On Kannattavaa ja edullista, eikun hakemaan

sissus sentään

Joka tuollaista oikeasti miettii, on mielisairas, tai elämänsä menettänyt ihminen, paitsi jos on nuori ja "kuolematon"
Olen maksanut poikani ottaneita lainoja (18 v)" vippikivaa" kännissä mennttaliteetillä jo 3000 € ja toiset 3 tonttua näyttää olevan vielä jonossa, vaikka hänen luottotiedot on jo menneet uutta vippiä vaan näyttää saavan. Olen samoilla linjoilla yleisen mielipitteen kanssa, että, ko. yritykset pitää kieltää, koska varsinkin moni fiksukin nuori ei ole kykenevä hoitamaan raha-asioitaan.

5

141

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naapurin setä

Ehkäpä on kuitenkin niin että olisi ollut fiksua käyttää kondomia silloin aikanaan jos noin tyhmää on pukannut tulemaan. Onko se sitten vippifirmojen vai aikuisen oma vika jos vippiä ottaa? Toinen kysymys on vielä se että pitäisikö alkoholi kieltää jos silloin tulee tehdyksi "tyhmiä".

• lento h.

Kylläpäs naapurin setä=kova kari kirjoittelee todella tyhmästi.

Pikavipit kieltoon välittömästi.Kannatetaan! Pikavippibisnes perustuu röyhkeään riistoon ja saatanalliseen ahneuteen.

On vippifirmoja,jotka toimivat asiallisesti.Niitä on muutamia.Enemmän kuin puolet koittavat kusettaa,ottaa lainvastaisia,ylimääräisiä kuluja,mikäli vain mahdollista.

• 4560604

Itse en maksaisi vaikka olisi poikani.

Hän huomaa tulevaisuudessa, miten tärkeä asia luottotiedot on. Jos maksat aina kaikki hänen menonsa, niin ei hän opi oman rahan käyttöön.

• sadfwer

Miksi et anna pojallesi rahaa niin paljon, ettei hänen tarvitse ottaa vippejä.
      Piikki auki vaan!

• tai no tiiä sitte?

niinpä niin...kyllä luulisi että äiti ja isi auttais ENNEN, kuin makselevat sitten lapsensa ulosottoja. ehkei poika kysynyt. moni nuori haluaa tulla omillaan toimeen ja aattelee, että mitä sitä vanhempia riivaamaan. näissä tapauksissa eteen tulee hyvin usein lainat internetistä...mutta ei pitäis sitten kysyä makselemaan velkojaankaan...
      enpä käy kovin kommentoimaan suurempia, ku en asioista tiiä. täällä monilla on tapana olla selvännäkijöitä, ja kaikkitietäväisiä parhaan pään päsmäreitä.
      todellisuus: ovat itse samassa tilanteessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      46
      3877
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      52
      1849
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1396
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1240
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      198
      1199
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1071
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      90
      1039
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      41
      876
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      54
      849
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      790
    Aihe