miehet ryhmäliikunnassa - naisten näkemys?

kehtooko mennä?

Hei

Olen jonkin verran käynyt joillakin ryhmäliikunta tunneilla viime vuosian aikana, lähinnä body pump tai body combat, kun kuntosaliharjoittelu puuduttaa ja pitäisi harrastaa jotakin kestävyyttä ja liikkuvuuttakin lisäävää, ja kun on joku käskyttämässä, niin jaksaa työpäivänkin jälkeen vähän aikaa tsempata. No, tunneillahan on pääosin naisia, mutta en ole tätä kokenut ongelmana, koska suomi-mieshän on tunnetusti perinteistä kiinnipitävä, eli vähäinen osallistumien moisiin uudenseelannin humputiksiin on ymmärettävää.

Lähiaikoina kuulin kuitenkin kommentin, joka pisti miettimään, mitä naiset tilanteesta ovat mieltä. Eli puolituttu nainen ( 40) totesi omiin kokemuksiinsa viitaten ryhmäliikunnasta, että käy siellä jokunen mieskin takapuolia tiirailemassa. Vaikka lause tuli osana juttua ja tsoukkimielessä ehkä, huomasin miettiväni asiaa, kun seuraavan kerran menin tunnille, eli ajatteleeko nuo 40 naista, että tuo on tullut tänne takapuolia tiirailemaan?? Edes puolihuumorilla? Hiukan hommasta jäi kiusallinen fiilis kyllä. Vaikka käytännössä esim combat tunti ei varmaan ole parasmahdollinen paikka tiirailla yhtään mitään?? No joka tapauksessa ajattelin kysäistä, että onko tällainen ajattelu kovinkin yleistä naisten keskuudessa liittyen tunnilla käyviin miehiin?? Jos näin on, on varmaankin parempi palata punttisalin puoelle ja hölkkäpoluille. Itse en ole ainakaan miehiltä tällaista motiivia kuullut (no eihän siellä kovasti miehiä ramppaa kyllä) ja itseasiassa ainoan kommentin asiasta kuulin eräältä rouvalta, joka mainitsi, että on mukava kun tunneilla käy nuoria miehiä (ei siis viitannut minuun;)) Mutta, onko tästä edes keskustelunaiheeksi, vai millaisia kokemuksia teillä on?

113

6356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klklkjl

      Eiköhän sinne ryhmäliikunta tunneille mennä ihan vaan treenaamaan. Itse käyn kyseisillä tunneilla ja mulle ihan se ja sama millä motiiveilla miehet tai naiset siellä käy. Kaikkihan siitä maksaa joten ei se tiirailu voi olla ensisijainen juttu. Jokainen saa katella ja ajatella mitä haluaa ratikassa, jumppatunnilla, töissä, harrastuksissa jne. Eihän tässä maailmassa voisi mitään tehdä jos aina miettisi mitä muut ajattelevat. Kyllähän ihmiset katselevat toisiansa, kasvoja, peppuja, etumuksia jne. Tule tunneille mukaan vaan, joukkoon mahtuu!

      • Markus_k*

        Erinomainen vastaus aivan tyhjänpäiväiseen keskusteluaiheeseen. Samalla lailla miehet siellä saleissa treenaa kuin naisetkin. Aivan hyvin voisi pohtia, että mitähän ne naiset tekee siellä punttisalilla tai painimatolla, jos nyt halutaan jollain tavalla liikunnan iloja rajoittaa sukupuolen suhteen. Olen sitä mieltä, että miehiä on aivan liian vähän liikuntatunneilla mukana. Jotkut vääntävät ennemmin selkänsä hajalle yksin punttisalilla kuin menisivät opettelemaan ohjatuille tunneille (esim. Body Pump) oikeaoppista liikkumista.


      • Mies 43

        Tasa - arvon takia miehetkin saa käydä niillä tunneilla, oli motiivi sitten mikä tahansa. Jos käyttäytyvät kuitenkin asiallisesti, niin siellä saa käydä kuka tahansa!


      • ouokkidoooukkii

        :DDDDDDDDDDDDD


      • Reetuska

        Saaks miekii tulla, ko mie oon kova tiirailee takamuksia?


      • Masculine
        Mies 43 kirjoitti:

        Tasa - arvon takia miehetkin saa käydä niillä tunneilla, oli motiivi sitten mikä tahansa. Jos käyttäytyvät kuitenkin asiallisesti, niin siellä saa käydä kuka tahansa!

        Olen aivan SAMAA mieltä tästä asiasta. Ryhmäliikuntatunnit (ainakin Helsingin Urheiluhallit) on tarkoitettu KAIKILLE, ei ole sukupuolirajoitteita. Ja ei siinä kyllä ehdi ja kiinnosta katsella naisten takamuksia. Kyllä se on sen verran yksilösuorituslaji, siis BodyPump. JA voihan mies katsella miestenkin takamuksia... oi-joi! Ja nainen naisten takamuksia! Eli kaikki mukaan sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta. Tämä on vapaa maa - ymmärtääkseni!


    • ___d_____

      Olen samoilla linjoilla edellisen kirjoittajan kanssa, mukaan vaan! En ole itse ajatellut ikinä että miehet olisivat siellä takapuolia tiirailemassa.

    • Miestreenaaja

      En voi heterona luonteelleni mitään(silmät siis rekisteröi erikseen hyvät, että huonot peräpeilit), joten pysyttelen tiukasti poissa ryhmäliikunnasta, ja keskityn yksilölajeihin.

      Voihan sitä mies lämpimikseen valehdella, että "treenaa vaan", mutta minä en usko sitä oikein...

    • No time

      Sinne vain. Ei pieni vilkuilu mitään haittaa, kunhan ei jää tuijottamaan...
      Eikä siinä kovin paljon aikaa ole maisemien ihailuun, jos oikeasti jumppaa.

    • Miessssss

      Sama juttu täällä, tytöillä vartalonmyötäiset trikoot siellä päällä ja toinen toistaan herkullisempia reisiä ja takapuolia. Ei tulis treeneistä mitään joten pysyn salin puolella.

      • Rehtori Rippinen

        -Hmm,syödäänhän.Hmm,hirven lihaakin.Hmm,suu auki.


    • Ööh...

      Eikö tämä nyt ole vähän epäjohdonmukaista? Kai siellä kuntosalin puolellakin riittää treenattuja kroppia, niin naisten kuin miestenkin? Itse ainakin keskityn omaan liikkumiseeni enkä liiaksi tuijottele muita. Pakkohan sitä on jonnekin katsoa, joten toisiin ihmisiin myös. Eri asia, jos kävisi salilla tai jumpassa vain tuijottelemassa muita. Itse käyn jumpissa, joissa käy myös melko paljon miehiä (olen siis nainen). Ei ole koskaan tullut mieleen, että siinä olisi jokin ongelma puolin tai toisin.

      • Mies jolla ongelma

        Ei minusta..

        Salilla on helpompi vain vilkaista kun hyvä takapuoli keikkuu ohi, (usein tämä tapahtuu täysin spontaanisti ilman, että stalkkaa ketään) huokailla mielessään ja jatkaa penkkipunnerrusta tai kyykkyä ja voitte uskoa että ajatukset todella ovat siinä suorituksessa sen jälkeen kun pakarat on palanut verkkokalvoille seuraavan 5min ajaksi. :D

        Ryhmäliikunnassa sulla on vähintään parikymmentä keikkuvaa peppua ja saman verran pomppivia tissipareja tai vielä ihanampia törröttäviä pikkutisuja. Siis jos olet takarivissä.. Ja siellä tietty olet koska harva mies menee eturiviin "esiintymään" naislaumalle..

        Voitte puolestani olla ymmärtämättä, mutta moni muu mies itseni lisäksi ymmärtää nämä tosiseikat..

        Itse treenaan mieluummin "ilman" naisia. Naisten kanssa sitten muunlaiset harjoitukset.


      • mies_85_.
        Mies jolla ongelma kirjoitti:

        Ei minusta..

        Salilla on helpompi vain vilkaista kun hyvä takapuoli keikkuu ohi, (usein tämä tapahtuu täysin spontaanisti ilman, että stalkkaa ketään) huokailla mielessään ja jatkaa penkkipunnerrusta tai kyykkyä ja voitte uskoa että ajatukset todella ovat siinä suorituksessa sen jälkeen kun pakarat on palanut verkkokalvoille seuraavan 5min ajaksi. :D

        Ryhmäliikunnassa sulla on vähintään parikymmentä keikkuvaa peppua ja saman verran pomppivia tissipareja tai vielä ihanampia törröttäviä pikkutisuja. Siis jos olet takarivissä.. Ja siellä tietty olet koska harva mies menee eturiviin "esiintymään" naislaumalle..

        Voitte puolestani olla ymmärtämättä, mutta moni muu mies itseni lisäksi ymmärtää nämä tosiseikat..

        Itse treenaan mieluummin "ilman" naisia. Naisten kanssa sitten muunlaiset harjoitukset.

        Hitto soikoon. Nyt tää poika lähtee bodipumppiin.


      • Masculine
        Mies jolla ongelma kirjoitti:

        Ei minusta..

        Salilla on helpompi vain vilkaista kun hyvä takapuoli keikkuu ohi, (usein tämä tapahtuu täysin spontaanisti ilman, että stalkkaa ketään) huokailla mielessään ja jatkaa penkkipunnerrusta tai kyykkyä ja voitte uskoa että ajatukset todella ovat siinä suorituksessa sen jälkeen kun pakarat on palanut verkkokalvoille seuraavan 5min ajaksi. :D

        Ryhmäliikunnassa sulla on vähintään parikymmentä keikkuvaa peppua ja saman verran pomppivia tissipareja tai vielä ihanampia törröttäviä pikkutisuja. Siis jos olet takarivissä.. Ja siellä tietty olet koska harva mies menee eturiviin "esiintymään" naislaumalle..

        Voitte puolestani olla ymmärtämättä, mutta moni muu mies itseni lisäksi ymmärtää nämä tosiseikat..

        Itse treenaan mieluummin "ilman" naisia. Naisten kanssa sitten muunlaiset harjoitukset.

        Jaahas... kyllä sinä "mies jolla ongelma" taidat olla aika yksin tuon ongelmasi kanssa. Itse asiassa osa naisistahan menee ryhmäliikuntatunneille just sen takia, että on ylipainoa tai selluliittia jne. KAtseletko sinä mielellään höllyviä naisten perseitä?
        Joo, "moni mies" ei ymmärrä noita sun mainitsemia "tosiseikkoja", koska se ei pidä paikkaansa. Mutta jos kerta olet noin rajoittunut ja pakkomielteinen naisten suhteen, niin todellakin on parempi, että et vaivaudu ryhmäliikuntatunneille. Vedä sinä vaan rautaa penkistä salin puolella, niin ehkä "ongelmasi" poistuu. Tosin onhan se kuntosali avoinna naisillekin...


    • treenivelho

      Itse olen vetänyt sekaryhmän liikuntaa reilut 20 vuotta ja väittäisin, ettei siellä oikeasti mitään tiirailla. Toki joskus syntyy sutinaa, mutta ihmisten määrään nähden suurinpiiretin saman verran kuin maitokaupassa.

      Sitä kyllä vähän ihmettelen, koska salilla ollaan myönteisellä miellellä ja kauneimmillaan - luulisi sen generoivan enemmän parisuhteita.

      • sepi79

        aika jännää tämä miesosasto joka ei pysty keskittymään naisseurassa tai halua "esiintyä" naisille menemällä vaikka eturiviin? Itse olen mm työssäni lähesenimmäkseen naisten kanssa tekemisissä, ja monet ovat tietenkin hyvin viehättäviä, mutta pystyn kyllä silti aivan hyvin keskittymään itse asiaan!! En juuri ko. jumppia harrasta, mistä täällä on puhuttu, mutta olen kyllä käynyt joitakin kertoja, ja sama juttu: ei sielläkään ole ollut ylivoimaista keskittyä siihen, miksi paikalle on hankkiutunut. (Vaikka siis paikalla on kauniita naisia) Ja suuresti naiskauneutta kyllä arvostan ja ihailen, mutta sen verran itsekontrollia on, että hyvin pystyn keskittymään myös muihin asioihin jos tarvetta on.


      • Treu bliever

        Kauneimmillaan? Onko nainen (tai mies) kauneimmillaan meikittömänä, hikisenä ja punaisena, toistaessaan idioottimaisen näköisiä liikesarjoja. Ja jos on vähän ylipainoinen ja vähissä vaatteissa, niin aina paranee.


      • K
        Treu bliever kirjoitti:

        Kauneimmillaan? Onko nainen (tai mies) kauneimmillaan meikittömänä, hikisenä ja punaisena, toistaessaan idioottimaisen näköisiä liikesarjoja. Ja jos on vähän ylipainoinen ja vähissä vaatteissa, niin aina paranee.

        On. Ylipainoiset eivät tietenkään ole hyvännäköisiä missään tilanteessa.


      • Normipainoinen
        K kirjoitti:

        On. Ylipainoiset eivät tietenkään ole hyvännäköisiä missään tilanteessa.

        JAsso! Tuohon ei voi todeta muuta kuin että "opettele elämään". Tiedän monta kaunista naista, joilla on hieman ylipainoa, mutta sisäistä hehkua sitäkin enemmän. Mutta kaitpa sulla on oikeus mielipiteeseesi, vaikka se onkin ihan dorka ja käsittämätön!


    • tuskaantunut

      Mene rohkeasti eturiviin. Minusta on hauska, että miehet käyvät jumpissa, ovat niin huvittavan näköisiä, kun viuhtovat mukana epätahdissa...

      Aloittajalle: no, tiiraatko sinä naisia? Jos et tiiraa, niin voit hyvin tulla mukaan. Niin kuin edellinen kommentoija totesi, ei pitäisi olla ylivoimaisen vaikeaa. Luulisi, että aikunen mies olisi tottunut naisiin.

      • erwerwerwrr

        minusta naiset ovat huvittavan näköisiä, kun viuhtovat mukana epätahdissa


      • fasdassass

        "Luulisi, että aikunen mies olisi tottunut naisiin. "
        No kyllä varmasti joo mutta hitto soikoon jos tulee siro hyvässäkunnossa oleva tsirpula vastaan niin ei siinä oikein voi mitään jos alakerrassa värähtää. Aivan samalla lailla kun naiset varmasti saavat jonkinnäköiset kiksit salilla olevista miehistä. Ei siinä voi olla tulematta taka-ajatuksia.


      • Mukavahan naisia
        fasdassass kirjoitti:

        "Luulisi, että aikunen mies olisi tottunut naisiin. "
        No kyllä varmasti joo mutta hitto soikoon jos tulee siro hyvässäkunnossa oleva tsirpula vastaan niin ei siinä oikein voi mitään jos alakerrassa värähtää. Aivan samalla lailla kun naiset varmasti saavat jonkinnäköiset kiksit salilla olevista miehistä. Ei siinä voi olla tulematta taka-ajatuksia.

        on salilla katsella ja jutella sekä höpötellä muutenkin niiden kanssa. Ei salielämä saa olla pelkkää totista vääntämistä, pitää siinä olla jotain iloakin mukana. Käyn itse Eurooppalaisella sisäpiirille tarkoitetulla salilla jossa käy ihmisiä varmaan 30:stä eri maasta. Kokemuksena on aika valaisevaa viettää aikaa eri kulttuurien kanssa ja voitte uskoa että eroja on. Nytkin oikein toivoo että pääsee ensi viikolla jatkamaan harjoituksia ja kyselemään joulunajan kuulumisia eri maiden ihmisiltä. Voipi olla että joutuu jakamaan melko paljon poskisuudelmiakin, näin muutaman viikon tauon jälkeen.


    • ascryvser

      Tervetuloa!!! olis kiva jos olis miehiäkin siellä tunneilla.. ärsyttävää vaan et suomimiehet tuntuu ajattelevan et se on jotenki "homoa" mennä ryhmäliikuntatunneille.. jossain espanjassa ku kattoo esim les mills tuntien videoita, siellähän suunnilleen puolet on miehiä.. pliis miehet, pitäkää itestänne huolta

      • Jghkvgujdhjutrgkl

        on onneksi olemassa kymmeniä muita yhtä hyviä tai parempia tapoja hoitaa kuntoa kuin ryhmäliikuntatunnit. Nykyajan muoti-ilmiöhömpötyksiä!


    • zxcasdfg

      Kukaan, niin mies kuin nainenkaan ei kulje laput silmillä. Tottakai ihmiset katselevat toisiaan, niin kasvoja kuin vartaloitakin. Ja en usko että kukaan viitsisi maksaa siitä, että tiirailisi toisten periä.

      Jumpissa jumpataan, ei siinä paljon muuta kerkiä. Ja itseasiassa minua ei ainakaan kiinnostaisi, jos joku katsoo. Siinäpähän tiiraa, en todennäköisesti edes huomaisi koko asiaa, sillä en keskity seuraamaan muiden tekemisiä.

    • Totuutta kehiin

      Itse ainakin tsekkailen keikkuvat p€rseet lasin takaa jos olen salilla ja joskus itse tunnilla takarivissä kuola valuen. Samaa sanovat treenailevat kaverit. Kaikki miehet katselee siellä takapuolet, se on fakta. No ehkä homot poislukien..

    • kokemustaonpaljon

      Kannattaa laittaa aeropiksi tunnille niukat trikoot päälle ja pukkarissa vempata valmiiksi erektio päälle. Huomio on taattu ja piirakkaa irtoo heti tunnin jälkeen!!!!

    • Ilmeisesti gay?

      Kyllä ainakin itellä pumpissa päälimäisenä mielessä on treeni, ehkä oon sitten siitä perseiden tuijottelusta päässyt yli. Paikkani olen salissa valinnut eturivistä jo pitkään pelkästään siksi että pystyn kontroloimaan omaa treeniäni peilistä.. Vaatetus on sellainen kuin ite tykkään, tiukka paita joka paljastaa lihakset, ihan vaan koska on siihen vara enkä ole mikään möhömaha! Toivottavasti naiset tykkää mitä voin heille tarjota, ainakin minä tykkään mitä he tarjoavat - vaikka se nyt ole SE juttu vaan se treeni!

    • höpölöpös

      Hmm;) empä oo muistanukkaa nuita jumppatunteja,voiski alkaa käymään vähä peppuja tsekkaamassa,salillakin käyn eli olen iha hyväkuntonen,ja sinkku oon,ni sinne meenxD ps.oon perso torttujen perään,tein 2 pellillistä ja syöny kaikki

    • jumppaveturi

      Itse ohjaan jonkin verran jumppia, ja tosiaan miesten lukumäärä tunneilla on varsin olematon. Kyllä naiset ihan iloisia ovat miespuolisesta ohjaajasta, enkä itse ainakaan koe hyvänkään muotoisia pyllyjä häiritsevinä asianhaaroina työtehtävilleni...

    • Kyllä se on ihan kiva, että ryhmäliikunnassa käy myös miehiä. Antaa hieman lisää motivaatiota treeniin ja tekee hyvää porukan ryhähengelle, kun sinne tulee muitakin kuin vain naisia. Kyllä siellä tulee hieman vilkuiltua miehiä ja heidän vartaloitaan jos omilta tekemisiltään ehtii, mutta ei se niin tarkoitushakuista ole. Varmaan miehetkin vilkuilevat, mutta uskoisin heidän olevan ennen kaikkea oman kuntonsa rakentamiseksi niissä liikunnallisissa ryhmissä, kuin ainoastaan tuijottelemassa meidän naisten takamuksia ja rintoja. Kyllä sellainen pelkästään tuijotteluun keskittyvä mies erottuu pian joukosta ja saa harjoitteissa paikan eturivissä ja saa pian muuta ajateltavaa kunnon rääkissä, ettei pian miespolo jaksa edes tuijottaa. ;)

    • 11+3

      Se taisi vain toivoa, että joku tiirailisi sen takapuolta. En ikinä, ikinä ole ajatellut, että mies olisi ryhmäliikunnassa tiirailemassa. Kuka hitto nyt haluaa hikisiä nopeasti liikkuvia ihmisiä tiirailla. Tiirailuun on ihan eri paikat ja ne ei liity mitenkään kuntoliikuntaan. :D

      • Son of the beach

        Kyllä jos nainen bodaa, se kroppa on kuvottavan näköinen pulilstelevine lihaksineen. Mieluummin kotona kasvanut nainen kaveriksi. Tavallinen kuntoilu riittää jos tarpeen töitten lisäksi. Siihen kuuluu kotityöt tietty.


      • Sanoo läski
        Son of the beach kirjoitti:

        Kyllä jos nainen bodaa, se kroppa on kuvottavan näköinen pulilstelevine lihaksineen. Mieluummin kotona kasvanut nainen kaveriksi. Tavallinen kuntoilu riittää jos tarpeen töitten lisäksi. Siihen kuuluu kotityöt tietty.

        jonka ei ole onnistunut pudottamaan painostaan edes vähääkään. Ei ihme jos joutuu tyytymään itsensäoloiseen, yleensä vielä haisevaan läskiin.


    • miesjumppari

      kyllä on naurettavaa ajattelua että miehet katselisi takapuolia jumpissa...yleensä naiset ovat niin järkyttävän näköisiä näissä jumpissa että ei tulis mieleenkään kattoo niitä

    • Kotiukko

      Jumppailen itsekkin tiukoissa trikoissa ja saan ihailevia katseita.

    • Ompaasiallistataas
      • Hah,HAA!!!

        Suomi24 on suomalainen Internet-portaali. Se tunnetaan erityisesti tasokkaista keskustelufoorumeistaan ja erityisen aktiivisesta ylläpidostaan.


    • gjgjgjhgjgjh

      Jos mun perseeni saa yhdenkin äijän kuntoilemaan niin siitä vaan, saa tuijottaa ihan vapaasti. En silti ole koskaan ajatellut että äijät tulis varta vasten perseiden takia jumppaan.

    • .......

      En minäkään ole koskaan ajatellut miesten olevan ryhmäliikunnassa tiirailemassa. Sanoisin, että paras paikka kuntosalilla takapuolten tuijotteluun olisi siellä juoksumatoilla takarivissä. Se, mitä olen itse ehtinyt havainnoida ryhmäliikunnoissa miehiä, niin ovat joko sen näköisiä, että oikeasti eivät pysty ajattelemaan mitään muuta kuin sitä liikuntasuoritusta tai vaihtoehtoisesti sen näköisiä, että ovat ensimmäistä kertaa elämässäänn kuulleet liikunnasta ja nyt ihmettelevät, että miten painoa nostetaankaan.

      Joten jos häiritsee ajatus, että joku voi luulla tiirailijaksi, niin sitten kannattaa mennä eturiviin. Toinen vaihtoehto on antaa ihmisten ajatella mitä ajattelee ja tiirailla mitä tiirailee. Ainakaan tuon takia ei kannata lopettaa.

    • edmono

      Kyllä liikunta on hyväksi, olipa se uintia, bodyjumpaa tai vaikka balettia. Ihmetystä eniten aiheuttaa että miksi ihmisten pitää tunnustaa aina se mitä he harrastavat vaikka ovat massaan hukkuvia hyönteisiä. Tuskin kukaan huutaa K-junassa suureenn ääneen polttavansa cannabista. Ihmisillä on oman egonsa tukimiseksi kehuttava olemattomia saavutuksiaan ja harrastuksiaan. Sitäpaitsi sekaryhmät ovat tasapainoisempia kun on kumpaakin sukupuolta jotta eivät naiste kyttää pelkästään toisiaan!

    • Joo.. on se kumma,että(yleensä)asioita katsotaan ns.nais näkökulmasta!!
      Eikö nykyään pitäisi olla tasa-arvo?
      Missä miesten oikeudet?
      Niihin pitäisi kiinnittää enemmän huomiota!
      Mielestäni naiset(heidän mielipiteet)eivät ole tämän maan/pallon tärkeimpiä asioita.

    • the.eagle puskasta

      käymme vaimoni kanssa säännöllisesti, koska kärsimme ylipainosta

      • Kuntopyörällä kotona

        Eikö sitä voisi huudosta ostaa kympillä kuntopyörän. Yksikin kerta kuntosalilla varmaan maksaa tuon. Sitäpaitsi autolla ajo kuntosalille kuluttaa bensiiniä ja tuhoaa näin luontoa.


      • Olen sitten varmaan
        Kuntopyörällä kotona kirjoitti:

        Eikö sitä voisi huudosta ostaa kympillä kuntopyörän. Yksikin kerta kuntosalilla varmaan maksaa tuon. Sitäpaitsi autolla ajo kuntosalille kuluttaa bensiiniä ja tuhoaa näin luontoa.

        onnenpekka kun rajoittamaton puolen vuoden kuntosalilippu maksaa minulle 50€. Tosin sali ei ole Suomessa kuten en minäkään. Nämä jutut nyt ei vaan mene aina tasan ja vinkkinä voin sanoa että kouluttautukaa hyvin ja hankkikaa maailmalta supertyöpaikka niin siinä sivussa tulee kaikkea pientä luontaisetua mukana.


    • Lepakkonainen84

      Olen nainen ja käyn ryhmäliikuntatunnilla löysissä vaatteissa joten tuskin senkään puolesta mitään tiirattavaa _minussa_ on...Muttamutta...Koska kiihotun seksuaalisesti naisista, pakko myöntää että muita naisia ( ja varsinkin sitä herkullista vetäjää ) tulee välillä tiirailtua. Suurin osa ajasta menee kuitenkin treenatessa :D

      Suihkussa tulee tsekattua kyllä jos jollain on hyvä kroppa. Hahaha.

    • nainen__

      minä olen aina ajatellut, että miehet, jotka käyvät ryhmäliikunnassa, jossa on lauma naisia, ovat homoja. kiva jos niin ei olekaan!

    • ghjghjghj

      En ymmärrä miksi kukaan mies haluaisi mennä naisten jumpparyhmään. Toisaalta jos on tyttöystävä haussa niin sitten kyllä ;)

    • Täytyy sanoa, että kyllä näin miehenä vähän nolottaa välillä käydä ryhmäliikunnassa, pidän sitä tosiaan itsekin hieman "homona". Mutta hyvä lisä se on iikuntaan joten yritän vain niellä näitä ajatuksia.

      Jos nyt et ole mikään Notre Damen kellonsoittaja niin suurin osa naisista saattaa olla jopa ihan mielissään kun noteeraat heidän takapuolensa. Siellä jumpassa on kuitenkin sen verran vauhti päällä ja porukka hajaantuu tunnin lopussa eli tilantet eivät ehdi kehittyä liian piinallisiksi.

    • liikkari

      Ryhmäliikuntatunnit on tarkoitettu kaikille. Niille, joita vastakkaisen sukupuota edustavien läsnäolo häiritsee, on myös omia tunteja suurimmassa osassa liikuntakeskuksia. Ihan tasa-arvon vuoksi.

    • ei kukaan

      Kuka nyt läskiperse naisia siellä tiirailee.

    • mies_eikö__

      Tilanne voi tietysti käydä kiusalliseksi miehen kannalta jos alkaa stondaa kun katselee niitä timmejä perseitä. Mutta tilannehan on kiusallinen jos itsestä siltä tuntuu. Eli todennäköisesti se pullea alaosa saa jokusen naisenkin kiihottumaan että ihan kiusan takiakin ei kannata laittaa kireitä boksereita vaan löysät :)).

    • Ryhmäliikunta on hyv

      Tuo aloittajan teksti oikeastaan kertoo yhden syyn, miksi miehet eivät harrasta kovin paljon ryhmäliikuntaa. Naiset ovat vallanneet sen omakseen ja pyrkivät halventavilla huomautuksillaan pitämään miehet pois niistä tiloista.
      Meidän miesten on hyvä muistaa se, että ne huomautukset eivät kerro mitään meistä miehistä. Ne kertovat kyllä kovin paljon huomauttelioista itsestään. Eikä mitenkään kovin imartelevaa.

      Mennään vaan miehet mukaan. Meilläkin on oikeus liikkua terveellisesti ja ohjatustikin jopa ryhmissä. Tasa-arvo tarkoittaa myös miesten oikeuksia.

    • helmia123

      Mikä niissä reisissä ja pepuissa jaksaa miehiä kiinnostaa? Kertokaa ihmeessä miehet. Onhan teilläkin ne reidet ja peput.

      • sdfgsdfgsdfg

        Se että useat naiset tuntuu niitä korostavan :D No eih, alunperin se on se lantio mikä taasen määrittää esim: synnytyksen helppoutta jonkun verran (näin olen lukenut, en vanno kuitenkaan) eli jostakin sellasesta se on lähtösin uskoisin. Itse katselen kyllä mieluummin kaulaa ja niskaa, makuasia.


      • Käymään vain tänne..

        Eihän sitä ymmärrä jos ei hyrrää! Kyllä nuoria naisia on mukava katsella, mutta ei niitä kai kuntosalilla käy.


      • oton otto

        Minun mielestäni kaunis nainen on ihaninta mitä täällä maassa on. Minun
        mielestä jo naisen käsivarsi on todella kaunis, jos siinä on sopusuhtaisesti
        rasvakudosta ja lihaksia, ja vielä jos se sattuu olemaan kauniisti ruskettunut.

        Eikö sitten peppu ja reidet kauniimmillaan herättäisi miehen huomiota, samoin kuin
        kasvot ja rinnat.
        Niin on Jumala säätänyt, että ihana nainen on miehelle parasta mitä tästä
        maailmasta löytyy.
        Ja tottakai pitää olla tavat, kun katsoo vastakkaista sukupuolta, ettei heti jää
        tuijottelusta kiinni; mutta moni nainen on otettu, jos hän huomaa, että miehet
        häntä katselee.


    • Arwo Tasanen

      Ei tasa-arvoisessa maassa pidä olla sukupuolierottelua yhtään sen enempää kuin rotuerotteluakaan.

      • :D

        Kannatat siis sukupuolineutraaleja pukuhuoneitakin?


    • ei kannata

      Vaimoni hankki minullekin koko kauden Pilates tunnit. Kävin kaksi kertaa ja totesin, ettei missään tunnu miltään. Opettaja oli toki innoissaan ja tuli nostamaan jalkaa muutaman kerran molemmilla tunneilla, mutta faktum on se, että liikuntatunnit on naisille suunniteltu. Ei miehet tunne lihaksissa mitään ja ei lihakset siitä kasva.

      Tunnilla oli muutama 70-vuotias mies ja heille ymmärrän moisen "jumpan". Enemmän vaikuttaa naisille tekevän hyvää se tilanne, että he pääsevät pois kotoa. Menkäämme me miehet mieluummin puntikselle tai muualle missä on järkeä.

    • Ryhmäliikuntamies!

      hyviä vinkkejä!

      Ekana tietysti spinning on loistava valinta jos kunto on valmiiksi hyvä. Takarivissä voi sitten mukamas hampaat irvessä polkea ja nauttia maisemista. 20 pyöreää peppua painautuneena satuloihin, ylämäkiosuuksilla nousevat ylös. Tuoksukin on huumaava! ;D

      Jos tahtoo päästä lähelle naisia ja tiirailla rauhassa kannattaa pukeutua hieman homahtavasti ryhmäliikuntaan! Jos olet salitreenaaja ja voimaa on valmiiksi on bodypump esimerkiksi erittäin hyvä valinta. Sitten vaan valitsee todella pienet painot että tunti menee ikäänkuin lämmittelystä eikä tunnu raskaalta. Takarivissä kiva kaikessa rauhassa porautua silmillä niihin herkkupeppuihin.

      Toinen hyvä tekniikka on r*nkata mäisseli pukuhuoneessa puolikovaksi, asetella toiseen lahkeeseen ja sitten pyöräilyshortsit jalkaan. Sitten pitää huolta että tulee viimeisenä saliin kun muut ovat jo asettuneet paikoilleen. Saa takuuvarmasti kivat katseet naisilta ja rispektii!

      • ykykykyyk

        Spinning ei ole pelkästään naisten ryhmäliikuntaa. Mielestäni se on molemmille sp:lle. Pyöräilyä.


    • KingdomofLauttasaari

      Voishan sitä mennä perseitä katselemaan mutta en mitään läskiperseitä. Olen 23-vuotias ja se kuuluu mun luonteeseen. Olenhan heteromies

    • kehtooko mennä?

      HAHA, MITEN PASJOKA VASTAUKSIA = kAIKKI POISTOON HOHHHOHOHO!

    • Loukku olemassa

      Muuten tiedän ihka varmasti, että erä tyyppi käy siellä naisten takapuolia todella tiiraamassa, sitten etsii käsiinsä tuon naisen ravintolassa ja ah löytyykin niin ihmeellisesti puhuttavaa. Ja jatkon varmaan arvaattekin.
      On käynyt jo suovitolkulla, paikkakunnalla tunnetaan nimellä juoppo ja karvahatun jaolla.
      Puheet tällä pervolla ovat hyvin lapsellisia, etsii nääs naisisa, joilla tietää olevan asemaa ja suureen ääneen julistaa, että se valitsi hänet.
      Mitäs tykkäätte naiset tällaisesta miehestä.
      Kumpa tietäisitte mitä muuta miehn elämään liittyy, kiertäisitte hyvin kaukaa. Tämä mies ainakin osaa vampata hyvin.

    • sfdgdsfgsdfg

      Kertokaas minulle sitten mitä hittoa ne naiset tekee kuntosaleilla? Tasa-arvoa tämä on ja ainahan ne naiset voi peittävämmin pukea, verkkarit ja t-paita.

    • Tyhjiön täyttö

      Meneekö joku mies todella? Vanhemmat yksinäisyyteen turhautuneet naiset ymmärrän, kun ovat eronneet eivätkä saa miestä, että he menevät, kuten myös konsertteihin ym. kuluttamaan aikaansa, jotta saavat tyhjiön täytettyä.

      • elämän nautinnot

        Mikä tyhjiö? Uskomatonta ajattelua. :D Luuletko, että mies on naisen elämän ainoa motiivi, sisältö ja tarkoitus? Ei se mitään tyhjiötä jätä naisen elämään jos haluaa elää ilman miestä. Se voi olla oma valinta. Ehkä ne eronneet naiset käyvät jumppasaleilla ja konserteissa, koska nauttivat niistä ja siihen on aikaa kun ei tarvitse siivota miehen sotkuja ja olla passaamassa, eikä sen takia, että pitäisi täyttää jokin tyhjiö.


    • 13

      Mukaan vaan..

      Kerran olen rvp jumpassa miehen nähnyt, venyttelyssä niitä on useamminkin.

      Katso vaan että housut peittää sen rekkamiehen vaon. Verkkokalvoihin piirtyneenä tällä eräältä venyttely tunnilta karvoja pursuava persvako kun edessä olleen miehen shortsit puolessa takamuksessa. Katse pysyi matossa lopun tunnin.

    • bikerpimu88

      Ei muuta ku mukaan vaan miehetkin.Ihan sama oliko combat vai jami,niin sinne sekaan vaan.Itte olisin vaan mielissäni jos siellä miehiäkin kävisi vaikka olenki tämmönen läski mut mitä sitte.Siellähän kaikki käy vaan kuntoaan kohentamassa ja sen takia ku mä,et läskit lähtis.Naiset on ihan liian ahdasmielisiä.. :(

    • Mettäpöyröö!

      Tampereella asuessa me ainaskin käytiin mun miehen kans yhdessä niillä ryhmäliikuntatunneilla (ja joskus toki yksinkin). Varsinkin crosstrainer- ja pump-tunneilla näytti olevan paljonkin miehiä, ja ilmeisesti spinningissä myös (itse en siellä koskaan käynyt).

      Minä ainakin katselin miesjumppaajia, niinkuin varmasti miehetkin katselevat naisjumppaajia, mutta lähinnä se onnistuu siinä tunnin aluksi, koska itse ainakin keskityn siihen jumppaamiseen tunnin alettua. Ei siinä jouda tiirailemaan ketään! :D Tunnin jälkeen voi sitten mennä kotiin tiirailemaan sitä omaa kultaa vaikka ihan yhteiseen suihkuun... ;)

      Ei se katse ketään tapa, ja se katsominenkin pitää tietenkin osata tehdä fiksusti, eikä niin että jäädään tuijottamaan ja kuolaamaan. Kyllä minä naisena tiirailen naisiakin, lähinnä ihaillen ja kadehtien jos jollakin on tosi timmi kroppa. Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole?

      Nyt kaikilta se tiukka pipo pois päästä ja rohkeesti ryhmäliikuntaan!

      Ne naiset, jotka epäilevät miesten heitä turhan himokkaasti tuijottelevan, voivat mennä suosiolla semmoisille saleille tai tunneille, jotka on vain naisille tarkoitettu! (esim Ladyline)

      Ugh, olen puhunut!

    • sisko123G

      Jos jumppapaikoissa kävis 50/50 naisia ja miehiä niin minäkin kävisin siellä. Mikä maihtava paikka tavata miehiä se olisikaan. Vähän huumoria peliin ja näkis heti, että kenellä virtaa riittää. ;) Hei sun heiluvilles vaan.

    • man_.-d

      Tältä paskapalstalta on taas poistettu viestejä. Eritoten miesten kirjoittamia. Sherffit tällä palstalla taitavat olla femakkoja kun miehet eivät saa katsoa naisten muotoja. Lihasten tiirailu on yksin naisten oikeus.

    • Jooga-Jorma

      Olen hieman alle viisikymppinen mies ja olen useamman vuoden ajan käynyt erilaisissa liikunnallisissa ryhmissä, joissa enemmistö tietenkin on naisia: kuntosaliryhmissä myös mutta enimmäkseen olen siirtynyt erilaisiin joogalajeihin. Myös Zumba-tunnilla on tullut käytyä heilumassa epätahdissa tiukoissa trikoissa vatsamakkarat pullottaen, joskus jopa eturivissä ;) Kyllähän sen nätin tytön huomaa ja välillä sinne suuntaan vilkaisee, mutta enpä kyllä tuijottamaan ole koskaan jäänyt. Totta kyllä, ei se nainen seksikkäimmillään ole liikuntavarusteissa hikoillessaan. Kyllä kauniimpia pyllyjä näkee kaupungin katuvilinässä kauniina kevätpäivänä. Silloin kyllä tulee lähdettyä ulos ihan pelkässä tiirailumielessä.

      Vain muutaman kerran olen saanut epäsuoraa palautetta, jonka voin tulkita negatiiviseksi, ja kerran zumba-tunnin jälkeen ihan suoran kommentin eräältä naisosallistujalta siitä, että minun ei pitäisi käydä siellä, koska zumba on vain naisille. Muuten on mennyt ihan hyvin: tunneilla kukin keskittyy pääasiassa omaan harjoitteluunsa ja tunnin jälkeen vaihdetaan yleensä muutama ystävällinen sana tutuksi tulleiden kanssa. Eipä se sen kummempaa ole kuin työpaikallakaan.

      Vaikka olen vastikään eronnut, ja hetero, tiedoksi epäileville lajitovereille, en silti käy ryhmissä katselemassa kumppania tai yöseuraa. Ne asiat hoidan muita teitä. Kyllähän sitä muutenkin yhteiskunnassa täytyy miehen oppia ajattelemaan myös muulla kuin alapäällään ja hillitsemään himonsa niin ettei jokaisesta hameenhelmasta vauhkoonnu ja menetä keskittymiskykyään. Tämän asian harjoitukseen voin muuten suositella joogaryhmiä :)

      • Hyh hyi ja iu!

        hyi. Hyi.


      • Latinobic

        Olen vuosien ajan käynyt erilaisissa tanssitreeneissä alkaen latinobicistä, sambasta, salsasta zumbaan ja lattareihin. Kieltämättä olo on ollut joskus kiusaantunut lähes ainoana tai useimmiten ainoana miehenä ryhmässä mukana. Paras ryhmä taisi olla sellainen jossa meitä miehiä oli jopa kolme.

        En minä mielelläni tunkisi noihin kaikille avoimiin ryhmiin mukaan. Taatusti olen pysynyt poissa, jos edes on vihjattu treenitunnin olevan naisille tarkoitettu. Mutta kun ei niitä tunteja järjestetä erikseen miehille. Ei niihin taitaisi kyllä löytyä osallistujiakaan.

        Vaikka en erityisemmin vilkuile naispuolisia osanottajia olen huomannut että monet heistä jäävät taitotasossa meikäläisestä. Antaa silti kaikkien kukkien kukkia. Liikuntahan siellä on pääasia.

        Useimmiten kun alkuhämmingistä puolin ja toisin on päästy siellä on ollut yleensä kivaa. Varsinkin jos ohjaajan kanssa on tullut tutummaksi, olo on ollut ihan kotoisaa. Jopa ensi tunnin suosinosoitukset ainoalle miespuoliselle jäsenelle olen oppinut ottamaan häkeltymättä. Parasta antia tunneilla on ollut miespuolinen ohjaaja. Olen ikäänkuin päässyt (kuvitellusta) silmätikkuna olosta.


      • sanoi kekkonen
        Latinobic kirjoitti:

        Olen vuosien ajan käynyt erilaisissa tanssitreeneissä alkaen latinobicistä, sambasta, salsasta zumbaan ja lattareihin. Kieltämättä olo on ollut joskus kiusaantunut lähes ainoana tai useimmiten ainoana miehenä ryhmässä mukana. Paras ryhmä taisi olla sellainen jossa meitä miehiä oli jopa kolme.

        En minä mielelläni tunkisi noihin kaikille avoimiin ryhmiin mukaan. Taatusti olen pysynyt poissa, jos edes on vihjattu treenitunnin olevan naisille tarkoitettu. Mutta kun ei niitä tunteja järjestetä erikseen miehille. Ei niihin taitaisi kyllä löytyä osallistujiakaan.

        Vaikka en erityisemmin vilkuile naispuolisia osanottajia olen huomannut että monet heistä jäävät taitotasossa meikäläisestä. Antaa silti kaikkien kukkien kukkia. Liikuntahan siellä on pääasia.

        Useimmiten kun alkuhämmingistä puolin ja toisin on päästy siellä on ollut yleensä kivaa. Varsinkin jos ohjaajan kanssa on tullut tutummaksi, olo on ollut ihan kotoisaa. Jopa ensi tunnin suosinosoitukset ainoalle miespuoliselle jäsenelle olen oppinut ottamaan häkeltymättä. Parasta antia tunneilla on ollut miespuolinen ohjaaja. Olen ikäänkuin päässyt (kuvitellusta) silmätikkuna olosta.

        Liikunta siellä on pääasia ja itseasiassa se koko pointti :)
        Taitotasossa? Haloo, ryhmätunnit on jumppaa, ei urheilua, eikä siellä ole mitään taitotasoa. Se on jumppatunti ja ikävä nyt tuottaa pettymys, mutta siellä olevalla "taitotasolla" ei ole mitään merkitystä paitsi suorittajalle itselleen, jos saa paremmin tehoja irti. "Antaa kaikkien kukkien kukkia" tuo on kuin joku karaokelaulaja luulisi olevansa joku ammattilainen ja julkkis koska karaokessa on "tosi hyvä" ja sitten olisi vielä ylpeä kun voi olla niin suvaitsevainen muita taviksia kohtaan :D

        Jos sä haluat mitata taitotasoasi tai jotenkin yrittää rehennellä sillä, niin jumppa on aivan väärä paikka, pitäisi mennä kilpailemaan. Siis kilpaurheilu on sitä, missä mitataan taitotasoa.
        Tosin, siinä sen sitten saa kyllä ihan oikeasti tietää.


      • Latinobic
        sanoi kekkonen kirjoitti:

        Liikunta siellä on pääasia ja itseasiassa se koko pointti :)
        Taitotasossa? Haloo, ryhmätunnit on jumppaa, ei urheilua, eikä siellä ole mitään taitotasoa. Se on jumppatunti ja ikävä nyt tuottaa pettymys, mutta siellä olevalla "taitotasolla" ei ole mitään merkitystä paitsi suorittajalle itselleen, jos saa paremmin tehoja irti. "Antaa kaikkien kukkien kukkia" tuo on kuin joku karaokelaulaja luulisi olevansa joku ammattilainen ja julkkis koska karaokessa on "tosi hyvä" ja sitten olisi vielä ylpeä kun voi olla niin suvaitsevainen muita taviksia kohtaan :D

        Jos sä haluat mitata taitotasoasi tai jotenkin yrittää rehennellä sillä, niin jumppa on aivan väärä paikka, pitäisi mennä kilpailemaan. Siis kilpaurheilu on sitä, missä mitataan taitotasoa.
        Tosin, siinä sen sitten saa kyllä ihan oikeasti tietää.

        Ehkä toin tuon "taitotasoasian" hieman virheellisesti esille. Ei ollut tarkoitus "mittauttaa" mitään tasoa. Tarkoitus oli vain kumota väite että miehet olisivat noilla tunneilla aina sieltä kömpelöimmästä päästä.

        Samalla viivalla siellä ollaan kaikki. Luontainen liikkuminen vaan vaihtelee yksilöittäin, ei sukupuolten mukaan. Tietysti intesiivinen ja pitkäaikainen harrastaminen tuo sujuvuutta ja sulavuutta askeliin. Sitä kautta naiset yleisesti liikkuvat paremmin.

        Toisaalta on tylsää jos tunnilla ei ole kunnolla haastetta liian helppojen tanssilajien ja -kuvioiden myötä. Niinpä käytännössä olen huomannut ohjaajien säätävän vaativuusastetta mukanaolijoiden taitojen mukaan. Vaikka tuntikuvauksessa kuinka puhutaan simppeleistä askelkuvioista.


    • Liikunnasta innostun

      Tervetuloa miehet mukaan! Kiva vaan kun porukkaa käy monenlaista:)

    • sali_mies_86

      Kyllä se on niin että siro nainen tiukoissa trikoissa on ehkä kauneinta mitä maa päällään kantaa. Ei näin karskina miehenä voi ymmärtää sellaista kauneutta ja muotoja joita naisvartalossa esiintyy.

    • finnalle1

      Pääkaupunkiseudulla näkee nykyisin enemmän ja enemmän miehiä body pump -tunneilla, combateissa en ole käynyt niin niistä en tiedä. Itse olen 21-vuotias nainen ja ajatellut asiasta että hienoa kun uskaltavat tulla miehisen salitreenin puolelta "naisten" tunnille, en siis itse ajattele että ryhmäliikuntatunnit olisivat vain naisten juttu. Mulle on vain tullut sellainen olo että miehet ajattelis sillä tavalla et toi on vaan tosi helppoa naisten hommaa eikä yhtään rankkaa, niin hienoa et miehiäkin on alkanut käymään näillä tunneilla. Enkä oo koskaan aatellu et miehet olis siellä naisten takamuksia tiirailemassa, mut sen oon huomannu et ne pikemminki "pullistelee" siellä keskenään. Eli miehet käy sanatonta kilpailua siitä kenellä on isoimmat painot kussakin osuudessa, sit ne ei jaksa tehdä puoliakaan toistoista ja tekee liikkeet huonosti, esimerkiksi reisissä säälittävän niiauksen sen sijaan et menis kunnolla kyykkyyn reidet vaakatasoon. Niin siitä oon vaan ajatellu et tekis pienemmillä painoilla niin että jaksaa tehdä kunnolla ja sais paremman hyödyn, menkööt sitten salin puolelle pullistelemaan. Joskus vähän naurattaa näiden miesten takia tunnilla.. Mutta älä sä lopeta ryhmätunneilla käyntiä sen hölmön kommentin vuoksi!

      • Ilmeisesti gay?

        Totta tuo mitä painoista sanot, toisaalta samasta ongelmasta kärsii melko moni kävijä sukupuoleen katsomatta. Valitettavan monella tekniikka pettää ja treeni kärsii kun on liikaa rautaa tangossa.

        Ymmärrän kyllä kuinka se saattaa miehiseen itsetuntoon ottaa kun akatkin nostaa kovemmilla painoilla mutta eihän sillä ole mitään väliä! Jokaisella kun se kroppa ja lihaksisto on erilainen ja toiset nyt vaan pystyy tekeen ne sarjat kovemmilla painoilla ku toiset. Hyvä esimerkki on omat hauis painot pumpissa: 2.5 kg / pääty eli kokonaisuudessaan noin 10 kiloa! Pattia kyllä on mutta kun se isompi lihas kuluttaa enemmän happea ja suuremmalla painoilla menee hapoille ja jää sarja tekemättä loppuun... :)


    • terkkuja takarivistä

      Käyn heteromiehenä body combatissa jo kolmatta vuotta ~ 20-40 naisen joukossa eikä se ole mitään muuta liikuntaa kummempaa.

      Tottakai naisia tulee katsottua välillä vähän sillä silmällä, varsinkin näin sinkkumiehenä, mutta ei tässä nyt millään ala-asteella olla että se keskittymistä haittaisi. Eikä se peffan tiiraileminen mitään tuijotusta ole että se huomaisi ;)

      Viime aikoina sinne on eksynyt toinenkin jätkä jonka kanssa tullaan hyvin juttuun.

      http://verydemotivational.files.wordpress.com/2011/10/demotivational-posters-the-guys-laughed.jpg

    • oyufhc

      Tiirailkoon kuka tiirailee, eipä ole aikaisemmin edes tullut pieneen mieleen. Olen itse mennyt jumpalle vaan jumppaamaan, ja kyllähän minäkin huomioin ketä tunneilla on, kuten nyt jokainen ihminen, ja olen iloisesti yllättynyt jos joku mieskin on eksynyt mukaan. Ihan juuri siksi, että perinteistä sietääkin hieman hellittää. Miehet ja naiset jää paljosta hauskasta ja oikeasti kivasta paitsi, jos ei muuta kun perinteisiin tuijoteta.

      Tiirailuun voin tosin tunnustaa, että eräässä harrastuksessani käy muutama erittäin mukava ja treenattu mies ja ehkä enemmänkin olen kokonaisuutta katsonut, mutta kyllä minä olen ajatellut, että herran jumala, että voi olla komeita miehiä! Ja se on kyllä ihan yksilölaji, mutta sitä vaan ei voi treenata yksin.

      En ymmärrä muutenkaan ihmisiä, joilla heti on joku "tarkoitus" ja joiden mielessä kaikessa pitää nädä joku seksuaalinen tarkoitusperä tai hyvä ettei vonkaamaan ruveta, jos minkä tahansa vastakkaisen sukupuolen edustajan näkee. Kaikki aina "tiiraa" tai "on tarkoitusperä" tai "yrittää jotain", ollaan "esiintymässä" tai "tekemässä vaikutusta" ja hyvä ettei hautajaisistakin pidä raahata kotiin jotakuta.

      Onneksi suurin osa kokemukseni mukaan on aika normaaleita ja neutraaleita, ajattelivat nyt mitä vaan.

    • Yualle

      Jos mies istuu tunnin salin reunalla mitään tekemättä, kyse on muhevien edessä pyörivien pepplujen tiirailusta.

      Mutta jos osallistuu jumppaan kybällä, niin puheet tiirailusta voi unohtaa.

    • miehenkuvotus

      Itse kokeilin ryhmäliikunta tuntia silloin kun alotin elämäntaparemontin. Olin huonossa kunnossa ja ylipainoinen. Vedin tunnin mukana ja olin todella loppu sen jälkeen, eli tosissani olin jumppaamassa, enkä vain takamuksia katselemassa. Sain tunnin päätteeksi (ja alussa) sen verran paljon paheksuvia katseita naisilta, että ymmärsin etten ole tervetullut toista kertaa. Kait se on niin kun ei ole komea mies niin heti rinnastetaan pervessiksi tiirailijaksi.

    • Oi kamala

      Ihmettelen näitä naisia, joiden mielestä nimen omaan heidän takapuoltaan / tissejään / muita ulkoisia avuja kaiken aikaa ja alinomaan tuijotetaan ja siten seksuaalisesti häiritään. Olen itse havainnut takalistooni kohdistuvaa töllötystä vain muutaman kerran ja silloinkin lähinnä baarissa. Ja minulla on sentään jotain, mitä töllöttää.

    • tosi on!

      EI KUKAAN miehekäs mies mene hyppimään toisten käskyjen mukaan jossain hellvetin "ryhmäliikunnassa"!!! Se on akkojen touhua semmonen!
      Jos siellä on joku jätkä niin se on homo joka käyttäytyy niinkuin ämmät.

      • Per ver si

        Olen samaa mieltä noin ajatuksen tasolla: ryhmäliikunnassa naisten kanssa käyvien miesten täytyy olla joko homoja tai sitten aseksuaalisia (= ei jostain syystä ole naisiin kohdistuvia haluja).

        Itse pysyn kaukana naisten ryhmäliikunnasta (voisin osallistua miesten kesken tuollaiseenkin). Jos kuulostaa "homoilulta" niin päinvastoin. Kun miehistä ei ole kiinnostunut, ei myöskään mitään sellaista herää miesporukoissa.

        Jos osallistuisin ryhmäliikuntaan naisten kanssa, luulisin että aivan pakosta tiirailisin niitä upeita vartaloita. Tiirailen niitä salinkin puolella ja oikeastaan aivan kaikkialla, jossa upeita naisia näen, koska seksuaaliset haluni ovat voimakkaat ja seksi yksinkertaisesti on aina mielessä. Olen varmaankin "epänormaali".

        Yrittäkää nyt ymmärtää, että ihmisten seksuaaliset halut ovat erilaisia ja joillekin ajatuskin osallistumisesta naisten kanssa olisi erittäin kiihottavaa. Niin ja itsehillintää toki osaan minäkin ja tiirailen hyvätapaisesti kohteitani. Omissa ajatuksissani voin sitten olla kuinka irstas haluan, siitä ette aavista edes mitään.

        Nauttikaa seksiaalisuudestanne, jos sellaisia haluja omaatte!


      • e5j7yehqt
        Per ver si kirjoitti:

        Olen samaa mieltä noin ajatuksen tasolla: ryhmäliikunnassa naisten kanssa käyvien miesten täytyy olla joko homoja tai sitten aseksuaalisia (= ei jostain syystä ole naisiin kohdistuvia haluja).

        Itse pysyn kaukana naisten ryhmäliikunnasta (voisin osallistua miesten kesken tuollaiseenkin). Jos kuulostaa "homoilulta" niin päinvastoin. Kun miehistä ei ole kiinnostunut, ei myöskään mitään sellaista herää miesporukoissa.

        Jos osallistuisin ryhmäliikuntaan naisten kanssa, luulisin että aivan pakosta tiirailisin niitä upeita vartaloita. Tiirailen niitä salinkin puolella ja oikeastaan aivan kaikkialla, jossa upeita naisia näen, koska seksuaaliset haluni ovat voimakkaat ja seksi yksinkertaisesti on aina mielessä. Olen varmaankin "epänormaali".

        Yrittäkää nyt ymmärtää, että ihmisten seksuaaliset halut ovat erilaisia ja joillekin ajatuskin osallistumisesta naisten kanssa olisi erittäin kiihottavaa. Niin ja itsehillintää toki osaan minäkin ja tiirailen hyvätapaisesti kohteitani. Omissa ajatuksissani voin sitten olla kuinka irstas haluan, siitä ette aavista edes mitään.

        Nauttikaa seksiaalisuudestanne, jos sellaisia haluja omaatte!

        Kyse ei ole "naisten ryhmäliikunnasta" vaan ryhmäliikunnasta jossa on valtaosa naisia.

        Ne ovat kaksi eri asiaa.

        Tottakai naisvoimisteluista pysyy miehet kaukana.

        Miehet jotka pelkää muiden reaktioita tekemisistään on niitä homoja :)


      • Per ver si
        e5j7yehqt kirjoitti:

        Kyse ei ole "naisten ryhmäliikunnasta" vaan ryhmäliikunnasta jossa on valtaosa naisia.

        Ne ovat kaksi eri asiaa.

        Tottakai naisvoimisteluista pysyy miehet kaukana.

        Miehet jotka pelkää muiden reaktioita tekemisistään on niitä homoja :)

        En mä kyllä mistään naisvoimistelusta puhunut mitään.

        Puhuin ryhmäliikunnasta naisten kanssa = naisten ryhmäliikunnasta. Tarkoitan sillä sitä, kun ryhmäliikuntaa koskevaa tapahtumaa, "jossa on valtaosa naisia."

        En pelkää muiden reaktiota vaan ihan omat reaktiot tuollaisessa tapahtumassa estää asiallisen toiminnan naisten keskuudessa. Ellen sitten tosiaan lähde sinne vain "tiirailemaan" naisten peppuja. Ehkä sen vielä teenkin, miksei. Mutta älkää luulko, että olen siellä sitten vain kohentamassa kuntoani.


      • helvetisti viisaampi

        just tollasten väitteiden heittäjät on niitä homoja!. tottakai hetsku naisseurassa viihtyy ei se homoutta tarkoita.


    • Normiheteromies

      Pakosti katse kiinnittyy hyppiviin tisseihin ja hyviin perseisiin. Käyn ryhmäliikuntatunneilla kuitenkin ensisijaisesti treenaamassa ja silmänilo on vain ekstraa.

    • eräs ruma ihminen

      Olen käynyt ryhmäliikuntatunneilla missä käy miehiäkin ja enpä ole miettiny asiaa että ne sinne ton takia tulis. Jos tuleee ton takia niin eipä se mua kamalasti haittaa kunhan käyttäytyy asiallisesti,ei rupea tölläämään sen enempää jne.
      Mun puolesta miehetkin saa käydä ryhmäliikunta tunneilla!!!

    • Kaikilla mukava olla

      Seksuaalisuus on ihan ok, kunhan senkin ilmaisussa kunnoitetaan toisia eikä mennä liiallisuuksiin. Ei seksuaalisuus kuitenkaan kuulu joka tilanteeseen, vaan sitä pitää säännöstellä ja hallita ainakin jonkin verran niin kuin kaikkia muitakin haluja. Kyllä normaalin miehen pitää osata hillitä piliään silloin kun tahtoo vallata aivoille kuuluvat tehtävät. Sauna on yksi esimerkki suomalaisesta kulttuurista, jossa seksuaalisuus ei ole suotavaa, ainakaan jos on lapsia mukana, ja senhän suurin osa miehistä hallitsee ihan ok. Sama juttu voi olla jumppasalin kohdalla.

      Mutta toisen kunnioittaminen, se on kaiken a ja o myös ryhmäliikunnassa, ja onneksi minun kokemukseni mukaan melkein kaikki liikunnanohjaajat osaavat pitää tunnillaan langat käsissään.

    • jake75

      Itse käyn aina silloin tällöin ryhmäliikuntatunneilla missä suurinosa osallistujista on naisia eikä kukaan kyllä tunnu paheksuvan mitenkään päinvastoin osa jopa tulee juttelemaankin salin ulkopuolella ja ainakin kuulemma toivotaan että kävisi noilla tunneilla enemmänkin miehiä

    • pepe833

      Eiköhän se ole normaalia, että hyvännäköisiä ja hyvä kuntoisia ihmisiä katsotaan. Oli se sitten salilla tai kaupassa.
      Itse olen miehenä löytänyt ryhmäliikunnat ja niissä tuleekin käytyä useita kertoja viikossa. Pumppia, combattia ja kahvakuulausta nyt ainakin säännöllisesti.
      Enää ei oikeastaan löydä aikaa ja mielenkiintoa yksin treenatakkaan, kun tuo on niin hauskaa ja olen saanut luotua tätä kautta uusia ihmissuhteitakin(kavereita).
      Lisäksi olen reilun vuoden jumppaamisen jälkeen paremmassa kunnossa kuin melkein kymmeneen vuoteen.
      Ja miehiä noilla tunneilla käy aina ja vastaanotto on ollut ystävällinen.
      Moni nainen on sanonut, että käy mielummin tunneilla missä on lisäksi miehiä "tasapainottamassa" tunnelmaa.

    • jutun aloittaja

      näytti olevan paljon jutun juurta tässä vaikka aluksi vähän epäilin, niin kuin joku muukin.

      Alkuperäiseen kysymykseen liittyi nuo rouvat, joilta ajatus siitä että tunneilla käydään ensisijaisesti tiirailemassa tuli, ei siis näytä olevan kovin yleinen naisten keskuudessa. Toisaalta moni miespuolinen ilmoitti, että eivät voisi tunneilla olla kun olisi liian vaikeaa hillitä itseään(???) Ehkä nämä rouvat ja viimeksi mainitut herrat ovat kohdanneet, ja tästä johtuu rouvien kokemus .. toisaalta voi olla myös, että tämä on tapahtunut jossakin maakunnassa, ei ehkä täällä pääkaupunkiseudulla tai Tampereella tai Turussa(???) eli olisiko niin, että ryhmäliikunnassa käynti on suhteellisen normaalia toimintaa isommissa kaupungeissa, mutta maakunnassa body pumppiin tms menevä mies saa miehiltä homon leiman, ja rouvat epäilevät tiiraajaksi??

      Täältä pääkaupunkiseudulta ja isoja kuntokeskuksia käyttävänä, tuo alkupreräinen väite vaikutti siis aika hassulta (ja tosiaan hömöltä, koska on varmaan paljon helpompia tapoja, kuten salilla käynti, tiirailuun kun intensiiviset les mills tunnit tms;)), ja siksi sitä täällä kysäisin, ja onneksi suuri osa vastaajista oli samoilla linjoilla kuin minä, eli ei nyt ihan sarvikuonojen maassa onneksi asuta . . .

      • Uyrwsgköjfeyothb

        Kysymys ei ole välttämättä tiirailusta sillä tavalla että mennään tunnille vartavasten peppuja katsomaan vaan sinne mennään treenaamaan. Peput on vaan pieni "bonus" ;) ja niitä saatetaan samalla vilkuilla kun tilaisuus tulee. Harva heteromies jättää peput tsekkaamatta jos tilaisuus on ja mikäs sen parempi kukn ryhmäliikunta joissa naisilla tiukat vaatteet ja miehet usein siellä takarivissä naisten takana.

        Toisille miehille se tunnelma on liikaa, esim.itse lukeudun näihin ja pysyn tunneilta pois ihan suosiolla koska ajatukset lähtee harhailemaan, eikä treenaamisesta tule mitään. Suoraan sanoen en kyllä pidä muutenkaan useimpia ryhmätunteja kovin miehekkäinä ja tunnen oloni typeräksi siellä joten jätän väliin.


    • joskus yksin

      just ton takia sinne menee aina se ajatus päällä varsinkin jos on yksin että nyt olen taas se tollottaja. ja eturiviin en mene sen takia.

    • naisohjaaja

      Musta on hienoa että miehiä on tunnilla. Mielettömän rohkeeta, naisia enemmistö. Ajatelkaa nyt miltä tuntuisi mennä ainoana naisena miesten keskelle? olisitko naisena se joka tsekkaisi kaikkien näiden kanssatreenaajien kroppia?
      Mies tuskin ehtii katsella edessä olevaa koska tunnilla ei seistä vaan paikallaan (liikkeet tehdään musiikintahdissa), fyysiseen treeniin on keskityttävä jottei loukkaantumista satu.
      Ja harva mies tulee tunnille vaan heiluttelemaan kilon painoja. Mies varmasti haluaa laittaa aina enemmän kun nainen, jolla on ne isoimmat painot (toteutuu tai ei sitten).

      Mun pari kaveri miestä on käyneet mm.bodypumpissa ja ovat tosi innoissaan. treeni jossa saa tuntuu lihakset vielä pari päivää treenin jälkeen. Tunneilla käy niin paljon eri ikäisiä, kroppasia ihmisiä....

    • Hempp@

      Itsehän olen käynyt nyt kolme talvea spinningissä (3 kertaa per viikko) ja ihan tietoisesti menin sinne eturiviin, ettei kenellekään naisihmiselle tule mieleen että perseitä tulin vain tuijottelemaan. Ja eipä siellä eturivissä muutenkaan kummoinen tunku ole, jokuhan saattaa huomata että sulla tulee hiki!

    • KÄyn itse puntilla ja muutamilla ryhmäliikunta tunneilla. Ryhmäliikunta tunteja on moneen lähtöön. Miehiä käy yleensä enenpi kahvakuulassa crossfitissä... hieman raskaimmilla tunneilla. Mutta jos joku nainen kokee että mies tiirailee siellä naisten peppuja niin voin kyllä todeta että samallalailla myös naiset tiirailee ns. "miehisiä suloja". Kyllä se on tärkeintä että ihmiset on innostunu oikeasti harrastamaan liikuntaa ja saamaan sitä kautta hyvin vointia itselleen.

    • Kovaa treenaavaN

      Mun täytyy kyllä sanoa rankasti 4-6 kertaa viikossa ryhmätunnilla käyvänä, että eipä siinä tee mieli perseitä katsella, ei miesten eikä naisten. Sitä keskittyy vaan treenaamaan ja kovaa..kuola suunpielestä valuen kun väännät kunnon hikitreenin ja yksi käskyttää edessä ei kyllä kovinkaan tuu muiden tekemisiä kyttäiltyä. Eli miehet, tervetuloa vaan mukaan ja jos nyt jostain syystä mun hikinen perse niin paljoa kiinnostaa, älä huoli, en tiirailuasi edes huomais, mä kun keskityn siihen olennaiseen. Suosittelen samaa muillekkin naisille ja miehille.

    • satunn. kävijä

      tykkääkö sit joku kaunis (mun mielestä) peppunen nainen huonoo jos häntä katsoo. se on miellä viriileillä miehillä P A K K O A.

    • 6-pack simo

      Minä olen mies body pumpin, body combatin, zumban ja monen muun ryhmäliikunnan takarivistä. Siirryn heti eturiviin, kun olen mielestäni sellaisessa kunnossa, että kömpelö heilumiseni ei aiheuta sääliä.

      Voin vannoa, että kunto on ainoa motiivi ryhmäliikuntaan.

      • Jäbä

        Eikö siellä ole tarkoitus kohottaa kuntoa, terveyttä, liikkuvuutta ja mielialaa? Suomi on vapaa maa, täällä saa katsella vapaasti. Jos jotakin se häiritsee niin pukeutua voi vähemmän huomiota herättäen. Toki tuijottaminen useimmista tuntuu epäkohteliaalta ja häiritsevältä.


    • 231563

      -varmaan löytyy pelkästään näitä tiirailijoita sieltä tunneilla. Mutta jos ihminen maksaa siitä että pääsee tiirailemaan muita, niin eikö kannattaisi jo siinä vaiheessa miettiä tekemisiään ja kunnolla:D Suoraan sanottuna pitää olla vähän vinksallaan jo jos noin tekee. Ja kyllähän sieltä tunnilta erottaa ne ketkä siellä oiekasti tekevät jotain ja ketkä pelkästää sormiaan heilutelevat.

      http://edulliset-vitamiinit.blogspot.fi/

    • Jumppaaja

      Kiva lukea tuolta joukosta sellaisiakin kommentteja miehiltä, että treenatessa keskitytään treenaamiseen eikä naisten takapuolten kyyläämiseen. Itsensä hillitsevä mies on mielestäni todella puoleensavetävä ja antaa kokeneen vaikutelman. Jotenkin tuosta kuolaamisesta jollain jumppatunnilla tulee mieleen sellainen vähän reppana peräkammarin poika, joka kotosalla katselee Anttilan kuvaston alusvaatemainoksia.

      Joku tuossa kirjoitti, että aloittajan mainitsema kommentti on vain naisten keino pitää miehet pois ryhmäliikunnasta. Kun tätä ketjua lukee, niin alkaa jo epäillä että nuo naiset ovat oikeassa. Itse en olisi näitä lukematta tullut edes ajatelleeksi, että joku tosiaan vaivautuu paikalle jotain takalistoja tiirailemaan.

      Onneksi maailmasta löytyy myös muunlaisia miehiä, arvostan.

    • yrha54433

      mikse naiset haukkuu heti homoks jos tulee katsomaan siinä sivussa perseitä? tulettehan itsekin osa salille ja rannalle sitävarten? pitäähän miehinen tarve jotenki tyydyttää jos akallla naistenpäivät tms

      • Puntit vieressä

        Miehethän ne niin haukkuu, jos vähänkin poikkeaa massasta ja salin punttipaikoilla seisoskelevista...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe