GM 5w30 mitä moskaa?

geeämmä

Mitähän mahtaa olla tuo GM:n logoilla mainostettu halpisöljy? Motonet näkyy myyvän sitä hintaan 25 euroa 5 litran pönttö. Näyttäisi myös täyttävän kaikki GM:n laatuvaatimukset. Tuo halpa hinta siinä eniten arveluttaa, kun Biltemassakin vastaavat laatuluokat täyttävä öljy maksaa 39,90 e 4 litraa.
Lieneeköhän tuo kunnon tavaraa?

91

18633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedä sitten

      Kerran kokeilin tuota GM-öljyä, parin tuhannen kilometrin jälkeen(öljynvaihdosta) moottorinkäyntiääni muuttui karkeammaksi, meni äkkiä vaihtoon ne öljyt.

      Saabistit taitaa aika paljonkin tuota käyttää, jopa ihan menestyksekkäästi.

      25 eurollahan saa 4 litran purnukan Teboilin diamondia.

      • geeämmä

        Teboilin öljythän ovat hyviä, ja olenpa niitä käyttänytkin. Tuossa GM autoni käsikirjassa vain sanotaan että vaatimus on 5w30 ja Diamondhan on 5w40. Takavuosina sanoivat, että GM autojen mm. Opelin moottorit ovat tarkkoja öljystä. Nokka-akseli kuuluu olevan kuluvaista sorttia.


      • tiedä sitten
        geeämmä kirjoitti:

        Teboilin öljythän ovat hyviä, ja olenpa niitä käyttänytkin. Tuossa GM autoni käsikirjassa vain sanotaan että vaatimus on 5w30 ja Diamondhan on 5w40. Takavuosina sanoivat, että GM autojen mm. Opelin moottorit ovat tarkkoja öljystä. Nokka-akseli kuuluu olevan kuluvaista sorttia.

        Kyllähän se öljyn täytyy täyttää moottorivalmistajan vaatimukset. Tuota Diamondia on 5w30:senäkin, mutta se jo maksaa yli 30eur per pönikkä.
        Tuo GM ei vissiin ole täyssynteettistä.


      • 18+1

        Kerran kokeilin 220tkm ajetussa b-vectrassa tuota GM 5W-30:aa ja jossain 5000km paikkeilla tuli aivan järkky nakutus kun päräytti käyntiin ja sai ajaa aika kauan ennenkuin vaimeni. Aikaisemmin ei moista koettu muilla öljyillä.


      • näin on.
        geeämmä kirjoitti:

        Teboilin öljythän ovat hyviä, ja olenpa niitä käyttänytkin. Tuossa GM autoni käsikirjassa vain sanotaan että vaatimus on 5w30 ja Diamondhan on 5w40. Takavuosina sanoivat, että GM autojen mm. Opelin moottorit ovat tarkkoja öljystä. Nokka-akseli kuuluu olevan kuluvaista sorttia.

        Jos moottorin öljysuositus on 5w 30 se ei tarkoita, ettei parempaa 5w 40 öljyä saisi käyttää. Suositus on minimi vaatimus.


      • mä en dajuu
        näin on. kirjoitti:

        Jos moottorin öljysuositus on 5w 30 se ei tarkoita, ettei parempaa 5w 40 öljyä saisi käyttää. Suositus on minimi vaatimus.

        Mitä ihme paskaa jauhat?


    • gts vekkuli

      tuo gm öljy on saanut luokitukset,eli testattu.Eli on hintalaatu suhteeltaan huippuöljy.Mut jos sun vahna rytökasa,millä ajettu 10-50 jäykillä kurilla antoi ääntä,ei kerro öljystä mitään.ps noil gm öljyil ajettu 05vm vekkulis vasta sen 350tkm.Toki vaihtovälikin on lyhyt,vain 30tkm.Ja koneena siis ns saab kone,2.0 turbo.Ei ole orginaali agdin,kun lastutettu n 60tkm iässä ja samal mitsun agdin/parempi dp.

      • agdin matabele

        Tuo gm öljy on ihan normaalia semisynteettistä liukastetta, ei lähelläkään mitään huippuöljyä. Ihanasti vedit herneet nenään.

        Auto jossa tuota halpislitkua kokeilin, on uudehko menopeli, johon gm öljyn luokitukset sopivat. Aiemmin ajettu huippuöljyillä ja niin tehdään jatkossakin.

        Ymmärrän kyllä, että tuo halpaliru sopii mainiosti johonkin surkeaan saabiin ja opeliin, nehän oli jo uusina pelkkiä rytöläjiä.


      • Evandaattori
        agdin matabele kirjoitti:

        Tuo gm öljy on ihan normaalia semisynteettistä liukastetta, ei lähelläkään mitään huippuöljyä. Ihanasti vedit herneet nenään.

        Auto jossa tuota halpislitkua kokeilin, on uudehko menopeli, johon gm öljyn luokitukset sopivat. Aiemmin ajettu huippuöljyillä ja niin tehdään jatkossakin.

        Ymmärrän kyllä, että tuo halpaliru sopii mainiosti johonkin surkeaan saabiin ja opeliin, nehän oli jo uusina pelkkiä rytöläjiä.

        Kyllä Opel oli vielä 90-luvun alkupuolella laatuauto. Itselläni on ollut kaksi Kadettia, ja veljelläni Kadett ja Astra. Mitään vikoja niissä ei ollut. Sitten tulivat amerikkalaiset ja yrittivät ulosmitata Opelista kaiken mahdollisen hyödyn ja laatu huononi, niin että alettiin puhua Saksan Mossesta. Nyt jälleen ollaan palattu ainakin, mikäli on uskominen moottorilehtiin, taas takaisin entiseen ja Opelia pidetään jälleen laatuautona. Menetettyä mainetta vain on niin vaikea saada takaisin.

        Mielenkiintoista nyt on nähdä, mitä uudet Opelit ovat ja miten pärjää Astran sisarmalli koreassa tehty Chevrolet Cruze.

        Öljykeskusteluun palatakseni, entinen naapurini, joka oli Opel-autoilija, kehotti käyttämään Opelissa hyvää öljyä sen vuoksi että välttyy nokka-akselivauriolta. Nykyisissäkin GM:n autoissa mm. minulla olevassa Daewoo Evandassa on moottori, jota on käytetty myös Opeleissa. Nettitietojen mukaan sen peruskonstruktio on kehitetty jo 70-luvulla, ja on ilmeisen kestävä, kun lastentaudit on sairastettu pois. Tuon Opel-sukuisuuden vuoksi kuitenkaan en olisi valmis hyväksymään tuota GM öljyä Evandani moottoriin, vaan katselen öljyn täyssynteettisten joukosta, esim. juuri Diamond 5w30, jollainen viskositeettisuositus Evandassa on.


      • Ozzi
        agdin matabele kirjoitti:

        Tuo gm öljy on ihan normaalia semisynteettistä liukastetta, ei lähelläkään mitään huippuöljyä. Ihanasti vedit herneet nenään.

        Auto jossa tuota halpislitkua kokeilin, on uudehko menopeli, johon gm öljyn luokitukset sopivat. Aiemmin ajettu huippuöljyillä ja niin tehdään jatkossakin.

        Ymmärrän kyllä, että tuo halpaliru sopii mainiosti johonkin surkeaan saabiin ja opeliin, nehän oli jo uusina pelkkiä rytöläjiä.

        En tiedä millä "autolla" itse ajelet, varmaan jollain dacialla tai kialla tai hyundailla, joilla ei ole mitään tekemistä autojen kanssa. Kyseiset vehkeet ovat koppia renkaiden kanssa millä pystyy siirtämään persettä säältä suojassa.

        Et varmaan ole koskaan omistanut saatika nähnyt Saabia, yksi markkinoiden turvallisimmista autoista vielä nykypäivänäkin. Voidaan laittaa vanha 9-5 vastakkain ihan minkä tahansa kiinankipon kanssa tiellä ja ajella hirviä päin 120km/h. Todennäköisesti Saab ajelee tyytyväisenä kotia kolari paikalta valot ja tuulilasi hieman kärsineenä ja sinut kuljetetaan harmaalla transportterilla tuhkattavaksi koska kukaan plastikkakirurgi ei ole niin taivata että saisi sinusta ihmisen näköistä arkkuun laitettavaksi.
        Saab oli monessa asiassa edelläkävijä, mutta ettehän te junnut mistään mitään tiedä.

        Öljystä sen verran, itse olen ajanut kohta 150tkm GM dexos2 öljyllä 10 tkm vaihtovälillä ilman mitään ongelmia. Halpaa hyvää API SN luokiteltu joten sopii etanoli käyttöön, en ole öljyä vaihtamassa, kun ei ole mitään syytä siihen. Jos litra hinta on alle 4€, ei se tee öljystä huonoa.
        Ihmettelen kuka hullu edes ajaa samoilla öljyillä yli 10tkm. Tietysti ne jotka ei ymmärrä mistään mitään ja ajaa vain sitä autoa, yleensä ne ovat niitä jotka ajavat aina 10km/h alinopeutta ja sanovat että olen hyvä kuljettaja koska en ole saanut yhtään sakkoa.

        Melkein voisin mennä laittamaan popparit paistumaan ja odottamaan minkälaista keskustelua tämä avaus saa aikaiseksi :)


      • Bemu

        Itellä on BMW olen käyttänyt GM öljyä. Longlait .Ajanut yli 700000km vaihto välitys 20-25000 km huoltomies tossa aina 10-15000 jäljellä ei mitään ongelmaa😋😍😄


      • Longlait
        Bemu kirjoitti:

        Itellä on BMW olen käyttänyt GM öljyä. Longlait .Ajanut yli 700000km vaihto välitys 20-25000 km huoltomies tossa aina 10-15000 jäljellä ei mitään ongelmaa😋😍😄

        Ihme mokellusta tekstisi. Ihan kuin puhuisit muna suussa.


      • Anonyymi
        Ozzi kirjoitti:

        En tiedä millä "autolla" itse ajelet, varmaan jollain dacialla tai kialla tai hyundailla, joilla ei ole mitään tekemistä autojen kanssa. Kyseiset vehkeet ovat koppia renkaiden kanssa millä pystyy siirtämään persettä säältä suojassa.

        Et varmaan ole koskaan omistanut saatika nähnyt Saabia, yksi markkinoiden turvallisimmista autoista vielä nykypäivänäkin. Voidaan laittaa vanha 9-5 vastakkain ihan minkä tahansa kiinankipon kanssa tiellä ja ajella hirviä päin 120km/h. Todennäköisesti Saab ajelee tyytyväisenä kotia kolari paikalta valot ja tuulilasi hieman kärsineenä ja sinut kuljetetaan harmaalla transportterilla tuhkattavaksi koska kukaan plastikkakirurgi ei ole niin taivata että saisi sinusta ihmisen näköistä arkkuun laitettavaksi.
        Saab oli monessa asiassa edelläkävijä, mutta ettehän te junnut mistään mitään tiedä.

        Öljystä sen verran, itse olen ajanut kohta 150tkm GM dexos2 öljyllä 10 tkm vaihtovälillä ilman mitään ongelmia. Halpaa hyvää API SN luokiteltu joten sopii etanoli käyttöön, en ole öljyä vaihtamassa, kun ei ole mitään syytä siihen. Jos litra hinta on alle 4€, ei se tee öljystä huonoa.
        Ihmettelen kuka hullu edes ajaa samoilla öljyillä yli 10tkm. Tietysti ne jotka ei ymmärrä mistään mitään ja ajaa vain sitä autoa, yleensä ne ovat niitä jotka ajavat aina 10km/h alinopeutta ja sanovat että olen hyvä kuljettaja koska en ole saanut yhtään sakkoa.

        Melkein voisin mennä laittamaan popparit paistumaan ja odottamaan minkälaista keskustelua tämä avaus saa aikaiseksi :)

        Saab on idioottimaisuuksien edelläkävijä. Turvallinen se on siksi kun sitä yritetään korjata suurimman osan koko elinkaarestaan, hyvää siitä ei saa tekemälläkään.
        Mitä pikemmin saabit katoavat tieliikenteestä, sitä parempi täällä on elää. En kaipaa teidän itkuisia vastauksia. Ja turhaan vastaatte, en lue niitä.


      • Anonyymi
        Ozzi kirjoitti:

        En tiedä millä "autolla" itse ajelet, varmaan jollain dacialla tai kialla tai hyundailla, joilla ei ole mitään tekemistä autojen kanssa. Kyseiset vehkeet ovat koppia renkaiden kanssa millä pystyy siirtämään persettä säältä suojassa.

        Et varmaan ole koskaan omistanut saatika nähnyt Saabia, yksi markkinoiden turvallisimmista autoista vielä nykypäivänäkin. Voidaan laittaa vanha 9-5 vastakkain ihan minkä tahansa kiinankipon kanssa tiellä ja ajella hirviä päin 120km/h. Todennäköisesti Saab ajelee tyytyväisenä kotia kolari paikalta valot ja tuulilasi hieman kärsineenä ja sinut kuljetetaan harmaalla transportterilla tuhkattavaksi koska kukaan plastikkakirurgi ei ole niin taivata että saisi sinusta ihmisen näköistä arkkuun laitettavaksi.
        Saab oli monessa asiassa edelläkävijä, mutta ettehän te junnut mistään mitään tiedä.

        Öljystä sen verran, itse olen ajanut kohta 150tkm GM dexos2 öljyllä 10 tkm vaihtovälillä ilman mitään ongelmia. Halpaa hyvää API SN luokiteltu joten sopii etanoli käyttöön, en ole öljyä vaihtamassa, kun ei ole mitään syytä siihen. Jos litra hinta on alle 4€, ei se tee öljystä huonoa.
        Ihmettelen kuka hullu edes ajaa samoilla öljyillä yli 10tkm. Tietysti ne jotka ei ymmärrä mistään mitään ja ajaa vain sitä autoa, yleensä ne ovat niitä jotka ajavat aina 10km/h alinopeutta ja sanovat että olen hyvä kuljettaja koska en ole saanut yhtään sakkoa.

        Melkein voisin mennä laittamaan popparit paistumaan ja odottamaan minkälaista keskustelua tämä avaus saa aikaiseksi :)

        Asenteellista lässynpaskaa tojokilta? Kyse oli GM öljystä ei muusta - muista.


      • Anonyymi
        Longlait kirjoitti:

        Ihme mokellusta tekstisi. Ihan kuin puhuisit muna suussa.

        Sitähän kommentoija utopioi homo runk ka rina?


      • Anonyymi
        Ozzi kirjoitti:

        En tiedä millä "autolla" itse ajelet, varmaan jollain dacialla tai kialla tai hyundailla, joilla ei ole mitään tekemistä autojen kanssa. Kyseiset vehkeet ovat koppia renkaiden kanssa millä pystyy siirtämään persettä säältä suojassa.

        Et varmaan ole koskaan omistanut saatika nähnyt Saabia, yksi markkinoiden turvallisimmista autoista vielä nykypäivänäkin. Voidaan laittaa vanha 9-5 vastakkain ihan minkä tahansa kiinankipon kanssa tiellä ja ajella hirviä päin 120km/h. Todennäköisesti Saab ajelee tyytyväisenä kotia kolari paikalta valot ja tuulilasi hieman kärsineenä ja sinut kuljetetaan harmaalla transportterilla tuhkattavaksi koska kukaan plastikkakirurgi ei ole niin taivata että saisi sinusta ihmisen näköistä arkkuun laitettavaksi.
        Saab oli monessa asiassa edelläkävijä, mutta ettehän te junnut mistään mitään tiedä.

        Öljystä sen verran, itse olen ajanut kohta 150tkm GM dexos2 öljyllä 10 tkm vaihtovälillä ilman mitään ongelmia. Halpaa hyvää API SN luokiteltu joten sopii etanoli käyttöön, en ole öljyä vaihtamassa, kun ei ole mitään syytä siihen. Jos litra hinta on alle 4€, ei se tee öljystä huonoa.
        Ihmettelen kuka hullu edes ajaa samoilla öljyillä yli 10tkm. Tietysti ne jotka ei ymmärrä mistään mitään ja ajaa vain sitä autoa, yleensä ne ovat niitä jotka ajavat aina 10km/h alinopeutta ja sanovat että olen hyvä kuljettaja koska en ole saanut yhtään sakkoa.

        Melkein voisin mennä laittamaan popparit paistumaan ja odottamaan minkälaista keskustelua tämä avaus saa aikaiseksi :)

        täyttä paskaa öljyy käytät... Gm dexos 2


      • Anonyymi
        Ozzi kirjoitti:

        En tiedä millä "autolla" itse ajelet, varmaan jollain dacialla tai kialla tai hyundailla, joilla ei ole mitään tekemistä autojen kanssa. Kyseiset vehkeet ovat koppia renkaiden kanssa millä pystyy siirtämään persettä säältä suojassa.

        Et varmaan ole koskaan omistanut saatika nähnyt Saabia, yksi markkinoiden turvallisimmista autoista vielä nykypäivänäkin. Voidaan laittaa vanha 9-5 vastakkain ihan minkä tahansa kiinankipon kanssa tiellä ja ajella hirviä päin 120km/h. Todennäköisesti Saab ajelee tyytyväisenä kotia kolari paikalta valot ja tuulilasi hieman kärsineenä ja sinut kuljetetaan harmaalla transportterilla tuhkattavaksi koska kukaan plastikkakirurgi ei ole niin taivata että saisi sinusta ihmisen näköistä arkkuun laitettavaksi.
        Saab oli monessa asiassa edelläkävijä, mutta ettehän te junnut mistään mitään tiedä.

        Öljystä sen verran, itse olen ajanut kohta 150tkm GM dexos2 öljyllä 10 tkm vaihtovälillä ilman mitään ongelmia. Halpaa hyvää API SN luokiteltu joten sopii etanoli käyttöön, en ole öljyä vaihtamassa, kun ei ole mitään syytä siihen. Jos litra hinta on alle 4€, ei se tee öljystä huonoa.
        Ihmettelen kuka hullu edes ajaa samoilla öljyillä yli 10tkm. Tietysti ne jotka ei ymmärrä mistään mitään ja ajaa vain sitä autoa, yleensä ne ovat niitä jotka ajavat aina 10km/h alinopeutta ja sanovat että olen hyvä kuljettaja koska en ole saanut yhtään sakkoa.

        Melkein voisin mennä laittamaan popparit paistumaan ja odottamaan minkälaista keskustelua tämä avaus saa aikaiseksi :)

        aja saabis kuusankoskelle paaluun ehehehehehehhehehe aikansa elänyt KIPPO<<


    • sdsd3423424

      Ei missään tapauksessa ole laatutavaraa. GM on vaan ihan v-ttuuksissaan laittanut nimensä kyseisen tuotteen pakkaukseen hämätäkseen suomalaisia asiantuntijoita.

      Unohda moiset tuotteet ja laita koneeseen markkinoiden ehdottomasti kalleinta öljyä sillä olethan kuullut sen perusasian että laatu ja hinta kulkevat käsi kädessä?

    • HOJ_09

      Parempiakin löytyy mutta hinta/laatu suhteeltaan tuo osasynteettinen opel 5w-30 öljy on ihan passelia tavaraa jos ajat vähän ja vaihdat öljyt kerran vuoteen.

      Itsellä parin vuoden ajan ollut nuo GM5W-30 öljyt eikä mitään pahaa sanottavaa ainakaan näiden 20tkm ajalta. Varmaan seuraavakin vaihto menee samalla tavaralla.

      • Anonyymi

        👍 fiksu kommentti.


    • Saahan sitä enemmänkin maksaa jos siltä tuntuu ;D

      Laatuluokitukset, valmistajan toimittama laboratoriotestin tulokset ja viskositeetti ovat ainoat vertailukelpoiset asiat, millä voi päätellä mikä öljy on "parempaa" ja mikä "huonompaa". Se kannun logo tai kaupan hyllyn hinta ei enää "paranna" öljyä sen jälkeen kun se on purkitettu... Paitsi ehkä tietenkin ihmisen mielikuvissa, muttei oikeassa elämässä :)

      • Anonyymi

        GM 5-30 öljyn hintaan nolla perään niin nollatkin ostavat itselleen laatua?


    • 89k

      Olen kokeillut GM-öljyä opel gtc turbo moottoriin, mutta vaihdoin melkein heti Mobil 5w-30 esp, auto pelaa hienosti! Tänään viimeksi kävin ostamassa Tokmannista ko. öljyä hintaan 36.90/4 litraa. Vaihdan öljyt ja suodattimen joka kevät ja syksy, auto pysyy kunnossa, ainakin niiltä osin!

    • GM-Dexos2

      Wolf Oil Hemiksenissä Belgiassa sekoittaa GM öljyt. Sekoittamo on Haminan Teboilia nykyaikaisempi sekä isompi. Sekoittaa pääasiassa krakattuja mineraaliöljyjä.

      http://www.wolfoil.com/en_com/

    • Wolf Oil
    • Öljysekoittamo
      • krakkausöljyjä

        Bruttomarge=myyntikate. Se on laskenut.


    • Wolf vs. Teboil
    • Teebee

      Teboil on pieni yritys ja tuotteet on sitä.

      • Hopotihoe

        Ei ole pieni... Kuuluu Venäläiselle LUK-Oil yhtiölle, sitä paitsi TB-asemat on stragetisesti lähekkäin toisiaan ja panssarivaunujen toimintasädelle mitotettuina.. ei oo pieni yhtiö, otappa selevää enemmän kun alat kirjottellee mittään.


      • Anonyymi
        Hopotihoe kirjoitti:

        Ei ole pieni... Kuuluu Venäläiselle LUK-Oil yhtiölle, sitä paitsi TB-asemat on stragetisesti lähekkäin toisiaan ja panssarivaunujen toimintasädelle mitotettuina.. ei oo pieni yhtiö, otappa selevää enemmän kun alat kirjottellee mittään.

        Ryssän maassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi


    • Voitelu pelaa

      TB voiteli Tekniikan Maailman toimittajia.

    • Oma merkki

      WolfOil Belgiasta toimittaa S-ryhmälle moottoriöljyjä. Ne on testattuja ja hyvksi todettuja. Samoin Ashland Hollannista.

    • Halvalla menee

      Ei kannata riskeerata oudommilla öljymerkeillä, kun tunnettujen valmistajien voiteluöljyjä löytyy myös edullisella hinnalla. Tokman myy Shellin LL-öljyä Helix Ultra Extraa 5W-30-tuotetta 4 litran kannu 34,95. Puuilossa näytti olevan sama hinta, ja Shellin Helix Ultra täyssynteettinen 24,95. Enpä kehtaisi lähteä öljyjä Saksasta tilaamaan, kun läheltäkin saa edullisesti.

      • Aralia koneeseen

        0w-xx öljyjä ei suomesta saa halvalla. Aral on samaa kuin Castrol, katsokaa datasheetit...


      • Vertaa hintoja

    • Öljynvaihto ei ole niitä asioita, joissa kannattaisi yrittää säästää sen 10-20 €/vuosi. Tuossa yllä mainittujen kauppojen lisäksi, myös HalpaHalli ja Kärkkäinen myy laatuöljyjä melko edullisesti.

    • Opel-GM

      GM-Dexos2 5w-30 on erinomainen öljy, kun hinta otetaan huomioon.

      • fsdfg333

        Nimenomaan näin.


      • öljysheikki

        Ajanu kymmenia tuhansia ko öljyllä bemarilla. Ei ongelmia. Halpaa ja hyvää tavaraa. Ei tartte lisätä vaihtovälillä. Toimii.


      • gm määrää

        Onpa kallis hinta. Puuilosta sai 20 eur saman pönikän 5ltr.


      • sdfsdf232

        Hölmö jenkki.


    • Kajomeri

      TB:n jäteöljystä jalostettu 10w-40 mineraali toimii hyvin, kun käytetään moottorilämmitintä ja ajetaan maksimi se 4000 mailia eli 6500km öljy suodatin vaihdon välillä.

      • hghghhgh

        Ei toimi. Tuollaista tuotetta ei edes ole, joten ei voi toimia.


    • Dexos-2
      • jfhgf4654

        Onko Teboil sitten hakenut sitä?


      • hhghhgh
        jfhgf4654 kirjoitti:

        Onko Teboil sitten hakenut sitä?

        Ei. Mutta aina kannattaa jokaiseen asiaan heittää musta Teboil kortti.


      • TM-Teboil card
        hhghhgh kirjoitti:

        Ei. Mutta aina kannattaa jokaiseen asiaan heittää musta Teboil kortti.

        Ei olisi saanutkaan. Dexos-2 takaa laadun.

        http://www.centerforqa.com/gm/about-dexos

        2006 TM kortilla ei asiakasta enää vedetä nenästa.


      • rgdi

      • Dexos 2
        rgdi kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Lukoil on maksanut GM:lle DEXOS 2 lisenssistä ja he ovat sekoittaneet sen GM- vaatimusten mukaan.

        GM on lisäksi testannut öljyn ennen hyväksyntää ja seuraa jatkuvasti laatua.

        Venäjällä GM:n autotehtaat käyttää sitä ensiasennusöljynä.

        Teboililta puuttuu hyväksyntä !


      • fdfgdf987987
        Dexos 2 kirjoitti:

        Lukoil on maksanut GM:lle DEXOS 2 lisenssistä ja he ovat sekoittaneet sen GM- vaatimusten mukaan.

        GM on lisäksi testannut öljyn ennen hyväksyntää ja seuraa jatkuvasti laatua.

        Venäjällä GM:n autotehtaat käyttää sitä ensiasennusöljynä.

        Teboililta puuttuu hyväksyntä !

        Onko Teboil valmistanut tuotetta, joka täyttäisi Dexos 2-luokituksen ja hakenut sitä?


      • sdfd4354
        TM-Teboil card kirjoitti:

        Ei olisi saanutkaan. Dexos-2 takaa laadun.

        http://www.centerforqa.com/gm/about-dexos

        2006 TM kortilla ei asiakasta enää vedetä nenästa.

        Dexos 2-luokitus takaa vain ja ainoastaan sen, että öljy, jolla tuo luokitus on, täyttää Dexos 2-luokituksen edellyttämät kriteerit. Absoluuttisen laadun tae se ei sinänsä ole tuo GM:n luokitus.


      • rgdi
        Dexos 2 kirjoitti:

        Lukoil on maksanut GM:lle DEXOS 2 lisenssistä ja he ovat sekoittaneet sen GM- vaatimusten mukaan.

        GM on lisäksi testannut öljyn ennen hyväksyntää ja seuraa jatkuvasti laatua.

        Venäjällä GM:n autotehtaat käyttää sitä ensiasennusöljynä.

        Teboililta puuttuu hyväksyntä !

        Yhdenkään autovalmistajan öljyn valmistaminen ei ole mikään "ameriikan temppu". Eikä tasan tarkkaan ole mistään osaamisesta kiinni yhdenkään öljyvalmistajan osalta. Raha puhuu tässäkin asiassa tai markkinoiden puute.

        Helpoiten Dexos 2 -luokituksen saa purkin kylkeen soittamalla Afton Chemicalille tai Infineumille, että

        "Täällä Teppo Teboil Suomen Haminasta terve. Hei kuule meiltä näyttää puuttuvan tuotevalikoimasta Dexos 2 -luokituksen sisältävä tuote. Voitteko lähettää tarjouksen formulasta jolla on Dexos 2 -luokitus? Ei haittaa jos tuote samalla sisältää myös muita luokituksia. Valitkaa myös mielellään sellainen resepti, jolle on hyväksytty käytettäväksi vaikkapa Neste Oilin Nexbase -perusöljyjä ja S-Oilin Ultra S -sarjaa kun niitä meillä on jo omasta takaa niin ei tarvi kauheasti puljailla uusien öljyjen kanssa."


      • r5t6y7
        Dexos 2 kirjoitti:

        Lukoil on maksanut GM:lle DEXOS 2 lisenssistä ja he ovat sekoittaneet sen GM- vaatimusten mukaan.

        GM on lisäksi testannut öljyn ennen hyväksyntää ja seuraa jatkuvasti laatua.

        Venäjällä GM:n autotehtaat käyttää sitä ensiasennusöljynä.

        Teboililta puuttuu hyväksyntä !

        Niiiin. On se vaikea ymmärtää. Jos sellaista ei ole haettu, kuinka sellainen voisi olla ??

        Ja toiseksi, Teboil ei ole koskaan valmistanut öljyä.
        Ja kolmanneksi, Lukoil löytyy Dexos hyväksytyistä, eli 1 1.

        Ja neljänneksi, kiitos jälleen kerran arvauksesta, sinun ei kannata lotota.


    • Halpa-Halli

      myi syyskuussa Mobil 0-40 W 4lit.34,90 €

    • GM öljy

      Merkkiliikkeet ympäri maailman käyttävät GM 5W30 longlifeöljyä, myös Suomessa.
      Siis 10 miljoonaa uutta käyttäjää joka vuosi, koska takuu vaatii tätä öljyä tai samat normit täyttävää. Ei kannata laittaa mitään paikallisia litkuja, jos aitoa GM-öljyä saa 5 litra.

      Hintahan perustuu siihen, että sitä tehdään valtavia määriä.

      • 8u7y6t

        Mikä on aitoa GM-öljyä?
        Onko GM:llä oma öljysekoittamo, oho.

        "Hintahan perustuu siihen, että sitä tehdään valtavia määriä."
        Heh, nyt olet vihdoin löytänyt hakemasi. Ei tarvitse meuhkata PAO:sta ja GTL:stä.
        Satutko muuten aavistamaan.. anteeksi, satutko tietämään mistä raaka-aineista aito GM on sotkettu.. anteeksi, sekoitettu?


    • GM-lutku

      GM=geenimanipuloitu,jos pikkasenkin parempi auto alla,niin älä tollasta laita.
      Mersu ei ainakaan tota ole hyväksynyt eikä moni muukaan,jenkkilutkuttimiin
      varmaan ihan passelia,vaihtelee 5000 välein sitten niin OK.

      • adsa24444

        Sopii kaikkiin autoihin joissa vaaditaan:
        ACEA A3/B4 ja C3
        API SM/CF
        GM-LL-A-025
        GM-LL-B-025
        BMW LL-04
        MB 229.51
        dexos2


    • 5W30

      Hyvä öljyhän tämä on. Opel käyttää uusissa autoissa tätä öljyä. Olen itse käyttänyt ko. öljyä autossani koska se on edullinen täys-syntteettinen tuote.
      Toki netistä löytyy parempia tuotteita kuin kaupan hyllyiltä. Kaikki eivät siihen viitsi vaan lähteä leikkimäään.

    • GM5w30

      Itse olen ajanut nyt 90tkm GM Dexos2 öljyllä vm. -11 1.7cdti Astralla. 30tkm -vaihtoväliä olen pitänyt ja nyt autolla mittarissa 210tkm, eli 120tkm oli kun auton ostin. Nyt pitäisi öljyt vaihtaa, niin vielä tikku hieman kastuu. Eli kyllä se 30tkm matkalla sen verran luiruksi menee, että moottori sitä hieman läpi päästää. Mutta, mikä öljy ei tuolla matkalla ohenisi.

    • uutena-toimii

      Täyssynteettinen ei ohene. Nuo GM, Diamond, Mobil 1... kaikki krakatut mineeraaliöljyt ohenee, koska viskositeetin laajentajapolymeerit katkeilee ja sitten mennään mineraaliperusöljyn luontaisen viskositeetiin mukaan.

      • r2566ertg

        Kaikki ne menettävät viskositeettiaan täyssynteettiset mukaanlukien.


      • 15.15

        Samaa mieltä. Näkee kun vaihtaa öljyt kuinka 15 tkm vatkattu on olennaisesti ohuempaa kuin tuore.


    • OheisenLaskun

      Öljy on varmasti yksi pienimmistä autoilun kustannuksista. On turhaa säästämistä ostaa kallista, huonoa öljyä. GM-öljy on hyvä tuote.

    • Seati

      Vag vehkeissä 1.9 diisseleissä toimii hyvin 15t vaihtovälillä. Polttoaineen kulutus laski GM öljyllä reilu paridesiä /100 km verrattuna tb diamondiin.

    • Analyysituloksia

      GM on krakattua mineraaliöljyä kuten Mobil1 ja Teboil Diamon ym moni muu.

      • OletInsinööri

        Ihan totta!
        Anal 0w40 on parasta, aitoa liukuvoidetta.


    • 7vkokemus

      Ihan varmasti huippuöljy.

    • 3464634634

      Ei kannata säikähtää merkkikohtaisten öljyjen halpaa hintaa tai matalaa API luokitusta. Ensinnäkin uusimmissa API SN/SM luokissa Xw-20 ja Xw-30 öljyissä on tiukat rajat perinteisille kulumisenestoaineille uusimpien hiukkassuodattimien takia, siksi monet täyttävät vain API SL luokan. Jos merkkikohtainen öljy ei ole tarkoitettu hiukkassuodatinkoneisiin, niiissä voidaan käyttää edullisempia kulumisensuoja-aineita ja usein niissä on myös enemmän kulumisensuoja-aineita. Halpa hinta selittyy osittain edullisimmilla kulumisensuoja-aineilla ja osittain myös sen takia ettei öljyä tarvi suunnitella joka merkille sopivaksi yleisöljyksi vaan voi keskittyä tiettyihin moottoreihin mikä varmasti on helpompaa ja edullisempaa.

    • ekamatti66

      Ei mikään museautojen öljy. aivan huipputuote, mutta liukuominaisuudet heikentyneet rasvaisempiin vanhanajan täys syntettisiin koska tuhkaamaton. C3 luokan kamaa, siis suurilla ahtopaineilla toimivat hiukkasuotimilla varustetuille dieseleille. fiat opel bmw eli menee ranskalaiset, mersut ynm. volkkari ny ei pelaa millään kuin hetken..

    • kulumatieto

      GM-öljy on todistetusti mineraaliöljyä. Kuten mobil 1 ja Teboil Diamond.
      Nykyiset moottorit ei niillä öljyillä kestä.

      • uneksitvain

        PAOpellellä on sitten varmaan esittää tilastoa ja todisteita tuosta moottoreiden kestämättömyydestä?


    • kannattaa-ajatella

      "Mitähän mahtaa olla tuo GM:n logoilla mainostettu halpisöljy? "

      Vastaus aloittajalle. Kun aikoineen 1999 oli opel, sanoin Opel liikkeessä että käytän aina Opel öljyä, enkä vaihda merkkiä/laatua.
      Huolto sano että siinä tapauksessa vaihdat öljyä joka kerta, autojen merkki öljyt yleensä kilpailutetaan ja merkki ostaa yhden erän ja myy.
      Seuraavaksi taas kilpailutus ja uuden erän osto. Yleensä joka erä tulee eri valmistajalta.

      Silloin oli se hyvänmallinen Opel, ei tehty mitään muuta korjausta kun yli 200 000 km ajettiin kuin takajouset uusittu, iskarit ja termostaatti. Sama hihna oli, koska ko. ei hihnan katkeaminen rikkonut mitään ja olisin vaihtanut sen vaikka maantiellä.
      Öljyt imin ite 15000 km välein ja tulpat vaihdoin, ei olut kuin 2 kertaa huollossa.
      Niin ja ERG venttiiliin laitettiin sokee tulppa.

      • lSOMUNA

        Tämähän kertoo myös sen, ettei kannata sokeasti luottaa merkkihuoltoon. Ne kaatavat suosituksesta riippumatta autoon kuin autoon halvinta 5w40:sitä mitä käsiinsä saavat.


    • teepeeTaiMuu

      Joka on taatusti krakattua mineraaliöljyä.

      • khfiirfuiuyf

        Asialla ei ole merkitystä. Nyt voit painua takaisin sinne Lempäälän Minimanin öljyhyllyille runkille.


    • Longlifevodka

      Tän sais kans poistaa koko ketjun. niin monta asiantuntijaa, niin vähän totta..
      GM öljy on todellakin uudehkoihin autoihin. täyttää perus pellelle, käsittämättömien ihme keksintöjen laatuvaatimukset. kuten esim. Hiukkassuodin ja Long-Life vaatimus. siinä 2 asiaa, mihin ei halppis öljyt pysty! ei edullinen hinta tee laatukamasta halppis öljyä. siinä on vaan vähemmän välistävetäjiä ja kohtuu katteet. ilmeisesti kaiken takana erittäin suuret ostomäärät. kun merkkihuollot ja auton valmistajat käyttää..

    • Ikotek

      Nostajat pysyy hiljasina noin 10tkm. Vaihdan kympin välein. Halpaa ja toimii hyvin gm autois.

      • Kkkkffffg

        Voikohan 5w-40 aiheuttaa nostajien siritystä? Melkoinen mekkala nimittäin kuuluu 1.6 Cruzesta. Korjaamoilla vaan näemmä laittavat aina tuota 5w-40:stä, vaikka se ohjekirjan mukainen 5w-30 Dexos 2 olisi halpaa kuin saippua.


    • Öljykx

      No huh huh, tätä öljy keskustelua :) kunhan öljy täyttää OHJEKIRJASSA olevat vaatimukset niin minkä tahansa öljyn valmistajan tuotteita voi käyttää. Auto tehtaille vain maksetaan siitä että he suosittelevat tietyn merkkistä öljyä ja se selittää osaltaan myös hinnoittelun. Tuo GM-öljy on kelpo tuote, jota voi kyllä huoletta käyttää muissakin automerkeissä.

    • Anonyymi

      Motonetissa 5 litran tonkka 19,90. Ostin puutarhakoneille, tuosta vaihtelee öljyt useampaan koneeseen ja jää vielä lisäysöljyä kaiken varalle.

    • Anonyymi

      Täyttää myös VW 505.01 luokituksen. Toimii loistavasti diesel volkkarissa (ajettu 420 tkm, viimeiset 80 tkm tuolla öljyllä). Ei tarvi lisäillä 15 tkm vaihtovälillä, hyvä öljy !

    • Anonyymi

      Se on niin lapsellisen tarkkaa muka mitä kotteron myllyyn voi laittaa..kaikki markkinoilla olevat öljyt ovat korkealaatuisia eikä varmaan ennenaikojaan kulu moottori.

      Tyhmintä on mielestäni ajaa pitkiä vaihtovälejä 15-20 000 km..sinne kertyy lietettä ja limaa..

    • Anonyymi

      Virosta saa Lotos 5w30 5l alle 30e.

      Pitäs olla hyvää.

    • Anonyymi

      Gm .n öljyllä on tullu ajeltua jo usiampi vuosi .10 tuhannen välein oon vaihtanna.
      Puuilo möi vielä ennen koronaa 19.90 5 litraa. Nyt näkyy olevan hinta huojuntaa
      eripaikois.5 litraa on sopiva määrä pakuun jää puolilitraa varalle. Ei oo kyl moitittavaa.

    • Anonyymi

      400tkm nyt DSL Vectran mittarissa ja tällä öljyllä menty 158tkm-400tkm 15tkm vaihto välillä. Koneessa tehot kunnossa eikä öljyä juuri tarvitse lisäillä. Vähän suodattimen jalka vuotaa että sekin johtunee siitä. Että on ihan ok öljy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe