Naapuri suoraan helvetistä - eikä tipu häätöä?!

Toolstomove

Olen asunut puolitoista vuotta oikein viihtyisässä kerrostalossa. Nyt yhtäkkiä samaan rappuun on muuttanut nuori poika, jolla ei ole mitään rajaa nuiden touhujensa kanssa.

Kaksi kuukautta on biletetty joka keskiviikko, perjantai ja launtai juhlapäivät ja pyhät. Riehuminen alkaa yleensä jo siinä keskiyön paikkeilla ja kestää poikkeuksetta aamukuuteen. Musiikkia huudatetaan täysillä, samalla kun asunnon OVI ON AUKI, jolloin kaikki ääni pääsee etenemään meille liiankin helposti. Poika ja hänen kaverinsa myös tulevat joskus painimaan käytävään, epäilen heidän oikeasti myös nakkelevan tuoleja sisällä asunnosta. Enkä yhtään liioittele.

Monena yönä pojat ovat käyneet läpi kerroksen asuntoja, ja käynyt hakkaamassa jokaista ovea, myös minun ja poikaystäväni. Myös jatkuva summerinsoittorumba on arkipäivää. Pojat ovat ehtineet jo hajoittaa yhden ulko-ovien laseista ja nakelleet pulloja parkkipaikalla olevien autojen ikkunoista sisään?! Pelottaa kun oma auto siinä aika kivasti myös hollilla.

Olen soitellut poliiseja vähän väliä, mutta bileet jatkuu heti poliisien lähdettyä. Olen laittanut taloyhtiölle lukuisia, lukuisia valituksia niin kirjallisena kuin myös soittanut perään. Olen myös itse käynyt (päiväsaikaan) sanomassa pojalle metelöinnistä ja jättänyt lukuisia lappuja postiluukkuun. Tämä tosiaan alkoi jo 2kk sitten.
Kerran tulin myöhään kotiin illanvietosta ja pojat olivat taas vallanneet käytävän. Kyseinen asukas hyökkäsi heti kimppuun, alkoi lähennellä ja pyysi tulla viettämään iltaa heidän kanssaan. Kieltäynyin ja vetäydyin kotiin. Silloin alkoi entistä isompi oven hakkaus rituaali, jota kesti jaksottain monta tuntia. Soitin 112, jossa sanottiin vain että "no eipä se sisälle pääse?". Pelotti perkeleesti.

Monena iltana pojat ovat tosiaan tapelleet käytävällä ja viimeksi tänä yönä rähinä kävi kovaksi. Kävin myöhemmin kurkkaamassa, niin käytävälle oven eteen oli roiskunut aika paljon verta. Laitoin jälleen uuden valituksen.

Olen aiemminkin pelännyt oman ja muiden turvallisuudesta, enkä ole yksin uskaltanut liikkua kotoa/tulla kotiin kovin myöhään.
Ärsyttää tuo perkeleen taloyhtiö, joka ei tee yhtään mitään. Myös poikaystäväni ja vielä kyseisen pojan kämppis (joka on koulukaverini) ovat tehneet valituksia.

Olen ottanut yhteyttä niin järjestyshäiriöistä vastaavalle, kiinteistöhuollolle, kuin myös ihan yleishallinnollekin. Jompi kumpi lähtee, minä tai poika, mutta mieluumin kuitenkin häiriön aiheuttaja.

Kysymys kuuluukin: mitä voin tehdä, jos edelleenkään en saa vastauksia tai poika ei saa häätöä?

210

11572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuta pois.

      Kuulostaa siltä että tyypilla ei ole kontrollia eikä rajoja. Tod.näk. kasvanut jossain alkoholisti-hakkaaja perheessä eikä ole oppinut mitään tapoja eikä mitään mikä liittyy toisten kunnioittamiseen. Jos poika ei saa häätöä niin ikävä kyllä ihan oman mielenrauhasikin kannalta suosittelen muuttoa muualle,, ellet sitten ole niin vahva persoona että jaksat olla ns. vapaaehtoinen kasvattaja joka omalla esimerkillään aina voidessa näyttäisi pojalle hiukan sitä että miten kuuluisi olla ja elää,, mutta yleensä tuollaiset sekoboltsit eivät opi mitään kuin kantapäänsä kautta.

      • muuttakoon muut

        Pitää sitten muistaa kertoa ostajalle ongelmasta, ettei tule kaupanpurkua. Eli en suosittelisi myymään.


      • sehesa

        Tiedoksesi, olen kasvanut alkoholisti-hakkaaja -perheessa, mutta silti käyttäydyn moitteettomasti ja häiritsemättä. Olen lisäksi täysin raitis.


      • Kyllä sille

        rajat löytyy kun käydään ne näyttämässä. Ei se kyllä sen jälkeen ilkeä kenellekään muutamaan viikkoon näyttäytyä sillä naamalla.


      • Jopas on...
        sehesa kirjoitti:

        Tiedoksesi, olen kasvanut alkoholisti-hakkaaja -perheessa, mutta silti käyttäydyn moitteettomasti ja häiritsemättä. Olen lisäksi täysin raitis.

        Samoin minä olen kasvanut alkoholisti-hakkaaja-perheessä, enkä kyllä aiheuta häiriötä naapurustossa edes silloin, kun käytän alkoholia (mitä teen harvoin!). En hakkaa ketään, enkä haasta riitaa. Perhe ei siis kaikkea selitä. Vika on siinä tyypissä itsessään. Ajatus siitä, ettei sen tarvitse kantaa vastuuta edes omasta käytöksestään, siitäkin lykätään syy vanhemmille, on todella etova.


      • isännöitsijä vaihtoo

        Saamaton isännöitsijä hänen se kuuluu häätää heidät pois ! Meidän talossa ei ollut kuin parit juhlat ja varoitus tuli heti.


      • Hohhoijaaaaaa

        Taitaa poika olla enemmänkin sellaisen perheen kasvatti jossa kaikki on ollut hyvin, liiankin hyvin, rahaa on annettu ja lellitty, eikä ole muistettu asettaa rajoja ja sääntöjä, välillä hyvistäkin perheistä tulee riiviöihmisiä!!Usein on myös niin, että huonoista oloissa kasvaneet ovat nousseet vanhempiensa yläpuolelle, eivätkä halua samaa omille lapsilleen. :)


      • poasjdpjoäsdjopda

        Mielenkiintoinen pointti. Tähän mennessä kaikki näkemäni kuvatulla tavalla päivittäin käyttäytyvät ovat pitäneet lökäpöksyvaatteita. Ikä on siinä 18-25v.

        Meno ei ole muuttunut miksikään, ei sitten poliisin tai ulosottomiehen myötä.


      • Lapinnoita
        Hohhoijaaaaaa kirjoitti:

        Taitaa poika olla enemmänkin sellaisen perheen kasvatti jossa kaikki on ollut hyvin, liiankin hyvin, rahaa on annettu ja lellitty, eikä ole muistettu asettaa rajoja ja sääntöjä, välillä hyvistäkin perheistä tulee riiviöihmisiä!!Usein on myös niin, että huonoista oloissa kasvaneet ovat nousseet vanhempiensa yläpuolelle, eivätkä halua samaa omille lapsilleen. :)

        Minä olen kasvanut myös alko-perheessä, enkä ikinä ole käyttäytynyt noin. Eivätkä käyttäydy jo aikuset lapsenikaan. Rahaa ovat saaneet joskus liikaa ja lellittykkin on määrättyyn rajaan asti, mutta on myös vaadittu.

        Toinen vaihtoehto tuolle lellitys/rahanantamiselle on välinpitämättömyys ja vanhempien oma esimerkki:
        Kaikki mulle "ähkyiskälle" heti, minä haluun vaurastua ilmaiseksi tai ainakin halvalla; muista välittämättä ja ketään kunnioittamatta. Toisia pettämällä ja kusettamalla tämäkin "iskä" on hankkinut minun mittapuussani vähäisen omaisuutensa. Lapset sitten jatkaa samaa mallia, minkä kotona oppineet.
        Olisko tällaisen perheen kasvatti?


      • nimim erkki
        Hohhoijaaaaaa kirjoitti:

        Taitaa poika olla enemmänkin sellaisen perheen kasvatti jossa kaikki on ollut hyvin, liiankin hyvin, rahaa on annettu ja lellitty, eikä ole muistettu asettaa rajoja ja sääntöjä, välillä hyvistäkin perheistä tulee riiviöihmisiä!!Usein on myös niin, että huonoista oloissa kasvaneet ovat nousseet vanhempiensa yläpuolelle, eivätkä halua samaa omille lapsilleen. :)

        pahiten oon päihteiden nähny turmelevan just rikkaiden kakaroit.
        totuttu siihen et kaikki saadaan, kaikki on aina hyvin. myöhemmin kaikki saadaan ja kaikki on aina hyvis. ja naapurit kärsii.

        harmittava et tommosi on. ite oon sekoillu sen voin sanoo, mut häpeen niit juttui iiihan vitusti, en ees kehannu yhen yön jälkee moikkaa naapureit. mut, ihme ettei niit häädetä. luulis et isännöitsijääki kiinnostaa et haluuks jengi asuu siin talos. oha se aika iso lovi lompakos jos yhen takii kaikki lähtee vaik kaikkien vuoks yks vois lähtee :).

        jatkoo teille ja pommitusta isännöitsijälle. sano vaikka sille niin, että käy ite tarkistaa tilannetta joskus ku on semmone hetki. aika kumma on jos ei mitään pysty asian etee tekee. oha se ykski raha sille, mut samoin on myös ne muutamat naapurit joita se yks häiritsee. ja miten kämppis ei saa sitä muka veke, aika outoo. hämärää. ookkohan suutuksissasi turhan aikaseen tän jutun kirjottanu.


      • 1234
        isännöitsijä vaihtoo kirjoitti:

        Saamaton isännöitsijä hänen se kuuluu häätää heidät pois ! Meidän talossa ei ollut kuin parit juhlat ja varoitus tuli heti.

        No voi herrajumala mitä nipotusta. Parit juhlat ja varoitus tuli heti... minun tietääkseni ihmisellä on kyllä oikeus juhlia, asui missä tahansa. Kohteliasta toki ilmoittaa muillekin ihmisille juhlimisaikeista niin ne joita vituttaa oma yksinäinen elämänsä, voivat hyvissä ajoin tehdä tuttavuutta bileiden järjestäjän kanssa ja näin värväytyä mukaan partyihin hankkimaan väriä ankeaan elämään. Eipä tarvitse silloin nipottaa kun muilla on hauskaa.


      • että sillai
        1234 kirjoitti:

        No voi herrajumala mitä nipotusta. Parit juhlat ja varoitus tuli heti... minun tietääkseni ihmisellä on kyllä oikeus juhlia, asui missä tahansa. Kohteliasta toki ilmoittaa muillekin ihmisille juhlimisaikeista niin ne joita vituttaa oma yksinäinen elämänsä, voivat hyvissä ajoin tehdä tuttavuutta bileiden järjestäjän kanssa ja näin värväytyä mukaan partyihin hankkimaan väriä ankeaan elämään. Eipä tarvitse silloin nipottaa kun muilla on hauskaa.

        Asukkailla on myös oikeus kotirauhaan eikä mikään ilmoitus anna kellekkään lupaa juhlia häiriten toisten kotirauhaa minään aikana-varsinkaan hiljasuuden aikaan eli 22.00-07.00


      • Ruuhiveltti
        sehesa kirjoitti:

        Tiedoksesi, olen kasvanut alkoholisti-hakkaaja -perheessa, mutta silti käyttäydyn moitteettomasti ja häiritsemättä. Olen lisäksi täysin raitis.

        Niinpä niin,kruunun kaluistahan moni vaarikin huolen pitää.


      • iisisti nyt
        Jopas on... kirjoitti:

        Samoin minä olen kasvanut alkoholisti-hakkaaja-perheessä, enkä kyllä aiheuta häiriötä naapurustossa edes silloin, kun käytän alkoholia (mitä teen harvoin!). En hakkaa ketään, enkä haasta riitaa. Perhe ei siis kaikkea selitä. Vika on siinä tyypissä itsessään. Ajatus siitä, ettei sen tarvitse kantaa vastuuta edes omasta käytöksestään, siitäkin lykätään syy vanhemmille, on todella etova.

        Mutta jotkut jotka ovat eläneet alkoholisti-hakkaaja-perheessä VOIVAT olla tollasia. Ei toi nyt ihan suo ja "sehesa" :a tarkottanut.


      • ei nyt ihan noin
        1234 kirjoitti:

        No voi herrajumala mitä nipotusta. Parit juhlat ja varoitus tuli heti... minun tietääkseni ihmisellä on kyllä oikeus juhlia, asui missä tahansa. Kohteliasta toki ilmoittaa muillekin ihmisille juhlimisaikeista niin ne joita vituttaa oma yksinäinen elämänsä, voivat hyvissä ajoin tehdä tuttavuutta bileiden järjestäjän kanssa ja näin värväytyä mukaan partyihin hankkimaan väriä ankeaan elämään. Eipä tarvitse silloin nipottaa kun muilla on hauskaa.

        Joo kyllä! Ei ole mitään oikeutta juhlia äänekkäästi enää klo 22 jälkeen. Ei se ole mikään jokamiehen oikeus eikä se ilmoitus sitä meteliä muuta.
        Katsos kun osa on vuorotöissä, viikonlopputöissä, iltavuorossa jne. ja heillä on oikeus nukkua kotonaan, ja elää normaalia elämää.
        Ei kyse siis ole aina tylsyydestä ja yksinäisyydestä eikä nipottamisesta. Jos haluaa järjestää juhlat, ne täytyy järjestää päivemmällä, eli illalla ja siirtyä muualle sitten kymmeneltä. Illan istujaiset voi järjestää ja hauskaa voi olla ilman ördäämistä tai metelöintiäkin. Muusikkonakaan en tarvitse musan kuuntelua täysillä, vaan kuulen kyllä vähemmälläkin ja jos keskustellaan, niin ei tarvitse aina olla musiikkia ollenkaan. Puhumattakaan tv:stä.

        Liiallinen metelöinti on muuten aina kiellettyä, juuri esim. koska on töitä, perhettä, lapsia jne. Jos haluaa elää yksin ja miten huvittaa, pitää muuttaa omakotitaloon ja maalle, niin ettei lähinaapurit kuule. Yhteisöissä asuminen vaatii aina sitä, että osaa ottaa muutkin huomioon, eikä ole vaan itsekeskeinen ja lapsellinen. Juhlat on juhlia, mutta niille on ihan erillisiäkin paikkoja ja niitä saa pitää, mutta ei itsekkäästi ja muista häiriten.

        Kaikki eivät edes halua tehdä tuttavuutta bileitten järjestäjien kanssa tai valvoa yömyöhään mennessään viideksi töihin tai tullessaan töistä. MIksi heidän pitäisi huomioida sinut, mutta sinun ei heitä? Miten ihmeessä sinun juhlasi ylittävät muitten ihmisten elämän ja heillä on velvollisuus tutustua sinuun, nauttia sinun juhlistasi ja miksi heillä on heti "ankea elämä" jos he eivät elä niinkuin sinä? Koska olet maailman napa vai? Koska juuri sinulla on jumalainen oikeus päättää muittenkin elämästä? Koska kaikkien täytyy olla samanlaisia?

        Kotona on ensisijaisesti oikeus asua normaalisti, olla rauhassa, ja nukkua. Siellä pitää olla oikeus levätä. Eikä se ole itsekeskeistä eikä nipottamista, väritöntä eikä muutakaan. Ymmärrät tämän kun kasvat aikuiseksi ja sinulla alkaa olla vastuuta sekä vastuuntuntoa muustakin kuin ihqu-sika-coolista elämästä ja mahti-öky-sika-magee-bileistä. Olen pahoillani, mutta tuommoinen asenne on vaan todella lapsellinen.


      • !!
        ei nyt ihan noin kirjoitti:

        Joo kyllä! Ei ole mitään oikeutta juhlia äänekkäästi enää klo 22 jälkeen. Ei se ole mikään jokamiehen oikeus eikä se ilmoitus sitä meteliä muuta.
        Katsos kun osa on vuorotöissä, viikonlopputöissä, iltavuorossa jne. ja heillä on oikeus nukkua kotonaan, ja elää normaalia elämää.
        Ei kyse siis ole aina tylsyydestä ja yksinäisyydestä eikä nipottamisesta. Jos haluaa järjestää juhlat, ne täytyy järjestää päivemmällä, eli illalla ja siirtyä muualle sitten kymmeneltä. Illan istujaiset voi järjestää ja hauskaa voi olla ilman ördäämistä tai metelöintiäkin. Muusikkonakaan en tarvitse musan kuuntelua täysillä, vaan kuulen kyllä vähemmälläkin ja jos keskustellaan, niin ei tarvitse aina olla musiikkia ollenkaan. Puhumattakaan tv:stä.

        Liiallinen metelöinti on muuten aina kiellettyä, juuri esim. koska on töitä, perhettä, lapsia jne. Jos haluaa elää yksin ja miten huvittaa, pitää muuttaa omakotitaloon ja maalle, niin ettei lähinaapurit kuule. Yhteisöissä asuminen vaatii aina sitä, että osaa ottaa muutkin huomioon, eikä ole vaan itsekeskeinen ja lapsellinen. Juhlat on juhlia, mutta niille on ihan erillisiäkin paikkoja ja niitä saa pitää, mutta ei itsekkäästi ja muista häiriten.

        Kaikki eivät edes halua tehdä tuttavuutta bileitten järjestäjien kanssa tai valvoa yömyöhään mennessään viideksi töihin tai tullessaan töistä. MIksi heidän pitäisi huomioida sinut, mutta sinun ei heitä? Miten ihmeessä sinun juhlasi ylittävät muitten ihmisten elämän ja heillä on velvollisuus tutustua sinuun, nauttia sinun juhlistasi ja miksi heillä on heti "ankea elämä" jos he eivät elä niinkuin sinä? Koska olet maailman napa vai? Koska juuri sinulla on jumalainen oikeus päättää muittenkin elämästä? Koska kaikkien täytyy olla samanlaisia?

        Kotona on ensisijaisesti oikeus asua normaalisti, olla rauhassa, ja nukkua. Siellä pitää olla oikeus levätä. Eikä se ole itsekeskeistä eikä nipottamista, väritöntä eikä muutakaan. Ymmärrät tämän kun kasvat aikuiseksi ja sinulla alkaa olla vastuuta sekä vastuuntuntoa muustakin kuin ihqu-sika-coolista elämästä ja mahti-öky-sika-magee-bileistä. Olen pahoillani, mutta tuommoinen asenne on vaan todella lapsellinen.

        Hahah, no en minä ihan täysin vakavissani kirjoittanut tuota x) Mutta no, 18 vuotta omakotitalossa aikoinaan asuneena ymmärrän täysin ihmisiä joiden on vaikea sopeutua kerrostalojen hissutteluelämään.


      • !!
        !! kirjoitti:

        Hahah, no en minä ihan täysin vakavissani kirjoittanut tuota x) Mutta no, 18 vuotta omakotitalossa aikoinaan asuneena ymmärrän täysin ihmisiä joiden on vaikea sopeutua kerrostalojen hissutteluelämään.

        Niin ja tosiaan EN tässä puolustele mitään asuntojen ovien hakkaamista ja veritappeluja rapussa mutta ihan oikeasti jos on asunut koko elämänsä omakotitalossa ja yhtäkkiä täytyykin elää kerrostaloelämää niin kyllä se vie aikansa tottua siihen meininkiin. Esim. minä kuuntelen aina koneella musaa (EN omista kajareita) ja en ole edes tajunnut että se musa kuuluu tuosta ulko-ovestamme läpi ennen kuin kerran menin käymään ulkona ja jätin musat päälle. Kukaan ei tosin ole itkenyt minulle asiasta ja hyvä niin, koska kyllä sellainen kyttäys kävisi hermoille. EIKÄ nää mun musat varmasti kuulu muihin asuntoihin, että sille en sitten voi mitää jos joku näkee asiakseen tulla tohon oven taakse popittamaan mun musaa ja sitten vinkua siitä kun se kuuluu läpi.

        Pointti oli siis se että kaikki "häiriköinti" kerrostalossa ei varmasti ole tahallista. Toiset ovat vaan niin tottuneita okt-asumiseen että ei yksinkertaisesti ta-ju-a että kerrostalossa onkin niin eri meininki.


      • =)
        !! kirjoitti:

        Niin ja tosiaan EN tässä puolustele mitään asuntojen ovien hakkaamista ja veritappeluja rapussa mutta ihan oikeasti jos on asunut koko elämänsä omakotitalossa ja yhtäkkiä täytyykin elää kerrostaloelämää niin kyllä se vie aikansa tottua siihen meininkiin. Esim. minä kuuntelen aina koneella musaa (EN omista kajareita) ja en ole edes tajunnut että se musa kuuluu tuosta ulko-ovestamme läpi ennen kuin kerran menin käymään ulkona ja jätin musat päälle. Kukaan ei tosin ole itkenyt minulle asiasta ja hyvä niin, koska kyllä sellainen kyttäys kävisi hermoille. EIKÄ nää mun musat varmasti kuulu muihin asuntoihin, että sille en sitten voi mitää jos joku näkee asiakseen tulla tohon oven taakse popittamaan mun musaa ja sitten vinkua siitä kun se kuuluu läpi.

        Pointti oli siis se että kaikki "häiriköinti" kerrostalossa ei varmasti ole tahallista. Toiset ovat vaan niin tottuneita okt-asumiseen että ei yksinkertaisesti ta-ju-a että kerrostalossa onkin niin eri meininki.

        JA vielä jatkaakseni: itselläni ei tulisi mieleenkään ruveta raivoomaan jos yöllä rapussa vaikka kuuluisi jotain askeleiden ääniä tai vaikka vähän puhetta. Tai jostain muusta asunnosta kuuluisi jotain normaalin elämän ääniä. Se ei ole pätkääkään minun asiani että muutkin elävät normaalia elämää ja aiheuttavat jopa iik, ÄÄNIÄ! Että kyllä se on myös kaikkien velvollisuus sietää niitä normielämän ääniä jos siellä kerrostalossa meinaa asustella. Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta kuiskia ja hiipiä omassa himassaan ettei vaan tiukkisnaapuri suutu. Onneksi itselläni on tässä muutama vuosi kerrostaloelämää edessä kunnes ostan itselleni paritalohuoneiston, tai jos hyvin käy niin omakotitalon. ♥ Koska on se vaan niin parasta elämää siellä.


      • Anonyymi
        ei nyt ihan noin kirjoitti:

        Joo kyllä! Ei ole mitään oikeutta juhlia äänekkäästi enää klo 22 jälkeen. Ei se ole mikään jokamiehen oikeus eikä se ilmoitus sitä meteliä muuta.
        Katsos kun osa on vuorotöissä, viikonlopputöissä, iltavuorossa jne. ja heillä on oikeus nukkua kotonaan, ja elää normaalia elämää.
        Ei kyse siis ole aina tylsyydestä ja yksinäisyydestä eikä nipottamisesta. Jos haluaa järjestää juhlat, ne täytyy järjestää päivemmällä, eli illalla ja siirtyä muualle sitten kymmeneltä. Illan istujaiset voi järjestää ja hauskaa voi olla ilman ördäämistä tai metelöintiäkin. Muusikkonakaan en tarvitse musan kuuntelua täysillä, vaan kuulen kyllä vähemmälläkin ja jos keskustellaan, niin ei tarvitse aina olla musiikkia ollenkaan. Puhumattakaan tv:stä.

        Liiallinen metelöinti on muuten aina kiellettyä, juuri esim. koska on töitä, perhettä, lapsia jne. Jos haluaa elää yksin ja miten huvittaa, pitää muuttaa omakotitaloon ja maalle, niin ettei lähinaapurit kuule. Yhteisöissä asuminen vaatii aina sitä, että osaa ottaa muutkin huomioon, eikä ole vaan itsekeskeinen ja lapsellinen. Juhlat on juhlia, mutta niille on ihan erillisiäkin paikkoja ja niitä saa pitää, mutta ei itsekkäästi ja muista häiriten.

        Kaikki eivät edes halua tehdä tuttavuutta bileitten järjestäjien kanssa tai valvoa yömyöhään mennessään viideksi töihin tai tullessaan töistä. MIksi heidän pitäisi huomioida sinut, mutta sinun ei heitä? Miten ihmeessä sinun juhlasi ylittävät muitten ihmisten elämän ja heillä on velvollisuus tutustua sinuun, nauttia sinun juhlistasi ja miksi heillä on heti "ankea elämä" jos he eivät elä niinkuin sinä? Koska olet maailman napa vai? Koska juuri sinulla on jumalainen oikeus päättää muittenkin elämästä? Koska kaikkien täytyy olla samanlaisia?

        Kotona on ensisijaisesti oikeus asua normaalisti, olla rauhassa, ja nukkua. Siellä pitää olla oikeus levätä. Eikä se ole itsekeskeistä eikä nipottamista, väritöntä eikä muutakaan. Ymmärrät tämän kun kasvat aikuiseksi ja sinulla alkaa olla vastuuta sekä vastuuntuntoa muustakin kuin ihqu-sika-coolista elämästä ja mahti-öky-sika-magee-bileistä. Olen pahoillani, mutta tuommoinen asenne on vaan todella lapsellinen.

        Minun mielestäni perhe tai työ ei muuta mitään. Pidän kaikkia samanarvoisina ja olen aina hiljaa, asuipa naspurissa perhe tsi pultsari, sillä mielestäni se on ihmisen mitta miten kohtelee heikoimpia, eli syrjäytettyjä,

        Suonessa lapsiperhe on aina hyväosainen, joa lämmintä ja katto päällä, suomalainen vastadyntynytkin, taapero, vuoden iköinen, taitaa painaa saman verran kuin afrikkalainen 10 vuotias.


    • uuvuksissa

      Sinä et muuta ääliön takia mihinkään. Yritä olla kärsivällinen, vaikka se on varmaan vaikeaa. Parasta olisi, että saisit kaikki muutkin asukkaat mukaan. Yhteen valitukseen aina kaikki nimet alle. Pari kuukautta on näissä jutuissa lyhyt aika, mutta melko varmasti siellä kohta tapahtuu jotain todella ikävää. Silloin pääsette idiootista. Olen kokenut saman, taloyhtiön isännöitsijän ja hallituksen velvollisuus on hoitaa asia. Painostakaa heitä.

      • Älyhoiiii

        Niin, miksi pitäisi muuttaa häirikön takia. On se kumma, että örvelöt saavat vapaasti örveltää ja sivulliset saa kärsiä. Näinhän se on koulukiusaamisenkin kanssa. Kiusatusta tehdään kiusaaja.
        Ei kai me suomalaiset ihan näin kädettömiä olla!
        Nimim. "Muuta pois.": Minäkin olen kasvanut alkoholistiperheessä. Osaan kyllä ottaa toiset huomioon, mutta osaan myös vaatia oikeaa kohtelua!


      • patriot''

        Hallituksen puheenjohtajan pitää ottaa kantaa heti asiaan ja isännöitsijän pitää lähettää uhkavaatimus/huomautus häädöstä ellei meteli lopu.
        Yleisavaimen haltija voi myös käydä sähköpääkeskuksessa kääntämässä sen asunnon pääsulakkeen irti. Hiljenee ainakin musiikit. Eikä ne siellä pimeässä kauaan metelöi vaan lähtevät muualle.
        Ei se huoltoyhtiö mitää näille voi, korjaa vain paikkoja.


      • Ei häätöä!

        Meidän "Iskä" ei tee mitään. Paperiin saatiin viiden henkilön allekirjoitus ja jokainen tiesi tarkalleen, että ko. asukas on syyllinen jatkuvattn kolinaan ja paukkeeseen. Sain puhelin jossa isännöitsijä syytti väärästä valituksesta. Isännöitsijätoimistoon oli lampsinut valituksen saanut ja sanonut ettei ääniä ole pitänyt.

        Helppoa. Nykyään tarvitsee vain kävellä sanomaan, ettei ole syyllinen.


      • Kotirauha.
        Ei häätöä! kirjoitti:

        Meidän "Iskä" ei tee mitään. Paperiin saatiin viiden henkilön allekirjoitus ja jokainen tiesi tarkalleen, että ko. asukas on syyllinen jatkuvattn kolinaan ja paukkeeseen. Sain puhelin jossa isännöitsijä syytti väärästä valituksesta. Isännöitsijätoimistoon oli lampsinut valituksen saanut ja sanonut ettei ääniä ole pitänyt.

        Helppoa. Nykyään tarvitsee vain kävellä sanomaan, ettei ole syyllinen.

        Jos poliisit on soitettu paikalle niin riittää todisteeksi, mutta täytyy samalla vaaia rangaistusta ja tehdä rikosilmoitus.


    • Toolstomove

      Härskein naapuri mitä on tullut itse kohdattua saati vähän aikaan edes kuullut. Ei noin pitäisi kenenkään käyttäytyä, huomaa miten kasvatus menny pieleen.
      Tähdennän että asutaan siis opiskelija-asunnoissa, että silloin tällöin iltaisin saattaa pientä jumputusta kuulua, mutta se loppuu yleensä kuuliaisesti siinä kymmeneltä. Itsekin tähän samaan syyllistytty. Muutoin on aina tosi rauhallista ja viksuja aikaisuia ihmisiä asuu tässä ja muissa opiskelijataloissa.
      Kyllä yleensä kun on kuullut muiden talojen hirviönaapureista, niin ne on lähtenyt kun sinne on pari kertaa soitettu poliisit. Ne on saanut jotain viikon aikaa muuttaa. Vaan tämä on sitkassa.

      Olenkin pyytänyt kaikkia talossa asuvia tuttuja laittamaan valitusta myös, vaan se "unohtuu" kun melu ei kantaudu niiden kerroksiin.
      Pitäisi varmaan laittaa vielä muillekin tuntemattomille lappua että laittaisivat valituksia.

      • kaikenlaistanähty

        Tee valitus opiskelijasäätiölle, joka välittää asuntoja. Tee valitus isännöitsijälle,-tee valitus myös isännöitisjästä, jos ei ota asiaan mitään kantaa, jos on soitettu useammin poliisille ja otettu yhteyttä asuintalon hallinnoiviin ihmisiin-isännöitsijä, kiinteistöhuolto.
        Tee valitus poliisista, siitä e,ttä he eivät ole noteeranneet soittoasi vaan murjaisevat vähä-älyisiä kommentteja "pysyypähän ulkopuolella. poliisin nettisivuilla on sähköinen kaavake-oppiihan juntit tavoille. ´
        Jokaisella on oikeus kotirauhaan, olkoon kuinka opiskelija-asunto tai vuokra-asunto.


      • Asiaan perehtynyt

        Muuta taloon, jossa asuu enemmän sinun kaltaisiasi. Tai johonkin sellaiseen taloon, jossa ei asu muita. Vaikka omakotitaloon.

        "Härskein naapuri mitä on tullut itse kohdattua saati vähän aikaan edes kuullut. Ei noin pitäisi kenenkään käyttäytyä, huomaa miten kasvatus menny pieleen.
        Tähdennän että asutaan siis opiskelija-asunnoissa, että silloin tällöin iltaisin saattaa pientä jumputusta kuulua, mutta se loppuu yleensä kuuliaisesti siinä kymmeneltä."

        Huuh huh, miettii vähän mihin muuttaa ennenkö muuttaa. Toiset tietenki tykkää valittaa.
        Mutta kuten jo edellä mainittiin, usein kiastusta tehdään kiusaaja.

        Ja ajatelkaa omilla aivoillanne, ei sitä mitä äiti ja isi sanoi.


      • Haloo 112
        kaikenlaistanähty kirjoitti:

        Tee valitus opiskelijasäätiölle, joka välittää asuntoja. Tee valitus isännöitsijälle,-tee valitus myös isännöitisjästä, jos ei ota asiaan mitään kantaa, jos on soitettu useammin poliisille ja otettu yhteyttä asuintalon hallinnoiviin ihmisiin-isännöitsijä, kiinteistöhuolto.
        Tee valitus poliisista, siitä e,ttä he eivät ole noteeranneet soittoasi vaan murjaisevat vähä-älyisiä kommentteja "pysyypähän ulkopuolella. poliisin nettisivuilla on sähköinen kaavake-oppiihan juntit tavoille. ´
        Jokaisella on oikeus kotirauhaan, olkoon kuinka opiskelija-asunto tai vuokra-asunto.

        Poliisista voi valittaa eduskunnanoikeusasiamiehelle jos ei tee mitään, samoiten hätäkeskuksen työntekijästä. Lomake löytyy netistä.


    • RR495

      Niin...noista valituksista sen verran,että ne lähimmät häirikön asukit saavat sitten usein kärsiä niiden seurauksia niin pitkään ,kunnes ääliö saa häädön.
      Mutta ei kai tuossa muutakaan mahdollisuutta ole,kuin valittaa kuten edellä ja yrittää saada koko yhtiö mukaan valitusrumbaan....tai sitten vajota vielä syvemmälle ja pistää sälli kuriin vain hänen ymmärtämällään tavalla.

    • ladetsy

      Taidat asua Hervannassa? Kyllä se meininki siellä on ihan normaalia:) Sellaisia ne teekkarit on..

      • sossuluukku..

        sehän on ihan normielämää, ainakin Jakomäessä.


    • NURMON JYMY

      Mulla oli kans yks sellanen bilehirmu naapurina.
      Mieletön meteli ja ovien paiskonta basson säestyksellä alkoi yleensä perjantai - lauantai välisenä yönä .
      Muutaman kerran huomautin et voitko olla hiljaa edes yöllä mut ei vaikutusta vaan sama meteli jatkui aina aamuun saakka.
      Alkoi kyllästyttää....... ja harmittamaan.
      Eräänä viikonloppuna kun meteli oli parhaimmillaan n klo 4.30 päätin lähteä urheilemaan.
      Sonnustauduin verkareihin ja piikareihin sekä varustauduin pallolla ja pesäpallomailalla.
      Marssin sen öykkärin ovelle ja soitin ovikelloa. Kohta tää sankari avasi oven jolloin laitoin sen mailan sen nenän eteen ja kysyin että lähtiskö juippi mun kans lyöntiharjoituksiin, nimittäin tarvis syöttäjää. Ja kun oot nyt sattumalta hereillä niin voisitko laittaa ne stereot pienemmälle.
      Kohta siihen tuli muutama pitkätukkanen herrasmies paheksumaan aiheuttamaani häiriötä huuto ja mellastus sessioonsa. Samaan hengen vetoon tiedustelin heidän vapaaehtoisuutta pesäpalloharjoituksiin yllättäen he poistuivat takavasemmalle pälyillen pesismailaani jota edelleen esittelin asunnon haltialle.
      Hetkisen kerroin mielipiteitäni kalpeakasvoiselle naapurilleni joka ei ollut urheilumiehiä, vaan hän kertoi olevansa hyvin väsynyt ystäviensä kanssa ja päätti käydä nukkumaan vähinäänin.
      Kummallista kun kerrankin yrittää lähestyä naapuria urheilun merkeissä niin tämäkin metelöitsijä väsyy heti ja käy nukkumaan.
      Tämän vierailuni jälkeen kyseinen naapuri on minut nähdessän tervehtinyt ja meteli on huomattavasti pienempää. Useinkin on ilmoitettu että on bileet ja jos Teille sopii olette tervetullut mukaan.
      PS lähestykää ongelmia oikealla tavalla. Usein siitä löytyy ratkaisu ja pääset mukaan kekkereihin
      Ilmeisesti

      • mirror

        no onneksi viikonloppuna tuohan on täysin ymmärrettävääkin -vaikka ei tietenkään sallittua.

        mutta kun minä kunnollinen opiskelija asunut low-life talossa jossa nuoret eivät käyneet edes koulussa ja pistivät kunnon jytäbileet soimaan ma, ke, to, pe, su,(eli ei päivällä väliä) ja jatkoivat vielä poliisien lähdettyä aamuviideltä,
        ei siinä muu auta kuin sinnikkäästi valituksia joka taholle ja poliiseille soittoa.
        Vielä poliiseilla pitäisi kuulemma olla erikseen jokin data että on varmasti käyneet kämpässä sen sadannen kerran ja se tieto sitten isännöitsijälle.


      • Naurattaa

        Heh,aivan mainio tuo sun lähestymistapasi:))))


    • ihmettelen..

      Siis oletko ainoa joka on asiasta valitellut??. Kuvailemasi perusteella kaikkien naapureítten on pitänyt jo useitakin valituksia ja sitä ei Hallitus voi sivuttaa..

      • älkääkaikkeeuskoko

        Aloittajahan on FEIKKI.


      • nauraa kippurassa
        älkääkaikkeeuskoko kirjoitti:

        Aloittajahan on FEIKKI.

        Aivan niin. Taas sellainen provo että....

        Ja nämä hölmöt uskoo kaiken.


      • aina feikki -.-'
        älkääkaikkeeuskoko kirjoitti:

        Aloittajahan on FEIKKI.

        Oletko kenties katkera kun et itse pääse etusivulle?


      • syyrakki
        aina feikki -.-' kirjoitti:

        Oletko kenties katkera kun et itse pääse etusivulle?

        Ehkäpä hän olikin joku.Hmm,toimittaja rukka jonka opinsaannit ja aamurukoukset olivat käyneet vain liian vähäisiksi.Hmm,mikäpä sen tietää.


    • Toolstomove

      Laitoin viestiä asuntolan päällikölle ja kun ei kuulunut vastausta, niin marssin eilen sitten toimistolle.
      Kävimme pitkän (hyvin yksipuolisen) keskustelun siitä, kuinka joko se jätkä lähtee tai me. Myös sanoin että kuinka huonoa (lisä)mainosta niiden toiminnalle on, kun eivät evääkään väräytä tommoisten takia.
      Nainen sanoi että aikoo tutkia poliisien raportit, kiitin ja häivyin.
      Tänään tulikin sitten viesti että tyypillä loppuu vuokrasopimus tämän kuun viimeisenä päivänä. Pahoitteli vielä että kestää niin kauan, kun asia pitää hoitaa haastemiehen välityksellä :D
      Win win! Ei tule ikävä!

      • 18

        Toolstomovelle: Nyt kun olet saanut järkättyä naapurin mahdollisesti lumihankeen, ja tästä
        sinulle aiheutuva nautinto häviää, kannattaa ottaa kännykkä, ja lähteä kävelemään naapuri-
        kortteleihin. Sitten soitat vaan kytille prepaidista, että siitä ja siitä asunnosta kuuluu laukauksia.
        Kiva katella kun 100 kyttää hyökkää vaikka yöllä jonkun kotiin!!Sitten voit vaikka soittaa uusiksi
        kytille ja kehua heitä kuinka ihanan turvallinen olo on kun Suomalainen poliisi huolehtii meistä.
        Tässäpä sinulle harrastetta vaikka loppuiäksesi.Ihanaa huomata kuinka suomalaiset löytävät
        nautintoja elämäänsä, ei oo aina sitä valittamista, vaan saa myös NAUTINTOA.(sinä ja poliisikaverisi).


    • onni asua maalla

      Siellä kasvaa niitä meidän maanhoitajia siis inssinöörejä.Taitaa olla isännöitsijän sukulainen.Se siitä en kuunteleis päivääkään.

    • kylässä käyny

      Eiks tuo ole ihan normaalia toimintaa useissa kerrostaloissa?

    • Olensuomalainen

      Tyypillisiä SUOMALAISIA asukkaita. Tämä on niin tätä päivää!

    • asioidenselvitys

      Jos ei puhuminen auta nostakaa seinälle tai suomalaista suoraa puhetta eli avarilla korva tinnittämään niin eiköhän se siitä rauhotu. Sormesta vääntäminen tehostaa myös viestin perille menoa. Nyrkillä ei saa lyödä, siitä jää mustelmia ja joutuu itse maksamaan rotalle kipukorvauksia.

    • Nonni, homma toimii siten että kuhan ekana saa talonyhtiön hallituksen tarttumaan toimiin, niin he laittavat ukaasin asunnonomistajalle että vuokralaisen vuokrasuhde on purettava. Voi tietenkin oikaista ja kääntyä suoraan asunnon omistajan puoleen. Asunnon omistaja sitten hakee käräjäoikeudelta vuokrasopimuksen purun vahvistusta... non 6kk - 1v ... jonka jälkeen vouti käy sitten tyhjentämässä asunnon.

      Ite siivonnut nyt alkuvuoden yhtien uudenvuoden bileiden sotkuja, mm. hajotettu jauhesammutin, mutta pahin on ohi ja rauha taas maassa.
      Ja toisessa asunnossa on häätö hakemuksessa mm. virsauksesta käytävällä...

      Vuokraasuntojen omistaminen ei ole helppoa:( . vois sanoa vidut, ihmiset ei osaa yhtään miettiä asiaa toisten kannalta:) Ja vielä vähempi asua.

      -Juha

    • jaksatko vielä

      Olisipa hyvä, jos voisit ilmoittaa häiriökäyttäymisestä myös pojan vanhemmille. Vaikka hän onkin täysi-ikäinen, niin tekisi ihan hyvää vanhemmille tietää, miten menee. Vanhemmat voisivat tulla noutamaan pojan jo vähän aiemmin.

      Vanhempien nimen saaminen voi olla hankalaa, mutta tiedätkö mikä on hänen nimensä ja mistä hän on kotoisin? Ehkä jostain oppilasluettelosta voisi löytyä. Mahtaisiko siellä oppilastoimistossa joku virkailija ilmoittaa vanhemmille?

      Tavallisena veronmaksajana olen sitä mieltä, että tähän käytökseen pitäisi tulla mahdollisimman selvä stoppi. Voisimme sitten elää paremmassa maailmassa.

      • Kotikuri61

        Täysi-ikäisen henkilön tekemiset eivät kuulu hänen vanhemmilleen. Yhteydenotto olisi muutenkin turha, sillä jotain ko, nuorukaisen kasvatuksessa on mennyt pieleen, kun hänestä on tullut moinen mölyapina. Kuri on ollut joko liian tiukkaa tai liian löysää, mutta vanhemmista ei ole tässä tapauksessa apua.


      • hdyoohkjsuoyuo
        Kotikuri61 kirjoitti:

        Täysi-ikäisen henkilön tekemiset eivät kuulu hänen vanhemmilleen. Yhteydenotto olisi muutenkin turha, sillä jotain ko, nuorukaisen kasvatuksessa on mennyt pieleen, kun hänestä on tullut moinen mölyapina. Kuri on ollut joko liian tiukkaa tai liian löysää, mutta vanhemmista ei ole tässä tapauksessa apua.

        Kyllä se koti voi toisinaan olla oikea paikka. Usein tuollaiset paskiaiset ovat riiipuvaisia "viikkorahasta" ja sen saanti voi loppua jos asian oikea laita tulee vanhempien tietoon.


      • bii_tuu_tuu
        hdyoohkjsuoyuo kirjoitti:

        Kyllä se koti voi toisinaan olla oikea paikka. Usein tuollaiset paskiaiset ovat riiipuvaisia "viikkorahasta" ja sen saanti voi loppua jos asian oikea laita tulee vanhempien tietoon.

        Tai sitten vanhemmat toteavat etteihän nyt meidän vilipetteri noin käyttäydy, ilkeät naapurit ne vain tekevät kiusaa esittämällä perättömiä väitteitä...

        Jos kakaralle on opetettu yhtään mitään hyvistä tavoista, yleisestä käyttäytymisestä ja muiden ihmisten huomioonottamisesta, niin kyllä se silloin osaa elää isommasti muita häiritsemättä.

        Mitä sitten, vaikka isukin rahahana sulkeutuisikin? Kyllä sossu maksaa, asumisen ja monta muutakin asiaa. Ei niin paljon ja kaikenlaista, mitä usein luullaan mutta perusjutut elämiseen saa sieltä kyllä ja lisätuloja tuollaiset oman tavan mukaan elävät hankkivat sitten enemmän tai vähemmän kyseenalaisilla tavoilla.


    • älä anna periksi

      isännöitsijän VELVOLLISUUS on puuttua asiaan ensinnä.Sitten taloyhtiön hallitus
      jolle4 voi tehdä valituksen asiasta.poliisin tilaaminen paikalle joka kerta niin se
      nopeuttaa kaverin lähtöä asunnosta.lain mukaan kolme varoitusta riittää ja poliisien käynti on todisteena.myös naapurit voivat yhdessä todistaa.ei ole mikään pakko kärsiä tälläistä vähä järkistä talossa.taloyhtiön järjestyssääntöjen noudattaminen kuuluu jokaiselle asuakkaalle.NYT VAIN VALITUS HALLITUKSELLE JA ISÄNNÖITSIJÄLLE niin se lähtee siitä.jos on joku asunto säätiön asunto niin koskee sielläkin samat säännöt.isännöitsijä on niissäkin.mutta jos on yksityineen
      taloyhtiö niin kaverin pois lähtö on erittäin helppoa.

    • Hei ymmärrän todella hyvin tilanteesi eikä se todellakaan kuulosta
      hyvältä!!! Oletko kerännyt muilta talon asukkailta nimiä listalle
      siis sellaisen paperi jonka pyydät taloyhtiöltä ja johon keräät
      samassa rapussa olevilta ihmisitä nimiä joit on myöskin häirinnyt
      kyseinen meteli olen varma että niitä nimiä saat paperiisi kaikki
      eivät vain nykyaikana uskalla puuttua asiaan kunnes huomaavat
      että teitä on enemmänkin sellaisia joita ky.asia häiritsee!!!

    • Kaneli

      Voisitte lukee Toolstomoven viimeisimmän kirjoituksen. Hyvä että oot saanu asian eteenpäin ja sekin et ne lähtee näin nopeesti. Eivät ihan vähällä saa uutta Hesoten kämppää, kun ne laittaa merkinnän sinne. Toivottavasti eivät saa vuokra-asuntookaan. Tosin se et yksityiseltä saa, mutta jos sama meininki jatkuu niin kohta ei voi asuu kun veneen alla tai Hietsun "märällä" puolella. Tosin en tiedä otetaanko sinne, jos ei oo asuntoo.

    • mk

      Teet hallitukselle kirjallisen huomautuksen ja kehotat taloyhtiötä ottamaan aunnon haltuun kun ei muuten häiriö kopu ja asunnon omistajalle kirje jossa sanottan että häiriöinti pitää loppua tai taloyhtiö ottaa asunnon haltuunsa ja laittaa vuokralle kulujen peittämisesksi. Kyllä pitäisi loppua. Seuraavan kerran kun metelöi niin talon sähköpääkeskuksesta asunnon sulake pois niin menee sähköt kämpästä niin rauhoittuu aika nopeasti. Rapun muiden asuntojen miehet porukalla antamaan kunnon muilutus pojalle niin oppii ja seten ettei kukaan muu näe ja etukäteen sovittava ettei miehet olleet sillä niin toimii. Yksi tapa on että kun se metelöijä nukkuu niin silloiin muitten pitäsii häntä häiritä ja viikonloppuisin klo 7.00 meteliä että varmaan krapuöoissaan herää riittävän aikaisin tai sitten siihen aikaa valittamaan edellisillan metelöinnistä.

    • ..............

      Ensin pitää kertoa ihan rauhallisesti häiriöstä, sillä jos ei ole ennen asunut kerrostalossa ei tiedä, miten selvää äänet kuuluu, ei väkivaltaa, sillä ei pitkälle pötkitä.

    • Kotirauhan häirintää

      Keväällä on yhtiökokous. Mene sinne ehdottomasti, anna etukäteen esityslistaan tiedoksi, että haluat keskustelun häiriöistä omassa pykälässään. (Jos se ei ole esityslistassa, kokous voi kieltäytyä keskustelemasta asiastasi.)
      Taloyhtiön hallitus pitää vaihtaa, jos se sallii sellaisen häiriön kuin kuvasit. Kuka siivoaa portaikon ja veriroiskeet? Lasku häiriön aiheuttajalle, samoin lasku kaikista korjauksista, joita hänen jälkeensä on tehtävä.

      Poliisi vetoaa aina resurssipulaan! Mihin joudutaan, kun mokomat terroristit saavat jatkaa illasta toiseen? Miksi poliisit eivät vie mennessään niitä riekkujia?

    • Kova kovaa vastaan

      Voi vi.....u, tommosta tartte sietää, ei muuta kuin parvekkeelle jätkä ja kaiteen yli ilmalennolle, mitä korkeammalta sen parempi, jos sattuu jäämään henkiin niin eiköhän opi tavoille!
      Luuletteko te että tommonen pa.....ka muuten uskoo, siihen ei kuule uppoa mitkään puheet tai "hellät" teot, usein miten tommosista ei tule kunnon veronmaksajaa kirveelläkään joten parempi hävittää heti, tulee yhteiskunnalle paljon halvemmaksi!

      • teitsi1

        ilman meitä ilkeitä työkyvyttömiä te suuret ja loistavat veronmaksajat ette sais aihetta kasvattaa kikkeliänne.


    • GoForIt

      Jos juipin vuoksi on kolme kertaa tai enemmän käynyt poliisi, se on peruste häädölle. Miks töitään hoitamaton isännöitsijä teillä on?! Taloyhtiön hallituksen väelle on turha puhua, harvoin tekevät mitään. Isännöitsijälle voit ilmoittaa, että alkaa hoitaa vihdoin niitä töitä, josta palkankin nostaa!

      Tepsi nimittäin omassa tapauksessani ; asun rivariosakeyhtiössä, jossa on omistusasuntoja. Naapuri heittäytyi eron jälkeen "villiksi" eli biletystä ja tappelunnujakoita kavereiden kanssa klo 23-06 välillä, jolloin yhtiön järj.sääntöjen mukaan on hiljaisuus. Minä ja toinen seinänaapuri soitettiin poliisit yht 5 kertaa parin kuukauden aikana ja itse kävin oven takanakin "reklamoimassa" asiaa, mutta menepä aineissa pyöriville päätä aukomaan... Joka tapauksessa isännöitsijälle sit ilmoitin, että ottaa yhteyttä poliisiin asian selvittämiseksi ja niinpä saatiin naapurin niskaan ukaasi, että kämppä otetaan haltuun 3 vuodeksi, jollei meno muutu. Isännöitsijä sanoi, että jos olisi ollut vuokralainen, kämpän omistaja olisi velvoitettu pistämään vuokralainen pihalle saman ukaasin nojalla.

      Jatka sinnikkäästi poliisin ja taloyhtiön isännöitsijän pommittamista - sulla on laki puolellasi!

    • !!!

      Eikä tollaista palstanpilaajaa tartte kenenkään sietää................................Poliisille vaan ilmoitus että viävät sut Pakkohoitoon!!!

      KUN LATVA LAHOAA JA KÄYTÖS PORSAAN NIIN OJASSA OLLAAN

      HUONOON KÄYTÖKSEEN PITÄÄ PUUTTUA !!!

    • claire

      Itse pääsin juuri naapurihelvetistä pois sitkeydellä ja periksiantamattomuudella.Pistin isännöitsijälle kovan kovaa vastaan. Toivotan voimia tuollaisten ääliöiden parissa asumiseen!Valitettavasti tuollaisia riittää.

    • Sinun kannattaa olla yhdeydessä talon muihin asukkaisiin jotka kärsivät samasta asiasta. Otatte yhdessä taloyhtiön isännöitsijään ydteyden ja kerrotte mitä se eläminen sillä pojalla on. Kun hän saa varoituksia tarpeeksi voi taloyhtiö häätää asukkaan. Tällainen käsitys mulla on. Jos asunnon jossa poika elää on hänelle vuokrattu olkaa yhdeydessä asunnon omistajaan. Sitkeyttä se vaatii mutta kyllä se onnistuu.

    • HELVETTI HETI VAAN

      POLIISIIN SOITTO

    • Nyt hyvä asua.

      Asuimme rivitalo-yhtiössä rauhallisessa ympäristössä. MUTTA sielläpä asui pariskunta joka alkuperäisasukkaita. Eläkkeellä olevat. Ja varsinkin nainen hirviö. Heidän seinänaapurinsakaan ei uskaltanut tulla asunnostaan ulos jos nämä olivat kotona. Pelkäsi haukkuja ja huutoa. Kertoi haluavansa pitää kukkaistutuksia, mutta naispaholainen haukkui ja pauhasi ja oli kieltönyt pitämästä, vaikka itsellään oli vastaavia. Kiersi ihmisten pihoja haukkumassa, ja kieltämässä kukkien pidon. Ja yhtiökokoukset aivan oma lukunsa.Jonkun kerran minäkin esitin oman mielipiteen, heti kuului että, kuika ilkeä ihminen, tuollaista esittää ja haukkuminen jatkui supinana ympärille. Mikään ei käynyt, jopa omat ehdotuksensa muuttui mikäli sai sillä epäsopua. Liittoutui välillä joittenkin naisten kanssa, jotka raukat luulivat että nyt muuttui, mutta kun kokous loppui, haukkuminen alkoi. Kulki kokouspapereitten kanssa kovalla äänellä huutaen että tuomari saa ne ja käräjät edessä. Meidän asunto myynnissä, ja kun kiellettiin tulemasta esittelyyn, oli käynyt itkemässä isoin krokodiilin kyynelein poliisille, ja jouduimme kuulusteluun ahdistelusta. Oli käynyt sen jäjkeen välittäjällä, jolta poliisi kysynyt asiaa, ja piti näin välittäjää vaihtaaa, ja se maksoi rahaa. Asuntoyhtiössä suuri vaihtuvuus asukkaissa, kun 2-vuotta täyteen niin myyntiin, ja vain tämän yhden takia. Kun mikään ei käy, kaikkia haukutaan, seläntakana, ja päin naamaakin. Jos uskalsi vastustaa,uhattiin poliisilla ja tuomarilla (joka kuulemma suvussa). Pois oltiin muuttamassa, autoon oli vedetty pitkä naarmu, mutta milläs todistat, vaikka joku olisi nähnyt ei uskaltanut sanoa.

    • Deadlift

      Siinä taloyhtiössä missä minä asun niin tommoinen peli ei kauan jatkuisi.

    • Ruskea Talkkari

      Turussa ei suvaita tuollaista!

    • Zähkäri

      Ensin tuli mieleen että pitäkää turpakäräjät sille mulkvistille.Saman portaan äijät kasaan ja apinalle turpiin.Mutta eihän tässä yltiö-humanisti-yhteiskunnassa ,jossa kaikkea pitää ymmärtää, siitä tule kuin vaikeuksia.Lakihan on pahantekijän puolella.
      Jos pystyt saamaan avaimen talon mittaus/pääkeskukseen,voit kätevästi kääntää ko.asunnon lähtösulakkeen irti silloin kun meteli on suurimmillaan.Ainakin soittimet hiljenevät.Tässä hommassa olisi hyvä olla ammattilainen mukana ettei käy vahinkoja.
      Näin minä toimisin.

    • mielenterveysliitto

      Pakkohoitopaikat käytetään väärin, niissä pitäisi olla tällaiset bileapinat kun taas foliohattusalaliittoihmiset voitaisiin pitää ihan rauhassa linnoittautuneena omissa poikamiesbokseissaan kun he häiritsevät ihmisiä lähinnä oudoilla internet kirjoituksilla.

    • Jaime

      Nii. Eduskunta tipautti poliisin määrärahoja ja nosti omiaan. Räsäsen kaverin jopoa pitäis etsiä lopuilla rahoilla.

      Tätähän sitä on ihmetelty näin kerrostalossa asuvien kesken, että on se vit*u kun ei saa kyttiä paikalle alle 1h. Soitin yhdelle kaverillle, kun toimittaa poliisin virkaa omalla alueellani ja se kertoi aika karkeasti, että jos esim. 10 000 asukkaan kokoisella alueella on yksi partio ja viis rähinäkämppää, niin ei sieltä tulla ihan hetkessä.

      Emmä ny mitään isovelvivalvoo yhteiskuntaa tässä halua, mutta ei se nyt haittais mua pätkääkään, että niit partioita olis kaks.

    • otan ossa

      Ota selvää,kuka on asunnon omistaja,periaatteessa kolmen varotuksen jälkeen tulee automaattisesti häätö,koskee myös osakkeen omistajaa.oletko puhunut muiden naapureiden kanssa.Muodostakaa yhteisrintama.Tsemppiä,häiriköt kuriin.

    • Varmaan joku hallituksen puheenjohtajan poika ku ei saa häätöö ja liekkö ees varoitusta. Käy pesäpallomailan kans kylässä ni hiljenee.:)

    • ent.

      Jokainen poliikäynti pitää olla kirjattu ja se on hyvä todiste. Kaikki videolle kuuluvat ännet myös todisteena vuokranantajalle.
      Asuntosi on asumiskelvoton niin kauan kun häiriö jatkuu, ja siihen kuuluu vuokranhyvitys jos asutte vuokralla.
      Olen itse saanut 2 kuukauden vuokrahyvitystä, kun asuntoni todettiin lopulta asumiskelvottomaksi naapurista tulleen metelin tähden, en voinut edes kännykkääni puhua kun musiikki pauhasi naapurista. Puhumattakaan töihinmenosta, jouduin evakkoon naapureiden tähden.

      • ..............

        ja rikosilmoitus vireille kotirauhan rikkomisesta...


    • NäinSeMeneee

      Eikö löydy talosta miestä joka laittaa pojanklopit aisoihin?
      Meillä päin ei katella tuommosta.Vähemmästäkin on klopeilla ketsuppi lentäny käkättimestä.

    • Älä usko kaikkeen

      Tämä provo keräsi kiitettävästi osallistujia...kiitos

    • rauhoitus a o

      no soita asiasta sisäministeri anne holmlundille hän säätää uuden lain ja kyseinen riehuja rauhoitetaan,myös katainen säätää riehuville vilistereille sellaiset verot eteivät uskalla kämpästään ulos katsoa,niin ne asiat hoidetaan poliisi hoitaa heille tiedoksi annon heitä pitää rauhoitella ei saa käyttää kovia otteita

      • ---------------

        Ei sille A. Holmlundille enää kannata soittaa... (Ei oo enää sisäministeri)


    • naapuriiiiiiiiii

      Jaa miksei saa häätöä? Koska kaiken sen energian mitä käytit tähän itkemiseen netissä olisit voinut tehsä jotain oikeassa elämässä

      • Surkea isännöitsijä

        Tein kirjallisia ilmoituksia 12 kappaletta jotka lähetin kirjattuna kirjeenä. Sähköposteja 14. Puheluja 6 ja tämän lisäksi valokuvat ja videot sekä kuuden muun naapurin ilmoitukset isännöitsijölle ei riittänyt.

        Jos tuo on reklamaatioden määrä mielestäsi laiskuutta tai saamattomuutta olet pahasti hakoteillä ja lisäksi asennevammainen.

        Mikään ei riittä, mikä riittää!?


      • 31

        Suurin osa näistä valittajista on naisia,"häiriköt" miehiä . On aivan hyvä, että tasa-arvo toteutuu myös tässä:
        Miespuoliset pärjäävät aivan hyvin lumihangessa, ovat armeijassa jopa oppineet ihannoimaan hangessa meuhaamista ja elämöintiä.
        Rauhalliset, siistit NAISET tulevat pian yhdessä asuttamaan lämmitettävät katolliset vähät asuntomme.Enää siinä rauhan paratiisissa
        ei kuulu häiritsevää väkivaltaisen matalaa uroksen karjahtelua,vain vienoa piipitystä ja livertelyä.Kyllä Suomi on maailman paras maa
        asua!!!


    • No mutta

      Koin vastaavaa helv*tillistä häiriköintiä taannoin kolme pitkää piinaavaa vuotta eikä isännöitsijä tehnyt asialle mitään. Ei edes vaivautunut paneutumaan asiaan. Hermot meni naapureilta jotka halusi metelin loppuvan mutta eivät uskaltaneet tehdä kuitenkaan asialle mitään. Itse ilmoitin ongelmista mutta isännöitsijä pitä ilmoituksia aiheettomina kun ilmoituksia ei tullut muilta asukkailta. Ei tietenkään koska pelkäsivät ja kertoivat myös tästä minulle henkilökohtaisesti.

      Poliisi kyllä ihmettelee häirikköperheen elämään vieläkin ja sanoi että tutuksi tullut häirikköasukas on aiheuttanut häiriköintiä kaupungilla, muissa asuinpaikoissa ja myös jossa on asunut tai ollut käymässä ja tulee jatkamaan sitä vielä. Poliisi oli oikeassa siinä suhteessa. Poliisin on joutunut viemään häiriköt usein putkaan mutta sekään ei enää riitä. Poliisi on jo väsynyt samaan pas*aan joka jatkuu vuodesta toiseen.

      Oli todella ikävä ja nolotti jos vieraita tuli kylään ja he huomasivat rappukäyvän seinät, lattia, ovenkahvojen ja hissin olevan veressä sekä se meteli joka raikasi koko talossa. Kaikki vieraat eivät aina edes uskaltaneet tulla ko. kerrostaloon koska pelkäsivät ja näkivät ettei paikka ole aivan normaali. Sana kiiri tuttavien kautta ja ihmettelivät että miksi vielä asumme sellaisessa paikassa jossa on vaarallista asua. Se ei ole meidän lapsen paikka asua eikä kasvaa.

      Musiikkia huudatettiin ja jytke oli nin kova että joutui puhumaan todella kovaa omassa asunnossa että toinen kuulee. Nukkuminen oli todella vaikeaa ja työt kärsivät kun ei saanut nukuttua. Korvatulpatkaan eivät auttaneet. Meteliä oli kolmessa vuorossa ja ihmettelimme välillä että missä välissä häirikkönaapuri nukkuu.

      Yläkerran häirikkönarkkarinaapuri joka oli poliisillekin tuttu itketti puolisoa usein ja jahtasi tätä. Puoliso ja pienet lapset juoksivat raivohullua ja veristä isää karkuun asunnossa ja pihalla. Isä kantoi huumeita ja lössiä kotiin urakalla ja näkivät sitä hullua elämää. Sääli naapureita ja myös häirikköperheen omia lapsia. Erikoisinta tässä on myös se että lastensuojeluvirasto ei välittänyt vaikka asiasta ilmoitettiin monta kertaa että lapset pelkäävät ja itkevät.

      Meno on yhä jatkunut kertoo vanhat naapurini eikä lastensuojelu ole mitenkään asiaan edes puuttunut. Moni asukas ja vieras on tullut siihen tulokseen että lastensuojelu on vain silmänlumetta ja hyväksynyt tuon lasten perhekasvatusmallin koska eikä todellisuudessa välitä vaikka perheessä käytetään huumeita. On aivan käsittämätöntä ja ammattitaidotonta lastensuojelua tuollainen. Lasten äiti on välillä yhtä sekaisin kuin isäkin ja menosa mukana eikä tiedä juosta pakoon ukkoa vaiko olla mukana. Lapset kärsivät koska joutuvat elämään kovaa elämää.

      Paljon on myös puhuttu siitä että viranomaiset pelkää omaa nahkaansa joutuessaan tilanteita selvittämään. Poliisi ei ole kovinkaan halukas menemään tilanteisiin mukaan kun tietää mihin asuntoon joutuu menemään käymään.

      Näitä tapauksia on todella paljon. Aivan hirveetä elämään häirikkönaapuriperheessä ja joka vaikauttaa myös muiden naapureiden elämään pilaten elämänrytmin kokonaan.

      Häirikkönaapurit ulos talosta ja lapset huostaanotettava välittömästi!

    • ..................

      Ne on varmasti pöllinyt yleisavaimen talkkarilta, jolla ne sitten tyhjentää asuntoa, kun olet duunissa tai pois kotona! Ei olisi mikään ihme! Kannattaa sarjoittaa lukot uudestaan!

    • Muuttaja2008

      Tuli tässä mieleeni, että mahtaakohan se olla sellainen talo johon laitetaan vuokralle juuri nämä häiriköt ja häätöä eivät saa. Niitä kun tuntuu olevan sellasiakin kerrostalo alueita aika paljon. Vastaisuuden varalle kannattaa kysyä vähän rauhallisempaa kerrostaloympäristöä.

      • Teerpa teer

        Vähän rauhallisempaa.. Just joo. Vuokranantaja kusetti että kaikki on Ok. Jotain aivan muuta kuin rauhallinen.


    • Katsos

      Isännöitsijää ei kiinnosta sinun huolesi eikä myöskään tee mitään vaikka tekisit mitä. Häiriköijä saa jäädä.

    • ....

      Ei muuta kun vaan tietoa ylös: Kuka, milloin, missä, miten...
      Ja poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitusta kotirauhan rikkomisesta...

      "Joka oikeudettomasti
      rikkoo toisen kotirauhaa metelöimällä, heittämällä esineitä tai muulla vastaavalla tavalla on tuomittava kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi."
      - Rikoslaki 24. luku 1.§ http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001

      Tai kuvailemassasi tilanteessa voitaneen puhua jo törkeästä kotirauhan rikkomisesta, mutta kuitenkin rikosilmoitus poliisille ja sen jälkeen ilmoitus asuntoyhtiölle niin eiköhän ala tapahtua.

    • weteawgfadhlsda

      Ehdottaisin rikosilmoituksen tekemistä jatkuvasta kotirauhanrikkomisesta. Tällainen häirintä on jo rikos.

      Ala heti pitämään päiväkirjaa, johon kirjaa kaikki häiriötapaukset minuutilleen sekä kaikki toimenpiteesi.

      Jos takautuvasti löydät sähköpostejasi Isännöitsijälle, taloyhtiönhallitukselle yms. printtaa ja liitä rikosilmoitukseen liitteeksi.

      On tärkeää, että pystyt näyttämään toimenpiteesi ja että olet yrittänyt useasti ratkaista asiaa.

      Yritä löytää muista naapureista liittolaisia.

      • ..

        Tuo on tehty jo asianmukaisesti eikä toimi koska isännöitsijä kertoo jo muutenkin hukkuvansa ilmoituksiin. Isännöitsijän imoituksen mukaan mitään ei ole tehtävissä. Yritetty kuulemma on mutta eivät kerro mitä ja missä se heidän yrittämisensä näkyy. Tässä kohtaan asukkaat ovat voimattomia.

        Osa asukkaista on jo saanut tarpeekseen, enemmänkin. Isännöitsijää on yritetty vaihtaa mutta ei mitään ei ole tapahtunut yli viiteentoista vuoteen. Itse olen asunut neljä vuotta ja pahemmaksi vain tilanne menee.

        Yksi naapuri mureni vuosia sitten henkisesti ja teki itsemurhan koska ei enää kestänyt vuosi kestävää piinaa ja uhkailua. Itsemurhan tehnyt naapuri muutti aikaisemmasta asunnosta pois koska joutui jo siellä kestämään häiriköintiä muutaman vuoden. Hänen viimeinen asunto johon hän muutti oli samanlainen ellei pahempikin vielä. Naapuri terrorisoi kaikella mahdollisella kaikkia. Todella ilkeää. Hermot ei kohta enää itsellänikään kestä ja töissä pitäisi vielä jatkaa kolmen tunnin unilla tämän hullunmyllyn ympärillä.


      • fcoedoejffedfkk

        anna keppiä ny kyllä loppuu hoilotus pojalla :)


    • --------

      Ei muuta kun rikosilmoitus kotirauhan rikkomisesta tai törkeästä rikkomisesta kehiin...
      Poliisin käynnit hyvä tiedonkeräys tapa ja jos kinkerit jatkuu poliisin poistuttua niin MIKÄÄN EI ESTÄ SOITTAMASTA POLIISEJA UUDELLEEN PAIKALLE:)
      -> Toisella käynnillä poliisi jo saattaa lopettaa juhlat esim. viemällä juhlien isännän yöksi muualle...

      • TEHTY ON !!!

        EI TOIMI.

        ON TEHTY JA MONTA KERTAA.


        TURHA TOIVO JA NIIN SANOO POLIISITKIN ETTEIVÄT MITÄÄN VOI ASIALLE. ILMOITUKSEN VOIVAT OTTAA VASTAAN MUTTA EI JOHDA MIHINKÄÄN,


      • Kylmät kädet

        Plussapuoli on, että loppu se yöllinen tömistely.


    • ei paritaloa

      Olkaa onnellisia teillä paikka minne valittaa ! me asuntaan paritalossa ja meno vähä samallaista , valitukset ihan turhia omistaja ei välitä joten me joudutaan häipyyn , joten en suosittele kellekkään yksityisen paritaloa , jos toisenpuolen naapurit yksiä piruja

    • hallitusmamma

      Olen itse pienen taloyhtiön hallituksessa ja kävin sellaisen kurssin, missä oli näitä häiriötilan hallinnan asioita. Kyllä niihin on keinoja, mutta vaikuttaa, että hidasta touhua kaikkine oikeustoimineen. Kannattaa selvittää keinot ennen kuin toimii.

    • uus maalainen

      Kokemusta on siitä, miten kesti liki vuoden saada asunnon omistaja ulos talosta. Teimme kaikki asukkaat tarkaa kirjaa miten ja milloin häiriötä tuli. Uusi asukas olikin mukava. Epäonneksi taloon muutti uusi häirikkö toisaalle, ja mitta oli täynnä. Seuraavassa kodissa oli rauhallista, mitä nyt vessan lorinat makuuhuoneeseen kuuiluivat, kunnes alakertaan tuli asukas joltain matkoiltaan. Sitten alkoi liikenne, biletys, möykkää ja hän hävisi pariksi viikoksi, välillä sen ovi hakattiin sisään, virkailijoita kävi, kaveri tuli taas kotiin bilettämään ja sama jatkui... Linnakundin lomia, siis.
      Irtisanoimme vuokrasopimuksen ennen aikojamme, ja pankkilainalla ostimme oman talon tontilla missä on tilaa ympärillä.

    • LÄHESKAIKKIon koettu

      Voi olla että taloon halutaan mieleisempiä asukkaita.tätä ei kuitenkaan suomalaiseen tyyliin sanota ääneen vaan tehdään olo mahdottomasti.Jos vielä on ihonväri vaaleahkoniin kukaan ei ole kiinnostunut!!!!

    • saariston mies

      Kuulostaa tutulta. Vaikea sinun on varmaan myydäkään asuntoasi kun on tuollainen häirikkö. Eräällä tutullani on mantereella Espoon Haukilahdessa hieman vastaavanlainen tapaus jota ei tunnu saavan loppua vaikka myös siellä on kirjelmöity taloyhtiön isännöitsijälle ja myöskin hallitukselle. Hallitus ei kuulemma uskalla häätää häirikköa koska pelkää joutuvansa johonkin oikeuteen. Olen itse todennut tuttuni luona olevan juuri tuontapaista meininkiä öisin ja sitä on jatkunut jo likemmä viitisen vuotta. On kuulemma jokin golfinpelaaja ja isänsä joku pankinjohtaja. Tuosta ainakin olen vakuuttunut että en ikinä muuta mihinkään kerrostaloon jos joskus vaikka muuttaisin mantereelle. Varoituksillekin häiriköt ilmeisesti pyyhkii takapuolensa joten niitä eivät säännöt tunnu koskevan.

      • PUNKTUS

        UHKAA HAASTAA HALLITUS OIKEUTEEN ASUNTOYHTIÖLAIN VELVOITTEIDEN LAIMINLYÖNNISTÄ...


    • 22

      TArvitaan kolme virallista valitusta isännöitsijälle. Sitten voidaa häätää. Viralliseen valitukseen tarvitaan kolmen asukkaan allekirjoitukset.

    • talon asukas

      Mulla oli samanlainen naapurin poika noin 20 vuotias naapurina 8 vuotta sitten. Isännöitsijä, vuokran antaja, talonmies eikä poliisi voinut aluksi mitään. Tää poika soitti musaa kanssa monta kertaa viikossa, heitteli kalja pulloja käyttävälle, hakkasi laseja pas..kaksi ja oksenteli hissiin. Koska isännöitsijä ei saanut häädettyä eikä poliisikaan aluksi voinut mitään. Sit soitin poliisit ja sanoin et naapurissa tapellaan ja jotain on puukotettu. Poliisit tuli vauhdilla eikä ollut muuta kuin naapurin stereot kovalla. Sanoin poliiseille et jollei tota naapuria häädetä niin soitan poliisit joka kerta kun alkaa meteli ja väitän et jotain on puukotettu talon käytävällä. Eipä mennyt kun vajaa viikko niin naapuri sai häädön. Sain kuitenkin sakot kun kusetin pollareita mut masoin mielelläni muutaman kympin siitä ilosta et poliisit tajusi et naapuri on häädettävä väkisin vaikka

      • ORDER IN HOUSE

        SYYLLISTYIT SIIS POLIISIVIRANOMAISEN HARHAUTTAMISEEN VAIKKA

        ALUNPERIN SYYNÄ OLI NÖSSÖ ISÄNNÖITSIJÄ


    • samaa mieltä saunan taa vie kaverin kerran ! oppii jos ei niin on todella tyhmä !

    • Hallituksen jäsen --

      En voi uskoa! Kirjoittakaa asukkaiden kanssa yhteinen lomake allekirjoituksilla missä valitatte porukalla. Onko maksut maksettu ym? Vuokra, yhtiövastike? Maksaako sossu?. Menkää yhtiökokoukseen ja ottakaa asia puheeksi. Missä asutte? Kuulostaa kyllä uskomattomalta tapaukselta. Isännöitsijää niskasta kiinni.

      • sopeudutaan joukolla

        Sossun asiakas se kaikkein kamalin tapaus onkin. Jos se on vaikka päihdehuollon, vierotushoidon asiakas, moniongelmainen, niin normaalikansalaisten kanssa siinä sitten integroidaan, sopeutetaan joukkoon, vaan ei niissä asuinalueissa joissa kukkahattutädit asuvat.


    • Häiriköt kurii!!!!!!

      Kyllä taloyhtiön on PAKKO tehä jotain. Mun häirikkönaapuri on saatu kurii. Kaikki alkoi häirikkönaapurin vieraasta, kun se pysäköi autonsa munb parkkipaikalle. Huusin naapurin vieraalle että antaa olla viimenen kerta. Siitä naapuri raivostui ja uhkaili että usuttaa kaverinsa kimppuuni. Se oli käynyt jopa mun postiluukun rikkomassa. Tein rikosilmoituksen ja valituksen taloyhtiöön. Poliisi ja taloyhtiö sai sen kuriin. Poliisi antoi sille suullisen lähestymiskiellon. Taloyhtiö antoi naapurille kirjallisen varoituksen että jos se antaa vieraansa parkkeeraa kerrankin toisten paikoille tai uhkailee naapureita, niin se saa häädön. Siitä lähtien naapuri on jättäny mut rauhaa.

      • vihanhillintä

        olisi voitu hoitaa järkevämminkin jos et olisi ruvennut huutelemaan vieralle
        ystävällinen huomautus että vieraspaikat kuuluvat vieraille, taloyhtiön omat paikat asukkaille


    • pupunen8

      Tämä on todella ärsyttävä tilanne, mutta laki on teidän puolellanne. Ota yhteys isännöitsijään, taloyhtiön hallitukseen sekä poliisiin joka kerta kun häiriötä aiheutuu. Voit pyytää poliisilaitokselta todisteet jokaiselta käynniltä.

      Yhtiökokous voi päättää, että osakkeenomistajan hallinnassa oleva osakehuoneisto on enintään kolmen vuoden ajaksi otettava yhtiön hallintaan, jos katsotaan, että osakehuoneistoa hoidetaan niin huonosti, että yhtiölle tai toiselle aiheutuu haittaa. Lisäksi voidaan todeta, että voidaan toimia samalla tavalla jos huoneistossa vietetään häiritsevää elämää. (AsOYL III osa 8 luku 2 §). Kuten tässä tapauksessa häiritsevä elämä ei ole ollut vähäistä eikä kestoltaan lyhytkestoista vaan erittäin häiritsevää sekä pitkäkestoista.

      Hallituksen on annettava osakkeenomistajalle kirjallinen varoitus ennen kuin päätös osakehuoneiston ottamisesta yhtiön hallintaan voidaan tehdä. Varoituksessa on ilmoitettava sen antamisen peruste sekä mainittava mahdollisuudesta ottaa osakehuoneisto yhtiön hallintaan. (AsOYL III osa 8 luku 3 §).

      Ja eiköhän vuokralaisenkin saa samanlaisella toiminnalla asunnosta ulos.

    • Apina-aivo87

      Onko muuten laillista vaikka vaikkapa nauhoittaa äänitteitä tai videoita noista pojan möykkäämisestä? En tiedä, auttaisiko se asiaa yhtään, jos ottaisit äänitteitä/videoita/valokuvia noista pojan tekemisistä ja rikotuista asioista.

      Ei tossa tilanteessa muuta kannata tehdä kuin muuttaa, jos mikään taho ei kykene häätämään tuota häiriökköä ulos talosta...

      Tulee mieleen eräs luokkalaiseni, joka joutui muuttamaan soluasunnosta pois, koska solukaveri oli häirikkö (jokin ihme laki suojeli tätä häirikköä, joten...). D:

      Aika sairasta, kun tässä yhteiskunnassa kärsijät joutuvat muuttamaan pois tai vaihtamaan koulua kiusaamisen takia.

    • Uus-vanha asukki

      Meidän talossa Tampereen Raholassa se on hallitus, joka terrorisoi. Ei saa käydä vieraita, eikä pihallekaan saa mennä ilman lupaa. Haukkuvat asukkaita nollaksi ja p****ksi, täysin ilman syytä. Toivovat kuolemaa joillekin asukkaille. Meno on täysin sairasta, eikä tätä saada loppumaan ennen kuin poliisivoimin.
      Meidän rapussa ja talossa on todellisia häiriöitä öisin, mutta hallitus vartioi ennemmin pihaa ja kulkijoita kuin öisiä häiriköitä.
      Tervetuloa slummiin! :)

    • wassabii

      ILMOTA POLIISILLE!!! ITTE OLISIN JO ILMOTTANU AJAT SITTEN!

    • Joku raja sentään
    • omistajaohjausta

      Onko kyseessä omistus- tai vuoratalo ? Vuokrataloissa näitä häiriköitä tuppaa olemaan aina. Onneksi Suomessa uskotaan omistusasumiseen.

      Mistä muuten johtuu, että vuoktataloissa on enemmän järjestysongelmia kuin omistus ?

      • Anonyymi

        ei ne "omistusasuja" kermaprseetkään läheskään aina kultapojuja/tytyjä ole. ovat omistavinaan koko tienoon,keksivät omia loosilaissääntöjään,
        kyttäävät haukkana "alempiaan"(ketä tahansa, rauhallisestikin asuvaa Vuokralaista, jopa okt-
        alueella&kannellaan hyvävelikerhomaisesti
        vuokranantajalle).

        hyvä naapuri on sellanen mikä asuu vähintään
        satojen metrien päässä; tosin tämä utopia niin
        harvoin pääsee missään lähiöissä toteutumaan
        kun jonkun mielestä on ollut äärimmäisen hyvä ajatus rakennuttaa ihmiset 2-5m päähän toisistaan..


    • kulkuri11

      Olen toiminut kiinteistöhuoltoalan yrittäjänä noin 20v,ongelma on tuttu mutta ei mahdoton ratkaistavaksi.Isännöitsijän tehtävä on antaa varoitukset ja lopuksi HÄÄTÖ.Ei kenenkään tartte kestää tuollaista terroria.Jos huoneisto on osakehuoneisto,voi taloyhtiö ottaa sen hallintaansa esim.määräajaksi.Jos vuokrakämppä niin Tavaroille tilapäinen varasto koska niitä ei voi lain mukaan taivasalle jättää,ja asukas pellolle.Lukot vaihtoon ja siinä se on.

    • muuan___

      Minunkin kerrostalossani oli samantyylistä hässäkkää viime keväänä. Korvatulpatakaan eivät aina auttaneet nukkumiseen. Soitin kyllästymättä poliisit paikalle, joskus kaksikin kertaa yössä. Tilanne raukeni, kun en antanut periksi, vaan jatkoin poliisien soittelua, soittamista isännöitsijälle sekä otin yhteyttä myös omaan vuokranantajaani. Hän otti asian vakavasti ja oli myös itse suoraan yhteydessä isännöitsijään, kun on vielä osa talon hallitusta tms.

      Jotenka, älä luovuta, vaan vaadi isännöitsijää ottamaan yhteyttä asunnon omistajaan. Laki on puolellasi häiriötapauksissa. Toki tilanteen muuttuminen voi viedä aikansa, mutta siihen tulee muutos, jos oikein vaadit.

      tsemppiä!

    • Muuttaja2008

      Mitä mä oon tässä monelle isännöitsijälle sanonu, et miksi ne ei tee sellasia taloja, että häiriköt yhteen taloon, rauhaa rakastavat omaansa ja bilettäjät omaansa niin kaikki olis tyytyväisiä...niin ja lapsiperheet omaansa.

      • sopeudutaan joukolla

        integrointi ja sopeutuminen siinä on tekosyynä.


      • Muttamutta
        sopeudutaan joukolla kirjoitti:

        integrointi ja sopeutuminen siinä on tekosyynä.

        Toisaalta, eihän häiriköihin tarvitse sopeutua. Jaokaisella on oikeus kotirauhaan.


    • näin vantaalla

      Seinänaapurissani rivitalossa asuu kaupungin siihen asuttama somali, joka soittaa musiikkia ja kiljuu yötä päivää. Noin klo 14.00 somali herää ja välittömästi alkaa kova musiikin soitto jatkuen yömyöhään. Omassa asunnossani lasit ja lautaset tärisee astiakaapissa basson voimasta. Olen valittanut isännöitsijälle 4 kertaa ja isännöitsijä EI TEE MITÄÄN! Isännöitsijää ei saa puhelimella eikä millään muullakaan kiinni. Lopulta marssin isännöitsijän toimistoon keskustelemaan asiasta. Isännöitsijä oli kutsunut somalin käymään toimistolla asian tiimoilta ja somali oli kiistänyt kaiken. Isännöitsijä ilmoitti minulle, että musiikki kuuluu jostain muusta asunnosta. Joo niin varmasti, kun olen ainut seinänaapuri. Pakko muuttaa itse pois, kun pakolaiset ovat kantaväestöä paremmassa asemassa. Minusta isännöitsijä on tehnyt aiheettoman valittajan. Nytkin olen kuulosuojaimet päässä kotona melun takia. Ja somali vain kiistää kaiken.

      • OHJEISTUS

        aina TODISTAJA PAIKALLE, VAIKKA SAMASTA TALOSTA


      • Niin kyllä.
        OHJEISTUS kirjoitti:

        aina TODISTAJA PAIKALLE, VAIKKA SAMASTA TALOSTA

        Poliisit ja rikosilmoitus kotirauhan häiritsemisestä. Isännöitsijänössöistä ei ole mihinkään.


      • Älä mamoile!

        näin Vantaalla, oletko mies vaiko elli, kenties homoseksuelli? Nostat sen somalipaskiaisen seinälle ja sano että jos meteli ei lopu hakkaat sen sairaalakuntoon! Kyllä ne paskiaiset lopettaa kun laitat kovan kovaa vastaan!


    • oikeusvoittaakyllä

      Ite aikoinani kävin kovaa vääntöä isännöitsijän kanssa, joka ei hoitanut hommiaan niin kuin piti. En kerro tarkemmin, mistä oli kysymys.
      Aina kun soitin isännöitsijälle, laitoin JOKA KERTA samasta asiasta sähköpostia, jotta minulla olisi kirjallista dokumenttia asioista. Kun olin aikani laitellut postia isännöitsijälle saamatta vastausta, laitoin samat meilit myös toimitusjohtajalle. Tämän jälkeen alkoi yleensä tapahtua, meni monta kuukautta ennen kuin äijästä päästiin eroon, siihen kylläkin auttoi sekin, että joku muukin oli tehnyt valituksen tyypistä. Lopulta se sai kenkää koko firmasta puhumattakaan isännöitsijän hommista taloyhtiössämme.
      Älä anna periksi oikeassa asiassa.

    • heti asiaksi

      Hallituksen kokous heti ja häätö.Isännöitsijän pitää ottaa asia haltuun ja kutsua kokous.Häirintä pitää loppua Onhan siitä todistettakin tarpeeksi jos on poliisi käynyt.Poliisilta saa isännöitsija kokousta varten todisteet.Vika on nyt isännöitsijässä.Kuka tahansa osakkeen omistaja voi pyytää ylimääräistä yhtiökokousta isännöitsijältä ja vaatia että kokous kutsussa on maininta laillisista toimenpiteistä häirikköä kohtaan.

    • nuoriso=ongelma

      Loisivaan, saastuvaan vapaan kasvatuksen notkuvaan ihmisjätteeseen tehoaa vain ja ainoastaan maksimaalisen väkivaltainen kurinpalautus, koska sellainen on jäänyt kasvuiässä saamatta. Mikään muu ei käytännössä tehoa.

      • 12

        nuoriso=ongelma; oikein! Muakin hakkas alkoholisti-iskä epäsäännöllisen säännöllisesti vielä pahempi
        jatkuva kekseliäs henkinen väkivalta.....mutta sekin oli liian vähän:työelämä jäi neljään vuoteen , sitten
        levisi multa pälli. Nyt oon loisinu 20 vuotta. Eli liian vähän sain lapsena selkään, vaikka ralli alkoi joka
        perjantai ja kesti sunnuntaille. Varsinkin kun olisi silloin alle 10 vuotisenä iskä hakannu enemmän, sanovat
        että mitä nuorempaa lasta hakkaa, sen paremmin menee oppi perille.


    • kyllä hoituu

      Jokaisesta kaupungista löytyy asiansa osaavia kavereita antamaan ensimmäisen ja viimeisen varoituksen pientä korvausta vastaan, eli ei muuta kun kolehti kasaan jollei omista tutuista löydy. ;)

      • ei ne välitä!

        No vetäkää oikeuteen noi taloyhtiöt ja talonmiehet,kun eivät hoida työtänsä ja viis veisaavat asukeiden kotirauhasta.jos toi meno on jo tommosta et musiikkia kuunnellaan aamuun saakka ja käytävillä riehutaan jne..mitä nyt selasin tätä palstaa ni ISOIN ongelma näkyy olevan nää välinpitämättömät taloyhtiön väki ja talonmiehet.mars vaan valitus tekeen näistä kyseisistä tahoista ni eiköhän ne hoida jatkossa työnsä ainakin yrittävät .


    • Näin pelaa

      Äänitä nauhalle häiriö ja syytä kotirauhan rikkomisesta. Jos isännöitsijä ei puutu asiaan niin syyte sinnekinpäin. Hankkikaa todisteet useamman naapurin toimesta.

    • talon johtokunta

      soitat poliist kun häiriö on nämä tiedot menee poliisilta talonyhtiön johtokuntaan kaiikii poliisin käynnit 2 varoitusta kolmannella tulee häätö,poliisilla on vaitolo kuka on ilmoittanut,asiaa ei tarvi kärsiä hiljaisuus alkaa klo10 illalla se koskee kaikkia talonsääntöjä,oli mikä asukas tahansa

      • korjaus

        talolla ei ole johtokunta vaan hallitus ja isännöitsijä


      • talon johtokunta
        korjaus kirjoitti:

        talolla ei ole johtokunta vaan hallitus ja isännöitsijä

        asia kuuluukin isännöitsijälle hän pitää hoitaa asia eteenpäin ihan sama onko asunto omistusasunto vai vuokra,jos ei auta isännöitsijä käännyt talon kiinteistön omistajaan ,,miellä oli jonkin aika sitten samanlainen tapaus ei olleet lapset esteenä häädössä,,talon asukkat keräättte nimi listan se kiinteistön omistajalle johtokunta meinaa samaa hallitus onnnea matkaan


    • aikamoinenn

      ..poikaystävä sulla, jos se tollaista antaa sun sietää. Joku tuli sun oven taakse, ja hakkas sun oveasi monta kymmentä minuuttia?! Se lähenteli sinua? Siis v**** mikä nössö sun poikaystäväsi on...

      • Unchartedf

        Mitä jos niitä oli useampia kuin yksi siellä oven takana? Sä et olisi itse varmaan saanut yhtäkään niistä heitettyä maahan. Teidän nettisankareiden kannattaisi pitää pienempää ääntä, kun ette tilannetta tiedä.


      • helepost hotoo
        Unchartedf kirjoitti:

        Mitä jos niitä oli useampia kuin yksi siellä oven takana? Sä et olisi itse varmaan saanut yhtäkään niistä heitettyä maahan. Teidän nettisankareiden kannattaisi pitää pienempää ääntä, kun ette tilannetta tiedä.

        olis ottanu mulikan kiinni ja pannu posee tai ainakin pihalle.ei tommosella nasulla tee mitään joka akkojen suojiin piiloutuu.olis ottanu kintiusta kiinni ja vieny pihale jäähyle.seuraavan kerra tee niin.loppuu möykkääminen,tai hanki pippuri sumute,ja suhauta postiluukusta kyllä lähtee,tai oven raosta ja soita poliisit paikalle niin helppo nakki.


      • Älä mamoile
        Unchartedf kirjoitti:

        Mitä jos niitä oli useampia kuin yksi siellä oven takana? Sä et olisi itse varmaan saanut yhtäkään niistä heitettyä maahan. Teidän nettisankareiden kannattaisi pitää pienempää ääntä, kun ette tilannetta tiedä.

        Saatanan pelkuriraukka, pesäpallomaila käteen ja vedät häiriköitä päähän! Lähde ostamaan hamekangasta, et ole mies etkä mikään!


    • MidnightMadness

      Tuo metelöitsijöiden ja ilkivallantekijöiden salaa kuvaaminen ja metelin nauhoittaminen voisi olla hyvä juttu kaikilta jotka tästä kärsii. Otat asian myös yhtiökokouksessa esille ja kaikilta talon asukkailta suullista/kirjallista kommenttia asiaan liittyen. Jokin pikainen "hätäkokous" voisi olla hyvä juttu.

      Voisitte myös soittaa jollekin päivystävälle isännöitsijälle, juuri silloin kun se meteli siellä asunnossa taas alkaa. Keksitte vaikka jonkun vessan putken vuodon tekosyyksi, jos äijää ei muuten saada paikalle.

      Jos talonmies uskoo mielummin 18-20 vuotiasta lökäpöksy pelleä, kuin kymmentä talossa jo kauemmin asunutta järkevää aikuista ihmistä, niin siinä kohtaa pitäisi varmaan alkaa keskustelemaan kokouksissa koko isännöitsijän vaihtamisesta. Hyvänä syynä se, ettei hän tee kaikkea kunnolla, mitä hänen työnkuvaansa kuuluisi.

      Kannattaisi myös varmaan ottaa selvää taloyhtiöltä siitä, kuka asunnon on kyseiselle pojanklopille vuokrannut/myynyt. Vuokrafirma, pankki, yksityinen. Sitten vaan katkuista viestiä tyyliin "katsokaa saa'tana kenelle niitä asuntoja oikein vuokraatte ja nyt saatte tehdä asian hyväksi jotain, tai haaste tulee perässä".

      • heh heh

        ei haastetta voi vuokralaisesta asunnon haltijalle haastaa,eihän se omista vaan hallitsee oskkeita vika ole jos vuokralainen reistaa.taloyhtiö voi lunastaa asunnon käyttöoikeuden.ja irti sanoa asunnon oskkeet jotka oikeuttaa asumaan ja häätö tulee.noin helppoa se on.taloyhtiö ostaa asumiseen oikeuttavat oskekirjat.


    • Joukkovoimaa peliin

      Saman portaan asukkaiden yhteisesti allekirjoittama valitus isännöitsijälle on painava paperi. Valitukseen selostus tapahtumista liitteeksi. Samoin poliisien käynneistä raportit. Ja valitus myöskin taloyhtiön hallitukselle, sekä yhtiökokoukselle, ellei muuten asia etene.

      • isännöitsijä talkkar

        asukkaat vaatii että taloyhtiön kokous heti pystyyn,se onnistuu ilman sen suurempia ennakko ilmoitusta jos yhdessä haluatte,voidaan pitää vaikka heti samana päivänä.meillä onnistuu vaikka kesken päivän jos halutaa,


    • j k

      soita talkarile

      • polliisii

        soita poliisille.


    • CARETAKER

      PROSESSI ON SEURAAVA:

      ISÄNNÖITSIJÄ N VELVOLLISUUTENA ON HANKKIA ASUKKALLE HÄÄTÖMÄÄRÄYS
      JOS ISÄNNÖITSIJÄ EI TOIMI. NIIN OTETTAVA YHTEYS TALOYHTIÖN HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJAAN

      KINTEISTÄHUOLTO TAI TALONMIES EIVÄT VOI TOMIA ASIASSA VAAN VASTUU KUULUU YHTIÖN HALLITUKSELLE JA ISÄNNÖITSIJÄLLE

    • ou jee

      tilaa poliisit,paikalle kun mökä on suuri,siitä saa kotirauhan rikkomisesta syytteen,ota naapurit kimppaan niin lähtö tulee.toisella kerralla palokunta paikalle.ja rumpa jatkuu ampulanssi.kohta on kilttejä poikia.

    • Poliisi auttaa

      Soittakaa poliisillle.

    • SUPERNAAPURI

      "Olen soitellut poliiseja vähän väliä, mutta bileet jatkuu heti poliisien lähdettyä. Olen laittanut taloyhtiölle lukuisia, lukuisia valituksia niin kirjallisena kuin myös soittanut perään. Olen myös itse käynyt (päiväsaikaan) sanomassa pojalle metelöinnistä ja jättänyt lukuisia lappuja postiluukkuun. Tämä tosiaan alkoi jo 2kk sitten.
      Kerran tulin myöhään kotiin illanvietosta ja pojat olivat taas vallanneet käytävän. Kyseinen asukas hyökkäsi heti kimppuun, alkoi lähennellä ja pyysi tulla viettämään iltaa heidän kanssaan. Kieltäynyin ja vetäydyin kotiin. Silloin alkoi entistä isompi oven hakkaus rituaali, jota kesti jaksottain monta tuntia. Soitin 112, jossa sanottiin vain että "no eipä se sisälle pääse?". Pelotti perkeleesti."

      Noin huonossa asunnossa ei kannata asua.
      A. paikalliset poliisit ovat uusavuttomia
      B. taloyhtiötä ei kiinnosta mitä asunnoissa tapahtuu

      Jos olet vuokralla, niin muuta heti. Jos omistat asunnon, niin mene taloyhtiön kokoukseen selittämään asia ja varmana muitakin talon asukkaita kiinnostaa mitä kiinteistössä tapahtuu. Ei ketään halua narkomaania kusemaan sisälle tai nukahtamaan viemärin päälle, sillä talon omistajathan sen korjauksen maksaa yhtiövastikkeessa jota sitten yritetään periä vuosia narkkikselta.

      Kyllä ne poliisit tulevat voit ihan suoraa sanoa että sinua on uhkailtu ja soita hätänumeroon ja sano että pelkään terveyteni/henkeni puolesta.

    • kokemusta on

      Kirjaa muutamat häiriöt ylös -millon ja mitä metelöintiä on ollut -onko soitettu paikalle poliisit ja pyydä muutamat naapurin jotka ovat joutuneet myös kärsimään tästä melelöinnistä alllekirjoittamaan valituskirjeen ja toimita tämä kirje taloyhtiön isännöisijälle-pidä itselläsi kopio siitä.
      Isännöitsijän on pakko ryhtyä toimenpiteiseen asia suhteen ja yleensä 2-3 valitusta saaneena asukas joutuu asuntooikeuteen

      Pelkkä lappujen kirjoittelu asukkaan metelöinnistä ei aina päde vaan vaatii myös todistettavaa ja myös todistajia uskaltamaan tehdä asian hyväksi jotain-muuten asumishelvetti jatkuu kun sallitte sen jatkuvan

    • Bangggg.

      Jou .. Elämän ääniä ^^

      Kyllä se naapurs varmaan rauhottuu kun ikää alkaa oleen mittarissa mutta minkäs teet kun on NUORI ja tahtoo IRROTELLA ja ELÄÄÄ ^^

      Haha

    • Häätö on mahdollista

      Mikäli kertomuksesi on totta ? Minua epäillyttää tosin, hyvin värikäs ja epätavallinen kuvailu tästä nuoresta. Sillä tuollainen käytös on todella poikkeavaa ja harvinaista. Ettäkö poliisit ja vuokranantaja eivät saa heivattua poikaa ulos ? Jota en usko, jos kaikki pitää paikkansa todellakin.

      Otappas naapureihisi yhteyttä, sillä tottahan he myös kärsivät tälläisen tyypin elämästä. Yhteispelillä, kirjallisella ilmiannolla ja poliisit kutsumalla paikalle, juuri sillä oikealla hetkellä tekee lopun ongelmasta !
      Taloyhtiön kuuluu huolehtia vastuullisesti kaikista, talonnne asukkaista- ei se mene niin että, yksi terrosoi koko taloa käytöksellään. Taloyhtiön johdosta voi tehdä myös valituksen, eivätkä keinot lopu tähän....
      Viikkoa pidempään tälläinen otus ei asuisi naapuriani !

    • ällitälli

      Haasta jätkä oikeuteen tai tee valitus isännöitsijästä joka laiminlyö tehtävänsä!Ikävä kyllä suomi on kyynistynyt hirveästi viime aikoina,kukaan ei tunnu välittävän mistään mitään ja siitä tullaan maksamaan kova hinta....

    • lolzz

      "Kysymys kuuluukin: mitä voin tehdä, jos edelleenkään en saa vastauksia tai poika ei saa häätöä?"

      "Jompi kumpi lähtee, minä tai poika, mutta mieluumin kuitenkin häiriön aiheuttaja."

      Vastaus: Sinä lähdet

    • ggaargras

      Kun siellä riehutaan, niin soitat poliisin paikalle ja ilmoitat isännöitsijälle soittaneesi poliisit häiriön vuoksi paikalle. isännöitsijä saa tarvittavat tiedot suoraan poliisilta. Kun kolme kertaa on poliisit käyneet paikalla voi isännöitsijä häätää asukkaan. Yksin sinun tekemäsi valitus ei riitä, siihen tarvitsee naapureiltakin allekirjoituksia ja usein tätä varten on isännöitsijällä virallinen lomake olemassa. Tosin tuo poliisin paikalle kutsuminen ja siitä isännöitsijälle ilmoittaminen toimii myös tarkoituksessaan.

    • Kylmät kädet

      Itselläni alakerran helvetillinen pilviveikko muutti (tai muutettiin) pois ja tilalle tuli unelma naapuri. Luultavasti nainen, veikkaisin. Edes hänen muutostaan lähtenyt läheskään sellainen meteli, mitä se oli tuolla aikaisemmalla arkipäivää.

      Hyvinkin voi siis käydä.

    • metelöitsijät ulos p

      Kirjalliset valitukset isännöitsijälle ja samalla maininnat poliisien käyntiajoista, jotta saa poliisiraportit tilanteesta. Ainakin kaksi allekirjoitusta /lomake ja joka tapahtumasta valitus.
      Isännöitisijän on annettava metelöitsijälle varoitus ja yleensä kolmannesta lentää ulos, jos ei muuten niin häätömiesten keralla.
      Puhelin valituksista ei ole apua, vaan ns mustaa valkoisella ja jos on tuhottuja paikkoja niistä kuvia myös.
      Eivätkö autovahinkojen kärsijät reagoi mitenkään.

    • Putka on keksitty!

      Jos häiriköinti jatkuu heti poliisipartion poistuttua, uusi ilmoitus!

      Talossamme oli vastaavaa, mutta häirikkö oli tuurijuoppo, työssäkäyvä, keski-ikäinen mies.

      Poliisi vei toisella käyntikerralla putkaan. Eivät poliisit ole "lastenvahteja", jollei kertakäsky rauhoittaa asunto, tehoa, seuraava vaihtoehto on asunnon tyhjentäminen!

    • talopolliisi

      Tutkipa tarkemmin. Eiköhän se ole joku isännöitsijän tms. sukulainen joka häiriköi. Sille ei kukaan häätöä anna.

    • juopot naapurit...

      Miksi ei voisi olla taloja joihin voisi muuttaa vaan raittiit. En tarkoita uskovaisia enkä mitään tiukkapipoisuutta ettei päivälläkkän voi henkäistä. Mutta ei juoppoja koska ne ovat ne jotka jatkuvasti häiriköivät, alkoholisoituneet ihmiset. Henkilö voi olla ihan työssäkäyvä mutta sitten pe-le ja kaikki muut juhlapäivät juopotellaan jä häiritään muiden vapaapäivän viettoa valvottamalla öisin, sillä känniääliömölyllä ja musiikilla. Minä sain sellaisen naapurikseni kun mummo joka asui ennen naapurissa kuoli. Hirveä shokki sen rauhallisen asumisen jälkeen asua seinänaapurina henkilöiden kanssa jotka eivät vuorokauden ajoista mitään välitä. Ei nyt ihan noin pahoja ole kun ap kirjoittajan naapuri mutta usein saa valvoa tai herätä meteliin.Poliiseja ei ole tarvittu, vielä. Minä kun haluaisin asua talossa jossa on ihan hiljaista öisin ja kunnioittetaisiin juhlapäiviä. Nämä mölyapinat olivat jouluaaton hiljaa mutta jo joulupäivänä ja tapanina piti "pilettää." Siis voisi olla asuntoja meille taviksille jotka elämme sitä tylsää hiljaista elämäämme ja sitten tälle paskasakille joka ei mitstään välitä, mitään eikä mitään kunnioita. Katson etten saa vuokrarahoilleni vastinetta kun joudun elämään juoppojen ehdoilla. Vuokrataloyhtiön omistajaa ei kiinnosta asukkaiden hyvinvointi kunhan saa vuokransa. Olen nyt kylläkin muuttamassa pois heti kun saan mieleiseni asunnon ei kiitos kerrostaloon ikinä enää.

      • 22

        juopot naapurit...:Älä anna periksi! Ei se ole tiukkapipoisuutta tai uskovaisuutta, jos vaatii elää RAUHASSA.
        Ei muuta kun ootat ja kyttäät niin kauan että paskanaapurista kuuluu kolahdus. Varmasti esim. siivotessaan
        naapuri tekee jonkun kolahduksen, siirtää huonekalua ymsmyms.Sitten soitto poliisille , että naapurista kuuluu
        laukauksia. On muuten mahtavaa katella, kun kytät rynnäköi jonkun kotiin!! Ei muuta kuin paskaläjä lumihankeen,
        paleltukoon sinne, jos vielä jostain asunnon saa, takaan, että jäi paskalle ikuiset traumat poliisin rynnäköstä,
        hyvällä tuurilla ei loppuikänään nuku kunnolla pelätessään!Olen kuullut naisilta, jotka on raiskattu, että luvatta kotiin
        tunkeutuminen jättää samanlaiset arvet kuin raiskaus, mutta poliisilla on laillinen oikeus moisiin raiskauksiin!Oikeus on voittanut taas!


      • SA.

        Jotkut kyllä ottaa opikseen/tajuavat ihan kun pistät valituslapun postiluukusta.


    • Anonyymi

      monikohan näistä tänne palstalle ym. kommenttikenttiin kirjottavista "raavaista miähistä" ärrh,grrr menis Tosissaan Selvinpäin vieläpä
      "laittamaan naapurin tyättömän veronmaksajien kustannuksilla elävän häirikkölopin" kuriin ja herran nuhteeseen mm. pesäpallomailalla .. Taitaapa olla että vaan suuriks puheiks jäis kuten yleensäkin
      (peri)suomalainen kyräily-jupina; varsinkin kun nykyaikana ei saa enää Tehdä itse / Sanoa Mitään ettei vaan rapsahda kunnian- loukkaussyytettä , rikossyytettä ja/tai lähestymiskieltoa kun ihmiset olevinaan niin pirun tarkkoja oikeuksistaan jo 12-15-vuotiaasta asti.

      whiterapids40

      • Anonyymi

        Työtön kloppi veronmaksajien kustannuksella elävä,pitäisikö päivänsä päättää`?Paljon on taas joppoja naapureita,vaikka asia ei niin edes olisikaan.Miten naapurit voi tietää joidenkin ihmisten asiat niin tarkkaan,että voi sitä levittää kulovalkean lailla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työtön kloppi veronmaksajien kustannuksella elävä,pitäisikö päivänsä päättää`?Paljon on taas joppoja naapureita,vaikka asia ei niin edes olisikaan.Miten naapurit voi tietää joidenkin ihmisten asiat niin tarkkaan,että voi sitä levittää kulovalkean lailla?

        Virtasen mulkku


    • Anonyymi

      Nyt on hyvä kerrostalo kyttä asialla,mistä näitä riittää ja JAKSAA

    • Anonyymi

      Eihän sitä nyt pesäpallomailalla, siitä voi tulla jo syyte käräjäoikeudessa tai oikeuteen. Mutta alakerran mies on tosiaan työtön ja metelöi joka yö kovasti. Luulisi kerrostalossa tällaisesta valituksia tulevan, mutta en tunne oikein tämän talon asukkaita, ovatko valittaneet. Ko. miestä ei juuri talon yhteisissä tiloissa näe juuri koskaan. Siellä varastokäytävällä voisin kyllä vähän kurittaa miestä.

    • Anonyymi

      Vastaavissa tilanteissa jos joku kokee samanlaista, olkaa aina hallitukseen sekä isännöintiin yhteydessä kirjallisesti esim sähköpostilla. Mainitkaa myös että teilläkin on oikeus asunnossanne peittää kokemanne häiriö esim musiikilla. Käskekää isännöintiä ja hallitusta kysymään itseltään seuraava asia: voiko teitä velvoillaa kuuntelemaan yötä päivää terveydelle aivan varmasti haitallista melua, omassa kodissa ollessanne? Mites jos melu ei peity normaaliäänisellä musiikilla? Onko naapurillanne eri oikeudet kun teillä/ ei tarvitse noudattaa sääntöjä( mutta teidänkö täytyy sietää?))Mikäli saatte siis itse valituksen, voitte vedota jo syrjintään sekä eriarvoistamiseen. Tässä vaiheessa voitte vetää asian julkiseksi ellei hallitus ja isännöinti ole jo päättänyt savustaa ulos- pelkäävät omien kasvojen menettämistä- omassa tilanteessani isännöitsijä otti hatkat ja koko muun rapun askeltiheys kasvoi kun satuin paikalle. Olen jo muuttanut pois kyseisestä loukusta. Välillä näen entisen taloyhtiön asukkaita ja huomaa että välttelevät kuin ruttoa- tietävät tallanneensa väärän henkilön varpaille joka hoitaa asiat rehdisti mutta loppuun asti ja on sanojensa mukainen

    • Anonyymi

      Tosiaan on huono tilanne täällä nyt. Nyt olen kuulokkeilla kuunnellut yöllä musiikkia, mutta naapurin kovaääninen meteli häiritsee sitä kuulokekuunteluakin. Meteliä on naapurin taholta ollut siis jopa 24 h/vrk. Kun käy kaupassa, niin ilmeisesti jättää metelin päälle soimaan asuntoonsa.

      • Anonyymi

        Siis mitä ihmettä? Onko kirjoittaja sama kuin aloittaja? Aloitus tehty 2012?!
        En jaksanut lukea ihan kaikkea, mutta alkutilanne henkilöllä on ollut todella vaikea.

        Toivottavasti häirikköasukas on lähtenyt muualle, mielenterveysyksikköön hoidettavaksi tai käyttää säännöllisesti mielialoja tasaavaa lääkitystä. Vaikutti ihan bipolaariselta henkilöltä.

        Naapureitaan häiriköivät ovat usein mt- hoidon ulkopuolelle pudonneita, ihmisiä joiden tilaa ei kukaan seuraa, ei lääkityksiä eikä mitään muutakaan.
        Jotkut ovat persooonallisuushäiriöisiä ja sosipaatteja. Näille oitäisi olla psykiatrisia laitoshoitopaikkoja, eivät tule koskaan sopeutumaan tavalliseen yhteiskuntaan kerrostaloelämästä nyt puhumattakaan. . Ei ole mitään eväitä normaaliin elämään.

        Valitettavasti psykiatriset laitoshoitopaikat ovat ajettu alas Suomessa. Muinoin niitä oli, oli mm. Hesperian sairaala suljettuine osastoineen ja pitkäaikaishoitopaikkoineen, täynnä psyykkisesti sairaita ja yhteiskuntaan sopeutumattomia ihmisiä. Oli Lapinlahden sairaala jne.Kaikki ajettu alas, koko hyvä käytäntö turvata mt- potilaiden turvallinen elämä , taata yhteiskuntarauhaa tukeva laitoshoito.
        Nyt samat ihmiset pyörivät kaduilla, kerrostaloissa terrorisoimassa tavallisten ihmisten elämää.
        Mielisairaalat ja matalan kynnyksen mt- toimistot ja vastaanottopisteet otettava käyttöön kuin myös mt- potilaiden tuetut asumismuodot joissa on henkilökuntaa ympäri vuorokauden antamassa lääkitykset, valvomassa ettei ihmiset riehu, vahingoita itseään ja muita,

        Valvotut tehoyksiköt takaisin ja sinne kaikki pysyvää, pitkäaikaista hoitoa, tarkkailua, tukea tarvitsevat asumaan. Kaikki he, jotka eivät normaaliyhteiskunnassa selviä, eivät sopeudu, noudata sääntöjä jne.
        Miten yhteiskunta onkin ollut joskus turvallinen rauhallinen ja kerrostalot hiljaisia. Enää ei ole, Inkluusio koskee nyt kaikkea, kouluista se epätoivoinen ja tuhoon tuomittu yritys kai alkoi ja päättyi koskemaan koko yhteiskuntaa, seuraus on se, että kaikki kärsivät.


      • Anonyymi

        Sano isännöitsijälle sekä taloyhtiön hallitukselle että joko se naapuri lähtee tai alat käyttää tasa-arvokorttia ja sanot että sulla tosiaan on oikeus peittää se meteli. Voit ihan hyvin vedota terveyssyihin, kenenkään psyyke tai mielenterveys ei kestä jatkuvaa meteliä jota joku( jotkut) kävelevä kasa skeidaa, aiheuttaa- tämän sanoo ihan perus maalaisjärki. Eli voit suoraan sanottuna ilmoittaa isännöitsijälle että sä sitten aiot jatkossa peittää metelin kuten parhaaksi näet- ja jos sulle tulee valituksia, voit alkaa vetoamaan siihen että sun psyykettä ja terveyttä yritetään tarkoituksella polkea alas, isännöitsijän ja hallituksen puolelta. Epäilen myös vahvasti ettei yksittäinen taloyhtiö tai hallitus halua maksaa kallista terveystarkastajaa joka kämppään- miten kovaa ton kusipään meteli kuuluu JA miten kovalla muualla SUN täytyy se peittää. Kunnan asunnoissa nyt on eri juttu( kokemusta on) ja kunta periaatteessa omistaa asumisterveystarkastajat- jos joku iso kilo päättää ettei esim homeasunnossa ole hometta tai joku yötä päivää koliseva laite ei pidä mitään ääntä, on asia näin( läpi kieroa mutta näin se menee, Suomi ON korruptoitunut maa). Oli kunnan asunto tai ei, sä voit alkaa erittäin hankalaksi jos pelaat korttisi oikein ja silloin myös hallitus ja isännöinti on kusessa kurkkua myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano isännöitsijälle sekä taloyhtiön hallitukselle että joko se naapuri lähtee tai alat käyttää tasa-arvokorttia ja sanot että sulla tosiaan on oikeus peittää se meteli. Voit ihan hyvin vedota terveyssyihin, kenenkään psyyke tai mielenterveys ei kestä jatkuvaa meteliä jota joku( jotkut) kävelevä kasa skeidaa, aiheuttaa- tämän sanoo ihan perus maalaisjärki. Eli voit suoraan sanottuna ilmoittaa isännöitsijälle että sä sitten aiot jatkossa peittää metelin kuten parhaaksi näet- ja jos sulle tulee valituksia, voit alkaa vetoamaan siihen että sun psyykettä ja terveyttä yritetään tarkoituksella polkea alas, isännöitsijän ja hallituksen puolelta. Epäilen myös vahvasti ettei yksittäinen taloyhtiö tai hallitus halua maksaa kallista terveystarkastajaa joka kämppään- miten kovaa ton kusipään meteli kuuluu JA miten kovalla muualla SUN täytyy se peittää. Kunnan asunnoissa nyt on eri juttu( kokemusta on) ja kunta periaatteessa omistaa asumisterveystarkastajat- jos joku iso kilo päättää ettei esim homeasunnossa ole hometta tai joku yötä päivää koliseva laite ei pidä mitään ääntä, on asia näin( läpi kieroa mutta näin se menee, Suomi ON korruptoitunut maa). Oli kunnan asunto tai ei, sä voit alkaa erittäin hankalaksi jos pelaat korttisi oikein ja silloin myös hallitus ja isännöinti on kusessa kurkkua myöten.

        Tähän vielä, muutin itse pari vuotta sitten pois asunnosta jossa hissin moottori jytisi ja koko kämppä about kirjaimellisesti tärisi. Asumisterveystarkastajan mielestä mitään liika ääntä ei kuulunut- en saanut myöskään vastausta, onko esim yö aikaan soitettu hevi metalli liiallista ääntä kun se oli arkoitettu kolinan peittämiseen. Tilanne meni siihen että olisin käytännössä voinut luukuttaa heviä yötäpäivää TAI asumisterveystarjastajan olisi kaiketi pitänyt mitata musiikki, rapun kaikista muista asunnoista- koska pidin volyymin juuri sen verran kovalla että se peitti about tuon kolinan.... Päätin kuitenkin muuttaa pois kyseisestä luukusta, en tiedä miten tilanne olisi loppupeleissä eskaloitunut kun piirit on pienet ja osa tuntuu porukkaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano isännöitsijälle sekä taloyhtiön hallitukselle että joko se naapuri lähtee tai alat käyttää tasa-arvokorttia ja sanot että sulla tosiaan on oikeus peittää se meteli. Voit ihan hyvin vedota terveyssyihin, kenenkään psyyke tai mielenterveys ei kestä jatkuvaa meteliä jota joku( jotkut) kävelevä kasa skeidaa, aiheuttaa- tämän sanoo ihan perus maalaisjärki. Eli voit suoraan sanottuna ilmoittaa isännöitsijälle että sä sitten aiot jatkossa peittää metelin kuten parhaaksi näet- ja jos sulle tulee valituksia, voit alkaa vetoamaan siihen että sun psyykettä ja terveyttä yritetään tarkoituksella polkea alas, isännöitsijän ja hallituksen puolelta. Epäilen myös vahvasti ettei yksittäinen taloyhtiö tai hallitus halua maksaa kallista terveystarkastajaa joka kämppään- miten kovaa ton kusipään meteli kuuluu JA miten kovalla muualla SUN täytyy se peittää. Kunnan asunnoissa nyt on eri juttu( kokemusta on) ja kunta periaatteessa omistaa asumisterveystarkastajat- jos joku iso kilo päättää ettei esim homeasunnossa ole hometta tai joku yötä päivää koliseva laite ei pidä mitään ääntä, on asia näin( läpi kieroa mutta näin se menee, Suomi ON korruptoitunut maa). Oli kunnan asunto tai ei, sä voit alkaa erittäin hankalaksi jos pelaat korttisi oikein ja silloin myös hallitus ja isännöinti on kusessa kurkkua myöten.

        Ja todella paljon voimia ja jaksamista aloittajalle, mikäli tosiaan täällä vielä sama henkilö kirjoittaa, sulla on ainakin sisua, veikkaan että erittäin moni muu olisi jo muuttanut muualle. Muista että sun ei tarvitse olla itse mikään "kiltti lammas", joskus asiat etenee vaan jos itse ravistelee tilannetta myös. Testaa sitä musan luukuttamista ja käytä toi asumisterveyden äänenmittauskortti. Sulla on siis oikeus peittää toistuva meteli tai sille on tehtävä jotain- ja nyt toi jälkimmäinen ei selvästi ole toteutunut, vuosiin. Mä luukuttaisin jo kirkonpolttoheviä aamusta iltaan ja dokumentoisin kellonajat, ottaisin myös yhteyttä lekuriin tarvittaessa ihan siksi että voisi hyvällä lykyllä saada puoltavan lausunnon melun peittämiseen... Hoidan toi tilanne ovelasti ja tee selväksi että sulle ei vtuilla. Sillon se isännöitsijäkin ehkä tajuaa että nyt alkaa olla tosi kyseessä


    • Anonyymi

      Kiitos näistä järkevistä kommenteista. Minä tuohon väliin vähän kirjoitin. Minä kirjoitin isännöitsijälle ja vuokran antajalle ja mainitsin sen, että naapuri on menettänyt järkensä. Kysyin, kuka asiaa hoitaa, minun hoidettava se ei mitenkään voi olla. Ehdotin poliisia ja olenkin poliisiin ollut yhteydessä, mutta mitään ei ole tähän mennessä tehty.

      • Anonyymi

        siitä pitäisi toistenkin naapureiden kanssa saada todisteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siitä pitäisi toistenkin naapureiden kanssa saada todisteita.

        Tässä valitettavasti pätee nykyään liian hyvin tuo tänään klo 17:10 kirjoittamani. Naapurit nyt ovat nykyään "mikään ei haittaa"- selkärangattomia pellejä. Isännöitsijän kanssa usein sama homma- tosiaan, edellisen taloyhtiön isännöintifirma erosi about heti sen jälkeen kun totesin sinne että alan itse toimia tienraivaajana ja heitän lisää vettä myllyyn jos tilanne vaatii...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siitä pitäisi toistenkin naapureiden kanssa saada todisteita.

        Täysjärkisessä valtiossa poliisi kutsuttaisiin paikalle ja jos poliisi toteaisi häiriön (esim. keskellä yötä) hyökkääjä saisi sakon. Häiriön toistuessa häirikkö joutuisi oikeuteen ja edelleen toistuessa vankilaan.

        Suomessa homma menee niin, että viranomaiset ei tee ongelmille mitään, vaan hyökkäyksen uhrin pitäisi lähteä kerjäämään naapureita todistajiksi, sitten taloyhtiön pitäisi haastaa hörhö oikeuteen vuosia kestävään oikeudenkäyntiin osakkaiden rahoilla ja naapureiden todistella hörhöä vastaan. Yleensä häiriköt on jotain dokuja, huumeidenkäyttäjiä tai muita ongelmatapauksia joilla ei ole mitään omaisuutta tai tuloja (eli mitään oikeudenkäyntikuluja näiltä ei saa perittyä) ja joita vastaan ketään on mahdotonta saada todistelemaan mitään. Jos sitten vuosien oikeudenkäynnin ja tuhottoman vaivan jälkeen hörhö saadaan pihalle siirtyy tämä seuraavaan asuntoon ja koko farssi toistuu seuraavassa osoitteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysjärkisessä valtiossa poliisi kutsuttaisiin paikalle ja jos poliisi toteaisi häiriön (esim. keskellä yötä) hyökkääjä saisi sakon. Häiriön toistuessa häirikkö joutuisi oikeuteen ja edelleen toistuessa vankilaan.

        Suomessa homma menee niin, että viranomaiset ei tee ongelmille mitään, vaan hyökkäyksen uhrin pitäisi lähteä kerjäämään naapureita todistajiksi, sitten taloyhtiön pitäisi haastaa hörhö oikeuteen vuosia kestävään oikeudenkäyntiin osakkaiden rahoilla ja naapureiden todistella hörhöä vastaan. Yleensä häiriköt on jotain dokuja, huumeidenkäyttäjiä tai muita ongelmatapauksia joilla ei ole mitään omaisuutta tai tuloja (eli mitään oikeudenkäyntikuluja näiltä ei saa perittyä) ja joita vastaan ketään on mahdotonta saada todistelemaan mitään. Jos sitten vuosien oikeudenkäynnin ja tuhottoman vaivan jälkeen hörhö saadaan pihalle siirtyy tämä seuraavaan asuntoon ja koko farssi toistuu seuraavassa osoitteessa.

        Minä olenkin tosiaan muuttamassa melko pian uuteen osoitteeseen. Hörhö on tosiaan oikea nimitys minun naapurille. Ei tosiaan ole mikään nuori mies, ikää on kuitenkin vaikea arvioida. Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja sanoi, että mies olisi työssä käyvä, tätä en ole uskonut, mitään näyttöä ei työssä käymisestä ole. On ollut 99-prosenttisesti omassa asunnossaan koko kesänkin ja meteli ollut aivan jatkuvaa ja kovaa. Mikrofoniin on toistellut, että minut hirtetään, ammutaan jne.


    • Anonyymi

      Noita on käytännössä mahdotonta saada ulos. Itse asuin yli vuoden rauhallisessa talossa kunnes joku huumeporukka alkoi rampata yläkerrassa ja soitella musiikkia joka päivä aamuneljään asti. En saanut nukuttua kuukauteen paskankaan vertaa, kaikki reklamaatiot ja ilmoitukset oli yhtä tyhjän kanssa (kuten kaikki muukin täällä hölmölässä) ja oli pakko muuttaa muualle.

      • Anonyymi

        Ei voi tosiaan nukkua, jos musiikki on ylä- tai alakerrassa kovalla. Tässä talossa on sivusuunnassa melko hyvä äänieristys, mutta ylös- ja alaspäin ei ole. Kyllä se hyökkäys on hiljaisuusaikana, jos joutuu kuuntelemaan tuollaista möykkäämistä. On se silloinkin, vaikka siellä oikeaa musiikkia soitettaisiin. Välillä ainakin täällä on niin kovaa meteliä, että se on kuuloa vaurioittavaa varmasti. Mutta rummun jyske ja basson jyske myös on erittäin häiritsevää, vaikka se ei niin kovin kovalla olisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi tosiaan nukkua, jos musiikki on ylä- tai alakerrassa kovalla. Tässä talossa on sivusuunnassa melko hyvä äänieristys, mutta ylös- ja alaspäin ei ole. Kyllä se hyökkäys on hiljaisuusaikana, jos joutuu kuuntelemaan tuollaista möykkäämistä. On se silloinkin, vaikka siellä oikeaa musiikkia soitettaisiin. Välillä ainakin täällä on niin kovaa meteliä, että se on kuuloa vaurioittavaa varmasti. Mutta rummun jyske ja basson jyske myös on erittäin häiritsevää, vaikka se ei niin kovin kovalla olisikaan.

        Ovatko nämä niitä samoja aivottomia, jotka huudattavat autoradiotaan liikenteessä ollessaan? Korvat ovat niin meteliin tottuneet, että eivät kuule normaalia ääniä enää.
        Tarpeeksi usein vain ovikelloa rinkuttamaan. Ja tekemään valituksia.
        Lopulta tuollaisetkin saadaan häädettyä, ellei ole kyseessä taloyhtiön hallituksen jäsenen tai isännöitsijän kultamussukka tai rakastaja(tar).
        Kaikkea löytyy, puheenjohtajan vakipanoja tai jonkun muun hallituksen jäsenen, siis kyse voi olla myös miespuolisesta rakastajasta, jonka luo hipsitään aina välillä?
        Tai voi ollaoma huumediileri kyseessä tai molemmat.
        Meillä oli vuosia sitten tarkoitus häätää maksamattomien vuokrien takia seinänaapuri. Miten kävi, nuori kaunis nainen oli alle puolen vuoden kuluttua maha pystyssä, muuttivat molemmat, hallituksen jäsen ja nainen sitten pois. Kaikkea on nähty.
        Maksamattomat vuokrat tuli maksettua. Näitä on kuulkaa vaikka kuinka paljon, mätiä äijänkätkiä jotka hyödyntävät ihan kaikkea. Istuvat luottamustehtävissä ja vaikuttavat ovat fiksuilta, luotettavilta supliikkimiehiltä ja naapureita, tulevat juttuun kaikkien kanssa, tulevat aina valituksi taloyhtiöiden hallituksiin jne.silti lopulta paljastuukin, että ovat täysin mätiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko nämä niitä samoja aivottomia, jotka huudattavat autoradiotaan liikenteessä ollessaan? Korvat ovat niin meteliin tottuneet, että eivät kuule normaalia ääniä enää.
        Tarpeeksi usein vain ovikelloa rinkuttamaan. Ja tekemään valituksia.
        Lopulta tuollaisetkin saadaan häädettyä, ellei ole kyseessä taloyhtiön hallituksen jäsenen tai isännöitsijän kultamussukka tai rakastaja(tar).
        Kaikkea löytyy, puheenjohtajan vakipanoja tai jonkun muun hallituksen jäsenen, siis kyse voi olla myös miespuolisesta rakastajasta, jonka luo hipsitään aina välillä?
        Tai voi ollaoma huumediileri kyseessä tai molemmat.
        Meillä oli vuosia sitten tarkoitus häätää maksamattomien vuokrien takia seinänaapuri. Miten kävi, nuori kaunis nainen oli alle puolen vuoden kuluttua maha pystyssä, muuttivat molemmat, hallituksen jäsen ja nainen sitten pois. Kaikkea on nähty.
        Maksamattomat vuokrat tuli maksettua. Näitä on kuulkaa vaikka kuinka paljon, mätiä äijänkätkiä jotka hyödyntävät ihan kaikkea. Istuvat luottamustehtävissä ja vaikuttavat ovat fiksuilta, luotettavilta supliikkimiehiltä ja naapureita, tulevat juttuun kaikkien kanssa, tulevat aina valituksi taloyhtiöiden hallituksiin jne.silti lopulta paljastuukin, että ovat täysin mätiä

        Kyllä tässä tapauksessa on varmasti kysymyksessä huumediileri. Minä olen ollut poliisiin kyllä yhteydessä. Tässä talossa selvästi ko. miestä puolustellaan ja minut halutaan nähdä hankalaksi henkilöksi, kun olen yrittänyt asialle jotain tehdä. Tämä ei ole siis mikään normaali talo. Tässä on talon sijainti sellainen, että voi olettaa täällä asuvan jopa rikollisiksi luokiteltavaa väkeä. Täällä pitää olla oma auto, koska kaupat ovat kaukana ja kaikki muut palvelutkin.


    • Anonyymi

      Soita seuraavan kerran virkavalta paikalle,jospa sitten alkaa tapahtumaan

      • Anonyymi

        Yhtä tyhjän kanssa. Hölmölässä homma menee niin, että voit toki soittaa poliisin paikalle vaikka joka päivä, mutta poliisi ei tee asialle tasan tarkkaan mitään ellei tapaukseen liity suoraa väkivaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä tyhjän kanssa. Hölmölässä homma menee niin, että voit toki soittaa poliisin paikalle vaikka joka päivä, mutta poliisi ei tee asialle tasan tarkkaan mitään ellei tapaukseen liity suoraa väkivaltaa.

        Ei poliisi vielä ole tehnyt mitään. Diileri on uhannut kyllä väkivallalla minua. On uhannut ampua minut, näistä olen poliisille jonkun verran ilmoittanut. Sitä ei viitsisi jatkuvasti olla poliisiin yhteydessä, poliisia pitäisi kiinnostaa tällaiset asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei poliisi vielä ole tehnyt mitään. Diileri on uhannut kyllä väkivallalla minua. On uhannut ampua minut, näistä olen poliisille jonkun verran ilmoittanut. Sitä ei viitsisi jatkuvasti olla poliisiin yhteydessä, poliisia pitäisi kiinnostaa tällaiset asiat.

        Ei tietenkään kiinnosta ketään, Suomessa noita narkkareita ja muita ongematapauksia voi vain väistellä, eli muutella jatkuvasti muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei poliisi vielä ole tehnyt mitään. Diileri on uhannut kyllä väkivallalla minua. On uhannut ampua minut, näistä olen poliisille jonkun verran ilmoittanut. Sitä ei viitsisi jatkuvasti olla poliisiin yhteydessä, poliisia pitäisi kiinnostaa tällaiset asiat.

        Henkeen ja terveyteen liittyvät uhkaukset ovat laittomia. Seuraavalla kerralla todistaja paikalle, kun uhkailua ilmenee ja sitten poliisille rikosilmoitus.
        Jos taas tyyppi raivoaa itsekseen kotonaan, et voi tehdä mitään, paitsi henkilön tuottaman mahdollisesti häiritsevän metelin suhteen taas valitus vireille.

        Käsittääkseni aina on jotain mahdollista tehdä.

        Isännöitsijään taloyhtiön hallitukseen yhteys - jos omistuskämppä. Jos taloyhtiön hallitus ei tee mitään, ilmoitus ainaskin isännöitsijälle jos isännöisijä ei tee mitään, ilmoitus ..niin no..minne..?
        Jos koko taloyhtiön hallitus on läpimätä ja vielä isännöitsijäkin on läpimätä, niin sitten en tiedä mitä tehdä.
        Jos taloyhtiön asukkaat ovat saamattomia, eivätkä halua hallituksen jäsenten vaihtoa, niin koko taloyhtiö lienee mätä ja siihen ei ole kuin yksi ratkaisu: muuttaa pois niin pian kuin mahdollista.

        Jos on omistuskämppä, myy kaupungille tai jollekin yleishyödylliselle, kristilliselle säätiölle , mille tahansa jonka tavoite on pelastaa jokainen narkomaani, alkoholisti tai kriminaali. Ja sitten ripeästi vain muutokuorma uuteen kohteeseen.
        Ikävää olla kyyninen mutta .sen avulla voi joskus pelastaa itsensä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkeen ja terveyteen liittyvät uhkaukset ovat laittomia. Seuraavalla kerralla todistaja paikalle, kun uhkailua ilmenee ja sitten poliisille rikosilmoitus.
        Jos taas tyyppi raivoaa itsekseen kotonaan, et voi tehdä mitään, paitsi henkilön tuottaman mahdollisesti häiritsevän metelin suhteen taas valitus vireille.

        Käsittääkseni aina on jotain mahdollista tehdä.

        Isännöitsijään taloyhtiön hallitukseen yhteys - jos omistuskämppä. Jos taloyhtiön hallitus ei tee mitään, ilmoitus ainaskin isännöitsijälle jos isännöisijä ei tee mitään, ilmoitus ..niin no..minne..?
        Jos koko taloyhtiön hallitus on läpimätä ja vielä isännöitsijäkin on läpimätä, niin sitten en tiedä mitä tehdä.
        Jos taloyhtiön asukkaat ovat saamattomia, eivätkä halua hallituksen jäsenten vaihtoa, niin koko taloyhtiö lienee mätä ja siihen ei ole kuin yksi ratkaisu: muuttaa pois niin pian kuin mahdollista.

        Jos on omistuskämppä, myy kaupungille tai jollekin yleishyödylliselle, kristilliselle säätiölle , mille tahansa jonka tavoite on pelastaa jokainen narkomaani, alkoholisti tai kriminaali. Ja sitten ripeästi vain muutokuorma uuteen kohteeseen.
        Ikävää olla kyyninen mutta .sen avulla voi joskus pelastaa itsensä..

        Nimenomaan asia on niin, että kyseinen tyyppi raivoaa asunnossaan. Sieltä ne uhkaukset kantautuvat minun asuntoon ja kai moniin muihinkin asuntoihin. Se on sen takia, että hän puhuu tai laulaa mikrofoniin niitä uhkauksia, on tehnyt niistä renkutuksia soittimien säestyksellä. En viitsi asiasta enempää sanoa, tämänkin perusteella, jos tämän talon asukkaat lukevat tätä ketjua, niin voivat helposti todeta, kuka on kirjoittanut nämä jotkut kommentit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkeen ja terveyteen liittyvät uhkaukset ovat laittomia. Seuraavalla kerralla todistaja paikalle, kun uhkailua ilmenee ja sitten poliisille rikosilmoitus.
        Jos taas tyyppi raivoaa itsekseen kotonaan, et voi tehdä mitään, paitsi henkilön tuottaman mahdollisesti häiritsevän metelin suhteen taas valitus vireille.

        Käsittääkseni aina on jotain mahdollista tehdä.

        Isännöitsijään taloyhtiön hallitukseen yhteys - jos omistuskämppä. Jos taloyhtiön hallitus ei tee mitään, ilmoitus ainaskin isännöitsijälle jos isännöisijä ei tee mitään, ilmoitus ..niin no..minne..?
        Jos koko taloyhtiön hallitus on läpimätä ja vielä isännöitsijäkin on läpimätä, niin sitten en tiedä mitä tehdä.
        Jos taloyhtiön asukkaat ovat saamattomia, eivätkä halua hallituksen jäsenten vaihtoa, niin koko taloyhtiö lienee mätä ja siihen ei ole kuin yksi ratkaisu: muuttaa pois niin pian kuin mahdollista.

        Jos on omistuskämppä, myy kaupungille tai jollekin yleishyödylliselle, kristilliselle säätiölle , mille tahansa jonka tavoite on pelastaa jokainen narkomaani, alkoholisti tai kriminaali. Ja sitten ripeästi vain muutokuorma uuteen kohteeseen.
        Ikävää olla kyyninen mutta .sen avulla voi joskus pelastaa itsensä..

        Joo on mahdollista tehdä vaikka mitä, mutta käytännön tasolla täällä hölmölässä mikään ei velvoita ketään mihinkään, joten kaikki mitä teet on käytännössä toiveita joille lähinnä naureskellaan. Jos omistat asunnon ja alat ilmoittelemaan taloyhtiölle ja poliisille jatkuvista häiriöistä nollaat vain asuntosi arvon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkeen ja terveyteen liittyvät uhkaukset ovat laittomia. Seuraavalla kerralla todistaja paikalle, kun uhkailua ilmenee ja sitten poliisille rikosilmoitus.
        Jos taas tyyppi raivoaa itsekseen kotonaan, et voi tehdä mitään, paitsi henkilön tuottaman mahdollisesti häiritsevän metelin suhteen taas valitus vireille.

        Käsittääkseni aina on jotain mahdollista tehdä.

        Isännöitsijään taloyhtiön hallitukseen yhteys - jos omistuskämppä. Jos taloyhtiön hallitus ei tee mitään, ilmoitus ainaskin isännöitsijälle jos isännöisijä ei tee mitään, ilmoitus ..niin no..minne..?
        Jos koko taloyhtiön hallitus on läpimätä ja vielä isännöitsijäkin on läpimätä, niin sitten en tiedä mitä tehdä.
        Jos taloyhtiön asukkaat ovat saamattomia, eivätkä halua hallituksen jäsenten vaihtoa, niin koko taloyhtiö lienee mätä ja siihen ei ole kuin yksi ratkaisu: muuttaa pois niin pian kuin mahdollista.

        Jos on omistuskämppä, myy kaupungille tai jollekin yleishyödylliselle, kristilliselle säätiölle , mille tahansa jonka tavoite on pelastaa jokainen narkomaani, alkoholisti tai kriminaali. Ja sitten ripeästi vain muutokuorma uuteen kohteeseen.
        Ikävää olla kyyninen mutta .sen avulla voi joskus pelastaa itsensä..

        Kyllä tässä kommentissa on monta asiaa, jotka sopivat tähän minun tilanteeseen ja tähän taloyhtiöön. Tuo kristillinen näkökulma on myös erittäin hyvä. Minä olen tässä yrittänyt pitää sitä kristillistä sanomaa omalla tavallani esillä. Mutta se ei ole oikein kai onnistunut. Näissä on sellaista tietenkin, että jos ihminen on uskovainen, niin se tulee hänen suhteessaan muihin ihmisiin esille. Jos on paljon päihteiden ja jopa huumeiden käyttöä talossa, niin kristitty ei sellaiseen periaatteessa voi mennä mukaan tai ainakaan minä en voi tässä elämäntilanteessa sitä tehdä. Siinä muut sitten katsovat, ettei tämä mies kuulu eikä halua kuulua talon porukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä tyhjän kanssa. Hölmölässä homma menee niin, että voit toki soittaa poliisin paikalle vaikka joka päivä, mutta poliisi ei tee asialle tasan tarkkaan mitään ellei tapaukseen liity suoraa väkivaltaa.

        Kyllä tämän talon asukkaat on lukeneet tätä kommenttiketjua. Ovat ilmoittaneet kai asiattomasta sisällöstä, koska tähän ei voinut kommentoida eilen yhdessä vaiheessa. Tai muutamat tämän talon asukkaat siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään kiinnosta ketään, Suomessa noita narkkareita ja muita ongematapauksia voi vain väistellä, eli muutella jatkuvasti muualle.

        Muutetta tietenkin on, eikä siihenkään enää kauaa aikaa ole. Siinä on sellainen huumemies, joka tosin on täysi pelkuri, huutelee asunnossaan uhkauksia, mihinkään reiluun keskusteluun ei miehestä ole. On huutanut mikrofoniin, että minä olisin pelkuri, kaikki tietävät, että asia on täysin päinvastainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään kiinnosta ketään, Suomessa noita narkkareita ja muita ongematapauksia voi vain väistellä, eli muutella jatkuvasti muualle.

        On siellä huumemiehellä tietysti kavereita, näilläkään miehillä ei juuri mitään lihaksia ole. Olen isännöitsijälle ilmoittanut, että monen miehen voimin uhkailevat, että kävisivät minuun käsiksi, isännöitsijä ei tähän viestiin ole ollenkaan minulle vastannut, luulisi hänen virkansa puolesta vastaavan.


    • Anonyymi

      Mulla ongelmana raksaäijä ei nyt noin pahaa mekkalaa ollut mut kolinaa,töminää ja huutopuhumista klo 21 eteenpäin---> todella häiritsevää tästä tekee sen ettei isännöitsijä puutu ja muut asukkaat kehuu talonyhtiötå hiljaiseksi? Hmph enpä usko että sanoisivat noin jos niiden alapuolella asuisi tällöinen,helppo sanoa jos naapuri ei asu seinänaapurissa tai alapuolella esim.

      • Anonyymi

        Tätäkin taloyhtiötä on kehuttu hiljaiseksi. Mutta se oli tuossa kevättalvella, kun tätä kehumista vielä oli. Sanottiin, että silloin olisi ollut jo jotain uhkaa, että taloyhtiön maine hiljaisena talona oltaisiin menettämässä. Tässä on se erikoinen asia, että minä luotin näihin sanojiin, mutta ilmeisesti mistään luotettavista ihmisistä ei ole ollut kysymys. On tullut liikaa kirjoitettua kommentteja tähän ketjuun. Minä olen muuttamassa siis melko pian toiseen osoitteeseen. Isännöitsijälle sanoin, että halusin elää täällä ns. normaalia elämää, mutta se ei ole ollut siis mahdollista. Normaaliin elämään minulla kuuluu päivittäin urheilua, mahdollisesti työn tekoa ja sitten, että yöllä saisi nukuttua. Mutta täällä talossa on juuri sitä porukkaa, joka tekee asiat täysin toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätäkin taloyhtiötä on kehuttu hiljaiseksi. Mutta se oli tuossa kevättalvella, kun tätä kehumista vielä oli. Sanottiin, että silloin olisi ollut jo jotain uhkaa, että taloyhtiön maine hiljaisena talona oltaisiin menettämässä. Tässä on se erikoinen asia, että minä luotin näihin sanojiin, mutta ilmeisesti mistään luotettavista ihmisistä ei ole ollut kysymys. On tullut liikaa kirjoitettua kommentteja tähän ketjuun. Minä olen muuttamassa siis melko pian toiseen osoitteeseen. Isännöitsijälle sanoin, että halusin elää täällä ns. normaalia elämää, mutta se ei ole ollut siis mahdollista. Normaaliin elämään minulla kuuluu päivittäin urheilua, mahdollisesti työn tekoa ja sitten, että yöllä saisi nukuttua. Mutta täällä talossa on juuri sitä porukkaa, joka tekee asiat täysin toisin.

        Siis mielisairaalatasoista porukkaa tämä varmasti pääasiassa on. Tässäkin kaupungissa oli ennen mielisairaala, mutta se on nyt suljettu. Se porukka, joka tässä talossa häiriköi, on siis kai täysin MT-palveluiden ulkopuolista porukkaa. Häiriköinti on siis sanan varsinaisessa merkityksessä, kiusataan ja uhkaillaan ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätäkin taloyhtiötä on kehuttu hiljaiseksi. Mutta se oli tuossa kevättalvella, kun tätä kehumista vielä oli. Sanottiin, että silloin olisi ollut jo jotain uhkaa, että taloyhtiön maine hiljaisena talona oltaisiin menettämässä. Tässä on se erikoinen asia, että minä luotin näihin sanojiin, mutta ilmeisesti mistään luotettavista ihmisistä ei ole ollut kysymys. On tullut liikaa kirjoitettua kommentteja tähän ketjuun. Minä olen muuttamassa siis melko pian toiseen osoitteeseen. Isännöitsijälle sanoin, että halusin elää täällä ns. normaalia elämää, mutta se ei ole ollut siis mahdollista. Normaaliin elämään minulla kuuluu päivittäin urheilua, mahdollisesti työn tekoa ja sitten, että yöllä saisi nukuttua. Mutta täällä talossa on juuri sitä porukkaa, joka tekee asiat täysin toisin.

        Tätäkin taloyhtiötä kehuttiin rauhalliseksi ja koskaan ei mitään kuulu...paskapuhetta!! Mua ei haittaa päivin tai iltaisin elämisen äänet: tiskasin,siivous,musiikki,puhuminen,ruoankäryt yms mutta sitten häiritsee ja stressi taso nousee tuhanteen jos aletaan "elää" kun hiljaisuus aika alkaa jatkuen aamuyöhön! Osa tekee aamuvuoroja ja haluaa yöllä nukkua! Nyt alakerran naapuri päättää milloin saan nukkua ja milloin nukahdan! Ja itkettäisi ellei naurattaisi että jo kolmas asunto peräkkäin jossa yöhäiriötä ja kiusantekoa on, ja kaikki prkl työttömiä nuoria miehiä jotka ei poistu kotoaan kuin nippanappa lähikauppaan!! Päivät nukutaan yöt melskataan!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätäkin taloyhtiötä kehuttiin rauhalliseksi ja koskaan ei mitään kuulu...paskapuhetta!! Mua ei haittaa päivin tai iltaisin elämisen äänet: tiskasin,siivous,musiikki,puhuminen,ruoankäryt yms mutta sitten häiritsee ja stressi taso nousee tuhanteen jos aletaan "elää" kun hiljaisuus aika alkaa jatkuen aamuyöhön! Osa tekee aamuvuoroja ja haluaa yöllä nukkua! Nyt alakerran naapuri päättää milloin saan nukkua ja milloin nukahdan! Ja itkettäisi ellei naurattaisi että jo kolmas asunto peräkkäin jossa yöhäiriötä ja kiusantekoa on, ja kaikki prkl työttömiä nuoria miehiä jotka ei poistu kotoaan kuin nippanappa lähikauppaan!! Päivät nukutaan yöt melskataan!!

        Sillon tehdään niin kun tuolla ylempänä on mainittu. Jos esim kemaleilla on oikeus huutaa ja rymistellä yöllä rapussa, käytävillä, ym. on häiriön kokijalla silloin oikeus peittää meteliä esim soittamalla maammelaulua ilmastointikanavaan, olettaen että ääni kuuluu sieltä. Tämä siis puhtaasti melun peittämistarkoituksessa. Mikä melu kuuluu rapusta tai muualta, ei sillon voi muuta tehdä kun luukuttaa maammelaulua tai heviä stereoista täysillä. Jos tämä kielletään, voit vedota ensinnäkin siihen että sua käytännössä pakotetaan kuuntelemaan apinaorkesteria ja KIELLETÄÄN melun peittäminen- joku voisi kutsua sitä jo kiduttamiseksi. Lisäksi sulla pitää olla yhtäläinen oikeus elää kun muillakin. Jos joku kävelevä kasa kusta ja paskaa päättää mökiltä yöllä, sulla on oikeus aamu seiskasta asti hakata esim kattoon harjanvarrella niin lujaa kun sielu sietää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillon tehdään niin kun tuolla ylempänä on mainittu. Jos esim kemaleilla on oikeus huutaa ja rymistellä yöllä rapussa, käytävillä, ym. on häiriön kokijalla silloin oikeus peittää meteliä esim soittamalla maammelaulua ilmastointikanavaan, olettaen että ääni kuuluu sieltä. Tämä siis puhtaasti melun peittämistarkoituksessa. Mikä melu kuuluu rapusta tai muualta, ei sillon voi muuta tehdä kun luukuttaa maammelaulua tai heviä stereoista täysillä. Jos tämä kielletään, voit vedota ensinnäkin siihen että sua käytännössä pakotetaan kuuntelemaan apinaorkesteria ja KIELLETÄÄN melun peittäminen- joku voisi kutsua sitä jo kiduttamiseksi. Lisäksi sulla pitää olla yhtäläinen oikeus elää kun muillakin. Jos joku kävelevä kasa kusta ja paskaa päättää mökiltä yöllä, sulla on oikeus aamu seiskasta asti hakata esim kattoon harjanvarrella niin lujaa kun sielu sietää

        Minä aion tehdä nyt niin, että peitän sen naapurin aiheuttaman jatkuvan metelin. Kuuntelen kristillistä radiokanavaa yöllä. Naapuri mölyää omalla tavallaan, siinä on sitä uhkailua paljon mukana. Mies on aina aamuyöstä varsinkin hyvin sekavan oloinen; muinakin aikoina sitä sekavuutta on esiintynyt paljon. Ei ole mikään nuori mies edes kyseessä, eilenkin oli iltapäivällä pihalla aurinkolasit päässä, vaikka aurinko ei paistanut. Nämä päihdemiehet peittävät juuri silmiään aurinkolaseilla, jotta silmien punoitus ja lasittunut katse ei näkyisi. Tämä mies on uhannut käydä minuun siis käsiksi. Yksi kaveri kyllä varoitti, että nämä voivat olla hyvin vaarallisia miehiä, koska heillä voi olla aseistusta. Kai tätä miestä on varottava, vaikka penkkipunnerruksessa mies arviolta nostaisi vain noin 40 kiloa. Minä sentään kevyellä harjoittelulla nostan noin 95 kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä aion tehdä nyt niin, että peitän sen naapurin aiheuttaman jatkuvan metelin. Kuuntelen kristillistä radiokanavaa yöllä. Naapuri mölyää omalla tavallaan, siinä on sitä uhkailua paljon mukana. Mies on aina aamuyöstä varsinkin hyvin sekavan oloinen; muinakin aikoina sitä sekavuutta on esiintynyt paljon. Ei ole mikään nuori mies edes kyseessä, eilenkin oli iltapäivällä pihalla aurinkolasit päässä, vaikka aurinko ei paistanut. Nämä päihdemiehet peittävät juuri silmiään aurinkolaseilla, jotta silmien punoitus ja lasittunut katse ei näkyisi. Tämä mies on uhannut käydä minuun siis käsiksi. Yksi kaveri kyllä varoitti, että nämä voivat olla hyvin vaarallisia miehiä, koska heillä voi olla aseistusta. Kai tätä miestä on varottava, vaikka penkkipunnerruksessa mies arviolta nostaisi vain noin 40 kiloa. Minä sentään kevyellä harjoittelulla nostan noin 95 kg.

        Hyi helvetti kuinka joku kuuntelee uskovaisten kanavaa ja ihan sama mitä nostaa penkistä jos ei ole auktoriteettia eikä kukaan pelkää.

        Minä laitoin kookkaana naisena isoja miehiä kuriin kun ne pitivät minua hulluna. Minä vain sanoin rauhallisella äänellä että antaa sitten olla viimeinen kerta tämä häiriö. Minä en pelkänyt sillä nehän vaistoaa pelon. Niska perse otteella olen miehen heittänyt uloskin niin että on kokemusta.

        Minä en sietäisi mitään jatkuvaa meteliä vaan se loppuisi alta aikayksikön näiltä päihdemiehiltä. Se saa alkaa minua pelkäämään ennemmin kuin minä pelkäisin sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi helvetti kuinka joku kuuntelee uskovaisten kanavaa ja ihan sama mitä nostaa penkistä jos ei ole auktoriteettia eikä kukaan pelkää.

        Minä laitoin kookkaana naisena isoja miehiä kuriin kun ne pitivät minua hulluna. Minä vain sanoin rauhallisella äänellä että antaa sitten olla viimeinen kerta tämä häiriö. Minä en pelkänyt sillä nehän vaistoaa pelon. Niska perse otteella olen miehen heittänyt uloskin niin että on kokemusta.

        Minä en sietäisi mitään jatkuvaa meteliä vaan se loppuisi alta aikayksikön näiltä päihdemiehiltä. Se saa alkaa minua pelkäämään ennemmin kuin minä pelkäisin sitä.

        Kiitos kommentista. Kiitos siitä, ettet epäillyt kirjoitukseni todenperäisyyttä. Kuuntelen nytkin kristillistä radiokanavaa. Ei ole minulla tarvittavaa auktoriteettis tämän asian hoitamiseen. On tullut nosteltua viime aikoina melko paljon painoja. Kyllä minä niille päihdemiehille pärjäisin, mutta kun ei oikein voi mennä voimalla sitä asiaa ratkaisemaan. Tietysti vaikuttaa se kristillinen vakaumus. Olen isännöitsijälle kirjoittanut, että jos ne miehet yrittävät käydä minuun käsiksi, niin sitten käytän kyllä voimakeinoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Kiitos siitä, ettet epäillyt kirjoitukseni todenperäisyyttä. Kuuntelen nytkin kristillistä radiokanavaa. Ei ole minulla tarvittavaa auktoriteettis tämän asian hoitamiseen. On tullut nosteltua viime aikoina melko paljon painoja. Kyllä minä niille päihdemiehille pärjäisin, mutta kun ei oikein voi mennä voimalla sitä asiaa ratkaisemaan. Tietysti vaikuttaa se kristillinen vakaumus. Olen isännöitsijälle kirjoittanut, että jos ne miehet yrittävät käydä minuun käsiksi, niin sitten käytän kyllä voimakeinoja.

        Ei uskovaisilla hihhuleilla ole mitään keinoja eikä niitä päihitä millään painojen nostelemisella:D Pitää olla sosiaalisia taitojakin eikä niitä saa millään uskonnolla.

        Minä epäilen että sinulla ei ole henkistä voimaa eikä mitään voimaa niitä vastaan vaikka nostelisit mitä painoja.

        Uskonto tekee ihmisen heikoksi kun ei usko itseensä muuten kuin lukemalla sitä satukirjaa joka on iänaikainen joku kirjoittanut. Satukirjaan vedotenko sinä et vaan saa naapureita kuriin niin olet kyllä aika heikkoa laatua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei uskovaisilla hihhuleilla ole mitään keinoja eikä niitä päihitä millään painojen nostelemisella:D Pitää olla sosiaalisia taitojakin eikä niitä saa millään uskonnolla.

        Minä epäilen että sinulla ei ole henkistä voimaa eikä mitään voimaa niitä vastaan vaikka nostelisit mitä painoja.

        Uskonto tekee ihmisen heikoksi kun ei usko itseensä muuten kuin lukemalla sitä satukirjaa joka on iänaikainen joku kirjoittanut. Satukirjaan vedotenko sinä et vaan saa naapureita kuriin niin olet kyllä aika heikkoa laatua.

        Asia on täysin selvä. Minä puolustan itseäni, jos ne päihdemiehet käyvät käsiksi. Niitä on siis 2-3 miestä, jotka ovat uhkailleet minua. Raamatulla siinä asiassa on jonkun verran tekemistä, että minä en aloita sitä tappelua, vaan puolustan itseäni tarvittaessa. Uskovaiset voivat joutua taloyhtiössä altavastaajaksi, koska he usein haluavat välttää juopottelevia ihmisiä. Tässä taloyhtiössä juuri on sitä paljon. Se porukka ei myöskään pidä siitä minun painojen nostelusta, se hermostuttaa heitä myös, koska muuten he olisivatkin jo käyneet minuun käsiksi ja hakanneet minut. Nyt he suunnittelevat, että isolla porukalla kävisivät käsiksi. Se heidän iso porukka olisi vähintään 3 miestä, mieluummin enemmän.


    • Anonyymi

      Raamatulla sinä et tee yhtään mitään muuta kuin voisit sitä käyttää itsesi puolustamiseen.

      • Anonyymi

        Ei se minun tehtävä ole laittaa niitä päihdemiehiä kuriin. Taloyhtiön hallitus ja isännöitsijä eivät halua toimia asiassa. On tiettyjä syitä, miksi he eivät halua toimia; en viitsi mainita niitä tässä. Sama voi koskea poliisiakin, mutta sitä on vähän vaikeampi ymmärtää. Vielä lisäksi on ns. vuokran antaja, joka lähinnä naureskelee tälle asialle. Niiden miesten vuokran maksaa sosiaalitoimisto ilmeisesti ja se riittää vuokran antajalle.


      • Anonyymi

        Kyllä Raamatulla asiat selviää loppujen lopuksi. Tai sitten nyrkeillä ja jos tuomi tulee, niin sitten on vankilassa aikaa taas lukea Raamattua ja on vankiloissa punttisalitkin. Ei noista häiriöhörhöistä minulle vastusta ole tosi tilanteessa. Onneksi tätä ei kestä enää kauan, koska olen muuttamassa pois. Saa nähdä tuleeko tässä joku vakavampi yhteenotto, koska miehet ovat niin sekavassa mielentilassa.


    • Anonyymi

      Meillä lössykä poika tuo vanhoille vanhemmilleen hankkimansa koiran viikottain hoitoon koska koira häiritsee yöllä useaan otteeseen ja näin jätkä ei saa läskin akkansa kanssa nukuttua. Varmaan siellä naapuritkin valittaneet ja siksi paritaloon helpompi tuoda sekopäärakkk möykkäämään. Siinä oikein vastuullinen koiranomistaja.

    • Anonyymi

      Eli olet kaunis kun sua låhennelty mua ei lähentele edes ne pahimman luokan puliukot oo onnellinen että oot kaunis vaikka vuodesta 2012 toi

    • Anonyymi

      IHMISTEN PITÄÄ SAADA NUKKUA YÖLLÄ IHAN RAUHASSA !!!!!!!!!!!!

      JOS NAAPURIT METELÖI, NIIN SE PILAA TÄYSIN IHMISTEN ELÄMÄÄ !!!!!

      JOS EI SAA NUKUTTUA, NIIN SEURAAVA PÄIVÄ ON IHAN TÄYSIN PILALLA !!!!!

      OLKAA YÖLLÄ HILJAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      KYLLÄ ON HULLUUTTA SUOMESSA HIRVEESTI NYKYÄÄN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe