eivät vain sovi yhteen.Eivät taloudellisesti eikä käytännössä ja minulla on siitä miljoona esimerkkiä.
Maallisuus ja hengellisyys
7
168
Vastaukset
- paula s1256
no kerroppa
- nouse ja käy
Syntymästään lähtien rampa mies pyysi apua Pietarilta ja niin Pietari sanoi:’’Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy.’’
Nykyaikana kirkonmies sanoo ’’Kultaa ja hopeata meillä kyllä on, sitäkään en anna, vaan rakennan entistäkin hienomman temppelin jumalan kunniaksi, enään en voi sanoa nouse ja käy’’. - käy ja rukoile
Aivan varmaahan on se että mikäli kirkot realisoisivat omaisuutensa (kokoontumistiloja lukuun ottamatta) näin saadut varat riittäisivät poistamaan nälänhädän maailmasta. Rukoilkaa enemmän vähempiosaisten puolesta niin eiköhän teillekkin ole taas Kristuksen uskoa jaettavaksi.
- ...
3 Maria otti täyden pullon aitoa, hyvin kallista nardusöljyä, voiteli Jeesuksen jalat ja kuivasi ne hiuksillaan. Koko huone tuli täyteen voiteen tuoksua.
4 Juudas Iskariot, joka oli Jeesuksen opetuslapsi ja josta sitten tuli hänen kavaltajansa, sanoi silloin:
5 "Miksei tuota voidetta myyty kolmestasadasta denaarista? Rahat olisi voitu antaa köyhille."
6 Tätä hän ei kuitenkaan sanonut siksi, että olisi välittänyt köyhistä, vaan siksi, että oli varas. Yhteinen kukkaro oli hänen hallussaan, ja hän piti siihen pantuja rahoja ominaan.
(Joh. 12:3-6 )
Älkää säälikö kirkon kultaan kulutettua rahaa. - Prioriteetit hukassa
... kirjoitti:
3 Maria otti täyden pullon aitoa, hyvin kallista nardusöljyä, voiteli Jeesuksen jalat ja kuivasi ne hiuksillaan. Koko huone tuli täyteen voiteen tuoksua.
4 Juudas Iskariot, joka oli Jeesuksen opetuslapsi ja josta sitten tuli hänen kavaltajansa, sanoi silloin:
5 "Miksei tuota voidetta myyty kolmestasadasta denaarista? Rahat olisi voitu antaa köyhille."
6 Tätä hän ei kuitenkaan sanonut siksi, että olisi välittänyt köyhistä, vaan siksi, että oli varas. Yhteinen kukkaro oli hänen hallussaan, ja hän piti siihen pantuja rahoja ominaan.
(Joh. 12:3-6 )
Älkää säälikö kirkon kultaan kulutettua rahaa.Mitä sillä on väliä että miljoonat lapset näkevät nälkää, pääasia että kupoli kiiltää.
Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi
Apt 17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä
P.S. Sunnuntaina 25.12 Joulumessu TV1 klo 00.00 Pietarinkirkosta, kannattaa katsoessa miettiä kuinka monta lasta ruokittaisiin sillä kulta määrällä.
- Isä Ylipaino
Kauheeta oli katsella sitä kullan kimallusta kun miettii että siinä lahden toisella, afrikassa, puolella lapsukaiset kuolee nälkää ja janoon.
Mitähän Jeesus olis tästä mieltä? Muistaakseni sanoi jossain että sen minkä olette tehneet näille kaikista pienimmistä olette tehneet minulle. Eli viedä leipä lasten suusta ja rakentaa hieno temppeli. - syntinen ihminen
Eipä tuota ole kirkko vienyt lasten suusta. Jos pohdit asiaa tarkemmin niin kirkon jäsen maksaa kirkollisveronsa jotta edes olisi kirkko ja tämä on hyvä asia. Yksittäiset jäsenet tekevät lahjoituksiansa ja luonnollista on, että kirkkoja parannellaan (tiedätte varmaan raamattua lukeneena miksi näin).
Lahjoituksia voidaan tehdä eri tahojen kautta hätää kärsiville jos niin haluaa ja haluaa elää uskossa, että nämä eri järjestöt niin tekevät joka sentin osalta.
Joten jos oikeasti haluat tehdä hyvää niin mene paikanpäälle ja opeta heitä viljelemään, kasvattamaan eläimiä, tekemään kaivoja jne. Siis todellista hyvää työtä sillä jokainen ymmärtää, että kannettu vesi ei kaivossa pysy, siis eurot kuluvat ja euro lahjoituksien hyöty on vain hyvin hyvin pienen hetken verran.
Mielestäni jonkun euron lahjoittaminen on vain sitä, että sillä kuvitellaan saavan hetken mielirauha kun on tehnyt muka jotain hyvää ja tämä vain siksi, että omat rahkeet eivät riitä todellisen hyvän tekemiseen eikä auttamiseen. Lahjoituksen tekemisen jälkeen takaisin töihin sillä kalliilla autolla ja puku tai jakkipuku päällä kuvitellen olevansa jokin hyvä ihminen ja samalla kohdellaan lähimmäisiä työkavereita, tuttuja, sukulaisia jne. miten sattuu.
Itse en ole hyvä ihminen ja tuskin edes yllän kovin lähelle hyvää ihmistä. Minulla ei ole rahaa eikä intoa lähteä afrikkaan tai muuallekaan maailmalle valitettavasti. Yritän vain selviytyä päivästä toiseen ja lukea raamattua ajoittain. Töissä käyn joten siitä saan ruokarahani ja asumismaksuni, mutta siihen se palkka sitten jääkin.
Silti kaiken maailman lahjoitukset tuntuvat vain niin teeskentelyltä kun oikeasti sitä todellista käytännön apua tarvittaisiin eripuolilla maailmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k924070Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k252856Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2222098Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet552063- 721446
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761300- 901109
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?57945- 68914