Oletteko koskaan ihastuneet mieheen, joka käyttäytyy "virallisesti"? Tämä mies opiskelee yliopistossa ja puhuu kirjakieltä, ehkä vähän huomattavasti liikaakin. Eli jos olemme jo tutulla porukalla koossa harrastamassa jotain, tämä mies silti puhuu "virallisesti", on ehkä vähän takakireä (on tämän ryhmän vetäjä). Hän myös tykkää puhua formaaleja puheita, eli keskustelu ryhmässä ei ole kovinkaan dialogimaista, vaan hän enimmäkseen tykkäisi olla äänessä ehkä itse.
Välillä hän vitsailee, mutta esimerkiksi päätöksenteko on aika formaalia ja välillä tulee itselle huvittava ajatus, että ehkä hän on half robot, half person. Kun hän päättää asioista, hän tekee ne jämptisti ja suunnitelmien muuttaminen ei ole mieleen.
Hän on todella todella komea, pukeutuu hyvin, (klassinen) herrasmiesmäinen. Mutta sitten on myös mielenkiitoisia näkökulmia, aika vahvojakin esimerkiksi naispappeudesta (jota hän vastustaa ja jota on perustellut jopa äolla, mistä minä olen vähän, että what?) Hänelle on tärkeitä perinteet. Hän on urheilullinen, jalat ovat tukevasti maassa.
Mutta kaikenkaikkiaan erittäin mielenkiintoinen tapaus. Jos hän lähettää harrasteporukalle sähköpostia, hän saattaa puhua itsestään kolmannessa persoonassa ja sähköpostit ovat nekin erittäin formaaleja.
Enpäs ole ennen näin formaaliin mieheen ihastunut. Onko muita kokemuksia, tai mistä tämä voisi ihmisessä kertoa?
Ihastunut "virallisesti" käyttäytyvään mieheen
5
473
Vastaukset
- gaggagoo
Miten on?
- A-S
En ole itse sentään tuollainen formaaliuden perikuva, mutta monessa tilanteessa hyödynnän tietoisesti vähän vastaavaa käyttäytymistä kuin ihastuksesi kohde.
Olen pohtinut aikoinaan omaa käyttäytymistäni ja löysin melko harvinaisen psykologisen oireyhtymän nimeltään Asbergerin syndrooma. Goolettamalla löytyy tietoa tästä aiheesta.
Asberger-ihmisellä on huomattavan vaikea havaita ja ymmärtää, mitä toiset viestittävät sosiaalisissa tilanteissa. He eivät osaa lukea sanatonta viestintää ja tekevät siitä usein virheellisiä tulkintoja. Ominaista heidän käytökselleen sosiaalisissa tilanteissa on tietty jäykkyys ja muutoksien sietäminen on yleensä erittäin vaikeata.
Ihastuksesi kohde vaikuttaa olevan jonkin asteinen asberger-ihminen, jolle sosiaaliset tilanteet ovat vaikeita. Hän pärjää niissä omalla tyylillään ja on häneltä rohkea teko olla jonkin ryhmän vetäjä. Se on todennäköisesti hänelle suurten ponnistelujen onnistunut tulos.
Valitettavasti hän tuskin huomaa sinun kiinnostusta kovin helposti, jos ajattelit hänen huomiotaan yrittää tavoitella. Suosittelisin suoraviivaista ehdotusta esim. johonkin julkiselle paikalle tapaamiseen. Pikkuvihjeesi menevät hukkaan.
Minulla on itselläni muuten tuttava yliopistolta, jolla on samanlaisia piirteitä (tuskin sama mies, mutta tunnen hyvin tällaisen persoonallisuuden). - Mielipide:
Ihmisiä on erilaisia, ei siinä sen kummempaa. Jos hänen formaliutensa ärsyttää, niin jätä rauhaan. Muussa tapauksessa tee tuttavuutta kuin kehen tahansa vähemmän formaaliin.
- tapaus hmmm
Joistakin asioista heti tuli mieleen, oisko jotain aspergeriä tai vastaavaa taustaa? Varsinkin tuo suunnitemista joustamattomuus ja kaavamaisuus, sekä tuo yksipuhelu voi viitata (en sano, että on, mutta voi viitata) johonkin aspegeriin tai hyvin lievään autismiin. Myös tuo itsestään kolmannessa persoonassa puhuminen voi viitata tuohon kaaavamaiseen ajatteluun.
- ap3jojäåm
up
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1124368Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k773176- 991423
- 861306
- 91846
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18693Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21686- 42667
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?110647- 43639