Alaikäinen, tupakka ruumaan

dsffssf

Olen tässä 17 ja risat, olisi tarkoitus lähteä piakkoin Euroopan sisäiselle lennolle viikoksi. Polttelen sillointällöin, ja mietin että ottaisin askin mukaan tälle reissulle. Jos nakkaan tupakit ruumaan, niin näitähän ei ikinä ilmeisesti tarkistella, näin olen käsittänyt?

15

2101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • get a life. any life

      Alaikäinen, tupakat pois kokonaan. Yritäpä nousta uhkaavasta alemmasta sosiaaliluokasta keski- tai ylempään kastiin. Matalapalkka-aloilla jää monet arkiset ilot kokematta. Ja on yleisesti todistettu fakta, että kehnoimmin pärjäävistä selvästi suurempi osa tupakoi verrattuna paremmin pärjääviin.

      Mutta ketäpä se potenssi kiinnostaa. Kunhan saa näytellä isoa (mutta tyhmää).

      • jhjhjhäää

        Kiitoksia. Melkein kiinnosti. Oletatko oikeasti että joku lopettaa tupakoinnin sen perustteella mitä joku toinen heittelee netissä?


      • p***eli alas
        jhjhjhäää kirjoitti:

        Kiitoksia. Melkein kiinnosti. Oletatko oikeasti että joku lopettaa tupakoinnin sen perustteella mitä joku toinen heittelee netissä?

        En tietenkään. Mikä nyt tupakoijaan tehoaisi. Voiko tupakoimista typerämpää hommaa olla? Kaikkihan sen tietävät. Silti osa wannabe-amislaisista alkaa vetää kemikaaleja keuhkoihin. Niin että varmaan siihen kirjoitukset auttavat... Pääasia, että tietää mitä tervejärkiset tällaisista tyypeistä ajattelevat. Heikot luuserit.


      • kommenttia
        p***eli alas kirjoitti:

        En tietenkään. Mikä nyt tupakoijaan tehoaisi. Voiko tupakoimista typerämpää hommaa olla? Kaikkihan sen tietävät. Silti osa wannabe-amislaisista alkaa vetää kemikaaleja keuhkoihin. Niin että varmaan siihen kirjoitukset auttavat... Pääasia, että tietää mitä tervejärkiset tällaisista tyypeistä ajattelevat. Heikot luuserit.

        Taidat itse olla yksi heistä? On nimittäin ihan tutkittu, että ihmiset, jotka eivät ole tyytyväisiä elämäänsä alkavat moralisoida muita helposti. Joten lopeta sen koneen ruudun ja telkkarin tuijotus ja täällä räksyttäminen ja lähde lenkille, tai muualle ihmisten ilmoille. Ei ole sinun asiasi mitä muut elämällään tekevät!
        Sen sijaan isoveljelliset ja välittävät kommentit sekä valistamiset ovat varmasti kaikille "eksyneille" tervetullutta palautetta... Suosittelen sinulle siirtymistä noista katkerista kommenteista tuollaiseen.

        Ja kysymyksen esittäjälle:
        Kyllä ruumaan voi alaikäinen tupakkaa viedä, eivät he tarkasta ikärajoja. No mutta joo, tiedät varmaan itsekin, että sen voi jättää väliin... Hyvää matkaa sinulle!


      • turhaa kommenttia
        kommenttia kirjoitti:

        Taidat itse olla yksi heistä? On nimittäin ihan tutkittu, että ihmiset, jotka eivät ole tyytyväisiä elämäänsä alkavat moralisoida muita helposti. Joten lopeta sen koneen ruudun ja telkkarin tuijotus ja täällä räksyttäminen ja lähde lenkille, tai muualle ihmisten ilmoille. Ei ole sinun asiasi mitä muut elämällään tekevät!
        Sen sijaan isoveljelliset ja välittävät kommentit sekä valistamiset ovat varmasti kaikille "eksyneille" tervetullutta palautetta... Suosittelen sinulle siirtymistä noista katkerista kommenteista tuollaiseen.

        Ja kysymyksen esittäjälle:
        Kyllä ruumaan voi alaikäinen tupakkaa viedä, eivät he tarkasta ikärajoja. No mutta joo, tiedät varmaan itsekin, että sen voi jättää väliin... Hyvää matkaa sinulle!

        Ei ole asiallista tukea rikollista toimintaa eli neuvoa alaikäisiä miten tupakat saa mukaan.

        Et taida olla tyytyväinen elämääsi, kun aloit moralisoida minun moralisointia? Se on kumma miten viisaudet tuntuvat aina fiksuilta kun ajattelee vain omalta kantilta eikö vain.

        Näiden lasten eli 17-v tupakoijien olisi aika herätä todellisuuteen. Ei siinä veljellinen taputtelu auta. Niille pitää sanoa asiat niinkuin ne on. Tupakoijat ovat luusereita, joiden itsekäs käytös oksettaa kunnollisia veronmaksajia. Kuinka moni tupakoija tumppaa mukana kannettavaan minituhkikseen vs. maahan!? Itsekäs p***aläjä heittää lähes maatumattoman karsinogeenioksetuksensa maahan imeyttämään ravintoaineet maaperään ja lasten sekä eläinten tutkittaviksi. Heittävätkö nämä kalkkisuonet myös muut roskat maahan?

        Joo, silitellään päätä ja sanotaan että se on jokaisen oma asia. Ai on vai. Keskustelu tästä voidaan aloittaa kun 90 % tupakoijista ei roskaa esim. meidän asuinalueen väyiliä ja pihoja.

        On minun asiani mitä tupakoija röökeillään tekee, minä maksan keuhkosyöpien hoidot verorahoillani, siihen ei tupakkaverorahat riitä lähellekään. Minä maksan talkkarille, että pitää meidän kotikulmat siisteinä. Minä maksan. Sinä maksat. Ei ole jokaisen oma asia.

        Lenkki on tänään jo tehty ja juuri palasin ihmisten ilmoita mennäkseni ajoissa nukkumaan. Täällä on kuule kotipesä kunnossa ja todella ihmetyttääkin ja ottaa päähän nämä elämänsä luuserit joista tulee meille muille vain kustannuksia.


      • sama kommentoija
        turhaa kommenttia kirjoitti:

        Ei ole asiallista tukea rikollista toimintaa eli neuvoa alaikäisiä miten tupakat saa mukaan.

        Et taida olla tyytyväinen elämääsi, kun aloit moralisoida minun moralisointia? Se on kumma miten viisaudet tuntuvat aina fiksuilta kun ajattelee vain omalta kantilta eikö vain.

        Näiden lasten eli 17-v tupakoijien olisi aika herätä todellisuuteen. Ei siinä veljellinen taputtelu auta. Niille pitää sanoa asiat niinkuin ne on. Tupakoijat ovat luusereita, joiden itsekäs käytös oksettaa kunnollisia veronmaksajia. Kuinka moni tupakoija tumppaa mukana kannettavaan minituhkikseen vs. maahan!? Itsekäs p***aläjä heittää lähes maatumattoman karsinogeenioksetuksensa maahan imeyttämään ravintoaineet maaperään ja lasten sekä eläinten tutkittaviksi. Heittävätkö nämä kalkkisuonet myös muut roskat maahan?

        Joo, silitellään päätä ja sanotaan että se on jokaisen oma asia. Ai on vai. Keskustelu tästä voidaan aloittaa kun 90 % tupakoijista ei roskaa esim. meidän asuinalueen väyiliä ja pihoja.

        On minun asiani mitä tupakoija röökeillään tekee, minä maksan keuhkosyöpien hoidot verorahoillani, siihen ei tupakkaverorahat riitä lähellekään. Minä maksan talkkarille, että pitää meidän kotikulmat siisteinä. Minä maksan. Sinä maksat. Ei ole jokaisen oma asia.

        Lenkki on tänään jo tehty ja juuri palasin ihmisten ilmoita mennäkseni ajoissa nukkumaan. Täällä on kuule kotipesä kunnossa ja todella ihmetyttääkin ja ottaa päähän nämä elämänsä luuserit joista tulee meille muille vain kustannuksia.

        On ihan totta, että tupakoinnissa ei ole järkeä. Tupakoinnin alkukin ajoittuu useimmiten teinikapinointi aikoihin jne. Mutta ihmisille on annettava mahdollisuus erehtyä ja oppia tekemisistään. Sitä paitsi tupakan polttoon jää ihan oikeasti koukkuun, ja sitä ei sitten lopetetakaan ihan helposti, jos ollenkaan. Monet lopettavat liian myöhään...
        Kuitenkaan tupakanpolttoa ei voi liittää alhaiseen ÄO:hon, kun erilaisilla ihmisillä on erilainen kyky (biologisesti) joutua alttiiksi sekä päästä irti riippuvuuksista.
        Saat toki ajatella, että sinä et varmasti maksa veroja tupakkariippuvaisille jne. Minäkään en (oletetaan) halua maksaa kirjastoja "mummoille". Voidaan täten tehdä sopimus, että minä kustannan verorahoistani tupakkariippuvaisten hoidot ja sinä kirjastot? Emme me itse, yksilöinä, (onneksi) voi päättää mistä haluaisimme juuri nyt elämässämme maksaa veroja - näin demokraattinen yhteiskunta toimii. Enemmistö vaan on päättänyt, että on eettisesti oikeampaa tukea riippuvuushoitoja jne.
        Tupakantumpeista en ole ärsyyntynyt kunhan eivät pihalleni ilmaannu. Kun en minä niitä jalkakäytäviltä ala tonkimaan, kuten koirienkaan jätöksiä esimerkiksi, niin olen saanut olla rauhassa.
        Tottakai tupakointi on likaista ja sen aloittaminen ajattelematonta, sitä en voi kiistää, mutta en lähtisi tupakoijia sen kummemmin mollamaan, itsepähän ovat tiensä valinneet. Ja sitäpaitsi, ei se ole oikein suoritettuna haitallista muille, toisin ovat esimerkiksi ylinopeuden ajaminen (todella yleistä myöskin) ja kännykkään puhuminen ajaessa. Väitän, että nuo tappavat ja vahingoittavat vuosittain enemmän sivullisia ihmisiä kuin passiivinen tupakointi.


      • edelleen sama kommen
        turhaa kommenttia kirjoitti:

        Ei ole asiallista tukea rikollista toimintaa eli neuvoa alaikäisiä miten tupakat saa mukaan.

        Et taida olla tyytyväinen elämääsi, kun aloit moralisoida minun moralisointia? Se on kumma miten viisaudet tuntuvat aina fiksuilta kun ajattelee vain omalta kantilta eikö vain.

        Näiden lasten eli 17-v tupakoijien olisi aika herätä todellisuuteen. Ei siinä veljellinen taputtelu auta. Niille pitää sanoa asiat niinkuin ne on. Tupakoijat ovat luusereita, joiden itsekäs käytös oksettaa kunnollisia veronmaksajia. Kuinka moni tupakoija tumppaa mukana kannettavaan minituhkikseen vs. maahan!? Itsekäs p***aläjä heittää lähes maatumattoman karsinogeenioksetuksensa maahan imeyttämään ravintoaineet maaperään ja lasten sekä eläinten tutkittaviksi. Heittävätkö nämä kalkkisuonet myös muut roskat maahan?

        Joo, silitellään päätä ja sanotaan että se on jokaisen oma asia. Ai on vai. Keskustelu tästä voidaan aloittaa kun 90 % tupakoijista ei roskaa esim. meidän asuinalueen väyiliä ja pihoja.

        On minun asiani mitä tupakoija röökeillään tekee, minä maksan keuhkosyöpien hoidot verorahoillani, siihen ei tupakkaverorahat riitä lähellekään. Minä maksan talkkarille, että pitää meidän kotikulmat siisteinä. Minä maksan. Sinä maksat. Ei ole jokaisen oma asia.

        Lenkki on tänään jo tehty ja juuri palasin ihmisten ilmoita mennäkseni ajoissa nukkumaan. Täällä on kuule kotipesä kunnossa ja todella ihmetyttääkin ja ottaa päähän nämä elämänsä luuserit joista tulee meille muille vain kustannuksia.

        Ja vielä: elämä ei ole vain rahaa. Ei jokin yksilö ole arvokkaampi kuin toinen, siis jollain sairaalla ideologialla voi olla, mutta ei inhimillisestä näkökulmasta.

        Toki maksat talkkarille, mutta toivottavasti hän tekee muutakin kuin kerää vain tumpit, varmasti myös karkkipapereita, muovipusseja ym roskaa, jota ihmisiltä on pudonnut tai sitten ovat vain törkeästi heittäneet menemään... Ei siinä tumppien keräämiseen mene pitkää aikaa, kysy vaikka häneltä?

        Ja saastuttamisnäkökulmasta, jos sinä kuulut siihen enemmistöön joka omistaa auton (itse en omista), autosi päästöt ovat varmasti moninkertaiset tupakoijien tupakkapäästöihin nähden. Autojen pakokaasuakaan ei ole kiva saatika terveellistä hengitellä!¨

        Lisäksi meidän yhteiskuntamme niihin yksilöihin, jotka tuottavat kustannuksia, kuuluvat kaikki: vammaiset, koululaiset ja opiskelijat, alkoholistit, kotiäidit ja -isät, jne. Jotkin enemmän ja jotkin vähemmän. Noista esimerkiksi alkoholistit tuottavat myös paljon "tappiota" yhteiskunnalle: työkyvyttömyysraha, tapaturmat, murhat, liikenneonnettomuudet jne jne. Niitä tässä maassa lisäksi riittää... Se mitä yhteiskunta voi tehdä haittojen ehkäisemiseksi on alkoholiveron kohotus, valistus, myyntirajoitukset, riippuvuushoitolat, tukiryhmät,... Ja jos oikein pirullisinen haluat olla, niin voit vaikka ajatella, että nuo tupakoijat, hoitavat itse itsensä pois päiväjärjestyksestä aiemmin kuin keskimäärin, valtion ei siis tarvitse maksaa eläkettä niin montaa vuotta. Mutta kuten sanoin olisi erittäin kyynistä ajatella noin, onneksi elämä on paljon monimutkaisempaa kuin luulisi - ja aivan liian lyhyt muiden vihaamiseen.

        Hyvää illanjatkoa sinulle!
        T: kommentoija


      • sama taas
        edelleen sama kommen kirjoitti:

        Ja vielä: elämä ei ole vain rahaa. Ei jokin yksilö ole arvokkaampi kuin toinen, siis jollain sairaalla ideologialla voi olla, mutta ei inhimillisestä näkökulmasta.

        Toki maksat talkkarille, mutta toivottavasti hän tekee muutakin kuin kerää vain tumpit, varmasti myös karkkipapereita, muovipusseja ym roskaa, jota ihmisiltä on pudonnut tai sitten ovat vain törkeästi heittäneet menemään... Ei siinä tumppien keräämiseen mene pitkää aikaa, kysy vaikka häneltä?

        Ja saastuttamisnäkökulmasta, jos sinä kuulut siihen enemmistöön joka omistaa auton (itse en omista), autosi päästöt ovat varmasti moninkertaiset tupakoijien tupakkapäästöihin nähden. Autojen pakokaasuakaan ei ole kiva saatika terveellistä hengitellä!¨

        Lisäksi meidän yhteiskuntamme niihin yksilöihin, jotka tuottavat kustannuksia, kuuluvat kaikki: vammaiset, koululaiset ja opiskelijat, alkoholistit, kotiäidit ja -isät, jne. Jotkin enemmän ja jotkin vähemmän. Noista esimerkiksi alkoholistit tuottavat myös paljon "tappiota" yhteiskunnalle: työkyvyttömyysraha, tapaturmat, murhat, liikenneonnettomuudet jne jne. Niitä tässä maassa lisäksi riittää... Se mitä yhteiskunta voi tehdä haittojen ehkäisemiseksi on alkoholiveron kohotus, valistus, myyntirajoitukset, riippuvuushoitolat, tukiryhmät,... Ja jos oikein pirullisinen haluat olla, niin voit vaikka ajatella, että nuo tupakoijat, hoitavat itse itsensä pois päiväjärjestyksestä aiemmin kuin keskimäärin, valtion ei siis tarvitse maksaa eläkettä niin montaa vuotta. Mutta kuten sanoin olisi erittäin kyynistä ajatella noin, onneksi elämä on paljon monimutkaisempaa kuin luulisi - ja aivan liian lyhyt muiden vihaamiseen.

        Hyvää illanjatkoa sinulle!
        T: kommentoija

        Ja vielä tarkennukseksi. En polta, en ole ikinä kokeillutkaan, enkä aio.

        Ja alkuperäisestä kommentista vielä: Kun joku esittää asiallisen kysymyksen tapoihini kuuluu vastata. Yli 17 vuotiaan tupakointi, kun ei mielestäni ole kenenkään muun kuin itsensä ja maksimissaan hänen vanhempiensa asia. Kyllä hän tuon ikäisenä on tietoinen tupakan haitoista.
        Ja mistä tiedät, että vaikka hän olisikin sellainen tupakoija, joka ei heittäisi tumppiaan sinun tai kenenkään muun pihaan, ja ottaa muut huomioon polttaessaan? Niin, et mistään...

        Mutta jokatapauksessa, kiitokset hyvästä debatista ja hyvät yöt!


      • minäminäitevaan
        sama taas kirjoitti:

        Ja vielä tarkennukseksi. En polta, en ole ikinä kokeillutkaan, enkä aio.

        Ja alkuperäisestä kommentista vielä: Kun joku esittää asiallisen kysymyksen tapoihini kuuluu vastata. Yli 17 vuotiaan tupakointi, kun ei mielestäni ole kenenkään muun kuin itsensä ja maksimissaan hänen vanhempiensa asia. Kyllä hän tuon ikäisenä on tietoinen tupakan haitoista.
        Ja mistä tiedät, että vaikka hän olisikin sellainen tupakoija, joka ei heittäisi tumppiaan sinun tai kenenkään muun pihaan, ja ottaa muut huomioon polttaessaan? Niin, et mistään...

        Mutta jokatapauksessa, kiitokset hyvästä debatista ja hyvät yöt!

        Kirjastot ovat yleishyödyllisiä niin mummoille kuin taaperoillekin. Tupakoijista kertyy kustannuksia yhteiskunnalle ja se raha on pois hyvinvoinnista. Ja ylinopeuden ajaminen ei ole haitallista, kolarointi on. Tupakointi ei ole miltään kantilta hyödyllistä, pienikin määrä on haitallista. Mikään esimerkeitä ei ole rinnastettavissa tupakointiin.

        Yhteivastuullisuus on katoamssa yhteiskunnastamme. Mikään asia ei muka ole kenenkään muun kuin yksilön oma asiansa. Kyllä meillä on yhteisönä velvollsuus puuttua ongelmiin, vaikka ne eivät suoraan kohdistuisi meihin. Alaikäisten tupakointi on yksi esimerkki. Jos vanhemmat eivät tiedä tai välitä niin meidän täytyy välittää. Sama koskee alaikäisten juopottelua. On raukkamaista kääntää katse muualle ja todeta ettei kuulu mulle. Jos pieni lapsi on eksynyt, sinäkö et auta häntä kotiin? Ei kuulu sulle?

        Tupakoivien keskimääräinen pärjääminen mm. kouluissa on selvästi tupakoimattomia heikompaa, siitä löytyy selviä tilastoja. Sama ero näkyy sitten työelämässä ja terveystilastoissa. Miksi tätä 17-v reppanaa pitää vielä tukea jatkamaan tupakointia? Ei kuulu mulle?


    • North state

      Jos sinulle on jo tupakat myyty, joko lentokentällä tai muualla, ei kukaan niitä sinulta ota pois. Mitä hyvänsä oletkin saanut tuotua turvatarkastuksen läpi, ei siihen enää jälkikäteen puututa.

    • Feyenoord Rotterdam

      Siis mitä polttelet? Myydäänkö niitä nykyään askeissakin?

    • Ollijoo

      Jos mietit, onko niitä syytä tarkastaa turvatarkastuksessa, niin katso tuolta:

      www.mitamukaanlennolle.fi

    • 21v

      Älä ota kokonaan mukaan, jäät satavarmasti kiinni, senkin nolo teini.

    • 17 v tervakeuhko

      kyllä minäkin tupakoin ja olen 17. Tapa on tullut koulusta a kyllä alkoi eräänlaisena imagon nostatuksena niinkuin muillakin ikäisilläni saattaa. En silti yleistä joka tuppaa nykyaikana olemaan tapana. Silti minua hävettää kuulua yhteiskuntaan jossa minua vanhemmat ihmiset ovat epämiellyttäviä ja ilkeitä. Eikö teitä hävetä? Henkilökohtaisesti minusta tuntui pahalta, että minua kutsutaan luuseriksi yms. Se on lapsellista. Ja olen tietoinen tupakan vaaroista, mutta onko niillä enää väliä? ei. Olen koukussa, joka minua hävettää. Ja olen kiitolinen etä minun vanhempani kannustvat lopettamaan, eivätkä ole samanlaisia inhottavia epäkohteliaita idiooteja niinkuin tämä luuseriksi alaikäisiä tupakoijia nimittänyt henkilö,

      • todista.

        No lopeta äläkä ole luuseri.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4723
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4562
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      617
      4168
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3117
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2671
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2203
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2153
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      220
      2152
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1765
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1502
    Aihe