Koirien kuljetusta?

146

4102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myy-Pikkuinen

      Ei hitto, taitaa ola kesällä tosi tosi kuuma tuollainen. Miten ihmeessä toi voi olla edes laillinen kuljetusmuoto koirille...

      • Sitä mekin mietittiin että onkohan noi oikeasti rekisteröity koirien kuljetukseen,Kunnon pomppu niin kevyt kärry kippaa ja sen tietää miten kyydissä olevien koirien siinä tapauksessa käy.

        Kyllähän on esimerkiksi hevosenkuljetusvaunuja mutta ne on huomattavasti jykevämpiä kapistuksia.
        Tosta tulee mieleen auton perään kiinnitetty maitokärry missä on koppa päällä.


      • Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

        Sitä mekin mietittiin että onkohan noi oikeasti rekisteröity koirien kuljetukseen,Kunnon pomppu niin kevyt kärry kippaa ja sen tietää miten kyydissä olevien koirien siinä tapauksessa käy.

        Kyllähän on esimerkiksi hevosenkuljetusvaunuja mutta ne on huomattavasti jykevämpiä kapistuksia.
        Tosta tulee mieleen auton perään kiinnitetty maitokärry missä on koppa päällä.

        Äsken vastasin tähän ja itse en ainakaan näe että se ois tullut. Vide tää suoli24 on kyllä surekeuden huippu toimivuudeltaan.

        No mutta tuossa ainakin on kunnollinen koirien kuljetukseen tarkoitettu peräkärry.

        Itse en edelleenkään laittais koiraa tuollaisiin.

        http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/1123472


      • 6+14
        Haukullinen kirjoitti:

        Sitä mekin mietittiin että onkohan noi oikeasti rekisteröity koirien kuljetukseen,Kunnon pomppu niin kevyt kärry kippaa ja sen tietää miten kyydissä olevien koirien siinä tapauksessa käy.

        Kyllähän on esimerkiksi hevosenkuljetusvaunuja mutta ne on huomattavasti jykevämpiä kapistuksia.
        Tosta tulee mieleen auton perään kiinnitetty maitokärry missä on koppa päällä.

        Öhh, monestikko oot kuullu uudempien pienten peräkärryjen kaatuneen???
        Ne jykevämmät kapistukset ne just kaatuilee kuten tukkirekkojen perävaunut ja myös hevoskuljetusvaunut!! Pyydäs joltain päästä lähempää kattomaan tollasta koiravaunua niin näät et ei se ole mikään maitokärry!! Veikkaan ettet sais sitä kaatumaan maantiellä vaikka kuin yrittäsit!
        Niin ja mun koiran kasvattajalla on 4 koiran vaunu jossa mun omaa koiraakin on kuljetettu monta kertaa. Koira ei näytä kärsivän tippaakaan, päinvastoin sillä on paremmat tilat siinä kun mun pikku peugeotissa (oon kyllä hankkimassa farkkuautoo koiran takia heti kun saan vähän säästettyy).


      • <(^.^)> yötyö
        6+14 kirjoitti:

        Öhh, monestikko oot kuullu uudempien pienten peräkärryjen kaatuneen???
        Ne jykevämmät kapistukset ne just kaatuilee kuten tukkirekkojen perävaunut ja myös hevoskuljetusvaunut!! Pyydäs joltain päästä lähempää kattomaan tollasta koiravaunua niin näät et ei se ole mikään maitokärry!! Veikkaan ettet sais sitä kaatumaan maantiellä vaikka kuin yrittäsit!
        Niin ja mun koiran kasvattajalla on 4 koiran vaunu jossa mun omaa koiraakin on kuljetettu monta kertaa. Koira ei näytä kärsivän tippaakaan, päinvastoin sillä on paremmat tilat siinä kun mun pikku peugeotissa (oon kyllä hankkimassa farkkuautoo koiran takia heti kun saan vähän säästettyy).

        Älä yritä. Aloittaja kertoi nähneensä sellasen vaunun jo kaksi kertaa livenä joten hänellä on enemmän faktatietoa asiasta kuin sulla ikinä!
        Oot säkin töissä? Tuutko huuhaalle jutteleen vakavia?


      • 7+3
        <(^.^)> yötyö kirjoitti:

        Älä yritä. Aloittaja kertoi nähneensä sellasen vaunun jo kaksi kertaa livenä joten hänellä on enemmän faktatietoa asiasta kuin sulla ikinä!
        Oot säkin töissä? Tuutko huuhaalle jutteleen vakavia?

        Ai jaa. ^
        En todellakaan... Laitan koneen kii ja meen koiran viekkuun paapimaan! Heippa!


      • Äläs nyt satuile taa
        6+14 kirjoitti:

        Öhh, monestikko oot kuullu uudempien pienten peräkärryjen kaatuneen???
        Ne jykevämmät kapistukset ne just kaatuilee kuten tukkirekkojen perävaunut ja myös hevoskuljetusvaunut!! Pyydäs joltain päästä lähempää kattomaan tollasta koiravaunua niin näät et ei se ole mikään maitokärry!! Veikkaan ettet sais sitä kaatumaan maantiellä vaikka kuin yrittäsit!
        Niin ja mun koiran kasvattajalla on 4 koiran vaunu jossa mun omaa koiraakin on kuljetettu monta kertaa. Koira ei näytä kärsivän tippaakaan, päinvastoin sillä on paremmat tilat siinä kun mun pikku peugeotissa (oon kyllä hankkimassa farkkuautoo koiran takia heti kun saan vähän säästettyy).

        Jos tuo kuljetus vaunu on laillinen ja tehdasvalmiste niin siellä vaunussa on jokaiselle koiralle pienet loossit, joten sitä tilaa ei ole enempää kuin pienessä häkissä auton perässä.
        Ja mistään koiran kärsimisestä ei ollut kyse vaan siitä miten herkästi se peräkärry voi kaaduta,


    • Noita reki/valjakkokoiria ne noissa peräkärryissä etupäässä kuljettavat, aika hurjaa työntää koirat tollaseen pimeeseen peräkärryyn...eihän asuntovaunussakaan saa kuljettaa koiria.
      En kyllä minäkään tuollaiseen koiraa laittaisi.

    • maailmalla on.

      On muualla maailmassa ihan yleinen koirien kuljetustapa. Meneppäs Suomen ulkopuolella koiranäyttelyyn, niin näet tollassii melkein yhtä paljon kun autoja parkkipaikalla. Olen itse nähnyt .
      Sanotaan " trolley vai troller "

      • Ei ole!

        Hah hah, näyttelyissä ei noita koiran kuljetuskärryjä käytetä vaan valjakko kilpailussa.


      • Minä olen täällä nähnyt koiravaunuja lähinnä valjakkoajajien ja puolustusvoimien käytössä, poliisi käyttää niitä kuulemma myös enenevässä määrin.

        http://www.tjenestehund.no/images/stories/Hengere/politihenger_2.jpg

        Tuohon kuumuuteen, eräs useita autoon lähes läkähtyneitä koiria helteellä vilvoitellut koirahoitaja kommentoi lehdessä että hänen mielestään kovalla helteellä koira on paras jättää kotiin, mutta jos on pakko ottaa se mukaan, niin silloin mieluiten tuollaisessa koiravaunussa. Koska siinä koira on paremmin helteeltä suojassa.


      • 18+6
        Ursa kirjoitti:

        Minä olen täällä nähnyt koiravaunuja lähinnä valjakkoajajien ja puolustusvoimien käytössä, poliisi käyttää niitä kuulemma myös enenevässä määrin.

        http://www.tjenestehund.no/images/stories/Hengere/politihenger_2.jpg

        Tuohon kuumuuteen, eräs useita autoon lähes läkähtyneitä koiria helteellä vilvoitellut koirahoitaja kommentoi lehdessä että hänen mielestään kovalla helteellä koira on paras jättää kotiin, mutta jos on pakko ottaa se mukaan, niin silloin mieluiten tuollaisessa koiravaunussa. Koska siinä koira on paremmin helteeltä suojassa.

        Niin se onkin paremmin helteeltä suojassa siinä, se on faktajuttu eikä mitään mutua.


      • norjassakos vain
        Ursa kirjoitti:

        Minä olen täällä nähnyt koiravaunuja lähinnä valjakkoajajien ja puolustusvoimien käytössä, poliisi käyttää niitä kuulemma myös enenevässä määrin.

        http://www.tjenestehund.no/images/stories/Hengere/politihenger_2.jpg

        Tuohon kuumuuteen, eräs useita autoon lähes läkähtyneitä koiria helteellä vilvoitellut koirahoitaja kommentoi lehdessä että hänen mielestään kovalla helteellä koira on paras jättää kotiin, mutta jos on pakko ottaa se mukaan, niin silloin mieluiten tuollaisessa koiravaunussa. Koska siinä koira on paremmin helteeltä suojassa.

        pelastuskoiria kuljetetaan muissakin maissa peräkärryillä,osaakos muutkin googlettaa kuin sinä
        http://files.bos-fahrzeuge.info/vehicles/photos/9/1/8/0/36429-large.jpg


      • koira vaunu
        Ursa kirjoitti:

        Minä olen täällä nähnyt koiravaunuja lähinnä valjakkoajajien ja puolustusvoimien käytössä, poliisi käyttää niitä kuulemma myös enenevässä määrin.

        http://www.tjenestehund.no/images/stories/Hengere/politihenger_2.jpg

        Tuohon kuumuuteen, eräs useita autoon lähes läkähtyneitä koiria helteellä vilvoitellut koirahoitaja kommentoi lehdessä että hänen mielestään kovalla helteellä koira on paras jättää kotiin, mutta jos on pakko ottaa se mukaan, niin silloin mieluiten tuollaisessa koiravaunussa. Koska siinä koira on paremmin helteeltä suojassa.

        belgiassa vai hollannissako

        http://4.bp.blogspot.com/_nC-rHnb33a8/SZx_g3aqllI/AAAAAAAAFJE/KdJhmt9k4HE/s320/mouscron K9 remorque.jpg


      • uutta mulle

    • rj76

      On tullu reki/valjakko kisoissa nähtyä,eikä koirat näytä niissä kärsivän.. joissain olen nähnyt olevan jotain pattereilla toimivia led-valo hässäköitä ettei tarvi ihan pimeessä olla..

    • Ennemmin kuitenkin siihen tarkoitukseen valmistetussa tai ainakin kunnolla tehdyssä peräkärryssä kuin niissä tee-se-itse -systeemeissä mitä olen usein nähnyt aloittelevilla valjakkoharrastajilla. Siis että vaikka minkälaista koppia vaan laitetaan tavallisen peräkärryn päälle ja kiinnitetään "jotenkin".

      Perävaunussa hevosiakin kuljetetaan paikasta toiseen, ja esim. valjakkokoiria on vähän pakko monen kuljettaa auton takana... Jos on asianmukainen kärry ja kuski ei aja sen kanssa kuin kaistapää niin on kai se paljon turvallisempi sekä koiralle että autossa olijoille kuin esim. takapenkillä irrallaan oleva koira joita kyllä näkee todella paljon...

      • Myy-Pikkuinen

        Mielummin takapenkillä irrallan oleva koira kun hepposessa kärryssä.


      • Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        Mielummin takapenkillä irrallan oleva koira kun hepposessa kärryssä.

        No en tiedä mitä tarkoitat "hepposella kärryllä", mutta tarkoitan siis että mieluummin kunnollisessa peräkärryssä jossa on kunnon turvahäkkiä vastaavat tukevat boksit koirille, kuin irrallaan takapenkillä josta lentää äkkijarrutuksessa keskikonsolin yli ja törmäyksessä ehkä tuulilasin läpi...


      • Miten on?
        Ursa kirjoitti:

        No en tiedä mitä tarkoitat "hepposella kärryllä", mutta tarkoitan siis että mieluummin kunnollisessa peräkärryssä jossa on kunnon turvahäkkiä vastaavat tukevat boksit koirille, kuin irrallaan takapenkillä josta lentää äkkijarrutuksessa keskikonsolin yli ja törmäyksessä ehkä tuulilasin läpi...

        Aloittajalla on oikeus omaan mielipiteeseensä eikö totta? Voitko Ursa kertoa kuljettaisitko omia koiriasi vastaavassa perävaunussa kotiseutujesi huonoilla teillä?
        Minä en sillä huonoilla teillä jäätikköaikaan heittelehtivään/pompottavaan perävaunuun pakatun koiran matkustusmukavuus on todella huono verrattuna omistajaan joka istuu jousitetussa iskunvaimentimilla varustetussa hyvin korilla suojatussa autossa.Mahdollisessa kolaritilanteessa koira hyvin todenäköisesti menehtyy p.o. perävaunussa.


      • Miten on? kirjoitti:

        Aloittajalla on oikeus omaan mielipiteeseensä eikö totta? Voitko Ursa kertoa kuljettaisitko omia koiriasi vastaavassa perävaunussa kotiseutujesi huonoilla teillä?
        Minä en sillä huonoilla teillä jäätikköaikaan heittelehtivään/pompottavaan perävaunuun pakatun koiran matkustusmukavuus on todella huono verrattuna omistajaan joka istuu jousitetussa iskunvaimentimilla varustetussa hyvin korilla suojatussa autossa.Mahdollisessa kolaritilanteessa koira hyvin todenäköisesti menehtyy p.o. perävaunussa.

        Ja minullakin on oikeus omaan mielipiteeseeni, eikö totta?

        Kyllä uskaltaisin oman koirani laittaa koirankuljetukseen tarkoitettuun kunnolliseen perävaunuun, jos sen kanssa sitten ajettaisiin sen mukaan, että kyydissä on eläviä eläimiä.

        Törmäystilanteessa fysiikan lait on ihan samat peräkärryssä kuin autossakin eli nopeuden kaksinkertaistuessa massa nelinkertaistuu. Irtaallaan avoimessa tilassa olevalla koiralla ihan kuten ihmiselläkin on pienemmät mahdollisuudet selvitä törmäyksestä kuin turvavöissä tai oikean kokoisessa häkissä / lokerossa olevalla koiralla. Voi tietysti siitäkin olla eri mieltä mutta suosittelisin ainakin katsomaan törmäystestien videoita ja lukemaan aiheesta ihan ajatuksen kanssa.


      • Miten on 2 ?
        Miten on? kirjoitti:

        Aloittajalla on oikeus omaan mielipiteeseensä eikö totta? Voitko Ursa kertoa kuljettaisitko omia koiriasi vastaavassa perävaunussa kotiseutujesi huonoilla teillä?
        Minä en sillä huonoilla teillä jäätikköaikaan heittelehtivään/pompottavaan perävaunuun pakatun koiran matkustusmukavuus on todella huono verrattuna omistajaan joka istuu jousitetussa iskunvaimentimilla varustetussa hyvin korilla suojatussa autossa.Mahdollisessa kolaritilanteessa koira hyvin todenäköisesti menehtyy p.o. perävaunussa.

        Ursalla on oikeus omaan mielipiteeseen, vaikka se nyt poikkeaisi aloittajan mielipiteestä.
        Sinulla on varsin erikoinen tapa ilmaista mielipiteesi vastaukseen joka poikkeaa aloittajan mielipiteestä.


      • 5+13
        Miten on? kirjoitti:

        Aloittajalla on oikeus omaan mielipiteeseensä eikö totta? Voitko Ursa kertoa kuljettaisitko omia koiriasi vastaavassa perävaunussa kotiseutujesi huonoilla teillä?
        Minä en sillä huonoilla teillä jäätikköaikaan heittelehtivään/pompottavaan perävaunuun pakatun koiran matkustusmukavuus on todella huono verrattuna omistajaan joka istuu jousitetussa iskunvaimentimilla varustetussa hyvin korilla suojatussa autossa.Mahdollisessa kolaritilanteessa koira hyvin todenäköisesti menehtyy p.o. perävaunussa.

        Sinä trolli se oot itkemässä että sulle ei anneta oikeutta mielipiteeseen heti kun keskusteluun tulee porukkaa jolla on enemmän tietoo asiasta ku sulla!
        Kaks kertaa oot nähny koirankuljetusvaunun ja sen perusteella tiedät et se on koiralle vaarallinen ja epämukava paikka! Ootko käyny missään kansainvälisissä koiratapahtumissa, sielä niitä vaunuja näkee ja voisit saada faktatietoo, ja mitenkäs valjakkoajajien pitäis kuljettaa koiriaan kun ne lähtee kisaamaan, 10 huskya takapenkille niinkö?


      • Miten on 2 ? kirjoitti:

        Ursalla on oikeus omaan mielipiteeseen, vaikka se nyt poikkeaisi aloittajan mielipiteestä.
        Sinulla on varsin erikoinen tapa ilmaista mielipiteesi vastaukseen joka poikkeaa aloittajan mielipiteestä.

        Mitäs erikoista tuossa tavassa oli, siinähän kerrottiin mielipide, eikös se ole keskustelun tarkoitus? :)


      • ajattelua kehiin
        Ursa kirjoitti:

        Ja minullakin on oikeus omaan mielipiteeseeni, eikö totta?

        Kyllä uskaltaisin oman koirani laittaa koirankuljetukseen tarkoitettuun kunnolliseen perävaunuun, jos sen kanssa sitten ajettaisiin sen mukaan, että kyydissä on eläviä eläimiä.

        Törmäystilanteessa fysiikan lait on ihan samat peräkärryssä kuin autossakin eli nopeuden kaksinkertaistuessa massa nelinkertaistuu. Irtaallaan avoimessa tilassa olevalla koiralla ihan kuten ihmiselläkin on pienemmät mahdollisuudet selvitä törmäyksestä kuin turvavöissä tai oikean kokoisessa häkissä / lokerossa olevalla koiralla. Voi tietysti siitäkin olla eri mieltä mutta suosittelisin ainakin katsomaan törmäystestien videoita ja lukemaan aiheesta ihan ajatuksen kanssa.

        Tärkein asia lienee kuitenkin ihmisten turvallisuus, vaikka koiran elämä on toki arvokas. Koira on siinä mielessä onnekas että jos se loukkaantuu kovin pahasti onnettomuudessa, se armahdetaan tuskistaan. Ei joudu elämään esimerkiksi neliraajahalvautuneena.

        Tappavimmat kolarit ovat nokkakolareita. Jos silloin koira on irti takapenkillä se syöksyy kuin ohjus edessä istuvien päälle ja voi aiheuttaa todella vakavia vammoja ihmisille. Kuinka paljon lohduttaa loppuikänsä pyörätuolissa istuvaa kuljettajaa se että koira on hänen mielestään matkustanut mukavasti?

        Olen nähnyt törmäystestejä. Jo 30 kilometrin tuntivauhdissa takapenkillä ilman vöitä istuva lapsi (testissä tieténkin lasta vastaava nukke) sinkoutui tuulilasin läpi ulos autosta. Hyi s..na!!! Miettikää!


      • ajattelua kehiin kirjoitti:

        Tärkein asia lienee kuitenkin ihmisten turvallisuus, vaikka koiran elämä on toki arvokas. Koira on siinä mielessä onnekas että jos se loukkaantuu kovin pahasti onnettomuudessa, se armahdetaan tuskistaan. Ei joudu elämään esimerkiksi neliraajahalvautuneena.

        Tappavimmat kolarit ovat nokkakolareita. Jos silloin koira on irti takapenkillä se syöksyy kuin ohjus edessä istuvien päälle ja voi aiheuttaa todella vakavia vammoja ihmisille. Kuinka paljon lohduttaa loppuikänsä pyörätuolissa istuvaa kuljettajaa se että koira on hänen mielestään matkustanut mukavasti?

        Olen nähnyt törmäystestejä. Jo 30 kilometrin tuntivauhdissa takapenkillä ilman vöitä istuva lapsi (testissä tieténkin lasta vastaava nukke) sinkoutui tuulilasin läpi ulos autosta. Hyi s..na!!! Miettikää!

        Tämä tuntuu melkein kohtalon ivalta nyt tämän keskustelun aikana mutta meidän lähellä on sillan luona ollut kolari, toisessa autossa oli meidän naapurin spanieli jota kuljettaja oli tuomassa kotiin. Kuljettaja on sairaalassa ja koira karkuteillä, se on nähty täällä kotinsa lähellä ja on loukkaantunut mutta ilmeisesti shokissa ja juossut maastoon karkuun. Jälkikoirat on hälytetty tänne ja minun mieskin on lähdössä etsimään sitä koiraa, minun pitää lähteä töihin mutta laitan kaikki sormet ja varpaat ristiin ja toivon että ajaja ei ole pahasti loukkaantunut ja että koira löytyy äkkiä ja toivottavasti toipuu.


      • Ursa kirjoitti:

        Tämä tuntuu melkein kohtalon ivalta nyt tämän keskustelun aikana mutta meidän lähellä on sillan luona ollut kolari, toisessa autossa oli meidän naapurin spanieli jota kuljettaja oli tuomassa kotiin. Kuljettaja on sairaalassa ja koira karkuteillä, se on nähty täällä kotinsa lähellä ja on loukkaantunut mutta ilmeisesti shokissa ja juossut maastoon karkuun. Jälkikoirat on hälytetty tänne ja minun mieskin on lähdössä etsimään sitä koiraa, minun pitää lähteä töihin mutta laitan kaikki sormet ja varpaat ristiin ja toivon että ajaja ei ole pahasti loukkaantunut ja että koira löytyy äkkiä ja toivottavasti toipuu.

        minä pidän myös peukut pystyssä.


      • Miten on?
        5+13 kirjoitti:

        Sinä trolli se oot itkemässä että sulle ei anneta oikeutta mielipiteeseen heti kun keskusteluun tulee porukkaa jolla on enemmän tietoo asiasta ku sulla!
        Kaks kertaa oot nähny koirankuljetusvaunun ja sen perusteella tiedät et se on koiralle vaarallinen ja epämukava paikka! Ootko käyny missään kansainvälisissä koiratapahtumissa, sielä niitä vaunuja näkee ja voisit saada faktatietoo, ja mitenkäs valjakkoajajien pitäis kuljettaa koiriaan kun ne lähtee kisaamaan, 10 huskya takapenkille niinkö?

        Mistä sinä päättelet että minä olen mielestäsi nähnyt kaksi kertaa koirankuljetusvaunun?


      • ajattelua kehiin
        Ursa kirjoitti:

        Tämä tuntuu melkein kohtalon ivalta nyt tämän keskustelun aikana mutta meidän lähellä on sillan luona ollut kolari, toisessa autossa oli meidän naapurin spanieli jota kuljettaja oli tuomassa kotiin. Kuljettaja on sairaalassa ja koira karkuteillä, se on nähty täällä kotinsa lähellä ja on loukkaantunut mutta ilmeisesti shokissa ja juossut maastoon karkuun. Jälkikoirat on hälytetty tänne ja minun mieskin on lähdössä etsimään sitä koiraa, minun pitää lähteä töihin mutta laitan kaikki sormet ja varpaat ristiin ja toivon että ajaja ei ole pahasti loukkaantunut ja että koira löytyy äkkiä ja toivottavasti toipuu.

        Tässäkin yksi puoli asiaan.

        Eli koiran ollessa autossa irti se pääsee monesti ulos vapaaksi viimeistään kun pelastustyöntekijät tulevat paikalle. Heidän ensisijainen ja tärkein tehtävänsä on aina pelastaa ihmishenkiä ja saada heidät ulos autosta, ei huolehtia siitä että koira ei pääse juoksemaan tielle.

        Pelästynyt, shokissa oleva eläin juoksee vauhkona tielle ja voi jäädä auton alle. Ei varmaan juuri kolaripaikalla mutta se voi lähteä juoksemaan täyttä vauhtia tietä pitkin karkuun kamalaa tilannetta.

        Eli koirat turvavöihin tai häkkiin! Toivon tietenkin parasta naapurinne koiralle ja auton kuljettajalle, samoin kolarin toiselle osapuolelle. Onnettomuuksia sattuu, kukaan ei ole niin hyvä ja pätevä ettei koskaan voi joutua onnettomuuteen. Jos ei itse tee kohtalokasta virhettä, joku toinen voi tehdä.


      • 11+9
        Miten on? kirjoitti:

        Mistä sinä päättelet että minä olen mielestäsi nähnyt kaksi kertaa koirankuljetusvaunun?

        Aloituksesta sai sen käsityksen... ;)))))))))))))))))))))))))))))))


      • Miten on?
        11+9 kirjoitti:

        Aloituksesta sai sen käsityksen... ;)))))))))))))))))))))))))))))))

        Luit toisen henkilön tekemän aloituksen ja siitä päättelit minun kokemuksiani? Oletpa omituinen


      • niihän sä väititkin
        Miten on? kirjoitti:

        Luit toisen henkilön tekemän aloituksen ja siitä päättelit minun kokemuksiani? Oletpa omituinen

        Ai niinku pula-aho ja ex-sakuli oli eri henkilöitä? ;))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


      • Miten on?
        niihän sä väititkin kirjoitti:

        Ai niinku pula-aho ja ex-sakuli oli eri henkilöitä? ;))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Voitko selittää mitä yrität saada sanotuksi? Miten Sakuli liittyy sinun minulle keksimääsi elämään? Et vieläkään kertonut mihin perustat väitteesi minun näkemistäni koirankuljetusvaunuista.


      • Et silleesti.
        Miten on 2 ? kirjoitti:

        Ursalla on oikeus omaan mielipiteeseen, vaikka se nyt poikkeaisi aloittajan mielipiteestä.
        Sinulla on varsin erikoinen tapa ilmaista mielipiteesi vastaukseen joka poikkeaa aloittajan mielipiteestä.

        Kyllä täällä on muillakin oikeus mielipiteisiin kuin vaan tuolla piilosefulla, ja kierolla savolaisella.


      • Täh ?
        5+13 kirjoitti:

        Sinä trolli se oot itkemässä että sulle ei anneta oikeutta mielipiteeseen heti kun keskusteluun tulee porukkaa jolla on enemmän tietoo asiasta ku sulla!
        Kaks kertaa oot nähny koirankuljetusvaunun ja sen perusteella tiedät et se on koiralle vaarallinen ja epämukava paikka! Ootko käyny missään kansainvälisissä koiratapahtumissa, sielä niitä vaunuja näkee ja voisit saada faktatietoo, ja mitenkäs valjakkoajajien pitäis kuljettaa koiriaan kun ne lähtee kisaamaan, 10 huskya takapenkille niinkö?

        Ei noita koiravaunuja missään kansainvälisissä näyttelyissä ainakaan pohjoismaissa näy, paljon olen kiertänyt.
        Valjakkokisoissa kyllä Saanan kupeessa näin kerran 8 koiravaunua.


      • Myy-Pikkuinen
        Ursa kirjoitti:

        No en tiedä mitä tarkoitat "hepposella kärryllä", mutta tarkoitan siis että mieluummin kunnollisessa peräkärryssä jossa on kunnon turvahäkkiä vastaavat tukevat boksit koirille, kuin irrallaan takapenkillä josta lentää äkkijarrutuksessa keskikonsolin yli ja törmäyksessä ehkä tuulilasin läpi...

        No justhan sä mainitsit aloittelevien harrastajien viritelmät, se on heppoinen ja niin on tuokin minkä Haukullinen linkitti, mun mielestä. Ja muutenkaan en laittais omaa koiraa tuollaiseen koppiin.


      • en lähtis kyytiin
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        No justhan sä mainitsit aloittelevien harrastajien viritelmät, se on heppoinen ja niin on tuokin minkä Haukullinen linkitti, mun mielestä. Ja muutenkaan en laittais omaa koiraa tuollaiseen koppiin.

        Et tietenkään kun sun mielestä sillä on turvallista irrallaan takapenkillä.


      • maailmalla on
        Täh ? kirjoitti:

        Ei noita koiravaunuja missään kansainvälisissä näyttelyissä ainakaan pohjoismaissa näy, paljon olen kiertänyt.
        Valjakkokisoissa kyllä Saanan kupeessa näin kerran 8 koiravaunua.

        No, laitan heti kuvia, kun löydän skannerin täältä muuttotavaroiden keskeltä .Muistaakseni kuvasin niitä, kun olivat mulle ihan uus juttu.


      • Myy-Pikkuinen
        en lähtis kyytiin kirjoitti:

        Et tietenkään kun sun mielestä sillä on turvallista irrallaan takapenkillä.

        Mitäs se sinulle kuuluu kuin mä koiraani autossa kuljetan. Jos se jarruttaessa mun niskaan sieltä tulee niin aika hyvin tähdätty.


      • maailman ihmeitä
        maailmalla on kirjoitti:

        No, laitan heti kuvia, kun löydän skannerin täältä muuttotavaroiden keskeltä .Muistaakseni kuvasin niitä, kun olivat mulle ihan uus juttu.

        Manner-euroopassa yleinen näky. Kuumalla varsinkin noissa on koiralle paljo mukavammat oltavat ku autossa mihin voi aurinko porottaa suoraan koiraan. Niissä on tuuletussysteemit suunniteltu eläimille sopiviks ja parhaissa on vielä ilmastointikin.


      • majorica kirjoitti:

        minä pidän myös peukut pystyssä.

        :) Kiitoksia siitä, se koira on löytynyt ja viety eläinlääkärille mutta en tiedä miten sen on käynyt, tärkeintä kuitenkin että se sai apua.


      • ?

        Miksi takapenkillä,miksi ei peräkärryssä?


      • johan on taas ja sil
        ? kirjoitti:

        Miksi takapenkillä,miksi ei peräkärryssä?

        No, mietippä sitä.
        Jos sulla on 1 koira niin ostatko silloin monen koiran peräkärryn ???

        Taitaa olla ihan liian vaikea ajatustehtävä sulle, reppana..........


      • Myy-Pikkuinen

        Niin edelleen se on aika hyvin tähdätty jos se minun niskaani takapenkiltä tulee. =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


      • !
        johan on taas ja sil kirjoitti:

        No, mietippä sitä.
        Jos sulla on 1 koira niin ostatko silloin monen koiran peräkärryn ???

        Taitaa olla ihan liian vaikea ajatustehtävä sulle, reppana..........

        Jos muiden pitää mielestäsi kuljettaa koiraan peräkärryssä niin tekisit myös itse niin.


      • ettäs tiedät
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        Niin edelleen se on aika hyvin tähdätty jos se minun niskaani takapenkiltä tulee. =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Kerta se on ensimmäinenkin......................


      • nähnyt ja kuullut
        ettäs tiedät kirjoitti:

        Kerta se on ensimmäinenkin......................

        Ja monesti ensimmäinen kerta on myös viimeinen....


      • ajattele aivoillas
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        Mielummin takapenkillä irrallan oleva koira kun hepposessa kärryssä.

        sitä ei muuten korvaa vakuutuskaan jos koira on takapenkillä irrallaan,ei sun ei koiran ...


      • Myy-Pikkuinen
        ettäs tiedät kirjoitti:

        Kerta se on ensimmäinenkin......................

        edelleen se on aika hyvin tähdätty jos se mun niskaan takapenkiltä tulee. :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


      • :DDDDDDDDDDDDDDDDD
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        edelleen se on aika hyvin tähdätty jos se mun niskaan takapenkiltä tulee. :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        Kerta se on ensimmäinenkin......................
        Ja monesti ensimmäinen kerta on myös viimeinen....
        ja siinä menee sitten se koirakin..............


      • Myy-Pikkuinen

        Niin ja olkoot niis kärryissä vaikka joulupukki niin mun koiraa en sellaiseen paskaan laittais tukehtumaan.


    • kyllä taitaa olla paljon turvallisempi kuljetusmuoto koiralle kun että koira istuu autossa etu tai takapenkillä taikka takatilassa ilman häkkiä tai turvavyötä. nuissa kuljetusvaunuissa on myös koneellinen ilmanvaihto jotta ei ole kuumia kesälläkään. myös valot on siellä ettei ne koirat pimeesä ole. lukekaa tekninen tieto myös. kärryissä on myös nastarenkaart talvella.

      http://www.wt-metall.se/modeller/campeon

      • Moiii davaaa

        Davaaaaa tuu poies täältä takasin chattiin


      • hyviä neuvoja saanut

        Moni autossa stressaava koira rauhoittuu kun näköala ulos estetään, koiralle siis pimeä koppi on turvapaikka. Sitäpaitsi ikkunasta ulos katsominen voi koirallakin aiheuttaa pahoinvointia jos katsoo sivuikkunasta tienlaitaa isossa vauhdissa.


      • 19+12

        Väitätkö että valjakkokoirien matkustaminen on erityisen vaarallista koska ne ovat auton perässä perävaunussa? Onko oma koirasi milloinkaan matkustanut koirien perävaunussa?


      • 19+12
        19+12 kirjoitti:

        Väitätkö että valjakkokoirien matkustaminen on erityisen vaarallista koska ne ovat auton perässä perävaunussa? Onko oma koirasi milloinkaan matkustanut koirien perävaunussa?

        Viesti johon vastasin poistui.


      • Myy-Pikkuinen

        Koneellinen...akulla ne toimii. Nykyään kesät on niin kuumia koirille että jotenkin arvelluttaa kuin tehokas se tuuletin on.
        Ei, minä en koiraani laittais tuollaisen lootaan jossa en itse voi sitä vahtia ja olla varma että sillä on kaikki ok.


      • Turvavaljaat
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        Koneellinen...akulla ne toimii. Nykyään kesät on niin kuumia koirille että jotenkin arvelluttaa kuin tehokas se tuuletin on.
        Ei, minä en koiraani laittais tuollaisen lootaan jossa en itse voi sitä vahtia ja olla varma että sillä on kaikki ok.

        *Reps!!!*
        Ei kait akkua tarttis, ellei sitä ilmanvaihtoa pyörittäis...hmmm...KONE??? :DDDDD

        No, asiaan: autoillessa mun koira on turvavöissä takapenkillä _aina_!!! Pikkasen voisin vierastaa tollasta kärryä. Mutta kun en oo tutustunut, niin enpä sano puolesta enkä vastaan.


      • voi tietenki olla
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        Koneellinen...akulla ne toimii. Nykyään kesät on niin kuumia koirille että jotenkin arvelluttaa kuin tehokas se tuuletin on.
        Ei, minä en koiraani laittais tuollaisen lootaan jossa en itse voi sitä vahtia ja olla varma että sillä on kaikki ok.

        Mites ravihevoset, onks hevosvaunusta kamerayhteys autoon ?


      • Ei montaa tuntia
        Turvavaljaat kirjoitti:

        *Reps!!!*
        Ei kait akkua tarttis, ellei sitä ilmanvaihtoa pyörittäis...hmmm...KONE??? :DDDDD

        No, asiaan: autoillessa mun koira on turvavöissä takapenkillä _aina_!!! Pikkasen voisin vierastaa tollasta kärryä. Mutta kun en oo tutustunut, niin enpä sano puolesta enkä vastaan.

        Montako tuntia mielestäsi akusta riittää virtaa ilmanvaihtokoneen käyttämiseen?


      • .
        19+12 kirjoitti:

        Viesti johon vastasin poistui.

        Niinhän se sano et täytyy lähtee töihi, siäl se ny poistelee.


      • Nauraanauraanaura:=)
        hyviä neuvoja saanut kirjoitti:

        Moni autossa stressaava koira rauhoittuu kun näköala ulos estetään, koiralle siis pimeä koppi on turvapaikka. Sitäpaitsi ikkunasta ulos katsominen voi koirallakin aiheuttaa pahoinvointia jos katsoo sivuikkunasta tienlaitaa isossa vauhdissa.

        Ja höpön höpöt, et sitte tiedä koirista yhtään mitään, ainakaan autoilevista koirista.


      • On!
        voi tietenki olla kirjoitti:

        Mites ravihevoset, onks hevosvaunusta kamerayhteys autoon ?

        On niissä, ainakin hyvinvarustelluissa, tutulla on kaksi hevoskärryä joissa on kamerayhteys kuljetuskärryyn, ja noissa kärryssä on ikkunat hevosen päänkorkeudella.


      • 12+4
        Nauraanauraanaura:=) kirjoitti:

        Ja höpön höpöt, et sitte tiedä koirista yhtään mitään, ainakaan autoilevista koirista.

        Täh?! ihan yleinen ohje toi että peittää koiran häkin jos se on rauhaton!


      • ei oo totta!!
        Ei montaa tuntia kirjoitti:

        Montako tuntia mielestäsi akusta riittää virtaa ilmanvaihtokoneen käyttämiseen?

        No kuules ku se akku latautuu koko ajan ku autoo ajetaan, niinku akut yleensä tekee!!

        Mistä sä kuvittelet että peräkärryihin tulee muuten virta jarruvaloihin jne? No kuule yllättäen vetoautosta!


      • sisäpiirin tietoa
        On! kirjoitti:

        On niissä, ainakin hyvinvarustelluissa, tutulla on kaksi hevoskärryä joissa on kamerayhteys kuljetuskärryyn, ja noissa kärryssä on ikkunat hevosen päänkorkeudella.

        Niin noissa koiravaunuissakin on, hyvinvarustelluissa, ja sit niissä on telkkarit ja elokuvakanavat että koira saa kattoo haluamaansa filmiä matkalla.


      • Myy-Pikkuinen
        Turvavaljaat kirjoitti:

        *Reps!!!*
        Ei kait akkua tarttis, ellei sitä ilmanvaihtoa pyörittäis...hmmm...KONE??? :DDDDD

        No, asiaan: autoillessa mun koira on turvavöissä takapenkillä _aina_!!! Pikkasen voisin vierastaa tollasta kärryä. Mutta kun en oo tutustunut, niin enpä sano puolesta enkä vastaan.

        Juu ja joissakin malleissa niis on ihan oma akku joka ajaessa latautuu, mut mitäs jos siihen tulee se sähkövika eikä sitä omistaja tarkista lainkaan tai harvoin.


      • Myy-Pikkuinen
        voi tietenki olla kirjoitti:

        Mites ravihevoset, onks hevosvaunusta kamerayhteys autoon ?

        Harvoja ravihevosia enää kuljetetaan perävaunulla, tao sanotaan näin että se on vähenemään päin ja aikas paljonkin. Se on pikemmin ratsujen juttu.

        Niin ja mä puhuin koirasta, en hevosesta.


      • Myy-Pikkuinen
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        Harvoja ravihevosia enää kuljetetaan perävaunulla, tao sanotaan näin että se on vähenemään päin ja aikas paljonkin. Se on pikemmin ratsujen juttu.

        Niin ja mä puhuin koirasta, en hevosesta.

        Jatkan vielä tähän että millos sä olet nähnyt hevosta kuljetettavan auton takapenkillä??


      • Myy-Pikkuinen
        sisäpiirin tietoa kirjoitti:

        Niin noissa koiravaunuissakin on, hyvinvarustelluissa, ja sit niissä on telkkarit ja elokuvakanavat että koira saa kattoo haluamaansa filmiä matkalla.

        Lukaseppa tuo.

        http://www.nettikone.com/volvo/fl-6-10/783559


      • Myy-Pikkuinen
        sisäpiirin tietoa kirjoitti:

        Niin noissa koiravaunuissakin on, hyvinvarustelluissa, ja sit niissä on telkkarit ja elokuvakanavat että koira saa kattoo haluamaansa filmiä matkalla.

        Ja tuolta niitä kameroita saa ostettua.

        http://www.jmatikainen.fi/


      • ehhhhh
        voi tietenki olla kirjoitti:

        Mites ravihevoset, onks hevosvaunusta kamerayhteys autoon ?

        Saahan sen kamerayhteyden vaikka ihan normi peräkärrystä autoon jos niin haluaa, ei ole kovin vaikee juttu asentaa.


      • Myy-Pikkuinen
        ei oo totta!! kirjoitti:

        No kuules ku se akku latautuu koko ajan ku autoo ajetaan, niinku akut yleensä tekee!!

        Mistä sä kuvittelet että peräkärryihin tulee muuten virta jarruvaloihin jne? No kuule yllättäen vetoautosta!

        Joissakin nois malleissa on ihan oma akkunsa ja kyse olikin siitä että jos siihen tuleekin vikaa. Eksä niinku tajua lainkaan...


      • 6+7
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        Joissakin nois malleissa on ihan oma akkunsa ja kyse olikin siitä että jos siihen tuleekin vikaa. Eksä niinku tajua lainkaan...

        Tuuletus niissä toimii ilman ilmastointiakin. Helppo homma on myös laittaa vaikka langaton lämpömittari sinne jos haluaa koko ajan tietää lämpötilan. Koirien pitäisi muuten päästä aika usein ulos jaloittelemaan riippumatta siitä missä ne matkuvastavat....


      • Myy-Pikkuinen
        6+7 kirjoitti:

        Tuuletus niissä toimii ilman ilmastointiakin. Helppo homma on myös laittaa vaikka langaton lämpömittari sinne jos haluaa koko ajan tietää lämpötilan. Koirien pitäisi muuten päästä aika usein ulos jaloittelemaan riippumatta siitä missä ne matkuvastavat....

        Mä olen sitä mieltä että kesähelteillä se tuuletus ei taatustii riitä, kyllä se vaatii sen kunnollisen ilmastoinnin sinne.


      • 2+15
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        Mä olen sitä mieltä että kesähelteillä se tuuletus ei taatustii riitä, kyllä se vaatii sen kunnollisen ilmastoinnin sinne.

        Sinun asiantuntemuksesi on tullut esille.


      • Myy-Pikkuinen
        2+15 kirjoitti:

        Sinun asiantuntemuksesi on tullut esille.

        Eihän tuo vaadi kun vähän maalaisjärkee ko asia.


      • Huhuhuhuhuhuh =)))))
        12+4 kirjoitti:

        Täh?! ihan yleinen ohje toi että peittää koiran häkin jos se on rauhaton!

        No en tunne sääntöjä jotka koskee nuita heikkohermoisia koiria, itselläni nuita pipipäitä ei ole koskaan ollut, mutta kyllä ne vaikeudet on kohdattava eikä piiloteta niitä, eihän niistä muuten selviä ikinä. Heitätkö itsellesikin hupun niskaan kun kohtaat asian joka saa sinut rauhattomaksi.
        Kaikenlaisia koiranomistajia, huh huh.


      • hakattuhulluxi(><)
        Huhuhuhuhuhuh =))))) kirjoitti:

        No en tunne sääntöjä jotka koskee nuita heikkohermoisia koiria, itselläni nuita pipipäitä ei ole koskaan ollut, mutta kyllä ne vaikeudet on kohdattava eikä piiloteta niitä, eihän niistä muuten selviä ikinä. Heitätkö itsellesikin hupun niskaan kun kohtaat asian joka saa sinut rauhattomaksi.
        Kaikenlaisia koiranomistajia, huh huh.

        Aivan samaa mieltä. Toisaalta aloittajahan on kertonutkin lopettaneensa hulluksi tulleen koiransa.


    • miksi,

      tämäkin on klikattu;Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä

      • 2x17

        Jos osaat kattoo kellonajat niin näet ettei väittämäsi pidä paikkaansa.

        Epäilen että aloittaja on itse klikannut aloituksen koska löytyi liikaa perusteltuja mielipiteitä.


      • Taas män pieleen
        2x17 kirjoitti:

        Jos osaat kattoo kellonajat niin näet ettei väittämäsi pidä paikkaansa.

        Epäilen että aloittaja on itse klikannut aloituksen koska löytyi liikaa perusteltuja mielipiteitä.

        Miss marple, ei susta kunnon dekkaristii tuu.


      • Koita kestää !
        2x17 kirjoitti:

        Jos osaat kattoo kellonajat niin näet ettei väittämäsi pidä paikkaansa.

        Epäilen että aloittaja on itse klikannut aloituksen koska löytyi liikaa perusteltuja mielipiteitä.

        Että oikein sinä epäilet ja sitten se mielestäsi on jo tottakin. Nyt tuotan sinulle valtavan järkytyksen, tiedän satavarmaksi, ettei aloittaja ole ollut klikkaamassa täällä tänään mitään.


      • ..........

        Miksi pitää tulla asialliseen ketjuun häiriköimään ja haukkumaan??
        Majo on kommentoinut asiallisesti, Ursa on kommentoinut asiallisesti ja turkulaista en näe ketjussa.


      • 10+7
        .......... kirjoitti:

        Miksi pitää tulla asialliseen ketjuun häiriköimään ja haukkumaan??
        Majo on kommentoinut asiallisesti, Ursa on kommentoinut asiallisesti ja turkulaista en näe ketjussa.

        Katsohan peiliin niin näet turkulaisen.


      • .......
        10+7 kirjoitti:

        Katsohan peiliin niin näet turkulaisen.

        Ei pidä paikkaansa.


      • 08bkjhpb
        .......... kirjoitti:

        Miksi pitää tulla asialliseen ketjuun häiriköimään ja haukkumaan??
        Majo on kommentoinut asiallisesti, Ursa on kommentoinut asiallisesti ja turkulaista en näe ketjussa.

        voe ummukka ookkonää nii pukeli että edes tajuu mittää


    • issu56

      No huh-huh, ei ikipäivänä tulisi mieleenkään kuljettaa koiria moisessa. Kyllä ne on aina kuskaantuneet nättelyvuosinakin ihan samassa autossa kuin mekin.

      Olen sitä mieltä, että jos koirat ei sovi samaan autoon ihmisten kanssa, niin silloin niitä ei pitäisi edes hommata...ei ainuttakaan!

      • 6+15

        Niinku koiravaljakkokoirat?


      • !
        6+15 kirjoitti:

        Niinku koiravaljakkokoirat?

        Vaikutat suhtautuvan väheksyvästi vetokoirarotuihin, jankutat että ne voi laittaa peräkärryyn, niitä ei sinun mielestäsi voi kuljettaa auton sisällä.


      • niinku?
        ! kirjoitti:

        Vaikutat suhtautuvan väheksyvästi vetokoirarotuihin, jankutat että ne voi laittaa peräkärryyn, niitä ei sinun mielestäsi voi kuljettaa auton sisällä.

        Onks se turvallisempaa jos autossa on sisällä parikymmentä koiraa?


      • 2+14
        niinku? kirjoitti:

        Onks se turvallisempaa jos autossa on sisällä parikymmentä koiraa?

        Auton kori on aina turvallisempi kuin kevyt perävaunu. Me kuljetamme huskyjamme vw transporterilla jossa jokaiselle koiralle on oma looshinsa.minun koirani ovat minulle niin rakkaita että en milloinkaan minnekään peräkärryyn niitä pakkaisi.


      • ON SE, kaikille.
        niinku? kirjoitti:

        Onks se turvallisempaa jos autossa on sisällä parikymmentä koiraa?

        Jos minä harrastaisin vetokoiria, niin minä hankkisin tilavan pakettiauton, ja sinne perälle selkäni taakse mihin minulla olisi näkö ja kuulo yhteys rakennuttaisin niille kiinteät häkit, missään tapauksessa en koiria mihinkään irralliseen vetokärryyn laittaisi.


      • 7+3
        2+14 kirjoitti:

        Auton kori on aina turvallisempi kuin kevyt perävaunu. Me kuljetamme huskyjamme vw transporterilla jossa jokaiselle koiralle on oma looshinsa.minun koirani ovat minulle niin rakkaita että en milloinkaan minnekään peräkärryyn niitä pakkaisi.

        Kävipäs sellanenkin ihme tossa vt nelosella että sellanen transportteri meni nurin mut perävaunu pysy pystyssä, siinoli muuttokuorma matkalla.

        Ei kukaan loukkaantunu mikä on tärkein asia.


      • 12+6
        ON SE, kaikille. kirjoitti:

        Jos minä harrastaisin vetokoiria, niin minä hankkisin tilavan pakettiauton, ja sinne perälle selkäni taakse mihin minulla olisi näkö ja kuulo yhteys rakennuttaisin niille kiinteät häkit, missään tapauksessa en koiria mihinkään irralliseen vetokärryyn laittaisi.

        Juuri niin me olemme tehneet. Koirat ovat omilla paikoillaan lämpimän auton sisällä eivätkä kovassa pakkasessa kevyessä perävaunussa.


      • Myy-Pikkuinen
        niinku? kirjoitti:

        Onks se turvallisempaa jos autossa on sisällä parikymmentä koiraa?

        Oho, miten sä saat mahtuun 4 koiralle tehtyyn perävaunuun mahtuun 20 koiraa??


      • 10+9
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        Oho, miten sä saat mahtuun 4 koiralle tehtyyn perävaunuun mahtuun 20 koiraa??

        Missä joku on väittäny saavansa 4 koiralle tehtyyn perävaunuun 20 koiraa????


      • Myy-Pikkuinen
        10+9 kirjoitti:

        Missä joku on väittäny saavansa 4 koiralle tehtyyn perävaunuun 20 koiraa????

        Hoksasit sentään!! =))))

        Mut milloin olet nähnyt henkilöautossa 20 koiraa??


      • just joo............

        Autossa irrallaan , nehän onkin silloin paremmassa turvassa..............buahhaahhaaaaa..........

        Kyllä on aika ajanut sunkin ohitsesi ja lujaa....................


    • u67j

      Mun käsityksen mukaan nuo arktisemmat rodut (huskyt,malamuutit ym.vetokoirat) kestää aika hyvin tota kylmää,ettei ne siellä autossa talvella mitään erityisiä lämmityksiä tarvi :P

    • tulinnäinihmettelin

      - erään rodun erkkarissa KAIKKI koira ihmiset tuomitsi koiraa kuljetettiin peräkärryssä, ehkä tämän ketjun "kymmenet" asiantuntijat tietävät peräkärryistä enemmän?

      • Aijaa!

        Haloo hei! Ei rekikoiraharrastajat vaaranna koiriaan. Heille ne koulutetut harrastusta varten olevat koirat ovat arvokkaita. Eivät he koiriensa turvallisuutta vaaranna.


    • 6+8

      Taas on ketju klikattu, yritetään siis omia tyhmyyksiä näköjään poistaa . MUTTA talteen on otettu joka ikinen viesti!!!!

    • Myy-Pikkuinen

      On se kumma kun nuo ei tajua että toiset ei noihin huteriin koppeihin koiriansa laittais. Hirvee vääntö että missä niitä käytetään, kuka niitä käyttää ja miten ne toimii!! =))))))))))))))))))))

      Vähänkö niiltä on karannut mopo käsistä ja ymmärrys. :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      • heh heh heh

        No mites sä nyt noin ratkesit, tosiasioitahan tässä ketjussa vaan on tuotu esille. Kun tuntuu tuo tietämys asioista olevan aika rajallista monilla.......


      • 11+5

        Mikä vääntö?
        Tässä vaan keskustellaan asiasta, mikä siinä on niin ihmeellistä? Jotkut ei laittais koiraa tollaseen, jotkut niitä käyttää ja siitä keskustellaan. Jotkut ei kato hankkis koiraa ollenkaan, ja jotkut taas ei koskaan hankkis hevosta ku se ei mahu henkilöautoon.... saahan asioista keskustella, eikös vaan?


      • heh heh heh

        Niin ja montakos kertaa oma koiras on ollu tuollaisessa, montako kertaa olet ajanut tuollaisen kanssa, kun kerran väität että on hutera? Vastauksen kyllä voi päätellä väittämästäsi, se on nolla.


      • Myy-Pikkuinen
        heh heh heh kirjoitti:

        No mites sä nyt noin ratkesit, tosiasioitahan tässä ketjussa vaan on tuotu esille. Kun tuntuu tuo tietämys asioista olevan aika rajallista monilla.......

        Mikä tietämys ja mistä asiasta??


      • Myy-Pikkuinen
        heh heh heh kirjoitti:

        Niin ja montakos kertaa oma koiras on ollu tuollaisessa, montako kertaa olet ajanut tuollaisen kanssa, kun kerran väität että on hutera? Vastauksen kyllä voi päätellä väittämästäsi, se on nolla.

        On se hutera, mun auto on ehdottomasti jämäkämpi ja kestävämpi vaikkapa kolaritilanteissa.


      • kuus plus
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        On se hutera, mun auto on ehdottomasti jämäkämpi ja kestävämpi vaikkapa kolaritilanteissa.

        Olet siis sitä mieltä että koiran on turvallista matkustaa autossa ilman häkkiä tai turvavyötä ? Ainakaan sinä et välitä koirasi turvallisuudesta pätkääkään. Onhan ne häkit kalliita mutta jos ei ole varaa ostaa niin ei kyllä koiraakaan pitäis hankkia.


      • ihminen tärkein!
        kuus plus kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä että koiran on turvallista matkustaa autossa ilman häkkiä tai turvavyötä ? Ainakaan sinä et välitä koirasi turvallisuudesta pätkääkään. Onhan ne häkit kalliita mutta jos ei ole varaa ostaa niin ei kyllä koiraakaan pitäis hankkia.

        Koiran turvallisuus on yks juttu mut se on kuitenkin 'vain' eläin, mut jos se on autossa irti niin siinä ei paljon aattele omaa eikä matkustajien turvallisuutta!


      • 18+18
        kuus plus kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä että koiran on turvallista matkustaa autossa ilman häkkiä tai turvavyötä ? Ainakaan sinä et välitä koirasi turvallisuudesta pätkääkään. Onhan ne häkit kalliita mutta jos ei ole varaa ostaa niin ei kyllä koiraakaan pitäis hankkia.

        Mahdollisessa kolarissa takapenkillä irrallaan oleva koira murskaa itsensä
        lisäksi edessä istuvan kuljettajan tai matkustajan niihin osuessaan.


    • Sen siitä saa blondi

      Hirveetä blondilätinää hahaha. urpokerho kokoontuu.

    • merkkejä peräkkäin

      Ei sen turvattomampi kuin kuljetusvaunu muillekaan eläimille.

      Kesällä ajettiin Ruotsin, Tanskan, Saksan ja Belgian kautta Ranskaan 2 viikoksi, näin koiravaunuja mutta jollain kapeilla pikkuteillä eniten kiinnitti huomiota pyöräilijät joilla oli niissä pienissä vaunuissa niin koiria kuin lapsiakin. En ite uskaltais, mutta siellä tavallinen näky.

    • 13+5

      Missä sinun koirasi on automatkoilla?

    • Ei tainnut kukaan peräkärryn puolustaja huomata että ei mun perjantaina näkemäni kärryn vetäjä olla lainkaan vastuullinen kun rikkoi pariinkin kertaan lakia.
      Ettekä tainneet ymmärtää että MINÄ en laittaisi koiraani, en sanonut ettei kukaan saa laittaa vaan että MINÄ en laittaisi koska mielipiteeni on että ei ole riittävän turvallinen kuljetustapa.

      • mölömölömölö

        Ei kai se peräkärryn vika ole jos kuski rikkoo lakia!

        Se laki koskee kaikkien peräkärryjen kanssa ajamista, ei vain koirakärryjä.

        Kaikille tuli selväksi että SINÄ et laittaisi mutta sinä epäilit myös ettei tuo ehkä ole edes laillinen kuljetusmuoto koiralle, asiasta on varmaan lupa keskustella vaikket SINÄ laittaisi koiraa peräkärryyn.

        Mikä on muuten riittävän turvallinen kuljetustapa SINUN koirallesi?


      • ootko rohkee

        Uskallatko sanoo mielipitees siitä että jos koira on takapenkillä irti ajon aikana, onko riittävän turvallinen kuljetustapa?


      • mölömölömölö kirjoitti:

        Ei kai se peräkärryn vika ole jos kuski rikkoo lakia!

        Se laki koskee kaikkien peräkärryjen kanssa ajamista, ei vain koirakärryjä.

        Kaikille tuli selväksi että SINÄ et laittaisi mutta sinä epäilit myös ettei tuo ehkä ole edes laillinen kuljetusmuoto koiralle, asiasta on varmaan lupa keskustella vaikket SINÄ laittaisi koiraa peräkärryyn.

        Mikä on muuten riittävän turvallinen kuljetustapa SINUN koirallesi?

        Ootko nähnyt useinkin yksikseen matkassa olevia peräkärryjä?
        Huomasitko mitä lakeja se kärryn kanssa ajelija rikkoi?


      • mölömölömölö
        Haukullinen kirjoitti:

        Ootko nähnyt useinkin yksikseen matkassa olevia peräkärryjä?
        Huomasitko mitä lakeja se kärryn kanssa ajelija rikkoi?

        Etkö voi vastata sulle esitettyyn kysymykseen ennen kuin esität mulle kysymyksiä?


      • mölömölömölö
        Haukullinen kirjoitti:

        Ootko nähnyt useinkin yksikseen matkassa olevia peräkärryjä?
        Huomasitko mitä lakeja se kärryn kanssa ajelija rikkoi?

        Ootko nähnyt useinkin yksikseen matkassa olevia peräkärryjä?


      • mölömölömölö
        Haukullinen kirjoitti:

        Ootko nähnyt useinkin yksikseen matkassa olevia peräkärryjä?
        Huomasitko mitä lakeja se kärryn kanssa ajelija rikkoi?

        Kiesus tätä suolikaksnelosta

        Uusi yritys

        Ootko nähnyt useinkin yksikseen matkassa olevia peräkärryjä? - en koskaan.

        Huomasitko mitä lakeja se kärryn kanssa ajelija rikkoi? - kertomasi mukaan nopeusrajoitusta


      • mölömölömölö
        ootko rohkee kirjoitti:

        Uskallatko sanoo mielipitees siitä että jos koira on takapenkillä irti ajon aikana, onko riittävän turvallinen kuljetustapa?

        Toi on hyvä tivaamaan muilta vastauksia mutta ite ei vastaa mihinkään.


      • kuuleeko h???
        Haukullinen kirjoitti:

        Ootko nähnyt useinkin yksikseen matkassa olevia peräkärryjä?
        Huomasitko mitä lakeja se kärryn kanssa ajelija rikkoi?

        HALOO HAUKULLINEN!! Vastasin kyssiisi monta päivää sitten, joko olis sun vuoro vastata!!!


      • No, kuvittelin että tarkoitus oli keskustella yleensä koirakärryistä ja niiden käytöstä, ei vain yhdestä kuljettajasta ja sinun mielipiteestäsi...


      • hiljaa hyvä tuloo
        kuuleeko h??? kirjoitti:

        HALOO HAUKULLINEN!! Vastasin kyssiisi monta päivää sitten, joko olis sun vuoro vastata!!!

        Odottele rauhassa, kylä se vastaa, suoraselkäinen pohjalaanen.


      • 13+6
        mölömölömölö kirjoitti:

        Ei kai se peräkärryn vika ole jos kuski rikkoo lakia!

        Se laki koskee kaikkien peräkärryjen kanssa ajamista, ei vain koirakärryjä.

        Kaikille tuli selväksi että SINÄ et laittaisi mutta sinä epäilit myös ettei tuo ehkä ole edes laillinen kuljetusmuoto koiralle, asiasta on varmaan lupa keskustella vaikket SINÄ laittaisi koiraa peräkärryyn.

        Mikä on muuten riittävän turvallinen kuljetustapa SINUN koirallesi?

        Kyl haukullinen on kertonu miten koiraansa kuljettaa. Eli koira on sellasen koirakalterin takana, jonka se osaa itse irrottaa auton ollessa pysäköitynä. Et silleesti.


    • husky-yrittäjät

      rekikoiria kuljetetaan tollasissa, joissa saattaa olla kaks koiranpaikkaa päällekkäinkin.. Pikkusia koppeja koko peräkärri täynnä ja sinne koirat tukitaan ja sullotaan, viedään töihin.

      • Valjakot.

        Aivan ja usein matkat on vielä tosi pitkiä, satoja kilometrejä.


    • Taitaa olla jo neljäs kerta, kun yritän tähän sun alotuksees vastata mutta koska ne tähänkin asti on aina poistettu, tuskin tämäkään viesti kauaa saa täällä majailla.

      Tällä kertaa muutan kuitenkin suuntaa ja haluan ehdottomasti tollaset peräkärryt kiellettäviksi. Samalla toivon myöskin hevosten kuljetus kärryt laittomiksi ja tietenkin ne ämmäntappajatkin, joita jo viimesen maailman sodan jälkeen on laajemmaltakin käytetty.

      Ja jos vielä pitemmälle mennään, polkupyörienkin lapsikärryt on ehdottomasto poistettava katuvasta, sillä niissä raakuus ja typeryys menee jo aivan överiksi.

      • huh huh sua

        Mitä o ämmäntappajat, sekopää sakemanneja vai???


      • huh huh sua kirjoitti:

        Mitä o ämmäntappajat, sekopää sakemanneja vai???

        No ei nyt ole taas mitään sakemannia eikä muitakaan koiria...

        Minä luulisin että tarkoittaa niitä moottoripyöriä, missä on niinsanottu sivuvaunu...niistä ainakin on vitsailtu joskus että ovat ''akan tappo pyöriä''


      • kiits!!!!
        Sikra kirjoitti:

        No ei nyt ole taas mitään sakemannia eikä muitakaan koiria...

        Minä luulisin että tarkoittaa niitä moottoripyöriä, missä on niinsanottu sivuvaunu...niistä ainakin on vitsailtu joskus että ovat ''akan tappo pyöriä''

        Ai niitäkö se tarkotti. Kiitos tiedosta!


    • piip2

      kyllä noita vaan on suomessakin, monen harrastuksen harrastajalla.. omat koirat kulkevat kyseisessä kärryssä myös ja ihan hyvin niillä menee..

      • ................

        On on suomessakin, kyllähän noita on nähty liikenteessä monestikkin.
        Hyvin menee varmasti jos noudattaa nopeusrajoituksia, eikä harrasta riski ohituksia. Mielestäni on kyllä outoa että koiria saa kuljettaa noissa kärryissä, kun taas asuntovaunissa ei saa koiria kuljettaa edes häkissä joka on kiinnitetty turvallisesti.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe