Miehen kokoinen mies?

cddd3+7

Aika moni nainen hakee otsikon tyyppistä miestä. Kertokaahan naiset tarkemmin mitä tuolla tarkoitetaan? Kuvia voi myös linkittää.

40

3168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 181

      Mitä paskaa taas, sillä hyvin harva nyt etsii tuollaisia lihaskimppuja.
      Lihaa pitää kuitenkin olla luiden päällä.

    • rouvanamu47

      Jan Zelezny, hänessä jotenkin kaikki kohdillaan minun mielestäni, siis se miehen koko tarkoittaa myös yleensä miehisyyttä ainakin vanhemmalla naisella..

      eipä silti, arskakin on upee, mut enemmän siksi kun on arska kuin ex kehonrakentaja, oon muuten nähnyt livenäkin, satuttiin samalle kampaajalle/parturiin LA:ssa ja arskan henkivartija iski silmää... no ei minulle mutta ystävälleni :)

    • Mulle_näin.

      Se on ihan varmasti tässäkin asiassa yksilöllistä, että kuka mitäkin sillä tarkoittaa ja käsittää - niin kuin kaikissa muissakin määritelmissä. Itselleni tuo tarkoittaa väh. 185cm pitkää miestä, jolla on sen verran lihaa luiden ympärillä, ettei ihan luut kolise. :) Mikään lihaskimppu ei tosiaankaan tarvitse olla, eikä käsite "miehen kokoinen mies" sulje myöskään liikoja kiloja pois.

    • sss...sss...

      Itselleni miehenkokoinen mies on alkaen 185 - 200cm tai yli ja pano väliin 100 - 140kg. Rakenteeltaan siis roteva; harteikas ja iso rakenteeltaan, lihaksia ja rasvaa. Ei siis mikään timmi kyljys, vaan enemmän vahva könsy. Isot kädet ja pussattavat huulet.

      Esim. kiekkomies Pertti Hynni on mun pikkareiden kostuttaja... :) antaisin ja ottaisin. Heti.

      • PäiviAnnikki

        Täytyi oikein katsoa minkä näköinen Pertti Hynni on, kun noin kehuit...

        Tulos: Vartalo 10 , johan alkoi kostumaan täälläkin:D

        Tästä tulee nyt kissatappelu:D


      • pieni&kurvikas
        PäiviAnnikki kirjoitti:

        Täytyi oikein katsoa minkä näköinen Pertti Hynni on, kun noin kehuit...

        Tulos: Vartalo 10 , johan alkoi kostumaan täälläkin:D

        Tästä tulee nyt kissatappelu:D

        Itsenikin piti googlata tuo herra Hynni. Täytyy sanoa, että sen verran rujon nähköinen möhkäle on, että ottaisin muutaman askelen taaksepäin, jos alkaisi minua lähestyä. Ja kasvojen ilmeestä tuli ensimmäisenä mieleen, että mikään ruudinkeksijä tuskin on kyseessä (tai mistäs sitä toisaalta tietää...)

        Joka tapauksessa mun pikkarit pysy kuivana, joten tapelkaa rauhassa :D :D.

        Ylipäätään tuo sanonta on aika loukkaava. Vähän samalla tavalla kuin "naisen näköinen nainen", jota monet käyttävät vähän muodokkaammista tai kurvikkaammista naisista. Ihan kuin laihat ja vähemmän kurvikkaat eivät olisi naisia tai näyttäisi naisilta. :(


    • Miehen kokoinen mies ei ole siis mikään pulkannaru eikä vinkuheinä, vaan roteva mies, jonka seurassa nainen saa olla nainen...pieni ja syliin hukkuva.

      Eikä todellakaan mikään lihaskimppu.

      • Kummastelija

        "nainen saa olla nainen...pieni ja syliin hukkuva"

        Kuulostaa ennenminkin joltain lapselta.


      • Siis tälläinen 193/90 kalju ja parrakas olis ok?


      • Anonyymi

        Eikös isoja rotevia miehiä löydy yllin kyllin😀


    • tyllerö63

      Itse olen 166 cm pitkä ja painoa 73 kg. Monta pientä, siis lyhyttä miestä siellä omaansa etsii. Ihannekumppanin pituudeksi ole laittanut muistaakseni yli 173 cm. Ja kun suunnilleen itseni pituinen mies, joka on itseäni köykäisempi (esim. 60-70 kg) lähestyy yhteydenotolla, niin jonkun kanssa olen tervehdyksiä vaihtanut, yhdelle en vastannut mitään kun ilmeinen vastaus olisi ollut "olet tosi fiksun oloinen kaveri mutta liian lyhyt ja siro minun rinnalleni."
      Eräs komeimmista miehistä, joita olen kohdannut, on muuten täälläkin aina joskus mukana. Pituus vain muutama cm yli omani (n. 170 cm) ja paino jotain about 85 kg. Vanttera jääkiekonharrastaja, lihaksikas ja hyvin hauskannäköiset kasvonpiirteet. Siis poikkeuksia sääntöihin aina löytyy, myös positiivisessa mielessä.

    • Tässä on Mies...
    • ............

      no joo, mies ei saa olla mikään klonkku.

      • Anonyymi

        Miten nii?????????


    • 3543534

      Yleensä tuolla tarkoitetaan suhtkoht vantteraa - ei hoikkaa miestä. Pitää olla hieman yli normaali painon tai sitten selvästi ylipainoinen.

      Toisaalta hakijatkin ovat yleensä ylipainoisia naisia joilla rasvaprosentti on selvästi yli sallitun tai siellä normaalin ja ylirajan rajamailla.

    • faktat pöytään

      Miehen kokoinen mies on minkä tahansa kokoinen mies. Se mitä korvien välissä tapahtuu, ratkaisee onko kyseessä Mies vai poika.

    • lyhyt

      Ilmankos en saa netistäkään naista kun olen 165cm mies.Lyhyttä miestä haluavaa naista ei varmaan ole olemassakaan.

    • miäs vm. 1963

      Homer Simpsonia.

    • Keskikokoinen mies

      Mies on miehen kokoinen ihan minkä kokoisen tahansa. Ei yhdelläkään naisella ole valtaa mitätöidä toisen mieheyttä pelkästään omien mieltymyksiensä perusteella.

      Jostain syystä vaan moni nainen kuvittelee, että heillä on oikeus haukkua ja halveksua vaikkapa lyhyitä miehiä. Ei ole, se vain kertoo naisen omasta junttimaisesta luonteesta.

      • Biux

        Miehenkokoinen mies on sanonta. Sillä kuvataan keskimääräistä suurempaa miestä. Kielikuvia on paljon, kuten esim naisen leveästä pepusta käytetty sanonta "7 leivän uuni". Se on osa suomen kieltä.

        Voidaan toki alkaa filosofisesti pohtimaan miehen kokoa ja mitä sillä tarkoitetaan? Onko kyse henkisistä tai fyysisistä ominaisuuksista jne... Mutta se on käsittääkseni ihan toinen aihe se.

        Minä pidän isokokoisista miehistä. Se ei voi olla pienikokoisten miesten halveeraamista tai mieheyden mitätöimistä. Mikäli joku pienikokoinen sen niin kokee, niin ongelma on yksin hänen. Jos henkilön identiteetti on riippuvainen muiden mieltymyksistä, niin kyseessä on jokseenkin ongelmallinen tilanne johon kannattaa hakea apua.


      • heheheh

        mut jokaisella on oikeus haluta minkä kokoista vaan......ei ole mitätöintiä.vai pitäisikö ottaa vastenmielinen kukkakeppi, ettei mies pahoita mieltään:):)


      • moiccelis
        Biux kirjoitti:

        Miehenkokoinen mies on sanonta. Sillä kuvataan keskimääräistä suurempaa miestä. Kielikuvia on paljon, kuten esim naisen leveästä pepusta käytetty sanonta "7 leivän uuni". Se on osa suomen kieltä.

        Voidaan toki alkaa filosofisesti pohtimaan miehen kokoa ja mitä sillä tarkoitetaan? Onko kyse henkisistä tai fyysisistä ominaisuuksista jne... Mutta se on käsittääkseni ihan toinen aihe se.

        Minä pidän isokokoisista miehistä. Se ei voi olla pienikokoisten miesten halveeraamista tai mieheyden mitätöimistä. Mikäli joku pienikokoinen sen niin kokee, niin ongelma on yksin hänen. Jos henkilön identiteetti on riippuvainen muiden mieltymyksistä, niin kyseessä on jokseenkin ongelmallinen tilanne johon kannattaa hakea apua.

        MInä taas pidän kurvikkaista isotissisistä naisista ja jos joku lattarintainen kuikelo nainen kokee sen ongelmana, niin se on ainoastaan hänen ongelma johon voi hakea apua.


      • Anonyymi
        moiccelis kirjoitti:

        MInä taas pidän kurvikkaista isotissisistä naisista ja jos joku lattarintainen kuikelo nainen kokee sen ongelmana, niin se on ainoastaan hänen ongelma johon voi hakea apua.

        Nimenomaan. Sinä saat tykätä kenestä tahansa ja päätät itse millaisista naisista pidät. Jos naismakusi on rehevä ja isotissinen ja joku kuikelo siitä loukkaantuu niin se on hänen ongelmansa. On turhaa ja tyhmää alkaa selittää että ne lattarintaiset kuikelotkin voivat olla hyviä naisia. Niin voivat, ei epäilystäkään, ja monet heistä ovatkin. Mutta jos sellaiset naiset eivät sytytä sinua niin sitten eivät sytytä. Sinulla on oikeus omaan naismakuusi, kuten naisilla on oikeus omaan mies makuunsa.

        Kyllä niille kuikeloille lattarintaisille ottaja löytyy, mutta sinä et ole se ottaja. Joku toinen mies tykkää niistä kuikeloista ja lattarintaisista ja sinä.luovutat sellaiset hänelle ilomielin. Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

        Sinua ei myöskään pidä syyllistää eikä moralisoida sillä perusteella että naismakuusi on se mikä on. Ei se sinusta huonoa ja pintapuolista ihmistä tee. Juttu on kerta kaikkiaan niin että jos tietty mies- tai naistyyppi ei kiinnosta eikä houkuttele niin sitten se ei kiinnosta eikä houkuttele.


    • 18+9

      Luulen että olen miehen kokoinen mies. Pituutta 192 cm ja painoa n120 kg. Naisista ei ole ollut pulaa ja etenkin pienemmistä, n.160-165 cm. Naiset tuntevat olonsa turvalliseksi rinnallani. Nykyinen puolisoni on kyllä hoikka ja yli 175 cm, mutta sille ei mikään pulkannaru kelpaisikaan. Eihän se ole edes mies, jos on alle 180 cm pituutta...

      • Normikokoinen

        On se alle 180-senttinen mies siinä missä sinäkin. Ei sinun uhoamisesi toisen mieheyttä poista. Lähinnä alkaa ihmetyttämään, että mikä tarve sinulla on itseäsi korostaa?


      • Sangen hupaisaa
        Normikokoinen kirjoitti:

        On se alle 180-senttinen mies siinä missä sinäkin. Ei sinun uhoamisesi toisen mieheyttä poista. Lähinnä alkaa ihmetyttämään, että mikä tarve sinulla on itseäsi korostaa?

        Eihän tällaiset nimim. "18 9" puheet kerro muusta kuin huonosta itsetunnosta. Huvittavia tapauksia nämä "äijäilijät" muutenkin. Plösöt pojat yrittävät boostata statustaan niillä tutuilla mantroilla "ylipainoonylivoimaa", "mieseiolemiesjoseipainavähintään120kg" jne.. Heidän haavemaailmassa paino on siis se mittari. Sitten on näitä honkkelipoikia kuten tämä 18 9 jonka kuvitelmissa taas PITUUS on se miehen mitta :D :D Onhan noita.. Jotkut kuvittelevat penskojen tekemisen olevan ainut kriteeri olla mies jne.. Moinen uhoaminen ei kerro miehuudesta vaan sen puutteesta.

        Faktahan on se ettei oikean Miehen tarvitse tuoda itseään tuolla tavalla esille kuten nämä nettiuhoajat jotka ovat juttuineen kuin pikkupoikia hiekkalaatikolla :P


      • Biux
        Normikokoinen kirjoitti:

        On se alle 180-senttinen mies siinä missä sinäkin. Ei sinun uhoamisesi toisen mieheyttä poista. Lähinnä alkaa ihmetyttämään, että mikä tarve sinulla on itseäsi korostaa?

        Edelleen: kyse oli minkälainen on "miehenkokoinen mies"?
        Kyse ei ole kenenkän miehisyydestä tai hyvyydestä tms... Kyse on täysin arvovapaasta sananparresta, jolla kuvataan keskimääräistä suurempaa miestä.


        Pienetkin miehet ovat miehiä ja oman kokoisiaan, mutta sanonnalla viitataan suurempaan kaliiperiin.


      • Sanonta tai ei
        Biux kirjoitti:

        Edelleen: kyse oli minkälainen on "miehenkokoinen mies"?
        Kyse ei ole kenenkän miehisyydestä tai hyvyydestä tms... Kyse on täysin arvovapaasta sananparresta, jolla kuvataan keskimääräistä suurempaa miestä.


        Pienetkin miehet ovat miehiä ja oman kokoisiaan, mutta sanonnalla viitataan suurempaan kaliiperiin.

        Sehän sanonnassa onkin arveluttavaa. Sitä käytetään lähinnä halventavaan sävyyn, vähättelemään pienemmän kokoisia miehiä. Jostain syytä moni myös tuntuu ajattelevan, että ko. toiminta on oikeutettua ja hyväksyttävää. Sitähän se ei ole, jos tarkoituksena on nimenomaan tietyn joukon vähättely ja pilkkaaminen.

        Mies on mies koosta riippumatta. Vai mikä on mielestäsi "naisen kokoinen nainen"? Sisältääkö ko. sanonta jonkinlaista arvotusta?


      • 12+18
        Biux kirjoitti:

        Edelleen: kyse oli minkälainen on "miehenkokoinen mies"?
        Kyse ei ole kenenkän miehisyydestä tai hyvyydestä tms... Kyse on täysin arvovapaasta sananparresta, jolla kuvataan keskimääräistä suurempaa miestä.


        Pienetkin miehet ovat miehiä ja oman kokoisiaan, mutta sanonnalla viitataan suurempaan kaliiperiin.

        Kyse on sananparresta kyllä, mutta ei todellakaan arvovapaasta sellaisesta. Sanonta pitää sisällään viestin, että pienempi mies ei täytä ns. miehen mittoja eli on tavallaan riittämätön mieheksi. Kyseessä on todellakin halventava sanonta, ei millään tavalla neutraali.

        Neutraali ei ole myöskään sanonta "leveä kuin seitsemän leivän uuni". Sekin on selvästi loukkaava sanonta.

        Omat mieltymykset ovat mitä ovat, mutta jokainen voi valita, millä tavoin ja millaisin sävyin ne haluaa ilmaista. On aivan eri asia sanoa esim. "tykkään kookkaista, raamikkaista miehistä" kuin että "tykkään miehenkokoisista miehistä". Niillä on itse asiassa valtava ero.


      • biux
        12+18 kirjoitti:

        Kyse on sananparresta kyllä, mutta ei todellakaan arvovapaasta sellaisesta. Sanonta pitää sisällään viestin, että pienempi mies ei täytä ns. miehen mittoja eli on tavallaan riittämätön mieheksi. Kyseessä on todellakin halventava sanonta, ei millään tavalla neutraali.

        Neutraali ei ole myöskään sanonta "leveä kuin seitsemän leivän uuni". Sekin on selvästi loukkaava sanonta.

        Omat mieltymykset ovat mitä ovat, mutta jokainen voi valita, millä tavoin ja millaisin sävyin ne haluaa ilmaista. On aivan eri asia sanoa esim. "tykkään kookkaista, raamikkaista miehistä" kuin että "tykkään miehenkokoisista miehistä". Niillä on itse asiassa valtava ero.

        Olen edelleen sitä mieltä, että kyse on arvovapaasta sanonnasta. Mikäli sen haluaa tulkita arvostelevaksi tai halventavaksi, ok. Jokainen voi näin tehdä halutessaan.

        Itse en ajattele miehenkokoisen miehen kuvaavan mitään muuta kuin keskimääräistä kookkaampaa miestä. Mielestäni lause "tykkään miehenkokoisista miehistä" tarkoittaa nimenomaan ja vain sitä, että pidän keskimääräistä isokokoisemmista miehistä. Miehenkokoisella miehellä ei mielestäni pyritä vähättelemään muita vaan ainoastaan kuvailemaan jonkin ihmisen ulkoista habitusta.

        Se, miten ihmiset käyttävät ja tulkitsevat sanoja on sidoksissa moneen tekijään. Itse näen asian näin ja koen harvat sanonnat loukkaavina, ellei niitä sanota loukkaus-tarkoituksessa.

        Minua saa kutsua esim. babyface kasvoiseksi, koska se on totta. En koe sitä naiseuteni halveeraamisena tai vähättelynä. En koe sen takia olevani vähemmän nainen kuin klassiset piirteet omaava nainen.

        Vaikea selittää, mutta näin ajattelen. Ja kuten alussa totesin, jokainen tulkitkoon kieltä miten haluaa. Se on rikkaus.


      • Anonyymi
        biux kirjoitti:

        Olen edelleen sitä mieltä, että kyse on arvovapaasta sanonnasta. Mikäli sen haluaa tulkita arvostelevaksi tai halventavaksi, ok. Jokainen voi näin tehdä halutessaan.

        Itse en ajattele miehenkokoisen miehen kuvaavan mitään muuta kuin keskimääräistä kookkaampaa miestä. Mielestäni lause "tykkään miehenkokoisista miehistä" tarkoittaa nimenomaan ja vain sitä, että pidän keskimääräistä isokokoisemmista miehistä. Miehenkokoisella miehellä ei mielestäni pyritä vähättelemään muita vaan ainoastaan kuvailemaan jonkin ihmisen ulkoista habitusta.

        Se, miten ihmiset käyttävät ja tulkitsevat sanoja on sidoksissa moneen tekijään. Itse näen asian näin ja koen harvat sanonnat loukkaavina, ellei niitä sanota loukkaus-tarkoituksessa.

        Minua saa kutsua esim. babyface kasvoiseksi, koska se on totta. En koe sitä naiseuteni halveeraamisena tai vähättelynä. En koe sen takia olevani vähemmän nainen kuin klassiset piirteet omaava nainen.

        Vaikea selittää, mutta näin ajattelen. Ja kuten alussa totesin, jokainen tulkitkoon kieltä miten haluaa. Se on rikkaus.

        Taidat olla vähän yksinkertainen omassa kuplassasi eläjä joka näkee asiat vaan omalta kannaltaan. Se on kaukana rikkaudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla vähän yksinkertainen omassa kuplassasi eläjä joka näkee asiat vaan omalta kannaltaan. Se on kaukana rikkaudesta.

        Mitä höpiset? Edellinen kirjoittaja puhuu asiaa. Hän totesi mm. ettei ota nokkiinsa jos häntä sanotaan babefaceksi. Ei hän koe sitä oman naiseutensa kyseenalaistamisena. Ihmettelen miksi aikuinen, hyvän itsetunnon omaava pienikokoinen mies ottaisi nokkiinsa siitä että joku haluaa isokokoisen miehen ja ilmaisee sen sanoilla "miehen kokoinen mies". Minulla on kaksi aikuista poikaa, kumpikin pienikokoisia. Eivät he koe tuota "miehen kokoinen mies"-sanontaa arvoaan alentavana. Heillä onkin miehistä itsetuntoa. Olen samaa mieltä siitä että se "miehen kokoinen mies" ei ole mikään arvoarvostelma.

        Sinä itse elät jonkinlaisessa ammattiloukkaantujan minäminä-kuplassa, jos et kestä sitä että kaikki naiset eivät pidä pie sitä miehistä. Jotkut naiset kuitenkin pitävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä höpiset? Edellinen kirjoittaja puhuu asiaa. Hän totesi mm. ettei ota nokkiinsa jos häntä sanotaan babefaceksi. Ei hän koe sitä oman naiseutensa kyseenalaistamisena. Ihmettelen miksi aikuinen, hyvän itsetunnon omaava pienikokoinen mies ottaisi nokkiinsa siitä että joku haluaa isokokoisen miehen ja ilmaisee sen sanoilla "miehen kokoinen mies". Minulla on kaksi aikuista poikaa, kumpikin pienikokoisia. Eivät he koe tuota "miehen kokoinen mies"-sanontaa arvoaan alentavana. Heillä onkin miehistä itsetuntoa. Olen samaa mieltä siitä että se "miehen kokoinen mies" ei ole mikään arvoarvostelma.

        Sinä itse elät jonkinlaisessa ammattiloukkaantujan minäminä-kuplassa, jos et kestä sitä että kaikki naiset eivät pidä pie sitä miehistä. Jotkut naiset kuitenkin pitävät.

        Tottakai ilmaisu "miehenkokoinen" on loukkaava ja viittaa siihen, etteivät muut olisi miehiä. On täysin eri asia kuin se, että jonkun henkilökohtainen preferenssi on rotevat miehet. Jos tuntisit miehen, joka olisi luonnostaan laiha, 190/60, kävisi epätoivoisesti salilla ja yrittäisi saada lihaksia siinä vuodesta toiseen epäonnistuen, alkaisitko todella hänen kuultensa hehkuttaa, kuinka sinulle kelpaavat vain miehenkokoiset miehet? Vai ymmärtäisitkö, että se saattaisi kuulostaa ikävältä hänen korvissaan, saada jopa itsemurhan partaalle, etkä puhuisi asiasta hänen kuultensa, vaikka sinulla olisi siihen ja mieltymyksiisi oikeus? Pitäisitkö tahdittomana, jos miehet alkaisivat hehkuttaa hoikkia naisia ja kuinka eivät ikinä seurustelisi läskin kanssa, jos paikalla olisi lihava nainen, vai olisiko heillä vaan oikeus tuoda mieltymyksensä esiin?


    • Anonyymi

      Mun rakastaja on miehen kokoinen mies ja muutenkin ihana. Hän 186 cm pitkä, painaa noin reilu 100 kg. Hän ei ole mikään grillikyljys, vaan ihan tavallinen miehekäs vartalo on hällä. Miehellä on ihana pitkähkö sänki tai parta. Hän on sellainen raavas suomalainen mies. Ja hänen ei tartte, kun istua viereen, niin heti alkaa tehdä mieli. Mun fantasia hänestä on pitkähköllä parralla metsästyspuku päällä oikein miehekkäänä saisi kunnon kyydit. Hällä vahvat ja miehekkäät otteet, saattaa läpsiä pyllellekin kunnolla....

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      sellanen kaljamahainen hartiaton pallovatsa lättäperse mitä nää suomalaiset "miehenkokoiset" tyypillisesti ovat.

      • Anonyymi

        Sanoi selluperse siiderivalas.


    • Anonyymi

      Sellainen josta jo takaapäin näkee että onko se mies vai poika. Ei heilu tuulessa. Hartiat kuin ladon ovet ja leuka kuin kirveellä veistetty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe