Paikallinen kauppa Sodankylässä

etelän varikset

Sama pelise näyttää jatkuvan kaupan henkilökunnassa kuin vanhalla kaupalla,taas on työntekijät vaihdossa. Moneskohan on jo sanoutunut irti. Missähän se vika tuommosessa hommassa on,no se varmaan on tuo uusi kauppa oliskohan se liian iso kulkea päästä päähän.Vai olisko se tuo henkilökunta? Vai oliskohan se johtoporras? Mitä mieltä oletta tälläisesta pelistä siellä Sodankylässä.Kertokaa oma tarina ja vaihtoehdot.!

36

2551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikea sanoa

      Mistä kaupasta on kysymys?

      • Huhhuh

        Mahtaa olla R-kioski. Meillä päin täällä koilliskulmalla Sodankylää on paljon spekuloitu, josko myyjätär on sanonut itsensä irti. Kuulemma on täysi ankka ...

        Eiköhän se ole kateellisten panettelua, kun on tullut uusi etelän varis esinaiseksi.


      • epäilee
        Huhhuh kirjoitti:

        Mahtaa olla R-kioski. Meillä päin täällä koilliskulmalla Sodankylää on paljon spekuloitu, josko myyjätär on sanonut itsensä irti. Kuulemma on täysi ankka ...

        Eiköhän se ole kateellisten panettelua, kun on tullut uusi etelän varis esinaiseksi.

        eihän se vain ole tämä meidän tähti joka alkon vieresssä.


    • Mikko_Laine

      Tässä keskustelussa tarkoitetaan varmastikkin meidän kauppaa, joten päätin ottaa asiaan hieman kantaa.

      Vaihtuvuuteen jonka asiakkaat näkevät on muutamiakin syitä. mm lomat, 26 ihmisen lomittamiseen tarvimme lomittajia.

      Sesongit, kaupamme sesongit eli myynnin vaihtelut ovat myös voimakkaimpia juurikin lomakaudella, jonka jälkeen määräaikasia työsuhteita ei voida jatkaa.

      Ja tietenkin on myös irtisanoutumiset joka on toki aina huono-asia kun koulutettu henkilö haluaa vaihtaa työpaikkaa ja ainahan siihen joku syy tietenkin on, mutta niitä en voi alakaa täälä julkisesti luettelemaan.

      Yks tekijä on myös Sodankylän työtilanne. Työttömyys prosentti on 9 pintaa joka on lapin kunnista alhaisimpia. Tällöin rekrytointi tapahtuu toisista yrityksistä, mikä on sinällään yrittäjää kohtaa ikävää, koska uuden kouluttaminen työtehtäviin ei ole mikkään pikkujuttu. Olen valitettavasti itsekkin syylistynyt tähän ja olen siitä pahoillani.

      Haluamme toki aina kehittää toimintaamme ja näin ollen me myös tutkimme ja mittaamme eri asioiden toteutumista kaupassamme, sen sisällä ja asiakasnäkökulmasta.

      Esim lokakuussa 2011 valmistuneen työtyytyväisyys tutkimuksen mukaan kaupamme työtyytyväisyys on 3,69 asteikolla 1-5 eli hyvä, mutta toki tähtäämme kiitettävään, kokonaisarvosanan osalta sillä joitakin osoita sielä jo on.

      Keväällä valmistuneen asiakastyytyväisyystutkimuksen mukaan kauppamme asiakkaat ovat suomen reilun 200 K-Supermarketin asiakkaista 7 tyytyväisimpiä. Tähän tulokseen olemme kyllä erittäin tyytyväisiä ja ylpeitä, mutta toki parannettavaa löytyy tälläkin saralla.

      Toivottavasti tämä selvensi ihmettelyäsi, mutta jos jokus haluat porissa lissää meidän kauppamme henkilöstöpolitiikasta, arvoista tai tavoiteistamme tai ihan mistä vaan niin tule toki käymään tai vaikka pirhauta, keitämmä kahavit istahamma alas :)

      Avoimin Terveisin Kauppias Mikko Laine

      • näinsevaanon.

        Ainakin asiakkaan silmään siellä on hyvä meininki ja iloinen kauppias. Kaupan tätien ja setin työvuorot on vaan niin kohtuuttomat, että ei ihmekään jos porukka vaihtuu jos vaan työntynkää tarjolla muualla nuin normaali-ihmisen työajoilla.

        Toisaalta mitä se kelleen kuuluisi jos vaikka yksityinen kauppias vaihtaisi henkilökunnan viikon välein, paitsi jos et ole sattunut saamaan potkuja vetkuilusta, niin saattaisihan sitä nimettömänä huudella. Mutta eihän nyt kukaan tahalteen laita henkilökuntaa pihalle. Toisissa töissä viihdytään paremmin ja toisista lähdetään heti kun jotain muuta ilmaantuu.


    • joopajoo

      Nooh olen se mieki kuullut juttuja ja paljon tästä kauppiiaasta... Vanhemmat ihmiset ovat puhuneet ja sanoneet kuinka töykeästi heitä kohellaan tässä tietyssä kaupassa... Mutta onkaan se niin että kun on "nuori"kauppias niin vanhoja ei kaivata...Mutta taitaa se olla sillalailla että "vanhoilla" sitä rahaa taitaa olla ennemmän kuin nuorilla. En ole käynyt tässä kaupassa ja noh tulenkhaan käymään sen aika näyttää....

    • Poika saunoo!

      Kateellisten panettelua.Käy sie vaan rahoinesi toisessa saman ketjun kaupassa...
      Mie käyn uudessa kaupassa ja nautin valikoimista ja tarjouksista ja nauravaisista myyjistä...ja samalla keikalla lottaan ja taidan pyörähtää "naapurikaupassa"...ja vielä kun sais pankkiautomaatin kaupan kylykeen niin oispa makia!

    • Oikeasti s-asiakas

      En kyllä voi valittaa, jos kyse "mikon" kaupasta! Aina myyjät ja muut työntekijät tervehtii ja jos ohi kävelevät, kysyvät voivatko auttaa. Kiitos, minulta ainakin :)

    • vanhus64

      Hyvä on palvelu erityisesti meille vanhoille. Aina ne kateelliset jostakin valittavat.

      • ei vielä vanha

        Jaa siekö oot jo vanha ,taiat olla samaa puljua kaupan väen kanssa .luulis että nuilla vanhoilla tarkoitetaan eläkeläisiä.


    • just joo

      Nuoret, uudet myyjät tosi mukavia, ystävällisiä, mutta ne vanhemmat,,,

    • diidadaada

      Se on kauppiaskin käyny jonku kerran kattomassa kun kohta 1000 lukukertaa takana.

    • Ming Na

      Nuorille tarvii maksaa vähemmän.Käykää roissa primassa tai cittarissa niin nuoria on tytöt kassoilla ihan pahaa tekee kun ovat niin nättejä.Annetaan nuorten vähän tienata ei netkään ikinuoria ole.

    • niitänäitä

      Hei! Olen jonkin verran asioinut ko. kaupassa. Olisin mielelläni antanut asiakaspalautetta mutta missähän asiakaspalautelaatikko mahtaa sijaita? Mutta koska kauppias näyttää vastaavan tälläkin palstalla, mikä on muuten todella hieno ja arvostettava asia, haluaisin tuoda esille muutamia seikkoja jotka ovat vaivanneet minua kaupassa asioidessani. Miksi hyllyjen täyttö on kaupassanne niin näkyvää?Eikö olisi helpompaa niin henkilökunnan kuin asiakkaiden kannalta täyttää yksi lava kerrallaan kuin jättää kymmenen lavaa sinne sun tänne, missä ne ovat varmasti asiakkaiden tiellä. Toinen asia mikä mietityttää ovat vanhaksi menevät tuotteet. Mitä tapahtuu tuotteille, joiden päiväys on mennyt umpeen. Roskiinko menevät? Uskon, että olisi kaikkien edun mukaista myydä vanhaksi menevät tuotteet -30%. Tuskin tästä tulee kaupalle sen enempää tappiota kuin ruokien laittamisesta roskiin. Toki tämä riippuu tuotteen myyntikatteesta mutta esimerkiksi lihatuotteiden osalta 30% ale ylittää vieläkin tuotteen hankinhinnan, sillä kauppahan tunnetusti ottaa lihatuotteiden myyntihinnasta suurimman osan.

      • aaaaa1

        Tuo vanhentuneiden tuotteiden myynti nyt vaan on yksinkertaisesti lainvastaista eikä riipu kauppiaasta..


      • ehkä entinen asiakas

        Minusta ongelmana ko. kaupassa on vanhentuneiden tuotteiden jättäminen/jääminen hyllyyn. Pitää muistaa aina tarkasti katsoa päiväykset, ettei tule ostettua vanhentunutta tavaraa. Etenkin tietysti harmittaa tuotteet, joilla viimeinen käyttöpäivä on jo mennyt ohi. Mutta nykyään olenkin siirtynyt käyttämään pääasiassa toista K-kauppaa, jossa vanhaksi menevät tuotteet kootaan alennettuun hintaan eri paikkaan.


      • Mikko_Laine
        ehkä entinen asiakas kirjoitti:

        Minusta ongelmana ko. kaupassa on vanhentuneiden tuotteiden jättäminen/jääminen hyllyyn. Pitää muistaa aina tarkasti katsoa päiväykset, ettei tule ostettua vanhentunutta tavaraa. Etenkin tietysti harmittaa tuotteet, joilla viimeinen käyttöpäivä on jo mennyt ohi. Mutta nykyään olenkin siirtynyt käyttämään pääasiassa toista K-kauppaa, jossa vanhaksi menevät tuotteet kootaan alennettuun hintaan eri paikkaan.

        Tervehdys

        Kiitos palautteistanne. Asiakas palaute laatikko on kananmunien jälkeen maitohuoneen seinässä. Taulussa on myös kysy- me vastaamme osio. Palutetta voi antaa myös nettisivujemme kautta www.k-supermarket.fi tai facebookin kautta ja myös kassakuitin alaosassa on sähköpostiosoite jonne voi kirjoittaa risut ja ruusut.

        Täyttäisimme mielellämme hyllyjä aivan aamulla tai jopa yöllä, jotta se ei häiritsisi asiakkaita, mutta kun pitkien välimatkojen takia meidän kuormat saapuvat juurikin samaan aikaan kun asiakkaat. Ongelma on tiedossa ja keskusliikkeen logistiikka etsii tapaa toimittaa tavarat aikasemmin aamulla kauppaan, jotta saisimme tavarat hyllyyn jo ennen kuin asiakkaat saapuvat, ja kun tavaraa tulee jokainen arkipäivä on ongelma varsin näkyvä ja olen siitä pahoillani.

        Ohjeena meillä on että 20 päivä illalla kerätään 21 päiväkin pois hyllystä. Näin ollen saamme yhden puskuripäivän sille, että saman päivän tavaraa tai jopa päiväyksen ylittänyttä ei olis hyllyssä. Tahallaan emme missään tapauksessa jätä vanhaa hyllyyn vaan se johtuu aina siitä että päiväyksien kerääjä ei ole jostain syystä huomannut ko tuotetta, mutta ihmisiä mekin vain ollaan ja valitettavasti joskus jää huomaamatta tuotteita.

        Olen erittäin pahoillani jos teidän kohdalle on tosiaan sattunut päiväys tuotteita. Tälläisissa tapauksissa kannattee ottaa aina yhteys kauppiaaseen suoraan 050 466 2886 korvaamme tietenkin tuotteen ja vähän vaivanpalkkaakin. Verekseltään pääsee aina paremmin kiinni ongelmaan toimintatavoisamme. Vien tästä viestiä palautetaululle ja peräänkuulutan tarkkuutta päiväyksien kerääjille.

        Se miksi emme siirrä niitä sivuun ja myy alennuksella, johtuu siitä että tämmöinen toimintamalli mahdollistaa ei niin tarkan tilaamisen ja olen varma, että jätettä syntyy näin ollen enemmän, kuin nyt että keräämme sen muutaman paketin pois.

        Laki tosiaankin velvoittaa minut vastaamaan tuotteen terveellisyydestä, sen kylmäketjusta ja turvallisuudesta vaikka antaisin sen ilmaiseksi, jos jotain sattuis niin mie olen siitä vastuussa vaikka asiakas tietää saaneensa päiväysvanhan tavaran. Eli korostan että emme todellakaan halua, että päiväys tavaraa olisi hylyssä.

        Seuraamme hävikkiä tarkkaan ja teemme sen eteen kokoajan töitä että se olisi mahdollisimman vähäistä. yli 90 % kaupamme pois heitettävistä tuotteista menee eläintenravinnoksi eikä roskiin.

        Valitettavasti nykyään on valikoimaa ja tuotteita tuorepuolellakin niin paljon, että hävikkiä ei voi välttää kokonaan, suurinosa tuotteista kuitenkin kiertää niin hyvin että hävikkiä ei synny niistä ollenkaan. Sitten on hieman erikoisempia ja marginaalituotteita joista hävikkiä syntyy kun kierto on heikompi.

        Aurinkoista kevättä

        Kauppias Mikko Laine


    • plplpopok

      Ootta te Sodankyläläiset oppinu hyvälle jos tästä kaupasta/kauppiaasta valitatte, tulukaapa kattomaan Kemijärven K-kauppaa/kauppiasta...on meinaan pikkasen jo aika menny ohitte molemmista.

    • Lava jos toinenkin.

      No voi helevata ja taas net nuoret tyväret saa kunnon kohtelun.Ja vika oli tälläkertaa logistiikassa ja kuljetuksessa kun vanhaa tavaraa hyllyissä ja lattiat täynnä lavoja.Ei sitä tuolla toisella K-kaupalla ole samoja ongelmia.No kaikki tavallaan.

      • Eetu

        Kaikki kunnia Mikolle! Nuorelle vireälle innokkaalle kauppiaalle. Täytyy ottaa huomioon ison kaupan suuruus kun aletaan vertailemaan ja tavaroiden laajuus! Helposti valitetaan vaikka mistä pikkuasiasta, kiitosta kuulee harvemmin! Kiitos Mikko jatka samaan malliin ja kehitä kauppaasi! On ilo asioida kaupassasi. Ps koiratuotteiden valikoima on edistynyt ja koirien lelut mukavasti vaihtelee. :)


      • Ming Na
        Eetu kirjoitti:

        Kaikki kunnia Mikolle! Nuorelle vireälle innokkaalle kauppiaalle. Täytyy ottaa huomioon ison kaupan suuruus kun aletaan vertailemaan ja tavaroiden laajuus! Helposti valitetaan vaikka mistä pikkuasiasta, kiitosta kuulee harvemmin! Kiitos Mikko jatka samaan malliin ja kehitä kauppaasi! On ilo asioida kaupassasi. Ps koiratuotteiden valikoima on edistynyt ja koirien lelut mukavasti vaihtelee. :)

        Käykää pyhänki K-marketissa palvelu on välillä mitä sattuu.Poikkeusena Sirkka ja Marika he ovat aina ilosia ja tervehtivät.


    • Kitupiikki2012

      Mutta kun ne kuormat tulevat niin täytyykö ne kaikki oikeasti vetää kerralla sinne kaupan puolelle??Eivätkö ne voi olla varastossa, eihän kukaan työntekijä pysty kerralla useaa lavaa yhtä aikaa purkamaan. Yksi vinkki millä tämä ongelma saataisiin ratkaistua voisi olla että työntekijät voisivat keskittyä kuormien purkamiseen, eikä heitä jatkuvasti hälytettäisi milloin kassalle, milloin pullonpalautukseen. Missään muussa kaupassa en ole tällaiseen törmännyt. Henkilökunnan vähyys ilmeinen ongelma. Päiväystuotteen myyminen alehinnalla ei ole muuten laitonta, esim. jos päiväys on tänään 18.4 saa sen vielä myydä ko. päivänä.lastenruokahylly on Pohjantähdessä tosi hyvä. Ja tämän Pohjantähden kauppias kyllä aina tervehtii iloisesti, samaa ei valitettavasti voi sanoa pohjoispään kauppiaasta, mutta ilmeisesti tämä pohjoispään kauppa tavoitteleekin eläkeläisiä asiakkaikseen.

    • Mikko on paras

      Mie en ole törmänny vanhoihin tuotteisiin tässä kaupassa.Työpaikalla vain kaffekeskusteluissa kaikki sanoo että kauppa on kallein...en tiedä ...mie haen tarjoustavarat enkä muuta. Litukasta haen maidot ,tomaatit,kurkut,leivät...ja Rovaniemeltä muut....esim urheilutavarat lapsille....pyörät,luistimet,sukset...me kuluttajat emme ole tyhmiä...raha on nääs tienauksessa.

      • Minimipalkkainen

        Pakko toimia noin,muuten ei rahat riitä! Mutta nuo tarjoustavarat on useasti loppu,kun menet hakeen. Pienestä kaupasta suoriutuu nopeammin ulos.mutta valikoima on pienempi.Mutta onneksi asiakkaita riittää kaikille ruokakaupoille. Mukavaa että kaupat työllistävätkin paikkakuntalaisia. Kyllä kauppiaat tervehtivät,molemmat ommilla persoonallisilla tavoilla!


    • Oletarkkaotapirkka

      Tarjoustavarat useasti loppu: valitettavasti tämä koskee kylän molempia K-kauppoja. Ratkaisu ongelmaan: menkäämme S-markettiin, siellä ei ole koskaan tarjouksia joiden perässä juosta.

    • prötköttimet

      On teillä hyvä kauppa sielä "pyssylässä2 kun kauppias vastaa suomi 24 sivuilla. Vielä kun saisitte siihen kauppaan moottorikelkat ja autot ym prötköttimet...

      • Ruokaostoksissa säästävä

        Voi kun olisi vielä rahaa käydä ostamassa K Supemarketista jokapäiväistä leipäänsä, mutta ei ole ja niinpä täytyy tyytyä halvempiin ruokakauppoihin.


    • liiterin tyttö

      Ihmekkö tuo ku kauppias oli muuttunu roopeankaksi verolistalla ;) pittää nostaa hintoja vielä

      • kauppiaspieree

        Oletteko huomanneet, että poromiehet pieree aivan uskomattoman paljon, ja pierut TODELLA haisee! Ehkä paikalliset on tottuneet niihin, mutta turisti tai junantuoma kyllä ikävästi haistaa nämä poromiehet. Osasyynä voi olla se, että kalsareita ei vaihdeta kovinkaan usein, ja niin on pinttynyt melkoset jarruraidat


    • mymmeli2

      Sodiksessa valitetaan nykyään kaikesta...Kunnantalon huono henki.....ÄR än SEON huonosti palvelevat tytöt, nyt sitten jo Mikon-kauppakin, itse olen hyvin HYVIN tyytyväinen esim. Mikon-kaupan henkilökuntaan ja tavaravalikoimaan.i Itsehän ostokseni valitsen ja rahani käytän.Jaksamista lähikaupan väelle.

      • Älä valita

        No nyt mymmeli2 valittaa itse.


    • mymmeli2

      Sinulle Älä valita,Onko sinulla vaikeuksia suomenkielen ymmärtämisessä, viittaan edelliseen.

      • mummeli001

        Ja taas se valittaa tuo mymmeli2


    • Mikko on mukava on

      Eihän siinä Mikon kaupassa mitään vikaa ole eli Pohjantähdessä.
      Peli on vain raakaa. Vain hölmöt maksavat lisähintaa kauppiaan mukavuudesta.

    • 20+17

      Kyllä täällä on työttömiä ja alan ammattilaisia myyjiä , mutta kun saavat etuudet päivärahojen päälle ni ei paljoa kannate töihin lähteä koska silloin menttää asumisedut !! son totuus,tiedän monia työttömiä ammattilaisia joille olisi töitä vaan ei kannate em: etuuksien vuoksi.

    • team lube

      Anal Lube winter glide tarjouksessa. Myös tynnyreittäin mainareille ja poromiehille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe