Miten siirrän Puhelimeni muistista esim. pelit, SD kortille? SGM

a

Omistan samsung galaxy mini, puhelimen.

oon asentanu siihen pelejä, mutta ainaku asennan pelin, nii puhelin rupee huutaa et puhelimen SISÄINEN muisti täynnä?!?!? vaikka mulla on 8 GB muistikorttti ! että miten siirrän tiedostot sinne SD kortille sitten >__< ???

31

13231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku hyyppä...

      Mäki oon miettiny samaa, omistan saman puhelimen ja etin vastausta samaan kyssään...

    • Tuosta ohjelmasta ei ole apua. Kysyin silloin tätä samaa kysymystä täälä. Kaverin HTC Desire HD näyttäisi menevän suoraan sinne ulkoiselle kortille kun vain painaa siirrä muistikortille. Samsungissa taas.. ainakin tässä omassani on juuri niin että pelit jotka pitää ladata wifi:llä tai 3G:llä sen jälkeen kun on asentanut, niin kun lataa pelin niin pelin tiedostot menevät sisäiselle.SD kortille jossa on vain 5gt tilaa. Taas jos siirtää eaimerkiksi gameloftin tai Ea:n kansiot joissa pelit sijaitsevat ulkoiselle sd kortille ja avaa pelin niin pyytää lataamaan pelin tiedostot uudestaan netistä kun ei löydä kansiota. Onko tähän siis olemassa jotain kikkaa että pelit pitää siirtää tiettyyn kansioon ulkoiselle kortille että kun avaa pelin niin oikea polku pelille löytyy ulkoisen sd kortin kautta eikä sisäisen kortin.. Luulisi Samsungissakin jotenkin olevan mahdollista kun HTC:ssäkin.

    • itkettää melkein

      Juuh elikkäs mulla on sama ongelma, puhelimena vain Sony Ericsson Xperia mini. Puhelin huutaa aina, että tila lopussa, joten päätin ostaa sitten 8gt muistikortin vanhan tilalle. Eihän tästäkään tuu nyt sitten yhtään mitään, kun kaikki sovellukset tallentuu automaattisesti puhelimeen eikä kortille ja taas on sama valitusvirsi käynnissä että tila lopussa! Ja oon kaikki mahdolliset asetukset puhelimessa känynyt läpi, mutta mistään ei voi valita "tallenna sd-kortille". Ilmeisesti vain musiikit ja kuvat tallentuu muistikortille ja muut puhelimen muistiin.. Kuka on keksinyt näin typerän idean!!!!

      • voe herranjestas -.-

        Älä!! Sama ongelma!!!


      • EnitenVituttaaKaikki

        Itse sain 75gtn muiatikortin joululahjaksi ja sama ongelma tabletin kanssa :D


    • OhjeLmao

      Itselläni on laitteina Nexus7 -tabi ja SE Xperia Mini Pro.

      Xperia mini pro:ssa voi sovellukset siirtää muistikortille ja Nexuksella ne tallentuvat automaattisesti 32gb sisäiseen muistiin...

      Eli tuo ongelma on vain joillakin malleilla?

      Neuvoksi:

      1. Tarkista oletko päivittänyt luurin uusimpaan saatavilla olevaan Android versioon? ( Koska jos laittessasi on Android 2.2, tai vanhempi versio tämä ohje ei luultavasti toimi sulle)
      2. Mene asetukset -> sovellukset -> Avaa tabi jossa lukee ladattu ( tavallisesti se on valmiiksi auki)
      3. Tökkää sovellusta jonka haluat siirtää SD:lle
      4. Tökkää kohtaa "siirrä SD-kortille"
      5. Puhelin siirtää sovelluksen DATAN SD-kortille, mutta sovelluksen .apk- aloitustiedosto joka on yleensä pari megatavua, pysyy silti puhelimen muistissa, sitä ei voi siirtää SD- kortille roottaamatta laitetta.

      Tuolla olisi myös lisäohjeita, jos ei vielä edellisellä ohjeella onnistunut:
      http://droidlessons.com/how-to-move-android-apps-to-the-sd-card/

      • eihelekatti

        no onko mulla vanha versio jos se on 2.3.4 ja éi pysty muka silti siirtämään sd-kortille?



    • Tavallaan kyllä. Esim S4 mallissa ei ollut aluksi mahdollisuutta siirtää sovelluksia muistikortille ilman roottausta mutta siihen tuli päivitys joka mahdollisti sen.

    • ihme jannu oot

      Ei hittolainen, taas tuo jallu on kyylänny nettiä koko päivän.
      Miten joku edes ilkeää roikkua netissä ihan yhtenään.
      Oisit menny vaikka armeijaan.

      www.suomi24.fi/yhteisö/vapunen

    • Kalakkuna

      Kysympäs tässä huvikseni kun aika ajoin olen lukenut ja on tullut eteen väitöksiä että androidissa voi ohjelmien lupia estää itse, eli miten tämä tapahtuu.
      Elikkä jos ohjelmalla on jokin lupa niin sen luvan voisi kieltää.
      Pitääkö tässä kenties olla rootattu puhelin tai jokin erillis sovellus?

      Kiinnostaisi tietää.

    • Itse tiedän vain sen että sovellusten nettiliikenteen voi estää roottaamalla puhelin ja asentamalla siihen palomuuri ohjelman. Esimerkiksi Avast free ohjelmasta tämä löytyy.

      Mutta tämä sovellus näyttäisi toimivan kommentin kirjoittajan mukaan:
      https://play.google.com/store/apps/details?id=com.xeudoxus.privacy.blocker&feature=related_apps#?t=W251bGwsMSwxLDEwOSwiY29tLnhldWRveHVzLnByaXZhY3kuYmxvY2tlciJd

      Ilmainen versio
      https://play.google.com/store/apps/details?id=com.xeudoxus.privacy.inspector&feature=more_from_developer#?t=W251bGwsMSwxLDEwMiwiY29tLnhldWRveHVzLnByaXZhY3kuaW5zcGVjdG9yIl0.

      • Kalakkuna

        Hyvä tietää, empä nyt tuollaisiin koske kuitenkaan itse mutta tiedämpähän jos tarvetta tulee joskus.
        Olikohan se Avastissa mitä kommenteissa lukaisin tosiaan että roottaamalla saisi palomuurin käyttöön, eli olisiko sillä sitten jotkut blokanneet lupia pois, voisi tosiaan aina lupien blokkailijat myös mainita että ei vakio androidilla onnistu tuollainen lupien estäminen.


    • Avastissa on vain sovellusten nettiyhteyden esto toiminto eli sillä ei voi poistaa noita oikeuksia vaikka puhelin olisi rootattu. Tai ainakaan minä en löytänyt sellaista.

    • help me

      samsung galaksy ace. suoraan sanotusti vituttaa kun ei voi siirtää mitään sovelluksia SD kortille... auttakaa nyt oikeesti. help me please

    • Ratkaisun löytäjä

      Jos etsitte ratkaisua, miten siirrätte tiedostot, menkää ensin "Oat Tiedostot" Kansioon. Sieltä Kaikki Tiedostot. SDCARD on puhelimen tiedostot ja EXTSDCARD on se sdcard. Menette SDCARD ja etsitte tiedostot, jotka haluatte siirtää, downloads, music, pictures, sieltä löydätte jotain. Jotkut ovat Android ja sieltä data. Siellä on outoja kansionimiä, mutta niiden nimen loppu on tiedostonne nimen loppu, painatte pohjassa ja valitsette siirrä. Sieltä pääsette siirtämään tiedostoja, en kyllä tiedä, toimiiko kaikilla, mutta minulla itse on Samsung Galaxy Trend 1, ja sillä se ainakin löytyy!

      • Ratkaisun Löytäjä

        Oat tiedostoilla meinasin omat tiedostot


    • Mutta sovelluksia tai pelejä tuolla keinolla ei varmaankaan pysty siirtämään?

    • kertokaa??

      mulla on xcover1 miten siirtää sd kortille ku mulla näkyy se harmaana että siirrä sd kortille??

      • hrshrshrshrs

        Tuolla tee yhtään mitään. Parhaan tuloksen saa kun käyttää Link2SD ohjelmaa ja osioi sille muistikortin.


    • trend 1

      minulla on samsung galaxy trend 1 ja toi ratkaisun löytäjän homma toimii mut haluan siirtää pelejä jotka vie eniten tilaa mutta niitä pelejä ei näy siinä download kansiossa koska se on tyhjä mihin pelit oikeen menee ??? heeelp !!!

    • Voi olla ettei niitä pysty siirtämään.

    • trendin pähkäilijä

      Trendissä sovellukset tulee automaattisesti puhelimen muistiin ja ne pitää itse siirtää SD-kortille. Onnistuu omien tiedostojen kautta siirtämällä datakansion kortille.

    • Eipä kannata. Sovellukset voi lakata toimimasta.

    • cm121

      Vaati roottauksen. Kun roottasin oman S4 minin, SuperSU niminen ohjelma oli asennettu laitteeseen, josta piti ottaa käyttöön 'superuser' toiminto, joka mm. mahdollistaa sovvellusten tallentamisen sd kortille, tai pistää sisäisen muistin ja sd kortin toimimaan yhtenä kokonaisuutena.

    • Jupezut

      Mitä teen kuin on 16gb kortti ja tila täynnä en saa toimimaan SD korttia puhelin on Samsung Galaxy s5neo

    • THT5

      Mulla oon J5 2015 ja täysin sama ongelma! Argh!!

    • Antero7_1

      Jotkin laitteet ei anna asentaa tai siirtää ohjelmia muistikortille.
      Jotenkin roottaamalla ja kikkaroimalla voi onnistua?
      Oma ratkaisu oli siirtyä pois samsunkista ja ostaa Xperia Compact z5.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe