307 1.6 hdi käytettynä

onko hiljainen?

Mihin kannattaan kiinnittää huomiota?
Kilometrejä toistasataatuhatta.
Millainen äänitaso autossa on varsinkin nastarenkailla?

Ruoste ei kai ole ongelma, ainakin monet mallit ovat pelleiltään kestäviä.

30

3010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ranskanjellona

      Riippuu ihan renkaista, continentalit on suuremmilla nopeuksilla mukavat alla kuin myös goodyearit- ultra grip tms. Hieman huonompi äänieristys kuin kalleimmissa malleissa, mutta ihan siedettävä. Vältä hakkapeliittoja.

      Ennemmin kiinnittäisin huomiota auton huoltokirjaan. Ole fiksu ja ota selvää miten autoa on huollatettu ja vertaa huoltohistoriaa ohjekirjan vuosi- ja kilometriväleihin. Nesteet, hihnat, öljyt jne.

      Esim. vaihelaatikon öljyjen vaihto, ohjaustehostimen öljyn vaihto (liian vanha liemi menee jäähän ja rikkoo ohjaustehostimen pumpun- 800euroa) ja ilmastointihuolto kannattaa tehdä mahdollisten vuotojen varalta.

      Peugeotia haukutaan usein, joskus ihan syystäkin. Itse kokisin sen niin että kyseessä on auto jonka toiminta on todella paljon kiinni sen huoltamisesta. Ehkä enemmän kuin muissa merkeissä. Muuten hyvä auto; loistavat tilat, mukava ajaa, huokean hintainen. Itse ainakin suosittelen.

      Laita vielä vuosimalli ja kilometrit niin palstan muutkin pösö-nikkarit voivat auttaa. Toivottavasti tästä oli jotain apua.

    • ranskanjellona

      Niin, ruostumisesta vielä, omissa pösöissäni ei ole ollut ongelmia. Käsitykseni mukaan niissä on keskivertoa parempi sinkitys korissa. 307:ssä on joitakin maalivaurioita ollut, mutta omani ei ainakaan ole lähtenyt ruostumaan. Ne on myös helppo paikata maali-ja lakkasetillä, joita saa merkkiliikkeestä.

    • koneremontti tehty?

      1.6 HDI...on pommi, käy lukemassa pösöforumilla: sielläkin kehoittavat pysyyn erillään tuon moottorin autoista jos niitä nyt autoihin on laitettu...monesta koristahan niitä löytyy ongelmia aiheuttamasta, toistasataa tuhattu jo ajettu: onko koneremontti tehty ja kytkin vauhtipyörä vaihdettu = viimeistään ne 150tkm paikkeilla särkyvät t: ex xsara 1.6 hdi joka hajosi totaalisesti 130tkm ajettuna, mutta tämän palstan kotteroiden omistajat kiistää: heistä loistavasti toiminut, kyseessähän on ranskalainen pom..auton kuvatus= ei köyhille

      • Anonyymi

        Ite oon ajanut mainitsemallasi pommilla pian 250000 ja toimii kuin junan vessa, et puhutaanko samasta nakusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite oon ajanut mainitsemallasi pommilla pian 250000 ja toimii kuin junan vessa, et puhutaanko samasta nakusta.

        Vaikea sanoa että puhutteko samasta moottorista.

        Tuo aiempi kommentti on vuodelta 2011 ja siihen mennessä oli tehty vain 16-venttiilistä versiota, jossa tuppasi olemaan ongelmia suuttimien kiinnityksen kanssa.

        Olikohan se kesäkuussa 2011 kun alettiin valmistamaan 8-venttiilisiä moottoreita joissa suuttimet pysyy paljon paremmin tiukalla ja ongelmatkin on merkittävästi vähäisempiä.


    • höynäytetty

      ostin n.200000 km ajetun ja nyt on viisikymmentät. tullut lisää, mutta korjauksia nolla, moittia ei voi, koska aina pitää ottaa huomioon halpa hinta. ei kovin lämmin pakkasella, mutta toimii hienosti ja kulutus 4,5 sekalaisessa ajossa talvellakin .misukat hiljaiset. on mukavampi ajaa kuiin japanilaiset.

    • Fiasko

      Älä osta
      Itsellä 1.6 hdi moottori hajosi kun oli ajettu 140 000km. Nyt vaihtomoottori jolla ajettu 25 000km ja vie öljyä 1.5 litraa 10 000km:llä ei ihan normaalia luulisin, Auto on kiva ajaa ja normaali äänitaso.

    • Pögöt

      Toi osui nailankantaan. Ajomelu pösöissä on muihin autoihin verrattuna tosikova. Nastarenkaat ei sinänsä vaikuta tilanteeseen. Mutta pösön alusta on sellainen, että melu tietyillä rengasseoksilla uuvuttaa. Itellä on vähän vanhempi pösö. Ja kaverilla uudempi. Ja se ainakin sanoi, että pahempaanpäin on vain menty noissa ajo-ominaisuuksissa. Eli rengasmelua ja alustan resonointia riittää. Ja ajotuntuma on ikävä.

      Kaikenkaikkiaan pösöt eivät ole pitkänmatkan autoja. Joitain kymmeniä kilometrejä niillä voi uutena ajaa. Ja lisäksi varsinmonen mallin sisätilat ovat niin pienet, ettei niihin mahdu metrin lankunpätkää mitenkäänpäin sisälle.

      Jos siis ei odota autoltaan paljon, tyytyy pieniin sisätiloihin, hieman heikkoon ajogeometriaan ja alustameluun. Niin sitten pösö on ok. Kyllä pösöllä pärjää. Eikä se varsinaisesti ole kovinpaljon huonompi kuin muut autot. Joku muu merkki voi olla
      jossain toisessa ominaisuudessa heikoimmalla.

      Mutta noi tilan pienuus, heikko ajettavuus ja metelöivä alusta, jne tulee nykyautoihin tottuneelle yllätyksenä. Kaikenkaikkiaan pösö on varsin vaatimattoman miehen tai naisen auto. Joskus jopa tuntuu, että ladakin on parempi ajo-ominaisuuksiltaa (siis se laatikkomalli).

      Mutta pösölläkin ajaa, jos ei hae statusta. Ja tyytyy varsin vähään. Ja kun kilometrit säilyy vähinä. Niin korjaamokeikkojen väli kasvaa.

      Kokeile myös Mazdan mallistoa farkkuna ja vertaa kumpi on vähemmän pieni.

    • leo307

      Heh, kylläpäs jotkut ovat epätoivoisia provoissaan...

      • pommeja

        Täytyy tosissaan toivoa, ettei 1.6 hdi ole pommi. Samaa konetta on sitikoissa, volvoissa, fordeissa ja taitaa olla minissäkin. Että on niitä pommeja vissiin joka nurkan takana...


      • juyxyujhuk
        pommeja kirjoitti:

        Täytyy tosissaan toivoa, ettei 1.6 hdi ole pommi. Samaa konetta on sitikoissa, volvoissa, fordeissa ja taitaa olla minissäkin. Että on niitä pommeja vissiin joka nurkan takana...

        Valitettavasti, jos se ei nyt ihan pommi ole, niin ainakaan se ei edusta sitä perinteistä pösön dieselmoottorilinjaa, joilla ajettiin 600tkm tuosta vaan.

        Näyttäisi olevan tuo mainittu moottori kovin herkkä öljynlaadulle ja siihen että ne on vaihdettu, ei ajallaan, vaan hieman useammin kuin mitä huoltokirja sanoo.

        Itse en tule ostamaan yhtään autoa, jossa tuo moottori on, ellei sitten saa puoli-ilmaiseksi.

        Miksi ottaa riskiä, kun toimivaakin tavaraa on tarjolla, yllinkyllin.


    • komsiikomsaa

      Moderni turbodiesel on tarkka öljystään, vallankin hiukkassuodattimella varustetetut mallit. Kyllä pösön dieseli ihan toimivaa tavaraa on - mutta makuaisioistahan ei voi kiistellä. Onneksi vaihtoehtoja on.

      Siitä voidaan tietenkin väitellä, kannattaako dieseliä ylipäätään enää ostaa. Uudet pienet bensaturbot (Fordin EcoBoost tai PSA yhtymän vastaavat koneet) vääntävät mukavasti, eivätkä tarvitse hiukkasloukkuja ja miljoonan baarin ruiskutuspaineita kalliine komponentteineen.

      Mutta nyt mennään jo alkuperäisen aiheen ohi...

      • ksjfksjdfsdfs

        Ei se 1.6 vaan nyt ole ihan toimivaa tavaraa. Niitä on hajonnut sangen monta Suomessakin jo.

        Kun isommat versiot kestää huonommillakin öljyillä ns väärinkäyttöä, tämä pienempi rankaisee, rikkomalla itsensä, jo ennenkuin öljyn vaihtoväli tulee välttämättä täyteen.

        Öljytilavuus on tuossa moottorissa vedetty minimaalisen pieneksi, josta johtuen myös öljyn kuormitus on suurempaa. Lisämausteen tuo kuumana käyvä ahdin joka paistaa huonolaatuisen öljyn "kokkareiksi" jotka sitten tukkivat öljysihdin => täystuho tietossa.

        En suosittele.


      • mistäs kuulit
        ksjfksjdfsdfs kirjoitti:

        Ei se 1.6 vaan nyt ole ihan toimivaa tavaraa. Niitä on hajonnut sangen monta Suomessakin jo.

        Kun isommat versiot kestää huonommillakin öljyillä ns väärinkäyttöä, tämä pienempi rankaisee, rikkomalla itsensä, jo ennenkuin öljyn vaihtoväli tulee välttämättä täyteen.

        Öljytilavuus on tuossa moottorissa vedetty minimaalisen pieneksi, josta johtuen myös öljyn kuormitus on suurempaa. Lisämausteen tuo kuumana käyvä ahdin joka paistaa huonolaatuisen öljyn "kokkareiksi" jotka sitten tukkivat öljysihdin => täystuho tietossa.

        En suosittele.

        Ettei vaan ole ollut puhe Volkkarin tai Tojon turbodieseleistä. Itellä 1.6 HDI 16V -06, kilometrejä jo karvan yli 300 tkm, eikä öljyä tarvitse lisätä 20 tkm välillä 0,5 litraa enemmän. Käy ja kukkuu siististi ja käynnistyy pakkasillakin ekalaakista.


      • öltsit
        mistäs kuulit kirjoitti:

        Ettei vaan ole ollut puhe Volkkarin tai Tojon turbodieseleistä. Itellä 1.6 HDI 16V -06, kilometrejä jo karvan yli 300 tkm, eikä öljyä tarvitse lisätä 20 tkm välillä 0,5 litraa enemmän. Käy ja kukkuu siististi ja käynnistyy pakkasillakin ekalaakista.

        Hyvä kone, kun huoltaa ajallaan. Öljyt vaihtoon 15tkm välein, niin ajaa pitkään vaikka koneesta on otettu paljon tehoa ulos. Muutenkin 307:oilla kelataan aikamoisia km määriä auton kokoluokkaan nähden. Kori sietää huonoakin pitoa, hyvin sinkitty. Alkuun en oikein tykännyt faceliftin muotoilusta, mutta on siihenkin tottunut (turtunut..).


      • kojootti11
        öltsit kirjoitti:

        Hyvä kone, kun huoltaa ajallaan. Öljyt vaihtoon 15tkm välein, niin ajaa pitkään vaikka koneesta on otettu paljon tehoa ulos. Muutenkin 307:oilla kelataan aikamoisia km määriä auton kokoluokkaan nähden. Kori sietää huonoakin pitoa, hyvin sinkitty. Alkuun en oikein tykännyt faceliftin muotoilusta, mutta on siihenkin tottunut (turtunut..).

        Täällä 06 1,6hdi 66kw sw ei fap, ostettaessa 160tkm nyt 243tkm,koneen kanssa ei mitää ongelmia,oljyt 10tkm välein..kahdes vuodes rapiat 80tkm ja ei mitään moitittavaa.Normi kuluvat osat uusittu tarvittaessa.


      • ,,sss,,,o
        öltsit kirjoitti:

        Hyvä kone, kun huoltaa ajallaan. Öljyt vaihtoon 15tkm välein, niin ajaa pitkään vaikka koneesta on otettu paljon tehoa ulos. Muutenkin 307:oilla kelataan aikamoisia km määriä auton kokoluokkaan nähden. Kori sietää huonoakin pitoa, hyvin sinkitty. Alkuun en oikein tykännyt faceliftin muotoilusta, mutta on siihenkin tottunut (turtunut..).

        Aina jos kone hajoaa, niin huolto on kiinnostava asia, merkistä riippumatta ja miten sitä on käytetty. Esimerkiksi firmojen autoja survotaan säästelemättä, ja huollotkin saattaa olla mitä sattuu.


      • joopajooniinpäniin
        ksjfksjdfsdfs kirjoitti:

        Ei se 1.6 vaan nyt ole ihan toimivaa tavaraa. Niitä on hajonnut sangen monta Suomessakin jo.

        Kun isommat versiot kestää huonommillakin öljyillä ns väärinkäyttöä, tämä pienempi rankaisee, rikkomalla itsensä, jo ennenkuin öljyn vaihtoväli tulee välttämättä täyteen.

        Öljytilavuus on tuossa moottorissa vedetty minimaalisen pieneksi, josta johtuen myös öljyn kuormitus on suurempaa. Lisämausteen tuo kuumana käyvä ahdin joka paistaa huonolaatuisen öljyn "kokkareiksi" jotka sitten tukkivat öljysihdin => täystuho tietossa.

        En suosittele.

        Tuossa 1,6 hdi moottorissa öljytilavuus on 4 litraa. Paljonko on muissa tuon kokoisissa moottoreissa? Kuumana käyvä turbo? Missä moottorissa on kylmänä käyvä turbo? Huonolaatuinen öljy? Pitääkö sellaista käyttää omassa autossa? Pösössäkään?


      • dfdfgdgfdfgdgfdfg
        joopajooniinpäniin kirjoitti:

        Tuossa 1,6 hdi moottorissa öljytilavuus on 4 litraa. Paljonko on muissa tuon kokoisissa moottoreissa? Kuumana käyvä turbo? Missä moottorissa on kylmänä käyvä turbo? Huonolaatuinen öljy? Pitääkö sellaista käyttää omassa autossa? Pösössäkään?

        Tuossa ei ole öljytilavuus 4 litraa vaan 3,9 suodattimen kanssa, joissakin malleissa jopa hieman vähemmänkin.

        Vanhemmassa 1.8 litraisessa vapaasti hengittävässä XU sarjan dieselissä öljytilavuus oli 5 litraa, eli 28% enemmän.

        Kuumuus on suhteellinen käsite, joillekin kuuma on jo se, kun kättä polttaa, eli 60 astetta.

        Miedolla ahtopaineella varustettu auto kerää turboon huomattavasti malitillisemmin lämpökuormaa kuin pienet moottorit joissa on suuremmat ahtopaineet.

        Kaikki eivät tiedä mikä on huonon tai hyvän öljyn ero. Ja se erohan on aina jostakin asiasta riippuvainen. Kyseisessä moottorityypissä sen hyvyyden ratkaisee lämpötilankesto.


      • joopajooniinpäniin
        dfdfgdgfdfgdgfdfg kirjoitti:

        Tuossa ei ole öljytilavuus 4 litraa vaan 3,9 suodattimen kanssa, joissakin malleissa jopa hieman vähemmänkin.

        Vanhemmassa 1.8 litraisessa vapaasti hengittävässä XU sarjan dieselissä öljytilavuus oli 5 litraa, eli 28% enemmän.

        Kuumuus on suhteellinen käsite, joillekin kuuma on jo se, kun kättä polttaa, eli 60 astetta.

        Miedolla ahtopaineella varustettu auto kerää turboon huomattavasti malitillisemmin lämpökuormaa kuin pienet moottorit joissa on suuremmat ahtopaineet.

        Kaikki eivät tiedä mikä on huonon tai hyvän öljyn ero. Ja se erohan on aina jostakin asiasta riippuvainen. Kyseisessä moottorityypissä sen hyvyyden ratkaisee lämpötilankesto.

        Kuinka korkea on 1,6 litraisen ahtopaine normaaliajossa? Entä muissa moottoreissa? Olen käyttänyt Teboil diamondia öljynä, pidän sitä hyvänä öljynä. Öljyn lämpötilaa en ole saanut korkeammaksi kuin, 115 c. Punainen alue alkaa vasta 140 c. Mitään ongelmia ei ole ollut. Öljyt olen vaihtanut 10tkm välein.


      • jhvjkbvjkbkjbkbkb
        joopajooniinpäniin kirjoitti:

        Kuinka korkea on 1,6 litraisen ahtopaine normaaliajossa? Entä muissa moottoreissa? Olen käyttänyt Teboil diamondia öljynä, pidän sitä hyvänä öljynä. Öljyn lämpötilaa en ole saanut korkeammaksi kuin, 115 c. Punainen alue alkaa vasta 140 c. Mitään ongelmia ei ole ollut. Öljyt olen vaihtanut 10tkm välein.

        En tiedä paljonko ahtopainetta tuossa 1.6 litraisessa on, mutta kun siitä otetaan 110 hevosvoimaa ja parikymmentä vuotta sitten otettiin 1.9 litraisesta 90 hevosvoimaa niin ahtopaineen on pakko olla huomattavasti suurempi kuin noissa vanhemmissa koneissa. Iskutilavuus pienenee ja teho kasvaa = ilmaa pitää sulloa palotilaan merkittävästi enemmän.

        Teboil diamondilla on kohtuullisen hyvä flash point, eli lämmönkestävyys, 230 astetta. Äkkiseltään katsottuna, järkevänhintaisten öljyjen valikoimasta paremmaksi menee vain mobil 1 peak formula ja shell helix ultra.

        Tuo öljylämpötilamittari näyttää lämpötilan siitä kohdasta, missä sitä mittaava anturi sijaitsee. Lämpötila voi käydä kuitenkin hetkellisesti korkeammalla jossakin kohdassa öljykiertoa, vaikkapa sitten turboahtimen sisällä käydessään.


      • Vaintäällä
        ksjfksjdfsdfs kirjoitti:

        Ei se 1.6 vaan nyt ole ihan toimivaa tavaraa. Niitä on hajonnut sangen monta Suomessakin jo.

        Kun isommat versiot kestää huonommillakin öljyillä ns väärinkäyttöä, tämä pienempi rankaisee, rikkomalla itsensä, jo ennenkuin öljyn vaihtoväli tulee välttämättä täyteen.

        Öljytilavuus on tuossa moottorissa vedetty minimaalisen pieneksi, josta johtuen myös öljyn kuormitus on suurempaa. Lisämausteen tuo kuumana käyvä ahdin joka paistaa huonolaatuisen öljyn "kokkareiksi" jotka sitten tukkivat öljysihdin => täystuho tietossa.

        En suosittele.

        Niitä on hajoillut enimmäkseen suoli24-palstalla.

        Ainoa josta luulee palstan ulkopuolella tötsi esimerkiksi alan lehdistössä on Audi, VW, Škoda, SEAT.


      • joopajooniinpäniin
        jhvjkbvjkbkjbkbkb kirjoitti:

        En tiedä paljonko ahtopainetta tuossa 1.6 litraisessa on, mutta kun siitä otetaan 110 hevosvoimaa ja parikymmentä vuotta sitten otettiin 1.9 litraisesta 90 hevosvoimaa niin ahtopaineen on pakko olla huomattavasti suurempi kuin noissa vanhemmissa koneissa. Iskutilavuus pienenee ja teho kasvaa = ilmaa pitää sulloa palotilaan merkittävästi enemmän.

        Teboil diamondilla on kohtuullisen hyvä flash point, eli lämmönkestävyys, 230 astetta. Äkkiseltään katsottuna, järkevänhintaisten öljyjen valikoimasta paremmaksi menee vain mobil 1 peak formula ja shell helix ultra.

        Tuo öljylämpötilamittari näyttää lämpötilan siitä kohdasta, missä sitä mittaava anturi sijaitsee. Lämpötila voi käydä kuitenkin hetkellisesti korkeammalla jossakin kohdassa öljykiertoa, vaikkapa sitten turboahtimen sisällä käydessään.

        Tuossa moottorissa on vähän muutakin eroa 1,9 litraiseen verrattuna. 1,9 on esikammiodiisel. Myös polttoaineen ruiskutuspaineet ovat paljon pienemmät. Mutta ei kai tarkoitus ollut verrata 1,6 litraista johonkin vanhaan konstruktioon, vaan muiden valmistajien vastaaviin tuoreisiin koneisiin. Kun vaihdan öljyt omaan 407 1,6Hdi moottoriin, niin 4 litran kannu ei ihan riitä nostamaan öljynpintaa ylärajaan. Muiden mallien öljytilavuuksia en tiedä.


      • DieseleitäMolemmat
        joopajooniinpäniin kirjoitti:

        Tuossa moottorissa on vähän muutakin eroa 1,9 litraiseen verrattuna. 1,9 on esikammiodiisel. Myös polttoaineen ruiskutuspaineet ovat paljon pienemmät. Mutta ei kai tarkoitus ollut verrata 1,6 litraista johonkin vanhaan konstruktioon, vaan muiden valmistajien vastaaviin tuoreisiin koneisiin. Kun vaihdan öljyt omaan 407 1,6Hdi moottoriin, niin 4 litran kannu ei ihan riitä nostamaan öljynpintaa ylärajaan. Muiden mallien öljytilavuuksia en tiedä.

        On niissä moottoreissa eroa, myönnetään, mutta saman tehon saavuttamiseksi, pitäisi sylinterissä polttaa sama määrä polttoainetta, tietyllä ilmamäärällä hyötysuhde-erot moottoreiden välillä.

        Ehkei se esikammiodieselin ruiskutusjärjestelmä ole kovinkaan hienostunut, ja osa polttoaineesta poistuu pakoputkesta palamatta, mutta jos tuo hyötysuhde-ero jätetään huomioimatta, kyllä sinne sylinteriin pitää sitä ilmaa ahtaa aikalailla sama määrä että sama teho saavutettaisiin kuin näissä uudemmissakin.


    • Korjaamon hiljaisin

      307 on kokoluokassaan ja varsinkin hintaluokassaan hiljainen auto, yksi hiljaisimmista. Mutta muuten täysi romu, pysy kaukana.

      • ,,,ss...o

        "korjaamo" kuis monta 307,ta olet omistanut?


    • Upea yksilö
    • rostis

      Autopurkamolla töissä. Japsien purkukoreissa aina mätää mazdat pahimpina. Mersut mätiä pohjasta, opelit ei niinkään ja bemarit aika hyväs tikissä. Saman ikäset pösöt ja sitikat ruosteettomia. Paskapuhetta että ranskikset ruostuis.

    • kestää_kuin_muutkin

      osta se 66 kW versio, ei hiukkassuodatinta ja kiinteäsiipinen turbo.

    • HarriPuhelo

      1,6 HDI:n öljypohjalle kertyy ajan mittaan paksuhko kerros likaa, joka ei valu öljynvaihdossa ulos. (Roppu jäänyt vähän korkeaksi) Tämä vähitellen kertyvä lika pyörii sitten ympäri moottoria ja yleensä siinä 150tkm kohdilla moottori sitten rikkoutuu.

      Omakohtainen kokemus ja siskon perheellä samoin. Suosittelen pysymään erossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe