Housumuoti junnaa paikallaan

Kuka tekee muodin?

En ymmärrä miksi pillihousut ja "trikootyyliset" alaspäin kapenevat housut ovat ikuisesti muodissa. Olen sitä mieltä että alaspäin levenevät housut ovat paljon tyylikkäämpiä!

Olen jo melkein neljä vuotta joutunut pitämään vanhoja housujani, jotka siis ovat alhaalta leveneviä! Onneksi niitä on monia.

Luulin että syksyn muoti olisi vihdoinkin sellainen mistä pidän, koska keväällä monissa liikkeissä sanottiin, että syksyllä levenee lahkeet, mutta ei!

Lähdin tänään shoppailemaan, kävin n. 10 kaupassa, missään ei ollut haluamiani housuja. Mielessäni ajattelin löytäväni tumman luumunpunaiset farkkutyyliset, tukevasta farkkukankaasta tehdyt housut, mustatkin olisi kelvanneet.

Kenen maun mukaan niitä tehdään, eikö olisi jo aika muutokseen?

Mitä mieltä olette?

4

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N027

      Samaa mietin. Onneksi omistan monet leveämpilahkeiset housut, joten vuoden tai kaksi vielä pärjäilee. Muistaakseni toissa vuonna minulla kävi älytön tuuri ja onnistuin löytämään yhdet siedettävät housut. Mutta aika pitkään saa tosiaan hakea, lähes kaikissa housuissa kun on ne pillilahkeet. Minusta tuntuu myös oudolta miten kaupassa ei herätä siihen että kaikki eivät halua kulkea kalsareissa tai pilleissä, myyjän mukaan ostamani housut olivat myyneet todella nopeasti, onneksi omaa kokoa oli kuitenkin vielä jäljellä. Leveille lahkeille riittäisi siis enemmänkin ostajia, mutta kaupoissa niitä ei silti juuri näy.

      Minua hieman huvittaa muistella kuinka joskus ennen pillihousujen ylivaltaa naistenlehdissä kerrottiin keille minkäkintyyppiset housut sopivat: silloin pillejä suositeltiin vain pitkille ja hoikkajalkaisille. Nykyään samaiset lehdet hehkuttavat kuinka pillihousut näyttävät hyvältä kenen tahansa päällä...

    • Rikoo riskillä ruma

      Täällä kans yksi joka odottaa ns. normaalimpia housunlahkeita. Housukokoni on 31/32 tai 32/32. Onhan se niin, että ihan pilli lahje ei yksinkertaisesti näytä hyvältä, jos sääret ei ole luokkaa huippumalli. On vaan extra low vyötäröä ja extra slim lahkeita. Ja jos on on yhtään ylimääräistä, niin karmea näkyhän se on. Myös värivalikoima on kumma, mistään ei meinaa löytää kunnolla mustia farkkuja, vaan "musta" on sellainen harmaa/musta.

      Joitakin vuosia sitten löysin ihanat strech-farkut H&M:ltä. Normaali vyötärö ja bootcut malli ja hintakin kohtalainen. Vaikka housut on joustavat, kangas on sen verran jämäkkää, että se ei ihan "liimaannu" ihoon. Nyt housut alkaa olla puhki kuluneet, mutta mistään ei löydy enää sellasia housuja, joissa kehtaisi liikkua julkisella paikalla. Haloselta löysin miesten osastolta Lee-merkkiset mustat farkut, mutta ne taas on vähän liiankin kovaa/paksua kangasta. Halensilla on jotain farkkuja, jotka saattaisi olla hyvät, mutta en jaksa sitä sovitus-palautus-rumbaa.

    • hyvät valikoimat

      Kirpparit ovat täynnä leveälahkeisia ja bootcut housuja joita kukaan ei vaikuta ostavan. Niin runsaasti on moitteettomassa, 100% uutta vastaavassa kunnossa olevia housuja pienissäkin uffeissa. Itse ostan yleensä housuni kirppareilta ja uffista kun siellä on paljon paremmat valikoimat kuin vaatekaupoissa.

    • invalidi1

      Olen ihan samaa mieltä ja miten meikäläinen vielä mahduttaa ortoosin pillifarkkujen sisälle:( Just joo - Herätys mallimammat !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe