa. Vaihtoehtoja on hyvin vähän. Sulla taitaa olla kokemusta tästä romahtamisesta kun reagoit näin.
Kasvot ja maine ovat äärimmäisen tärkeitä yksilölle monissa kulttuureissa. Janten kylä on yksi niistä. Yhteisö pitää huolen siitä, että tiedottaa salakavalasti mitä saa tehdä ja mitä ei. Ja oikeastihan ei saa tehdä mitään, koska kaikki on kiellettyä :)
Kovin tunnut aloituksessa herkuttelevan ajatuksella toisen ihmisen narsistisesta romahduksesta. Mahtaa tuntea nahoissaan uhriparka, että tulosta odottelee useampikin odottelija. Paitsi jos on epäherkkä. Mikä olisi teille ihan oikein :D
Ja luultavasti vahvistaisi vain narsistidiagnoosinne... - PelleHermanniå
14+3 kirjoitti:
miksorosft,.Bro bro brouhshhhshshshhshshhsshshshshhhaajajjjaajajaja
aahjhaahhhhhaahhahahahahahhhahahahhhhahhhhhhhhhhahhhahhhhh!
Hihihiihihihihihihihihiihii!
- 14+3
Sinulle vielä 17 5
Tuli aivan sellainen tunne kuin olisit meillä töissä ja tietäisit mitä siellä tapahtuu. Se nyt vaan on niin, että kaikki tässä elämässä ei aina mene niinkuin narsisti haluaisi sen menevän. Onhan se tietenkin kamala paikka kun huomaa, että aletaan laittaa kampoihin jumalasta seuraavalle. Sitten sen narsistin pitää vaan heittää lapio ja ämpäri hiekkalaatikkoon ja sanoa et mä en enää leiki teijän kanssa. Pettymysten sietokyvyn lisääminen saattaisi olla hyvin terapeuttista näille jumalista seuraaville. Ihmettelen edelleen ensimmäistä vastaustasi.- Rivimies 025402
Anna kun arvaan - tämä narsisti jota vastaan olet koonnut 20-henkisen armeijasi on johtajasi?
- Kiusaava "uhri"
Kiusaajana oletkin itse "uhri"???
Olet saanut aikaan noitajahdin jossa olet tuominnut toisen ihmisen narsistiksi ja hän ei voi kuin hävitä, ainakin omassa päässäsi.
Jos hän katkaisee välit / lopettaa leikkimisen (sanojesi mukaan) hän on mielestäsi lapsellinen uhmakas narsisti.
Jos hän jatkaa, hän on todella todella paha narsisti.
Molemmat ovat ihan tavallisen ihmisen reaktioita jos huomaa että 20-päinen inkvisitio on kasattu häntä vastaan.
Ensimmäinen, hän ei halua olla enää tekemisissä kanssanne. Toinen, hän ei halua menettää kasvojaan ja ei anna periksi.
Mielestäni sinä olet se lapsellinen muita manipuloiva kiusaaja. Narsisti. Et näe toimissasi mitään vikaa vaikka olet mustamaalannut, manipuloinut ja yllyttänyt toisia moiseen joukkokiusaamiseen.
@M.B : Juuri tätähän se on kun lähdetään porukalla lynkkaamaan. Yritetään painostaa henkilö rikkoutumispisteeseen. Ja kuten 14 3 listaa itsekin vaihtoehdot, tällä uhriparalla ei ole vaihtoehtoja sillä noidaksi... eh, narsistiksi häntä on jo päätetty kutsua alistuipa tai ei.
"Pettymysten sietokyvyn lisääminen saattaisi olla hyvin terapeuttista näille jumalista seuraaville. Ihmettelen edelleen ensimmäistä vastaustasi." Olisi oikein mielestäni että saisit potkut ja pääsisit miettimään itse pettymysten sietokyvyn lisäämisen terapeuttisia vaikutuksia. - 14+3
Rivimies 025402 kirjoitti:
Anna kun arvaan - tämä narsisti jota vastaan olet koonnut 20-henkisen armeijasi on johtajasi?
Sori, olet metsässä, ei tarvinnut koota. Yksi toisensa jälkeen sai tuntea "narsistin" vihat päällänsä. Ja yksikään ei satu olemaan sellainen, että "kääntää toisenkin poskensa" .
- 14+3
Kiusaava "uhri" kirjoitti:
Olet saanut aikaan noitajahdin jossa olet tuominnut toisen ihmisen narsistiksi ja hän ei voi kuin hävitä, ainakin omassa päässäsi.
Jos hän katkaisee välit / lopettaa leikkimisen (sanojesi mukaan) hän on mielestäsi lapsellinen uhmakas narsisti.
Molemmat ovat ihan tavallisen ihmisen reaktioita jos huomaa että 20-päinen inkvisitio on kasattu häntä vastaan.
Ensimmäinen, hän ei halua olla enää tekemisissä kanssanne. Toinen, hän ei halua menettää kasvojaan ja ei anna periksi.
Mielestäni sinä olet se lapsellinen muita manipuloiva kiusaaja. Narsisti. Et näe toimissasi mitään vikaa vaikka olet mustamaalannut, manipuloinut ja yllyttänyt toisia moiseen joukkokiusaamiseen.
@M.B : Juuri tätähän se on kun lähdetään porukalla lynkkaamaan. Yritetään painostaa henkilö rikkoutumispisteeseen. Ja kuten 14 3 listaa itsekin vaihtoehdot, tällä uhriparalla ei ole vaihtoehtoja sillä noidaksi... eh, narsistiksi häntä on jo päätetty kutsua alistuipa tai ei.
"Pettymysten sietokyvyn lisääminen saattaisi olla hyvin terapeuttista näille jumalista seuraaville. Ihmettelen edelleen ensimmäistä vastaustasi." Olisi oikein mielestäni että saisit potkut ja pääsisit miettimään itse pettymysten sietokyvyn lisäämisen terapeuttisia vaikutuksia.Lue edellinen kommenttini.
- 18+3
14+3 kirjoitti:
Sori, olet metsässä, ei tarvinnut koota. Yksi toisensa jälkeen sai tuntea "narsistin" vihat päällänsä. Ja yksikään ei satu olemaan sellainen, että "kääntää toisenkin poskensa" .
Jos pomo on narsisti niin pystyy tekemään alaistensa elämästä täyttä h*vettiä. Omassa työpaikassani pomo oli ainakin "seko", en ole varma oliko narsisti mutta käyttäytyi sairaasti ja härskisti alaisiaan kohtaan jatkuvasti. Jossakin vaiheessa kymmenestä alaisestaan 8 oli joutunut käymään psykologilla tai psykiatrilla hänen vuokseen. Pomon esimies ei välittänyt asiasta tai hänellä ei ollut keinoja puuttua asiaan, myönsi kyllä ongelmat mutta ei toiminut mitenkään. Itse sairastuin burn outiin ja ahdistushäiriöön oltuani hänen alaisenaan monta vuotta ja menetin työkykyni. Olisipa hyvä, jos narsisti-pomoille annettaisiin potkut eikä päästettäisi pilaamaan työntekijöitten mielentervettä.
Onko tuttu
http://www.narsistienuhrit.info/foorumi/viewforum.php?f=3 - 7+6
"Pettymysten sietokyvyn lisääminen saattaisi olla hyvin terapeuttista näille jumalista seuraaville. Ihmettelen edelleen ensimmäistä vastaustasi." Olisi oikein mielestäni että saisit potkut ja pääsisit miettimään itse pettymysten sietokyvyn lisäämisen terapeuttisia vaikutuksia.Jos tämä esimies todella on narsisti niin on ihan oikein, jos hänet irtisanottaisiin työstään ja ihan oikein on myös se, jos työntekijät ovat yhtenä rintamana asian takana.
Tässä nämä puolustelijat ilman muuta ajattelevat, että ilman muuta olisi kysymys kiusanteosta pomoa kohtaan. Tietysti näinkin voi olla mutta jos pomo on narsisti, niin ymmärrän täysin kyllä tuon. - 14+3
18+3 kirjoitti:
Jos pomo on narsisti niin pystyy tekemään alaistensa elämästä täyttä h*vettiä. Omassa työpaikassani pomo oli ainakin "seko", en ole varma oliko narsisti mutta käyttäytyi sairaasti ja härskisti alaisiaan kohtaan jatkuvasti. Jossakin vaiheessa kymmenestä alaisestaan 8 oli joutunut käymään psykologilla tai psykiatrilla hänen vuokseen. Pomon esimies ei välittänyt asiasta tai hänellä ei ollut keinoja puuttua asiaan, myönsi kyllä ongelmat mutta ei toiminut mitenkään. Itse sairastuin burn outiin ja ahdistushäiriöön oltuani hänen alaisenaan monta vuotta ja menetin työkykyni. Olisipa hyvä, jos narsisti-pomoille annettaisiin potkut eikä päästettäisi pilaamaan työntekijöitten mielentervettä.
Onko tuttu
http://www.narsistienuhrit.info/foorumi/viewforum.php?f=3Juuri näin, Olen itse kuntoutusterapiassa diagnoosi; Uhkaava työkyvyn aleneminen. Meillä irtisanouduttu, käyty työterveydessä, ilmoitettu vaikka mihin ja nämä "teflonit" täällä palstalla luulevat tietävänsä asiasta ja mun puhuvan paskaa.
- 17+9
14+3 kirjoitti:
Juuri näin, Olen itse kuntoutusterapiassa diagnoosi; Uhkaava työkyvyn aleneminen. Meillä irtisanouduttu, käyty työterveydessä, ilmoitettu vaikka mihin ja nämä "teflonit" täällä palstalla luulevat tietävänsä asiasta ja mun puhuvan paskaa.
Tuo on raivostuttavaa ettei niitä tunnuta saavan työpaikoilla millään kuriin vaikka jättävät jälkeensä tuhottuja ihmisiä vuodesta toiseen. Mutta uskon että tiedon lisääntyminen narsisteista auttaa pikkuhiljaa tähänkin asiaan. Ehkä narsistin yläpuolella oleva esimies pelkää narsistista hyökkäystä ja siten ei uskalla tehdä mitään riippuen talon johtamiskulttuurista yleensä, kuinka paljon panostetaan henkilöstön hyvinvointiin, jos johtajat eivät lopulta välitä vaikka ongelma tiedostetaankin niin yksittäisen ihmisen, johtajankaan on vaikea tehdä mitään, narsisti pystyy syömään tällaisen hyvinkin nopeasti. Narsisti on myös niin taitava manipuloinnissaan että saattaa saada oman esimiehensä puolelleen ja pilaamaan "valittavan" alaisensa maineen täysin. SItten on olemassa vielä se narsistin hovi, mikä puolustaa henkeen vereen narsistia vaikka näkisivätkin että tämä kaltoinkohtelee muita mutta eivät vain välitä ja saavat itse jotain etuja siitä että puolustavat narsistia.
Sama minun työpaikallani, suurin osa voi huonost yhden ihmisen kiusaamisen vuoksii, on jatkuvia irtisanoutumisia asian johdosta, mikään ilmoittelu ei ole auttanut
Tsemppiä tosi paljon sinulle ja työtovereillesi! Ne työpaikkapiinaajat on saatava kuriin ennemmin tai myöhemmin :) - 2x4
18+3 kirjoitti:
Onko tuttu
http://www.narsistienuhrit.info/foorumi/viewforum.php?f=3Meilläpäi oli vittumainen mulkku sika hakattu lankunpätkillä sairaalaan, onko se tervettä? vai oisko sittenkin???
- sivusta huomautan
"Pettymysten sietokyvyn lisääminen saattaisi olla hyvin terapeuttista näille jumalista seuraaville. Ihmettelen edelleen ensimmäistä vastaustasi." Olisi oikein mielestäni että saisit potkut ja pääsisit miettimään itse pettymysten sietokyvyn lisäämisen terapeuttisia vaikutuksia.On ihan inhimillistä ja tervettä toivoa, että alaisiaan eriarvoisesti ja ilkeästi kohteleva päällikkö saisi ansioidensa mukaan, vaikkapa ymmärtäisi kauniiksi lopuksi irtisanoutua. Esimiesasema ei merkitse, että ihminen olisi automaattisesti hyvä työssään tai että hänellä ei olisi pimeitä puolia. Pomo ei myöskään ole arvostelun yläpuolella, vaikka moni haluaisi uskoa niin.
- jhöhjiö
"Uhriparka"? Narsisti ei ole uhri. Narsisti tekee muista ihmisistä uhreja.
Moralisoi sinä kaikessa rauhassa sitä että narsistin uhri on mielissään kun roisto lopultakin saa ansioinsa mukaan. Ole kauhuissasi kun uhri ei sääli ja auta narsistia.
Mikäs pyhimys sinä itse sitten olet? Sinäkö huokluisit lämpöä ja hyvää tahtoa sellaista ihmistä kohtan joka on vuosikaudet kiusannut sinua ja muita? Sinäkö et ollenkaan olisi hyvilläsi kun oikeus tapahtuu?
Epäilen. Jos itse olisit sellaisen tyypin uhri ja nähnhyt mitä hän tekee muille ihmisille, kyllä itsekin tuntisit vahingoniloa kun hän saa nokilleen.
Kumma että vääryyden uhreja aina moralisoidaan ja vaaditaan antamaan anteeksi ja lässytetään että "viha tuhoaa ja katkeruus kalaa ja läpäläpä", sellaista valitut palat - tekstiä.
Mutta kukaan ei sano pahantekijäle että teet väärin, saisit hävetä, olet törkeä. Kaikki mielistelevät väärintekijää tai korkeintaan vaikenevat.
Uhria moralisoidaan, narsistia mielistellään.- 14+3
jhöhjiö
Asiaa . Olit ensimmäinen joka tajusi. Nää muut taitaa olla niitä samoja "tefloneita" joihin ei tartu mikään. - M.B.
"Mutta kukaan ei sano pahantekijäle että teet väärin, saisit hävetä, olet törkeä. Kaikki mielistelevät väärintekijää tai korkeintaan vaikenevat."
Eli koko kylä syyllinen.. toisaalta, oikeasti narsistille ei auta sanominen varsinkaan jos sitä sanomista on kehrännyt kasaan parikymmentä työtoveria. Itse en haluaisi joutua moisen kyräilyn kohteeksi missään. Yksinkertaisesti arvostan suoraa ja asiallista palautetta niin paljon ja pyrin sitä itsekin (tosin tällä palstalla heittelee toisinaan tuo asiallisuuskohta) antamaan. Usein se positiivinen palaute saa kaikki toimimaan paremmin.
Ja kyllä, uhriparka. Oli sitten narsisti tai narsistin serkku, marsupilami tai muu, niin aikamoiselta joukkotappelulta 20-1 kuulostaa. Saattaa jonkinmoinen romahdus kyllä olla näköpiirissä. Eriasia taas se, että onko mitenkään päin mahdollista, että ilmapiiri on suorastaan painostanut sellaiseen? Ihmissuhdekyvyttömiä kun on monia, työpaikoillakin, ilman että on suoraan "narsku", niin tuollaisen toiminnan kohteeksi kun joutuu, niin on kohtapuoliin työkyvytönkin.
Vaikka jos on AITO niin eihän se välitä...niin väliäkös millään. - 14+3
M.B. kirjoitti:
"Mutta kukaan ei sano pahantekijäle että teet väärin, saisit hävetä, olet törkeä. Kaikki mielistelevät väärintekijää tai korkeintaan vaikenevat."
Eli koko kylä syyllinen.. toisaalta, oikeasti narsistille ei auta sanominen varsinkaan jos sitä sanomista on kehrännyt kasaan parikymmentä työtoveria. Itse en haluaisi joutua moisen kyräilyn kohteeksi missään. Yksinkertaisesti arvostan suoraa ja asiallista palautetta niin paljon ja pyrin sitä itsekin (tosin tällä palstalla heittelee toisinaan tuo asiallisuuskohta) antamaan. Usein se positiivinen palaute saa kaikki toimimaan paremmin.
Ja kyllä, uhriparka. Oli sitten narsisti tai narsistin serkku, marsupilami tai muu, niin aikamoiselta joukkotappelulta 20-1 kuulostaa. Saattaa jonkinmoinen romahdus kyllä olla näköpiirissä. Eriasia taas se, että onko mitenkään päin mahdollista, että ilmapiiri on suorastaan painostanut sellaiseen? Ihmissuhdekyvyttömiä kun on monia, työpaikoillakin, ilman että on suoraan "narsku", niin tuollaisen toiminnan kohteeksi kun joutuu, niin on kohtapuoliin työkyvytönkin.
Vaikka jos on AITO niin eihän se välitä...niin väliäkös millään.Narsisti on toimintakyvytön vasta haudassa. Sitäpaitsi yksi mätä muna pilaa koko korin. Puhu sää mää pitelen hevosta.
- metall-leidi
M.B. kirjoitti:
Vaikka jos on AITO niin eihän se välitä...niin väliäkös millään.Pesunkestävälle narsistille on turha sanoa yhtään mitään. Narsisti on narsisti vaikka voissa paistaiai ja narsisti katsoo, että hänen käytöksensä on täysin oikeutettua.
Silloin kun päätin poistua takavasemmalle narsistisen ystävättären vaikutuspiiristä niin minulla oli vaikka miten murhanhimoisia ajatuksia ja fantasioita.
nyt en juurikaan suo ajatustakaan narsuystävättärelleni. En tiedä meneekö hänellä lujaa vai onko hän romahtanut? Onko vielä vanhat näyttöystävät jäljellä, entä onko hovi jäljellä?
Välinpitämättömyys hänen elämäänsä kohtaan alkaa saada yhä enemmän jalansijaa. Ja kun nyt olen huomannut, että elämä kantaa ja kelpaan itselleni ja muille tälläisena niin minun ei tarvitse suoda ajatustakaan hänen suuntaansa.
Täytyy uhriparalla olla sen veraan munaa , että antaa arpisten haavojen olla. - M.B.
14+3 kirjoitti:
Narsisti on toimintakyvytön vasta haudassa. Sitäpaitsi yksi mätä muna pilaa koko korin. Puhu sää mää pitelen hevosta.
Omaasi saatkin pidellä ihan vapaasti ;)
- 3+6
M.B. kirjoitti:
Vaikka jos on AITO niin eihän se välitä...niin väliäkös millään.Suoraan sanominen ja asiallinen palaute ei vaikuta narsistin kyseessä ollen YHTÄÄN MITÄÄN.
Ihmettelen sinuakin M.B. kun tunnut esiintyvän palstalla narsismin asiantuntijana mutta tuon perustellaa et ymmärrä asiasta yhtään mitään. Tai sitten et ole ymmärtävinäsi kun pitää aina puolustaa niiitä narsisteja ikään kuin he toimisivat normaali-ihmisen tavoin. - M.B.
3+6 kirjoitti:
Suoraan sanominen ja asiallinen palaute ei vaikuta narsistin kyseessä ollen YHTÄÄN MITÄÄN.
Ihmettelen sinuakin M.B. kun tunnut esiintyvän palstalla narsismin asiantuntijana mutta tuon perustellaa et ymmärrä asiasta yhtään mitään. Tai sitten et ole ymmärtävinäsi kun pitää aina puolustaa niiitä narsisteja ikään kuin he toimisivat normaali-ihmisen tavoin.No jos tunnun sinun mielestäsi esiintyväni yhtään minään asiantuntijana tällä palstalla, niin en voi olla kuin pahoillani. Enemmän kuin narsismista pidän ihmisen välisen kommunikaation ja käytetyn kielen mahdollisten piilovaikutusten pohtimista ja sitä, että miten kirjoitettuun reagoidaan enemmän: Lukijan omien tunnetilojen vaikutuksesta vai kirjoittajan oletettujen tai julkituotujen tunnetilojen vaikutuksesta.
Oikeasti olen vain oman elämäni asiantuntija. Siihen kaikki asiantuntijuuteni tällä haavaa sitten rajoittuukin.
Mutta sen olen huomannut, että ihan yöleisesti on helpompaa olla passiivisena teon ja mahdollisen loukkaamisen kohteena, vaikka sitten joukolla, kuin ottaa asiaa omiin käsiinsä ja selvittää sitä, että mitä mahdollisuuksia on selvittää asiaa niin, että kokonaisella joukolla olisi hyvä olla esimerkiksi työpaikallaan.
Luottamusmiehet on keksitty. Pomon pomon intressit pitää muitten mielestä hankala henkilö töissä ovat aina syy erikseen. Ihmettelen vain kokonaisen työporukan tyyliä ratkaista ilmiselvä ongelma. Hankalaan tilanteeseen kokeillaan lyhintä mahdollista keinoa. Sanotaan sitä narsistiksi, niin eiköhän potkut heilahda.
En tosiaankaan tiedä, kuinka hankala tilanne on kysymyksessä, siitä kun ei oikeasti tunnu ilmaantuvan minkäänlaista lisäselvitystä aloittajan toimesta tälle palstalle ainakaan, pelkkää epämääräistä vihjailua tilanteen laadusta.
Omasta mielestäni ne narsistiset ihmiset toimivat tuolla tavoin. Antavat ikäänkuin ymmärtää, muut tekevät likaisen työn pelkän vihjailun perusteella...
Sietää miettiä. Noin muuten, työpaikkakulttuureissa, eritoten siinä, miten asioita käsitellään ihmisten kesken, siinä olisi monilla parantamisen varaa muutenkin. Suomessa kaava on lyhyt: Tuo on syyllinen siitä ja tuosta ja tästä syystä -> potkut. Tällaisessa käsityksessä ainakin olen.
Olisi mielenkiintoista tietää millä tavoin kyseinen työpaikan "narsisti" on tittelinsä ansainnut. Kuinka pahasti on mennyt loukkaamaan muita. Eikä tämän tarkoitus ole vähätellä ongelmaa mitenkään. - 14+3
M.B. kirjoitti:
No jos tunnun sinun mielestäsi esiintyväni yhtään minään asiantuntijana tällä palstalla, niin en voi olla kuin pahoillani. Enemmän kuin narsismista pidän ihmisen välisen kommunikaation ja käytetyn kielen mahdollisten piilovaikutusten pohtimista ja sitä, että miten kirjoitettuun reagoidaan enemmän: Lukijan omien tunnetilojen vaikutuksesta vai kirjoittajan oletettujen tai julkituotujen tunnetilojen vaikutuksesta.
Oikeasti olen vain oman elämäni asiantuntija. Siihen kaikki asiantuntijuuteni tällä haavaa sitten rajoittuukin.
Mutta sen olen huomannut, että ihan yöleisesti on helpompaa olla passiivisena teon ja mahdollisen loukkaamisen kohteena, vaikka sitten joukolla, kuin ottaa asiaa omiin käsiinsä ja selvittää sitä, että mitä mahdollisuuksia on selvittää asiaa niin, että kokonaisella joukolla olisi hyvä olla esimerkiksi työpaikallaan.
Luottamusmiehet on keksitty. Pomon pomon intressit pitää muitten mielestä hankala henkilö töissä ovat aina syy erikseen. Ihmettelen vain kokonaisen työporukan tyyliä ratkaista ilmiselvä ongelma. Hankalaan tilanteeseen kokeillaan lyhintä mahdollista keinoa. Sanotaan sitä narsistiksi, niin eiköhän potkut heilahda.
En tosiaankaan tiedä, kuinka hankala tilanne on kysymyksessä, siitä kun ei oikeasti tunnu ilmaantuvan minkäänlaista lisäselvitystä aloittajan toimesta tälle palstalle ainakaan, pelkkää epämääräistä vihjailua tilanteen laadusta.
Omasta mielestäni ne narsistiset ihmiset toimivat tuolla tavoin. Antavat ikäänkuin ymmärtää, muut tekevät likaisen työn pelkän vihjailun perusteella...
Sietää miettiä. Noin muuten, työpaikkakulttuureissa, eritoten siinä, miten asioita käsitellään ihmisten kesken, siinä olisi monilla parantamisen varaa muutenkin. Suomessa kaava on lyhyt: Tuo on syyllinen siitä ja tuosta ja tästä syystä -> potkut. Tällaisessa käsityksessä ainakin olen.
Olisi mielenkiintoista tietää millä tavoin kyseinen työpaikan "narsisti" on tittelinsä ansainnut. Kuinka pahasti on mennyt loukkaamaan muita. Eikä tämän tarkoitus ole vähätellä ongelmaa mitenkään.M.B.
Lueppa viimeisin kirjoitukseni. Meitläkin on otettu yhteyttä vaikka mihin kun työntekijät kärsii.Ja kuule, potkut ei heti heilahda, jos ollenkaan, riippuu työpaikasta. Onhan olemassa ns. "suojatyöpaikkoja" joissa nämä narsistit saavat hillua. - M.B.
14+3 kirjoitti:
M.B.
Lueppa viimeisin kirjoitukseni. Meitläkin on otettu yhteyttä vaikka mihin kun työntekijät kärsii.Ja kuule, potkut ei heti heilahda, jos ollenkaan, riippuu työpaikasta. Onhan olemassa ns. "suojatyöpaikkoja" joissa nämä narsistit saavat hillua.Olen pahoillani jos teidän työpaikallanne on törmätty tilanteessa yleiseen toimimattomuuteen ja epätietouteen siitä, että miten tilanteessa voisi edetä.
Toimintakulttuuri on valitettavan yleinen. Eikö ole mitään konsultointifirmaa, joka käsittelisi henkilösuhteita työpaikalla ja joka samalla tarjoaisi käytännön ratkaisuja ongelmalliseksi koettuun tilanteeseen?
Toisaalta, pomon alaisuudessahan tuollaisten tilaamiset työpaikalle taitavat olla.. - Vitun nuijja nuijall
14+3 kirjoitti:
jhöhjiö
Asiaa . Olit ensimmäinen joka tajusi. Nää muut taitaa olla niitä samoja "tefloneita" joihin ei tartu mikään.Teflonia taas sää lääppiä itteensä mutta silikoni on kunnon aine!
- huorintekijä
M.B. kirjoitti:
Omaasi saatkin pidellä ihan vapaasti ;)
homo
- Orkku Orava se
M.B. kirjoitti:
No jos tunnun sinun mielestäsi esiintyväni yhtään minään asiantuntijana tällä palstalla, niin en voi olla kuin pahoillani. Enemmän kuin narsismista pidän ihmisen välisen kommunikaation ja käytetyn kielen mahdollisten piilovaikutusten pohtimista ja sitä, että miten kirjoitettuun reagoidaan enemmän: Lukijan omien tunnetilojen vaikutuksesta vai kirjoittajan oletettujen tai julkituotujen tunnetilojen vaikutuksesta.
Olisi mielenkiintoista tietää millä tavoin kyseinen työpaikan "narsisti" on tittelinsä ansainnut. Kuinka pahasti on mennyt loukkaamaan muita. Eikä tämän tarkoitus ole vähätellä ongelmaa mitenkään.Narsissisisssi. Olet 17 vuotias. Kaikki narsisistisiissiiit haluu kokoomukse puheenjohjajakasi tai ainakin semmosen jalkavaimoksi.
Kepun ja kokoomuksen seksitöräykset on nähty
Mahtaa olla mahtava orkku. - M.B.
huorintekijä kirjoitti:
homo
Toisinaan kannattaisi mennä nukkumaan hieman aiemmin :)
Joskus kannattaisi olla juomatta hieman tiiviimmin :)
Ja edelleen, housut kannattaa vaihtaa säännöllisesti, erityisesti ennen seuroja :) - + + +
M.B. kirjoitti:
Vaikka jos on AITO niin eihän se välitä...niin väliäkös millään."Usein se positiivinen palaute saa kaikki toimimaan paremmin."
Oikeassa työelämässä on joskus tilanteita, joissa ainoa rehellinen palaute on miinusmerkkistä. Normaali-ihminen kykenee ottamaan rakentavasti esitetyn palautteen vastaan - ainakin mietittyään asioita aikansa, hän ottaa opikseen ja tekee tarvittavat korjaukset. Häiriintynyt ihminen sen sijaan raivostuu ja sen jälkeen ryhtyy miettimään kostamismenetelmiä.
- Appalakki
Hyvä avaus 14 3.Noin se menee kun narsisti "pelaa pelinsä loppuun".
Nostan hattua aloittajan epämääräisyyden maksimoinnille.
Missä ja milloin? Kaikki fakta puuttuu ... ei mitään henkilökohtaista ...
Kaikkien trollien äiti ja isä yhtäaikaa!- 14+3
temppuilija
Katoppas, sinua tänne jo kaipailinkin mielipiteinesi. Vielä kun tulisi se yksi halebobbi niin ryhmä tefloneita olisi koossa. Ei voi kun ihmetellä sitä kun pyörii näillä keskustelufoorumeilla (osiossa terveys) kuinka helvetin raasuja olette. Masennus ym. palstoillakaan ei ruikuteta tätä ymmärrystä ja hyväksyntää niin paljon kuin te täällä sitä ruikutatte ja niillä ihmisillä on oikeesti hätä. On teillä ongelmat. 14+3 kirjoitti:
temppuilija
Katoppas, sinua tänne jo kaipailinkin mielipiteinesi. Vielä kun tulisi se yksi halebobbi niin ryhmä tefloneita olisi koossa. Ei voi kun ihmetellä sitä kun pyörii näillä keskustelufoorumeilla (osiossa terveys) kuinka helvetin raasuja olette. Masennus ym. palstoillakaan ei ruikuteta tätä ymmärrystä ja hyväksyntää niin paljon kuin te täällä sitä ruikutatte ja niillä ihmisillä on oikeesti hätä. On teillä ongelmat.Mikä ongelma sinulla on kohdata erilaisia ihmisiä?
- 14+3
temppuilija kirjoitti:
Mikä ongelma sinulla on kohdata erilaisia ihmisiä?
Sori, ei teikäläisiä voi pistää muutakuin halvalla. Jatkappa sinä tätä keskustelua nyt vaikkapa ihan yksin tai näitten muitten tefloneitten kanssa täällä. Mukavampi varmaan kirjoitella sielunveljien kanssa. Katsos, kun teille on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia. Öitä vaan sinnekkin.
14+3 kirjoitti:
Sori, ei teikäläisiä voi pistää muutakuin halvalla. Jatkappa sinä tätä keskustelua nyt vaikkapa ihan yksin tai näitten muitten tefloneitten kanssa täällä. Mukavampi varmaan kirjoitella sielunveljien kanssa. Katsos, kun teille on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia. Öitä vaan sinnekkin.
Hähä! :D
(yläpeukkuu!!)
Nimittäin ethän sä mihinkään sun lähteeltä katoa, niin kuin en minäkään.
Kingston Wall - Two of a Kind- 4+15
Temppuilija:
"Nostan hattua aloittajan epämääräisyyden maksimoinnille.
Kaikkien trollien äiti ja isä yhtäaikaa! "
Sinulleko täällä pitäisi ensin selittää kaikki henkilökohtainen tai fakta, ettei tulisi sinun ja kaltaistesi teilaamaksi? 4+15 kirjoitti:
Temppuilija:
Sinulleko täällä pitäisi ensin selittää kaikki henkilökohtainen tai fakta, ettei tulisi sinun ja kaltaistesi teilaamaksi?Vapaa palsta. Teet niin kuin parhaaksi näet. Niin teen minäkin.
- ällöä
temppuilija kirjoitti:
Vapaa palsta. Teet niin kuin parhaaksi näet. Niin teen minäkin.
Älä teeskentele, pidempään palstaa seuranneena olen tullut siihen tulokseen, että kun on sinusta kysymys niin saa vastaukseksi "vapaa palsta ja uhoamisen että teet kuten haluat" mutta auta armias, jos olet huomaavinasi jonkun toisen "virheen" tai oman mielipiteesi vastaisen mielipiteen niin olet ensimmäisenä tuomitsemassa ja ärhentelemässä.
ällöä kirjoitti:
Älä teeskentele, pidempään palstaa seuranneena olen tullut siihen tulokseen, että kun on sinusta kysymys niin saa vastaukseksi "vapaa palsta ja uhoamisen että teet kuten haluat" mutta auta armias, jos olet huomaavinasi jonkun toisen "virheen" tai oman mielipiteesi vastaisen mielipiteen niin olet ensimmäisenä tuomitsemassa ja ärhentelemässä.
Ettet nyt sortuisi heijastamaan omia negatiivisia ominaisuuksiasi nimimerkkiini?
- 12+20
temppuilija kirjoitti:
Ettet nyt sortuisi heijastamaan omia negatiivisia ominaisuuksiasi nimimerkkiini?
Keksisit edes jotain uutta, aina nuo samat fraasit, mitkä vedät esiin kun et osaa vastata muuta.
- huritalallaahurritaa
ällöä kirjoitti:
SIELLÄ HAISEE HAPANSILAKKA ja paska.
Jessus mistä nää teinihurrit tykkää! - entinen alainen
4+15 kirjoitti:
Temppuilija:
Sinulleko täällä pitäisi ensin selittää kaikki henkilökohtainen tai fakta, ettei tulisi sinun ja kaltaistesi teilaamaksi?Tyypillistä palstan nimikko-oireyhtymää poteville. Jokainen heistä uskoo, että aina on kyse juuuuri Hänestä.
Kirjoitan "epämääräisen" esimerkin: olin muinoin töissä sekopäisen johtajan alaisuudessa. Työyhteisö oli sekaisin. Oli ongelmia joka lähtöön. Paikallisen lehden yleisönosastossa oli juttu, joka olisi hyvin voinut kuvata juuri sen yhteisön ongelmia. Johtaja hurjistui ja raivosi! Hän oletti oitis tietävänsä, kuka oli kirjoittaja. Lisäksi hän suurena johtajana koki velvollisuudekseen kostaa kaikille, joiden uskoi liittyvän asiaan. Älyvapaan huutelunsa lisäksi äijäpolo laittoi hovinsa asialle suorittamaan kostotoimia, joita tässä en tarkemmin kuvaa. Prosessi menee suurinpiirtein samalla tavalla jokaisessa narsistivetoisessa yhteisössä.
Kirjoitin tähän ensi pitkän rivin "hohotusta", mutta pyyhinkin sen pois...
En tiedä miksi. Se oli kuitenkin ensimmäinen raktioni, kun tämän aloituksen luin.
Kuulostaa siltä, kuin tietäisit jokaisen ihmisen ajatuksetkin.
Taidat tietää senkin, mitä minä ajattelen tällä hetkellä, etkö vain? :)- 14+3
Hyvä ettet kirjoittanut sitä hohotusta. Sitähän täällä sinun kirjoituksissasi on joka ketjussa. Jaa, että mitä ajattelet? Päässäsi ei varmaan liiku mikään eikä mitään. Ymmärräystä ja hyväksyntää vaan teille kaikille tefloneille tasapuolisesti ja päivänjatkoja..
14+3 kirjoitti:
Hyvä ettet kirjoittanut sitä hohotusta. Sitähän täällä sinun kirjoituksissasi on joka ketjussa. Jaa, että mitä ajattelet? Päässäsi ei varmaan liiku mikään eikä mitään. Ymmärräystä ja hyväksyntää vaan teille kaikille tefloneille tasapuolisesti ja päivänjatkoja..
Hohoo. :D
dizel kirjoitti:
Hohoo. :D
Missähän palstan hohottelija on? Sitä ei oo näkyny vähään aikaan ... ne vanhat hyvät ajat..
> huokaus <
:D
- tyypillinen
Perjantaipläjäys taas .)
- Sinners and Saints
14 3, vaikutat uhmakkaalta lapselta ajatuksinesi.
Olisiko aika kasvaa aikuiseksi ja hoitaa asiat tämän narsistisi kanssa kasvotusten? Kasva hieman, älä uhkaile täällä ja kosta.- 11+4
Narsistin kanssa ei pysty hoitamaan MITÄÄN ASIAA kasvotusten.
Kuten ei täälläkään voi keskustella joidenkin kanssa narsistmista koska narsistin tapa on vain syyllistää uhrit ja voittaa sanallisesti jokainen keskustelu, mikä voittamisen yrittäminen tuntuu kyllä hyvin säälittävältä ja lapselliseslta kun jää ajattelemaan, aina vaan toistetaan samoja syytöksiä kuin jotakin mantraa, keskusteluun ei pystytä pätkääkään.
- 20300
Olis ihan kiva tietää miten narsku on munannut ja miten muut on reagoinut tähän. Olisko jotain esimerkkiä heittää?
- 14+3
Linkki asiaan. Narsisti esimies on käveleva katastrofi.
http://laatukeskus.blogit.kauppalehti.fi/blog/20786 - 8+15
Jätetään sana "narsisti"-näistä kokonaan pois ja sanotaan että edellisestä työpaikasta (todella iso virma) opin tuntemaan melko lauman molopääpomoja, miehiä ja naisia.
Yksi niistä sai tietääkseni potkut kun YT:t iski, mutta vasta sitten. Tästäkin ihmisestä oli kokoustettu ja pidetty keskustelutilaisuuksia että mikä on kun alaiset kärsii omavaltaisista otteista ja nimittelystä yms. Yksi hänen alaisensa minulle sanoi ensin että kyllä se nyt kurissa on pakko olla, minä siihen että älä usko: se on pari viikkoa hiljaa ja jatkaa sitten, ei se luonnolleen mitään voi. Näin siinä kävikin sitten, sama meno jatkui. Mutta se sai tosiaan potkut lopulta kun tuli hyvä tekosyy panna pihalle.
Kaksi naispomoa sopi keskenään että yhtä työntekijää aletaan kiusata. Siis ääneen puhuivat, nimeltä mainitsivat ketä. Eivät huomanneet että lähistöllä oleva huoltomies kuuli keskustelun. Mies oli harvinaisen viksua sorttia ja kertoi kuulemansa eteenpäin ylemmälle taholle. Asiasta nousi hirveä älämölö, potkuja ei saanut kukaan. Tonen pomoista siirrettiin toisiin tehtäviin.
Itsellä oli pomo jonka takia lähti pois yks ja toinen työntekijä. Hänellä piti aina olla yksi jota kiusata. Muut oli hiljaa tai komppasi kiusauksessa mukana, kiitollisena siitä että vielä ainakaan ei nakki osunut omalle kohdalle. Minä kuuntelin vuoden ja otin loparit, sitä ennen kuitenkin pidin huolen että muija joutuu käytöksestään puhutteluun, ihan siksi että edes joku ei hyssyttele vaan tuo sen ilmi. Tulos? Muija oli omasta mielestään viaton uhri, ja kun olin lähtenyt hän etsi uuden uhrin jolle huutaa joka päivä. Täytyy sanoa että olin pirun vahingoniloinen kun yksi ihminen joka minulle sanoi että ei hänellä vaan ole kyseisen henkilön kanssa mitään ongelmia (hiljaa vierestä katsoja) kuului valittavan puolen vuoden päästä kun pomo käy joka päivä huutamassa.
Johtopäätös? Pomo ei saa koskaan kenkää, paitsi jos se voidaan tehdä YT-neuvottelujen aikana niin että sitä ei voida yhdistää kiusaamiseen eikä talon maine kärsi.http://www.oikeus.fi/28748.htm
Mielestäni ainoa laillinen tapa irtisanoa työntekijä on nimenomaan YT -menettely toiminnan supistuessa tai loppuessa. Lähes kaikki muut 'syyt' työsopimuksen purkamiseksi katsotaan laittomiksi.
Tosin, jos tuon hyväksyy, ei liene ongelma maksaa työntekijälle sitä kahden vuoden palkkaa - niinkin tiedän käyneen.
- !!!!
Tottakai työntekijän voi irtisanoa laillisesti muutenkin. Koitappa olla viikko ilmoittamatta töistä pois, varastaa tai lyödä työkaveria. Potkut tuli että raikaa, ja ihan lailliset.
Kolme virallista varoitusta riittää myös irtisanomisen perustaksi. Varoitusten tulee olla kirjallisia, ja niissä pitää olla työntekijän allekirjoitus.
Myös tämmöinen tilanne on tullut vastaan: Työntekijä ei voinut enää tehdä työtään, lääkäriltä todistus että työntekijä ei voi enää hoitaa nykyisiä tehtäviä terveydellisistä syistä. Työnantaja ei kyennyt osoittamaan työntekijälle uutta työtä. Laillinen irtisanomisperuste."Koitappa olla viikko ilmoittamatta töistä pois, varastaa tai lyödä työkaveria."
On oltava pitävä näyttö, jos menee oikeuteen. Näytön puuttuessa, vaikka olisikin oikeasti tapahtunut - laiton irtisanominen.
Työntekijän suojaksi nämä lait on kirjoitettu, mutta ne mahdollistavat tiettyjä ... henkisiä epäinhimillisyyksiä ... työpaikoilla.
Jos ihminen on vain vittumainen ja ilkeä, mutta muuten hoitaa hommansa, se ei ole laillinen peruste työsopimuksen purkamiselle.
Varsinkin jos kysymys on selkäänpuukottamisista ja 'peleistä' työpaikoilla, joita periaatteessa kaikki pelailee ja tekee - jollain tasolla.
Henkilökemia lienee oikea termi?Toki olen kernaasti väärässä arvellessani, ettei, ettei tuo aloitusviestin 'romahtava tyyppi välttämättä liity työpaikkaan mitenkään.
Dementikon aivoherneelläni uskon, tuon kaltaisten kirjoittajien kuuluvan fundisuskiksien laajaan kaartiin.
Toisinajattelija on välttämätön paha, jonka lopullista tuhoutumista eivain toivota, vaan sakilla rukoillaan, että perisi piru sen jo hyvin äkkiä.
Ens tulee mieleen spontaanisti eräs "huolestunut". Se ei ikänä anna anteeksi, että vetelin sitä tullen mennen virtuaalisti kölin alta.
Hyvin valaiseva linkki on kaltaisistaan minulla on koneeni tiedostoon talletettu viestiketju.Totta ... toisinajattelija leimataan helposti pahaksi ja mieluummin se haluttaisiin poistaa joukosta. Varsinkin, jos sillä ei ole mitään kiinteää näkökulmaa, vaan näkökulma on vapaasti kiertävä ;)
Joku kirjoitti joskus kommentin syntipukin arkkityypistä.
- kiusaajapaholainen
Mikä tämä narsisti diagnoosi muka on? Mistä se on tullut? Miksei muita ihmistyyppejä tuomita ja kategorioida? MIksi vain narsistisiin ihmisiin kiinnitetään huomiota? Miksi aina pitää keksiä joku syy ihmisen kiusaamiseenn ja lyttäämiseen? On taas saatana asialla.
Ap kuulostaa siltä kuin se nauttisi muiden ihmisten alistamisesta kun tänne pitää kirjoitella. Kääntäisi mieluummin toisen poskensa ja rukoilisi tämän henkilön puolesta joka käyttäytyy pahasti. Niin minäkin teen koulukiusaajiani kohtaan. On muka olevinaan itse niin hyvä ihminen. - Dude321
Narsismi on narsismia, ei vittuilua ja vittumaisuutta. Narsismi on häiriötila. Narsistikin voi olla vittuileva, mutta muut piirteet, kuten manipulointi ovat vallitsevat. Narsisti pyrkii aina antamaan itsestään positiivisen kuvan, ei vittuilevaa kuvaa.
Narsismi voi romahtaa kahdella tavalla. Ulkoisesti tai sisäisesti. Ulkoisen romahduksen osalta on oleellista, että ympäristö reagoi siinä vaiheessa välinpitämättömyydellä tai naurunalaiseksi saattamisella. Tässä tapauksessa narsisti "pakenee" uuteen ympäristöön jossa voi taas toteuttaa häiriintyneitä pyrkimyksiään. Sisäisessä romahtamisessa (hyvin harvinaista) narsistista löytyy jokin inhimillinen piirre joka saa hänet huomaamaan häiriintyneisyytensä ja näillä harvinaisilla tapauksilla on mahdollisuus "tervehtyä" häiriöstään. Muilla ei.- M.B.
Eikö mahdollinen naurunalaiseksi saattaminen joukon edessä ole vaarallista puuhaa sille, joka siihen ryhtyy? Ja käsittääkseni sellainen lievästi hysteerismäinen suhtautuminen siihen, että joutuu naurunalaiseksi saa ympäristön reagoimaan vaistomaisesti ehkä enemmän niin, että välttelee sitä toisen saattamista yleisesti naurunalaiseksi, ainakaan julkisesti?
Kun ihminen (tietoinen sanavalinta, voitte vaihtaa tilalle narsistin, jos suositte sitä enemmän, itse uskon, että tietynlaiset tietoisuuden portaat saattavat aiheuttaa pientä romahtelua elämän varrella itse kullekin) romahtaa sisäisesti niin onko se samaa kuin esimerkiksi masennus? Koska itse ainakin silloin kun olen masennuksen syövereissä, pyörittelen mielessäni yleisen toivottomuuden lisäksi kaikkea mahdollista itseeni liittyvää.. Vai onko sisäinen romahdus jotakin enemmän? - Dude321
M.B. kirjoitti:
Eikö mahdollinen naurunalaiseksi saattaminen joukon edessä ole vaarallista puuhaa sille, joka siihen ryhtyy? Ja käsittääkseni sellainen lievästi hysteerismäinen suhtautuminen siihen, että joutuu naurunalaiseksi saa ympäristön reagoimaan vaistomaisesti ehkä enemmän niin, että välttelee sitä toisen saattamista yleisesti naurunalaiseksi, ainakaan julkisesti?
Kun ihminen (tietoinen sanavalinta, voitte vaihtaa tilalle narsistin, jos suositte sitä enemmän, itse uskon, että tietynlaiset tietoisuuden portaat saattavat aiheuttaa pientä romahtelua elämän varrella itse kullekin) romahtaa sisäisesti niin onko se samaa kuin esimerkiksi masennus? Koska itse ainakin silloin kun olen masennuksen syövereissä, pyörittelen mielessäni yleisen toivottomuuden lisäksi kaikkea mahdollista itseeni liittyvää.. Vai onko sisäinen romahdus jotakin enemmän?Joo, vaarallista on, mutta turpaan tulee kuitenkin, parempi kerta kirpaisu, kuin jatkuva mättäminen, ja jos asiaan yltyy koko lähipiiri tukena uhrille, suhde päättyy ja narsisti "pakenee" muihin ympyröihin, koska vanhassa ympäristössä ei pysty manipuloimaan ym. Hyvä keino päästä eroon, jos vielä on hengissä.
Ulkoinen romahtaminen jo tuossa tuli käsiteltyä. Sisäisen osalta romahdus saattaa johtaa masennukseen, mutta se on toipumisen alku ja tietyssä mielessä hyvä merkki. Jos siis menee ohi ja toipuminen alkaa niin, että narsisti sitä kautta tunnistaa ja myöntää ongelmansa. Tämä kuvio tosin onm hyvin harvinaista ja yleensä narsisti kieltää kaikki ongelmat koskien itseään. - M.B.
Dude321 kirjoitti:
Joo, vaarallista on, mutta turpaan tulee kuitenkin, parempi kerta kirpaisu, kuin jatkuva mättäminen, ja jos asiaan yltyy koko lähipiiri tukena uhrille, suhde päättyy ja narsisti "pakenee" muihin ympyröihin, koska vanhassa ympäristössä ei pysty manipuloimaan ym. Hyvä keino päästä eroon, jos vielä on hengissä.
Ulkoinen romahtaminen jo tuossa tuli käsiteltyä. Sisäisen osalta romahdus saattaa johtaa masennukseen, mutta se on toipumisen alku ja tietyssä mielessä hyvä merkki. Jos siis menee ohi ja toipuminen alkaa niin, että narsisti sitä kautta tunnistaa ja myöntää ongelmansa. Tämä kuvio tosin onm hyvin harvinaista ja yleensä narsisti kieltää kaikki ongelmat koskien itseään.Eli toimii itse tavalla kuin mistä usein syytetään narsistia. Enemmän vaan vielä oikeutetusti :)
- Leimattu jo
Tulipa vaan mieleeni tuosta aloituksestasi: Sinä taidat olla narsisti joka on nyt leimannut jonkun muun narsistiksi! Olet hankkinut suuren joukon "niitä muita" taaksesi. Manipuloit ja ilkeilet kaikin voimin. Ja nyt kun uhrisi on saanut touhujesi vuoksi raivarin, olet onnesta sykkyrällä. Mitä muuta odotit hänen lopulta tekevän? Mikä olisi SINULLE kelvannut?
Nyt kun hän on rikki ja miltei tapettu, sinä rummutat rintaasi ja pidät kaikkea vain todistusaineistona häntä vastaan.
En jaksa vääntää asiasta yhtään enempää. Tunnen kaltaisesi ihmiset! - ag3q23gq3
Sivusta seuraten tätä keskustelua 'narsistista' ja häntä vastaan masinoidusta mahdollisesta joukosta mussuttajia (?) En voi käsittää, miten lapsellisella tasolla liikutaan. Siis, jos joku keksii keittiöpsykologia sanan 'narsisti' ja käyttää sitä kaikista itsekkäistä ihmisistä. Sitten kun ei esim. saa tahtoaan läpi, alkaa käyttämään akkojen kieroja keinoja ja jauhaa sitä itseään yhdessä toisten akkojen tai akkamaisten miesten kanssa. Ei asiat siitä muutu, että keksit sanoja rasismi, narsismi ja lässytät. Maailmassa on tietyt realiteetit. On aivan raivostuttavaa, että koko kansakunnat olettavat sosiaalisissa medioissa pätevän vain ja ainoastaan 'joukkovoiman' lait. EIVÄT PÄDE. On olemassa muitakin elementtejä, kuten voima, tekniikat, taidot, raha, aseet (tulivoima). Käytä joukkopiipittävä hiiriarmeija aivojasi. Kun auot sitä leipäläpeäsi livenä väärälle tyypille. Hengität hiekkaa.
temppuilija kirjoitti:
Minusta on surullista, että narsismi on suorastaan raiskattu käsitteellä narsisti.
Narsistisesti korjaan epäloogisuudet hätäisesti kyhäämästäni tekstistä. Erää skippaavat sen jo tässä vaiheessa :D
Edelleen on surullista, että on ihmisiä, joidenka narsismi, geneettinen äitiyhteys, on vaurioitunut. Olen pahoillani heidän puolestaan. Mutta, että tuomittaisiin itse geneettinen äitiyhteys pahaksi? Hullujen puuhaa ...
koska, ne, joilta tuo geneettisesti puuttuu, epätoivoisesti, alitajuisesti, etsivät sitä toisista ihmisitä - he ovat geneettisen häiriönsä uhreja, siinä missä jokainen heille pettymyksen tuottava 'äitiehdokas', joka tuota äidin arkkityyppistä symbioottista alkuasemaa ei kykene täyttämään.
Sukupuolesta, iästä, kansallisuudesta, koulutuksesta ja sosiaalisesta statuksesta riippumatta.
Ja sitten on eräitä, jotka haluaisivat internoida nämä äitiyhteyttä vaille jääneet uhriparat ... kun nimenomaan he tarvitsisivat sen suurimman avun ja huomion.temppuilija kirjoitti:
Narsistisesti korjaan epäloogisuudet hätäisesti kyhäämästäni tekstistä. Erää skippaavat sen jo tässä vaiheessa :D
Edelleen on surullista, että on ihmisiä, joidenka narsismi, geneettinen äitiyhteys, on vaurioitunut. Olen pahoillani heidän puolestaan. Mutta, että tuomittaisiin itse geneettinen äitiyhteys pahaksi? Hullujen puuhaa ...
koska, ne, joilta tuo geneettisesti puuttuu, epätoivoisesti, alitajuisesti, etsivät sitä toisista ihmisitä - he ovat geneettisen häiriönsä uhreja, siinä missä jokainen heille pettymyksen tuottava 'äitiehdokas', joka tuota äidin arkkityyppistä symbioottista alkuasemaa ei kykene täyttämään.
Sukupuolesta, iästä, kansallisuudesta, koulutuksesta ja sosiaalisesta statuksesta riippumatta.
Ja sitten on eräitä, jotka haluaisivat internoida nämä äitiyhteyttä vaille jääneet uhriparat ... kun nimenomaan he tarvitsisivat sen suurimman avun ja huomion.... jatkan vielä .. - äidin jakamattoman symbioottisen huomion.
temppuilija kirjoitti:
... jatkan vielä .. - äidin jakamattoman symbioottisen huomion.
Ja mikä on tuo 'äitiyhteys' konkreettisesti?
Vastaan itselleni:
Minä rakastan sinua.
Sinä olet arvokas minulle.
En tule koskaan hylkäämään sinua.
Ja tämä niin tekojen, kuin sanojen tasolla. Voin vain kuvitella sen syvän pettymyksen, sielunsa menettäneelle, joka saa nämä vain sanojen tasolla. Ja samaan aikaan sielunsa riivaamalle, joka jättää sanomatta nämä, eikä saa teoilleen vastinetta - pettyen yhtälailla.
Olisiko tässä narsistinen romahdus pähkinänkuoressa?- M.B.
temppuilija kirjoitti:
Vastaan itselleni:
Minä rakastan sinua.
Ja tämä niin tekojen, kuin sanojen tasolla. Voin vain kuvitella sen syvän pettymyksen, sielunsa menettäneelle, joka saa nämä vain sanojen tasolla. Ja samaan aikaan sielunsa riivaamalle, joka jättää sanomatta nämä, eikä saa teoilleen vastinetta - pettyen yhtälailla.
Olisiko tässä narsistinen romahdus pähkinänkuoressa?:) Sanat kaipaavat rinnalleen tekoja, muuten tulee pettymys ja tuntee tulleensa rakkaudessa petetyksi. Sitä eivät kaikki aina ymmärrä. Mutta sielu palaa kyllä, se pitää osata houkutella takaisin.
http://www.youtube.com/watch?v=59-pso5j8qI
Kun sielu palaa sitä pitää rakastaa ja kertoa sille sen tärkeydestä ja arvokkuudesta ja luvata, että ei ikinä enää luovuta sydäntään tyhjille puheille ja teottomille aikeille... Kuiskutella kauniita sanoja kynttilänvalossa, kuunnella sielua ilahduttavaa musiikkia ja lukea hauskoja tarinoita toisten sielujen asumusten kommelluksista ja nauraa paljon... temppuilija kirjoitti:
Vastaan itselleni:
Minä rakastan sinua.
Olisiko tässä narsistinen romahdus pähkinänkuoressa?" Ja samaan aikaan sielunsa riivaamalle, joka jättää sanomatta nämä, eikä saa teoilleen vastinetta - pettyen yhtälailla."
... koska ei kuule niitä sanoja, vaikka kuinka teoillaan niitä yrittää toiselta kuulla.
Tämä voisi olla otsikolla:
Toimivan ja manipuloivan tuolla puolen ...- M.B.
temppuilija kirjoitti:
" Ja samaan aikaan sielunsa riivaamalle, joka jättää sanomatta nämä, eikä saa teoilleen vastinetta - pettyen yhtälailla."
... koska ei kuule niitä sanoja, vaikka kuinka teoillaan niitä yrittää toiselta kuulla.
Tämä voisi olla otsikolla:
Toimivan ja manipuloivan tuolla puolen ...Aivan. :)
M.B. kirjoitti:
:) Sanat kaipaavat rinnalleen tekoja, muuten tulee pettymys ja tuntee tulleensa rakkaudessa petetyksi. Sitä eivät kaikki aina ymmärrä. Mutta sielu palaa kyllä, se pitää osata houkutella takaisin.
Kun sielu palaa sitä pitää rakastaa ja kertoa sille sen tärkeydestä ja arvokkuudesta ja luvata, että ei ikinä enää luovuta sydäntään tyhjille puheille ja teottomille aikeille... Kuiskutella kauniita sanoja kynttilänvalossa, kuunnella sielua ilahduttavaa musiikkia ja lukea hauskoja tarinoita toisten sielujen asumusten kommelluksista ja nauraa paljon...Juicelta jäi aika mielenkiintoinen perintö sanoituksien muodossa.
- 17+5=22
M.B. kirjoitti:
:) Sanat kaipaavat rinnalleen tekoja, muuten tulee pettymys ja tuntee tulleensa rakkaudessa petetyksi. Sitä eivät kaikki aina ymmärrä. Mutta sielu palaa kyllä, se pitää osata houkutella takaisin.
Kun sielu palaa sitä pitää rakastaa ja kertoa sille sen tärkeydestä ja arvokkuudesta ja luvata, että ei ikinä enää luovuta sydäntään tyhjille puheille ja teottomille aikeille... Kuiskutella kauniita sanoja kynttilänvalossa, kuunnella sielua ilahduttavaa musiikkia ja lukea hauskoja tarinoita toisten sielujen asumusten kommelluksista ja nauraa paljon...Tämä komentti vanhempaa kamaa, viime vuoden puolelta...
Minä vielä tähän aikaan elin viimeisiä päiviä "et merkise mitään" suhteessani...
pidän tästä, myöskin biisi valintasi kuuntelin...
"Ja sinä hymyilet ja katsot noin.
Viet minut aamuun uuteen
kuin kevään ensimmäiseen sateeseen.
Sinun sieluusi kiinni päästä voin.
Viet meidät tulevaisuuteen."
Yritän muistaa ohjeesi..."että ei ikinä enää luovuta sydäntään tyhjille puheille ja teottomille aikeille.ja nauraa paljon.."
Ap:lle tuuppaa juutuubbiin hakuun:
Bad Meets Evil - Lighters ft. Bruno Mars
Ehkäpä tuossa videolla on se, mitä olet yrittänyt tavoitella?- mp61
Voi luoja kuinka lapsellista
- 14+3
Ap
Lopetetaan jo tämä paskan jauhaminen. Ollaan hiljaa saadaan hiiriä - 16+13
Sairasta leikkiä tuo narsistin ajojahti kun tyhmäkin näkee että ap on itse sairas ajatusmaailmaltaan ja muut taputtaa käsiään samassa tahdissa vaikka kapelimestarilla on soinnut sekaisin. Mikä teitä ihmisiä vaivaa ??
- Narisinko?
Lopettakaa jo nuo narsujen elojuhlat!
- työpaikkakiusattu
Olen joutunut en nyt tiedä oliko narsisti vai joku tämän kaltaisen pomon kynsiin joskus ja meni monta vuotta ennenkuin oikeesti edes tajusin mikä mättää ja kellä mättää. Oli juuri tuollaisia hoveja hällä jotka kieli ja nuoleskeli häntä, tukivat kaikessa vaikka takanapäin sitten haukkuivatkin häntä.
Syyttely oli monesti ihan asiatonta, keksittyjä juttuja, työaika kiusaamisia, yksin jättämisiä suuren työtaakan kans. Samanlaista tilaisuutta sai hänen hoviväestään hoitaa taas runsaalla miehityksellä jne...
Tilanteeni meni niin pahaksi, että jouduin kans sairaslomalle ja harkitsin työpaikkakiusaamisesta syytettä.
Se hiukan pelästytti tätä pomoa ja hovia ja hiukan normalisoitti tilannetta, mutta kokoajan olen varpaillani koska taas kiusaaminen alkaa.
Silloin en aijo olla enää hiljaa enkä yksin nuolla haavojani. Aijon ottaa julkisen käsittelyn vaikka se tietäisikin omia potkuja työpaikasta.
Joku arvo pitää itselläkin olla. - 2+9
Tänään Iltasanomissa juttu narsistipomoista, on ne sellaisia vihtahousuja.
- jk
Miksi reagoitte ajattelun tuottamiin emootioihin ja emootion tuottamaan ajatukseen?
valeitseen?
Toinen henkilo hallitsee elamaa,kun siihen reagoi
kuka reagoi,kenenka kunnia on kyseessa,kuka puolustaa ja miksi...
kirja-ehdotuksia
echart tolle:
lasnaolon voima ja uusi maa - LK
No jos tuosta nyt oikein selvää sai niin tämä narsistina pidetty ihminen on siis muuttunut kiusaajasta kiusatuksi?
En nyt sinällään pidä sitä erityisen siistinä juttuna sitäkään.- 11+12
Aloittaja työhönsä, elämäänsä ja akkaansa perinpohjin kyllästynyt luonnehäiriöinen. Viikonloppuviina maistuu, seksiä ei vuosiin. Elämä on jo loppusuoralla eikä mikään mennyt niin kuin piti. Muiden vikahan se oli. Mahtaa vituttaa.
No ei hätää, asemaa voi parantaa aina - omissa silmissään siis - kun löytyy syntipukki rankaistavaksi. Hymy palaa kasvoille ja silmät säikyy poikamaisen veikeästi kun ihminen/ihmiset alkavat osoittaa pahoinvoinnin merkkejä. Näitä "hankalia" tapauksia on luultavasti ollut monia.
Öykkäri esiintyy yleisenä hyväntekijänä ja pelastaa päivän moraalisaarnoilla ja omasta mielestään tehokkaalla johtamisella. Kohdettaan "tukee" alentavasti.
Jos luet tämän, tässä uutinen: kaikki tietävät millainen olet, eivät vaan tiedä kuinka päästä eroon sinusta. - 11+20
11+12 kirjoitti:
Aloittaja työhönsä, elämäänsä ja akkaansa perinpohjin kyllästynyt luonnehäiriöinen. Viikonloppuviina maistuu, seksiä ei vuosiin. Elämä on jo loppusuoralla eikä mikään mennyt niin kuin piti. Muiden vikahan se oli. Mahtaa vituttaa.
No ei hätää, asemaa voi parantaa aina - omissa silmissään siis - kun löytyy syntipukki rankaistavaksi. Hymy palaa kasvoille ja silmät säikyy poikamaisen veikeästi kun ihminen/ihmiset alkavat osoittaa pahoinvoinnin merkkejä. Näitä "hankalia" tapauksia on luultavasti ollut monia.
Öykkäri esiintyy yleisenä hyväntekijänä ja pelastaa päivän moraalisaarnoilla ja omasta mielestään tehokkaalla johtamisella. Kohdettaan "tukee" alentavasti.
Jos luet tämän, tässä uutinen: kaikki tietävät millainen olet, eivät vaan tiedä kuinka päästä eroon sinusta.Pieleen meni veikkauksesi, sori.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k994169Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k462974Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2762541Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet612186- 721466
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761320- 951215
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911101- 711014
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?60993