Narsisti on tosi huono väittelijä

kameleontteja ovat

Vaikka narsisti itse luulee olevansa hyvä ja hän luulee voittavansa väittelyt mutta se on vain narsistin suuruusharhaa ja luulottelua. Narsistille tulee kai tällainen tunne siitä, että hänen annetaan sanoa ns. viimeinen sana, kun huomataan, että narsistin väittämät ovat epäloogisia ja valheellisia ja tämän huomattuaan tavallinen ihminen ei viitsi enää vaivautua koska todellista keskustelua ei voi narsistin kanssa syntyä. Kun tavallinen ihminen yrittää olla looginen ja pysyä totuudessa, narsisti voi väittää mitä sylki suuhun tuo, jopa tosi lapsellistakin, aina yhtä varmana ja häikäilemättömänä. Narsistille ei ole kunnia-asia pysyä totuudessa vaan hänen ainoa tarkoituksensa on "voittaa" keskustelut kienolla millä hyvänsä.

48

3787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T.P.

      Ja jos narsisti ei pysty puolustautumaan, hän usein kääntää keskustelun johonkin täysin epäolennaiseen tai keskustelukumppanin vikoihin, jotka ovat usein narsistin itsensä keksimiä.

    • lottamari<3

      Ja mitä sitten, kun olet tuon todennut? Auttaako se tieto sinua, lopetatko väittelemisen ja yrität pysyä sovussa myötäilemällä vai mitä tuosta tiedosta on hyötyä? Ja mitä tuo Temppukin taas pelleilee pistämällä jonkun vanhan linkki aloituksensa tähän ja kommentoimatta yhtään sen enempää. Olisi hyvä, jos se joskus avaisi tuon sanaisen arkkuna muutenkin kuin vain heittämällä jonkun epämääräisen "hei olen vielä täällä heittämässä löylyä kiukaalle, haluaako joku löylyä lisää"

      • linkkini oli esimerkki narsistien väittelystä - sitä enempää selittelemättä


      • kameleontteja ovat

        Vastaus on sinulle Lottamari


      • lottamari<3
        kameleontteja ovat kirjoitti:

        Vastaus on sinulle Lottamari

        Tuosta avoimuudesta, oli mahdotonta elää parisuhteessa, jossa toinen salaili, kierteli, kaarteli, valehteli, keplotteli, teki asioita omin päin kertomatta tai kysymättä mielipidettä. Olet todella oikeassa, keskustelu narsistin kanssa oli mahdotonta ja jos sitä yritti se ei johtanut mihinkään oli kuin olisi yrittänyt myrskyssä merelle huutaa tai ei olisi äänioikeutettu kansalainen ollut ollenkaan.

        Puhut tuosta hämmentävästä suhteesta narsistiin, se on totta. Itse mietin näin jälki käteen olevani kuin kielenkääntäjä, joka joutui tulkkaamaan kaiken narsitin sanomiset, tekemiset eleet ja ilmeet niin, että saattoi vastata niihin narsistin haluamalla ja odottamalla tavalla. Ei voinut aina toimia ja sanoa niin kuin olisi halunnut vaan piti suodattaa siitä kaikki vahvempi pois ja tarjota oma mielipide suodatettuna.

        Narsistin jutut ovat hämmentäviä kaikessa epäloogisuudessaan ja niiden tulkitseminen vie mielettömästi energiaa ja syö voimia. Hänen kanssaan pärjää vain olemalla samaa mieltä tai antamalla hänen näyttää ja tuntea olevansa viisaampi, tietäväisempi, osaavampi ja nokkelampi. Jos näytit, että osaat tai tiedät enemmän jostain asiasta, niin sen sai tuntea kostamisena.


    • joulu tulee

      Ei ihmisen tarvitse olla narsisti pitäessään kiinni siitä minkä kokee todeksi.
      Me näemme asiat niin eritavalla. Se joka suututtaa sinua ei minun mielestä ole mitään ja päinvastoin joten ketään ei pitäsisi tuomita narsistiksi senvuoksi että ei voi olla tämän ihmisen kanssa samaa mieltä asioista.
      KEhottaisin kaikkia jotka painivat tällaisten asioiden kanssa keskustelemaan, puhumaan avoimesti asioista niin uskon että monelta ihmiseltä poistuisi narsisti leima otsasta.
      Jos ihan rehellisiä ollaan niin onko maailmassa yhtään täydellistä ihmistä jossa ei ole mitään vikaa. Luulenpa että EI ole.
      Joten annetaan kaikkien kukkien kukkia puhtaassa ennakkoluulottomassa ilmapiirissä.

      • xcch

        "Joten annetaan kaikkien kukkien kukkia puhtaassa ennakkoluulottomassa ilmapiirissä."

        Narsissi on kaunis kukka, mutta muuten näyttää että et ymärrä mistä täällä puhutaan..

        Narsistin kohdalla epätäydellisyys saavuttaa sellaiset piirteet että siitä on tuntuvaa haittaa ympäristölle, lueppa tuolta.

        http://www.sampo2002.oulu.fi/psykopatit/kehityspsykologia.htm


    • Kuulostaa siltä, että joku on kokenut narsistisen loukkauksen hävittyään väittelyn. No...Sitä sattuu. :)

    • lämmintä mieltä

      Pikemminkin narisistiksi haukuttu. Kukapa sitä eniten nimittelee toisia narsistiksi kuin narsisti itse.

      • huomauttaa2345

        Eimuuten hauku. Oikea narsisti tietää olevansa narsisti ja on jopa ylpeä siitä.


    • xcch

      "Narsistille ei ole kunnia-asia pysyä totuudessa vaan hänen ainoa tarkoituksensa on "voittaa" keskustelut keinolla millä hyvänsä."

      Totta, eikä narsisti siedä sitäkään että toinen ei pidä jostakin filmistä josta narsisti pitää. Jos kertoo miksi ei pidä niin narsisti haukkuu ne filmit jota toinen katsoo.
      Minkäänlainen rakentava keskustelu ei ole mahdollista jos ei pidä samoista asioista kuin narsisti. Tämä koskee kaikkia muitakin asioita joista narsisti pitää erityisen paljon mutta toinen ei pidä. Normaali ihmiset ymmärtää että ihmiset ovat erillaisia ja pitävät eri asioista ja hyväksyy sen, mutta narsistille se voi olla henkilökohtainen loukkaus ja ylitsepääsemätön asia jota se ei ymmärrä eikä hyväksy.

      • cherry

        Asuessani narsistimieheni kanssa yhdessä, en koskaan ymmärtänyt miksi hän oli raivoissaan esimerkiksi tv-ohjelmista, joita halusin katsoa, mutta hän ei itse niistä ollut kiinnostunut. Huushollissamme oli kaksi telkkaria eri huoneissa, joten en estänyt häntä katsomasta jotain muuta samaan aikaan. Usein hän oli hyvin aggressiivinen jopa kun katselin jotain mitä hän sanoi halveksivansa, saattoi vihaisena kävellä ympyrää edessäni lattialla ja toistella koko ajan vihaisella äänellä ettei ymmärrä, miksi tuollaista p*skaa pitää katsoa (että keskitytä siinä stten seuraamaan ohjelmaa ja jopa nauti siitä!). En ymmärtänyt sitä silloin enkä ymmärrä vieläkään vaikka en sen kanssa enää olekaan.


      • xcch
        cherry kirjoitti:

        Asuessani narsistimieheni kanssa yhdessä, en koskaan ymmärtänyt miksi hän oli raivoissaan esimerkiksi tv-ohjelmista, joita halusin katsoa, mutta hän ei itse niistä ollut kiinnostunut. Huushollissamme oli kaksi telkkaria eri huoneissa, joten en estänyt häntä katsomasta jotain muuta samaan aikaan. Usein hän oli hyvin aggressiivinen jopa kun katselin jotain mitä hän sanoi halveksivansa, saattoi vihaisena kävellä ympyrää edessäni lattialla ja toistella koko ajan vihaisella äänellä ettei ymmärrä, miksi tuollaista p*skaa pitää katsoa (että keskitytä siinä stten seuraamaan ohjelmaa ja jopa nauti siitä!). En ymmärtänyt sitä silloin enkä ymmärrä vieläkään vaikka en sen kanssa enää olekaan.

        Vielä yksi omituisuus, jos narsistin kanssa sattuu olemaan samaa mieltä asioista ja tuntuu että menee hyvin, niin se ei sitä ole. Narsisti on tosikko ja ymmärttää että toinen on hänen talutusnuorassa ja tekee hänen mukaan asioita, se johtaa puolison hyväksikäytöön ennemmin tai myöhemmin.

        Narsistin kanssa menee parhaiten, omituista kyllä, kun on pieniä erimielisyyksiä kytemässä, pitkä hyvä jakso entelee aina normaali liitossa onnellista tulevaisuutta mutta narsisti liitossa suuria vaikeuksia. Koska narsisti pitää kaikkia jotka ovat samaa mieltä hänen kanssa heikkoina ja hyväksikäytettävinä, tämä koskee erityisesti puolisoa..


      • ei ymmärrä vieläkään
        xcch kirjoitti:

        Vielä yksi omituisuus, jos narsistin kanssa sattuu olemaan samaa mieltä asioista ja tuntuu että menee hyvin, niin se ei sitä ole. Narsisti on tosikko ja ymmärttää että toinen on hänen talutusnuorassa ja tekee hänen mukaan asioita, se johtaa puolison hyväksikäytöön ennemmin tai myöhemmin.

        Narsistin kanssa menee parhaiten, omituista kyllä, kun on pieniä erimielisyyksiä kytemässä, pitkä hyvä jakso entelee aina normaali liitossa onnellista tulevaisuutta mutta narsisti liitossa suuria vaikeuksia. Koska narsisti pitää kaikkia jotka ovat samaa mieltä hänen kanssa heikkoina ja hyväksikäytettävinä, tämä koskee erityisesti puolisoa..

        Muutaman vuoden narsistin kanssa ollessani opin sen, että hän välillä palautti vähän minun luottamustani itseensä, kohteli minua normaalisti, aloin uskoa että ehkäpä hän välittää minusta ja meillä alkaa mennä hyvin, niin tällaista jaksoa seurasi aina "pudotus", oikeastaan sitä rajumpi mitä tyytyväisemmäksi olin itseni hänen kanssaan tuntenut hetken aikaa. Opin pelkäämään näitä onnellisempia jaksoja, koska aloin pelkäämään sitä, mitä sen jälkeen seuraa. Yleensä niitä seurasi joku yht äkkinen aggressiivisuuskohtaus, josta ei tiennyt mistä se johtuu, ne tuntuivat alkavan aina ilman mitään loogista syytä, kuin tyhjästä. Se oli todella hämmentävää kun muuten oli tottunut siihen, että ihmiset yleensä suuttuvat silloin kun siihen on joku tiedostettu syy, on riitaa tms. Usein näitä parempia jaksoja seurasi myös se, että mies ei tullutkaan yöksi kotiin ja jälkeenpäin selvisi, että oli ollut pettämässä, harrastanut seksiä jonkin sivusuhteensa kanssa.


    • Liliani

      Jep. Sanon aina ukolle että katsoo sitä ohjelmaa mitä haluaa; mutta sitten kyllä sanon, että voisinko sittenkin katsoa vähän aikaa kaunareita...että olenkohan minäkin piru vie narsisti??Äitini ainakin on; hän alkaa puhumaan itsestään ja omista ongelmistaan heti kohta, kun pitäisi ottaa toiset huomioon. Onneksi siitä luuserista olen parantunut.

    • win-win.

      Narsistin kanssa väittely on silkkaa ajanhukkaa, siksi n varmaan kuvittelee "voittaneensa" kun vastapuoli tajuaa kuinka hyödytöntä kaikki on. En kyllä muutenkaan ymmärrä mitä järkeä on väittelyssä, siinähän kai yleensä pyritään juuri siihen absoluuttiseen totuuteen. Keskustelu on asia erikseen, siitä voivat molemmat osapuolet jotenkin kokea hyötyvänsä.

    • pitkänenä

      Oon tavannu sellaisen narsistin, joka oli valtavan puhelias. Niin ettei muut juurikaan saanu puheenvuoroa. Puhui puolet puuta heinää, mutta muut ei enää viitsiny kommentoida kaikki tietäviin kommentteihin, kun väsyi kuuntelemaan narskua. Se on sellainen yksipuolinen tuutti.

      • Radio on samanlainen aparaatti, siitä voi tosin halutessaan vääntää volymit nolliin ;)


    • Hannele 7

      Huomattu on.Hyvinkin läheinen ihminen valehtelee suut ja silmät täyteen.Olen ajatellut monesti että aivan kun hän itsekin uskoo omiin juttuihinsa,onko se mahdollista?Hän jäi pettämisestä kiinni ja väittää vielä tänäkin päivänä,että hän ei tavannut sitä ihmistä,vaan oli muka puh.yhteydessä.Aamuyöstä hän aloitteli soittamisen eräälle naiselle ja monta kertaa myös työn aikana,kun miehellä sellainen työ että saa olla omissa oloissaan metsäkonetta ajamassa.Mitä tämmöisen miehen päässä liikkuu?Millä tavalla hän on sairas?Kotona piru,ja kylällä helmi.Miksi tällaisella ihmisellä on AINA SELITYS VALMIINA JOKA ASIAAN???Ärsyttää monesti tämä sen kauhee selittely ja puheripuli.Kauhean utelias myös ja sen täytyy saada tietää kaikki asiat,mitä kukakin on tehnyt ja laittaa minutkin soittelemaan ihmisten asioista,jotta varmaan tietää.Mitä tämä tarkoittaa...ja mitä tällaisen ihmisen päässä liikkuu????

    • korkeimman kautta

      Kokemukseni valheellisesta narsistista on sellainen, että hän vääristellessään kaikki asiat on valehdellut ympäriinsä miten tunnen raivoa häntä kohtaan, kun hän ei ihaillut tai palvonut minua- tai siitä syystä, ettei hän ollut samaa mieltä kanssani asioista.
      Tämä kaikki on suurta paskaa tämän narsistivalehtelijan suusta.
      Ainoa syy vihaan on pitkäkestoinen paskanpuhuminen mitä hän on harjoittanut sekä myöhemmin esiin tulleet seikat yksityiselämäni kyttäämisestä rikoksiin joita hän on kohdistanut minuun, myöskään sitä en hyväksy, että yritti hajottaa ystäväni ja minun välit ja että on tunkenut pitkän terävän nokkansa ihmissuhteisiin, jotka eivät hänelle kuulu.
      Tuo suuri valehtelija ja rikollinen saakoon kaiken pahan takaisin elämässään.

      • kyllä n hoitaa

        se jako menee aina niin

        - pitkäkestoinen paskanpuhuminen ja ininä - narsisti tekee
        - yritys vahingoittaa muiden ihmissuhteita - narsisti tekee
        - yksityiselämän kyttääminen, nettirikollisuus - narsisti tekee
        - syyllisyys edellisistä - narsisti kääntääkin toisiin ihmisiin
        - valehtelu - narsisti hoitaa


      • kuinkas muuten

        ja käynyt tietysti käräjillä astikin valehtelemassa, tuo suuri valehtelija ja rikollinen

        ei sillä kyllä pitkää terävää nenää ole, mutta ulkonäön kuvailu tai nimikirjainten nettiin kirjoittelu on itsessään manipulointia ja sitä vältettäköön...


      • en usko sanaakaan

        Millä tavalla hän on kytännyt sinun yksityiselämääsi ja tehnyt rikoksia sinua kohtaan? Ettei olisi asia juuri päinvastoin, myös tuon pitkäkestoisen paskapuhumisen osalta. Tietysti teet myös kaikkesi rikkoaksesi hänen välinsä ihmissuhteissa, jotka eivät tippaakaan sinulle kuulu.

        En usko sanaakaan tuosta sepitelmästä, heijastusta omista teoistasi häntä kohtaan kaikki tyynni.


    • kyllä n hoitaa

      "Paras tapa katkoa huhuilta siivet ottaa etuottoa, se oli narsisti. Kaikkihan niin siitä sanoivat. Sanovat tietenkin kun kerroit kaiken negatiivisen heille. Narsistin yksi keino on olla uhri. Näitä on monesti eronneissa paljon."

    • lietsontaa

      Narsisti on luultavammin kylvänyt myrkkyään ympärilleen myös valehtelemalla ihmisille että olisin puhunut heistä pahaa selän takana. Jotenkin tälläinen kutina on selkäpiissä. Voi luoja kuka häntä uskookaan.

    • Minun narsisti-psyk.

      Minun narsisti-psykopaattini ei osaa väitellä ollenkaan. Hän ei osaa riidelläkään. Miksi hän olisi noita taitojaan kehittänyt ja missä ja milloin? Eihän siinä olisi mitään mieltäkään koska hän on aina oikeassa...

      • Lisään vielä, että

        Lisään vielä, että hän omalla tavallaan perääntyy jos minä väitän jotain. Hän ymmärtää kyllä, että en anna periksi, jos olen oikeassa ja jotain mieltä. Lopulta hän perääntyi kotiinsa asti ja takaisin omiin porukoihinsa, joissa sai tod.näk. olla useammin oikeassa.


    • saakeli soikoon

      "kyllä n hoitaa" selvästikin tietää mistä puhun ja kenestä puhun.
      Toivon todella syvämestäni, että joku tekee hänestä rikosilmoituksen, kun sattuu omalle kohdalleen.
      Hän ansaitsisi niin saada kaikista tekemistään rikoksista tuomion. Älkää säälikö häntä, hän on rikollinen ja tehnyt tuota jo vuosia.
      Ikinä en hyväksy sitä, että on tunkeutunut noin törkeästi yksityiselämäni alueelle.

      • vaikka jumalan käsi

        Voi olla, tai sitten vain kuulostaa samalta, koska on yhteneviä piirteitä.

        Hän puhuu ihmisistä paskaa, hän vääristelee mustan valkoiseksi, hän valehtelee mennen, tullen ja palatessa, vaikka ilmeisesti syyttää siitäKIN - kuten jokaisesta omasta viastaan vuorollaan - kuinkas muuten, muita ihmisiä. HÄN kyttää muiden yksityiselämää, hän laittaa mielissään paskaa kiertoon muutellen, maustaen ja "tulkiten" ihan miten vain voisi mustamaalata eniten vieraita ihmisiä, hän hyväksyy nettirikollisuuden tiedonhakumenetelmänä - ainakin yhteen suuntaan. Hän haluaa hajottaa ihmisten välit valheillaan, juoruillaan ja vääristelyillään.

        Hänestähän ei saa puhua, vaikka hän saa toisaalta puhua paskaa ja puhuukin koko ajan. Mutta minkä kukaan voi patologiselle valehtelijalle ja sille, että ihmiset tapaavat puhua niistä hänen jutuistaan, jotka hän aivan itse on halunnut saattaa eetteriin jollakin hetkellä ja jotka sittemmin osoittautuvat täydeksi palturiksi. Ihan hävettää hänen valheidensa puolesta... ei ole kuitenkaan muiden ihmisten syytä, että hän maalaa paskapuheillaan itse itsensä nurkkaan. Sitä ei kukaan muu tee, se on aivan hänen oma valintansa.


    • todella vihainen

      Koska osasit täsmentää nettirikolliseksi ja käytit termiä "ininä", jota olen käyttänyt hänestä kirjoittaessani aiemmin täällä toisaalla, päättelin, että puhumme samasta henkilöstä. Nainen 47v.

      Yhtä asiaa ihmettelen, kun hän on jatkuvasti muita saattamassa julkiseen häpeäpaaluun milloin minkäkin asian vuoksi, niin koska asia toimii toisinpäin ja hän itse joutuu julkiseen häpeäpaaluun tekemisiensä rikosten vuoksi. Ja niitähän löytyy. Minä pidän rikolliseen toimintaan taipuvaista ihmistä paljon pahempana tapauksena kuin niitä jotka yksityiselämässään tekevät virheitä tai muuta - koska jokainen tekee. Jokainen ei kuitenkaan tee sen tyyppisiä rikoksia mitä hän tekee, ei edes iso murto-osa.

      Jos palaat täsmentämään "vaikka jumalan käsi" sitä puhummeko samasta henkilöstä. Joka tapauksessa, kuka tietää kenestä puhun, niin harkitkaa tarkkaan sitä rikosilmoituksen tekemistä, jos ja kun tekonsa osuvat kohdallanne. Ei tuollainen toiminta oikeasti lopu koskaan, jos nuo asiat eivät etene poliisitutkintaan ja tuomioistuimeen.

      Hänellähän on pikku kätyriapuri myös täällä Suomi24, oikea kiusaamisen, kyttäämisen ja vainoamisen mestari, joka ansaitsisi itse joutua nimensä ja tekojensa puolesta häpeäpaaluun julkisesti niistä yksityisyyteen kohdistuvista rikoksista, joita on kohdistanut minuun. Jos luet tätä J...., niin häpeä ja vajoa maan alle!

      • vaikka jumalan käsi

        Okei, tuo henkilö ei ole 47-vuotias... Jännä, että olet päätynyt käyttämään samaa ilmaisua 'ininä'. Ilmeisesti on olemassa valehtelijanarsistin alatyyppi 'inisevä narsisti' :D joka inisee niitä valheitaan ja hakee uskottavuutta luotettavan oloisella hiirulaismaisuudella ja jopa uhriksi tekeytymällä.

        Rikosilmoitusten tekemiseen suhtaudun myös myönteisesti silloin, kun edellytykset täyttyvät - tekee vain hyvää sekä rikoksen kohteelle että tekijälle.

        Tosiaan, yksityiselämässään tekevät virheitä lähes kaikki, myös nämä n-henkilöt. Heiltä vain puuttuu empatia muita kohtaan asioissa, joissa he itse tekevät aivan yhtä suuria virheitä kuin muutkin. He haluavatkin muiden yksityiselämän kliiniseen päivänvaloon ja tuttujen ja vieraiden tarkasteltavaksi ja paneteltavaksi ja mustamaalattavaksi ja sormella osoiteltavaksi, kun taas oman yksityiselämänsä he haluavat pitää - niin, yksityiselämänä. Maailmankuva ja asenne on juuri niin raukkamainen kuin tunnevammaisella kaiketi kuuluu ollakin. :)


      • pakkaa kapsäkkisi.
        vaikka jumalan käsi kirjoitti:

        Okei, tuo henkilö ei ole 47-vuotias... Jännä, että olet päätynyt käyttämään samaa ilmaisua 'ininä'. Ilmeisesti on olemassa valehtelijanarsistin alatyyppi 'inisevä narsisti' :D joka inisee niitä valheitaan ja hakee uskottavuutta luotettavan oloisella hiirulaismaisuudella ja jopa uhriksi tekeytymällä.

        Rikosilmoitusten tekemiseen suhtaudun myös myönteisesti silloin, kun edellytykset täyttyvät - tekee vain hyvää sekä rikoksen kohteelle että tekijälle.

        Tosiaan, yksityiselämässään tekevät virheitä lähes kaikki, myös nämä n-henkilöt. Heiltä vain puuttuu empatia muita kohtaan asioissa, joissa he itse tekevät aivan yhtä suuria virheitä kuin muutkin. He haluavatkin muiden yksityiselämän kliiniseen päivänvaloon ja tuttujen ja vieraiden tarkasteltavaksi ja paneteltavaksi ja mustamaalattavaksi ja sormella osoiteltavaksi, kun taas oman yksityiselämänsä he haluavat pitää - niin, yksityiselämänä. Maailmankuva ja asenne on juuri niin raukkamainen kuin tunnevammaisella kaiketi kuuluu ollakin. :)

        Ininä on myös sitä, että narsisti on puuttumassa aina ja kaikkialla joka asiaan. Valitusta, sitä riittää, asiasta kuin asiasta - vaikka tuonkin kääntää toisen syyksi ja harjoittamaksi asiaksi.

        Uhriksi hän heittäytyikin, kertoi julkisuudessa, selkäni takana, miten hänestä tehtiin syntipukki ja kuinka MINÄ olin se hänen kiusaajansa. Aivan uskomatonta kerta kaikkiaan.

        Rikosilmoituksen tekemisestä olen aivan samaa mieltä, jonkun täytyisi hänen temppunsa tuoda poliisin tietoon. Nyt jälkikäteen olen saanut vihiä narsistin lapsuudesta, jonka pohjalta ymmärrän, miksi hänestä on tullut sellainen kuin on. Täysin tasapainoton, lapsen tasolle jäänyt henkilö. Hän kiertää tuntemaansa alemmuuden tuntoa ja häpeää asettamalla muita ihmisiä julkisesti häpeäpaaluun, kiusaamalla ja vainoamalla. Se on vain keino kiertää sitä asiaa mitä hänelle itselleen on tapahtunut ja jota hän ei kerta kaikkiaan kestä itsessään. Hän on vuosia puhunut hoidon tarpeestaan, mutta ilmeisestikään ei hakeudu hoitoon, hänellä on aina rooli päällä, joko uhrin tai kiusaajan. Täysin kahtiajakautunut persoona, joka ei kykene käsittelemään sisintään ja sitä avun tarvetta, jonka hän itse tarvitsee, jos kykenisi vain olemaan rehellinen - edes itselleen.

        En siltikään sääli häntä, vaan vihaan, ihan kaikkien niiden temppujensa jälkeen, joita on tehnyt. Häipyisi pois pyörimästä kotini läheisyydestä. Pakkaisi laukkunsa ja muuttaisi muualle. En pidä tuollaisista toisten elämän kyttääjistä.


      • vaikka jumalan käsi
        pakkaa kapsäkkisi. kirjoitti:

        Ininä on myös sitä, että narsisti on puuttumassa aina ja kaikkialla joka asiaan. Valitusta, sitä riittää, asiasta kuin asiasta - vaikka tuonkin kääntää toisen syyksi ja harjoittamaksi asiaksi.

        Uhriksi hän heittäytyikin, kertoi julkisuudessa, selkäni takana, miten hänestä tehtiin syntipukki ja kuinka MINÄ olin se hänen kiusaajansa. Aivan uskomatonta kerta kaikkiaan.

        Rikosilmoituksen tekemisestä olen aivan samaa mieltä, jonkun täytyisi hänen temppunsa tuoda poliisin tietoon. Nyt jälkikäteen olen saanut vihiä narsistin lapsuudesta, jonka pohjalta ymmärrän, miksi hänestä on tullut sellainen kuin on. Täysin tasapainoton, lapsen tasolle jäänyt henkilö. Hän kiertää tuntemaansa alemmuuden tuntoa ja häpeää asettamalla muita ihmisiä julkisesti häpeäpaaluun, kiusaamalla ja vainoamalla. Se on vain keino kiertää sitä asiaa mitä hänelle itselleen on tapahtunut ja jota hän ei kerta kaikkiaan kestä itsessään. Hän on vuosia puhunut hoidon tarpeestaan, mutta ilmeisestikään ei hakeudu hoitoon, hänellä on aina rooli päällä, joko uhrin tai kiusaajan. Täysin kahtiajakautunut persoona, joka ei kykene käsittelemään sisintään ja sitä avun tarvetta, jonka hän itse tarvitsee, jos kykenisi vain olemaan rehellinen - edes itselleen.

        En siltikään sääli häntä, vaan vihaan, ihan kaikkien niiden temppujensa jälkeen, joita on tehnyt. Häipyisi pois pyörimästä kotini läheisyydestä. Pakkaisi laukkunsa ja muuttaisi muualle. En pidä tuollaisista toisten elämän kyttääjistä.

        Miten tutulta tuo kaikki kuulostaakaan, ikään kuin olisi tosiaan sama henkilö kyseessä!

        Hyvin kirjoitettu - julkinen häpeäpaalu, pyrkimys siirtää alemmuuden tuntoa tai häpeää muihin, kiusaaminen ja vainoaminen sekä tietysti muiden ihmisten loputon leimaaminen syntipukkeina! Tietysti nettikirjoittelukin on heille vain manipuloinnin jatkamista, lietsomista, valheiden levittelyä ja oh, miten vahingossa tulikin kirjoitettua lietsonnan kohteen nimikirjaimetkin siihen tai kuvattua ulkonäkö tai muuta mahdollisimman monille tunnistettavaa, nyt on aika osallistua lietsontaan ja valehteluun! Lisääkin saa keksiä, vettä myllyyn!

        Siinähän se on, että mitä enemmän tuntee ja tietää ihmisten taustoja, sitä enemmän oma myötätunto nousee kaikesta huolimatta. Halu ja kyky nähdä jo varhain kärsineessä hyvää, tietää tai uskoa, että sitäkin siellä on... ehkä hyväuskoinenkin ihmiskuva, että kyllähän hekin pohjimmiltaan haluaisivat, että... vaikka on jo moneen kertaan perusteellisesti saanut kokea, että narsisti pettää aina.


    • ei ollut sama siis

      Sitten se on vain valitettavaa, että noita tuon kaltaisia narsisteja on enemmänkin tässä maassa. :)

    • lopo0+

      Ei ole huono väittelijä.

    • sdcf333

      Tässä ketjussa useita ruikuttamassa, kun toinen sitä ja tätä eli itse no. kirjoittavat netissä selän takana, mustamaalaavat, liiioittelevat jne., mistä muita syyttävät.

      Omaa toimintaansa on ilmeisen vaikea nähdä? Itse näen, syytän sinua, mistä sinä syytät muita. Syyttämällä.

    • tuskin todellakaan.

      No mikä voi sen raukkamaisempaa olla kuin selän takainen mustamaalaaminen ja paskanpuhuminen? Kun ei uskalla kasvojen edessä puhua, tietäen että päin naamaa tulee ja lujaa, niin raukkamaisesti puhuu paskajuttujaan vain selän takana.
      Kirjoittelee jossain facebookissa vuosikaudet paskaa. Kytäten lähellä asuvan ihmisen kautta elämääsi. Vakoillen netissä kirjoittamiasi asioita, koskien omaa yksityiselämääsi, ja näitä levitellen eteenpäin.
      Yrittäen rikkoa kaikki ihmissuhteet ja välit mitä voi, mitä huomaa sinulla olevan eri ihmisiin.
      Eikö tuo ole sairasta? Eikö tuollaista kohtaan ole syytä tuntea vihaa?
      Ja kaiken on tehnyt rikkoen lakia. Tuo patologinen valehtelija, kiusaaja ja vääristelijä.
      Tuskin tuota paskaa kukaan turhan päiten vihaa. Ja tämä paska selviää kaikesta valehtelemalla, kääntäen asiat itselleen parhaiten päin. Ja sinisilmäiset urpot uskovat. Hah hah.

    • vaastaus7399339

      Listataanpa niiden netissä kyttääjien nimet jonnekin, niin loppuu kyttäys siihen paikkaan.

    • kaikille tietoon

      Yllättäen taas, ei voi ylläolevan viestiä plussata. Hmmm, mistäköhän johtuu? Vetiköhän joku ylläpidon kyttääjä herneet sieraimeen?

      Iso PEUKALO ylöspäin sinulle, eiköhän todellakin ryhdytä listaamaan nämä naapurikyttääjät ja nettikyttääjät jonnekin. Saavat sitten käydä lukemassa oman nimensä sieltä listalta. Samaa kohtelua heille mitä jakavat muille.

    • mielipidddd3

      Yksi mielenkiintoinen piirre kaikissa näissä keskusteluissa on, että 1. Miehet ovat aina narsisteja, 2. Narsistin tunnistaminen on niin helpoa, vaikka useimmat kuvaukset sopivat kaksisuuntaiseen personallisuushäiriöön tai epävakaaseen persoonaan. 3. Koskaan kukaan nainen ei näytä olevan narsisti, vaikka narsistinaisiakin on paljon.

      Narsismin asteita on monia ja usein narsisteista on mukava tulla tänne valittamaan miten kurja heidän osansa on ja miten kukaan einymmärrä heitä. Meissä kaikissa on vähän narsismia tavalla tai toisella mutta pointti on, että aina narsistilta tuntuva ihminen ei ole narsisti, vaan ainoastaan muulla tavalla sekopää.
      Se että narsisti olisi huono väittelemään riipuu narsistista ja hänen älykkyydestään. Eli uskoisin väitteen olevan puuta heinää. Eivät kaikki muutkaan ihmiset ole riippumatta heidän normallisuudestaan hyviä väittelemään. Narsismi ei tee ihmisen väittelykyvystä huonoa tai hyvää vaan älykkyys.

      • Kiitos kuuluu ain

        "mutta pointti on, että aina narsistilta tuntuva ihminen ei ole narsisti, vaan ainoastaan muulla tavalla sekopää."

        Kiitos kuuluu ainoastaan sinulle, oi korkea...

        Pointti on myös, että jos narsismin oireita on runsaasti, niin uhrin olo voi käydä niin tukalaksi, ettei kannata jäädä arpomaan, että mikä sieltä oikeasti putkahtaa, varsinkin kun narsistit ja psykopaatit tunnetusti hakevat diagnoosinsa vapausrangaistusreisuiltaan, jos sellaiselle lähtevät.

        "Se että narsisti olisi huono väittelemään riipuu narsistista ja hänen älykkyydestään. "

        Ei todellakaan riipu. Ensinnäkin, koska hän on aina oikeassa, niin hänen ei tarvitse väitellä. Toiseksikin, oikean narsistin käyneet ovat nähneet tietynlaisen ilmeettömyyden, jonka taakse kätkeytyy välinpitämättömyys muiden mielipiteistä...


      • juupajuu5654
        Kiitos kuuluu ain kirjoitti:

        "mutta pointti on, että aina narsistilta tuntuva ihminen ei ole narsisti, vaan ainoastaan muulla tavalla sekopää."

        Kiitos kuuluu ainoastaan sinulle, oi korkea...

        Pointti on myös, että jos narsismin oireita on runsaasti, niin uhrin olo voi käydä niin tukalaksi, ettei kannata jäädä arpomaan, että mikä sieltä oikeasti putkahtaa, varsinkin kun narsistit ja psykopaatit tunnetusti hakevat diagnoosinsa vapausrangaistusreisuiltaan, jos sellaiselle lähtevät.

        "Se että narsisti olisi huono väittelemään riipuu narsistista ja hänen älykkyydestään. "

        Ei todellakaan riipu. Ensinnäkin, koska hän on aina oikeassa, niin hänen ei tarvitse väitellä. Toiseksikin, oikean narsistin käyneet ovat nähneet tietynlaisen ilmeettömyyden, jonka taakse kätkeytyy välinpitämättömyys muiden mielipiteistä...

        Kuinka monta diagnoitua narsistia olet oikeasti tuntenut?

        "Ei todellakaan riipu. Ensinnäkin, koska hän on aina oikeassa, niin hänen ei tarvitse väitellä. Toiseksikin, oikean narsistin käyneet ovat nähneet tietynlaisen ilmeettömyyden, jonka taakse kätkeytyy välinpitämättömyys muiden mielipiteistä..."

        Totta mielipiteistä voi olla väliinpitämätön, mutta tämä ei välittömästi merkitse että narsisti ei haluaisi omaksi ilokseen osoittaa olevansa hyvä väittelijä ja olisi hyvä siinä. Se että hän uskoo olevansa aina oikeassa ei sinäsä tee hänestä huonoa väittelijää.
        Ymmärrän pointtisi, mutta valitettavasti se on naivi. Ihminen ei ole konemainen, jonka voi suoraan laittaa muotteihin. Narsisti on tunteeton ja väliinpitämätön, mutta ei siltikään muotteihin laitettava. Jos narsisti jää häviölle väittelyssä, hän tietenkin keksii syyn, millä selittää häviönsä. Mutta voittaminen oikeasti voi olla nautinto. Joten mietipä uudelleen asiaa.


      • Väitteleminen on
        juupajuu5654 kirjoitti:

        Kuinka monta diagnoitua narsistia olet oikeasti tuntenut?

        "Ei todellakaan riipu. Ensinnäkin, koska hän on aina oikeassa, niin hänen ei tarvitse väitellä. Toiseksikin, oikean narsistin käyneet ovat nähneet tietynlaisen ilmeettömyyden, jonka taakse kätkeytyy välinpitämättömyys muiden mielipiteistä..."

        Totta mielipiteistä voi olla väliinpitämätön, mutta tämä ei välittömästi merkitse että narsisti ei haluaisi omaksi ilokseen osoittaa olevansa hyvä väittelijä ja olisi hyvä siinä. Se että hän uskoo olevansa aina oikeassa ei sinäsä tee hänestä huonoa väittelijää.
        Ymmärrän pointtisi, mutta valitettavasti se on naivi. Ihminen ei ole konemainen, jonka voi suoraan laittaa muotteihin. Narsisti on tunteeton ja väliinpitämätön, mutta ei siltikään muotteihin laitettava. Jos narsisti jää häviölle väittelyssä, hän tietenkin keksii syyn, millä selittää häviönsä. Mutta voittaminen oikeasti voi olla nautinto. Joten mietipä uudelleen asiaa.

        "Jos narsisti jää häviölle väittelyssä, hän tietenkin keksii syyn, millä selittää häviönsä. Mutta voittaminen oikeasti voi olla nautinto. Joten mietipä uudelleen asiaa. "

        Väitteleminen on vastavuosoista, ja narsisti on juuri siinä vastavuoroisuudessa huono. Hän olettaa, että häntä seurataan, ja jos ei seurata, niin hän jättää sellaisen seuransa jossain aikataulussa, mikä hänelle on sopivaa.

        Oma narsisti-psykopaattini teki ennemmin heikon myönnytyksen puolihuolimattomasti hänelle yhdentekevistä asioista, joita kaikki muu paitsi hänen määräysvallassaan olevat hänelle ovat.

        Tyydytyksensä hän haki aivan toisin. Seksiaddiktio ja alkoholismi on narsisteille tyypillisiä tapoja hakea tyydytystä. Fallinen hallitseminen ja toisten puolisoiden pyörittäminen on hänen lajinsa.

        Itse olen kova kinaamaan enkä taatusti ole narsisti. Minulle ei ole tärkeää, että minä voitan kinan, vaan ennemminkin se, että totuus tulee esiin vaikka sitten sen toisen suusta tai uuden pohdinnan kautta, jos entinen tieto ei tuota tulosta.

        Asperger sopisi ennemminkin tuohon kinakastiin. Heillä on myös empatian kanssa ongelmia, mutta ei ole sama ilmiö kuin narsismi. Narsistit haluavat rahaa, seksiä ja todellista valtaa, mikäli sen saa vähän kuin lahjaksi.


    • toteamus2345

      Totta. Narsisteila on noita ongelmia. Ja tunnustan että narsistien joukossa on varsin tyhmää väkeä. Ensimmäinen tapaamani narsisti oli idiootti, mutta kuten sanoin yksi ei kesää tee. Älykkyys on ratkaiseva tekijä. Narsissi pystyy näyttelemään vastavuroista halutessaan ja älykkyyden avulla olemaan hyvä. Tämä ei tietenkään tarkoita kaikkien pystyvän siihen.

      Kun sanon väitteen olevan puuta heinää, se tarkoittaa, että on olemassa aina poikkeuksia. Kun väittää kiven kovaan että talvella järvet jäätyvät ja tulee eteen talvi, jolloin eivät jäädy, niin mitä tekee?

      Eli vaikka olen tuntenut narsisteja joihin kyseinen väite sopii, niin en kuitenkaan ala tekemään asiasta yleistystä. En yhden viisaan ihmisen tavattuani väitä kaikkia ihmisiä viisaiksi ja toisinpäin.
      Mutta olen tuonut oman mielipiteeni esiin. Olen väärässä tai oikeassa, sillä ei ole merkitystä. Sen tarkoituksena oli hieman valoittaa näitä keskusteluja, poistaa ahdasmielisyyttä.

    • 23.42

      Tämän ketjun lukeminen vei kaiken uskottavuuden suoli24 tasosta..toinen toistaan pahempia juupas eipäs vihanpurkauksia..
      Onko aiheesta olemassa asiallista keskustelua??

      • SINÄ voit luoda

        SINÄ voit luoda sellaista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe