skoda octavia 2,0 tdi dsg,

myynti kieltoon

älkää vaan ostako käytettynäkään, tässä totuus.lukekaa koko juttu... ei ole provo vaan täyttä totta skoda helvetistä Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 2005 - varsinainen murheenkryyni!
2008 Huhtikuu 105 tkm. Takapyörän laakeri vaihtoon.
2008 Huhtikuu 110 tkm. Auto alkaa nykiä. Vianhakua oikeassa merkkikorjaamossa. Todetaan pumppusuuttimen olevan viallinen, öljypohjasta kuuluu kova napse tyhjäkäynnillä. Vaihdetaan pumppusuutin ja todetaan, että kaikkien pumppusuuttimien tiivisteet ovat vuotaneet dieselin moottoriöljyn sekaan. Pumppusuutin huolto tehty ja öljypohjasta ei kuulu enää kovaa napsetta ,
mutta auto nykii edelleen. Dsg-laatikko tarkistettu ja polttoainepumppu (tuplapumppu?) vaihdettu. Auto nykii...ollaan menossa kesäkuussa. Auto pois käytöstä parhaillaan viikon.
Erg-venttiili vaihtoon, auto nykii. Ohjelmoidaan egr-venttiili pois käytöstä ja nykiminen loppuu.
Tähän mennessä auto ollut pois käytöstä n. 10 päivää ja rahaa on menny reilu 2 tonttua.

2008 Heinäkuun puoliväli 115 tkm. Kaivattu kesäloma alkaa, vaimo ja lapset autossa, edessä iltaa kohti 600 km:n ajo, hotelli odottaa. Päästään kotipihasta päätielle ja Sotkasta katoaa tehot! Isällä pääsee voimasana. Auto kiihtyy nollasta sataan minuutissa, kuski jo parissa sekunnissa. Taas ajetaan tuttuun merkkikorjaamoon. "Vakioasiakkaat" tunnistetaan ja tiedustellaan hienovaraisesti asiakkaan tarpeita, Sotka järjestyy vartissa roikan nokkaan ja testeri ilmoittaa: ei ahtopaineita.

Vaihdetaan ilmamassamittari ja tunnin päästä ollaan taas tienpäällä. Ajetaan 1900 km kesälomareissulla ja soitan korjaamolle reissun jälkeeen, että hienosti pelaa. Koittaa seuraava aamu ja taas tehot katoaa!

2008 Elokuu. 120 tkm huolto. Korjaamolla sanovat, että turbo vetelee viimeisiä, kierrosten jälkeen jää vapaalla rohisemaan. Tästä johtuu tehojen katoaminen, turbon siiveke ottaa kylmänä kiinni.
Lämpimällä koneella ei ongelmaa.

2008 Syyskuu 125 tkm. Vaihdetaan uusi turbo. Meni pari tonttua.

2008. Joulukuu. Ajelen tervehtimään tuttuja merkkihuollon poikia. Kyselevät, että huoltoako tarvis? Jotain pientä räminää ja resonointia kuuluu moottoritilasta, olisko jokin irti?
Kuunnellaan autoa tyhjäkäynnillä, kunnes tuo resonoiva ääni kuuluu. Korjaamopäällikkö sanoo, että sehän tulee dsg:n kytkilevyistä! Taas pääsee voimasanoja. Varataan aika kytkinremppaan jouluviikolle. Tästä selvitään "vain tontulla" näin joulun alla ja ankaralla vitutuksella.

Skodan omistaminen on iloinen asia. Jouluun mennessä Sotkan ylimääräisiin korjauksiin on laitettu reilusti yli 5000 euroa. Tarkastakaa hyvät Skodallacin omistajat pumppusuuttimien toiminta merkkikorjaamossa, ettei vastaavia tapahdu. Turbon rikkoutuminen johtui ilmesesti tuosta dieselistä moottoriöljyn seassa. Sotka alkoi vetää 60 tkm huollon jälkeen 3 litraa öljyä / 10 tkm. Soitin siitä "merkkikorjaamoon", mutta sanoivat sen olevan normaalia, ei aiheuta toimenpiteita.
Diesel alkoi tod. näk silloin juosta öljyn sekaan. Onneksi paikkakunnallemme tuli toinen valtuutettu merkkikorjaamo, joka on tehnyt mielestäni hienoa työtä automme kuntoon saatamiseksi jopa ilman maahantuojan tukea, koska maahantuojalta ei koskaa ole tullut vastausta tuohon nykimiseen. Egr on edelleen koodattuna pois.

Tämä on viimeinen pumppusuutinsotka minulle, seuraava on crd koneella oleva, mitä niitten kans on sitten edessä?

49

8083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huh huh vikaa on

      juuri näin ja täällä joku idiootti meinaa tuollasella viel kyykytellä joka tarinassa,voi jeesus mikä pelle.nyt kannatas mennä kyykkyy talon taa häpeemää..

    • '

      Kyllä kannattaa vaihtaa joku muu kuin Vag

      • osssss

        Asialinja


    • Huntai kauppiasko??

      ja kaikki tuo tapahtunut 2008 ja 2005 vuoden autolle ja nyt sitten tuot aisa julki ja tosi tarkasti, vain kellon ajat puuttuvat, hauska yritys mustamaalata markkinajohtajaa.

    • kuusi minuuttia

      myynti kieltoon 1.11.2011 16:50

      "älkää vaan ostako käytettynäkään, tässä totuus.lukekaa koko juttu... ei ole provo vaan täyttä totta skoda helvetistä Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 2005 - varsinainen murheenkryyni!"

      Tässä sitten kopiomasi kirjoitus:

      2008 Huhtikuu 105 tkm. Takapyörän laakeri vaihtoon.
      2008 Huhtikuu 110 tkm. Auto alkaa nykiä. Vianhakua oikeassa merkkikorjaamossa...........................................................................
      .................................................................................................................


      huh huh vikaa on
      1.11.2011 16:56

      "juuri näin ja täällä joku idiootti meinaa tuollasella viel kyykytellä joka tarinassa,voi jeesus mikä pelle.nyt kannatas mennä kyykkyy talon taa häpeemää.."

    • 12
    • 37

      plus muut viat 30.10.2011 19:14


      "ja joku idiootti vielä täällä väittää ettei ongelmaa ole,ongelma on ja paha,tuo teki lopun skodan myynnistä,sit on vielä dsg laatikossa pahoja ongelmia."

    • 22

      toimii ei toimi 1.11.2011 16:45

      "onnittelut huonosta auton valinnasta.jokos tuon dsg on montaa kertaa vaihdettu.nuo ei jää ainoaksi ongelmaksi..kesä auto tuo muutenkin on..mut aski hajoo kesälläkin"

      • toyotafani

        Juu, iha normi tekstiä skodasta. Pumppusuuttimet niis koneissa reistailee, ja kaikkee muuta, mut jo noilla kilometreillä, aika ihme. Toi dsg on kans heikkolenkki. Mut vaiha merkkiä, nii ei tartte täällä valittaa.


    • kaikki julki

      hyvä että nää tulee julki tuon ikäiset pyörii tuol liikkeissä pilvin pimein..ettei kukaan tietämättä sekundaa osta tai vaatii ainikin kunnon takuun

      • hyvä tietää

        kyllä käytetyn ostajat haluaa autosta tietää kaiken oli merkki mikä hyvänsä,minä ainankin jos oisin ostamassa käytettyä,ja jos tuollaisia ongelmia on ollut ja on tiedossa,niin se vaikauttaisi varmasti ostopäätökseen hintaan ja ennenkaikkea osaisi vaatia tietyille asioille takuuta..


    • paukkuproppu

      Autoilijan tressitesti, TDI dsg. Vain kovahermoisimmalta ei päreet pala.

    • Ylpeä SkodaMies_bi

      SURKEA PROVO!

      • Turkishaalari ja öljykan

        Ihmetellä täytyy miten joku ilkee skodalla ajella.merkin arvostus ladan luokkaa.hiton kylmiä talvel ja paljon vakavia vikoja.muutama tonni lisää niin sais oikean auton.eikä tarttes häpeillen ajella karvalakki pääs kumarassa


    • icecold'

      Toimiko siinä edes lämmityslaite talvella, vai oliko sekin tunnettua VW-konsernin laatua .... eiku ominaisuus.

      • Kylmä on

        Omistin diesel skoda octavia:n vm 2008.
        Kyllä siinä lämmityslaite toimi mut silti auto oli tosi kylmä pakkasilla.


    • zfREHG

      Olet kyllä melkoinen Muumikirjailija. Onneksi olkoon.

    • Totta vain

      Hienoa, juttu on tietenkin tosi koska tämä avainsana mainitaan heti alussa. Totuuskuvaa vahvistetaan kirjoittamalla keksittyjä yksityiskohtia ja tekemällä tarinasta pitkä, kirjoittaja on huomannut,että pelkkä vttu-kele-tana teksti täynnä yhdyssanavirheitä karkoittaisi ainakin lukioon asti koulunsa käyneet joukosta, joten teksi on suolipalstan referenssissä jopa oikein mallikas.

      Homma finalisoidaan niin, että sama henkilö kommentoi omaa kirjoitustaan parin minuutin päästä ja varmuuden vuoksi vielä pitkin iltaa. Trolli siis viihdyttää itseään trollipiirissään. Kyllä te ootte lutusiia! :-DDD

      Vinkki: Jos tarina olisi tosi niin uskallat varmaan pistää sen taakse ihan oikean nimen tai ainakin autosi rekisterinumeron. Minä lupaan tehdä saman jälkeesi.

      • myynti kieltoon

        IUI-443.

        No missä ne sinun tiedot ovat, taisi pask** mennä housuun!

        Skodia on turha puolustella, niissäkin on vikoja - riittävästi.


    • normikansa

      köyhä, mitä valitat tuon ikäiset autot on paalaamo kamaa, auton käyttöikä on kolme vuotta(kaikki merkit) ja sen jälkeen kiertoon vaikka afrikkaan(tai suomeen),jotka valittaa kun ei kestä, osta aina uusi auto takuuseen, niin ei tartte täällä inistä, näin tekee ihmiset jotka on viisaita. esim. belgialaiset,saksalaiset,hollantilaiset. ja käytettyä kamaa riittää suomeen ja muihin köyhiin maihin, joiden ostajat eivät ole vielä tajunneet tätä, vaan elävät jossain corolla-pilvessä. 60-70-80 luvun autohuumassa.

      • 8

        Joopa joo, kun oliskin sitä fyffeä.................


    • ihmettelen suuresti

      Rahalla saa, oon ajellu Felisialla 11 vuotta välissä semmosiakin vuosia, että ei mitään remonttia ONKO TOSIAAN NYKYAUTOT NOIN HUONOJA

      • Jopettaja

        Felicia kyllä ihme kärry, kukaan ei tunnu keksivän vikoja. 1.3 etenkin pomminvarma kone.


    • ohho hohho

      Tästä kannattais tehdä laulu vai mitä.

    • HHAAAA HHAAAA!!!!!

      Skodan tappikoneet olivatkin suunnitelmatalouden helmiä lohkoissakin käytettiin vain parasta lentokone alumiiniä,nykyisin vaikka mitä VAG konsernin raskaita rautaromuja,Skodan tekniikka oli sadossa ralleiss sekä ratakilpailuissa huippuunsa hiottua mitä muutkin olisivat matkineet jos olisivat osanneet.nykyisissä Skodissa vikojen kirjo ylitsevuotava ,mistähän insinöörit keksivätkin aina uusia vikakohteita, Saksalaiset ovat pilanneet koko mainion auton ja lokaan polkeneet mainion auton merkin

    • raisleri

      Ihan peruskamaa. Turbot hajoaa ja moottori viheltää viimeisillään siinä sadantuhannen paikkeilla. Ja vika ei ole VAG:n vaan jonkin, ihan minkä vaan, muun tekijän aiheuttama ongelma. Takuukorjaushan on skodan/VAG:n maahantuojalle täysin tuntematon käsite.

      • ViBilÄgare

        Höpöhöpö.

        TSI-koneiden jakopäät korjataan takuuseen ja takuun jälkeenkin kunhan on merkkihuollettu alle 100 tkm ajettu.


    • ei vipuun

      eipä ole pelkoa lootaan lankeasin.aika moni mennyt vipuun.

    • ds21lö

      Skoda on upea peli.Oikein nautinnolla kyykytän sillä niitä jotka eivät arvaakkaan mikä vauhtihirmu saksan ihme on.

      • idän ihme

        Voi vinetto... nytkö se skodan paska on jo saksalainen auto


    • Skodaman

      Minkähän vehkeen merkkihuoltoon soitit, kun kertoivat että öljyn kulutus 3 l /10 000 km on ihan normaalia. Eihän tuota usko vanha erkkikään.
      ÄLÄ PUHU IHAN SKEIDAA.

      • Kylmiä vikapesiä

        Kyllä vaan vagin koneet saa huollon mukaan viedä öljyö yhtä paljon kuin bensaa.ja se alkoi pakkaset ja skoda miehen helvetti.karvareuhka päähän ja rukkaset käteen.pahvia keulalle ja tiukka kumara et näkee tuulilasin alalaidan raosta ajella


      • kökkömökkö
        Kylmiä vikapesiä kirjoitti:

        Kyllä vaan vagin koneet saa huollon mukaan viedä öljyö yhtä paljon kuin bensaa.ja se alkoi pakkaset ja skoda miehen helvetti.karvareuhka päähän ja rukkaset käteen.pahvia keulalle ja tiukka kumara et näkee tuulilasin alalaidan raosta ajella

        Älä jaksa tuupata tuubaa, iso mies.


      • Uskomaton ihme
        kökkömökkö kirjoitti:

        Älä jaksa tuupata tuubaa, iso mies.

        Skootteri miehen arki on taistelua.mut idän ihme on ihme


    • ettsillee

      öljyn kulutuksesi oli aivan normaali myös Audin mukaan. Minulla vastaava kone vei öljyä 13 litraa öljynvaihtovälillä....ja oli aivan normin mukaista. Huoltokirja nimittäin sanoo, että 1 litra/1000 km on vielä OK. Audilla oli ajettu samat 60000 kun öljynkulutus räjähti käsiin. Nut Ajelen nelikko Suberbilla ja ensimmäiset 40000 on ajettu ilman mitään vaivaa. Perheessä toisena autona Golf 1,4 tsi. En tiedä mikä autossa vikana, kun ei oireile, mutta eilen maahantuojalta soitettiin ja pyydettiin ottamaan kiireesti huoltoon yhteyttä. On kuulemma jokin pikakamppis menossa.

      • Kallista öljyilyä

        Kyllä tuo totta on vw ja skodan kirjoissa myös tuo 1l öljyä/1000km.helvetti auto voi viedä ohjekirjan mukaan 20 000km.llä 20litraa öljyä.eipä tarvii vagin vehkeisiin öljyjä vaihdella.lisää vaan.ja arvatkaas mitkä päästöt noista öljynpolttimoista tulee


      • köh köh
        Kallista öljyilyä kirjoitti:

        Kyllä tuo totta on vw ja skodan kirjoissa myös tuo 1l öljyä/1000km.helvetti auto voi viedä ohjekirjan mukaan 20 000km.llä 20litraa öljyä.eipä tarvii vagin vehkeisiin öljyjä vaihdella.lisää vaan.ja arvatkaas mitkä päästöt noista öljynpolttimoista tulee

        Eihän Puolan hiilivoimalatkaan pysty sellaiseen törkypilveen.


      • steuerketten

        Se pikakamppis on varmaan se venyneen nokkaketjun ohjureitten vaihto parempaan malliin. Tämä tyyppiVIKA vaivaa sekä 1,2 että 1,4 tsi-moottoreita


      • Onko kuulunu mitään
        steuerketten kirjoitti:

        Se pikakamppis on varmaan se venyneen nokkaketjun ohjureitten vaihto parempaan malliin. Tämä tyyppiVIKA vaivaa sekä 1,2 että 1,4 tsi-moottoreita

        Joukkokanne vag konsernia vastaan olisi pitänyt tehdä aikoja sitten.jokuhan sitä yritti oli s.postiosoitekkin mihin omat tiedot antaa.mites tuos asiassa kävi.


      • Korjauskulut kyykyttää
        Onko kuulunu mitään kirjoitti:

        Joukkokanne vag konsernia vastaan olisi pitänyt tehdä aikoja sitten.jokuhan sitä yritti oli s.postiosoitekkin mihin omat tiedot antaa.mites tuos asiassa kävi.

        Alkaa tuntuu et näil skodan tekeleil ei oo kyykys kukaan muu kuin omistaja varaosa tiskillä.korjaus kulut kyykyttää skoda miehen ennen muita.


    • kannu harpo

      tosi on..omistaja ajelee tiukas kumarassa tuulilasi huurussa,savupilven saattelemana kohti sotan korjaamoa..

    • mitähän vielä

      dsg laatikot on ollut myös paha propleemi

      • Lisää tyyppivikoja

        Tdi.n omistajat. Tuli paja kutsu. Laitattakaa samalla käynnillä dsg laatikot.sähköt ja ainaskin kaupanpäälle viltti keulalle kanisteri öljyä.turkishaalarit.hyvät kintaat ja suolapussi ikkunoita varten.


      • pikkuPetteriköhii
        Lisää tyyppivikoja kirjoitti:

        Tdi.n omistajat. Tuli paja kutsu. Laitattakaa samalla käynnillä dsg laatikot.sähköt ja ainaskin kaupanpäälle viltti keulalle kanisteri öljyä.turkishaalarit.hyvät kintaat ja suolapussi ikkunoita varten.

        Onko sulla ollut paljonkin ongelmia Skodasi kanssa?


    • Onnen Pekka

      No, jospa minäkin kertoisin Skoda-kokemuksistani. Uutena ostin Octavia 2.0 TDI DSG.n, 2005 jolla nyt olen ajanut 145.000km. Autoon on tehty huolto-ohjelman mukaiset huollot, eikä mitään muuta. Eipäs, nyt narraankin. Ensimmäisenä talvena hyytyi akku, joka vaihdettiin luonnollisesti takuuseen. Tulivat muuten Laakkoselta puhelinsoitolla vaihtamaan akun tuohon parkkipaikalle veloituksetta. Pojallani I-koppaneinen 1.9 TDI, johon tuli mittariin 520.000km, jonka vaihtoi juuri1.9 Passatiin. Autossa ei ongelmia, vaikka oli lastutettu.
      Vaimolla Fabia 1.9 TDI, joka on toiminut ongelmitta. Kovasti olen ihmetellyt näitä kirjoituksia, sillä itsellä on VAG-konsernin tuotteista vain positiivisia kokemuksia. Ehkäpä minulla vain on käynyt jumalattoman hyvä tuuri, tai voihan se olla, että autoja voidaan myös käyttää niin monella tavalla. Turvallista matkaa kaikille merkistä riippumatta =))

    • tsi dsg sanoo poks

      SULLA ON H.LVETIN HYVÄ TUURI TAI SULLA EI OO SKODAA IKINÄ OLLUTKAAN.KEKSI JOTAIN PAREMPAA.JUURI TUOLLAISISTA PELLEISTÄ VW,N SIVUILLAKIN PUHUIVAT JOKA KIELTÄÄ KAIKKI VIAT,JÄRKI KÄTEEN PELLE

      • Ammattina kauppa

        Sääli seurata lapsellista merkki suunsoittoa. Olen kauppamiehenä yli 30vuotta ajellut abt 70 tkm/v teitä Suomessa ja Saksassa. Voin kokemuksesta sanoa, että virheetöntä autoa en ole löytänyt kuin näillä tenavakanavilla.


    • pena70

      mahtaako tuota "täydellistä"autoa olla keksitty vielä missä ei vikoja olisi,itellä ollut toyotaa,volvoa ja nyt skoda niin näistä volvo d5 on ollut vikaherkin pirssi mutta kukin tablailee tyylillään.

    • Anonyymi

      Ite ostin octavia 2.0 TDI 2007 malli ja kesti 2 päivää.sammutettiin ja tunnin päästä ei lähteny käyntiin,eikä muuten vieläkään.3astetta pakkasta niin leffa lähtee huutamaan,vaikka auto ei ole käyny kuukauteen.polttaisin jos jaksaisi työntää kauemmaksi talosta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe