Lääkäri kirjoitti minulle kolmen viikon sairasloman. Ilmoitin tästä työnantajalleni
ja sanoi että asia ok. Seuraavana päivänä työnantaja soitti erottavansa minut "tuotannollisista syistä". Kumma juttu sinänsä kun paripäivää aikaisemmin toi minulle talvityö vaatteet sovitettavaksi. Olisi kai jo silloin tiennyt erottavansa minut.
Sikisi kysynkin onko työnantajalla oikeus irtisanoa sairasloman aikana?
Olin toki koeajalla vielä, mutta vaikuttaako se tähän.
Potkut sairaslomalla
6
278
Vastaukset
- frtyut
Ei voi irtisanoa,
- Liittoon lomps
Itseasiassa kyllä voi...
Mutta se irtisanominen vaatii aivan helvetin H Y V Ä T perustelut.
Otappa yhteyttä liittoon ja kerro asia sinne. - saman kokenut
Voi purkaa työsopimuksen koeajalla ilman sen kummempia syitä, mutta työkkärihän soittelee pomolle perään ja kyselee tarkemmin. .Ja luultavasti joudut sit tekee oman selvityksen jos pomon sepitykset on sen tyylisiä että syyt johtui susta.
Ota yhteys liittoon, saattaa olla että kyseessä on laiton irtisanominen. Tälläisissä tapauksissa voidaan vedota syrjintäkieltoon, yhdenvertaisuuteen, ja tasa-arvolakiin.Tsemppiä! - aika entinen ei pala
Jännä kun täällä on automaattivastaus ota yhteys liittoon, vaikka kansa on loimaan kassassa. Harva nuori/pitkäaikaistyötön on missään kunnon liitossa. Taitaa joku vanha parta olla neuvomassa.
- supermän ytk
mihinkä te ytk:laiset liittoa tarvitsevat, kun itse kuulemma pystyvät neuvottelemaan aina paremmat ehdot kuin liiton neuvottelijat pystyy!.
- soita tänne heti_
Ota alueesi työsuojelupiiriin yhteyttä. Liitto ei auta, ellet ole jäsen. Työsuojelupiiri auttaa tämmöisissä tapauksissa. Kyseessä on selvä tapaus. Pomoa ei kiinnosta maksaa saikun ajalta palkkaa, laittaa ukon pihalle ja ottaa uuden työhön kohta. Vie asia eteenpäin välittömästi. Saat ainakin saikun ajalta palkan ja sitten etsit kunnon työnantajan. http://www.tyosuojelu.fi/fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k553935Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet541932- 721406
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761270Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1991237Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911081- 901059
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41886Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?55884- 64829