Yksityinen terveydenhuolto tulee kalliiksi kansalaisille

Näin on.

Suurituloisten kärkijoukkossa on Mehiläinen-konsernin toimitusjohtajana ja Ambea AB:n johtaja toimiva Matti Bergendahl 2,6 miljoonan tuloilla.

Ambea on Pohjoismaiden suurin yksityinen terveys- ja sosiaalipalvelukonserni.

Ja kansa maksaa.

46

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ValinnanVapaus00

      Mutta näissä kansa maksaa vapaaehtoisesti!!!!

      • Sp.

        Eiköhän kansalaiset ole ajettu yksityiselle lääkärille,koska kunnallista on tarkoituksellä huononnettu, kaupungilla on tärkeämpiäkin rahareikiä kuin kaupunkilaisten sairaudenhoito, kuten olet huomannut veroja nostetaan.

        Olettaen että kun kunnalliset palvelut heikkenee niin veroja lasketaan, että kansalaiset pystyisivät kustantamaan itse ne palvelut jotka jo lakisääteisestikin kuuluisi kunnalle.


      • 65-vuotias
        Sp. kirjoitti:

        Eiköhän kansalaiset ole ajettu yksityiselle lääkärille,koska kunnallista on tarkoituksellä huononnettu, kaupungilla on tärkeämpiäkin rahareikiä kuin kaupunkilaisten sairaudenhoito, kuten olet huomannut veroja nostetaan.

        Olettaen että kun kunnalliset palvelut heikkenee niin veroja lasketaan, että kansalaiset pystyisivät kustantamaan itse ne palvelut jotka jo lakisääteisestikin kuuluisi kunnalle.

        Minä ainakin olen aina saanut hyvää hoitoa ja palvelua julkisella puolella!Myös yksityistä tullut käytettyä.Eroja ei juurikaan huomaa.

        Tyytymättömyys huipussaan palstalla.Itse olen tyytyväinen ihan näillä centeillä ja julkisilla palveluilla.Pyydän kohteliaimmin anteeksi jo etukäteen ryhmäänne sopeutumatonta mieleipidettäni.


      • metzo
        65-vuotias kirjoitti:

        Minä ainakin olen aina saanut hyvää hoitoa ja palvelua julkisella puolella!Myös yksityistä tullut käytettyä.Eroja ei juurikaan huomaa.

        Tyytymättömyys huipussaan palstalla.Itse olen tyytyväinen ihan näillä centeillä ja julkisilla palveluilla.Pyydän kohteliaimmin anteeksi jo etukäteen ryhmäänne sopeutumatonta mieleipidettäni.

        Niin, kyllä nykyinen meno sopiikin juuri suurille ikäluokille.


      • 65-vuotias
        metzo kirjoitti:

        Niin, kyllä nykyinen meno sopiikin juuri suurille ikäluokille.

        aha?


      • ¤#PER;;;/&%"?===KELE
        65-vuotias kirjoitti:

        Minä ainakin olen aina saanut hyvää hoitoa ja palvelua julkisella puolella!Myös yksityistä tullut käytettyä.Eroja ei juurikaan huomaa.

        Tyytymättömyys huipussaan palstalla.Itse olen tyytyväinen ihan näillä centeillä ja julkisilla palveluilla.Pyydän kohteliaimmin anteeksi jo etukäteen ryhmäänne sopeutumatonta mieleipidettäni.

        Kyllähän hoito on ollut hyvää jos sattuu pääsemään hoitoon sisälle,itse jonotin työelämässä ollessani neljä 4, kuukautta että olisin päässyt mangneettikuvaukseen selkävaivoista, odotusajan olin lähes liikuntakyvytön, että tällaista meidän terveyspalveluista, suosittelivat yksityiseen kuvaukseen menoa.

        Ja verot nousee,,,.


    • tervevääns

      Mehiläinen on myös yksi suurimmista työterveyspalveluiden tuottajista. Että ei noi eurot läheskään kaikki tule yksityisasiakkailta.

    • Ei kun

      Hieman meni pieleen aloituksen henkilö ei ole enää mehkun tj, mutta paikallinen hyvin listalla menestynyt on.

    • faktaattori

      Ketjun aloitus kuvastaa hyvin palstan tasoa. Reteesti kirjoitetaan ja vahvasti ollaan mieltä, mutta faktat on päin mäntyä....

      • Hinta per laatu

        Joo, minusta huonosti toimiva julkinen puoli on kallis meille, mutta eiköhän tämä ole suhkoht hyvä bisnes.


      • Ryöstöö
        Hinta per laatu kirjoitti:

        Joo, minusta huonosti toimiva julkinen puoli on kallis meille, mutta eiköhän tämä ole suhkoht hyvä bisnes.

        Pussilla käydään silti ahkeraan. Veronkorotuksia ollaan taaskin ottamassa. Pärjäilköön nyt samlla vaan huonoine palveluineen kunta sitten.Ei tarvi rakentaa niille yksityisille pilvilinnoja. Rakentakon ite vaan.


      • Näin on.

        MItkä ovat päin mäntyä?
        Tiedot on saatu 1.11.11 Kauppalehdestä.


      • Näin on.

        MItkä ovat päin mäntyä?
        Tiedot on saatu 1.11.11 Kauppalehdestä.


      • Niin ku

    • acajuriciun

      valtion tukemaa liiketoimintaa-kela maksaa ison osan noiden voitoista

    • privatization

      Todella pienen osan itse asiassa. Ja ihan perustellusti, joka jokainen yksityinen käynti vähentää painetta julkisella puolella.

      • acajuriciun

        NIINKÖ PALJONHAN SE SITTEN TIETOSI MUKAAN ON? SAMOJA LÄÄKÄREITÄ SIELLÄ YKS.PUOLELLA KUN JULKISELLA-OSITTAIN. ELI 1 1=? vaihtelee kela korvattavuus, voi olla suurikin.Loppuun kuljettu tie, yksityistäminen.veroille pitää saada vastinetta tai sitten laskettava ja paljon. SILLOIN ON VARA KAIKILLA VALITA MISTÄ HOITOA.


    • voihanlilius

      Matti Bergendahl on Mehiläisen hallituksen puh.joht. ja Ambean toimitusjohtaja.
      Ambean hallituksen puh.johtaja on muuten suomalaisille tuttu - Mikael Lilius.
      Ambea toimii Ruotsissa ja maksanee verot - jos maksaa - johonkin muualle.
      Että kokemusta rahastuksesta on. Vanhusten hoivapalvelut ovat varma tulolähde.

    • faktoittaja

      Kelahan ei siis maksa senttiäkään yksityisille lääkäreille tai lääkäriasemille. Tuki nimittäin maksetaan suoraan asiakkaalle, joka oman valintansa ja maksukykynsä mukaan käyttää joko julkista tai yksityistä lääkäriä. Ette ilmeisesti ole koskaan käyneet lääkärissä tai hakeneet Kela-korvausta?!?

      • PÖLLÖLAAKSO

        FAKTOITTAJA VASTASI ITSE-KELA MAKSAA, MUUTEN EI TULISI ASIAKKAITA ELI SIITÄ EI OLLA ILMAN KELA KORVAUSTA VALMIITA MAKSAAN./HYVÄSTÄ JA NOPEASTA HOIDOSTA) VERORAHOILLA PÖLVÄSTI


      • Rahat vai henki

        Kela-korvauksen takia ysktyislääkärit pystyvät kiskomaan potilailtaa älyttömiä hintoja.

        Lisäksi esim. silmälääkärit eivät julkisella puolella tarkista näköä ja määrää laseja.

        No hyvä, sanot, että näön heikkeneminen on vain ikäkysymys.

        Ihan samalla tavalla on ikäkysymys esim. nivelten heikkeneminen iän myötä.


      • Harakka&Herlin+yle a

        Faktoita korvien välisi kun et tiedä mistään mitään.


      • kimalainen osinko

        LUULETKO TYPERYS ETTÄ JOULUPUKKI MAKSAA SV-OSUUTESI? No nyt tähän rosvoukseen on jo herätty valtakunnan tasolla ja loppuu tälläinen touhu.


    • yksityispotilas

      Kela-korvaus on niin pieni, ettei se johdata ihmisiä yksityiselle puolelle. Suurimman osan kun joutuu maksamaan edelleenkin omasta lompakostaan. Että IHAN TURHA HUUTAA.

    • Näin on.
    • ho hooooiiiii

      Kela-korvaus PIENI!

      Jos kerran näin niin poistetaan kelakorvaus välittömästi! Sopii minulle varsin loistavasti !!!!!! Keskitetään yhteiskunnan varat julkiselle puolelle. Ei tueta kahta päällekkäistä järjestelmää. Lainsäädännöllä tarkat hinta- ja laaturajat palveluille. Kilpailu - kilpailulainsäädäntö, johon yksityinen sektori vetoaa, on täysin toimimaton jos markkinoilla on vain YKSI tarjoaja.

      Lainsäätäjän ja kunnallisen päättäjän tulisi tehdä jotain ja nopeasti, ennenkuin julkinen sektori on täysin romutettu. Kyllä konsultit siihen perusteet löytävät jokatapauksessa kun näyttävät laskelmiaan vain numeroina päättäjille täysin tietämättöminä itse toiminnasta.

      • Kuka maksaa?

        Pienihän se korvaus on, taksat joiden perusteella se maksetaan ovat jääneet kymmeniä vuosia jälkeen.

        Toisekseen työssäkäyvällä ei ole aikaa istuskella odottelemassa julkisella puolella ja lisäksi kulkeminen edestakaisin päivän mittaan vie oman aikansa (kun aikoja saa vain joskus päivällä).

        Eli veronmaksajan pitäisi voida päättää miltä osin käytän julkista ja kuinka paljon yksityistä puolta, sekä verotus sen mukaan maksaako itse tai itse maksetun vakuutuksen kautta jotain.
        Omalta osaltani terveyskeskus on tarpeeton laitos ennen eläkeikää, paljonko saan siis alennusta veroista ja sos.maksuista?


    • vitvit69

      et mitään kun tuet.ohi veroäyrin.MISTÄ OTETAAN RAHAT LÄÄKÄRIEN KOULUTUKSEEN-KUKA MAKSAA??? haloo.

    • VALEPOTILLA

      Kiva kuulla et mehiläinen kotiutti kela rahansa veroparatiisiin. LUKEKAA HERLININ JUTTU AIHEESTA. PÖLVÄSTEJÄ VIEDÄÄN JA VERORAHOILLA. TÄMÄN TUEN KUN SAISI JULKINEN PUOLI, JÄISI RAHAT SUOMEEN JA SUOMALAISILLE. PITI OLLA HYVÄ BISNES.VAAN ILMAN VALTION RAHAA EI PYÖRI,

    • VALEPOTILLA

      HERLININ JUTTU LÖYTYY AINAKIN ILTALEHDESTÄ. PUOLUSTAKAA YKSITYISTÄMISTÄ JA SEURATKAA TYYTYVÄISEN' VANHUSTEN HOIDON(HOITAMATTOMUUDEN) TILAA. HERÄTKÄÄ JA ÄÄNESTÄKÄÄ VAALEISSAM NIITÄ PUOLUEITA JOTKA PITÄVÄT SUOMALAISTEN PUOLTA.

    • privadoc

      ÄLÄ HUUDA.

    • Mettonde Adone

      Attendo Medonekin junailee voittonsa ulkomaille, ettei tarvitse maksaa edes veroja Suomeen.
      Hämeenlinnassa Attendo Medone on ainakin Keinukamarin toimija.

    • Töttöröö

      Paljonkohan menee lahjuksiin? Varmaan enemmän kuin veroihin.

    • jersey island

      Timo Harakan blogi antaa tietoa kivasta, yhteiskunnan varoilla kimalainen pörrää. Käykää vaan yksityisillä ja rahat veroparatiisiin-edes veroja ei maksa. NYT HUUDETAAN JA .

      • Entä Kela-korvaukset

        Joo, katsokaa ihmeessä se Harakan blogi. Se on ylen Areenassa eilisen päivän kohdalla ryhmässä Ajankohtaisohjelmat. Itse katsoin sen kahteen kertaan, oli niin hyvä. Ja se on muuten vain Areenassa.

        Tämän ketjun toisessa viestissä joku sanoi, että kansa maksaa näille yksityisille vapaaehtoisesti.

        Eikö hän muka tiedä, että näidenkin palveluiden sv-korvauksen maksaa Kela eli me varonmaksajat.

        Olen jo 30 vuotta ollut sitä mieltä, että sitten yksityiset on ihan ok, kun kaikki kelakorvaukset niiden osalta lopetetaan ja nekin rahat käytetään julkisen palvelun parantamiseen.


    • Kimalainen Keijo
    • Carl Gustav

      Täällä ruotsissa aivan samanlainen tilanne paikallinen sairaskassa maksaa ja julkinen puoli ajetaan alas. Se vastaa maksaakin ,siinä ei säästöä synny ja verot ei ainakaan laske täälläkään vaikka muuten menee ruosissa aika hyvin taloudellisesti

    • sekundatus hyper

      Yksityinen terveydenhoito puoli saanut 310 euroa kelan rahaa...sillä rahalla saa7000 sairaanhoitajaa julkiselle puolelle, lisäksi kaikki muut tuet pois firmoilta, katsotaan miten ne sitten pyörii ja esittelee miljoona katteitaan...

      • sekundatus hyper

        Ja puhutaan 300 miljoonasta eurosta.


    • sekundatus hyper

      Kun julkinen terveyden hoito on ajettu alas-alkaa sijoittajien markkinat. Hoitoa saa vaan (jos saa) isolla rahalla. Sitten ei enään paluuta...Nämä sijoittajat ovat juuri niitä mistä nyt maksamme eu:lle. Irlanti,Islanti,Kreikka-kohta Italia,Espanja MUUT. Heidän seikkailujaan, nyt vielä Saksa ja Ranska pelastavat pankkejaan, muiden kustannuksella=veronmaksajien=valtioiden=kansalaisten kustannuksella, se heidän sijoittajien vastuusta ja moraalista. Pääasia on voittoa muiden kustannuksella. Toi yllä oleva hoito henkilökunnan määrä on Per vuosi-MIETTIKÄÄPÄ KUN SEURAAVAN KERRAN AVAATTE KANSAINVÄLISTEN LÄÄKÄRIKESKUKSIEN OVIA, MITÄ OLETTE TUKEMASSA.

    • Money talks!
    • Hämeenlinnasakin

      Nyt selkis miksi äyriä korotetetaan alvariinsa.

    • Labradorin noituja
    • KOKOOMUSNUORI

      Kyllä lääkäri keskukset voisi pitää myös suomalaisessa omistuksessa, jos verotus muutetaan reilummaksi. Juurihan kuulimme, että verotuksemme on epä reiluinta koko euroopassa, aivan liiaksi pieni tuloisia suosivaa ja suuri tuloisia sorsivaa. Epä oikeudenmukainen verotus selittää aika paljolti yritysten maasta paon. En ymmärrä tuota kela tuki narinaa, ihmisen pitäisi olla onnellinen jos saa ilmaista rahaa. Älkää sotkeko asioita.

      • sekundatus hyper

        Ihan totta ,pitäiskö olla tyytyväinen kun nämä ulkoomistuksessa olevat yhtiöt saavat meidän veronmaksajien rahaa katteen pönkittämiseksi??? Muissa maissa ei tukea heru näin runsaasti.Mehiläinen voisi mennä intiaan ja kokeilla osaamistaan-EI jäisi RUPIA kun takalistoon0ei voittoa vaan tappioo. Sillä nämä täällä metsästävät kun ei vastuuta ja hyvät voitot. Suomalaiset joutuu kohta hakemaan töitä, halpatyömaista. HYVÄÄ JOULUA...


    • VANHUUS HÄÄMÖT

      CAREman näyttää ruotsissa mallia säästöistä ja SAIRAASTA voiton tavoittelusta. 10 IHMISTÄ KOHDEN ON 6-7 ANNOSTA. EI OLE MITÄÄN RAJAA AHNEUDELLA. LIITTYY MEHILÄISEEN, ORGANISAATIOSSA SAMAT NIMET-OSITTAIN.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe