AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / taitaa olla turha kysyä käyntihäiriöstä.....

taitaa olla turha kysyä käyntihäiriöstä.....

9 Vastausta 141 Lukukertaa
...kun se tuntuu olevan enemmän ominaisuus kuin vika.mutta kerronpa kuiteskin: ostin just viikko sitten e220 94vm mersun, pari päivää siitä huomasin kiusallisen vaivan: auto ikäänkuin havaitsee että nyt tullaan jonon päähän, liikennevaloihin,risteykseen,ja vetää itsestään kaasut auki jopa 2500rpm,jolloin on tosi vaikeaa saada auto pysymään hanskassa,tunkee toisen perään!
liukkaalla kelillä en taida uskaltaa lähteä mihinkään...
myös toinen ääripää, kun kaasua painaa paikallaan vapaalla kierrokset nousevat 4200 mutta ei yhtään yli, vaan jää nilkuttamaan sihen ihan niikuin oisi joku rajotin päällä...
onko tää nyt sitten normaalia...ja yleistä...kertokaa
Ei yleistä.
On tainnut jäädä edellisillä omistajilla huollot tekemättä.
Moni ostaa kalliimman auton kuin pystyy todella omistamaan.
joo niin aioinkin,huoltokirja on kyllä täydellinen ja ajantasalla.
ja kaikesta päätellen asialle on yritetty tehdä jotain,ilmamäärämittarin anturi on vaihdettu uuteen,h290€, niin ei sitä ainakaan voi syyttää.
ja samaten lambda anturi kiiltää uutuuttaan...oisko auton myyminen ollut viimeinen vaihtoehto päästä kiusallisesta vaivasta.
kaasuvaijeri. VITSI VITSI. Oikeesti, kyllä siitä vika löytyy kun viet oikeille miehille katsottavaksi. Noissa puoli miljoonaa ajetuissa bensamersuissa kun tuppaa jo olemaan kaikenlaista vaivaa.
käytiin näyttämäs vehon asentajalle, ei tiiä oli vastaus, vaatii aikaa tutkii,,,,ajettu on muuten 350000. eikä oo ruuvsttu
Omassa autossa vikana oli kaasuvaijerin päässä oleva muovikiinnike. Sitä ei helposti näe. Korjaus maksoi 2e.
toinen perusvika mb 220 e ...abs merkkivalo...palaa vaikka anturit ja jarrut ok...tehostimen päällä peltikotelossa 2 sulaketta ...vaihto uuteen pelaa...em tieto makso johtotahti korjaamossa 197 e....osa 0,20....oikeemmin se kotelo on jotain valuu kahel ristipäällä kii
Kyllä se rikki on.

Tyhäkäynnin ryöpsähtely voi johtua monestakin asiasta. Itellä oli samaa vikaa uutena, vaihtelivat takuuaikana lambda-antirin ja ähräsivät useampaankin otteeseen veholla asian kanssa. Sitten net vaan sai auton kuntoon ja "selitys" oli, "pojat kävi Stitkartissa kursseilla"...

Eli ei hajuakaan mikä oli vika, mutta merkkiliikkeen mukaan kyseessä oli jokin säätöasia jossain, joopajoo.

Mutta tuo kun kone ei ota kierroksia. Nopeesti ajateltuna vain kaksi vaihtoehtoa, Pensansaanti, elikkäs taas säädöt, oisko liian rikkaalla. Sähkövika aina mahdollinen, just jokin rajoitin toimii väärin. Kyllä koneen pitäisi kiertää kiekkamittarin punaisen rajaan asti.

Ei tollaseen etädiagnoosoa voi antaa, pitääpi löytää jostain vanhan ajan autoasentaja, joka osaa haeskella vikoja. Joku vehon harjoittelijapoika iskee vaan testerin kiinni ja katsoo tietokoneelta, kuinkahan kalliin osan vaihtamista nyt pitää kokeilla. Kun tollanen vika voi olla ihan parin euron pikkujuttukin, hitto, joku kosketushäiriö jossain.

Vian etsiminen ja löytäminen, siinä erottaa "ammattimiehen" ammattimiehestä.
Kiitos joo,se voipi olla liikesalaisuus jos joku vehon miehistä paljastais vian, täytyyhän ne opintomatkat jonku maksaakki.mää kävin eilen jo 3:a merkkikorjaamolla kyselemässä missä mahtaa olla vika: yleinen vastaus..se voi olla missä vaan,ja täytyy olla aikaa tutkia..'''

Muuten matkalla korjaamolle kokeilin seuraavaa: kun autossa on ajonesto-ja murtohälytin defa niin sen merkkiledi on palanut jatkuvasti...nyt poistin sen päältä ajon aikana, ja heitin n päälle vaihdevalitsemesta, niin kas vaan jo kiersi motukka normaalisti ...voisko tämä ajonestolaite vaikuttaa kierroksiin..ei se ainakaan ajoa estä valon palaessa?

1 paikka on käymättä ja se on Marttilassa,mutta sinne kun menee niin täytyy olla rahat kädessä, mutta kyllä sieltä sitten on saanut vastinettakin. ei pelkkää muminaa..
Jooo,jihuuu toinen vika selvillä,tai ainakin tiedän mistä hakee...se tosiaan tuo varashälytin tekee jullikkaa,kone ei ajossa ota kierroksia ,kuin tuo 4200, mutta kun sen napsauttaa avaimen perästä pois.,niin johan lähti kiertämään...

Eiköhän tuo toinenkin vika tyhjäkäynti asettuisi...jos mää tekisin semmosen välijohdon,tai välistävedon,niin että se kytkisi koko tyhjäkäyntimoottorin pois toiminnasta,mitähän se siitä meinaisi,. sammuisko siihen.vai jääkö se siihen missä oli ennen kuin virrat katkaistaan..onko kukaan koittanut?

Luulis ainkin rauhoittuvan kun ei oo motukkaa ruuvailemassa kierroksia.
sehän muuten näkyy että läppä liikkuu tyhjäkäynnin mukaan kun katsoo tai pitää sormea akselin päässä olevassa vivussa.

pitemmälle viety idea: kytketään virta pois tk moottorilta ottamalla herätevirta jarruvalo katkaisijalta?

jos se tuolla rauhoittuu, vaikka sitten sammuisikin, niin on se kuiteskli turvallisempi ,kuin nyt ja kohta kun tulee liukkaat.

nyt tekis mieli laittaa allekirjoitukseksi pelle peloton
 /   /  /  / taitaa olla turha kysyä käyntihäiriöstä.....

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta