Whirlpoolin laatu nykyään?

Persaukinen korjaaja

Mikähän mahtaa olla Whirpoolin kodinkoneiden laatu nykyään. Rakentaja.fin kautta on saatavissa kyseisen merkin kodinkoneita kohtuulliseen hintaan. Googlailin joidenkin tarjouskoneiden hintoja ja kyllä ne olivat suurimmaksi osaksi aika paljon edullisempia.

http://www.rakentaja.fi/jasentukku/whirlpool.asp

143

28263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jääkaappissa

      jaa, me ainakin ostimme äsken hobbarista whirpoolin jääkaapin. Päivääkään ei ole toiminut, kuukausi on jo odotettu, mitä tehdään jääkaapin suhteen. Huolto ei toimi, tälle viikolle lupasivat uuden kaapin, eipä ole näkynyt eikä kuulunut.
      Kolmeen eri kertaan kinuttu huoltoa, hobbarin ja maahantuonnin huollon kautta puhelimitse ja sähköpostilla.
      Kiva kun kaikki jäätyy jääkaapissa ja saa heittää roskiin ruokaa...kuitenkin hyllyiltä tippuu vesi koko ajan, eli laite falskaa jostain.
      Tekis mieli heittää koko jääkaappi mäkeen ja ostaa toinen merkki, sen verran kyrsittäää...

    • oseb

      Heikoksi on mennyt... Ei ole enää sama, mitä on ollut vuosia sitten.

      • Jani-283498374

        Täällä hajos Whirlpool-jääkaappipakastin 4 vuoden jälkeen. Kaapista on mennyt luultavasti termostaatti rikki. 4 vuotta käyttöiäksi? Jopa venäläinen Snaige kesti 35 vuotta ennenkuin vaihdettiin pois. Sähkönkulutuksesta johtuen.


      • Koira

        Minulla neljä vuotta vanha Whirpool pakastin simahti.


      • Anonyymi
        Koira kirjoitti:

        Minulla neljä vuotta vanha Whirpool pakastin simahti.

        Meillä whirlpool jääkaappi kesti vähän alle 4 vuotta. Onneksi vakuutus maksoi suurrimman osan siitä. Nyt kokeillaan husqvarnaa :D

        Myös whirlpoolin uuni ei tunnu oikein pelaavan ja siitäkin vaihdoin kiertoilmavastuksen kun oli 3 vuotta ikää uunilla. Mikrokin lämmittää huonosti.

        En suosittele whirlpoolia.


      • Anonyymi
        Koira kirjoitti:

        Minulla neljä vuotta vanha Whirpool pakastin simahti.

        Niin minullekin kävi samoin nyt. Vajaat 4 vuotta ja MOLEMMAT sekä jääkaappi että pakastin (erilliset) menivät rikki. Edellinen jääkaappi-pakastin mysteeri oli vanhaa mallia oleva Huurre kotikylmiö joka kesti melkein 40 vuotta. Siihen kun korjaaja vaihtoi muutaman kerran jonkun osan (salaman aiheuttaman) niin taas toimi. Sitten korjaaja vaihtui ja ei suostunut enää vaihtamaan tuota osaa (ruoste oli kuulema rasitteena). Mutta kyllä se Huurre oli Tukeva ja mahtava tuote....nämä Whirlpool pakastin ja jääkaappi ovat sen rinnalla leluja


    • zzzzzyy

      Ei taida laatu ja hinta kulkea käsi kädessä.

    • juuuuusoo
      • 18+21

        Moi. Herätti mielenkiintoa mutta nyt kun olen kierrellyt eri liikkeissä katsomassa näitä wirlpoolin ja muitakin koneita niin huomaa miksi ne on halvempia. ja alennushan on suositushinnasta.

        Taitaa olla niin että jokunen satanen lisää niin saa jo hyvät laitteet.


    • Persaukinen korjaaja

      Kävin itsekin katsomassa noita Whirlpoolin koinkoneita. Kaukaa katsoen näyttävät ihan hyviltä, mutta kyllä hinta näkyy laadussa. Olen niin persauki, etten kyllä uskalla ostaa kyseisen valmistajan koneita. Pakko kai hankkia Boschin kodinkoneet.

      • miten sen nyt ottaa

        Itsellä on Whirlpool pyykkäri ja kuivuri. On ollu käytössä 12 vuotta ja olen kyllä joutunut vähän korjaamaankin, mutta edelleen toimiia ja on pesty pyykkiä ehkä keskimäärin koneellinen päivässä, eli noin 4000 käyttökertaa.

        Pesukoneesta olen pari kolme kertaa purkanu pumpun ja puhdistanut. Savi pääsee sinne sisään ja jossain vaiheessa se ei enää jaksa lähteä joka yrityksellä pyörimään. Pesukoneen etuseinä irtosi kerran linkouksessa, kun kiinnityskohdat olivat kuluneet väljiksi, kiinnitin uudellen peltiruuvella.

        Kuivurista paloi termostaatin kiinnitysnasta joten jouduin vahtamaan termostaatin ja moottorin remmin on katkennut kerran. Kosteustunnistus automatiikka on lakannut toimimasta hiljattain, mutta ajastimen kanssa toimii edelleen.

        Kumpikin laite on elektronisella ohjaikortilla ja konetta avainneena olen todennut että kortit ovat aika yksinkertiasia ja komponentit on merkitty, joten elektroniiikasta kiinnostunut osaa varmaan jopa etsiä vikoja noista korteista.

        En nyt mitenkään tuuleta koneen kestävyyttä, mutta koneet on sellaista tekniikkaa että tee-se-itse-mies osaa sitä korjailla. Mielestäni ovat haukkuneet hintansa.

        Samaa en voi sanoa esimerkiksi Siemenssin tiskarista. Koneesta porsi lämitysvastauksen ohjausreleen kiinnitys ja se oli erittäin monimutkaisella ja hienolla monikerrospiirilevyllä. Kun yritin tinata releen jalkoja uudelleen kiinni, niin kortilta hajosi jotain muuta ja siitä tuli kaatiskamaa. Uusi kortti oli niin kallis, ettei kannattanu vaihtaa 6 vuotta vanhaan koneeseen.


      • Randy

        Hihnapyörän kiinnityspultti katkeaa jossain vaiheessa. Tyyppivika.


    • ei mainoks.uhri

      laadusta en mene takuuseen ja rakentaja.fin hinta .halvemmalla myydään kodinkoneliikkeessä.

    • Persaukinen korjaaja

      Googletin muutamia vähän kalliimpia Whirlpoolin koneita. Kyllä rakentaja.fi:n hinta oli järjestään halvempi kuin halvimmissa verkkokaupoissa. Ei ne alennukset toki olleet sitä luokkaa, kuin rakentaja.fi kertoo sivustoillaan.

    • ärsyyntynyt

      Ostimme vuosi sitten Whirlpoolin mikroaaltouunin. Johonkin hukkasin sen käyttöohjeet ja netin kautta heidän sivuiltaan ei sitä löydy. En enää ikinä osta ko. valmistajan tuotteita. Tosi kummallista.

      • uponnut

        aina whirpoolin laatu upon hakkaa.


      • valkoinenlinja
        uponnut kirjoitti:

        aina whirpoolin laatu upon hakkaa.

        Eikä muuten hakkaa, esim olen tehnyt satoja kätisyydenvaihtoja asiakkaille ja siinä huomaa helposti onko joku jääkaappi rakenteellisesti hyvä. Whirlpool on 1 heikoimpia kuten Zanussi ja jotkut Upotkin. Sen sijaan Mielen, Gramin tai Bosch/Siemens koneisiin oli unelma tehdä kätisyyden vaihdot....Painajaisia teetti myös LG:n tai vastaavan merkin näytölliset kaapit jos joku poka halusi välttämättä niihin käkkärin, piti irrotella johtoja ja kikkailla muutenkin jtn erikoista....


      • tyytyväien LG:een
        valkoinenlinja kirjoitti:

        Eikä muuten hakkaa, esim olen tehnyt satoja kätisyydenvaihtoja asiakkaille ja siinä huomaa helposti onko joku jääkaappi rakenteellisesti hyvä. Whirlpool on 1 heikoimpia kuten Zanussi ja jotkut Upotkin. Sen sijaan Mielen, Gramin tai Bosch/Siemens koneisiin oli unelma tehdä kätisyyden vaihdot....Painajaisia teetti myös LG:n tai vastaavan merkin näytölliset kaapit jos joku poka halusi välttämättä niihin käkkärin, piti irrotella johtoja ja kikkailla muutenkin jtn erikoista....

        Hankin 11 vuotta sitten rakentaessa kotiini 90cm leveän LG jääkaappipakastimen jääpala-automaatilla ja on ehdottomasti paras jääkaappi mitä minulla on koskaan ollu. Automattisulatukset toimii loistavasti, ei ole koskaan tarvinnu sulattaa jäätymisen takia, toisin kuin kuulema esimerkiksi eräistä saksalaismerkkejä joissa on muka automaattisulatus.

        Koneen muoviosta tuntuu myös olevan laadukkaita, hyllyt tai seinät eivät ole kellastuneet tai hapertuneet kymmenessä vuodessa kuten aiemmille jääkaipeilleni on käynyt.

        Kone on myös erittäin hiljainen ja pitää tarkasti lämpötilat. Uskallan suositella ja ostaa itsekkin jatkossa LG tuotteita.


      • lg-on hyvä
        tyytyväien LG:een kirjoitti:

        Hankin 11 vuotta sitten rakentaessa kotiini 90cm leveän LG jääkaappipakastimen jääpala-automaatilla ja on ehdottomasti paras jääkaappi mitä minulla on koskaan ollu. Automattisulatukset toimii loistavasti, ei ole koskaan tarvinnu sulattaa jäätymisen takia, toisin kuin kuulema esimerkiksi eräistä saksalaismerkkejä joissa on muka automaattisulatus.

        Koneen muoviosta tuntuu myös olevan laadukkaita, hyllyt tai seinät eivät ole kellastuneet tai hapertuneet kymmenessä vuodessa kuten aiemmille jääkaipeilleni on käynyt.

        Kone on myös erittäin hiljainen ja pitää tarkasti lämpötilat. Uskallan suositella ja ostaa itsekkin jatkossa LG tuotteita.

        LG on kyllä aivan kärkipäätä näissä 1500-2000 euron side-byside kaapeissa.
        Ei ole vikoja juuri ollenkaan ja jos tulee vika se on helppo korjata kun varaosat on niin halpoja.


      • laadun_merkki

        Jep, vanhaa kunnon GoldStar laatua, tosin nyt "rehellisesti" alkuperäisen Lucky GoldStar = LG merkin alla.

        Kumma kyllä tätä merkin kunniakasta historiaa harvoin muistetaan tuoda esiin..


    • sutta & sekundaa

      Sanat whirlpool ja laatu eivät yleensä sovi samaan lauseeseen. Itse olen varonut koskemasta kyseisiin ongelmajätteisiin enää.

    • ärsyttävää

      Onko kellään hyvää kokemusta whirlpoolista? täälläkään ei..

      • Anonyymi

        Edellinen whirpool pesukone kesti 13 vuotta.
        Pesukoneen kansi alkoi ruostumaan.eilen ostin uuden whirlpoolin pesukoneen..saas nähdä onko laatu huonontunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen whirpool pesukone kesti 13 vuotta.
        Pesukoneen kansi alkoi ruostumaan.eilen ostin uuden whirlpoolin pesukoneen..saas nähdä onko laatu huonontunut.

        Kansi ruostuu parissa vuodessa.
        Laatu on kuraa.
        Seuraava pesukone ei ole Whirlpool.


    • käyttäkää järkeä

      Ei todellakkaan, täyspaskoja kaikki hilipsistä lähtien, en ymmärrä miksi jotkut niitä ostaa. Samaan paskakategoriaan kuuluu voortit, siis ei mitää yhtäläisyyttä autoon.

    • dsfsdfsdfsdf

      Itse ostin ikeasta kodinkoneet. Ovat Whirlpoolia ja liesitaso oli rikki. Huolto korjasi soitosta ja sen jälkeen ei ole ollut mitään. Viiden vuoden takuu löytyy ja sen jos kestävät ovat jo maksaneet itsensä takaisin.

      • EI enää Whirlpoolia

        Nyt on Whirlpool kokemusta.

        Tuli hommattua mökille jää/pakastin kaappi Whirlpool yhdistelmäkaappi WBE3623 A NFWF Rakentaja.fi jäsentukku sta , jäsentukusta

        Ei toimi laite mökin ylläpitolämmöllä - pakastin putoaa pelistä pois ja ruuat pilaantuu.

        Tekstissä oli että erillinen lämpötilan säätö sekä jää- että pakastinkaapille . Tällöin ei pitäisi olla ihmeempiä huonelämpötilan rajoituksia, mutta tässä kaapissa onkin kuulema että toimii vain alueella 16-32 astetta.


        Siis jos haluaa että mökillä on pakkanen valmiina tai siellä on jopa jätetty ruokia, on pidettävä huoli että mökillä on kaikki viikot käyntien välilläkin yli 16 astetta lämmintä


        Voiko joku kertoa miksi helvetissä tällaisia laitteita edes myydään ?


    • Justus-Vantaalta

      Saksassa tehdyt (osa AEG, Siemens ja Miele kamppeista) ovat pääsääntöisesti hyviä. Esim. Whirlpoolista ei ole tiski- ja pesukoneessa muuta kuin huonoa kokemusta. Näistä ois hyvä saada tietoa www.tuotepalaute.fi tms. sivustolle, josta olisi helppo hakea muiden kokemuksia.

    • Odottavan aika on...

      Tilasin tuossa maaliskuussa rakentaja.fi jäsentukusta kyseisen valmistajan uunin ja erillislieden, vielä ei ole tullut. Toivon mukaan nuo laitteet ovat edes käyttökelpoisia (uuneissa ei voi olla hirveästi eroja kuin ominaisuuksien määrässä) vaikka kylmälaitteet olisivatkin luokkaa susi&kustu (ei omakohtaisia kokemuksia, mutta uskon muita). Ongelmani on että rakentaja.fi on toista viikkoa myöhässä toimitusaikataulun kanssa... Kohta keittiön asentajat paukkaa sisään, pitäis saada kamat tonteille.

    • Raksareiska

      Huqsvarnan perus ongelma on piirikorttien palaminen. Meillä hajonnut aikoinaan takuu aikana (viisi vuotta) kaikki koneet useamman kerran ja nyt, kun ikää on 7-vuotta, niin hajoamisen yhteydessä vaihtuu uuteen. Mutta se mikä tässä on pointti on se, kun uteliaisuuttani etsin piirikorttia, niin samaa korttia myytiin todella moneen merkkiin. Miten ne voisi olla parempia, kuin huqsvarna, kun on sama hajoava osa? Nyt olen vaihtanut niin sanottuihin halpamerkkeihin
      Pyykinpesukone LG 1480 TDS
      Astianpesukone Whirlpool ADPS5541WH (todella hiljainen)
      Liesi Whilrpool AKZ247WH

      Itse olen tyytyväinen, jos kestävät 5-vuotta, jonka jälkeen ostan mielelläni jo puhtaat koneet tilalle.

    • Jaska-ja-Jaana

      Tuo tuotepalaute-sivu on kyllä ideana hyvä. Kyllä romuvalmistajien pitäisi saada ansionsa mukaan, eli kamppeiden laatu julkisesti esille.

    • minävaantaas

      vanha treadi mutta vastataanpa ; whirpoolin kodinkonepaketti valkoisena tuli ostettua (induktio, hella, mikro) samaa sarjaa. ihme ettei kaikki tee valkoisena ku halpis sarjoja ja meille ei nuo rosteriset käyny, musta olisi himmeänä...
      no, koneet toimii kuin pitääkin, mikron valaistua näyttöä ei saa tarpeeksi himmeälle, jote sen valo valaisee yöllä keittiön ja osan olohuonetta.
      muuten ok. sinertävä taustavalo, bossissa olisi ollut punainen muttemme saaneet valkoisena tarpeeksi laadukasta ja monipuolista settiä...

      • Sense6

        Ei kannata ostaa sinäkään kyseisen merkin pyykkikonetta. Minulla ja pojalla koneen kansi ruostuu puhki, kahden vuoden jälkeen. merkki sense 6


      • Samakohtalo
        Sense6 kirjoitti:

        Ei kannata ostaa sinäkään kyseisen merkin pyykkikonetta. Minulla ja pojalla koneen kansi ruostuu puhki, kahden vuoden jälkeen. merkki sense 6

        Samoin, kyllähän pesukoneen vettä pitäis kestää.


    • Tupu

      Pesukone ja kuivausrumpu toimineet moitteetta 7 vuotta,ainoa vaihdettu osa on ollu pesukoneen rummun iskarin muovinen kiinnike,makso muutaman kympin.Koneet ei kylläkään pyöri joka päivä,ehkä 3-4 kertaa viikossa

    • En kyllä sekaannu

      En suosittele kyseistä merkkiä kenellekään. Pyykkikone kesti takuuajan ja vähän päälle. Itse olen päättänyt, että ostan mitä muuta merkkiä tahansa, mutta Whirlpoolista pidän näppini kaukana.

      • Mvk2

        Suosittelen, että käytät vähän enemmän rahaa hankintaan etkä hetkeäkään harkitse Wihrlpoolia. Kannattaa varmasti. Itse hankittiin 2008 Wihrpoolin keittiöpaketti. Jääkaappi on huonosti eristetty ja viikossa koko kaappi on yksi jäämöykky. Jääkaapin sisältä muoviosat rikkoontuvat yksi kerrallaa. Viimeksi hajosi pakastelokeron kansi. Sähköuunin säätö sekoilee välillä aivän totaalisesti. Uuniin paisettaessa kertyvä höyry tiiviistyy vedeksi ja vuotaa etuluukusta lattialle. Yhteyden saaminen myyjään on lähes mahdotonta. Olemme päättäneet vaihtaa koneet toiseen merkkiin.

        -Mk


      • minävaantaas
        Mvk2 kirjoitti:

        Suosittelen, että käytät vähän enemmän rahaa hankintaan etkä hetkeäkään harkitse Wihrlpoolia. Kannattaa varmasti. Itse hankittiin 2008 Wihrpoolin keittiöpaketti. Jääkaappi on huonosti eristetty ja viikossa koko kaappi on yksi jäämöykky. Jääkaapin sisältä muoviosat rikkoontuvat yksi kerrallaa. Viimeksi hajosi pakastelokeron kansi. Sähköuunin säätö sekoilee välillä aivän totaalisesti. Uuniin paisettaessa kertyvä höyry tiiviistyy vedeksi ja vuotaa etuluukusta lattialle. Yhteyden saaminen myyjään on lähes mahdotonta. Olemme päättäneet vaihtaa koneet toiseen merkkiin.

        -Mk

        meilläkin kävi fiba tuon höyryn kanssa, no ohjekirjanen käteen ja tutkimaan aihetta, pitää olla puhallinlämmitys käytössä jos haluaa laittaa esim kalkkunan kokonaisena uuniin. nyt viisastuneena en kaipaa kuin automaattipunnitusta, joka löytyi vain kalleimmasta mallista (meillä pykälää halvempi vm.2012).


      • Pena1FU

        Pysykää kaukana Whirpoolista. Mielenrauhasta maksan mielelläni hieman enemmän niin ei tarvitse kuukausittain tutkia ja ihmetellä, missä vika, kun laite ei toimi. Toinen merkki, joka kannattaa kiertää kaukaa kaikissa muodoissa on Electrolux. Electrolux ei tiedä mitä osia ovat laitteisiinsa laittaneet, kun tekevät samoja tuotteita ristiin eri halpamaiden tehtaissa. Kun kysyt tuotteeseen varaosatietoja/numeroita niin joutuvat arpomaan mitä osia koneeseen on tullut laitettua???? Molemmat merkit tuntuvat hankintavaiheessa halvoilta, mutta tulevat maksamaan lyhyen elinkaarensa aikana maltaita osien ja huollon käyntien kautta.


    • Ennen hyvä

      Näyttäisi sille että Whirlpoolin tarina suomessa alkaa olla lopuillaan.Osa syy huollon hitauteen on se että takuuhuoltajia ei kyseiselle merkille ole paljon tällä hetkellä ja koko ajan vaan vähenee.Halvat hinnat eikä maahantuoja pysty maksamaan huoltoliikkeille.Talkootyö ei kauan kannata

    • ennenoliennen

      Sama juttu alkaa olla suomen suurimman kodinkonemerkin osalla. Hinnat on jo ryssitty, eikä se talkootyökään enää ole kaukana.

    • kierrättäjä fgh

      tänää purin whirpoolin hellsta uunin vastukset ei ole ennen ole tarvinnut sein peltejä aukaista että peräpelli sai irti ja n 10ruuvvia ja kaksi hakasta. ala vastus paketoitu sen verran hyvin että pakko sanoa etei konetta ole tarkoitettu korjattavaksi tai ei ainakaan kannaa korjauttaa sen verran on konetta purettava

    • piilipsi

      -80-luvulla laatumerkki, älä siis sössötä , että kestänyt 11 vuotta, vanhemmat kestikin, kunnes tuli Eindhovenilailaine Philips=Paskan kemiallinen merkki, joka muutti kaiken-huonommaksi. Nimim. kaikkia merkkejä korjanneena...

    • Whirpool Sucks

      Whirpool on surkea. Takuu on todella haiseva. Meillä meni rikki suhteellisen kallis pesukone takuun loppupuolella ja nyt heti 4 kuukautta korjauksen jälkeen ja aikavarmasti sama vika.

      Kommentit ovat, että ei mene takuuseen ja vain joustotakuu jos huoltoliike hakee tarkistaa ja menee lävitse joustotakuun piiriin. Jo pelkkä huolto tarkistus jos ei mene takuun piiriin on 150 euroa vähintään. Haloo uuden koneenkin saa halvemmalla ostettua ja vielä sisältää takuun.

      Summa sum rum. älä osta whirpoolia ettei tarvitse katua koskaan.

    • xyxyxyxyxyxyxy

      Ei muuta, kun ostamaan se 150eur kone, jossa takuu, kun vielä "melko varmaan" sama vika. Mikä tätä "nykynuorisoa" vaivaa, kaikki pitää saada ilmaiseksi tai ainakin jonkun muun maksaa.

    • oioioioi2

      zanussin hellat ainakin kuuluu vuotaa vettä luukun välistä lattialle. Maahan tuoja myöntää vian ja korjaa sen ominaisuudeksi eikä viaksi. Eu määräysten johdosta luukun lämpötilan pitää olla niin matala että kehittää kondessi vettä. Nyky maailman insinöörit ei kykene ainakaan zanussi ratkaisemaan ongelmaa. Muiden valmistajien hellat vissiin pystyvät pidättämään ettei lattialla ruiki. Vai onko muilla kokemuksia ?

    • kirsikkan1

      moi. ostin whriloolin pyykinpesukoneen.... huono ostos koska linkoo liian lujaa ja lähtee paikalta pois.. kertokaa mulle mikä olis parempi pyykinpesukone? vanhemmilla on aina ollut edestä täytettävä.. ja mulla on päältä täytettävä ja mulla ei oo kokemusta kuin edestä täytetyista :( harmi pitää varmaan ostaa uusi pyykinpesukone...

      • Useissa koneissa on säädettävät jalat, kannattaa tutustua...


      • kodinkonemasentaja

        Monissa on myös kuljetustuet, jotka KAIKKI täytyy poistaa ennen käyttöönottoa. Muuten kone lähtee "kävelemään".


      • halpaa_rihkamaa
        The_Rat kirjoitti:

        Useissa koneissa on säädettävät jalat, kannattaa tutustua...

        Taitaa Whirlpoolilla olla ominaisuus tämä hyppiminen. Nimim. kokemusta on.

        Sinällään kone kyllä toimi 10 vuotta, mutta linkoamista piti aina vahtia, kun kone olisi muuten hakannut kaakelit alas seiniltä. Siinä säädettävät jalat paljoa auta, kun *koko kone* loikkii ilmaan! Käyttäominaisuudet pistivät itseasiassa toivomaan, että rakkine hajoaisi ja pääsisi ostamaan paremman tilalle. Mutta sehän ei kiusallaankaan hajonnut...

        Jääkaappipakastin taasen... piti olla suht energiapihi (oliko B luokkaa tms. silloin) mutta vei ihan helvetisti sähköä. Kesäaikaan kompressori kävi lähes tauotta. Seuraavassa asunnossa sähkönkulutus 800 kWh/a pienempi ja suuri osa erosta taisi tulla just jääkaapista!

        BTW Whirlpool <> Philips, vaikka essonvaarit näin näyttää uskovan. Harha syntyi siitä, kun Whirlpoolia tuotaessa Euroopan markkinoille käytettiin tässä kohtaa apuna tunnettua laatuvalmistajaa Philipsiä. Joka kait jo oli lopettanut omien "valkoisen linjan" koneittensa tuotannon, joten tuotemerkkiä oli mahdollista lainata, rahaa vastaan. Nämä "Philips" Whilrpoolit siis alusta alkaen jenkkimerkkiä - toki valmistus voi olla missä lie vinkuintiassa.


    • Huoleton takuuaika

      Takuuajan kestävät pääsääntöisesti. Joskus eivät sitäkään. Yleensä ongelmat alkavat hieman takuuajan päättymisen jälkeen. Kokemusta on sen verran, että valitsen minkä tahansa muun merkin mieluummin. Nykytilanteesta en tiedä, mutta kovin montaa reilut pari vuotta vanhaa kodinkonetta en vie enää jätekonttiin. Siksi joku muu merkki, eikä muista merkeistä olekaan yhtä huonoja kokemuksia.

      • ohoh

        Ostin juuri Whirlpool pesukoneen. Heti vuosi vedet lattialle. Rumpu halki. Saanut kovan tällin. Menee takuun piikkiin, kun vain sais uuden koneen vielä. Taitaa kestää viikkokaudet. Ostakaa rahalla kunnon tavaraa, ei vöölpool-halpiksia.


      • heh-1
        ohoh kirjoitti:

        Ostin juuri Whirlpool pesukoneen. Heti vuosi vedet lattialle. Rumpu halki. Saanut kovan tällin. Menee takuun piikkiin, kun vain sais uuden koneen vielä. Taitaa kestää viikkokaudet. Ostakaa rahalla kunnon tavaraa, ei vöölpool-halpiksia.

        jos on kuljetusvaurio niin eihän se ole merkin vika...


      • Anonyymi
        ohoh kirjoitti:

        Ostin juuri Whirlpool pesukoneen. Heti vuosi vedet lattialle. Rumpu halki. Saanut kovan tällin. Menee takuun piikkiin, kun vain sais uuden koneen vielä. Taitaa kestää viikkokaudet. Ostakaa rahalla kunnon tavaraa, ei vöölpool-halpiksia.

        Meidän kahden henkilön taloudesta hajosi v. 2017 ostettu Whirpool TDRL70221 pyykinpesukone ennen 2 v. takuuajan päättymistä (huom. moottorilla on 10v. Takuu). Maahantuojan palveluedustaja on vain hyvin pahoillaan asiasta, uutta konetta ei vaihdeta tai kauppaa peruta. Edes reklamaatiota ei voi tehdä sähköisesti, mikä aihuttaa asian viralliseen käsittelyyn kohtuuttoimasti viiveitä. Molemmat laakerit ja pesurumpu on vaihettava sekä myös kansi on vaihettava. Kansi ruostuu suunnitteluvirheen takia sarjan alkupään koneissa, mutta on rakenne on ilmeisesti muutettu uudempiin koneisiin. Odotus ilman pyykinpesukonetta tulee olemaan ainakin 3 viikkoa, ehkä enemmänkin ennenkuin varaosat tulevat Italiasta ja kone on korjattu. Ensimmäinen ja viimeinen Whirpool meidän taloudessa, toivottavasti muut harkitsevat meitä paremmin minkä merkkisiä tuotteita ostavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän kahden henkilön taloudesta hajosi v. 2017 ostettu Whirpool TDRL70221 pyykinpesukone ennen 2 v. takuuajan päättymistä (huom. moottorilla on 10v. Takuu). Maahantuojan palveluedustaja on vain hyvin pahoillaan asiasta, uutta konetta ei vaihdeta tai kauppaa peruta. Edes reklamaatiota ei voi tehdä sähköisesti, mikä aihuttaa asian viralliseen käsittelyyn kohtuuttoimasti viiveitä. Molemmat laakerit ja pesurumpu on vaihettava sekä myös kansi on vaihettava. Kansi ruostuu suunnitteluvirheen takia sarjan alkupään koneissa, mutta on rakenne on ilmeisesti muutettu uudempiin koneisiin. Odotus ilman pyykinpesukonetta tulee olemaan ainakin 3 viikkoa, ehkä enemmänkin ennenkuin varaosat tulevat Italiasta ja kone on korjattu. Ensimmäinen ja viimeinen Whirpool meidän taloudessa, toivottavasti muut harkitsevat meitä paremmin minkä merkkisiä tuotteita ostavat.

        meillä sama laite. kansi ruostui alle kahdessa vuodessa. Whirlpool huolto sanoo, että ei ole takuu asia. Ei enää ikinä.


    • enemmän terästä

      Teräsallas ei halkea, Whirlpoolin muovikone hajoaa käsiin kun käveleekin liian läheltä.

    • salpas

      kone hajosi kuukauden käytönjälkeen rumpu jumiin korjaus kesti kolmeviikkoa ja kesti sitten kaksiviikoa taas korjaus sitten seitsemän kuukauden jälkeen vedet pihalle laakerit levis nyt taas odotellaan milloin mahtaa tulla kuntoon vaatimaamme kaupan purkuun ei suostuttu.

    • 0+k4j

      Oletteko ostaneet whirpoolia sen takia, että se on amerikkalainen yhtiö?

      Amerikassa on kova verotus, joten ei mitenkään amerikkalaiststa tehtaista voi tulla halvalla hyvää laadun kärsimättä.

      Eikä amerikkalaisilla ole muutenkaan kaikki muumit laaksossa sotaintoineen ja vain idiootit ostaa nokian bugisen matkapuhelintoiminnan ja yrittävät tunkea kosketusnäyttökäyttöliittymää pöytäkoneisiin windows 8:in muodossa.

    • Kodinkone as.

      Olen kodinkoneiden korjaaja,ja näen aika hyvin mistä ne on tehty,kun availen niitä yökseni.
      Komponentit on samoja monissa koneissa esin KemaKeur merkkisiä.
      Mutta rummuissa laakeroinneissa ja moottorin ohjauksissa on eroja.
      Nyrkkisääntönä voi sanoa,mitä enemmän muovia,sitä huonompi kone.
      Whirpool on muovi koneiden luokkaan kuuluva masina.
      Ennenpitkää joku kiinnitys muovi kliksi hajoaa.Ja korjaus mahdotonta.Liimata voi mutta ei kestä sekään kauan.
      Jos koneessa on muovinen rumpu,ei kannata ostaa ollenkaan.

      • Ihimettelen

        Muovinen rumpu?

        Missä malleissa on muovinen rumpu? En ole vielä törmännyt tuommoiseen, mutta ei kait se mahdotonta ole.


      • spaadero

        Tarkoitatko muovista allasta vai pesurumpua??


      • kodinkonemasentaja

        Kema Keur ei ole mikään tavara-tai tuotemerkki. Se on Dekra-nimisen luokituslaitoksen "tarkastusmerkki". Eli osa täyttää määrätyt minimivaatimukset ominaisuuksiltaan. Lähes kaikkien valmistajien komponenteissa on tuo merkintä.
        Muitakin luokituslaitoksia euroopassa on joten muitakin luokitusmerkintojä tietysti on käytössä. Monet tuotteet on hyväksytetty useammassa luokituslaitoksessa.


      • Anonyymi

        Missä pesukoneessa on muovirumpu ?


    • Hyvä tietää

      En osta.

    • Hyviä koneita

      Meillä kesti 10 vuotta whirilpoolin pesukone (En muista mallia, mutta sivusta täytettävä) tosi hyvä kone ollut kertaakaan ei ole mitään vikaa ollut. Lopuksi kun hajosi vuonna 2012 niin moottorista meni hiilet, muuta vikaa ei ollut, mutta päätimme silti ostaa uuden koneen koska ollut ainakin 2 kertaa päivässä päällä välillä enemmänkin. Uusi kone oli taas whirilpool ja hyvin sekin tässä jo 2 vuotta porskutellut ilman ongelmia. Tyytyväisiä ollaan! Cylindan tiskikone kesti 8 vuotta ja siitä meni piirikortti rikki.

    • pmies4

      Olen muutaman vuoden pessyt pyykkiä edesmenneen mummoni 90-luvun lopulta olevalla Whirpoolin pyykinpesukoneeella. Toimii hienosti. Ei ikinä mitään vikaa.

      • Silti tyytyväinen

        Itselläni on AWG 682 mallia oleva noin 15 vuotta vanha kone ja tähän asti ei ole ollut mitään vikaa.
        Tosin en pese joka päivä, ehkä keskimäärin 2-3 koneellista viikossa, aina ei tule senkään vertaan yhden tai kahden ihmisen pyykkejä.

        Sukulaisellani on vielä käytössä Philipsin eli tämän nykyisen Whirlpoolin edeltäjän ikivanha kone, joka ostettiin vähän käytettynä sinne eräältä, joka ei tarvinnutkaan, koska halusi käyttää talopesulaa. Tämä konevanhus pesee ja linkoaa edelleen. Siinä on nuo rummun iskarit, vai mitkä lie, löystyneet ja niinpä niitä viriteltiin ja tuupattiin paksu superlonpala väliin. Joku hihna jouduttiin myös vaihtamaan ja kannen kiinni pysyminen pestessä pitää varmistaa jollain painolla. Kone on varmaan jostain 70-luvun lopulta, ei hyppele ovelle vastaan, kuten tekee tuo oma kevytversioni. Kunnon aineista tehty, kun ei ole edes painoa pohjassa!

        Omastani meni ilmeisesti nuo iskarikiinnikkeet, kun rumpu rupesi lingotessa hakkaamaan tajuttomasti koneen etupeltiin.

        Kuitenkin avattuamme koneen ne vaikuttivat ihan OK, mutta käyttää ei voi ennen kiristämistä tms. Kysellään huollosta, mitä maks. Aikoinaan muistan koneen maksaneen suunnilleen saman verran, kuin nyt nuo vastaavat tarjouksessa.

        Ihan hyvä kone ollut tähän asti. Ainoastaan pikapesuohjelmaa olen kaivannut.

        Tarjouksesta ostan ehkä jonkun Rosenlewin koneen, jos täytyy uusia. Kattellaan.


    • Jontte PRKL

      Juu mulla on 96 vuoden alussa ostettu Whirlpool AWG 681pesukone, nyt hajos laakeri vetopyörän puolelta, ei saa enää varaosia. Koskaan ei ole mitään siitä ennen korjattu, että tällänen tapaus. Uudet koneen on elektronisella ohjainkorteilla rakennettu ja on siten sysipaskoja vanha askelmoottori/mekaanin systeemi toimii paremmin ku junan vessa. Nykykoneet säästää vettä, pesuajat pidempiä et pyykki pyhdistuu siten sähköä kuluu joten säästö -0 ja miten sitten pesuaine jäämien laita ku muutamalla litralla vettä pitäs suoriutua koko tapahtumasta. Ei ainakaan allergikoille varmaan luottamusta herätä moiset systeemit.

    • Ei Whirlpoolia

      Varoitus! Älkää ikinä hankkiko Whirlpool astianpesukonetta. Oman kokemukseni mukaan ei toimi ollenkaan. Meillä on uusi 6:th sense-mallinen pesukone, ja jättää pesuainetabletit aina puoliksi liuoittamatta eikä pese haarukoita ja veitsiä ikinä puhtaaksi. Ehdottomasti huonoin kone, johon olen koskaan törmännyt. Ja pidempiaikaisia käyttökokemuksia minulla on kuitenkin noin kymmenestä astianpesukoneesta. Asiakaspalvelussa sanottiin vain, että koneet toimivat kyllä laboratorio-olosuhteissa, mutta ei niitä käytännössä ole testattu. Sen kyllä huomaa.

    • gigantissa kusetettu

      Täyttä sekundaa Whirpoolin laatu.
      Korjaavien tulo kestää.
      Ei saa nekään kuntoon noita heikkolaatuisia koneita.
      Ei kannata ostaa .Gigantista en osta enää mitään.

      • Petteri Pettynyt

        2.5 vuotta vanha Whirpoolin kalliimman luokan pyykinpesukone. Kansi alkaa ruostua ja tiputtelee vettä lattialle. Whirlpoolin astianpesukoneen pesutulos on jää selvästi ikivanhan Boschin pesusta. Sähköä ja vettä varmaan säästyy, mutta lasi haisee pesun jälkeen kalalle. Osta Whirpool ja pety. Halvalla ei saa hyvää.


      • EiEnääIkinäWhirlpool
        Petteri Pettynyt kirjoitti:

        2.5 vuotta vanha Whirpoolin kalliimman luokan pyykinpesukone. Kansi alkaa ruostua ja tiputtelee vettä lattialle. Whirlpoolin astianpesukoneen pesutulos on jää selvästi ikivanhan Boschin pesusta. Sähköä ja vettä varmaan säästyy, mutta lasi haisee pesun jälkeen kalalle. Osta Whirpool ja pety. Halvalla ei saa hyvää.

        Sama; 2,5 vuotta vanha Whirlpoolin awe7728 pesukone vetää viimeisiään. Ketuttaa ja pahasti.


    • Whirpooliton

      Unohtakaa Whirlpool merkki kodinkoneita hankkiessanne!!!
      Eli jos tulee reklamoitavaa, niinkuin minulle tuli, kun n. vuoden kuluttua ostamani arkkupakastin lakkasi toimimasta seurauksella, että joulun alla erityisjuhlia varten hankkimani täysi säiliö meni pilalle.
      Siinä firmassa ei mikään toimi, huoltopuolella vastaa vain joku "Jukka", joka ei tiedä mitään, jolla ei ole sukunimeä, ja ei tiedä kenenkään esimiehensä nimeä,
      Reklamaatiokirjeeseen vastauksen on allekirjoittanut pelkkä Whirlpool, ja niissä ei luvattu mitään.
      Paikallinen myyjä helpotti tilannetta niin, että kolmen viikon päästä tuotiin uusi arkkupakastin tilalle, se sovittiin valtuutetun huoltoliikkeen kanssa, he kyllä omansa saivat ilmeisesti.
      Myyjäliikkeen kyllä olisi kuulunut koko reklamaatio hoitaa, eli sen kyllä muistan seuraavalla kerralla!
      Mutta, pilalle menneitä tuotteita Whirpool ei koskaan korvannut, en jaksanut jatkaa prosessia, vaikka takuuaikaa oli vielä melkein vuosi jäljellä.

    • Whirlpool_AWE-7530

      Teillä kellä kone on hajonnut lyhyen käytön jälkeen, oliko kone varmasti huolellisesti asennettu käyttöohjeiden mukaan, kuljetustuki poistettu, mahdolliset tuen ruuvit ruuvattu takaisin koneeseen, koneen asento säädetty vatupassilla suoraan molemmissa suunnissa (eteen-taakse ja vasen-oikea) sekä jalkojen lukitusmutterit kierretty koneen runkoon kiinni?
      Tilasin itse Whirlpoolin uuden pyykinpesukoneen hiljattain kotiinkuljetettuna ja asennettuna mutta asennus oli lähinnä kuljetustuen poisto, letkujen kytkeminen, kone suurinpiirtein suoraan sekä toiminnan testaus.
      Itse piti lisäksi säätää kone täsmälleen vaateriin ja kiertää jalkojen lukitusmutterit koneen runkoon kiinni ja kiertää neljä kuljetustuen ruuvia takaisin koneeseen kiinni (sivupeltien kiinnitysruuveja). Ai niin ja piti asentaa kuljetustuen aukkojen peitelevytkin koneen takaseinään kiinni.

      Eli ns. ammattilaisten asennuksen jäljiltä koneenne voi silti tarvita vielä tarkempaa säätämistä ja asennustyötä että kone olisi käyttöohjeiden mukaan asennettu ja saa edes mahdollisuudet toimia oikein.

    • tikanmaa

      No meillä uusi Whirlpoolin uuni Ikeasta, vettä valuu lammikoksi asti, jos laitan uuniruokia, jotka yleensä haudutetaan hieman pidempään??
      Huolto saatiin kolmen päivän päästä,saas nähä..

    • Gigantin_halpislaite

      Whirlpoolin vuoden vanha jääkaappipakastin alkoi reistailla ja lämpötilat vaihtelivat pakastimessa -29 ja 3 asteen välillä -> sillä seurauksella, että pakasteet luonnollisesti sulivat ja jäätyivät kerta toisensa jälkeen. Huoltofirma on käynyt kertaalleen katsomassa kaappia, mutta ei löytänyt rikkinäisiä osia, joita olisi voinut vaihtaa. Sen jälkeen käskettiin mittailla lämpötilaa omilla mittareilla ja raportoimaan niistä. Mittausten jälkeen sanottiin, että whirlpool oli käskenyt laittaa pakastimeen keinopakasteita, koska tyhjä pakastin ei kuulemma pidä kylmyyttä (!!!??). Pakastimen lämpötila nousi silti edelleen liian lämpimäksi. Huoltofirman toiminta on ollut todella hidasta ja lopulta sanoivat, että whirlpool on lähettänyt tarkkuuslämpömittarit, jotka tulisi asentaa laitteeseen. Vaadin Gigantilta, että mikäli tähänastiset mittaukset eivät ole riittäviä on heidän noudettava kaappi ja annettava minulle toimiva tilalle. Sekä Gigantin, huoltofirman että whirlpoolin toiminta ja asiakaspalvelu on ollut erittäin tympäännyttävää ja osoittanut huonoa asiakaspalvelua. Kukaan ei ota vastuuta ja asiakasta pallotellaan eri toimijoiden välillä. Tiedon kulku on hyvin heikkoa. Mielestäni takuun piiriin kuuluva rikkinäinen laite on myyjän vastuulla ja myyjän ongelma, ei asiakkaan.

    • Laatuaukko

      - Ostin astianpesukoneen ADPU761WH eli edellä mainittu 6th sense. Ensimmäisellä kerralla jo huomasin pesujauhetta jääneen kuppien sisäpinnalle.
      - Astiat jäävät likomäriksi.
      Tosin surkeita muovihärpäkkeitä kaikki merkit verrattuna aikaisempaan ASEA-SKANDIAan, jossa vain tiivisteet alkoivat olla loppu luukussa.
      Ilmeisesti veden ja energian säästössä on menty älyttömyyksiin. Mitä järkeä on säästää kymppi vuodessa, syödä pesujauheet ja saada vatsasyöpä.

      • MadeinChina

        Täysin sama käsitys em. koneesta ja muutenkin samaa mieltä.


    • paljonpyykkiäpesty

      Meillä on ollut seitsemän vuotta Whirlpoolin Hobby Hallista ostettu halpa 5kg pyykinpesukone. Hintaa koneella oli 299e. Olemme käyttäneet konetta tosi paljon. Kaksi-kolme kertaa päivässä joka päivä. Koneessa ei ole ollut mitään vikaa tähän asti. Nyt taitaa olla moottorin laakerit menneet. Pitää aikamoista ulvontaa. Hyvä kone.

    • bbbvbvvbvb

      meillä whirlpool AWE pyykinpesukone hajosi heti sen 2.v. takuun jälkeen. muuten oli hyvä kone pesi hyvin ,ei mitään vikoja ennen kuin tulikin sitten tiehensä päähän. Toisaalta eipä noista kalliimistakaan tiedä. kaikissa 2 v. takuuta ihan mielestä lähtien.

    • romumerkkion

      Tuossa lähtee 6 v vanha 4 vuotta autotallissa seisonut rumpukuivain jäteasemalle kokeilin vielä jos olisi kuivunut ohjainreleet kauhea kipinöinti takaosasta sinne romujen joukkoon.

    • jussi.sakkinegmail.com

      juu ostin 500e maksavan arkkupakastimen ,nii saatana koko talo yhtiö ei nuku,piti olla se hiljainen,elkää ihmiset ostako mitään nuita tuotteita surkeaa roskaa.

    • Soumipoika

      Taitaa olla kaikki vain inhoaja kukkahattuja.. Monet erimerkkiset koneet tehdään samassa tehtaassa, niin jääkaapit, pesu- ja tiskikoneet. Eli kaikki on samaa paskaa. Mutta itsehän vaaditte halpaa ja säästävää A laatua. Juuri ostin Gigantista 299 maksavan Whirlpoolin kolmitasoisen A hiljaisen pesukoneen, ja olen ollut tyytyväinen, se tuli Giganttiin 2 päivää etuajassa. En tosin ole hakenut sitä vielä.

      • järjen_jättiläinen

        Ostit koneen ja olet tyytyväinen, kun et sitä ole vielä kaupasta hakenut. ;-D


      • Paskanmyivät
        järjen_jättiläinen kirjoitti:

        Ostit koneen ja olet tyytyväinen, kun et sitä ole vielä kaupasta hakenut. ;-D

        Minullakin oli tuo Whirpool aivan hyvä kone ennen kuin hain sen Gigantista. Kun toin sen kotiin niin paljastui aivan paskaksi ja onkin nyt menossa 2 vuoden jälkeen vaihtoon. Kyselin myöhemmin useiden eri kauppojen myyjiltä minkä astianpesukoneen itse ostaisivat ja yllättäen eniten kannatusta sai Asko merkkinen astianpesukone (entinen Cylinda). Koneessa kuulemma muitakin kuin muoviosia ja vähiten negatiivista palautetta.


      • Asko_lahtelainen
        Paskanmyivät kirjoitti:

        Minullakin oli tuo Whirpool aivan hyvä kone ennen kuin hain sen Gigantista. Kun toin sen kotiin niin paljastui aivan paskaksi ja onkin nyt menossa 2 vuoden jälkeen vaihtoon. Kyselin myöhemmin useiden eri kauppojen myyjiltä minkä astianpesukoneen itse ostaisivat ja yllättäen eniten kannatusta sai Asko merkkinen astianpesukone (entinen Cylinda). Koneessa kuulemma muitakin kuin muoviosia ja vähiten negatiivista palautetta.

        Ostin v1995 Asko/Cylinda-merkkisen koneen, tällä viikolla se sitten hajosi kun hihna katkesi ja on niin vmäinen vaihtaa niin kauppaan mentävä. Eli vanha kone kesti 26 vuotta ja ostin sen aikoinaan suoraan Lahden tehtaalta jossa se oli ollut testipenkissä.


    • ovat_korkealaatuisia

      Whirlpool valmistaa kaikki omistamansa KitchenAid -merkin laitteet (leivänpaahtimet, yleiskoneet ym.) USAssa olevissa tehtaissaan.
      Voisi sanoa että Whirlpoolin pienkoneet ovat huippulaadukkaita, ja aika kalliitakin.

    • Wöfpuul

      Reilu 2 vuotta sitten ostettiin whirpoolin induktiotaso. Ja nyt se hajosi. Näyttää vikakoodia F47 ja polttaa yhden sulakkeen talon sulaketaulusta. Mikään levy ei lämpene, kun vaan heittää tason vikatilaan ja sulake palaa. Mielenkiinnolla odotan miten myyjä hoitaa asian, kun muistaakseni tuossa on kahden vuoden takuu. Niin ja taso on ollut mökkikäytössä, eli jos vertaa sitä tavalliseen käyttöön niin se vastaisi maksimissaan puolen vuoden käyttöä.... Eli ei ole häävisen kestävä värkki.

    • PEEEETE

      Moi,uuteen taloon ostettiin kaikki whirpoolin koneet.Eli iso jenkkijääkaappi jääpala toiminnolla,induktiotaso uuni,astianpesukone ja mikro.Vuoden sisällä muutosta hajosi jääkaapista saranat,valokytkin ja pakastimen hyllyt vaihdettiin,kun olivat liian kapeat eivätkä pysyneet paikalla.Induktiotaso vaihdettiin kun sanoi sopimuksen irti.Astianpesukoneessa ei muoviputket pysy paikoillaan,muovinen pyörivä veden suihkuttaja halki,vesi lentää oven tiivisteeseen ja siitä kalusteisiin ja lattialle.Kalusteissa vesivaurioita.Nyt jääkaapissa kolmas valokatkaisija menossa ja saranat kans kolmannet menossa.Takuu loppu kahteen vuoteen,ei edes tyyppivikoja korvaa(muoviputkeen keksitty lisäosa,joka pitää putken paikoillaan.Edelliseen taloon ostin siemensit,ei ollu kahdeksaan vuoteen mitään vikaa.Älkää hyvät ihmiset säästäkö tässä kohtaa kun ostatte kodinkoneet. PS. Jääkaapin ovi reistailee taas. Huh mitä saissea.Odottelen tällä hetkellä ruotsista vastausta reklamaatiosta,ei voi tehdä muualle.

      • PEEEETE

        Vielä kerran TÄYTTÄ PASKAA.Ei selvyyttä asiaan ruotsista,suomessa mutisevat kuin LAMMASLAUMA.Kerran vielä TÄYTTÄ PASKAAAAA !!!


    • EhkäViimeinenWhirlpool

      Whirlpoolin jääkaappipakastin ei ole toiminut päivääkään käynnistyksen jälkeen. Arvalla vaihtoivat termostaatin, startterin ja jonku sensorin. Ei toimi kaappi. Nyt odotettu Whirlpoolilta kaksi vkoa vastausta kompressorin toimitusajsta, mitään eivät ole huoltoliikkeelle vastanneet.
      Kokonaisuudessaan nyt melkein 2 kk sählätty ja kaappi pysyy lämpimänä. Onneksi ei ole ruokien säilytys siitä kiinni mutta siitä huolimatta vi...ttaa.

      • hiillokshella

        Hengenvaarallinen erillisuuni whirpoolilta!!
        sammuttamisen jälkeen näytti lämpotilaksi 150. Muutaman minutin jälkeen alkoi kärytä ruoka uunissa. Lämpötila kiipesi koko ajan, näytti jo 370. Otin lopulta sulakkeet irti. Aamulla tarjosin sulakkeita takaisin, alkoi kuumua välittömästi.
        näytössä näkyi vain kellonaika, kuten sammuksissa ollessa. Uuni noin 5-6 vuotta vanha. Olis voinu palaa koko torppa 😣!


      • Sirkkuilmä

        Mulle kävi Whitpoolin uunin kanssa eilen samoin. Sulakkeet irti, jotta sai uunin sammutettua. Grillivastus tuli heti päälle ja hehkui punaisena 290 astetta kun yritti laittaa sulakkeita takaisin.
        Uuni irti verkosta ja vaihtoon.
        Entiset Euronicsin myyjät olivat nyt Poweridda ja haukkuivat eiroukst naan rakoon. Tilalle AEG tai Electrolux höyryuuni.
        Toivottavasti joulukinkku onnistuu...


    • EiIkinä

      Itse en aikakaan ottaisi mitään Whirlpool- merkkistä rakkinetta, vaikka ilmaiseksi saisi. Pyykkikone hajosi parin vuoden vähäisellä käytöllä ja ei mennyt kuulemma enää takuuseen. Kodinkoneilla on kuitenkin oletettu käyttöikä, joka on huomattavasti yli tuon pari vuotta. Jouduin panemaan asian kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn. Sieltä päätöksen saaminen kesti toista vuotta. Kun päätös viimein tuli, ei Whirlpool Suomi tehnyt elettäkään maksaakseen heille määrättyä summaa. Vasta kun olin jo viemässä juttua käräjille, niin maksoivat sitten kuluttajariitalautakunnan määräämän pienen hyvityksen.

    • Suositus

      Mikä muu merkki tahansa, kuin Whirlpool. Esimerkiksi Rosenlew Passeli- merkkinen pyykinpesukone toiminut erinomaisesti ja jopa useita vuosia takuuajan päättymisen jälkeenkin. Suosittelen.

      • Onnetontalaatua

        Nykyisin saa tosiaan olla tyytyväinen, jos kone kestää takuuajankaan ilman korjauksia.


    • Kypy

      Osta joku muu. Ihan mikä tahansa.

      • PettynytBetty

        Samaa mieltä.


    • Pyykkäriinpettynyt

      Hämmästellen luen näitä! Tämä ketju on aloitettu 2011 ja edelleen samaa kuraa on whirlpoolin koneet! Eikö näiden valmistajat lue näitä ketjuja=käyttäjien kokemuksia ja yritä parantaa laatua? Itselläni on 8 kk vanha (törkeän kallis) whirlpoolin pyykkikone, josta vaihdettu elektroniikka kahdesti, lisäksi pari muuta huoltoa. Nyt lingotessa pitää jo todella pahaa ääntä; ts. rumpu tai moottori paukahtanee kohta. Lisäksi tiivisteet todella väljät, syö oikeasti sukan kokoisia roskia. Nukkasiivilä niin välhäljä, että nämä eivät jää siivilään vaan menevät pumppuun (?) saakka, jolloinka kone lakkaa toimimasta. Huoltoliike sanoo, että Whirlpoolin kanta on se, että korjataan niin kauan, kuin osia saa. Ihan sama mulle, niin kauan kuin takuuta riittää (onneksi mies otti lisätakuun), mutta vähän väliä ilman pyykkikonetta jääminen hankalottaa kyllä melkoisesti elämää.
      Lyhyesti siis. Komppaan edellisiä: Ä-LÄ OS-TA WHIRLPOOLIA, ikinä! (Itse etsin nyt jääkaappia, kiitos tiedosta, että kyseisen merkin kylmälaitteet on yhtä sutta..)

      • ihanpumpustaottaa

        Tämä sepustus aiheuttaa lähinnä myötähäpeää.


    • BulttiBoiss

      Taidetaan nykyään valmistaa samassa tehtaassa useita eri kodinkone merkkejä.
      Turkki.Portugali.Puola.Romania.Slovenia.
      Katsoo näitä liikkeissä myytävien hilavitkuttimien valmistusnimiä.
      Niin on aika ihmeellisillä nimillä varustettuja.
      Käykää vaikka katsomassa Gigantti ja Power ketjujen valikoimia.
      Sama kone ja eri nimikyltti kylkeen ja myyntiin.

      Halvalla tehdään,niin laatu on sitä luokkaa.
      Osta paskaa saat 2 vuotta kaupanpäälle.
      Nykyäänhän kaikki laitteet on tehty hajoamaan parin-kolmen vuoden sisään,
      jos ei hajoa aijemmin.

    • BulttiBoiss

      Kodinkone merkkejä.
      Sitten nämä ns merkkikoneet.Näiden lisäksi

      Asko = Upo
      Brent.
      Hotpoint.
      Logig.
      Smeg.
      Senz.
      Bego.
      Matsui.
      Daewood.
      Houer.
      Point.
      Uutta merkkiä pukkaa jatkuvasti.
      Ota nyt näistäkin selvää.
      Provikka palkkaiset myyjät kehuvat suu vaahdossa,
      että tässä hyvä hilavitkutin halvalla.
      Osta,osta,osta....

      • Pyykkäri

        Askokoll tekee komponentteja miltei kaikkiin. Lähes sama nimi mutta eri firma. Nykyään gorenje omistaa miltei kaiken ja tekee tuotteita eri nimillä.


    • Whirpool-paskaa

      Uskomatonta paskaa! Pyykkitornissa on takuuta vuosi jäljellä ja eivät saa huollossa koneita kuntoon, maahantuoja pesee kätensä asiassa. Koneet ovat temppuilleet uudesta saakka. Torni menee vaihtoon, koska alkaa kyrsiä koko vehkeet. Älkää ikinä ostako mitään Whirpoolia...

    • PahastiPettynyt

      Älkää ostako Whirlpool- koneita.
      Sanon tämän komemuksen syvällä rintaäänellä.

    • Sekundaa

      Jos hankaluuksia ja hiusten lähtöä päästä haluat, niin osta ihmeessä.

    • Sekundaako

      Vaivaakohan samat laatuongelmat edelleenkin?

    • Varmaa

      EN OSTA!

    • ÄläOsta

      Älä vain sekaannu.

    • CaptDjob

      Ikean uuni, käsittääkseni whirlpool ( en oo varma kyllä). Paistoin kinkkua n.4h ja vesilammikko lattialla. Ennen huomannut pikku tiputtelua aina kun avaa kannen mutta tuo yllätti. Ei vissiin normaalia.

    • Torreblanca

      Whirpool 6th Sense pyykkikone on KEHNO! Pesutulos huono, pesujauhetta vaatteissa vielä lisähuuhtelun jälkeenkin ja linkous jättää pyykin läpimäräksi (rummun pohjalle jää vettä. Ei voi mitenkään suositella.

    • Hyvin.pelittää

      Minulla on kahden vuoden ikäinen viiden sadan euron Whirlpool-pesukone, joka on toiminut erinomaisesti. Erityisesti pidän siitä, että se ei liiku milliäkään kylppärin lattialla lingotessaan. Moottorin takuu on 10 vuotta.

      • Vainyksionparas

        Moottorille voi antaa vaikka 30 vuoden takuun, ne kun ei hajoa mutta kaikki muu ympärillä hajoaa.
        Viidellä sadalla ei saa vielä hyvää konetta.


      • Hyvin.pelittää

        "Viidellä sadalla ei saa vielä hyvää konetta. "

        Olkoon sitten huono. Ei se minua haittaa. Tärkeintä on, että se toimii erinomaisesti!


    • KooTeePee80

      Yhdyn monen mielipiteeseen täällä. Äidilläni ihan hyvin toiminut Whirlpool jääkaappipakastin, mutta itselläni tuliterä Whirlpool 6th sence -pesukone joka ei toimi kunnolla. Pesu pysähtyy aina ennen linkousta. Huomenna soitto Gigantille että viekää paska pois, älkääkä tuoko samanlaista vastaavaa.

    • Karua

      Nytkin taas näkyi olleen kuluttajariitalautakunnan käsittelyssä Whirlpoolin kehnosta laadusta kielivä juttu. Kertoo paljon myös maahantuojan asenteesta asiakasta kohtaan, kun vastaan ei tulla missään, vaan pitää viedä asiat aina vaikeimman kautta. Jotkut asiat tässä nopeasti muutuvassa maailmassa eivät muutu.

    • Heikkoja

      Kodinkonerintamalla Whirlpool oli kyllä heikoin laite, mihin ikinä olen törmännyt. Takuuajan 2 vuotta kestää, siten alkaa ongelmat.

    • EiEnääIkinä

      Hirveää paskaa.
      En osta enää ikinä.

    • Yrmy

      Ei kannata sekaantua.

    • kitupiikki

      jos ei ole halukkuutta maksaa tiskarista enempää kuin 300e, niin valmistaudu ostamaan kahden vuoden päästä uusi. Tätä oravanpyörää kun elää kuusi vuotta, koneen hinnaksi on tullut 900€ mahdolliset kotiinkuljetukset ja muut palvelut. Tolla summalla ois saanu aika komian koneen, jonka kanssa ei todennäköisesti olisi tarvinnut päivääkään tapella ja päässä olis varmasti jäljellä useampi hiuskin.

    • WhirpoolFani

      Evanhat kunnon Länsi Saksalaiset Bosch, AEG, Siemens kokemuksesta toimituon 3-v. Eli ihan samaa!
      Jotenkin alkaa tuntua esim. LG tekee hyvää!

      Nyt ostan Whirpool ddlx70112 kuivausrummun Power 299€.
      Kestää se sen 3-5 v!
      Hyvä näin!

      • Typerys

        Ollaan me kuluttajat tyhmiä.
        90-luvulla esimerkiksi Upo- pyykinpesukone kesti 20 vuotta vaivatta.
        Nyt ollaan jo tyytyväisiä, jos kestää yli takuuajan.


    • Kertakäyttökamaa

      Jos 2-3 vuoden välein on valmis ostamaan aina uuden koneen, niin mikäpä siinä.

    • Laatutietoinen

      Whirlpool ei ole nykyään laadukas merkki, kodinkoneet tehdään halvalla, eivätkä ole enää pitkäikäisiä. Pesukoneissa lisäksi testien huonoimmat pesutulokset. Täällä jonkun kehumat LG ja Samsung ovat myös välteltäviä merkkejä, kaikki huollot eivät edes suostu niitä rojuja korjaamaan. Korealaiset ovat myös kuuluisia venkoilusta takuiden kanssa, laitteita on vaikeata saada menemään takuuseen ja ne todellakin rikkoutuvat toisinaan takuuaikana. Kuluttajat ovat osittain ajaneet valmistajat tähän tilanteeseen, että kodinkoneilta vaaditaan todella alhaista hintaa. Laitteet tehdään halvoista osista halvan työvoiman maissa. On myös huomattu, että ikuinen työ tekee ikuisen nälän eli laitevalmistajille on järkevämpää tehdä lyhytikäisiä laitteita, jotta saadaan tarpeeksi usein myytyä uutta tilalle. Ns perusmerkeistä Miele on edelleen kestävä, mutta halvimmat mallit valmistetaan nykyään Saksan sijaan Puolassa ja pöynimurit tulevat kaikki Kiinasta.

    • Vikaavikaa

      Jos yhden Mielen hinnalla saa kolme tavallista konetta, niin mielestäni jossakin on vikaa.

    • Pyörremyrskymerkki

      Reilun vuoden ollut whirlpoolin pesutorni kovasss käytössä. Ei vielä moitteita. Tulen tänne kertomaan jos menee rikki esim

    • Minna12

      Ihan hanurista, en suosittele tätä merkkiä

    • Anonyymi

      Täällä Whirlpoolin pyykinpesukone joka hankittu 2010. Pesty pyykkiä kerta-pari viikkoon eikä minkäänlaista vikaa. Nyt pitäisi hankkia toiseen asuntoon pyykinpesukone. Tarinat hirvittävät jos ei kovallakaan rahalla saa enää kunnon laatua.

    • Anonyymi

      4 vuotta kesti meillä pesukone kunnes lopetti pyörittämästä mitään ohjelmaa.
      Kaikki valikot toimi normaalisti mutta rumpu ei enään pyörähtänyt.

      Kyljessä tarra lifetime guaratee for motor.
      Käytännössä takuuta ei ollut koska emme rekisteröityneet whirpoolin nettisivuille.
      Toiseksi takuu kaattaa vain osat, ei vaihtotyötä.

      Bosch:n puoleen käännyttiin seuraavaksi. Katsotaan meneekö pidempään kuin 4 vuotta.

    • Anonyymi

      Täyttä paskaa ovat sekä pesukone ja jääkaappi. Miksi nämä tehtaat suoltavat täyttä kuraa ja kehuvat vielä ympäristöstandardeila !

    • Anonyymi

      Ps en koske tikullakaan noin5 mertriä merkkiin jossa lukeen Whirpool

    • Anonyymi

      Meillä on käytössä Whirlpool 6th sense jääkaappi ja pakastin. Valitettavasti en voi kehua. Ikää laitteilla nyt 2,5vuotta ja pakastin jo lakkasi pakastamasta (sisällä pakkasta alle viisi astetta, lihat pilalla ja jäätelöt velliä). Piti olla hieno ja uudenaikainen no frost -toimintokin... Noh otettiin se nyt irti seinästä ja pakastimesta on reilussa vuorokaudessa tullut litratolkulla sulamisvesiä pihalle (lue: lattialle pakastimen alle).

      Jääkaappi on toiminut, mutta oven avaus on surkeaa... tiivisteisiin kohdistuva "imu" on niin kova, että jos et paina jalalla/kädellä kaapin runkoa vastaan ovea avatessasi, rotisko liukuu useita senttejä ulos jääkapin syvennyksestä, eli pois paikaltaan.

      En osta toiste!

    • Anonyymi

      PETTYNYT: Pesukone vuosi vedet lattialle luukun tiivisteistä muutaman kuukauden käytön jälkeen, josta tuli mittava vesivahinko. Takuu ei korvaa kaikkia vahinkoja ja haittoja ja ns. "Asiakaspalvelu" ei korviaan lotkauta asiassa. ÄLÄ KOSKAAN OSTA WHIRLPOOLIN KONEITA!

    • Anonyymi

      Parhaillaan kuuntelen jääkaappipakastimen jumalatonta käyntiruminaa ja induktioliedestä suurin "levy" on osittain pimeänä, laitteet muutaman vuoden vanhoja. Astianpesukoneessa liikuteltava hylly palasina jne. Whirpool merkkisiä kaikki.

    • Anonyymi

      Whirpool pyykinpesukoneen takuu on voimassa eli kone oli noin vuosi neljä kuukautta vanha ja kone alkoi vuotamaan huolto on käynyt neljä kertaa katsomassa ja vaihtamassa osia ja kaksi kertaa vienyt mukanaan korvattavaksi ja pitänyt kolme vuorokautta huollossa. Ei ole mitään vikaa ollut ja vuoto jatkuu edelleenkin. Whirpool ei ota vastuuta mistään. Tuli viesti,ota yhteytta kuluttaja asiamieheen. EI Koskaan Whirpoolin koneita

    • Anonyymi

      Kirjoituksista päätellen hyviä merkkejä ei olekaan. Itselläni Electrolux-pesukone hajosi neljässä vuodessa. Nykyinen Whirlpool on kuusi vuotta vanha ja toimii kuin uusi. Ei tosin ollut halvin malli. En koskaan osta halpaa laitetta, koska se tulee turhan kalliiksi.

    • Anonyymi

      n. 30 vuotta vanha digitaalinen mikroaaltouuni edelleen ihan uudenveroisessa kunnossa. Ei mitään valittamista siis.

    • Anonyymi

      Joo meilläkin jääkaappipakastimesta alaosan listat ruostu ovista takuuajalla. Menin myyjäliikkeeseen Prismaan ja eivät edes tienneet mikä huoltoliike huoltaa.

      Itse rupesin sitten soittelemaan ja sain sen selville. Sitten menin huoltoliikkeeseen joka ei osannu sanoa mitään. Piti lähettää kuvat spostiin ja selostus. Mies arveli ettei takuu päde sellaiseen, eli että vika on omaa syytä. No voi helvetti ajattelin.
      Aikoivat lähettää maahantuojalle viestini.
      Kyllä on siis niin nihkeetä palvelu kautta linjan ettei enää näy olevan millään mitään väliä.
      Mutta aion ihan piruuttani mennä vaikka miten pitkälle että saan oikeutta. Haen sellaisen julkisuuden asialle että varmaan saan takuun tuotteelle

    • Anonyymi

      1v 8kk vanha päältä täytettävä Whirlpool pesukone: koneen luukku alkaa ruostumaan. Whirlpoolin huollon vastaus: ei kuulu takuuseen. Ei enää ikinä tule mitään tämän valmistajan kertakäyttölaitteita meille.

    • Anonyymi

      Whirpoolin päältä täytettävä pesukone on pelkkää huijausta! Olen hoitanut omaani oikein, kansi on ruostunut pilalle ja nukkasihdin kohta myös. Kone vuotaa, eipä ollut asentajakaan ammattilainen. PRISMAn maksullinen mies jätti myös oikean jatkoputken asentamatta. Ehkä en tee enää koskaan kauppoja Järvenpään PRISMAn kanssa!

    • Anonyymi

      Älkää ostatko näitä kodinkoneita erittäin paljon tyyppivikoja,surkeita ja heikkoja ei kestäviä,itellä hajosi Whirlpool pesukone korjaus olisi maksanut melkein 400€ en suosittele pesukoneesta hajosi kolme osaa kerralla moottori,veden lämmitin,tulovesipumppu,ja ulkopeltien maalit irtoilee ja koko kone ruosteessa jo alle puolen vuoden käytön aikana tuotteen laadussa on vikaa ja pahasti

    • Anonyymi

      Edellinen zanussin pyykinpesukone kesti 18 vuotta suht kovalla käytöllä. Nyt whirlpool minkä luulin olevan laatukone, kolme pesua takana ja luukun tiiviste vuotaa vettä aika reilusti lattialle. Jo sen muovisen etuluukun avaus oli yhtä tuskaa saada ehyenä auki ja filteri toki sen luukun takana.. Rikkoutuvaa kovamuovia ilman "avausmekanismia!"..

      Huomasin että peltisestä etupaneelista puuttuu kaksi ruuvia alareunasta, eli juuri sen muovisen läpän alta.. Etupaneeli siis alareunasta yhdellä ruuvilla kiinni.. Jos jollakin uudehko whirlpoolin edestä täytettävä pesukone, voisiko katsoa puuttuuko samat ruuvit? Tämä mallia "6 th sense" ,9kg.

    • Anonyymi

      Vaihdoimme viikko sitten 20 vuotta moitteetta toimineen ja edelleen toimivan Rosenlew pakastimen uuteen Whirlpool pakastimeen tavoitteena uudella pienempi sähkönkulutus. Toisin kävi uusi Whirlpoolin pakastin oli viallinen jo kotiin tuotuna. Voimakasääninen laite pakastaa tauotta tuntikausia NORMAL asetuksella, vaikka sisällä miinus 29-30 astetta. Viikko jo reklamoitu Whirlpoolille ja pyydetty vaihtamaan uuteen ehjään, mutta vasta huomenna tulossa huolto UUDELLE koneelle. En suosittele Whirlpoolin laitteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe