Varokaa K1 katsastus Lotila, Lahti.

ihme syynäämistä

Vaihtelu virkistää tuumin ja tilasin netistä "halvan" katsastusajan Lahden Lotilan K1 katsastusasemalle.

Vaikka minulla oli varattu tarkka aika ja kehoitus saapua 10 minuuttia aikaisemmin asemalle, jotta katsastus voidaan varmasti aloittaa ajallaan, niin jouduin odottamaan puoli tuntia sen kymmen minuuttisen päälle!?!

Kun katsastaja vihdoin tuli, ei mitään pahoitteluja anteeksipyynnöistä puhumattakaan, vaan murahdus ja autoon.

Sitten alkoi sellainen syynääminen mitä en 25 vuotisen autonkatsastusuran aikanani ole kohdannut. Aikaa meni puolisen tuntia. Katsastaja oli päättänyt selkeästi löytää jonkun vian hinnalla millä hyvänsä. No mikäs siinä, autoni on tip-top kunnossa ja juuri ennen katsastusta käytetty kalliissa katsastushuollossa jossa auto tarkastettiin perinpohjin ja pakokaasutestaus suoritettiin. Eli antaa katsastusmiehen vaan tehdä tarkkaan työtään koko rahalla tuumin...,

...kunnes siirryttiin tulostamaan uutta rekisteriotetta tai siis niin minä luulin, mutta tuo nillittäjä sanoikin että hylky tuli, vaihdettava yksi alustan osista molemmin puolin.

Mitä v*ttua??? Autossani ei ole pienintäkään vikaa ja se on vähän ajettu, käytännössä uudenveroinen ja kuin suoraan tehtaan linjalta ulos ajettu, paitsi että paremmassa kunnossa kun esim. alusta on perusteellisesti käsitelty ja suojattu.

Korjaamolla ihmettelivät sitten että mitäs tehdään, kun he eivät oikein voi tuota katsastusmiehen keksimää vikaa korjata, kun sitä ei ole olemassakaan!!! Katsastusmiestä selkeästi oli v*tuttanut kun puolen tunnin etsimisen jälkeen ei löytänyt mitään oikeaa syytä hykyyn.

Korjaamolla ei sitten tehty mitään, kun mitään korjattavaa ei ollut. Tämän jälkeen menin uusinta katsastukseen ja sama nihilisti meininki jatkui. Suoraan sanottuna ihan p*rseestä meininki tuolla asemalla kaikin puolin. Ei minkään näköistä asiakaspalveluhenkisyyttä edes niiden tiskillä murjottavien elämänhalunsa menettäneen näköisten eukkojen puolelta. Oikeita hapannaamoja koko porukka.

"Leima" tuli lopulta tietenkin kun sitä oikeaa vikaa ei siis ollut olemassakaan. Eli mitään korjausta ei tehty, kun viatonta autoa ei oikein voi korjata! Olen asian dokumentoinut kuvin ja korjaamon esimiehen asiasta antamalla kirjallisella lausunnolla. Kuluttajavirastoon täytin valituslomakkeen ja aion sitä myöden viedä asiaa eteenpäin.

Niille jotka ovat ko. aseman palveluun olleet tyytyväisiä, kehoitan jatkamaan asiakkaana siellä edelleen. Itse en aio tietenkään sinne koskaan enää palata ja niitä jotka harkitsevat uutena asiakkaana tuota paikkaa, niin kehoitan vakavasti harkitsemaan uudelleen.

32

5499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+10

      pistä nyt ihmeessä oma nimesi näkyviin kun muita rupeat mollaamaan

      • tarkkaa

        Olikos tuossa jonkun henkilön nimi mainittu..?


    • Raha sampo

      Sama juttu eri asema hämeenlinna parikolmevuotta sitten,taakse tuennan puslakumi ? hylkäsi,(ford mondeo 05 ) Merkki liikessä naureskelivat ettei näitä vaihdeta kuin kolarin seurauksena,nyt kun näyttää jälkitarkastuksen hinta kipuavan kohti viittäkymppiä ? 30 e paras mitä olen nähnyt,niin hyvä laskea aloitus hintoja,ja kun trafikin antoi pyyhkeitä katsastus konttoreille,niin jokainen voi laskea siitä ?

      • Turunpiispa

        Farkkumondeoissa tapaa ajoittain väljistyneitä etummaisen takapoikittaistukivarren heloja. Kyseinen välys ei välttämättä tunnu jos autoa ei ole nostettu tukivarresta jousen alta. Mutta niinpä niin, merkki_liikkeen erehtymättömään auktoriteettiin on aina hyvä vedota. Rikkinäinen osa muuttuu itsestään ehjäksi kun "mä oon näitä duunannu"-ekspertti antaa lausuntonsa.

        Aloittajalta tekisi mieli kysyä, että jos kerta autosi "on tip-top kunnossa" ja "vähän ajettu, käytännössä uudenveroinen ja kuin suoraan tehtaan linjalta ulos ajettu", niin miksi ihmeessä käytit sen "kalliissa katsastushuollossa jossa auto tarkastettiin perinpohjin"?!?!? Eikös toi nyt ole turhaa rahan polttamista, tarkastuttaa isolla rahalla ihan turhaan samat kohteet kuin katsastuksessakin?
        Kuten tavallista, aloituksessa ei myöskään mainittu auton merkkiä, mallia, vuosimallia, saati sitten vikoja, jotka katsastaja (jonka pätevyyten en ota kantaa, huom.) autosta löysi - tai luuli löytäneensä.


    • mur mur

      Ketjun aloittajahan käyttää vanhaa konstia, säälistä ressukan pyhälehmä läpi ettei äitee suutu

      • lauri x

        Kyllä ton homman saa helpommin hoidettua. Kun auto menee hylkyyn niin eikun soitto jollekin päällikölle. Sano että katsuri on mielivaltainen, aivoton kusipää ja huonompaa palvelua ett ole ikinä saannu. Heti kättelyssä saat jälkitarkastuksen ilmaiseksi ja hyvällä säkällä jopa lahjakortin seuraavan vuoden katsastukseen. Toimii ainakin K1:llä. Päälliköt taitaa onneks olla aika munattomia, siinä ei katsurilta mielipidettä kysytä. Tulee halvaks kun ei tartte maksaa kun joka toinen vuosi.


      • 10 jamppa
        lauri x kirjoitti:

        Kyllä ton homman saa helpommin hoidettua. Kun auto menee hylkyyn niin eikun soitto jollekin päällikölle. Sano että katsuri on mielivaltainen, aivoton kusipää ja huonompaa palvelua ett ole ikinä saannu. Heti kättelyssä saat jälkitarkastuksen ilmaiseksi ja hyvällä säkällä jopa lahjakortin seuraavan vuoden katsastukseen. Toimii ainakin K1:llä. Päälliköt taitaa onneks olla aika munattomia, siinä ei katsurilta mielipidettä kysytä. Tulee halvaks kun ei tartte maksaa kun joka toinen vuosi.

        He,he tarvis kokeilla, junttejahan ne kaikki on.


      • lex-fin
        lauri x kirjoitti:

        Kyllä ton homman saa helpommin hoidettua. Kun auto menee hylkyyn niin eikun soitto jollekin päällikölle. Sano että katsuri on mielivaltainen, aivoton kusipää ja huonompaa palvelua ett ole ikinä saannu. Heti kättelyssä saat jälkitarkastuksen ilmaiseksi ja hyvällä säkällä jopa lahjakortin seuraavan vuoden katsastukseen. Toimii ainakin K1:llä. Päälliköt taitaa onneks olla aika munattomia, siinä ei katsurilta mielipidettä kysytä. Tulee halvaks kun ei tartte maksaa kun joka toinen vuosi.

        Jos auto hylätään, niin päätöksen tekee katsastuksen suorittanut katsastaja, ei mikään päällikkö. Katsastaja ei voi hyväksyä autoa päällikön käskystä, jos näin menetellään Trafilla olisi syytä tarkistaa asia. Katsastaja on henk.koht. vastuussa päätöksestä.


      • Jurdo
        lauri x kirjoitti:

        Kyllä ton homman saa helpommin hoidettua. Kun auto menee hylkyyn niin eikun soitto jollekin päällikölle. Sano että katsuri on mielivaltainen, aivoton kusipää ja huonompaa palvelua ett ole ikinä saannu. Heti kättelyssä saat jälkitarkastuksen ilmaiseksi ja hyvällä säkällä jopa lahjakortin seuraavan vuoden katsastukseen. Toimii ainakin K1:llä. Päälliköt taitaa onneks olla aika munattomia, siinä ei katsurilta mielipidettä kysytä. Tulee halvaks kun ei tartte maksaa kun joka toinen vuosi.

        Niinpä. Tälle sinunkin viitoittamallesi tielle kun ollaan lähdetty, niin pian Suomi on suomalaisten omasta syystä samassa jamassa kuin esim. Kreikka, Portugali, Turkki ja Italia.


      • Paska_kinneri
        lex-fin kirjoitti:

        Jos auto hylätään, niin päätöksen tekee katsastuksen suorittanut katsastaja, ei mikään päällikkö. Katsastaja ei voi hyväksyä autoa päällikön käskystä, jos näin menetellään Trafilla olisi syytä tarkistaa asia. Katsastaja on henk.koht. vastuussa päätöksestä.

        Katsastus asema/katsastaja ei ole missään vastuussa autosi kunnosta! Kun ajat ulos hallista on vastuu auton omistajalla/haltijalla!


    • Japaman

      Katsastuksen yhteydessä voit vaatia katsastumiestä osittamaan viallisen kohdan.
      Jos olet vielä eri mieltä niin aseman päällikö juttusille, kun auto on vielä nosturilla.

      • Hylkypäätös

        Onneksi korjaamot ovat ryhdistäytyneet ja puuttuvat nykyisin varsin yleisesti katsastusmiesten mielivaltaisiin hylkypäätöksiin.


      • Purkina
        Hylkypäätös kirjoitti:

        Onneksi korjaamot ovat ryhdistäytyneet ja puuttuvat nykyisin varsin yleisesti katsastusmiesten mielivaltaisiin hylkypäätöksiin.

        Aikaisemmin oli usein niin, että mikäli korjaamo ei löytänyt merkittyä vikaa, soittivat he katsastusasemalle tai menivät käymään, korjaamon edustajalle opetettiin, kuinka ko. vika löytyy, auto korjattiin ja hyväksyttiin jälkitarkastuksessa.

        Nykyään kun varsinkin merkkikorjaamoiden laskutus on aivan järjettöman kova sekä työstä että osista ja merkkikorjaamoista on onnistuneesti luotu mielikuva aivan ylivertaisina korjaamoina, on näissä paineet kasvaneet, eikä heikkoutta voi näyttää ainakaan asiakkaalle. Vielä kun merkkikorjaamot koettavat valmistautua alkamaan katsastamaan autoja on soppa valmis.

        Nykyään käy yhä useammin niin, että merkkikorjaamot haukkuvat asiakkaille katsastusasemia hylyistä, joita väittävät perusteettomiksi. Kun vika on korjaamolle näytetty katsastusasemalla, ovat korjaamon edustajat havainneet vian ja sen korjanneet, mutta asiakkaalle väittävät, että vikaa ei ollut. Toisinaan kun ensin katsastusasema on haukuttu asiakkaalle, ovat korjaamot korjanneet auton omaan piikkiinsä, kun eivät voi tunnustaa asiakkaalle olleensa väärässä, ja luottavat siihen, että asiakas ei huomaa alustan osia vaihdetun.


    • Jurdo

      Viestisi on näköjään puppua. Jos kyse olisi todellisesta tilanteesta, olisit antanut tarkentavia tietoja kun niitä on kysytty.

    • RaiBe 3

      Hyvä ,että tällaisista kirjoitetaan. Minulla oli K 1 :ssä Tampereella toissa vuonna. Ensinäkin nettemaksun kanssa kun olin juuri maksamassa niin hinta nousi samalla sekunnilla "normaali hintaiseksi". Siihen en suostunut ja vaadin,että se hinta mikä oli netissä ilmoitettu niin sen maksan ja piste. No siihen suostuttiin,mutta olin juuri huollossa testauttanut kaikki katsastusta varten,mutta herra ei hyväsynyt koska käsijarrussa oli hänen mukaan liian iso heitto ja se heitto ei ollut kyllä iso koska sitten menin huoltoon takaisin ja sanoin ,että tämä on reklamaatio korjauksesta. No he mittasi ja sanoivat,että tämä heitto on sääntöjen rajoissa ja reilusti.Huoltomies ajoi suoraan lähimmälle katsastus paikalle Lahdessa ja paikallinen katsastaja mittasi ja hyväksyi ja vielä kehui,että oli reippaasti sallituissa rajoissa. K 1:stä kannattaa kiertää.

      • kokkolassa

        Kokkolassa sama juttu vaihdatetaan ehjiä osia, uusinta näyttö pitää saada vaikka väkisin


    • WV-

      Kannattaa ajaa audi Heinolaan katsastukseen ,menee läpi vaik kolisee...

    • huuhaataqqqqqqqqqqqq

      Lähes identtinen tapaus sattui kohdalleni pk seudulla K1 asemalla. Katsastuspojan mielestä jokin takapään tukivarren nivel tai pusla oli väljä, joten hylky tuli. Noh, en siitä nyt niin hirveesti itteeni ottanut, koska edessä oli kuitenkin määräaikaishuolto ja ajattelin, että samalla sitten vaihtavat sen nivelen. Tein näin päin (ensi katsastus ja sitten huolto) sen vuoksi, koska kyseessä uudehko auto ja ei nyt vain tullut mieleen, että olisi jo joku nivel väljä?
      Hauskuus alkoi sitten merkkihuollossa. Etsivät ja etsivät väljää niveltä, mutta ei vain löytynyt. Katsastuspojan selostus hylkydokumentissa oli myös niin outo, että siitäkään ei ollut mitään apua. Lopulta luovuttivat ja tekivät vain määräaikaishuollon ja ilmoittivat minulle, että voivathan he vaihtaa yhden tukivarren nivelineen, mutta se on kyllä ihan kunnossa ja kaiken lisäksi se pitää tilata, koska sitä ei nyt satu heillä olemaan varastossa. Joten eikun uudestaan viemään auto huoltoon, kun ko. tukivarsi oli saapunut merkkihuoltoon. Tähän mennessä ylimääräisiä kuluja tullut jo minulle parisen sataa. Tukivarsi maksoi parisen sataa työt. Yhteensä siis n. 500 eur määräaikaishuolto. Vein auton uusinta tarkastukseen ja kerroin, että ei autossa kyllä mitään vikaa ollut, mutta vaihtoivat kuitenkin jonkin osan merkkihuollossa. Vastaus tähän oli, että heillä täällä katsastusasemalle on niin paljon paremmat nosturit kuin merkkihuolloissa, että vikaa on vaikea havaita siellä?? Täh?? Siis K1 asemilla on paljon paremmat nosturit kuin merkkihuollossa? Syynäsivät autoa uudelleen 20 min ja lopputulos oli, että oikea osa on sattumalta vaihdettu. Läpi meni, mutta kyllä tästä jotenkin outo olo maallikolle jäi. Onko näin, että tavallinen kuluttaja on täysin katsastusaseman päätöksen armoilla. Vaikka autossa ei mitään vikaa olisi, niin hylky voi tulla ja monien satojen eurojen lisäkustannus. Mikään muu ei auta, kuin kiltisti korjata ehjää autoa, että "leiman saa". Kyllä yleensä tällainen toiminta täyttää selvästi petoksen tunnusmerkistön, mutta tämä ei ilmeisesti koske autonkatsastus alaa?

      • Näin se menee

        Ties monennenko kerran taas mut kysyn kuitenkin: mikä ihme siinä on niin vaikeaa käyttää auto sillä katsastus asemalla uudelleen ja käskeä näyttämään kyseinen osa? Siis kyllä ne katsastajat sen uudelleen näyttää, jos vika eikä oikea kohta löydy. Fiksuimmat merkkiliikkeet kyllä myös ihan itse tiedustelevat konttorilta, et nussä vika lymyilee, kun ei löydy. Ainakin täällä meilläpäin korjaamot silloin tällöin soittavat konttorille et voidaanko tulla näyttämään autoa kun vikaa ei löydy. Aina on asiat selvinneet kun yhdessä sit katsotaan missä vika piilee. Joskus voi käydä silleen, et kun tukivarren laakerointi on tarpeeksi väljä, kiinnityspultti (tai sen holkki) painuu kumin sisään ja välys katoaa. Yleensä ne kiinnityskohdat on kotelon sisällä, jolloin niihin ei pääse näkemään, ainoastaan välys tuntuu, jos tuntuu.
        Ja toden totta katsastusasemilla on välysten löytymiseen paremmat laitteet, kun korjaamolla, ravistimet ja keventimet. Lisäksi katsastajat osaavat etsiä välyksiä oikein, kun sitä päivät pitkät työkseen tekevät. Nyky autojen monituki taka-akseleista ei ole todellakaan helppo kaivaa välyksiä esiin, kun laakerointikohtia on pahimmillaan yli 20.


      • Kontrolli muualla
        Näin se menee kirjoitti:

        Ties monennenko kerran taas mut kysyn kuitenkin: mikä ihme siinä on niin vaikeaa käyttää auto sillä katsastus asemalla uudelleen ja käskeä näyttämään kyseinen osa? Siis kyllä ne katsastajat sen uudelleen näyttää, jos vika eikä oikea kohta löydy. Fiksuimmat merkkiliikkeet kyllä myös ihan itse tiedustelevat konttorilta, et nussä vika lymyilee, kun ei löydy. Ainakin täällä meilläpäin korjaamot silloin tällöin soittavat konttorille et voidaanko tulla näyttämään autoa kun vikaa ei löydy. Aina on asiat selvinneet kun yhdessä sit katsotaan missä vika piilee. Joskus voi käydä silleen, et kun tukivarren laakerointi on tarpeeksi väljä, kiinnityspultti (tai sen holkki) painuu kumin sisään ja välys katoaa. Yleensä ne kiinnityskohdat on kotelon sisällä, jolloin niihin ei pääse näkemään, ainoastaan välys tuntuu, jos tuntuu.
        Ja toden totta katsastusasemilla on välysten löytymiseen paremmat laitteet, kun korjaamolla, ravistimet ja keventimet. Lisäksi katsastajat osaavat etsiä välyksiä oikein, kun sitä päivät pitkät työkseen tekevät. Nyky autojen monituki taka-akseleista ei ole todellakaan helppo kaivaa välyksiä esiin, kun laakerointikohtia on pahimmillaan yli 20.

        Mielivaltainen toiminta vain jatkuu jos kontrollikatsastuksia tehdään samalla mielivaltaisesti toimivalla katsastusasemalla. Epäilyttävät tapaukset tulee viedä katsastettavaksi toiselle katsastusasemalle, niin saadaan puolueettomampi käsittely. Johan vanha totuuskin toteaa että ei uudelleen saman suden raadeltavaksi.

        Lukemattomia kertoja katsastuksessa on todettu ravistimilla kumipuslien jousto hylkäämiseen johtavaksi välykseksi.

        Kokonaisuuden kannalta hyvä asia, kun korjamoilla on alettu kiinnittämään huomiota katsastuksessa lisääntyneisiin mielivaltaisiin hylkäämisiin.


      • s,s,sooooo
        Kontrolli muualla kirjoitti:

        Mielivaltainen toiminta vain jatkuu jos kontrollikatsastuksia tehdään samalla mielivaltaisesti toimivalla katsastusasemalla. Epäilyttävät tapaukset tulee viedä katsastettavaksi toiselle katsastusasemalle, niin saadaan puolueettomampi käsittely. Johan vanha totuuskin toteaa että ei uudelleen saman suden raadeltavaksi.

        Lukemattomia kertoja katsastuksessa on todettu ravistimilla kumipuslien jousto hylkäämiseen johtavaksi välykseksi.

        Kokonaisuuden kannalta hyvä asia, kun korjamoilla on alettu kiinnittämään huomiota katsastuksessa lisääntyneisiin mielivaltaisiin hylkäämisiin.

        voi hyvät hyssykät, kumiholkin on siksi laitettu että ne joustaa tietyissä rajoissa, sitte kun niitä koneellisesti vatkataan, niin syntyy tulkinnanavarainen tilanne. Hylkäystilastojen seuraamisen vuoksi asemilla paineita löytää hylättäviä autoja, siksi homma menee toisinaan saivarteluksi.


      • ownwfrjne
        s,s,sooooo kirjoitti:

        voi hyvät hyssykät, kumiholkin on siksi laitettu että ne joustaa tietyissä rajoissa, sitte kun niitä koneellisesti vatkataan, niin syntyy tulkinnanavarainen tilanne. Hylkäystilastojen seuraamisen vuoksi asemilla paineita löytää hylättäviä autoja, siksi homma menee toisinaan saivarteluksi.

        Talvella jos leimaa niin painepesurilla pohjaan ja runtua lumella perään niin ei alla viihdy ja jää vie välykset.


    • sesiitä

      En nyt jaksanut koko ketjua tavata läpi. Oma mielipiteeni K1:stä Kiertäkää kaukaa !
      Varmin hylsy ikinä ja kipupisteenä iin päälle hakkasi ihan kunnon reiän sorkkaraudalla ehjään helmapeltiin. Se oli temppu,mikä olisi saanut jäädä tekemättä. Ensinnäkin: Korjaus maksoi satoja Euroja. Kotelot tehtaalla täytetty uretaanilla. Sinkkipelti ja siitä vaan hitsaamaan... :(. En koskaan enää käytä kyseisen aseman palveluksia. Vähän harmittaa, että autoliitto on naimisissa tuon kanssa.

      • 11+3

        Kerrotko vielä missä autossa on helmakotelo tehtaalla täytetty uretaanilla?


    • bruumm

      Miksettä pyydä inssiä näytämään sitä osaa mikä pitää vaihtaa! helppoa kun auto on nosturilla. Itse sanon aina katsastuksen alussa että jos vikaa löytyy se pitää osoittaa minulle. Näin on toimittu vuosia ja koskaan ei ole aiheetta hylätty. Jos vikaa on ollut - on sitä myös ollut. Ja osakin ollut helppo vaihtaa kun olen korjaamolla voinut näyttää mikä vaihdetaan jos sitä ei ole rikseen otteeseen kirjoitettu tai ollut helppo päätellä.

    • Ihmetyttää

      Vein auton joulun alla Lahden Kivistönmäen K1-asemalle. Katsastus kesti lähes tunnin ja auto hylättiin pakokaasupäästöjen ja liian lähelle suunnattujen valojen vuoksi. Vein auton huoltoon ja siellä pakokaasupäästöt todettiin mittauksissa normaaleiksi. Olin ennen katsastusta ajanut auton lämpimäksi ja huoltoon kaivoin sen lumen alta ja ajoin suoraan korjaamolle. Ihmettelin......

      Tarkistin vanhasta katsastuskortista -12, että kyseessä oli sama katsastusmies, joka oli kolme vuotta aikaisemmin hylännyt autoni Lotilan K1-asemalla hiukan kuluneen vas.takaturvavyön takia. Silloinkin katsastus kesti tosi kauan. Tein suuren työn etsiessäni vanhaan autoon sopivat turvavyöt ja korjaamolla laitatin ne paikoilleen ja kuluja tuli n.400€.
      Kävin juttelemassa Kivstönmäen K1-aseman johtajan kanssa..... ja se tuli selväksi, että mittaustulokset ovat ne mitä kone näyttää!!!

      Ihmettelen vain... Onko tällaisilla mittauksilla mitään merkitystä? Vai onko katsastusmiehen oma henk.kohtainen intohimo löytää vanhenevan naisen vanhasta autosta edes jtkn vikaa?
      Vai onko se K1-asemien toimintamalli?

      En suosittele..... ainakaan naisille.

      • RöhnöRoope

        Kirjoituksesi on täyttä tuubaa katsastuksen osalta, ja sen ymmärtää 99 % tämän palstan lukijoista. En siis kommentoi sitä.

        Taidat olla niitä ihmisiä, joka ei ota vastuuta mistään, ja joka olettaa että kaikki tehdään hänelle valmiiksi. Sitten kun näin ei tapahdu, niin syytös ja selitys on aina valmiina. Tässäkin olet mennyt helpoimman kautta! Satut olemaan nainen, ja kaikki sitten tietysti johtuu aina siitä olet nainen. Jos kykenet, niin keksi jotain parempaa. Miten muuten ikäsi tähän liittyy? Yleensä elämänkokemus auttaa selviämään elämässä eikä päinvastoin.


    • rrcwecrqc

      """Kerrotko vielä missä autossa on helmakotelo tehtaalla täytetty uretaanilla?"""

      Lähes kaikki uudehkot autot.

      • Paska_kinneri

        No ei todellakaan helmakoteloihin mitään uretaania laiteta ainakaan tehtaalla!


    • valtsu111

      Samaa mieltä ei sinne kannata viedä autoa katsastukseen.

      • teppistakkistukkis

        eipä Lotilan asemaa ole enään hetkeen ollutkaan


      • tgjgöoyöi

        Hämeen hitain ketju ja monella käämi palanut odotteluun ja seuraavalla kerralla toisaalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe