WIZZ-AIR Turku-> Gdansk/ WEB check-in

Ekakertawizzair

Hei,

olen kohta puolen lähdössä Gdanskiin ja kysyisin millä tavalla tuo web check-in tehdään?
Ok tiedän että siis netin kautta mutta tarkoittaako tuo sitä että vien lentokentälle mukanani til.vahvistuksen jonka sain jo sähköpostiini maksettuani matkan esim. passin ja that's it?
Vai pitääkö vielä erikseen käydä Wizz airin sivuilta ottamassa joku printti lähempänä matkalle lähtöä?
...niin ja onnistuuko että teen täällä Suomen puolella jo myös paluu check-inin? ...olen 3pv. perillä

Auttekee pliis :)

14

9124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 64464555

      Wizzairista ei ole kokemuksia, mutta monella muulla yhtiöllä voi printata boarding passin, kun tekee lähtöselvityksen netissä. Sitten mennään tuon boardin passin ja oman passin kanssa kentälle, eikä muuta tarvitse.

      Se miten aikaisin lähtöselvityksen voi netissä tehdä, riippuu yhtiöstä. Esim. Finnairilla se on 36 tuntia reittilennoilla, monella yhtiöllä vähemmän, joten epäilen, että et voi lähtiessäsi chekata itseäsi vielä paluulennolle. Nuo aikarajat varmaan selviävät ko. lentoyhtiön sivulta, samoin se, pitääkö esim. matkatavaroiden paperiliuskat käydä tulostamassa automaatista vai saako ne Baggage dropista. Tämäkin hieman vaihtelee.

      • Ekakertawizzair

        Moi,

        täältä näköjään voi tehdä check-in:nin:
        http://wizzair.com/checkin/?language=EN

        ...ja mitä tulee siihen että pystyisikö joko tekemään suomen päässä myös paluu lennon check-in:nin niin tämän mukaan sen pitäisi onnistua:
        "Web check-in is available from 7 days up to 3 hours before the scheduled flight departure time of the flight."
        ...koska siis matkani kestää vain sen 3pv. :)


    • 64464555

      Ok, tosiaan kuten sanoin, niin Wizzairista ei ole kokemusta. Ihan hyvä juttu, että lähtöselvityksen voi tehdä noinkin varhain.

    • lentäjä12345

      Minulta ei kysytty missään kohtaa passin tietoja ja olen jo check-innin tehnyt, onko tämä normaalia

      • aaaaasssss

        Tuskin tietokoneohjelma mitään unohtaa kysyä. Passi varmaan tarkastetaan lähtötiskillä kaikilta netissä lähtöselvityksen tehneiltä.

        Wizzair muuten lentää tällä hetkellä Terminaali 1:stä öljyvahingon torjuntatöiden vuoksi.


    • Katso vaikka g:stä

      Puolaan riittää henkilökortti (ei ajokrtti, ei kelakortti). Passia ei tarvita EU -maihin matkatessa eikä Norjaan tai Sveitsiin. Lista löytyy googlettamalla.

    • horsecad

      Yritin tehdä lähtöselvityksen neljän päivän kuluttua alkavalle Wizzairin lennolle Turku - Gdansk. Minulla on matka maksettu käsittääkseni etukäteen nettimatkatoimiston kautta (TravelBird). Mutta Wizzairin check-in on samalla matkan varaaminen maksuineen. Missään kohdassa en löytänyt ruutua, johon olisin voinut syöttää matkatoimiston antaman varausnumeron. Matkatoimisto tiedottaa, että lähtöselvitysikkuna on avoinna 30 päivää - 3 tuntia ennen lähtöä. Jos tietoa ei ajoissa tule, niin kentällä lähtöselvitys maksaa 30 vaarineuroa.

    • Tuuliha

      Älkääkä ikinä käyttääkö kyseistä yhtiötä, näillä rosvoilla on aivan omat säännöt.
      Itse tulin juuri äsken Puolasta Ruotsiin ja alkoivat urputtaa minun lentolaukun mitoista, oli kuulemma liian korkea vaikka kaikissa muissa lentoyhtiöissä
      Laukkuni täytti normi mitat, maksoin kyseisille rosvoille 45 euroa elikkä 179 puolan valuttaa ja Laukkuni kulki mukana kuten olisin mennyt muilla yhtiöille
      Minun käsitykseni mukaan laukun mitat ovat sitä varten että nähdään mahtuuko laukku koneen ylähylyille ja jos ei niin sitten ruumaan,mutta Laukkuni meni heittämällä koneen ylähylyille joten miettikääpä sitä.en suosittele vaikka koneessa ei ollutkaan mitään vikaa.

    • WizzAir

      Wizz on halpalentoyhtiö jonka perushintaan EI sisälly normikokoinen käsimatkatavara. Tämä kyllä ilmoitetaan moneen otteeseen varausta tai nettilähtöselvitystä tehdessä. Samat säännöt on esim WOW Airilla. Olisit saanut ottaa matkustamoon vain repun ilmaiseksi. Halpiksilla lennettäessä pitää olla extra tarkka että tekee kaikki ohjeiden mukaan, ettei joudu lisämaksuja makselemaan.

      • faktat

        tottakai sisältyy


    • Jormatson

      Nyt saa viedä normi 10kg käsimatkatavaran - muistakaa tehdä check in hyvissä ajoin KOToNA ja printatkaa se boarding pass. Kovat sakot tulee jos näin et tee ja kanssamatkustajat kiittää kun jono seisoo. Samalla saat tehtyä paluulennon check innin ja Gdanskin päässä riittää se kännykkäsovelluksen boarding pass.

    • Ekakertakoneessa

      Varasin Ebookersilta. En pääse kirjautumaan wizzairin sivuille varatakseni paikat, koska Ebookers on teghnyt lentovarauksen. Ebookers ei näe lentoa??Onko jollakin sama tilanne?

    • Noin lyhyellä lennolla on yksi ja sama missä istuu. Minulla on varattu kaksi Gdanskin lentoa toinen Kesäkuulle, toinen Elokuulle. Kesäkuussa olen Gdanskissa ja Elokuussa Gdyniassa . Sopotissa huoneitten hinnat turhan suolaiset. Hotellista varattu taksi lentokentälle molemmille kerroille, maksaa 70 ja 100 zlotyä. Lennot Finnair. Kysymyksesi: Oletko jo löytänyt varauksesta lennon varausnumeron? Eikös tällaiset halpalentoyhtiöt laskuta jokaisesta ekstraa? No rahastaa toki Finnair myös paikasta lennolle, jos etukäteen varaa.

    • Leskenlehti9

      Hei
      En pääse tekemään tekemään lähtöselvitystä netissä. Olen kirjautuneena wizzairin sivuille, mutta en pääse eteenpäin. Aina tulee not found. Olen yrittänyt kaikin keinoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3471
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1538
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1287
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      146
      1154
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      825
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      47
      782
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe