Edullinen autokorjaamo Turussa?

klwjeegudiw

Niin, löytyisiköhän Turusta autokorjaamoa, jossa ei ole merkkihuollon hintatasoa, mutta osattaisiin kuitenkin korjata autoja? Nyt ei ole rahaa laittaa merkkihuollon hintoihin, ja itse en osaa autoani korjata, joten jos löytyy positiivisia kokemuksia Turun autohuolloista, niin jakakaapa..

141

38366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hesu.

      Autokorjaamo Leskinen & Loponen,

      Kytkinkatu 1
      20380 TURKU
      Puhelin (02) 238 8323

      tuolla on autot tulleet kuntoon.

      • Elmond

        Totta.
        Ulospäin melko vaatimattoman näköinen tönö, mutta heput tekevät hyvää työtä.
        Pari huonoa puolta tuossa paikassa on: sieltä ei saa sijaisautoa korjauksen ajaksi, ja paikka on melko syrjässä kaikesta.
        No, kyllä sen kolmisen kilometriä jaksaa kävellä Prisman kahvioon.


      • toyoooota

        En löytäny mitään tietoa netistä muuta ku numeron,,ei oo ees nettisivuja noilla.....


    • 2+4

      Onko esim. AD-autohuollot edullisia, näin on tutut maininneet?

    • Mm

      Autohuolto T.Jylhä oy kaarinassa.

    • Suosittelen!

      Turun tehoautoa Kärsämäessä suosittelen. Yllätyin itse positiivisesti saatuani kuulla korjaukseni summan! Erittäin mukavaa henkilökuntaa, kahvit tarjottiin heti kättelyssä ja sijaisauton saaminenkin onnistui.

      • 30cent kohvii

        Kyllä kahvi tekee ihmeitä, sehän on aina tärkeintä, ainakin Turuus.


      • ek

        En suosittele Tehoautoa. Pyysin tarjouksen ja kun vetokoukun asennus ja lohkolämmitys oli asennettu, hinta olikin yli pari sataa kalliimpi! Jopa Delta-auto olisi ollut halvempi ja osat olivat asiallisempia. Töissä näytti olevan nuoria poikia jota ei olisi kukaan uskonut ammatiitaitoisiksi asentajiksi. Eli Tehoauto: kallis ja laatu epämääräinen.


      • hyvä on

        Turun Tehoauto yllätti minutkin vuosi/kausihuollossa. Antoivat sähköpostissa tarjouksen joka oli jo ihan hyvä, ja maksun aikaan hinta oli laskenut vielä tästä kohtuu hyvin. Harvoin näin päin.


      • se on hyvä

        Turun Tehoauto Telekatu 1:ssä on osoittautunut hyväksi huolloksi määräaikaishuoltoihin ja korjauksiin.


      • Suburbani
        30cent kohvii kirjoitti:

        Kyllä kahvi tekee ihmeitä, sehän on aina tärkeintä, ainakin Turuus.

        Turun Tehoauto Telekatu 1:ssä toimi loistavasti ja vielä edullisesti. Aamulla soitto korjaamolle auto sinne ja iltapäivällä pois vielä pienemmällä laskulla kun muualla. Nopeaa ja ystävällistä palvelua. Suosittelen!


      • phsd

        Testipiste Hiirellä Toyotan etupyörän laakerin vaihto 50e kalliimpi kuin Autocenter Raisiossa. Kannattaa vertailla hintoja.


      • Anonyymi
        se on hyvä kirjoitti:

        Turun Tehoauto Telekatu 1:ssä on osoittautunut hyväksi huolloksi määräaikaishuoltoihin ja korjauksiin.

        Oma kokemus erittäin hyvä: vika diagnosoitiin oikein jo puhelun aikana ja varaosa saatiin seuraavaksi päiväksi. Hinta piti ihan kutinsa ja korjauksen jälkeen pelitti jälleen loistavasti. 5/5 ja lämpimät kiitokset!


    • ok

      Hei
      Mulla on aika pitkä kokemus eri huoltamoista Turun seudulla. Vie auto merkkihuoltoon, melkein mihin tahansa, niin lopulta se tulee kuitenkin halvemmaksi. Jos korjauttaa autoa epämääräisissä huolloissa ja vielä harakiriosilla, ei lopputulos ole useinkaan kummoinenkaa.
      Tietenkin merkkiliikkeetkin mokaavat, mutta korjaavat kyllä virheensä ja ilmaiseksi. Ote on ihan erilainen kuin nyrkkihuolloissa ja kahviakin tarjotaan joka paikassa.
      Ensin kyllä kannattaa katsoa, onko autossa oikeasti vikaa.Harvoin hyvässäkään korjaamossa sanotaan, että mitään korjausta ei tarvita.

      • Jajajajsdfsdfsdf

        Nyt kylä puhut puppua! Merkkihuolloissa ei todellakaan aina osata autoa korjata tai huoltaa kuten pitäisi. Ainoa mikä osataan on laskutus!

        Itse olen käyttänyt autoani Kaarinassa Testipiste M. Hiirellä. AD-huolto ja Toyotan-merkkihuoltoedustus. Hinnat hivenen merkkiliikkeitä edullisempia, ja tietävät mitä tekevät.


      • Uskopois

        En ole samaa mieltä kanssasi. Merkkihuollot eivät minusta aattele yhtään autonomistajan lompakkoa vaan korjaavat autoja liukuhihnalta vaan. Oma kokemus on että pienemmät korjaamot ovat yleensä parempia hintalaatusuhteeltaan.


      • Tuntza

        No juu. Olen kyllä eri mieltä. Kuulostaa merkkiliikkeen lobbarin jutulta täällä tommonen.


      • Anonyymi

        niin jooo asiasta voidaan olla montaa mieltä kerron tässä tapauksen,joka oli jo v.2013.se oli vuosi jota en tule koskaan unohtamaan ja tämän firman johtaja toimii edelleen,vaikka eri muodossa ja eri paikassa,vein pakettiautoni korjaukseen jakopään remmin vaihtoon,olihan firma juuri aloittanut turussa ja arvelin,että se voisi olla luotettava korjaamo,mutta kaikkea muuta,tulen sitä koko ikäni katumaan,että kaikki firman työt autossani epäonnistuvat ja tulee töppäilyjä jatkuvasti,mutta kun olen vuosia korjannut autoja,niin tiedän hyvin miten siellä homma toimii.autossani meni aluksi kaikki ok.mutta sitten alkoi tapahtua,en tiedä oliko ammattitaidon puute,kun kaikki meni ns.pieleen,autosta purettiin jäähdytin ym hihnanvaihdossa ja kun sitten pesemätön jäähdytin laitettiin takaisin ja siellä sisällä oleva ruostemössö lähti liikkeelle ja tukki veden kulun,niin seuraukset olivat järkyttävät,sain luvan,että auto on nyt kunnossa,kun sitten ajelin luvan kanssa,niin moott.lämpö nousi ja kuumeni huippu lukemiin,koska jäähdytin oli tukossa ja neste loppu,sammutin auton välittömästi,ei muuta kun hinausautolla takaisin korjaamolle ja sitten alkoi päivien odotus,kun se kului ja herra johtaja päätti,että katotaan jos on aikaa mitä tapahtui , moottori purettiin,syl.kansi rikki ja miksi alkoi väittely,mutta kun sain luvan,että anna mennä,eikä tämä firma ottanut kuitenkaan vastuuta sanomisistaan,moottoriin oli myös laitettu sinne kuulumattomia varaosia.jotka paljastuivat ,kun auto vietiin hinaamalla toiselle korjaamolle.vein asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi ja tämän silloin toimineen töppäilyjä valmistavan korjaamon käsittelyn jälkeen.kuluttajariitalautakunnan päätös oli yksimielinen,että tämän toimineen firman johtaja maksaa minulle 1003,05e. ja tämä summa on yhä maksamatta,eikä tässä ole kaikki,jotka olen joutunut kustantamaan,myös runosmäessä olevalle erittäin hyvälle korjaamolle,joka sitten hyvällä ammattitaidolla sai autoni jälleen kuntoon. velkansa maksamatta jättänyt johtaja toimii nyt,kun ei mitään olisi tapahtunut turun orikedolla,kun autoasi korjautat,niin kannattaa tarkkaan harkita,minne sen vie,mutta minäkin alan ammattimiehenä jouduin petetyksi,mutta kun ei ollut paikkaa,jossa olisin itse voinut korjauksen tehdä,eikä ole kokemuksia muista korjaamoista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin jooo asiasta voidaan olla montaa mieltä kerron tässä tapauksen,joka oli jo v.2013.se oli vuosi jota en tule koskaan unohtamaan ja tämän firman johtaja toimii edelleen,vaikka eri muodossa ja eri paikassa,vein pakettiautoni korjaukseen jakopään remmin vaihtoon,olihan firma juuri aloittanut turussa ja arvelin,että se voisi olla luotettava korjaamo,mutta kaikkea muuta,tulen sitä koko ikäni katumaan,että kaikki firman työt autossani epäonnistuvat ja tulee töppäilyjä jatkuvasti,mutta kun olen vuosia korjannut autoja,niin tiedän hyvin miten siellä homma toimii.autossani meni aluksi kaikki ok.mutta sitten alkoi tapahtua,en tiedä oliko ammattitaidon puute,kun kaikki meni ns.pieleen,autosta purettiin jäähdytin ym hihnanvaihdossa ja kun sitten pesemätön jäähdytin laitettiin takaisin ja siellä sisällä oleva ruostemössö lähti liikkeelle ja tukki veden kulun,niin seuraukset olivat järkyttävät,sain luvan,että auto on nyt kunnossa,kun sitten ajelin luvan kanssa,niin moott.lämpö nousi ja kuumeni huippu lukemiin,koska jäähdytin oli tukossa ja neste loppu,sammutin auton välittömästi,ei muuta kun hinausautolla takaisin korjaamolle ja sitten alkoi päivien odotus,kun se kului ja herra johtaja päätti,että katotaan jos on aikaa mitä tapahtui , moottori purettiin,syl.kansi rikki ja miksi alkoi väittely,mutta kun sain luvan,että anna mennä,eikä tämä firma ottanut kuitenkaan vastuuta sanomisistaan,moottoriin oli myös laitettu sinne kuulumattomia varaosia.jotka paljastuivat ,kun auto vietiin hinaamalla toiselle korjaamolle.vein asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi ja tämän silloin toimineen töppäilyjä valmistavan korjaamon käsittelyn jälkeen.kuluttajariitalautakunnan päätös oli yksimielinen,että tämän toimineen firman johtaja maksaa minulle 1003,05e. ja tämä summa on yhä maksamatta,eikä tässä ole kaikki,jotka olen joutunut kustantamaan,myös runosmäessä olevalle erittäin hyvälle korjaamolle,joka sitten hyvällä ammattitaidolla sai autoni jälleen kuntoon. velkansa maksamatta jättänyt johtaja toimii nyt,kun ei mitään olisi tapahtunut turun orikedolla,kun autoasi korjautat,niin kannattaa tarkkaan harkita,minne sen vie,mutta minäkin alan ammattimiehenä jouduin petetyksi,mutta kun ei ollut paikkaa,jossa olisin itse voinut korjauksen tehdä,eikä ole kokemuksia muista korjaamoista

        edellä olevaan kirjoitukseen viitaten tiesitkö ,että tällä firmalla on yhteyksiä myös laitilaan,en tiedä onko kyseessä kana firma,tai joku muu,mutta olen saanut tietää,että tämä vuosia sitten tapahtunut töppäily on edelleen maksamatta ja toivottavasti joku tuttu on kiinnostunut siitä mitä on tapahtunut ja miten tämän firman johto on pystynyt sen sitten salaamaan,koska kyseessä on aika huomattava rahasumma.


    • Orikedolla toimii

      Hyvää jälkeä on tehnyt AD autokorjaamo Hintukainen,
      Orikedolla, Polttolaitoksenkadulla. Sijaisautoja on.
      Laatu hyvä, minusta sopuhinnat.

    • Tyytymätön

      Varokaa Laaturengas Vanha Littoistentie
      .Vanhassa autossani piti korjata etupyörässä jarruvika.Jarru laahasi päällä.Tilasin perään katsastuksen.No, kolme tuntia oli korjauksessa ja vein katsastukseen.Jarru oli entistä enemmän päällä, katsastusmies sai kaksin käsin voimaa käyttäen renkaan pyörimään ja kaiken lisäksi jarruletku oli mennyt mutkalle.
      Eipä tietenkään mennyt läpi.Nyt joudun viemään kunnon korjaamoon ja katsastukseen uudestaan.Maksoi 138e tämä moka.Olisi ollut edes kanttia sanoa, että ei tainnut remontti onnistua, että otetaan uusiksi, vaan ei sanottu mitään, vaikka tiesivät, että olen menossa katsastukseen.
      "Pomo" oli lisäksi todella epäkohtelias.Asentajaraukat tekivät kaikkensa, mutta taisivat olla liikatyöllistettyjä,kohteliaita kylläkin.Ja kun pomo hengitti niskaan, eivät kai uskaltaneet sanoa mitään.

      • aghhgaigjvkldf

        Kärsämäen Autoasi-korjaamo, Lidlin vieressä, on ainakin minulla kierrettävien listalla.
        Vaihdatin siellä toissa talvena autooni termostaatin, niin hän ketä sen laittoi, tuhrasi sen kanssa 4-5 tuntia ja lasku oli likemmäksi 130e..
        Tuntitaksa oli ainakin silloin 58e/h, osat oli reilu parikymppiä. Hän vielä sanoi antaneensa työn osuutta pirustikin anteeksi ja vinkui joutuvansa tekemään kaikki mahdolliset ja mahdottomat sinä päivänä työkaverinsa poissaolon vuoksi.
        Olin kyllä siitä jo aika nölpilläni, mutta ajattelin että kai tästä sitten tuli hyvä.
        Ei mennyt kauaakaan tämän jälkeen, kun autoni lämmöt alkoivat taas hieman heittelehtimään, joten vein sen toiseen firmaan ja vaihdatin sitten tietenkin siinä samalla vesipumpunkin termarin lisäks, koska ajattelin että ei uus termari nyt kai muutamassa kuukaudessa pimahda.Siellä ilmeni, että tämä autoasi-sälli oli laittanut autooni vääränlaisen termarin ja tiivistänyt sen sikafleksillä jotenkuten pitäväksi. Lisäksi nesteet olivat kuulemma "silkkaa kuravettä", mitä lie sitten niittenkin kanssa hän oli lotrannut. Eli toisin sanoen kaikki oli niin päin vittua tehty kuin vaan voi tehdä.
        Tämä jälkien siivoaminen oli noin 200e juttu.
        Ainoo tuuri oli se, ettei autoni päässyt keittämään. Vaikka korjaustakuuhan korjaamoilla on, mutta olis vituttanu silti, jos tuollaisen sohlaajan ryssimän pikkurempan vuoksi olis tullut mojovan hintainen kansiremppa.
        Eli niin kauan ainakin, kun tämä sälli on siellä töissä, en tule käyttämään kyseisen korjaamon palveluita.
        Luulisi, että tuon tasoinen työn jälki olisi jäänyt viimeistään 80-luvulle.


      • Anonyymi

        joo kokemuksia on tästä puljusta 4.vuoden takaa kun vein pakettiauton renkaiden vaihtoon,niin on kyllä aika omituinen yritys,siellä ei voi katsella kun renkaita vaihdetaan eikä siinä ole mitään vaaraa kun työn etenemistä seuraa,mutta suurempi riski on siinä kun pyydetään juomaan kuppi kuumaa sitä viikon seissyttä sumppia,joka ei edes maistu kahvilta ja siinä voi olla riski sairastua,no mutta se tärkeämpi salassa pidetty töppäys.kun olen tässä autoja korjaillut 36.v.ja luulen tietäväni autoista yhtä sun toista,enkä uskonut että tällaistakin vilppiä ja huijausta voi joku tehdä,rupesin ihmettelemään miksi yksi vanne ruostuu sisä ja päälipuolelta kovasti paljon eikä ruostumista ole muissa vanteissa,samalla huomasin myös sen että vanne oli eri lainen ja vanteen keskellä oleva kura kuppi ei sopinut paikalleen,eli autoon oli renkaanvaihdossa yhteydessä vaihdettu myös vanhemman auton vanne,joka oli muuten sopiva ja kun sitten menin takaisin, niin herra johtajalla oli toisen asiakkaan kanssa kiire,mutta ehti sentään lennossa vastaamaan,että meillä ei edes ole tällaisia vanteita,mutta kun en ole missään muualla käynyt renkaita vaihtamassa ja kaikki vaihdetut renkaat piti olla sarja,mutta kun ei tuli tällainen seka sikiö,vaikka muuta sovittiin annan viisaan neuvon älkää ikinä käyttäkö tämän firman palveluksia,kun selkänsä kääntää,niin ei tiedä mitä tapahtuu,mutta asiat voi aina mennä kuluttajariitalautakuntaan


    • Älkää vaan ikinä erehtykö käyttämään Turun Autohuolto Oy korjaamoa.

      Vein auton takalaakereiden vaihtoon kyseiseen paikkaan ja viikon ajon jälkeen laakerit räjähtivät täysin palasiksi. Vein auton takaisin ja he yrittivät 2 päivää korjata ongelmaa.

      Kahden päivän aikana kävin hakemassa autoni "korjattuna" yhteensä viisi kertaa. Aina pihalta lähtiessäni auto piti edelleen hirveää ääntä takapäästä ja parina kertana pääsin juuri ja juuri takaisin korjaamon pihaan, koska tuntui että koko takapää tipuu vauhdissa. Auto heilui eikä oikein kulkenut eteenpäin, koska laakerit olivat niin sökönä. Lopuksi he väittivät että vika on korjattu ja äänet kuuluvat nyt etupäästä, josta ei ollut mitään kuulunut ennen korjaamoon vientiä, eikä kulunut nytkään. Takapää piti sen sijaan edeleen hirveää rahinaa.

      He siis koittivat valehdella minulle päin naamaa. Lopuksi pyysin rahani takaisin ja vaihdoin korjaamoa. Mielenkiinnolla odotan mitä vahinkoa toinen korjaamo tulee löytämään takapäästä näiden amatöörien jäljiltä.

      Varokaa tätä Turun Autohuolto Oy huijarikorjaamoa!

    • Jorma7

      Turun tehoautoa en voi kyllä suositella. Kustannusarvio laakerin vaihdosta oli 100-150€ ja tietysti se maksoi sitten sen 150€ :O. Soittelivat huollon aikana kaikista mahdollisista autoni puutteista ja totesivat että korjaavat ne. Kieltäydyin kuitenkin kaikista näistä töistä mutta vinkuivat joka tilanteessa autoni puutteista. Lisäksi pyysivät kuittauksen vastuuvapautuslomakkeeseen :D. Ei kyllä oo ihme että niin nopeesti sai kyseiseen huoltamoon ajan kun muissa huoltoliikkeissä oli kolmen viikon jonot.

      • Jappe12356

        Halpa oli laakerin vaihto ja tosiaan jos sä oot sinne sun romupaskaas menny ulkoiluttamaan niin heillä on oikeasti vastuu siitä ettet pääse hengestäs niiden puutteiden takia mitä he ovat huomanneet, olisit mielummin tyytyväinen että edes joku ajattelee sua ku et itse kykene. Tosiaan he varmasti halusivat kuittauksen juuri siksi ettei suomen laki vie heitä edesvastuuseen jos sulle tapahtuu jotain niiden puutteiden takia mitkä he huomasivat. Ihme tonttu sinäki saatana, ja valitat vielä. Taidampa viedä ihan piruuttani jakopään teettämään tuonne ja katsoa mitä tapahtuu.


    • janne.koskinen53

      Autokorjaamo L&L, Tai sitten kokeile ilmaisia palveluja tarjouspyynnön välittäjiin esim. sunhinta.fi tai tarjouspalvelu.fi. ei tarvi rekisteröityä tai soitella itse ja selvitellä hintoja.

    • Audi A6

      Turun Tehoauto on ihan hanurista tämän päivän standardeilla! Käytin autoni siellä piilevän öljyvuodon takia ja vuotavan auton sain takaisin, vaikka oli kuulemma stefaa vaihdettu. Rahaa kyllä paloi sopivasti, pääsivät vähän jopa höynäyttämään kun näköjään tilaisuus oli. Orikedolla AD Hintukainen on hoivannut autoani tuon jälkeen useasti ja heitä voin suositella. Yleensä auton saa nopeasti sisään, palvelu asiallista ja auto pelaa.

      • gyny

        Turun tehoautoa käytin kaksi kertaa ensimmäisen ja viimeisen kerran.


    • KKK

      Hyviä kokemuksia ovat tarjonneet Koneasennus Hannula Raisiossa Ikeaa vastapäätä ja Myllyn pikahuolto. Kummassakin palvelu erinomaista, viat tulee korjattua ja hintakin on hyvin asiakasystävällinen. Varsinkin Myllyn pikahuolto yllätti positiivisesti, kun hihnanvaihdon hinta putosi puoleen ennustetusta. Hannulan työnjälki on loistavaa ja tosiaan hinnat ovat todella suopeat! Ainoa miinus Hannulalla on joskus suhteellisen pitkät jonotusajat, mutta so what, jos on kiire niin vie merkkihuoltoon ja maksa ittesi kipeäksi. Apostolin kyydillä pääsee ja bussit kulkee.

      Lisäksi Runosmäessä toimiva peltihuoltamo (nimeä en enää muista) tarjosi aivan loistavaa palvelua ja hinta-laatusuhde oli mainio. Citroenissani oli konepellin liimaukset irronneet ja kävin sitten kyselemässä korjauksen hintaa aina yhtä luotettavalta Citikan merkkihuollolta. Diagnoosi: Ei tolle voi tehdä muuta kuin tilata uusi konepelti, me voidaan tilata! Joo ei kiitos! Samana päivänä Runosmäkeen, kaveri katsoi ja sanos et tuo parin tunnin päästä niin pistetään liimat väliin ja annetaan seistä yön yli niin se on valmis. Hintaakin tuli huimat 20€. ÄLÄ IKINÄ vie autoasi merkkihuoltoon ellet ole tyhmä kuin vasemman jalan saapas ja et tiedä mitään autoista.

      • Ei enää ikinä

        Moro.

        Mulla onkin sitten Koneasennus Hannulasta aivan erillainen mielipide. Korjausaika oli 08:00, mutta vartin odottelun jälkeen herrat jaksoivat raahautua vastaanottamaan työn. Lisäksi suurin vika, minkä takia autoni sinne ylipäätään vein jäi korjaamatta. Ilmoittivat vaan, että voi voi, varaa uusi aika. Luonnollisesti veloittivat 250 euroa siitä reisssusta. Muutaman osan vaihtoivat, joiden hinta oli about 30 euroa.

        Luonnollisesti auto on menossa uusintakatsastukseen 8 päivän päästä ja vika löytyy edelleen. Helvetin hienoa toimintaa siellä, viat jää ja rahat menee...


    • Mikko. P

      Kaveri avasi juuri uuden autokorjaamon orikedolle www.voima-auto.fi suosittelen käymään,mukava ja osaava tyyppi.

      • eitänne

        Ei ole osaavaa palvelua ja kaveri lupaa soittaa, eikä ikinä soita. Kaverillakin huono kokemus paikasta.


      • HanneX

        Joo alkuun pari kertaa olin tyytyväinen. Sittemmin en. Ville on äärimmäisen mukava, mutta se ei riitä. Käytin autoa kolme (!!!) kertaa siellä ennen kuin vika tuli korjattua.
        Viimeisimmillä kerroilla sanottiin, että auton voi tuoda tyyliin keskiviikkona. Sitten kun ei kuulu mitään ja soittelee perään (maanantaina) niin ilmoitetaan, että joutuivat tilaamaan jonkun osan. Sinällään ihan ymmärrettävää, mutta eikö tuosta olisi voinut ilmoittaa?
        Eli jos ei ole korjauksen kanssa niin kiire, eikä oikeastaan vian korjaantumisellakaan, niin käyttäkään ihmeessä. Mä kyllä vaihdoin paikkaa. Koska mulla on auto siksi että tarviin sitä, eikä siks että se seisoo korjaamon pihalla muuten vaan.


      • dontdothat
        eitänne kirjoitti:

        Ei ole osaavaa palvelua ja kaveri lupaa soittaa, eikä ikinä soita. Kaverillakin huono kokemus paikasta.

        Aivan täys läpimätä paikka


      • parempiollamenemättä
        dontdothat kirjoitti:

        Aivan täys läpimätä paikka

        Jaa ettäkö mistä alottaisin. Tasan kolme kertaa käyttänyt heidän palvelujaan ja en enää takaisin tule(Ehkä heidän onnensa). Perus toimenpide levyjen ja palojen vaihto osottautui kesäkuussa erittäin haasteelliseksi. Ensinnäkin esimies valehtelee päin naamaa tai on muistisairas. Levyjen ylikuumentuminen ja jarrunesteen kiehuminen oli tilanne. Jarrupalat olivat jumittuneet levyihin kiinni koska työharjoittelija ei ollut eikä hänen työn jälkeään oltu tarkastettu. Minulle esimies ei edes maininnut sanallakaan työharjoittelijasta vaan laittoi kaikki syyt pätevän työntekijänsä niskoille. Sovimme korjauksen hinnan uudelleen ja lupasi palauttaa sovitun summan tilille. Eipä rahoja näkynyt ja soitin viikon päästä uudelleen. Ei edes löytänyt enää tilinumeroa eikä edelleenkään pahoitellut asiaa. Rahat palautuivat tilille vasta kun olin jo toisen kerran asiasta maininnut. Kiitos vain siitä kerrasta ja toiseksi ABS pumpun korjaus lupaus osottautui mahdottomaksi tehtäväksi. Nyt katsastuksesta hylkäyksen saaneena oli yksi kk aikaa toimittaa osa korjaamolle ja korjata vika. Mitä kävikään. Tällä viikolla otin yhteyttä korjaajaan ja esimies lupasi soittaa takasin. Eipä soittoa kuulunut joten soitin kyseiseen paikkaan itse. Hän ei tiedä asiasta mitään ja ei ole tilannut osaa. Huom kävin myös vikalukemassa auton kahdella eri laitteella tätä ennen eikä heidän laitteensakaan toimineet. Toiselta osapuolelta kuulin että osan toimittamisessa oli ongelmaa. Selitin hänelle asian että kai hän ymmärtää että auto menee käyttökieltoon ellei sitä korjata viikon sisällä. Hän lupasi selvittää hintaa ja oli kuulemma soittanut toyotan huoltoon selvittääkseen osan hintaa ja toimitusajankohtaa. Miten siinä kävikään. Tämä henkilö ei saanut mitään aikaiseksi. Eikä tähänkään mennessä ole soittanut. Viikko aikaa uusintakatsastukseen ja hän ei edes pahoittele tilannetta. Auto siis käyttökieltoon vain siitä syystä ettei homma toimi tässä paikassa. Vika ei ole henkilökunnassa vaan esimiehessä!!! PASKINTA PALVELUA IKINÄ MITÄ MISTÄÄN VOI SAADA.En suosittele kenellekkään enkä toivo mitään hyvää tälle yritykselle. Harmi että hyvä henkilökunta kärsii huonosta johtamisesta.


    • bena2

      Suosittelen myös Orikedon voima-autokorjaamoa! Jättäkää ketjuliikkeet pois. Rahastavat turhasta työstä! (testattu on monta ketjuliikettä)

    • Tyytyväinen asiakas

      Turussa olen käyttänyt autoani eräällä yksityisellä ilmoittajalla,jonka löysin joskus jonkun kaupan ilmoitustaululta :) Epäilin ensin viedäkö sinne vai ei,mutta sitten kuulin eräältä tutulta,että se heppu osaa todella korjata autot ja hinta edullinen. Ei kuitenkaan korjaa missään autotallin perukoilla vaan omalla verstaalla. Erittäin huolellista työtä,jopa pikkutarkkaa .Ja hinta-laatusuhde sopiva. Että joskus voi noinkin löytää hyvän.

      • Anonyymi

        Mikä korjaamo?


    • Timo P

      Mielenkiintoinen uusi verkkokauppa autoalan palveluille löytyy osoitteesta: www.car-online.fi

      Ilmeisesti on vielä varsin alussa, mutta tonne kun saadaan tarpeeksi yrityksiä mukaan, niin ei tarvitse enää arvuutella hintaa tai palvelun sisältöä.

    • Jape H

      Autohuolto Pentti Huttua Nummesta ollaan useampaan otteenseen käytetty. Hyvä palvelu, edullinen hintataso. Perushuollot ja muutama erikoisempikin juttu teetetty. Hyvin toiminut meidän perheessä.

      • Ei autoklinikka oy !!!

        No AUTOKLINIKKA OY tossa pansion tiellä laskutti minua pelkästä siitä että tekivät korjaus laskelman niin 90€ , jos se että pällistelee autoja päivät pitkät ja heittää arvioita muutamalla koneen näpäytyksellä niin voi asiakasta 90€ laskuttaa niin kyllä mäkin voisin tohon hommaan ruveta!! En voi suositella tätä kiskuri firmaa kenellekkään !!


      • Kallista on
        Ei autoklinikka oy !!! kirjoitti:

        No AUTOKLINIKKA OY tossa pansion tiellä laskutti minua pelkästä siitä että tekivät korjaus laskelman niin 90€ , jos se että pällistelee autoja päivät pitkät ja heittää arvioita muutamalla koneen näpäytyksellä niin voi asiakasta 90€ laskuttaa niin kyllä mäkin voisin tohon hommaan ruveta!! En voi suositella tätä kiskuri firmaa kenellekkään !!

        Samaa mieltä, kallis on kuin mikä: tuntiveloitus 90 euroa! Pari kertaa olen tuota käyttänyt ja auto on kyllä kuntoon tullut, mutta jälkikäteen vasta kuullut, että merkkiliikkeessä olisi tullut halvemmaksi.


      • pölö.
        Kallista on kirjoitti:

        Samaa mieltä, kallis on kuin mikä: tuntiveloitus 90 euroa! Pari kertaa olen tuota käyttänyt ja auto on kyllä kuntoon tullut, mutta jälkikäteen vasta kuullut, että merkkiliikkeessä olisi tullut halvemmaksi.

        Pari kertaa olen tuota käyttänyt , mutta jälkikäteen vasta kuullut, että merkkiliikkeessä olisi tullut halvemmaksi.
        Niin jotkut kun ei kerrasta usko.


      • ainutkertaista1
        Ei autoklinikka oy !!! kirjoitti:

        No AUTOKLINIKKA OY tossa pansion tiellä laskutti minua pelkästä siitä että tekivät korjaus laskelman niin 90€ , jos se että pällistelee autoja päivät pitkät ja heittää arvioita muutamalla koneen näpäytyksellä niin voi asiakasta 90€ laskuttaa niin kyllä mäkin voisin tohon hommaan ruveta!! En voi suositella tätä kiskuri firmaa kenellekkään !!

        Minun autoani eivät suostuneet edes korjaamaan, kun huomasivat ettei ole kaskoa.
        Varaosia heidän vahinkoautokeskuksesta yrittäessäni ostaa, asia kääntyi niin, että sainkin tarjouksen autostani romuksi, 30-50 €. Jestas!
        On se hyvä, että niin hyvin menee, että voi vakuutusyhtiöiltä asiakkaansa valkata ja vakuutusyhtiötä rokottaa tehden ite vahinkotarkastuksetkin nykyään.
        Tätä firmaa en suosittele kenellekkään.

        Turun autoklinikalla on julkea etu Falck- kytkennällään. Vaikka asiakas haluaisi autonsa pienen korjaamon pihalle, kuljettaja vie mieluummin turun autoklinikalle ja toimitusjohtaja väittää, että asiakas on valinnut.


        Nykyään vahinkotarkastajakin tekee arviot korjaamon poikien lähettämien kuvien perusteella? Perustellaan kiireellä. Ei kerkee millään joka puolelle paikan päälle...Korjaamo kuvaa kaikki pihalle tuodut kolariautot ja lähettää kuvat vahinkotarkastajalle. Kuvat niistäkin autoista jää tallenteiksi STV:lle, joissa ei ole korvaavaa vakuutusta. Se ei mene minun kaaliin.


      • EiAutoklinikalle

        Itsellä ainakin on todella huono kokemus kyseisestä lafkasta(siis Autoklinikka), eli kiertäisin mahdollisimman kaukaa. Epäselväksi jäi oliko tapaus ammattitaidottomuutta vai pelkkä kusetusyritys, kumpikaan ei toisaalta hirveästi luottoa herätä.


    • Citroen xara

      Itsellä vain hyviä kokemuksia Turun Autohuollosta. Olen käyttänyt autoa siellä huollossa useasti ja aina on tullut auto kuntoon nopeasti ja edullisesti.

      • Autokuski12

        Samaa mieltä! Meidän perheessä aina autot käytetty Turun Autohuollossa. Edullinen hinta ja nopea. Omistaja on päällepäin vähän jurmun näköinen, mutta sisältä löytyy kiltti ja äärettömän hyväsydäminen nallekarhu :)


    • Tyytyväinen

      Sataman Nesteen Autofitillä on nyt autojamme muutaman kerran huollettu, ja palvelun laatu sekä hintataso ovat mielestäni kohdanneet hyvin. Tarjouksissa on aina pysytty, välillä jopa hieman alitettu ja henkilökunta vaikuttaa asiantuntevalta.

      Sijaisautokin järjestyy, mutta samaisessa rakennuksessa olevan kahvion puolellakin voi huollon ajan viettää.

    • Naisautoilija77

      Ainakaan Voima-auton ammattitaito ei vakuuta. Ei tule autot siellä kuntoon.

      • ei ainakaan tänne

        Raision fixuskorjaamo pg-group:ia en suosittele yhtään kenellekkään. Vaihdetaan osia turhaan eikä vikaa saada korjattua, muutamat tutun autot siellä ollut ja myös omani.


      • Lasse S

        IItselläni ei ainakaan ole moitittavaa kyseisestä firmasta. Olen alusta asti käyttänyt heidän palveluitaan ja aina on toiminut hienosti!!!


      • Voimaa_voimaa

        Olen Voima-autoa käyttänyt jo pidemmän aikaa, aikanaan olen käyttänyt myös merkkiliikkeitä. Ihan helvetillinen hinnan ero, mä en viitsi maksaa siitä, että äijillä on merkkihaalarit päällä.
        Ihan joka jutun on Voima-auto hoitanut vaikka ajelen kohtalaisen uudella autolla.


    • Henna788

      Voima-Auto on ainakin ollut luotettava ja omistaja mukava. Olen käyttänyt vanhaa corsaani heillä ja hyvin on ymmärretty että auto on vanha ja laskut ovat kyllä olleet sen mukaiset,erittäin tyytyväinen olen ollut

    • ooooopeli

      Autokorjaamo Suomela Ruskolla viilasi linssiin niin pahasti, että harmittaa, etten tehnyt asiasta mitään ilmoitusta. Opelissani oli vikalistassa oli päästöt ongelmana. No Jyrki Suomelan piti soittaa parin tunnin kuluttua ja kertoa korjauksen kustannusarvio. Lupasi sen kuitenkin seuraavaksi päiväksi laittaa kuntoon, kun sanoin, että mulla nolla euroa uusintakatsastus, riittää että näytän hyväksytyn todistuksen ett päästöt kohdillaan. Illalla soittelin,että mitä se mahtaa sitten kustantaa, köyhän kun olen ja opeli vanha, noh siihen Jyrki Suomela, että ei tää nyt vielä mikään paha hinta ole, siis ti illalla klo 19. Mielessäni ajattelin, että ei se paljon yli satasta sitten varmaan ole. No seuraavana aamuna suomelan korjaamosta soiteteaan, että auto on nyt kunnossa ja katsastettu, HINTA 600 EUROA !!!!!!!!!! Arvatkaa pyörryinkö?? Ja minä idiottii kunnollisena ihmisenä lainaan sieltä täältä rahaa ,että saan opelin lunastettua, jumalauta, kun opelin olin ostanut alle viiteensataan, kuittia en tietenkään suomelalta saanut, voisinkohan vielä tehdä asiasta ilmoituksen ja vaatia hyvitystä. tämä tapahtui puolitoista vuotta sitten.

      • ooooopeli

        Siis ei kerrottu kustannusarviota lainkaan ja auton korjaus ylittää koko auton arvon. Minulla on todistajia asiassa, mielestäni Suomela saisi vähintään korjata seuraavat autoni kyllä ilmaiseksi.


      • Mielenkiintoista1234
        ooooopeli kirjoitti:

        Siis ei kerrottu kustannusarviota lainkaan ja auton korjaus ylittää koko auton arvon. Minulla on todistajia asiassa, mielestäni Suomela saisi vähintään korjata seuraavat autoni kyllä ilmaiseksi.

        Mietityttää kovasti, että mitä autostasi oikein korjattiin,sitä kun et viestissäsi maininnut. Kenties jokin osa pakoputkesta? Itse korjauttanut autoni (3kpl) Suomelalla yli 10 vuotta. Olen kyllä erin omaista palvelua saanut ja samasta asiasta ei koskaan ole uudellen tarvinnut mennä. Kuitin saa kyllä pyydettäessä. Ja sinulla tainnut olla erikäsitys milä on paha hinta...korjasmolla 200-300e on pikkusumma 😀


      • Eivaraakohtuuttomiinhint
        Mielenkiintoista1234 kirjoitti:

        Mietityttää kovasti, että mitä autostasi oikein korjattiin,sitä kun et viestissäsi maininnut. Kenties jokin osa pakoputkesta? Itse korjauttanut autoni (3kpl) Suomelalla yli 10 vuotta. Olen kyllä erin omaista palvelua saanut ja samasta asiasta ei koskaan ole uudellen tarvinnut mennä. Kuitin saa kyllä pyydettäessä. Ja sinulla tainnut olla erikäsitys milä on paha hinta...korjasmolla 200-300e on pikkusumma 😀

        oihin
        Oletko sitä mieltä, että kansalaisen elämäntehtävä on kantaa rahansa autokorjaamolle?
        Kyllä minun mielestäni 200-300 eur on sievoinen summa pienehköstä työstä. Jos työ on tehty oikein ja kunnon osilla, sen mielellään maksaa, mutta kun asia ei läheskään aina ole niin. Tuntuu omituiselta, että ihmisten pitäisi asennoitua niin, että auton korjaamisen kuuluu olla kohtuuttoman hintaista ja kunnon ihmisellä kuuluu olla siihen varaa.
        Ehkä tämä kommentoija on niitä autoilijoita, jotka vaihtaa aina uuteen, kun auto on ehtinyt likaantua. Kaikilla ei vaan ole sellaiseen varaa ..


    • Vivaron naiskukski

      Tämä foorumin avulla löysin edullisen autokorjaamon!! Kiitos ihmiset. Pakettiautossani paloi ABS valo joka ilmoitti , että oikea etu anturi on viallinen. Aloin tutkiskella että missä saisin sen edullisemmin vaihdettua.Luin näitä tarinoita täältä ja sitten soittelin muutamiin täällä mainittuihin. Aika monesta paikasta en saanut minkäänlaista arviota hinnasta ja työn kestosta. Jotain epämääräistä mutinaa ettei sitä oikein voi etukäteen sanoo!! Mutta sitte ajattelin et kysäsempä vielä yhdestä . Eikun puhelu VOIMA-AUTOON Orikedonkadulle.Sieltä vastasi reipas nuorimies ja oli ERITTÄIN palveluhaluinen!! Kerroin murheeni ja vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä. Hän kertoi heti miten kauan työssä menee ja mitä noin suurinpiirtein maksaa!!! Ja oli kierroksen edullisin!! Olin valmis viemään autoni jo ennen tätä puhelua Oili Jaloselle. Mut nyt riitti naisautoilijan budjetti vanhan pirssin korjauksee.Suosittelen lämpimästi,ja haluan vielä kiittää VOIMA-AUTOA erittäin hyvästä palvelusta. Tulen ehdottomasti käyttämään tätä liikettä vastakin!!

    • pettynyt5

      Juu, en kyllä todellakaan voi suositella Turun Tehoautoa. Oma kokemus: epämääräistä korjaustoimintaa ja paisuvia laskuja. Vaikuttaa kunnon autojobbarilta..

    • Ysiseiska88

      Tämmönen palveli on tuloillaan https://autojerry.fi/ markkinoille. Asiakas pääsee kilpailuttaan helposti tolla palvelulla. Sää nähä kuinka helppoa se loppupeleissä on

    • jj-jj

      Sekä Voima-autoa että City-autohuoltoa suosittelen, hyvää työtä nopeasti ja edullisesti!

    • AutoJerry
    • Turkumies0000

      Moikka! Tunnen yhden ja ainot korjaamo joka takaa ammattimaisuudensa kun on korjannut Helsingin bussit 3.5 vuotta ja hinnat ovat aina neuvoteltevissa, perusti firmansa 2010 Turussa. www.a1autokorjaamoturku.com.

      • Masoud

        Korjaat vähintäänkin hyvin, mutta ajankäytön täsmällisyyteen voisit keskittää enemmän...


    • Pia K

      Hei! Itse voisin suositella viimeviikon perusteella Voima-Autoa orikedolla. Autoni jäi työ matkalla tien poskeen. Löysin googlesta Voima-Auton tiedot ja soitin heille. Sovimme että auto hinataan päivällä Voima-Auton pihalle ja he tutkivat vian.
      Vika selvisikin viellä samana päivänä tosin varaosaa ei ollut saatavilla ja se meni tilaukseen mutta saapui jo seuraavana päivänä. Sain auton kuntoon omasta mielestämi hyvin sopuhintaa ja omistaja Ville oli erittäin mukava ja piti minut ajantasalla missä mennään. Itse voin suositella erittäin lämpimästi =)

    • perttu9

      Mä olen ollut tyytyväinen tohon Aninkaisten Autohuoltoon, ne on aina katsastanut mun auton samalla kun oon vienyt sen huoltoon, eikä mitään lisämaksuja oo mennyt, paitsi tietty katsastusmaksu. Paikka on kätevästi pari kilsaa Turun keskustasta ja katsastus aseman tiloissa. Rami ei oo veloittanu vielä kertaakaan mun mielestä pahasti, aina on kokonais kulut ollu alle 300 euroo auto leimattuna ja huollettuna.

    • Kusetettu2

      City autohuolto kusetti ainakin minua, kertoi työssä menevän 1-2 tuntia, menikin 4. Lasku tuplaantui ja en tiedä miten laski työn hinnan mutta 3tuntia auto oli siellä ja 4-tunnista sain laskun. Ei sinne enää ikinä.

      • kusetettu3

        jep, sama homma. Kalliksi käy City autohuollossa asiointi. vein jarrujen säätöön, järkyttävä hinta! Vittuilevat vielä päälle, ainakin se vanhempi tyyppi.


    • TTJ46

      Vaimoni auto oli Jokaosan korjaamolla korjattavana.
      Siellä vaihdettiin laakeri jaABS-anturin oikeaan etupyörään
      ja he hoitivat katsastuksen.
      Huomasin lähtiessä, että ABS-valo paloi.
      Palasin verstaalle ja se tutkittiin siellä.
      Diagnoosinne oli, että taka vasen ABS ei toimi.
      Vikakoodi nollattiin ja asentaja tutki asiaa.
      Lähdin kotiin. ABS-valo syttyi vähän ajomatkan jälkeen.
      Ajattelin, että takapyörän vika on tullut jossakin katsastuksen tai ajon vaiheessa.
      En osannut epäillä,että etupyörän anturin vaihto voisi näyttäytyä vikana takapyörässä.

      Kaikki muuten toimi, joten autolla ajettiin n. 500 km ennen kuin vein sen korjattavaksi LIttoisten autohuoltoon.

      Siellä diagnoosi oli, että jokaosan vaihtama anturi ei sopinut autoon ja antoi testissä virhee jokaiseen pyörään. Antiru vaihdettiin ja kaikki on nyt kunnossa. Palvelu oli asiantuntevaa ja hinta-arvio piti paikkansa.

      Jokaosan korjaamo ei vastannut kahteen s-postiini, jossa ehdotin, että he maksavat minulle vaihtamansa anturin hinnan (70,00) ja minä palautan virheellisen anturin.
      Mielestäni asiatonta toimintaa, kun ei edes vastata s-postiin, vaikka ovat tehneet väärän korjauksen.

      • Volvo-09

        Siellä ei muuta osata kuin laskuttaa, vietiin auto koska pakoputki vuoti ja piti muutenkin kattoa läpi noh nyt kun oli keskusautohallissa essentialhuollossa ni putkeen ei ole koskaan edes koskettu eli rahastivat 190e putken hitsauksesta mitä ei ole ikinä tehty. Keväällä vaihdatettiin heillä tankissa oleva siirtopumppu ja nyt siirtopumppu ei taaskaan toimi, antoivat valtuuden keskusautohallille korjata ni saas nähä mitä siinäkin on mokattu


      • Carinisti

        Joka-osasta huonot kokemukset. Toyotani katsastuskorjailut ei ole heillä menneet ihan putkeen: Katkennut jarruputki oli korjattu laittamalla 10 senttimetrin mittainen pätkä uutta putkea siihen vanhan lahonneen jarruputken väliin. Tällä korjauksella olivat hakeneet ja saaneet autooni katsastajan leiman. Asia tuli ilmi muutama päivä katsastuksen jälkeen jarrupolkimen painuessa lattiaan. Paitsi että joka-osan tekemä jarrukorjaus oli laiton, tehty ylimääräinen liitos vuosi nesteet ulos. Hinta korjaukselle 348 euroa! Toki laittoivat vähin äänin tilalle nollaveloituksella koko jarruputken uusiksi moottoritilasta takapyörään.

        Sama auto on minulla edelleen ajossa. Tähän vuonna 2010 joka-osassa teettämäni takakotelon ja iskaritolpan ruostevauriokorjaus alkaa tulla tiensä päähän. No 7 vuotta ja 500 euroa on halpaa lystiä. Alkoi takapään kotelosta alkuvuodesta 2017 kuulua ajossa jännää metallista natinaa ... Kotelon kaunis ikituore massaus irrallaan. Tehdyt hitsailut on kuin 15-vuotiaan mopopojan ensimmäistä kempittelyö. Peltisuikaletta siellä, peltisuikaletta täällä. Siloteltu sikaflexillä yms ja massat päällä. Tämäkin korjaus tehtiin katsastajan vikalistalla joka-osassa ja auton sain leimattuna ajoon.

        Kolmas tarina samasta paikasta: Hae vaan uusi etulokasuoja Motonetistä, niin asennellaan meillä ja maalauskin hoituu yhteistyökumppanilla. Tämä vanha on niin mätä, ei hitsata kannata. No, sovittuna aikana soitellessa heille, eivät vastanneet puhelimeen. Yritin kymmeniä kertoja viikonlopun aikana: Autoni katsatus oli edessä maanantaina. Eivät vastanneet puhelimeen, ei viesteihin. Muistona tästä minulla on Toyotaani edelleen olemassa Ihan uusi etulokasuoja pahveissa ja hintalapulla tuolla vinttikomerossa.

        Sen vanhan mädän etulokasuojan paikkasin niittaamalla reikäkohtaan palan Rannilan Eliitti-kattopeltiä sieltä pyöränkotelon puolelta. Päälle siisti kittaus ja paukkupullon maali. Kustannuksia 38 euroa. Ko lokari on autossa paikalla edelleen viisi vuotta myöhemmin.


    • 9-5

      Löytyykö Turusta (tai Turun lähialueelta) Saabeihin erikoistunutta korjaamoa?
      Merkkiliikkeeseen en vie koska kesähessut nakitetaan tekemään "huollot" jotka onkin sitten tehty vähän niin ja näin...

    • Slipooveri

      Pro Autopalvelut OY
      Markulantie 1, Turku
      Luotettava , edullinen, joustava, sijaisauto löytyy, mukava se kaveri joka siellä hääräilee. Itse paikan isäntä. Kaikki asiat pystyy hyvin sopimaan:) pääsee vaikka saunaa huollon ajaksi jos haluaa;) ja löytyy myös pari hinausautoa ja 24h päivystys 👍👍👍👍👍👍

    • Slipooveri

      Niin ja Pro Autoalvelut kuuluu tuohon Autofit ketjuun jolloin kaikki kriteerit ja laatustandardit täyttyvät eikä kyse ole mistään nyrkkipajasta.

    • Veli234

      Älkää vain erehtykö viemään autokorjaamo Alanko Kai Oy:lle korjattavaksi, vaihtoivat minun autooni takalaakerit, jotka ylikuumenivat ja leikkasivat kiinni kesken ajon. Tuli kallis huolto tämän johdosta, jonka maksusta on taisteltu nyt pitkään Autokorjaamo Alanko Kai Oy:n kanssa, sillä eivät suostu myöntämään virhettään, vaikka kulutusneuvojakin on ollut heihin yhteydessä ja lähettänyt maksukehotuksen. Asiakasta ei ajatella kyseisessä firmassa ollenkaan.

      • toope800

        ÄLÄ vie Alanko Kaille. Aivan huijari. Irrottivat jarruputkea 8h. Tiedän kyllä että voivat olla tiukassa mut eiköhän korjaamolla pitäis olla siihen asialliset välineet ettei pinseteillä tarttis nyhtää.
        Pahempi oli kuitenkin kun Alanko ilmoitti samalla että takajarrut on aivan sököt ja täytyy vaihtaa lähes kaikki osat sieltä, ei toimi ollenkaan eikä mee läpi katsastuksesta. En kuitenkaan suostunut ja ajoin samana päivänä katsastukseen. Ja kas, ei mitään huomautettavaa, kaikki toimii.
        Siis kertakaikkinen huijausyritys. En tiedä miettikö mielessään että tossahan on helposti huijattava vanhempi naisihminen joka ei mistään mitään ymmärrä?
        Tuntihinta on siinä 80 luokkaa.


      • aesclapius

        Sama kokemus, ihan rehellisesti yrittivät huijata.


      • Älämaksapaskasta

        Mulla tismalleen sama. Auton oli määräaukaishuollossa ja sanottiin että jarrut on ihan loppu ja kysyin vielä että jarrupalat vai, ei ku jarru remppa pitäis tehdä ja kyseli vielä et koska pitäis katsastaa (ihan ku ei olis tienny 😂) ja sanoin että ihan lähiaikoina niin sanoi vielä että ei mene katsastuksesta läpi. Epäilin kyllä suuresti ja ajettiin suoraan katsastamaan ja läpihän tuo meni ihan heittämäl....
        Pari kertaa siellä asioinu maksanu vitusti ylihintaa ja aina jääny IHAN VITUN KUSETETTU OLO...


      • Petetty
        toope800 kirjoitti:

        ÄLÄ vie Alanko Kaille. Aivan huijari. Irrottivat jarruputkea 8h. Tiedän kyllä että voivat olla tiukassa mut eiköhän korjaamolla pitäis olla siihen asialliset välineet ettei pinseteillä tarttis nyhtää.
        Pahempi oli kuitenkin kun Alanko ilmoitti samalla että takajarrut on aivan sököt ja täytyy vaihtaa lähes kaikki osat sieltä, ei toimi ollenkaan eikä mee läpi katsastuksesta. En kuitenkaan suostunut ja ajoin samana päivänä katsastukseen. Ja kas, ei mitään huomautettavaa, kaikki toimii.
        Siis kertakaikkinen huijausyritys. En tiedä miettikö mielessään että tossahan on helposti huijattava vanhempi naisihminen joka ei mistään mitään ymmärrä?
        Tuntihinta on siinä 80 luokkaa.

        Nyt on huijattu olo. Auto oli juuri kuukausi sitten määräaikaishuollossa, soittivat että 'etujarrut on aivan loppu' enkä edes tajunnut kysyä mitä tarkoittaa vaan kuvittelin kyse olevan jarrupaloista. Autoa hakiessa huollon päälle tulikin sitten 360 lasku tuosta jarrusta. Enpä taatusti vie enää ikinä ja harmittaa etten älynnyt edes tarkastuttaa muualla ennen tuota. Voi itku!


    • LihamestariTurku

      Ainakin Amu Car kannattaa kierää kaukaa. Halpa, mutta taas pätee se että liian halpa ei ole totta, tai että halvalla ei saa hyvää. Tuttu vei auton katsastustarkastukseen ja pyysi että laittavat kaikki kuntoon, jotta menee katsastuksesta läpi. No siellä vaihdettiin jarrusylinteriä ym, mut silti melkoinen vikalista konttorilla... no toinen korjaamo oli kalliimpi mut kertoi suoraan että vikoja on vähän enemmän. No nyt on leima ja molemmat jarrusatulat uusia, sekä kaikki muut puutteet korjattu... Suomessa ei vissiin riitä katsastuksessa sama kunto mikä etelän maalla riittää!

    • PopedastaPorscheen

      Tässäpä pari kommenttia korjamoyrittäjältä:
      -hintoihin ei vaikuta ajaako autoa nainen vai mies
      -hintoihin ei vaikuta onko auto vanha vai uudehko
      -hintoihin ei vaikuta onko asiakas varakas vai köyhä
      Vanhat autot edullisempia korjata koska osat on halvempia, tekniikka on yksinkertaisempaa, tilaa on enemmän tehdä esim moottoritilassa, tämä johtaa siihen että nimellisesti sama toimenpide kuten jonkun nivelen vaihto voi maksaa 80-luvun autossa muutaman kympin töineen, niin se maksaa uudehkossa premiumautossa satasia.

      Huollot on aika tarkkaan aikataulutettuja, yleensä jos joku huoltaa auton murto-osalla merkkiliikkeen hinnasta tietää se sitä että suuri osa huoltokohteista jää tekemättä.

      Esimerkkinä ketjussa mainittu abs-anturin vaihtotyö on työ josta ei todellakaan voi varmaksi sanoa kukaan kauanko se kestää. Jotkut anturit voi joutua rikkomaan ja kaivamaan palasina ulos, ja puhdistamaan asennusaukkoa ahtaassa tilassa jotta uuden saa paikoileen rikkomatta sitä. Sitäpaitsi jos vikakoodi herjaa anturia, asiakas tilaa sen vaihdon, eikä järjestelmä toimi, siitähän se riemu repeää. Vika kun voi olla myös muualla, kuten johdotuksissa yms.

      Etsikää itsellenne ammattitaitoinen korjaamo johon luotatte, ja joka osaa selvittää teille ymrrettävällä tavalla mitä hoitoa auto milloinkin vaatii.

    • gggjj

      Mulla on vuoden

    • Autoilija82

      Turusta en tiedä montaakaan autokorjaamoa, mutta itse suosittelen Autokorjaamo Sonkkia Paimiossa. Ei ole mikään merkkihuolto ja huoltavat kaikkia automerkkejä, mutta ovat enimmäkseen erikoistuneet Toyotaan (ei siis merkkihuoltoa tai Toyotan valtuuttamaa huoltoa), joka on ollut meillä Toyotan omistajille hyvin erinomaista. Esimerkiksi katalysaattorin vaihtaminen töineen maksoi hieman päälle 500 euroa eikä siinä katalysaattorissa lue "Toyota". Toyota Centerissä sama toimenpide ois "alkanut kakkosella", eikä siinä ois ollut vielä työtkään.

      Joitakin helmapeltien korihitsauksia tms. olen teettänyt pari vuotta sitten Turun Pääskyvuoressa, jotta Toyota olisi mennyt katsastuksesta läpi (oisko sillä korjaamon pitäjällä ollut ruotsalainen nimi ja se nimi alkanut H-kirjaimella?). En muista tarkemmin korjaamon nimeä kun vaimo kävi silloin sen korjauttamassa siellä eli ei mitään tietoa, onko siellä pelkästään autopeltikorjaamo eli onko siellä moottorin huoltoa laisinkaan. Jotkut työkaverit epäilivät että mulle ois tulossa ihan suolanen lasku, mutta työ maksoikin vain n. 150 e.

      • Autoilija82

        Autokorjaamo Sonkki:
        http://www.autokorjaamosonkki.fi/

        Huomioikaa, että Sonkin korjaamolle tulee korjaukseen autoja jopa Forssasta ja Salostakin jne. asti, joten ruuhkaakin voi toki olla jos on suuremmasta tai pienemmästäkin viasta kyse niin kannattaa ehdottomasti soittaa.

        Lisäksi maksamme Sonkille katalysaattorikorjausta yhä osamaksulla ja olemme saaneet itse neuvottelemalla heidän kanssaan päättää sen summan minkä maksamme, joten voisi tässä asiakkaana ihan tyytyväinen olla Autokorjaamo Sonkkiin.


      • Autoilija82
        Autoilija82 kirjoitti:

        Autokorjaamo Sonkki:
        http://www.autokorjaamosonkki.fi/

        Huomioikaa, että Sonkin korjaamolle tulee korjaukseen autoja jopa Forssasta ja Salostakin jne. asti, joten ruuhkaakin voi toki olla jos on suuremmasta tai pienemmästäkin viasta kyse niin kannattaa ehdottomasti soittaa.

        Lisäksi maksamme Sonkille katalysaattorikorjausta yhä osamaksulla ja olemme saaneet itse neuvottelemalla heidän kanssaan päättää sen summan minkä maksamme, joten voisi tässä asiakkaana ihan tyytyväinen olla Autokorjaamo Sonkkiin.

        Siis laskukin on mahdollinen, ilman laskutuslisiä!


    • Pösö206

      Ensikäynti Tehoautossa oli positiivinen. Jarruissa jotain vikaa ja kerroin miten se kuuluu. Heti mies hyppäsi autoon ja lähdettiin koeajolle. Vika selvisi että jarrupala oli "jumittunut" , ei pidä jarrutella liian hellästi. Kysyi että voinko jättää auton nyt heti (perjantai klo 12.30) että heiltä onnistuu vielä saada se tänään valmiiksi. Minulle tarjottiin myös sijaisautoa mutta sanoin että pärjään ilman kävelen tässä kotiin päin. Klo 15.30 minulle soitettiin että auto on valmis. Olin iloinen että sain auton samana iltapäivänä ja lasku oli kohtuullinen. Ei mitään turhia laskutuslisiä ! Kiitos ystävällisstä palvelusta. Hyvää Joulua

    • Bese83

      Aninkaisten autohuoltoa suosittelen!
      Hyvät hinnat ja palvelu aivan huippua. Sijaisautokin on mahdollista saada. Myös auton katastus hoituu näppärästi samalla käynnillä. Suosittelen lämpimästi.
      Itse en ainakaan vie autoa enää muualle, tein auton jakopäähihan ja lohkolämmitimen asennuksen, työn laatu ja hinta turun parhaimpia!

    • Hintakohdallaan

      Turun Autoservice, Tammitie 5 on hyvä mesta. Hinta kohdallaan eikä mitään prameita kulisseja vaan rasvasia duunareita. Osaavat korjata mitä vain, itse olen käyttänyt siellä vanhempaa ruiskua mutta myös tuoreempaa vankkuria.

      • Anonyymi

        Mulla on vähän huonompi Autoservice kokemus - ei tullut auto kuntoon, jäi laakerit vaihtamatta ja muutenkin oli sähläystä aikojen ja osien kanssa. Et vähän niinkuin tuurilla mennään.


    • ToyotaCorolla06

      Muhkurin autohuolto - en suosittele.

      Yli kymmenen vuotta olen autoani huollattanut enkä ole vastaavaan törmännyt. Varasin ajan 120 000 määräaikaishuoltoon ja jarrujen korjaukseen (toinen takajarrulevy ruostunut(katsastuksessa hylätty) ja etujarrulevyt kuluneet(korjauskehotus)). Sain hinta-arvioksi 707,55€ ja työstä sovittiin.

      Tulin kuitenkin katumapäälle, kun minulle selvisi, että hinta ei mahdollisesti olekaan ihan kohdillaan ja tiedustelin olisiko mahdollista tehdä autolle vain määräaikaishuolto, jarruosat kun olivat tulossa vasta klo 12 tilauksessa. Sain vastauksen, että kaikki oli jo levällään (tämä siis osattiin sanoa suoraan tiskin takana istuen). Minulle ehdotettiin, että autoon voitaisiin laittaa takaisin vanhat osat, mutta työstä tulisi silti sama maksu…kuka edes näin typerää ehdotusta tekee. Sovittiin, että tekevät sitten alkuperäisen suunnitelman mukaan.

      Työ valmistui, maksoin ja sain autoani. Oletin kaiken olevan kunnossa, kunnes myöhemmin kotona huoltokirjasta havaitsin, ettei autoon oltukaan tehty määräaikaishuoltoa, vaan tavallinen öljynvaihtohuolto. Kaikissa saamissani huoltolistoissa lukee kyllä määräaikaishuolto, joten ei ole epäselvää, etteikö määräaikaishuoltoa olisi ”yritetty” tehdä. Kun tehty ”huolto” ei ole täyttänyt huoltokirjan vaatimuksia, on hypätty yhden huollon yli ja huolto kirjattu 135 000 km öljynvaihtohuolloksi (todella Fixusta) eikä tästä edes asiakkaalle kerrota.

      Kukaan ei vahingossa tee tällaista. Minkäköhän autotehtaan ohjeissa määräaikaishuollossa ainoa asia mitä kuuluu vaihtaa on öljyt? On kyllä todellista ”autohuoltoa merkistä ja mallista riippumatta”. Lieneekö jarrujakaan korjattu sovitusti, mutta sen verran sitten kuitenkin, että on mennyt katsastuksen jälkitarkastuksesta läpi.

      Minun kokemukseni mukaan Muhkurin autohuollon väki on ammattitaidotonta, välipitämätöntä ja epärehellistä. Ihan vitsi koko paikka, en voi kyllä kenellekään suositella.

    • Nainen_ratissa

      Motors Auto Service Oy Pitkämäenkatu 15:ssa Turussa on tosihyvä! Juuri hain sieltä autoni. Korjasivat sen nopeasti, vielä samana päivänä, vaikka työ oli suuri. Olisin saanut myös vara-auton korjauksen ajaksi, jos olisin halunnut. Korjaaja myös NÄYTTI minulle autostani,mitä hän oli tehnyt. Luotettavaa, joustavaa ja ystävällistä palvelua! :) Tuntitaksa vain 40e/h. Vaihtavat myös kesärenkaat vain 15e:lla. Turusta ei taida tuon halvemmalla löytyä...Itse aion vastakin käydä tuossa paikassa korjauttamassa vanhaa toyota corollaani, kun ei itselläkään ole suuria rahoja,ja kuitenkin vanhassa autossa riittää korjattavaa...Korjaamo on avoinna ma-pe klo 8-18 ja la sopimuksen mukaan (puh. 0400 479 080).

    • IWI-tarkastaja

      Autoni MB vm. -01 oli Tehoauto OY:llä korjauksessa, oli lämmityslaitteen puhallin sökö, mittaristo pimeänä, sekä vaihtoivat akun. Palvelu oli asiallista ja asiantuntevaa, mielestäni edullinen hinta-laatusuhde. Suosittelen kaikille ! Merkkiliikkeessä samat toimenpiteet olisivat maksaneet maltaita.

      • Joooooooo

        Omat autot olleet usein Tehoautolla huollossa ja korjattavana viimeisen viiden vuoden aikana, eikä kertaakaan ole ollut mitään moitittavaa työn jäljessä. Myös edullisuudesta suuri plussa.


    • Orialavi

      Millainen korjaamo on Runosmäen Autoasi? Joku suositteli sitä, miutta tuntiveloitus on aika kova eli 79€. Tyydyn kyllä kohtalooni jos asentaja on pätevä

    • Juh1016

      Suosittelen aninkaisten autohuoltoa lämpimästi aina tullut autoni kuntoon ja sopuhintaan!

    • Kymmeniäkäyttänyt

      VR-Motor Littoisissa, hyvä halpa nopea ja luotettava.
      Varissuon Autohuolto lausteella myös

      • Nissankuski

        Itse varissuon autohuollossa parisen viikkoa takaperin käyneenä on pakko todeta että ilmeisesti paikan pomo on todella huonokäytöksinen, puhuu epäkunnioittavasti työntekijöilleen ja jopa asiakkaiden edessä, mielestäni se ei kuulu hyvään johtamiseen, tämä siis ensimmäinen asia jonka huomasin. Seuraava moite on se että autoni korjaukseen varattiin tunti aikaa ja varauksen yhteydessä mukava toimistotyöntekijä kertoi että voin odottaa vastaanottotilassa josta saan kahvia. Sijaisautoon ei ollut mahdollisuutta. Työntekijä otti autoni sisään puolituntia saapumiseni jälkeen ja korjaukseen meni noin puolitoista tuntia. Kun menin maksamaan oli autoni työstä laskutettu tunnin työn sijaan puolitoista tuntia ja en ollut tähänkään kovin tyytyväinen. Maksoin laskun, lähdin kotiin enkä enää jatkossa kyseistä Varissuon autohuoltoa käytä. Jäi todella huono maku ja suuri harmitus siitä miten pomo kohtelee muita. Vielä suurempi murhe oli se että ei pidetä ajoista kiinni ja laskutetaan liikoja.


    • PFO

      Autokorjaamo Auto-Salo, Kärsämäentie 4, Turku. Hinta ja laatu taatusti kohdallaan. Heti sisälle astuessa huomaa hyvän järjestyksen ja siisteyden, joka kertoo jo jotain, lisäksi ystävällinen palvelu, suosittelen.

    • Jamijami50

      Älä ainakaan vie autoasi Voima- autoon. Meidän Mersu ollut jo 2,5 kuukautta heidän remonttijonossa. Aina luvataan laittaa mutta eivät taida osata, joten älä missään nimessä vie VOIMA - AUTOON

    • Tomjerry Autokorjaamo
      Hiiskanaukeantie 12
      0406804416

      tuolla on autot tulleet kuntoon.

    • Champ

      Voima-autoa kannattaa välttää. Epäluotettavaa roskasakkia.

      • Voima-auto-

        Sama kokemus täällä voima-autosta. 4kk sama vika uusiutui monta kertaa ja aina huollossa meni viikko tai kaksi. Ja omistajan kiinni saaminen välillä mahdotonta. Sovitut tapaamiset jätetään tulematta ja vara auto onkin sattumalta josain muualla. Maksuun käy vain käteistä? Mahtaako maksaa verot? Eli jos ei tarvitse saada autoa kuntoon vaan uusia vikoja jotka eivät johdu heistä niin siinä tapauksessa voima-auto on sopiva paikka.


      • KartaVoimaAutoa

        Kommukaatio on voima-autossa todella huonoa. Viimeisimmällä kerralla lupasivat sinä ja sinä päivänä korjata sen mitä oli sovittu. Saivat monta viikkoa menemään pikkuasian korjaamiseen. Heitä tuntui olevan monesti vaikea tavoittaa.


    • Golffikuski

      Voima-Autosta pelkkää hyvää sanottavaa!
      Autostani petti kytkin ja tämän seurauksena autoni oli hinauskuntoinen. Ongelmana myös, että tällä piti lähteä seuraavana päivänä ajamaan 600km.

      Voima-Autosta ajan sai välittömästi, vaikka heillä oli entuudestaan jo muutaman päivän jono. Asentajat jäivät korjaamaan autoani vapaaehtoisesti ylitöihin, jotta autoni valmistuisi seuraavaksi päiväksi.

      Asiakaspalvelu ensiluokkaista ja ystävällistä, jossa otetaan asiakkaan tarpeet todella hyvin huomioon. Monella pienellä korjaamolla käyneenä voin kertoa, että näin se ei yleensä ole.

      Suosittelen lämpimästi!

    • Ekajaviimeinenkerta

      Autokorjaamo Alanko Kai. Ennakkoon kysytty tarjous työstä ja kerroin itse että mitä autosta tarvii purkaa ko työssä (tarvii erikoistyökaluja). Työn edetessä tulee soitto, että tästähän pitää purkaa se ja se ja se. Sanoin että minähän nimenomaan monta kertaa sanoin että vaatii ko osien purkamista. Sitten tulee kustannusarvio lisätyöstä, joka on reilusti suurempi kuin alkuperäinen. Sanoin että pistäkää nippuun korjaamatta, senttiäkään extraa en tuommoseen firmaan maksa. Asiakasta ei kuunnella yhtään ja asenne maksavaa asiakasta kohtaan ylimielinen. Lisäksi olivat muita ehjiä osia vaihtamassa uusiin ja tyrkyttämässä kaikenlaisia lisätöitä.

      • toope800

        Nonni, oisit lukenu aikaisemmat arviot : älä vie alanko kai lle


    • järkikäteen

      Älä sorru ainakaan Lehtonen Motors Sporttiin , sillä kusetetaan!

    • Ehdotonykkönen

      Itse olen käyttänyt kaikkia perheen autoja Voima-Autossa Orikedolla. Huomattavasti alueen edullisin sekä ammattitaitoisin monimerkkikorjaamo. Ajan on saanut yleensä 2-3 päivän sisällä. Pienemmät hommat saadaan tehtyä jopa samantien kun menee vain käymään.

    • jöwer

      Alanko . Mulle vaihdettiin lasi ku joku rosmo oli lyöny sisälle. Tulipa sellanen lasi tilalle joka oli iha saatanan naarmunen=paska. Samalla olivat sorkkineet peilien säätövivun (johdot) paskaks ..että sellasta.

    • Hondada

      Voima-auto on ollut surkein esitys Turussa. Vein autoni sinne jarruputken vaihtoon keskiviikkona. Soittelin perään perjantaina, kun mitään ei kuulunut. Omistaja sanoi ettei ole nyt asentajaa ollu ja hän itsekkin lähdössä lomamatkalle, mutta etsii tekijän. Enää hän ei sille päivää vastannutkaan puhelimeen. Soittelin maanantaina ja hän vastaili ettei ole löytänyt tekijää ja itsellä olkapää paskana. Vissiin tää hänen lomamatkastoori oli tässä vaiheessa unohtunut.
      Lopulta hain auton pihasta avaimet renkaat päällä odottaen perjantaina, kun sitä työntekijää tälle hommalle ei löytynyt. Annoin palautetta sosiaalisessa mediassa ja hän vastaili tämän olevan mustamaalauta ja ettei näin ole koskaan käynyt. Huonoa huomata, että muutkin ovat joutuneet pettyä tähän paskakioskiin.

    • F1-AUTOHUOLTO..KARTTAKAA

      Tässä yksi karvas huoltamokokemus. Etsin huoltoja välittävän AutoJerryn kautta huoltamoa ja lopulta korjaamoksi valikoitui F1-AUTOHUOLTO Hallimestarinkadulla Kaarinassa.

      Kaikki oli hyvin siihen asti kun auto piti noutaa ja lasku samalla maksaa. ilmeni nimittäin, että korjaamo olikin lisännyt tarjouksessa mainitsemattomia varaosia ja niiden vaihtotöitä laskuun, joka pomppasi sovitusta noin 270 eurosta yli 410 euroon. Mikään osista, jotka F1-AUTOHUOLTO vaihtotöineen jälkeenpäin lisäsi laskuun, ei ollut vaihdon tarpeessa eikä niiden vaihtamisesta oltu sovittu..

      Jo lainkin mukaan vaihdetut varaosat on palautettava asiakkaalle. F1-AUTOHUOLTO ei niitä kuitenkaan palauttanut pyydettäessäkään eikä tuonut edes nähtäviksi. Minuun ei myöskään otettu yhteyttä korjauksen aikana, vaan yllättävä hinnannousu kerrottiin minulle ikäänkuin ilmoitusluonteisena asiana vasta autonhakutilanteessa tyyliin ”Ellet maksa, et saa autoakaan.” Minkäs teit. Tarvitsin autoa joten lasku oli maksettava.

      Korjaamoporukan käytös jurppi sen verran, etten jättänyt asiaa siihen, vaan vein asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. F1-AUTOHUOLTO HÄVISI KULUTTAJARIITALAUTAKUNNASSA jutun ja velvoitettiin palauttamaan minulle 95 euroa, jotta lasku olisi tarjouksen mukainen. Oma sivujuonteensa tässä on, että kirjallisessa vastineessaan kuluttajariitalautakuntaan F1-AUTOHUOLLON porukka syytteli minua rasismista ilmeisesti vain koska vein asian sinne ratkaistavaksi. Rahojen palauttamisessa venkoiltiin viimeiseen asti. Rahoja ei kuulemma oltu halukkaita hoitamaan tilisiirtona ensinkään, vaan saisin viisikymppiä käteisellä jos tulisin sen korjaamolta hakemaan. Just joo. Vasta kun juttu oli jo menossa käräjille, löytyikin halukkuutta rahojen palauttamiseen. Lopulta ne tulivat jonkun yksityishenkilön tililtä.

      Reilu vuosi tässä meni painiessa, joten niin sanotusti palkoille ei päässyt. Moni ei lähtene tähän rumbaan, ja voi hyvinkin olla, että juuri sen varaan F1-AUTOHUOLTO laskee.

      TURUN ALUEEN AUTONKORJAUTTAJAT! Jos teille tulee AutoJerryn kautta tai muuta tietä tarjous F1-AUTOHUOLTO-nimiseltä pajalta, älkää vastatko siihen! Tarjoukseen ei kokemukseni valossa sitouduta millään tavalla ja suhtautuminen ilmiselvistä rikkeistä tehtyihin valituksiin on ylimielistä ja röyhkeää.

      Minun tapauksessani F1-AUTOHUOLTO esitti ensin edullisen tarjouksen mutta autonhakutilanteessa eteen lyötiinkin täysin yllättäen lasku, joka oli tietämättäni paisutettu suuremmaksi kyseenalaisin perustein ja joka oli maksettava heti siinä paikasssa tai autoa ei saisi käyttöön. En tiedä onko tämä heidän yleinen toimintatapansa mutta tottuneesti tuo kaikki ainakin kävi.

      Korjaamon osoite on Hallimestarinkatu 3, Kaarina. Kiertäkää se kaukaa!

      • Anonyymi

        Minulle kävi myös huonosti kyseisessä firmassa. Eivät saaneet rattia suoraan vasta kuin kolmannella kerralla ja silti auto puoltaa edelleen. Kaveri vaan totesi että ehkä heidän laitteensa ovat hiukan vanhoja. Aikaa kului puolen tunnin sijaan kolme :-(


      • Anonyymi

        Omassa autossa myös piti korjata aurauskulmat kyseisessä liikeessä. Ensinnäkin aloittivat 30min myöhässä. Sen jälkeentyössä meni 1h 30min, koska oli haastavampi kuin olivat ajatelleet (?). Siitä lisähintaa tietenkin. No korjauksesta 2 kk jälkeen katsastuksessa todettiin, ettei korjauksen yhteydessä oltu säädettäessä aurauskulmia avattu kiristintä, joka antaisi jonkun muovisen osan pyöriä säädön yhteydessä, minkä vuoksi tämä osa, joka suojaa liitosta oli rikki ja aurauskulmat edelleen pielessä. En voi suositella.


    • F1-AUTOHUOLTO--KARTTAKAA
    • toope800

      Ooottekos käyneet Dexiexpress orikedolla? Harvinaisesti hyvä ja halpa , ainakin vanhemmalle(20v) autolle. Suosittelen.

    • Anonyymi

      Löytyykö Turun seuduilta SAAB:in tuntevaa korjaamoa?

    • Anonyymi

      Kaarinan Motonet korjaamo j&j on osottautunut omalla kohdalla todella huonoksi. Ei taida ammattalisia löytyä tältä pajalta kun meno on täysin amatööriä. Omassa autossa oli huollosta hakiessa tullut lisää vikoja kun ei asentaja osannut hommaansa. Taitaa olla koulupoikia paja täynnä.

    • Anonyymi

      Mistä löytyisi Turussa hyvä ja edullinen autosähkökorjaamo? Vai osaako joku näistä ketjussa mainitsemista tehdä myös sähköpuolen hommia?

    • Anonyymi

      Minne kannattaa viedä huoltoon vanha Audi? Tai minne ei kannata viedä?

      • Anonyymi

        Moi, älkää TL-motorssiin viekö autoja. Meillä auto seisoi kk pihassa eikä kehdanneet myöntää etteivät osaa. Lopuksi sanottiin että pitää katsoa youtubesta ohjeet JOS alamme korjaamaan. Heeh on kyllä kun pitää perustaa korjaamo ja opetellaan vasta sen jälkeen korjaamaan. Renkaat ja lamput varmaan saisivat kuntoon kyllä.


    • Anonyymi

      Niin toi homosteleva omistaja, sai kaikki aivan nurin. Se on nyt homissa siinä metsämäen raviradalla. Orin takana

    • Anonyymi

      Alanko korjaamosta muutamilla huonoja kokemuksia palstalla. Itse voin sanoa, että hyvä korjaamo kaikin puolin. Viekää merkkikorjaamoon sitten jos ei kiinnosta, Siellä maksatte 3 h työstä 5 tunnin mukaan, jossa viellä kesätyöntekijät ilman kokemusta vääntää kiinni osat. Alanko korjaamossa on palvelu pelannut aina ja korjaavat kaikkia autoja ja ottakaahan huomioon, että niilläkin asentajilla/esimiehillä voi olla huono päivä, ette ole ainoaita ihmisiä joilla on oikean elämän ongelmat.

      • Anonyymi

        Ihan paska alanko kai korjaamo ..sovitut hinnat aina yläkanttiin reilusti.


      • Anonyymi

        Varmasti voi olla hyviäkin kokemuksia, mutta myös huonoja.
        Moni ei vie autoaan sen takia, että kyseinen yritys on haettu konkursiin ja moni pelkää, että se vaikuttaa hieman toimintaan esimerkiksi takuuasiat jää hoitamatta.
        Moni myös pelkää, että maksetut osat eivät olee enää maksajan eli asiakkaan omaisuutta, kun konkurssipesä haalii kaiken itselleen.

        Autokorjaamo Alanko Kai Oy, Turku, Y-tunnus: 22236217
        Luottotietomerkintöjä 56 kpl, viimeisin, KHV-Velkojan jättämä konkurssihakemus
        Tuorein konkurssi-/saneeraustieto KHV 26.04.2021

        Myös sarjassa oleva uudempi yritys on haettu konkurssiin ja moni pelkää, että tässä olisi tuplasti pelättävää. Itse en arvioi yrityksiä konkurssien mukaan, vaikka takuutkin jäisi hoitamatta.

        Auto Alanko Oy, Turku, Y-tunnus: 31120873
        01.03.2021 KHV Verohallinto
        Velkojan jättämä konkurssihakemus
        Tuorein konkurssi-/saneeraustieto KHV 01.03.2021


    • Anonyymi

      Auto-Alanko Motonetiä vastapäätä on ainakin saanut aika kriittisiä arvosteluita, eikä tämän yrityksen luotettavuutta paranna se, että taloustilanne on tämä:

      29.10.2021 99 RL5 Erittäin suuri riski
      Eniten vaikuttaneet tekijät: Konkurssihakemus (neg.) Maksutapa (neg.

      Kuka hoitaa takuuasiat, kun yritys menee nurinniskoin?

    • Anonyymi

      En Turun tilanteesta tiedä, mutta yleensäkin korjaamot ovat jakaantuneet yhä selvemmin kahteen luokkaan. Ensiksikin nyrkkipajat, jotka saavat aikaan enemmänkin vahinkoa kuin korjauksia. Toisaalta merkkihuollot, joilla pitäisi olla paras tietotaito, mutta niissäkin onnesta kiinni, miten vähänkään hankalamman vian korjauksessa käy.

    • Anonyymi

      Juu hyvä on. Vuosia olen käyttänyt ja aina on tullut kuntoon edukkaasti.

    • Anonyymi

      Voiko joku suositella autosähköihin erikoistunutta henkilöä.moottorin vikavalo palaa ja ilmoittaa,jonkun osan hajonneen.osa vaihdetaan ja nollataa ja taas muutaman kilometrin ajon jälkeen syttyy valo,ja ilmoittaa uuden osan hajonneen.ja sitä rataa,,,.laturi mitattiin lukemaksi vajaa 20 pitäis kuulema olla 14-15 ,mitä helvettiä sekin tarkoittaa.elikä etsitään korjaajaa,joka osaa tämän auton korjata.Liedossa auto majailee.

    • Anonyymi

      Ei perkele missään nimessä Alangolle!!! Krp, vouti ym tutkii sitä lafkaa joka nyttemmin menny konkkaan. Helvetisti kuullut miten siellä kusetetaan asiakkaita ihan 6-0!!!

    • Anonyymi

      GS kone ja autohuolto turku. Edullinen ja pätevä korjaamo. Voi mennä myös naisena, ei tarvitse pelätä "kusetusta" .

    • Anonyymi

      GS-Auto ja Konehuolto
      044 782 6879
      Vanha Tampereen tie.
      Suosittelen Lämpimästi !

    • Anonyymi

      GS- Huolto
      044786879

    • Anonyymi

      AD-Autohuolto Alhonen Orikedolla! En nykyään edes harkitse muuta. Palvelu ja ammattitaito on sellaista, josta muiden pitäisi ottaa mallia!

    • Anonyymi

      TomJerry autokorjaamo
      Suosittelen Lämpimästi !👍👍

      • Anonyymi

        Minä myös suosittelen lämpimästi TomJerryä


    • Anonyymi

      Paras korjaamo Turussa on itäkeskuksen pikahuolto varissuolla, edullinen ja tosi ammattitaitoiset asentajat. Töitä heillä paljon joten ajansaanti välillä vähän vaikeaa, muuten täysi kymppi..

    • Anonyymi

      Motorin. Siellä on korjaamolla 2 nosturipaikkaa ja vain 1-2 asentajaa. Tekevät laadukkaasti kaikkea, mutta mätien autojen ruostepaikkauksia he eivät suostu tekemään. Tuntihinta rapiat 50 egee.

    • Anonyymi

      (( Helppo-Autokorjaamo )) Oma kokemukseni mukaan.

    • Anonyymi

      Tom Jerry Autokorjaamo
      Hiiskanaukeantie 12, 20660 Kaarina
      Parasta palvelu👍

    • Anonyymi

      Autoasi-Veljekset Autohuolto - kaarina
      Suosittelen Lämpimästi !

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe