Miksi pulleille myydään huonoa laatua?

sekundaaaaa

Olen niin kyllästynyt isojen vaatteiden huonoon laatuun. Maksaako normaalikokoset 30 euroa paidasta, joka on ekan pesun jälkeen suorastaan luutu? Olisin valmis maksamaan vaikka tuplaten, JOS VAAN SAISI JOSTAIN LAATUA.

Ostoksilla ystävän kanssa kolusin taas jotain henkkamaukkaa (jossa kuitenkin on niitä "paremman laatusia" verrattuna elloksiin yms) ja hän tokaisi: "Miks sä näitä lumppuja ostat?" Noh, miksköhän...kun en saa läskejä mahtumaan Armaniin.

77

7769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laadun etsintää

      Jotkin henkkamaukat tai vastaavat eivät ole laadun etsijälle parhaita paikkoja. Itse ainakin olen havainnut että mm. Nanson suurta kokoa olevat paidat ovat hyvänlaatuisia ja useankin pesun jälkeen vielä hyvässä kunnossa. Joskus tietenkin kaipaisi vähän halvempaa tuotetta, vaikka laatu olisikin heikompi kun paidan käyttö on tarkoituskin jäädä yhteen kesään.

      • d-flsdöklfjöjkla

        Nanson paitojen ongelmaava vaan on siinä, että koko ei siellä riitä 60/62 asti naisilla.... Kapoosia ovat. Ja peruspaidat lyhyitä.


    • 18+4

      Olet siis valmis maksamaan laadukkaasta paidasta 60 euroa? Ylikin? Sitten ratkaisu on teettää paita hyvällä ompelijalla. Laatu on ihan eri maailmasta kuin halpakauppojen ja saat juuri sinulle sopivan uniikin vaatteen.

      • ap

        Olen teettänyt joitain vaatteita. Joskus tulee kuitenkin tarve "nopeaan hankintaan" ja sitten tarttuu kunhan menee päälle periaatteella. Esim. kesäksi tuli ostettua paitoja ja hameita periaatteella kunhan mahtuu päälle...


      • korjaus...
        ap kirjoitti:

        Olen teettänyt joitain vaatteita. Joskus tulee kuitenkin tarve "nopeaan hankintaan" ja sitten tarttuu kunhan menee päälle periaatteella. Esim. kesäksi tuli ostettua paitoja ja hameita periaatteella kunhan mahtuu päälle...

        siis mukaan tarttuu vaatteita kunhan menee päälle-periaatteella...


    • kotimaisuutta

      Kannattaa myös käydä katsomassa isoihin kokoihin erikoistuneista liikkeistä vaatteita. Heiltä yleensä löytyy paljon parempia vaatteita kuin halppisketjuilta. Ja ovat vielä kotimaisia yksityisyrittäjiä, joita itse haluan ainakin tukea!

    • ....

      Asia aivan päinvastoin, kaikki laatuvaatteet valmistetaan lihaville ja hoikat joutuvat tyytymään ihan surkeisiin kyhäelmiin joita hävettää käyttää. Esim. stockmannilta ja kirppareilta löytyy irtotakkeja ja pukuja jotka on valmistettu älyttömän laadukkaista ja hienoista englantilaisista ja italialaisista kankaista, mutta ne ovat kaikki telttamallisia ja tosi mahakkaille ja tanakoille miehille sopivia. Hoikat miehet joutuvat tyytymään aina ala-arvoisiin zaran ja vastaavien polyester-viskoosi riepuihin.

      • ...........

        Hohhoijaa... Ettäkö kalliit merkit eivät tee hoikille miehille vaatteita. Missäköhän maailmassa sinä elät.


    • .....

      Minä luen aina merkinnät pesuohjeesta, onko kangas enimmäkseen luonnonkuitua, puuvillaa, pellavaa ym.
      Usein olen tehnyt hyviä hankintoja myös kirppiksiltä, käytössä useita vuosia.
      Kangaskaupoissakin on joskus huonolaatuisia kankaita, kalliimpi villasekoitekangas pysyy ryhdikkäänä kauan.
      Nansolta löytyy isojakin kokoja, t-paidat pysyvät kuosissaan.
      Paidat on pesun jälkeen ripustettava henkariin kuivumaan.

      • piece of shit

        Miehenä sanon, että ikinä en enää osta Nanson pooloa, koska parransänki raastaa kauluksen heti nypyille ja suttuisen näköiseksi. Laatua laatua kotimaista laatua!! Just joo. Rahan haaskausta.


      • Aivan luonnollista
        piece of shit kirjoitti:

        Miehenä sanon, että ikinä en enää osta Nanson pooloa, koska parransänki raastaa kauluksen heti nypyille ja suttuisen näköiseksi. Laatua laatua kotimaista laatua!! Just joo. Rahan haaskausta.

        Eikös parransänki raastaa kaikista pooloista kankaan nypyille jos valmistuksessa on käytetty puuvillaa. Sehän on jopa luonnollista, puuvillaneule ei kestä karkealla hieromista vaurioitumatta. Kestävämpi kangasmateriaali kestää paremmin tuota raastamista. Eiköhän olisi parempi ajella parta paremmin ettei ole sänkeä tai jos haluaa pitää sänkeä, ei käytä poolopuseroita.


    • SaHeVa

      Sama ongelma täällä, kaupat täynnä matonkuteita. Ostin 2 puuvillakankaista paitaa Seppälästä keväällä aivan surkeaa matonkudetta ja niin huonosti ommeltuja, toisesta oli kauluksen etureunakin 1.5 cm pidempi, irroitin kauluksen ja ompeliin uudellen, nyt heitän autotallirätiksi.Nyt joku kysyy miksi ostit? Olis kyllä aika hurjaa kävellä nakuna, ja trikoo on riskillä ruma.Minäkin maksaisin enemmän jos saisi kunnollista.

      • SaHeVa

        Joku väittää että isot koot muka laadukkaampia, salli mun nauraa ne on just ne kaameimmat matonkuteet. Heti kun menee puotiin ne osuu silmään kaameimpana.


      • Koettu on

        Seppälässä ei ole laatuvaatteita. Kun halvalla ostat, ei pidä paljoa vaatia. Hinta/laatu on aina suhteessa. Seppälä on hetken muotivatteiden kauppa. Siis eihän niitä kauan aikaa pidetäkään.


    • Liiviostoksilla

      Liiviliikkeessa myyja valitti etta han ei jaksa vetaa 7-hakasta selassa kiinni kun noi palleatuelloset liivit on niin tiukat. Niinpa jain itse kiskomaan hakasia yhteen hampaat irvessa.

      • Molempia käyttävä

        Jos rintaliivien hakasia joutuu vetämään hampaati irvessä kiinni, ympärysmitta on liian pieni. Palleatuellisissakin liiveissä ympärysmitta pitää olla sellainen että hakaset saa itse kiinni kohtuullisen helposti, jopa selkäpuolelta. Palleatuellisissa rintaliiveissä pitää todennäköisesti käyttää suurempaa ympärysmittaa kuin tavallisissa rintaliiveissä ja muuttaa kuppikokoa rinnakkaiskoon mukaisesti. Palleatuelliset rintaliivit ei tarvitse olla niin tiukat kuin tavalliset, koska ne pysyy paremmin kohdallaan eikä pyri nousemaan takaa.

        Jos tarkoitus on vetää pursuvia läskejä kasaan, parempi vaihtoehto on kunnollinen nyörein kiristettävä korsetti. Oma korsettini ulottuu rintojen alle ja sen kanssa voi käyttää aina tarpeen mukaan sopivia rintaliivejä.


      • Uudet liivit
        Molempia käyttävä kirjoitti:

        Jos rintaliivien hakasia joutuu vetämään hampaati irvessä kiinni, ympärysmitta on liian pieni. Palleatuellisissakin liiveissä ympärysmitta pitää olla sellainen että hakaset saa itse kiinni kohtuullisen helposti, jopa selkäpuolelta. Palleatuellisissa rintaliiveissä pitää todennäköisesti käyttää suurempaa ympärysmittaa kuin tavallisissa rintaliiveissä ja muuttaa kuppikokoa rinnakkaiskoon mukaisesti. Palleatuelliset rintaliivit ei tarvitse olla niin tiukat kuin tavalliset, koska ne pysyy paremmin kohdallaan eikä pyri nousemaan takaa.

        Jos tarkoitus on vetää pursuvia läskejä kasaan, parempi vaihtoehto on kunnollinen nyörein kiristettävä korsetti. Oma korsettini ulottuu rintojen alle ja sen kanssa voi käyttää aina tarpeen mukaan sopivia rintaliivejä.

        Mika on oikea ymparysmitta ppalleatuellisissa rintaliiveissa? Pitaako ne olla sellaiset etta ne voi pukea pyorayttamalla eli kiinnittaa edesta. Minulle on kerrottu liiviliikkerssa etta pyorayttaminen vahongoittaa liivia.
        Mika olisi paras alaliivi jos kayytaa sukkanauha tukisukkia? Milloin pallealiivi on liian loysa?


      • Harjoittelemalla
        Uudet liivit kirjoitti:

        Mika on oikea ymparysmitta ppalleatuellisissa rintaliiveissa? Pitaako ne olla sellaiset etta ne voi pukea pyorayttamalla eli kiinnittaa edesta. Minulle on kerrottu liiviliikkerssa etta pyorayttaminen vahongoittaa liivia.
        Mika olisi paras alaliivi jos kayytaa sukkanauha tukisukkia? Milloin pallealiivi on liian loysa?

        Eiköhän ympärysmitta ole silloin oikea kun rintaliivit tuntuvat sovittaessa mukavalta ja ne saan vaikeuksitta kiinnitettyä ilman pyöräytystä. Olen aikanaan opetellut kiinnittämään rintaliivini aina takapuolelta enkä pyöräytä. Kyllä ne käden taipuu senverran sinne takapuolelle ja hakasten kiinnityskin sujuu helposti pienellä harjoituksella (myös pitkissä liiveissä, jopa korseteissa).


      • Uudet liivit
        Harjoittelemalla kirjoitti:

        Eiköhän ympärysmitta ole silloin oikea kun rintaliivit tuntuvat sovittaessa mukavalta ja ne saan vaikeuksitta kiinnitettyä ilman pyöräytystä. Olen aikanaan opetellut kiinnittämään rintaliivini aina takapuolelta enkä pyöräytä. Kyllä ne käden taipuu senverran sinne takapuolelle ja hakasten kiinnityskin sujuu helposti pienellä harjoituksella (myös pitkissä liiveissä, jopa korseteissa).

        Ostin Triumph Doreen L rintaliivit samankokoiset kuin luhyet liivit mutta nama tuntuvat paljon tiukemmilta. Liivimyyjan mukaan nama uudet valkoiset Classics rintaliivit kuuluvatkin tuntua paalla.
        Tukevat ne ovat eika niiden olemassaoloa unohda. Aikaisemmin en ole liiveja juurikaan paallani tintenut mutta naita ei voi unohtaa.

        Kuuluuko palleatuelliset rintaliivit ainakin uutena tuntua niin etta varmasti tiedat pukeutuneesi pitkiin liiveihin? Vai ostinko liian kireat?


      • Uudet liivit
        Uudet liivit kirjoitti:

        Ostin Triumph Doreen L rintaliivit samankokoiset kuin luhyet liivit mutta nama tuntuvat paljon tiukemmilta. Liivimyyjan mukaan nama uudet valkoiset Classics rintaliivit kuuluvatkin tuntua paalla.
        Tukevat ne ovat eika niiden olemassaoloa unohda. Aikaisemmin en ole liiveja juurikaan paallani tintenut mutta naita ei voi unohtaa.

        Kuuluuko palleatuelliset rintaliivit ainakin uutena tuntua niin etta varmasti tiedat pukeutuneesi pitkiin liiveihin? Vai ostinko liian kireat?

        Eiko kukaan kayta palleatuellisia rintaliiveja kun en ole saanut kokrneilta kauttajilta neuvoja. Eli kuuluuko palleatuellinen rintaliivi olla kireampi kuin tavallinen liivi?? Mika olisi paras sukkanauhaliiivi tukisukille??
        Onko housuliiveista tai vartaloliiveista kokemuksia??


    • SaHeVa

      Kaikki puserot panttaa jos rinnanympärys on 125cm.Helmasta on sitten niin leveä että saa kaventaa 15 cm. Takapuoli on kai väärää paria.

    • JA NE ONN VIELÄ NIIN HELVETIN RUMIAKAIN !!!

      Eikö sitä samaa kangasta riitä meille hieman isommillekin, ja toisekseen eikö ne osaa ommella hierman isompaan kokoon myöskään >:( !!!

    • ozokka

      Vaatteet on nykyään yleisesti ottaen kertakäyttökamaa. Itse olen köyhä ja pieni, joten ostan kirpparilta. Se etu siinä on, että vaatteita on jo pesty ja käytetty, joten niiden käytettävyyden näkee. Joskus kirpparin rekeillä on isojakin vaatteita, olen mummolleni silloin ostanut. Kirppareita kannattaa kiertää, ellei eko saa kolausta käytetyn pitämisestä.

      Itse en osta ohutta trikooneulosta sen enempää käytettynä kuin uutenakaan. Se ei kestä hyvänä pesua ja käyttöä. Suosin keinokuitua, mutta olenkin mökkityyppiä, enkä edustusleidi. Eli vaatteella on pärjättävä metsässä. Puuvilla on useinmiten aika karseeta. Märkänä kylmä, ja kastuu hikoillessa, epämukava iholla.

      Sinun ei kannata ehkä orjallisesti noudattaa muotia, vaan luoda oma tyylisi. Ompelija on edelleenkin hyvä vaihtoehto. Kunnon peruspuvusto, jolla varaudut yllättäviin juhliin ja menoihin. Vaihtelua saat erialisilla huiveilla ja koruilla ja muilla asusteilla, jotka eivät ehkä niin ole koosta kiinni.

      Tyylikkyys ja hyvä pukeutuminen ei edusta erillistä shoppailua jokaista rientoa ennen, säästät aikaa ja hermoja. (Sama koskee myös pieniä ihmisiä!!! Monet kaupan vaatteet on vain järjettömän epämuotoisia.) Minulla oli aikanaan hiukka pyylevä opettaja, joka oli erittäin viehättävä ja tyylikäs ja panosti pukeutumiseen. Hän oli teetättänyt paljon ompelijalla. Hänen räiskyvää tyylikkyyttään ihailin.

    • NAINEN 46/48

      Hyvät naiset! Katsokaa täältä ihania vaatteita http://www.shopninka.fi/ !
      Varmasti löytyy edes joku ihana paita/hame/housut... :) Kokemusta on ja hyvin kestäneet pesun sekä käytön! Aina voi ja SAA näyttää upealta, en itse ainakaan enää ikinä lähde metsästämään mistään henkkamaukasta tai seppälästä "isoille tytöille nättejä vaatteita"... -_-

      Ja kuten shopninkan kuvista huomaatte niin vaatteet näyttävät hyvältä muodokkaammankin naisen päällä! Ystäväni on mallina noissa kuvissa ^^

      • syömäpuikko soukasta

        suurin osa malleista oli tikkuja!


      • ++=44

        No kylla on kalliit hinnat,!!


      • olipa huonoa laatua
        ++=44 kirjoitti:

        No kylla on kalliit hinnat,!!

        Vähän katsoin ja esim. housut 70€ materiaalina viskoosia ja polyesteriä. Vähän vaikuttaa rahastukselta, myydään 20x ylihinnalla kun järkihinta tuon tasoisista housuista olisi 3,50 €.


      • jeesss.
        olipa huonoa laatua kirjoitti:

        Vähän katsoin ja esim. housut 70€ materiaalina viskoosia ja polyesteriä. Vähän vaikuttaa rahastukselta, myydään 20x ylihinnalla kun järkihinta tuon tasoisista housuista olisi 3,50 €.

        ja rumiakin olivat


    • Lihavastilapsi

      Isokokoisten vaatteilla on helppo rahastaa, vaikka laatu olisi heikkoa. Kuitenkin meidän isokokoisten vaatetarjonta on niin suppea, että melkeimpä se on pakko ostaa sitä mikä maksaa ja paljon ja on laadultaan heikkoa !!!

    • kauheita rättei ja lumppui löytyy pilvin pimein, tai sitten tanttamallistoo, mutta jos haluaa talvitakin jossa on kivoja yksityiskohtia ja joka on laadukas niin... haaveilee ihanista, muodikkaista, laadukkaista vaatteista muodokkaalle. Liivitkin on hankala löytää, aina saa kauemmaksi mennä päiväksi etsii. Kenellä on sen malliset rinnat kuin esim. näissä säästöpörsseissä ja halpahalleissa, seppälässäkään ei kokoo löytynyt. Naisen elämä on niin kovaa..etsimistä!

    • or tw' t

      USA:sta kannattaa ostaa isokokoisia(kin) vaatteita, koska siella materiaalit ovat lujempia kuin Euroopassa myydyissa kledjuissa. Tama johtuu kuivausrumpujen ja kuivaavien pesukoneiden laajemmasta kaytosta.

      Vahan kun haravoi internetia, niin loytaa hyvia ostopaikkoja, kuten eBay. Esim, isokokoisemmille ja rintaville naisille hyvia merkkeja ovat Gant ja Jones New York. Olen itse kokoa 46, ja ostan UK:n ja USA:n kokoja 18-20, riippuen asun mallista.

      Sitten toinen hyva online- ostopaikka on Marks&Spencer: http://www.marksandspencer.com/ ja siella heidan sarjansa Per Una. Mitoitettu rintavammille naisille. Ostin juuri kaksi kivaa valikausitakkia kokoa 18. Per Unan vaatteita loytaa myos eBaysta.

      Viela mainittakoon, etta olen jo vuosia kayttanyt naita ostoskanavia (tosin kayn UK:ssa paljon, ja ostan M%S:ta paikan paalta), eika viela yhtakaan kertaa ole tullut tehtya hutiostosta.

      • ..............

        Olen samaa mieltä Marks & Spenceristä! Koskaan en ole saanut huonolaatuista tavaraa verrattuna Suomen Anttiloiden/Seppälöiden kamaan. Tilaus tulee Suomeen monesti itse asiassa nopeammin kuin kotimaisista postimyyntiliikkeistä tuodaan kotiin asti Keltaisella kuljetuksella. Jos ei ole vastaanottamassa, viedään postiin. Toimitus maksaa £7.50.

        Päällysvaatteita ja kenkiä talveksi en M&S:stä tilaisi, koska Englannin talvet ovat jotain ihan muuta kuin Suomen, lähinnä meikäläistä syksyä vastaavia.


    • ttttttnnnaa

      Vaateketjut saattavat ajattella että suurempi kokoiset naiset/miehet eivät tarvitse hienompia vaatteita. Ehkä heidän mielestään vain luiset ihmiset ovat kauniita. Mikä on todella kurjaa syrjimistä.
      Onhan plus-kokoisille naisille omia liikkeitäkin,mutta vaatteet on suunniteltu joillekkin vanhoille mummoille.. Kuka itsevarma plus-koon nainen haluaisi pukeutua johonkin rumaan säkkiin..

      • tanttarainen

        Lorella ja Adatto myyvät isokokoisille vaatteita, Adatton nettikaupasta löytyy ainakin hyviä housuja


      • XXXL-nainen
        tanttarainen kirjoitti:

        Lorella ja Adatto myyvät isokokoisille vaatteita, Adatton nettikaupasta löytyy ainakin hyviä housuja

        Kivoja vaatteita isoille, mutta hinnat ovat ihan huipussaan...


    • ;rowt w'

      Just nain. Siksi ma postasinkin tuon sun postaustasi edeltavan jutun. Onneksi tosiaan netin kautta saa kaikenlaista, kunhan pitaa kertaostoksen niissa rajoissa, ettei mene ALVia.

    • .-.

      Gossip-mallisto on rantautunut sokoksiin! Käykää ihmeessä katsomassa, itse ostin jo hyvät farkut.. :)

    • Jeera H

      Gossipit oli mun mielestä just sitä samaa tanttarättiä mitä jo muualtakin löytyy..eli edelleen kaipailen nuorekkaampia plussakoon vaatteita kauppoihin, Onneksi netistä saa tilattua.

      • tanttamallinen

        Ei Gossip kyllä tantallekaan käy. Kenelleköhän ne ovat mieleen? Minä, tukeva täti 42 v., katselin Gossip-mallistoa tyttäreni, hoikka neiti 17 v., kanssa. Emme kumpikaan voineet kuvitella ketään, joka haluaisi käyttää suurta osaa malliston vaatteista. Toivottavasti kuienkin menevät kaupaksi ja mallisto saa jatkoa, sillä idea on hyvä.


    • teetä vaatteesi

      Jos kerran sinulla on varaa Armaniinkin, niin miksi et vaikka teetä vaatteitasi? Laatu maksaa, mutta tuskin se haittaa kun ei tarvi sitten lumpuissa kulkea.

    • ......

      La Alpacassa (johanneksen kirkkoa vastapäätä) taitaa olla halvimmat päällystakit mittatilauksena, ei edes tallinan räätäleiltä saa yhtä halvalla. Ne ovat myös poikkeuksellisen hienoja ja laadukkaita, liikkeessä on pelkät mallikappaleet ja niitä myydään ainoastaan tilauksesta. Verkkokaupan kuvista ei saa aavistustakaan, miten hienoa kangasta niissä on käytetty.

      • uutukainnen

        Kävin myös Sokoksella, ostin gossip merkiset farkut ,ovat tosi hyvät ja napakat.Sain ostaessani 15% alekupongin.ensi viikolla on muotiviikko.menen silloin ostamaan toiset farkut. Sokoksella on myös toinen isompi merkki oliver.nämä vaateet ovat paremman laatuisia. olen löytänyt monta hyvää laadukasta vaatetta. kanattaa käydä katsomassa.


    • Tunika kokoa 46

      Lapin reissulta tullessamme pysähdyimme Haaparannassa.Siellä oli ihana vaatekauppa CROWN.Olipas valinnanvaraa isommallekkin tyllerölle.eikä todellakaan mitään tanttavaatteita.merkit jotka ostin ovat Zizzi,Zay,Zizzi jeans.Tanskalaisia?Hyvänä ovat pysyneet usean pesukerran jälkeenkin.Mistähän näitä suomesta löytäisi?

      • Ei mahdu minulle

        Eiköhän noin pientä kokoa löydy lähes jokaisesta vaatekaupasta. Jotkut merkit ovat määrätyn myymäläketjun omia merkkejä, mutta muistelisin joskus kuulleeni Suomessakin tuosta Zizzi merkistä.


    • lailalaa22

      Zizzillä on myymälät Vantaalla, Lahdessa, Seinäjoella, Jyväskylässä ja Kuopiossa.

      Myydään myös Stokkalla ja Aleksi 13:lla.

      • 52

        Zizziä saa kokoon 56 asti.tosi tyytyväinen olen ollut kyseiseen merkkiin.


    • kangasammattilainen

      Kankaiden hinnat ovat nousseet reippaasti parin viime vuoden aikanan. Vaatevalmistajat haluavat pitää hintatasonsa suunnilleen samana, joten he ostavat huonompilaatuisia kankaita samaanhintaan kuin aiemmin saivat parempilaatuisia. Tämä ilmiö on nähtävissä joka koossa, myös monet hyvin kalliit maailmanmerkitkin ovat tulleet laadussa alaspäin. Kiinassa alihankintana tehdyt vaatteet ovat työn laadultaakin usein todella heikosti toteutettuja.

      Kun kuluttajille ei enää tarjota hyvää laatua, hämärtyy myös käsitys hyvästä laadusta ja mitä sen pitäisi olla, ratsastetaan vain vanhalla maineella. Tämä on valitettavasti nähtävissä monella aiemmin laadukkaallakin merkillä.

    • sensuful

      Itse olen aika hassu :) luon oman tyylini enkä käytä merkkivaatteita :P käytän niitä mitkä tuntuu ja näyttää hyvälle :)) kirpparilta saa kivoi vaatteita HALVALLA! ja sitten tietysti voi marssia kangaskauppaan ja ostaa kankaan ja ottaaa neula kauniiseen käteen ^^

    • XXL lady
    • Meeww

      Kirpputoreilta löytyy usein ihania vaatteita kaikenkokoisille, itsekkin teen jopa viikoittain ihania löytöjä. Kannattaa kierrellä useampiakin kirppiksiä, jos ensimmäisestä ei löydy. Ja tavarahan vaihtuu viikon-parin päästä, että kannattaa aina käydä uudestaan katselemassa.

      Netistäkin saa ihan laatuvaatteita tilattua, kunhan katsoo että on sitten palautusoikeus jos vaate ei istukaan hyvin ..

      • Tosi iso

        Olen käynyt joskus kirppareilla - turhaan. Kirpparilta löytyy erittäin harvoin isoja kokoja ja jos niitä on ollut, ne ovat menneet heti. Siis vaatteet alkaen koosta 50 ja kengät alkaen numerosta 42. Montako kertaa tällaisia on löytynyt, minä en ole löytänyt koskaan.

        Ellokselta olen löytänyt riittävän isoja vaatteita.


    • laatu maksaa aina

      Ei hoikkienkaan halvat vaatteet ketjumyymälöissä ole mitenkään laadukkaita. Ihan samalla tavoin joutuu maksamaan, jos haluaa laatua ja kestäviä vaatteita.

      Eikös Stockmannilla myydä esim. Repeat Cashmere neuleita parilla satasella. Ne ovat käsittääkseni kestäviä ja laadukasta kasmiria. Leikkaukset niissä ovat väljempiä, joten hoikalla näyttävät liian löysiltä mutta muodokkaan XXL-tytön päällä superhyviltä.

      Myös skottilaiset kasmir-neuleet (Brora ym) ovat parasta laatua ja huippukestäviä, samaa hintaluokkaa.

      Tuossa on aika mielenkiintoinen Skotlannin kansallisarkiston dokumentti kasmirista 70-luvulta. Ihan samalla tavoin kasmir-vaatteita nykyäänkin vielä skotlannissa tehdään, kasmir tulee tiibetistä ja mongoliasta ja se valmistellaan huolellisesti ja samoilla hitailla ja työläillä menetelmillä joilla tehdään myös maailman kestävimpiä ja parhaita nukkaantumattomia kampavillalankoja ja -kankaita.
      http://ssa.nls.uk/film.cfm?fid=0578

    • suapp-i
      • annnie

        Löysin täältä itselleni parikin hyvännäköistä hametta töihin. Laatu on hyvä, eivätkä ole hinnalla pilattuja. Kehujakin olen saanut! :)


    • muhkisXL

      minä olen tehnyt jo pari kertaa hyviä löytöjä täältä! :) www.bedivine.fi
      todella laadukkaita ja kivoja vaatteita! liikekin löytyy vissiin helsingistä, pitäisi varmaan lähteä käymään ..

    • ostamaan-netistä

      Itse iso-kokoisempana miehenä tunnen tuon turhautuneen tunteen. Siksi olenkin siirtynyt pääsääntösesti internet shoppailuun. Ite tykkään käyttää hiphop/streetwear vaatteita, ja olen ruvennut ostamaan shakkshop.fi:Stä. Koot ovat siellä isompia kuin normaalit standardit, niin mielikin tulee vähän paremmaksi kun mahtuu XL:n paitaan eikä tarvitse ostaa paitoja koossa XXL. Laatu on ok, mutta ainaskin hintaan verrattuna, niin ei sitä pystyisi parempaakaan tuottamaan.

      • tee100

        Isompia hyvänlaatuisia ja ei ihan tavallisia miesten vaatteita saa juuri hiphop ja streetwear kaupoista. Ja koot ovat todella isompia, jopa 3XL tai joskus isompiakin. Itse olen löytänyt hyviä vaatteita wearit.fi nettikaupasta, tosin tyyli on vähän rennompaa.


    • xxl 85

      Kyllä todellakin olisi aika ottaa tuhdit naisetkin huomioon! Itse juuri ja juuri xxl kokoon mahdun ja on todella vaikea löytää kauniita ja nuorekkaita vaatteita. Usein joutuu sit pitämään liian piukkoja, tai muuten ei istu kunnolla päälle, mut mitään säkkejä en päälle laita! Isoja kokoja enemmän kiitos!

    • Jos Helsingissa satut olemaan niin käyppa Hytösen puodissa (Helsinginkatu 9)

    • karvainen köriläs

      Itse olen tullut täysin päinvastaiseen lopputulokseen.
      Ainakin miehille myytävät tuotemerkit: Pionier, Greyes ja Bugatti ovat todella laadukkaita vaatteita.
      Tosin hintakin on sitten sen mukainen.

      Toisaalta, Elloksen t-paita (kokoja 6XL asti) maksaa 4-6e.
      Ostan aina useamman ja pidän 4kk ykköspaitoina, 4kk kotipaitoina, 4kk remppapaitoina ja sitten lopuksi rätillä voi vaikka vahata auton :-)
      Voisi sanoa että ovat hintansa arvoisia.

      Ja tuo 4kk on sellainen mututuntuma, mulla ei ole kalenteriin merkittynä vaihtopäivän kohdalle rastia :-P

      • 19

        Olen huomannut saman, että miehille myydään suomalaisissa nettikaupoissa kuten mr big:ssä laadukkaita vaatteita: turo tailoria, camelia jne. En ole löytänyt naisille vastaavaa tarjontaa. Isoille miehille on todella siistiä ns business-pukeutumisen linjaa, naisille kloorivalkaistuja farkkuja ja korsettipunostunikoita...- vaatteita, joita ei voisi kuvitella pitävän samoissa töissä kuin noita mainitsemiani miesten vaatteita. Esim suomalaiset nettikaupat naisille misura ja shopninka vs miehille vaikkapa mrbig.


    • Tyytyväinen asiakas

      Lahdessa Aretha ja Oliver Lanun-aukiolla myy kivoja naisten ja miesten vaatteita isoille KOHTUUHINTAAN!!! Valikoimat on hyvät ja palvelu pelaa.

      • tantta2

        On muuttanut isompiin tiloihin Hämeenkadulle. Valikoima edelleen erinomainen ja palvelu tasokasta. On kallista ja on halpaa. Sekä tantta että nuoriso juttuja.


    • SaHeVa

      Voi,voi niitä ihania entis aikoja. Meillä oli kotiompelija ja vaatturi jotka tekväti neljälle tyttärelle ja Äidille ihania vaatteita . Isä tuli aina kotiin kangaspakan kanssa.Elettiin 1950-lukua. Tämä nykyaika on niin kehittynyttä että voi kävellä matonkuteissa.

    • SaHeVa

      Olipa kauheita trikooretaleita Shopninka sivulla. Juuri tuollaisia ihan retkuja.TRIKOO ON RISKILLÄ RUMA.

    • 50-54

      Minä olen ostaanut ja ostan edelleenkin Dressmanista puuvillapaidat. Olen pessyt niitä vahingossa 60 asteisessa eikä mee miksikään. alennusmyyntien aikaan on muitakin isokokoisia naisia ostamassa itselleen paitoja.. Puserosta olen maksanut 10-20€.. Maiharityyppisestä talvitakista maksoin -70% alennuksessa 35€
      Ei ne urheiluliikkeessä sen erilaisempia ole, hinta vaan on eri..
      En ole paikallisen liikkeen ainoa naisasiakas. Myyjä sanoi naisia olevan jonkin verran. Tutustuin Hyvinkään Haloseen , oli vaan avajaisruuhka joten en kunnolla oikein katsellut mitä kaikkea on tarjolla.. Heillä on Create mallisto . Oli ihan minullekin sopivia toppatakkeja... Olen kokoa 50-54 ja ainakin kevätsyystakki on kokoa 56.. Niin etten ihan pieni ole..

    • Lahteen...

      Lahdessa hämeenkadulla 2 liikettä isoille kokoille. Toinen toisella puolen katua, sekä naisille että miehille. Tarjolla ties kuinka monta xxxxxxxl ää... Näyteikkunan perusteella laadukaampaakin löytyy. Sisällä en ole käyny koska olen skaalan toisesta päästä..

    • SaHeVa

      Kyllähän ne Dreesmannilla on vähän parempilaatuisia mutta niin kovin miehekkäitä.Ostin muuten Hyvinkään Haloselta ihanan violetin villakangastakin kokoa L, mutta vastaa varmaan kokoa 52, koska menii "ryntäiden" kohdalta kiinni.Helmaosakin on ihan kaponen,eikä mikään kaljasaavin peitto.

    • 9764

      Tilasin just shakkshopista siellä olevat 3XL hupparit olivat reilun kokoisia, ja yksittäisiä paitoja oli jopa kokoon 5XL asti. Ennenkin olen sieltä tilannut ja kyllä on kestänyt.

    • Naanaaa

      http://www.ullapopken.com/ Oikeasti laadukkaita vaatteita ja vielä hienoja eikä katso niin ikää mallit tai tyylit. Suosittelen. Parhaimmillaan on ollut neljä vuotta aktiivisessa käytössä up:n paita.

    • 60.v

      En ymmärrä tätä valitusta. Itse olen kokoa 54 - 56, enkä koskaan ole pulassa vaatteideni vuoksi. Ei tulisi kyllä mieleenikään lähteä ostoksille marketteihin, Seppälään ym muihin halpispaikkoihin. Ostan vaatteeni putiikeista, joita tässäkin suhteellisen pienessä kaupungissa on sentään yhden käden sormien verran. Niistä saa laatua, yksilöllisiä ja nuorekkaita vaatteita, joita ei tule kadulla heti vastaan. Tuskin yksikään vaate irtoaa alle 100 eurolla, huiveja saa hieman alle 50€. Pienestä eläkkeestäkin pystyy maksamaan, kun ei halua olla tusinatantta ja sitä paitsi laatu myös kestää. Eivät kulu käyttämälläkään. Rintaliivejä ei kannata tämän kokoisen edes ostaa kuin erikoisliikkeistä. Maksavat yli 100€, mutta kestävät vuosia. Sitä paitsi näkee jo kaukaa, kenellä on huonosti istuvat markettirintsikat päällään. Suosittelen muillekin myymälöita, joista saa yksilöllisiä ja laadukkaita vaatteita. Ja hyvää palvelua!

      • Isoisoiso

        Meidän suhteellisen isossa kaupungissa ei ole kauppoja, missä myytäisiin suurempia kokoja kuin 46. Ainoat on juuri H & M, Seppälä KappAhl jne.


      • V_Th

        Käytin vuosia Primadonnaa kunnes kukkaro sanoi että syödään välillä älä osta uusia kun piikit oli 10krtaan ommeltu piiloon. Primat on mulla kestänyt 1-2v/liivi enkä parempaa merkkiä ole 15v löytänyt. Päädyin kokeilemaan Changea kun yllätyin että kokoja löytyykin muualtakin kun erikoisliikkeistä, kokeilu jäi alle vuoteen. Kolmet liivit rikki ja kainalot rumina. Primadonnaa suosittelen kyllä kaikille jotka ei halua tuntea raskaita ryntäitään, ja kivutkin hellittää, kun liivit istuvat. Eihän noita kokoja löydäkään hevillä muualta kun alusvaateliikeistä (tsägällä Stockalla joskus Primadonna muodossa), jossei ole max.n.70G luokkaa.
        Neiti 85i, 26v.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe