Ikiposliini

Vihaan karvoja

Kuinka yleistä nykyään on hoidattaa kaikki pimppakarvat lopullisesti pois?

29

2593

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inkku.

      Sehän menee niin, että kolmannes on posliineja, kolmannes siistii enemmän tai vähemmän alakertaa ja kolmanneksella on täysi luomu. Mutta aika harva varmaan on hoitanut ne lopullisesti pois. Ehkä muutama prosentti.

      • Posliini on jees

        Oletko itsekin? Tehosiko?


    • tahtoo ehkä myös

      Ystäväni on kosmetologi ja hänen mukaansa on laser-karvanpoistoon usean viikon jono. Melko moni haluaa kokonaan ne häpyalueenkarvat lopullisesti pois. Myös kainaloista halutaan eroon karvoista.

    • rekisteröitymätön**

      Karvojen laserpoistossa tai neulaepiloinnissa on aina vaarana arpeutuminen. Toimenpide joudutaan uusimaan useita kertoja ja se on kallista.

      Aikoinaan ihmiset hankkiutuivat ei-toivotuista karvoista pysyvästi eroon esim. radioaktiivisella säteilyllä. :/

      Biologina en tajua, miksi ihmiset pitävät karvattomuutta (juveniilin ulkoasu?) viehättävänä ja tavoiteltavana ja haluavat eroon ihan oikeasti hyödyllisestä karvoituksesta. Karvoitus niin nivusissa kuin kainaloissa kerää feromoneja ja toimii suojana hankausta vastaan. Jos siitä olisi jotain haittaa, se olisi jo kadonnut aikaa sitten luonnonvalinnassa.

      • porcelain89

        En ole kyllä huomannut mitään haittaa siitä, että pidän kainaloni ja alapääni karvattomina. :)


      • Muita vaihtoehtoja

        "Karvojen laserpoistossa tai neulaepiloinnissa on aina vaarana arpeutuminen. Toimenpide joudutaan uusimaan useita kertoja ja se on kallista."

        Jos syntyy arpeutumista, tekijä on ollut ammattitaidoton. Minulla on poistettu runsaasti karvoja molemmilla tavoilla eikä koskaan ole tullut mitään arpeutumista.

        Nuo pysyvät karvanpoistomenetelmät ovat todellakin kalliita, mutta lopputuloskin on melko pysyvä. Uusinta käyntejä tarvitaan harvoin ja silloinkin vain yksittäisiä hoitokertoja. Karvanpoistomenetelmät muulla tavoin tulee kalliiksi sekin vuoksi että niitä joudutaan toistamaan käytännössä loppuelämän vaikka kertakustannus onkin pienempi.

        Ihmettelin kovin tuota karvoitusten puolustelemista terveydellisillä syillä. Kyllä minun mielestäni likainen karvoitus on suurempi terveysriski kuin karvattomuus. Aina ei ole mahdollisuutta edes päivittäiseen pesuun jolloin esimerkiksi likainen karvoitus aiheuttaa tulehduksia. Itselläni on tästä huonoja kokemuksia ja siksi pidän alapään karvoitustani ainakin mahdollisimman lyhyenä jolloin puhtaanapito onnistuu paremmin heikoissakin peseytymisolosuhteissa.


      • Tuija. X-W
        Muita vaihtoehtoja kirjoitti:

        "Karvojen laserpoistossa tai neulaepiloinnissa on aina vaarana arpeutuminen. Toimenpide joudutaan uusimaan useita kertoja ja se on kallista."

        Jos syntyy arpeutumista, tekijä on ollut ammattitaidoton. Minulla on poistettu runsaasti karvoja molemmilla tavoilla eikä koskaan ole tullut mitään arpeutumista.

        Nuo pysyvät karvanpoistomenetelmät ovat todellakin kalliita, mutta lopputuloskin on melko pysyvä. Uusinta käyntejä tarvitaan harvoin ja silloinkin vain yksittäisiä hoitokertoja. Karvanpoistomenetelmät muulla tavoin tulee kalliiksi sekin vuoksi että niitä joudutaan toistamaan käytännössä loppuelämän vaikka kertakustannus onkin pienempi.

        Ihmettelin kovin tuota karvoitusten puolustelemista terveydellisillä syillä. Kyllä minun mielestäni likainen karvoitus on suurempi terveysriski kuin karvattomuus. Aina ei ole mahdollisuutta edes päivittäiseen pesuun jolloin esimerkiksi likainen karvoitus aiheuttaa tulehduksia. Itselläni on tästä huonoja kokemuksia ja siksi pidän alapään karvoitustani ainakin mahdollisimman lyhyenä jolloin puhtaanapito onnistuu paremmin heikoissakin peseytymisolosuhteissa.

        No kun ne karvat estävät bakteerien pääsyn limakalvoille. Kun esteenä ei ole suojaavaa karvakerrosta niin pöpöillä on suora pääsy joka paikkaan. Ihme ettei tämä mene teille karvakammoisille päähän vaikka on aika selvä asia.


      • Onkohan selvää
        Tuija. X-W kirjoitti:

        No kun ne karvat estävät bakteerien pääsyn limakalvoille. Kun esteenä ei ole suojaavaa karvakerrosta niin pöpöillä on suora pääsy joka paikkaan. Ihme ettei tämä mene teille karvakammoisille päähän vaikka on aika selvä asia.

        Karvoitus ei estä bakteereita mitenkään, se on vain urbaani legenda. Päinvastoin karvoitukseen kertyy bakteereita ja muuta likaa. Karvoituksen vuoksi puhtaanapito on vaikeampaa ja vaatii aina vähintään vesipesua, karvattoman ihon saa puhtaaksi vaikkapa intiimipyyhkeellä. Ero tulee selvimmin esiin pienemmällä tarpeella käydessä, ilman alapääkarvoitusta WC-paperilla pyyhkäisy puhdistaa paikat melko hyvin, karvat taas jää virtsasta kosteiksi.

        Terveet limakalvot pysyvät itsestään puhtaina, siihen ei karvoitus vaikuta kuin enintään haittaavana kun puhdistumisjätteet (valkovuoto) jää niihin. Karvapöheikkö esimerkiksi alapäässä suojaa vain siinä tapauksessa että jos pikkuhousut ovat likaiset, ne eivät pääse suoraan kosketukseen, mutta kuka siisti nainen ei vaihtaisi pöksyjään riittävän useasti.

        Kainalokarvat naisella on enemmänkin esteettinen kysymys, on vain totuttu siihen että naisen kainalot tulisi olla karvattomat.

        Selvyyden vuoksi voin kertoa että itse pidän kainalot karvattomana, mutta alapääni ei ole posliini joskin siistin sitä aika-ajoin.


      • En ymmärrä.

        Etkö sinä sitten käy suihkussakaan, kun pidät sitä feromonilöyhkää niin viehättävänä? Oletko tosiaaan sitä mieltä, että kainalokarvatkin pitäisi jättää ajamatta, jotta haisisi hieltä?


    • blondina karvana

      haluaisin alapää karvat KOKONAAN pois ja ikuisiksi ajoiksi! Karvoitus tekee oloni epähygieeniseksi ja terät joita käytän ovat TODELLA kalliita! Myös kutiavat punaiset näppylät sheivauksen jälkeen eivät miellytä. Olin harkinnut laser hoitoa, mutta kuulin että valkoisia karvoja ei saa laserilla poistettua. Olen nimittäin TÄYSIN blondi.

      Onko kellään tietoa minulle toimivista keinoista?

      Hinnasta viis ja karvoista eroon!

      • Kannattaako?

        Vaaleat karvat saa pysyvästi pois vain neulaepilaatiolla. Pysyvään tulokseen tarvitaan lisäksi pätevä ja kokenut kosmetologi. Lisäksi ongelmana on löytää kosmetologi joka suostuu alapään neulaepilaatioon.

        Koska kerrallaan ehtii käsittelemään vain melko vähän karvoja, käyntikertoja tarvitaan paljon. Nopea ja pätevä kosmetologin voi päästä 300 karvaan tunnissa ja sen pidempää aikaa asiakas ei varmaankaan siedä jos sitäkään. Pysyvään tulokseen tarvitaan ehkäpä 6-8 uusintakertaa ennen kuin kaikki karvatupet on saatu tapettua. Eli tulee kalliiksi ja aikaa menee paljon koska uusinnan voi tehdä n. 6 viikon välein.


      • blondina karvana
        Kannattaako? kirjoitti:

        Vaaleat karvat saa pysyvästi pois vain neulaepilaatiolla. Pysyvään tulokseen tarvitaan lisäksi pätevä ja kokenut kosmetologi. Lisäksi ongelmana on löytää kosmetologi joka suostuu alapään neulaepilaatioon.

        Koska kerrallaan ehtii käsittelemään vain melko vähän karvoja, käyntikertoja tarvitaan paljon. Nopea ja pätevä kosmetologin voi päästä 300 karvaan tunnissa ja sen pidempää aikaa asiakas ei varmaankaan siedä jos sitäkään. Pysyvään tulokseen tarvitaan ehkäpä 6-8 uusintakertaa ennen kuin kaikki karvatupet on saatu tapettua. Eli tulee kalliiksi ja aikaa menee paljon koska uusinnan voi tehdä n. 6 viikon välein.

        onko kenties tietoa keneltä turussa saisi lisätietoa tuosta kyseisestä neulaepilaatiosta? olisin negatiivisista puolista huolimatta kiinnostunut kuulemaan lisää.


      • Tumma neito
        Kannattaako? kirjoitti:

        Vaaleat karvat saa pysyvästi pois vain neulaepilaatiolla. Pysyvään tulokseen tarvitaan lisäksi pätevä ja kokenut kosmetologi. Lisäksi ongelmana on löytää kosmetologi joka suostuu alapään neulaepilaatioon.

        Koska kerrallaan ehtii käsittelemään vain melko vähän karvoja, käyntikertoja tarvitaan paljon. Nopea ja pätevä kosmetologin voi päästä 300 karvaan tunnissa ja sen pidempää aikaa asiakas ei varmaankaan siedä jos sitäkään. Pysyvään tulokseen tarvitaan ehkäpä 6-8 uusintakertaa ennen kuin kaikki karvatupet on saatu tapettua. Eli tulee kalliiksi ja aikaa menee paljon koska uusinnan voi tehdä n. 6 viikon välein.

        Onko vaara, että karvvat alkaisivat taas kasvaa? Jos ei ole, niin tummakarvaistenkin kannattaisi siinä mielessä ottaa neulaepilaatio, että tulos on varmasti pysyvä. Olen itse tummahko. Saisiko sillä poistettua säärten, kainalloiden ja pimppa-alueen (ihan kokonaan) karvat varmasti lopullisesti?


      • melk.kaikki
        Tumma neito kirjoitti:

        Onko vaara, että karvvat alkaisivat taas kasvaa? Jos ei ole, niin tummakarvaistenkin kannattaisi siinä mielessä ottaa neulaepilaatio, että tulos on varmasti pysyvä. Olen itse tummahko. Saisiko sillä poistettua säärten, kainalloiden ja pimppa-alueen (ihan kokonaan) karvat varmasti lopullisesti?

        Ihan kaikkea ei saa laserillakaan, mutta kerran vuodessa "huolto" on minulla riittänyt niiden ehkä 20 sitkeimmän haivenen pois saamiseen. Häpyhuulten ympäristössä ne vaikeammat on olleet. Häpykumpu ja sivustat sitävastoin täysin karvattomat.


      • OOt joo blondi

        Blondilla on Blondin jutut!


      • Tumma neito
        melk.kaikki kirjoitti:

        Ihan kaikkea ei saa laserillakaan, mutta kerran vuodessa "huolto" on minulla riittänyt niiden ehkä 20 sitkeimmän haivenen pois saamiseen. Häpyhuulten ympäristössä ne vaikeammat on olleet. Häpykumpu ja sivustat sitävastoin täysin karvattomat.

        Aiotko ottaa laserilla ne 20:kin pois?


    • lopullisesti

      Katso netistä Laser Tilkka. Aloitan itse siellä kuun lopulla karvojen kokonaan pois laseroinnin. Alueena alapää kokonaan ja kainalot. Myös nännien ympärillä muutamat haivenet voisi käsitellä. Ystäväni suositteli ja tulokset hyvät. Hinnat edullisemmat kuin kosmetologilla.

      • Laitteissa eroa

        Kosmetologi ei saa käyttää laseria vaan siihen tarvitaan työhön koulutettu terveysalan ammattilainen. Kosmetologien mainostamat "laserit" ovat yleensä valoimpulssilaitteita joiden teho karvanpoistossa on hyvin epämääräinen, jollekin voi tehota hieman, usein ei tehoa lainkaan.


    • tavis-äippä

      Helsingin keskustan tuntumassa sairaala Mehiläinen suorittaa laser-karvanpoistoa tehokkailla laitteilla. Kipu on vaan puolet suurempi mitä (kävin aloittamassa siellä) kosmetologilla. Etenkin häpyhuulien/klitoriksen ympärystö on kivuliain. Ensi kerralla 6 viikon kuluttua otan pari Buranaa ennen käsittelyä niin eiköhän tuon kestä.

      • Turkki Hiiteen!

        Osaatko verrata kipua esim. epilointikipuun? Onko mitenkää vertailukelpoinen?


    • Ikiposliiniksi

      Otetaanko epilaatiossa karvatupet pois vai tapetaanko ne muuten? Entä miten se konkreettisesti tehdään? Missä asennossa ollaan? Haluaisin pois lopullisesti alapään karvat.

      • silk-1

        Karvat juurineen kai epilonnissa lähtee pois.


    • Aviomies

      Minä annoin vaimolleni lahjaksi kaikkien pimpsakarvojen, kainalokarvojen, säärikarvojen ja käsikarvojen poiston. Nyt kaikki kaulan alapuoliset karvatupet häneltä on murhattu, ja se on hyvä. Tiedättekö, tehdäänkö lopullista karvainpoistoa myös miehille?

    • Miksi karvaton?

      Miksi haluatte pikkutytön pimpsan?

      • KyrpänaamaKyrpänaama

        Karvojen poisto on hygieniaa siinä missä myös hampaiden harjaus, tukan pesu, suihkussa käynti, kynsien leikkaus yms...


      • Elämänsä posliini

        Karvattomuudessa ei ole perusteena se, että lapset ovat karvattomia, vaan se, että pimsa on karvattomana käytännöllisempi, siistimpi ja sopivampi yhdyntään.


      • Posliiniukko
        Elämänsä posliini kirjoitti:

        Karvattomuudessa ei ole perusteena se, että lapset ovat karvattomia, vaan se, että pimsa on karvattomana käytännöllisempi, siistimpi ja sopivampi yhdyntään.

        Sama pätee mulkkuun, joskaan ei sen karvoista ole niin suurta haittaa kuin pimpsan karvoista on niiden naisten mukaan, joiden kanssa olen asiasta keskustellut.


    • Anonyymi

      Pakkoruotsin tilalle liikuntaa ja taideaineita

    • Anonyymi

      Olisiko yleistymässä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe