Villakoira

villiskuume

Hei kaikki villakoiran omistajat! Olen ajatellut hankkia ensi kesänä kääpiövillakoiran.Millainen rotu on kouluttaa ja hoitaa.Onko kova haukkumaan?Tuleeko näykkijöitä?niin kuin joku sanoi.Mistä löytää parhaan pennun siis pelkästään perheenjäseneksi,harrastukseen..ei näyttely koiraksi.paljonko maksavat ?saako alle tonnin.

13

2035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikku Myy

      Villakoirat ovat aivan ihania perheenjäseniä kunhan ne totutetaan erilaisiin tilanteisiin ja ihmisiin kunnolla. Näykkiminen saatta ilmetä esim. lasten kohdalla jos ei ole tottunut lapsiin. (omallani vähän tätä vikaa, jos vilkkaita lapsia kylässä kun itselläni ei ole lapsia)

      Sanoisin, että melko helppo kouluttaa, mutta turkki vaatii hoitoa (lyhyenäkin).

      Paperittoman villiksen saa alle tonnilla, mutta niistä ei sitten ole mitään takuuta! Parhaiten koiran saat villakoirakerhon pentuvälityksen kautta. Siellä virallisten kasvattajien pennut myytävänä ja takuu, että vanhemmat tarkastettuja. Jos et hae näyttelykoiraa niin kasvattajat yleensä myyvät vähän edullisemmin "huonompia" pentuja. Tällä tarkoitan esim. värivirheellistä tai purentavikaista, kumpikaan ei elämää haittaa.

      Suosittelen, että mene surffailemaan villakoirakerhon sivuille! Mustia on yleensä pajon tarjolla, muita värejä vaihtelevasti. (minulla valkoinen toy tyttö)
      Onnea etsintääsi!!!

    • ggggjuiji

      Tuskin saa alle tonnin koiraa mistään. Yleensä kasvattaja suosittelee näyttelyharrastusta, mutta monet antavat koiran ilman sitäkin vaatimusta. Luonne on yksilöllistä, mutta yleensä villakoirat ovat kilttejä ja mukavia. Itse en villakoiran turkin hoidossa tosin ole mukana ollut.

    • LeeaLeea

      Villakoira on ihana rotu, josta itse ainakin henkilökohtaisesti tykkään todella paljon. Meillä on perheessä jokaisella allergiaa, itselläni astma. Pienestä tytöstä olen halunnut koiran, ja viime vuonna keväällä vihdoin ostimme "kokeilumielessä" (meillä oli kuitenkin serkkujeni luona toinen koti valmiina, jos villakoirasta jotakin olisi ilmennyt) ja meillä on mennyt oikein hyvin koiran kanssa. Rotuna villakoira on aika helppohoitoinen, ja oikein mukava koira. Meidän koira ei ole "perässä kävelijä" eli ei ole niin kiintynyt, että jokapaikkaan tulee mukaan. Sopivasti kuitenkin. Nauttii toisten koirien seurasta, on leikkisä vuoden iässäkin, maistelee mielellään erilaisia ruokia (tosin meidän koira on aika nirso) pitää rapsutuksista ja lenkkeilystä varsinkin! Lenkkeily on koiramme lempipuuhaa ja pitää siitä todella paljon. Villiksestä saa oivan lenkkeilykaverin pitkillekkin lenkeille. Turkinhoidosta sen verran, että mielestäni se ei ole niin vaikeahoitoinen kuin todella monet ovat painottaneet. Meillä villis on nyt lyhyellä turkilla, koska emme tällä hetkellä käy näyttelyissä. Tätä turkkia on erittäin helppo hoitaa, ja ihan sieväkin kun jättää häntään "huiskun" ja korvat pidemmälle karvalle, tassunpäät siistit. Ennen sitä villiksemme oli pitkällä turkilla ns. näyttelykunnossa. Pari kertaa trimmasimme itsekkin aloittelijoina, ja tulos oli ihan suht ok. Saimme kasvattajalta trimmaajan yhteystiedot, joka oli perehtynyt just villakoirien trimmaamiseen. Pari kertaa se on siellä nyt käynyt, ja joka kerta kotiin tulee puhdas, pehmoinen ja viimeisen päälle laitettu villakoira. Meidän trimmaajalla käynti maksaa noin 40euroa per kerta. Meidän villis haukkuu jos ovikello soi, tai jos näkee ikkunasta toisen koiran (lenkillä ei hauku ikinä) myös oman kuvan katsominen peilistä saattaa aiheuttaa höpökohtauksen. Näykkijöitä tulee niistä, joita ei opeteta koiran tavoille. Meidän villis näykkii jonkin verran, valitettavasti. Nyt ollaan kuitenkin menossa koirakouluun opettelemaan tavoille. Ei se näyki perheenjäseniä, vaan nimenomaan ulkopuolisia, tai jos joku pienenpi lapsi "hyökkää" halimaan koiraa. (Ilmeisesti jäänyt hieman traumoja, kun pentuna naapurinlapset paijailivat pihalla koiraamme) Tämän huonon tavan saa tietenkin helposti pois, ja ei näyki ihmisiä agressiivisesti, ennemminkin suojellakseen itseään vierailta yms. Eikä näykkäisekkään heti, vaan murisee ensin monta kertaa vaisusti. Tätä näykkimistä tapahtuu silti todella harvoin, onneksi. Iloinen ja energinen rotu, ja monipuolinen! Sopii näyttelyyn mainiosti, toko yms. lenkkeilykaverina ja siivousapuna kanssa. ;) Villakoiria löytyy villakoirakerhon sivuilta, ja erilaisilta foorumeilta satunnaisesti. (Esim. keltainen pörssi yms.) Rekisteröidyt villakoirat yleensä 1000eurosta ylöspäin, rekisteröidyn aikuisen saattaa löytää päälle 500euron, tai kotia vaihtavia "pentuja" päälle 700euron. Nämä tälläiset kotiavaihtavat rekisteröidyt on kuitenkin aika harvassa, ja niitä löytyy aina välillä muutamia ilmoituksia. Ei rekisterissä olevia pentuja saattaa kuitenkin löytää 500-1000eurolla helpostikkin. Tässä on kuitenkin tärkeää että ilmoitus on asiallinen, ja sinulla on mahdollisuus nähdä koira kodissaan, vanhemmat, myyjillä on tietoa kyseisestä rodusta ja osaavat vastata kysymyksiin yms. Mistään virosta ei kannata koiraa ottaa halvan hinnan takia. Esim. Apulassa on paljon ilmoituksia villakoirista, joita myydään 400eurolla, tuodaan Suomeen Virosta. Nämä ovat pentutehtailioiden tuotoksia, ja tälläistä ei kannata tukea. Toivottavasti tästä oli jotain apua! :)

      • FANTASTISTA

        KIITTI AVUSTA oli kivasti tietoo mua pelottaa suostuuko kasvattaja antaa viikon kokeiluu ja miten saa opetettuu sen lempeeks ja ulos vessaa ja tollee osaatko auttaa mua näissä mitenkään


      • uns3

        Mä olen 10 vuotias ja sain villakoiran juuri se on kennelistä eikä ollut halvimmasta päästä 1500e


    • Villis fani!

      Moi! Olen 11-vuotias tyttö joka haluaisi kääpiövilliksen.
      Äiti ja isä allergisia, mutta kun olemme ollut ystävillä niin minkäänlaisia oireita ei ole tullut...He sanoivat sen itsekin...Vanhempani harkitsevat villiksen ottoa. Luulen, että otamme, koska mietimme jo nimeä. Kuinka usein te trimmaatte, pesette, leikkaatte kynsiä ja harjaatte villistänne? Itse hoitaisin koiran kokonaan omin päin. Tiedän, että koira pitää viedä ulos 3 kertaa päivässä, mutta olen valmis siihen.
      Ja olemme jo melkein varaamassa pentua.
      Ja mitä ruokaa sille kannattaa ostaa??? Onko jokin tietty merkki? Syövätkö villikset jonkun ruoan jämiä? Auttakaa!

      • FANTASTISTA

        toivottavasti tuut tänne uudelleen koska sanon et mä oon saman ikäinen kun sä ja mä haluun kans villakoiran mut isoveli pääsee armejasta pian ja on astmaa ja muutenkin allergiaa mut oon kuullu et villakoirasta ei lähe niin paljon hilsettä ja kaiken lisäks aprikoosin värinen on sellanen et se on hyvä allergisoivalle perheelle eks ookki fantsuu.


      • terrvve.

        Mä oon kanssa 11 v,ja meille tuli aprikoosi kääpiövillakoira tossa talvella.Mullaki isä.on allerginen,mutta ei sille oo tullu mitään tuttujen luona tai missään muuallakaan.Itelläni tulee lievää allergiaa koirista joista irtoaa paljon karvaa.Ja mun mielestä pitää kyllä käyttää ulkona useemmin kuin 3 kertaa päivässä.Ite käytän suunnilleen 7 kertaa päivässä.Kasvattaja kertoo sitten koirasta,ja onko sillä mitään "vikoja" kuten esim. alapurenta tai jotain muuta.Ruokaa kasvattajan suosituksen mukaan.Vielä pieni vinkki : meillä narttu paljon rauhallisempi ja ystävällisempi kuin entinen poikakoira. Toivottavasti työki saatte koiran,tsemppiä! (:


    • PLÄÄÄÄÄ

      Värillä EI ole mitään merkitystä siihen saako joku villiksestä allergisiaoireita!!!

      • FANTASTISTA

        kyllä mä kysyin ammattilaiselta ootkos sä se 11-vuotias tyttö.


      • FANTASTISTA

        onkos sulla ees koiraa ja et sä voi sanoo et sillä ei oo merkitystä koska sillä on ja muutenkin voinhan mä sanoo et EI OO PAKKO USKOO


    • TIETÄMÄTÖN

      Kuules PLÄÄÄÄÄ haluun kysyy ihan ystävällisesti tiedätkö saako kennelistä 1 viikoksi kokeiluun ois kiva jos kävisit tääl viellä niin voisin kysyy sulta vinkkejä oot niin tietäväisen oloinen.

    • Tiedoksi tytöt

      Hei nyt sitte. Olen omistanut kaksi villakoiraa ( musta, aprikoosi) ja kaksi afgaania (black&tan ja silver)...Tällähetkellä kotonamme asustelee afgaanit ja kolmas (musta) villis tyttö. Eli on kokemusta turkkiroduista ja eri väreistä.

      Ensinnäkin sanoin teille 11.v tytöille että KOIRAN VÄRILLÄ EI OLE MERKITYSTÄ allergisoiko se enemmän vai vähemmän. Merkitsevä tekiä on hilse, sylki ja virtsa. Aprikoosilla ja mustalla villakoiralla ei ole allergisoinnin suhteen minkäänlaista eroa. Turkin laadussa voi olla eroja mutta se ei vaikuta allergisointiin vaan HILSE.
      Muistakaa että mikään koira ei ole täysin allergisoimaton.

      tulipas sekavaa tekstiä mutta mikäs siinä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe