Haeskelin Nettiautosta -07 ja uudempia alle 125tkm ajettuja ja alle 16000€ maksavia Focuksia. Kun 1.6 bensat rajaa hausta pois, vaihtoehdot tippuivat 150:stä 26:een ja niistä joko 1.8 tai 2,0 bensakoneella oli vain kolme(!) autoa. Sen sijaan ylitarjontaa tuntui olevan 1.8 TDCi Collection Wagoneista, joita oli puolet jäljelle jääneistä autoista. Mikäs juju tässä nyt piilee, miksi ihmiset luopuvat uudehkoista vähän ajetuista dieseleistä, mutta isompia bensakoneita ei ole paljonkaan tarjolla?
1.8 TDCi:t yliedustettuja?
4
316
Vastaukset
- Yksinkertaista
Isompia bensakoneella varustettuja Focuksia myydään vähän. Hyvin varustettuja 1.8 TDCi Collection Wagoneita myytiin tarjoushintaan. Moni vähän ajava osti niitä. Dieselin vero nousee kohta taas 13,6 c/l vaikka dieselkäyttövero laskee 18 % niinpä ihmiset vaihtavat taas bensakoneisiin (1,6).
- pahasti pettynyt
Näissä 1,8 TDCi moottoreilla varustetuissa Fordeissa on ollut huohotinjärjestelmän toimivuusongelmia talvella ja ompa moottoreita vaihdettu takuuna. Tosin nyt takuu on jo mennyt umpeen mutta virhevastuu ei pääty vaikka takuu loppuu. No saa sitten vääntää asiasta maahantuojan kanssa. Lisää tietoa löytyy mm. FordClubin sivulta. Hakusana uusi focus.
- homma hoidossa
Siitä tuli jo 2 vuotta sitten takaisinkutsukampanja ja noihin koneisiin asennettiin parempi lämmitys ja suojatut putket.
Homma siis pois päiväjärjestyksestä eikä siitä murheita. Näitähän on aina välillä eri merkeillä, jokunen vuosi sitten oli vastaaava VW konsernin 1,4 litran bensakoneissa. Samalla tavalla ne saatiin takaisinkutsukampanjalla kuntoon ja ovat pelanneet ok sen jälkeen.
- repi voimalla..
olen ajanut 2.0 bensa focuksella ja se oli kyllä sellainen tykki että ymmärrän miksi harva valitsee sellaisen tekniikan perheautoon. mitä sellaisella suorituskyvyllä oikein tekee, kiihdytyskisoihinko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k463877Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet521849- 721396
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761240Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1981199Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911071- 901039
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41876Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?54849- 39790