Kokemuksia näistä keittiöfirmoista?

Elisaxx

Pääkaupunkiseudulla olen kysellyt tarjouksia seuraavista firmoista: Keittiö.net, Kvik, Topi-Keittiöt, Keittiömaailma, Domus. Mahdollisesti vielä Puustelli, koska sieltä saisi tutun kautta alennusta. Kyseessä on vanhan keittiön remontointi, joten mittojen kanssa pitää olla tarkkana.

Kaikkia tarjouksia en ole vielä saanut, mutta sen olen huomannut, että mistään ei tunnu saavan täydellistä pakettia. Ikean ratkaisuista olisin tykännyt, mutta siellä ei ole mieleistä ovimallia. Ehkäpä pitäisi kysellä vielä jostakin pienemmästä mittatilaus-firmasta.

Kertokaa, mitä hyvää tai huonoa ko. keittiöissänne tai toimituksessa on ollut. Pitikö reklamoida paljon? Asennusongelmista en ole kiinnostunut, koska meille tulee hyvä, luotettava asentaja.

73

22586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ideointi ensin

      Kaikissa on jotakin hyvää ja huonoa, toisissa jompaa kumpaa enemmän. Ongelmana on vertailtavuus eli pitäisi juoksennella eri paikoissa ja jokainen kauppa pystyy kertomaan vain omalta kannaltaan eikä välttämättä totuuden mukaisesti. Suunnitelmatkaan eivät ole vartailukelpoiset, koska eri myymälöissä on erilaiset vaihtoehdot.

      Paikka, missä voi valita kaikista vapaista suomalaisista ovitehtaista ja niiden malleista sekä joistakin tuontimalleista on www.keittiomaa.fi. Saat samalla suunnitelmalla vertailun aidosti eri vaihtoehdoilla. Sivulta löytyy myös suunnitteluideoita.

      • jeppekoira25

        eikä mainos ollenkaan......????


    • aloittaja..

      Minulla on selvät sävelet, mitä keittiööni haluan, joten varsinaista suunnittelua tai ideointia en tarvitse. Olen pyytänyt kaikista näistä firmoista omaan suunnitelmaani pohjautuvan tarjouksen. Tietty ovimalli on minulla tähtäimessä. Topilla ja Keittiö.netillä ei ollut täsmälleen oikeaa sävyä, mutta muilta löytyi.

      Keittiö.net ja Kvik tuntuvat olevan edullisimmat, mutta kummassakaan ei ollut täydellistä ratkaisua. Erityisesti olen kiinnostunut Kvikin luotettavuudesta ja toimintatavoista. Kvikissä hämää myös kaappien mitoitus. Alakaapit ovat suomalaista mallistoa korkeammat ja syvyys on pienempi.

      Täällä taitaa olla mahdotonta saada rehellistä palautetta omista kokemuksista. En kaipaa nyt mitään myyntimiehien markkinointipuheita.

    • Hyvä merkki

      Omasta kokemuksesta viisastuneena sanon, että ei kannata ostaa keittiötä, joka ei ole juuri sellainen kuin haluaa, ainakaan jos asuu pitkään remontoitavassa asunnossa.
      Kannattaa ostaa keittiö, jossa värit, materiaalit, muodot ja rakenne on tismalleen mielen mukainen vaikka maksaisi enemmän .
      Niin, että unohda netti ja kvikkikeittiöt, jos et saa täydellistä, eihän ne nyt sitten ole pystyneet tekemään tarjoustakaan sinulle.

      • aloittaja..

        Itse asiassa Kvik ja Keittiö.net ovat ainoat, josta sain tarjoukset heti käteen. Muihin firmoihin pitää mennä uudelleen 'suunnitelmaan' ja tarjoukseen tutustumista varten. Niiden valmistumista vielä odottelen.

        Sen verran voin jo sanoa, että Kvikin ta Keittiö.netin tarjoukset olivat todella hyvät, koska niissä oli yksilöity joka ikisen oven ja saranan hinta. Keittiömaailman hinnoitteli kalusteet yhtenä könttäsummana. Tasot, altaat ja kodinkoneet sitten erikseen. Toivottavasti näillä muilla kotimaisilla firmoilla ei ole yhtä huono tarjouserittely.


      • argh2
        aloittaja.. kirjoitti:

        Itse asiassa Kvik ja Keittiö.net ovat ainoat, josta sain tarjoukset heti käteen. Muihin firmoihin pitää mennä uudelleen 'suunnitelmaan' ja tarjoukseen tutustumista varten. Niiden valmistumista vielä odottelen.

        Sen verran voin jo sanoa, että Kvikin ta Keittiö.netin tarjoukset olivat todella hyvät, koska niissä oli yksilöity joka ikisen oven ja saranan hinta. Keittiömaailman hinnoitteli kalusteet yhtenä könttäsummana. Tasot, altaat ja kodinkoneet sitten erikseen. Toivottavasti näillä muilla kotimaisilla firmoilla ei ole yhtä huono tarjouserittely.

        Mitä ihmettä teet tarjouserittelyllä? Haetko esim. saranat toiselta toimittajalta kun ovat 0,50€ edullisemmat.... eikös se ole se viivan alle jäävä hinta se joka sen ratkaisee, kun kerran tunnut olevan noita tarjoushaukkoja?


      • Anonyymi
        aloittaja.. kirjoitti:

        Itse asiassa Kvik ja Keittiö.net ovat ainoat, josta sain tarjoukset heti käteen. Muihin firmoihin pitää mennä uudelleen 'suunnitelmaan' ja tarjoukseen tutustumista varten. Niiden valmistumista vielä odottelen.

        Sen verran voin jo sanoa, että Kvikin ta Keittiö.netin tarjoukset olivat todella hyvät, koska niissä oli yksilöity joka ikisen oven ja saranan hinta. Keittiömaailman hinnoitteli kalusteet yhtenä könttäsummana. Tasot, altaat ja kodinkoneet sitten erikseen. Toivottavasti näillä muilla kotimaisilla firmoilla ei ole yhtä huono tarjouserittely.

        Toimitusvarmuus on tärkeintä ja että saa mitä tilaa
        Samoin se että asioista vastataan jos jokin menee pieleen .
        Mielestäni keittiöasennus , sähkötyöt ja putkityöt pitä pystyä synkkaamaan ja aikatauluissa jotka
        Sovitaan pysyä Kvik Espoon toiminta aiheutti vlillisiä kuluja paljon kun toimitus tuli tipottain ja putkimies ja sähköasennukset tehtiin toimitusongelmien vuoksi osissa.
        Koko kesän kestänyt keittiön toimimattomuus oli katastroofi .


    • Tikkurila monicolor

      Edelliseen ja alottajan tekstiin viitaten et siis ole saanut Keittiönetistä ja Kvikistä vielä tarjousta (vertailukelpoista), koska kummassakaan ei tarjottu sitä mitä halusit.
      Toivotaan, että muilla merkeillä löytyy, esimerkiksi joiltakin saa mitä tahansa väriä.

    • sisustusammattilaine

      Remontti keittiöön onnistuu parhaiten kun pyydät Keittiönetistä mittamiehen paikanpäälle varmistamaan että kaikki menee suunnitelmassa hyvin. Tämä on ainoa tapa saada varmasti onnistunut lopputulos jos et ole rakennusalan ammattilainen

      • sede

        Älä ainakaan maksa mitään etukäteen Keittiönettiin. Edellisessä konkurssissa tuli monelle yllätys.


      • remmppahemppa

        Situstusammattilainen on varmaankin kyseisen firman myyjä!


      • remppahemppa
        sede kirjoitti:

        Älä ainakaan maksa mitään etukäteen Keittiönettiin. Edellisessä konkurssissa tuli monelle yllätys.

        Nythän on taasen nimeä vaihtamassa Mikä lie seuraava siirto


    • Rando166
      • Jartsa

        Hei. Olen kiinnostunut mahdollisesti. Toimitko Lahden alueella kenties?
        Ajattelin Ikean tai epoqin keittiötä ja voin kasata kaapit itse mutta asennus yms hommat ei luonnistu.
        Hintataso asennukselle? ja onnistuuhan muös kodinkoneiden asennus?

        Huhti-toukokuussa tulee putkiremppa meidän osalta joten siihen tähtäys kun ollaaan muutenkin evakossa.


      • Rando166
        Jartsa kirjoitti:

        Hei. Olen kiinnostunut mahdollisesti. Toimitko Lahden alueella kenties?
        Ajattelin Ikean tai epoqin keittiötä ja voin kasata kaapit itse mutta asennus yms hommat ei luonnistu.
        Hintataso asennukselle? ja onnistuuhan muös kodinkoneiden asennus?

        Huhti-toukokuussa tulee putkiremppa meidän osalta joten siihen tähtäys kun ollaaan muutenkin evakossa.

        kyllä voin sinnekin tulla läheta mulle sähkopostiin vähän tarkemmiin mitä tarvitset


    • Elisaxx

      Voin kertoa kokemuksistani keittiökierroksella tähän asti. Lopullista päätöstä emme ole vielä tehneet.

      Ikean jouduin hylkäämään valitettavasti sen takia, ettei sieltä saanut 50 cm leveitä komeroita. Mitat eivät siis sopineet. Muuten Ikean ratkaisut ovat kaikista parhaimmat. Keittiö.net ja Kvik menivät myös hylkyyn, kun mitoitus ei ihan passannut.

      Topi-keittiöllä palvelu on tökkinyt pahasti. Ensin myyjä unohti siirtää suunnittelupalaverimme, hän ei myöskään halunnut antaa mitään kuvia mukaan. Topi on ainoa firma, josta en saanut 3D-kuvia mukaan. Käsittämätöntä, koska ihan vastaavat olen käynyt itse piirtämässä Ikeassa ja kaikki muut firmat ovat ne antaneet, osa on jopa lähettänyt suoraan sähköpostiini. Nyt Topin myyjä ei vastaa sähköpostitse tekemiini kysymyksiin ja muutosehdotuksiin. Tähän asti Topi oli kahden muun firman kanssa loppusuoralla, mutta tämän myyjän myyntihaluttomuuden takia myös Topi putoaa kisasta.

      Puustellista en löytänyt mieluista viiluovimallia. Täyspuisena löytyi mieleinen, mutta silloin hinta kipusi 4000 euroa korkeammaksi kuin muiden firmojen viiluovet. Harmi, sillä pidin yläkaappien ovien tyylistä. Vetimittömiin oviin ei olisi tarvinnut laittaa pomppu-mekanismeja, vaan ne olisi saanut auki pidemmän alareunan ansioista vetämällä.

      Keittiömaailmasta ja Starkilta olen kysynyt tarjoukset täsmälleen samaan Parman ovimalliin. Keittiömaailman tarjous on pudonnut lähtöhinnasta jo 3000 euroa, mutta on vieläkin vähän kalliimpi kuin Starkin tarjous. Starkista sai heti edullisen hinnan, ilman mitään vedätyksiä.

      Domuksella on ollut erittäin palvelualtis myyjä ja hintakin on samaa luokkaa kuin Starkin Parma-keittiön. Näiden kahden välillä siis aion valintani tehdä.

      Valitettavasti näillä suomalaisilla ei ole tarjota isoa yhtenäistä jätelajitteluvaunua, kuten Ikealla on. Vaunun tekeminen onnistuu mahdollisesti itse soveltamalla.

      Meillä on hyvä, luotettava remonttimies tulossa tekemään remontin, joten asennusapua emme tarvitse.

      • 7+18

        "Starkista sai heti edullisen hinnan, ilman mitään vedätyksiä."

        Just tätä arvostan minäkin.
        Mitä muita on ikean lisäksi jossa näkee hinnan suoraan?


      • jätevaunu löytyy

        "meille on hyvä luotettava remonttimies tulossa tekemään remontin,joten asennusapua emme tarvitse"

        Kysyisin kuka kumma otti keittiön tarkemitat?
        Tämäntyyliset ELISAXX- vedättäjät ovat niitä vittumaisimpia asiakkaita.Kitinä ja natina alkaa jo ennen osatoimituksia,lisämausteena omasta takaa löytyy aina parmepi asentaja ja muutoinkin joka asia tiedetään ja osataan itse,mutta silti toimituksilta vaaditaan mahdottomia yleensä mahdottomissa aikatauluissa puoli-ilmaiseksi tottakait.

        Tämä on tyyppitapaus ostajaehdokkaasta,joka teettää suunnittelutyön ilmaiseksi keittiömyyjillä,mutta jo kättelyssä ilmoittaa ettei ole kiinnostunut kalustetehtaan kouluttamasta ammattiasentajasta.
        Nämä omatoimisuunnitteluasentaja-asiakkaat aiheuttavat 95 % reklamaatioista ja juuri nämä keskustelufoorumit ovat heidän valtakuntaansa,jossa omaa pahaa oloa oksennetaan julki.

        niin ja se jätevaunu:
        Ei Ikea ole ainoa paikka,mistä se tuikitärkeä "lajitteleva jätevaunu" löytyy,mutta en viitsi opastaa yhteistyökumppaneidemme myymälöihin,ettei sattuisi reklaamikeikka omalle kohdalle..


      • Elisaxx
        jätevaunu löytyy kirjoitti:

        "meille on hyvä luotettava remonttimies tulossa tekemään remontin,joten asennusapua emme tarvitse"

        Kysyisin kuka kumma otti keittiön tarkemitat?
        Tämäntyyliset ELISAXX- vedättäjät ovat niitä vittumaisimpia asiakkaita.Kitinä ja natina alkaa jo ennen osatoimituksia,lisämausteena omasta takaa löytyy aina parmepi asentaja ja muutoinkin joka asia tiedetään ja osataan itse,mutta silti toimituksilta vaaditaan mahdottomia yleensä mahdottomissa aikatauluissa puoli-ilmaiseksi tottakait.

        Tämä on tyyppitapaus ostajaehdokkaasta,joka teettää suunnittelutyön ilmaiseksi keittiömyyjillä,mutta jo kättelyssä ilmoittaa ettei ole kiinnostunut kalustetehtaan kouluttamasta ammattiasentajasta.
        Nämä omatoimisuunnitteluasentaja-asiakkaat aiheuttavat 95 % reklamaatioista ja juuri nämä keskustelufoorumit ovat heidän valtakuntaansa,jossa omaa pahaa oloa oksennetaan julki.

        niin ja se jätevaunu:
        Ei Ikea ole ainoa paikka,mistä se tuikitärkeä "lajitteleva jätevaunu" löytyy,mutta en viitsi opastaa yhteistyökumppaneidemme myymälöihin,ettei sattuisi reklaamikeikka omalle kohdalle..

        En ymmärrä, mistä hermostuit? Olen ihan normaali asiakas, joka on tehnyt asiallisen tarjouskilpailukierroksen. Sen ansiosta säästämme 5000 euroa. Se oli ensimmäisen ja viimeisen hinnan erotus. Aika iso summa tavalliselle palkansaajalle.

        Jos yhtään olet perillä eri keittiöfirmojen käytännöistä, niin tiedät varmasti, että ainakin isot suomalaiset toimittajat tulevat itse ottamaan keittiöstä tarkat mitat. Suunnitteluvaiheessa liikkeille kelpaa itse otetut mitat. Vasta tajouksen hyväksymisen jälkeen edustaja tulee paikan päälle ottamaan mitat..

        Minä en ole vedättänyt ketään, koska minulla oli oma suunnitelma valmiina. Sen pohjalta pyysin kaikilta keittiöfirmoilta tarjouksen. Näin tarjouksia oli myös helppo vertailla keskenään, kun kaikki olivat keskenään samanlaiset. Suunnittelutyötä en siis ole teettänyt, ainoastaan pyytänyt tarjouksen.

        Mitä vikaa on siinä, että on oma luotettava asentaja? Täällä pääkaupunkiseudulla liikkuu ainakin monenmoista helppoheikkiä ja perävalofirmaa, joiden työn jälki, luotettavuus ja laatu eivät vastaa edes minimivaatimuksia. Ikäviä tarinoita olen kuullut kaikilta tutuilta, jotka ovat pestanneet tuntemattoman remonttireiskan tai firman kotiansa remontoimaan. Tästä viisastuneena käytämme itse vain hyvää tekijää. Puskaradio toimii niin hyvässä kuin pahassakin. Remonttimiehemme osoitti pätevyytensä kylpyhuoneremontissa, joten totta ihmeessä palkkaamme hänet tekemään myös keittiöremontin. Ammattitaitoa riittää, sillä hän on ollut asentajana keittiöfirmoissa yli 20 vuotta. Nykyään toimii yksityisyrittäjänä. Jokainen remonttia tehnyt tietää, että hyvät tekijät ovat nykypäivänä harvassa.

        Siitä jätevaunusta vielä. Näistä käymistäni liikkeistä Ikean lisäksi vain Puustellista löytyi tuo 80 cm levyinen jätevaunu. Tarkoitan nyt sellaista laatikkopohjaista systeemiä, jonne astiat saa sijoitella vapaasti. En sellaista, jossa jäteastiat 'riippuvat' kehikon sisällä.

        Viimeisin episodi meidän tarjouskierroksessamme on sellainen, että mies tykästyi Topin ovimalliin ja itsekin aloin lämmetä sille. Todennäköisesti olisimme siis ottaneet keittiön Topi-keittiöiltä, mutta lopullista tarjousta emme sieltä ole vielä saaneet, joten homma tyssäsi siihen.

        Hankimme keittiömme siis Domuksen kautta. Vaikka ovimalli ei välttämättä olekaan se kaikkein mieleisin, niin asiansa osaava myyjä sai meidät lopulta puolelleen (Topin palveluhaluttomaan myyjään verrattuna.) Vaikeaa on tehdä kauppoja, jos ei saa edes tarjousta.

        Vastaava kokemus oli ystävälläni. Hänkään ei joutanut jäädä odottelemaan Topin tarjousta, jota ei sitten koskaan kuulunut. Meidän tapauksessamme ei ole kiireestä kyse, koska aikaa on ollut 2 kk.


      • jätevaunu vastaa
        Elisaxx kirjoitti:

        En ymmärrä, mistä hermostuit? Olen ihan normaali asiakas, joka on tehnyt asiallisen tarjouskilpailukierroksen. Sen ansiosta säästämme 5000 euroa. Se oli ensimmäisen ja viimeisen hinnan erotus. Aika iso summa tavalliselle palkansaajalle.

        Jos yhtään olet perillä eri keittiöfirmojen käytännöistä, niin tiedät varmasti, että ainakin isot suomalaiset toimittajat tulevat itse ottamaan keittiöstä tarkat mitat. Suunnitteluvaiheessa liikkeille kelpaa itse otetut mitat. Vasta tajouksen hyväksymisen jälkeen edustaja tulee paikan päälle ottamaan mitat..

        Minä en ole vedättänyt ketään, koska minulla oli oma suunnitelma valmiina. Sen pohjalta pyysin kaikilta keittiöfirmoilta tarjouksen. Näin tarjouksia oli myös helppo vertailla keskenään, kun kaikki olivat keskenään samanlaiset. Suunnittelutyötä en siis ole teettänyt, ainoastaan pyytänyt tarjouksen.

        Mitä vikaa on siinä, että on oma luotettava asentaja? Täällä pääkaupunkiseudulla liikkuu ainakin monenmoista helppoheikkiä ja perävalofirmaa, joiden työn jälki, luotettavuus ja laatu eivät vastaa edes minimivaatimuksia. Ikäviä tarinoita olen kuullut kaikilta tutuilta, jotka ovat pestanneet tuntemattoman remonttireiskan tai firman kotiansa remontoimaan. Tästä viisastuneena käytämme itse vain hyvää tekijää. Puskaradio toimii niin hyvässä kuin pahassakin. Remonttimiehemme osoitti pätevyytensä kylpyhuoneremontissa, joten totta ihmeessä palkkaamme hänet tekemään myös keittiöremontin. Ammattitaitoa riittää, sillä hän on ollut asentajana keittiöfirmoissa yli 20 vuotta. Nykyään toimii yksityisyrittäjänä. Jokainen remonttia tehnyt tietää, että hyvät tekijät ovat nykypäivänä harvassa.

        Siitä jätevaunusta vielä. Näistä käymistäni liikkeistä Ikean lisäksi vain Puustellista löytyi tuo 80 cm levyinen jätevaunu. Tarkoitan nyt sellaista laatikkopohjaista systeemiä, jonne astiat saa sijoitella vapaasti. En sellaista, jossa jäteastiat 'riippuvat' kehikon sisällä.

        Viimeisin episodi meidän tarjouskierroksessamme on sellainen, että mies tykästyi Topin ovimalliin ja itsekin aloin lämmetä sille. Todennäköisesti olisimme siis ottaneet keittiön Topi-keittiöiltä, mutta lopullista tarjousta emme sieltä ole vielä saaneet, joten homma tyssäsi siihen.

        Hankimme keittiömme siis Domuksen kautta. Vaikka ovimalli ei välttämättä olekaan se kaikkein mieleisin, niin asiansa osaava myyjä sai meidät lopulta puolelleen (Topin palveluhaluttomaan myyjään verrattuna.) Vaikeaa on tehdä kauppoja, jos ei saa edes tarjousta.

        Vastaava kokemus oli ystävälläni. Hänkään ei joutanut jäädä odottelemaan Topin tarjousta, jota ei sitten koskaan kuulunut. Meidän tapauksessamme ei ole kiireestä kyse, koska aikaa on ollut 2 kk.

        "muihin firmoihin pitää mennä uudelleen suunnittelemaan" näin Elisaxx vastasi 5.1 tässä ketjussa.

        Minä en ala tässä ruotimaan Ojalan Tapion (Topi) tai muiden toki laadukkaiden keittiökalustemerkkien myyjien edesottamuksia juuri tässä Elisaxx tapauksessa.

        On vain vuosien varrella tullut senverran monta itsesuunniteltua tapausta vastaan,jossa lopputulos on kaukaa katsottuna upea suorastaan sisustuslehtien
        kansikuvakööki,mutta käytännön kokkaaminen ei toiminnallisten virheiden myötä onnistu.

        Pääsääntöisesti asiakkaan itsensä soveltamille asennusohjeilla liian piukkaan ja kieroihin pintoihin hirmuhopulla (asiakkaan kytätessä kotivahtina joka askelta )pakkoasennettujen moduulien(kaapin runko) muodostama kokonaisuus menee aina jossakin jonkin toiminnallisesti tuki tärkeän suojaetäisyyden ylitse.
        Suunnittelussa unohdetaan se,että yksikään pinta,mihin moduuleja asennetaan ei ole lähtökohtaisesti suora.
        Toinen suurinta kiukkua ja harmia aiheuttava tosiasia on,ettei vesiä ja sähköjä yksinkertaisesti voi vetää ristiinrastiin ja aivan toiselle puolelle keittiötä ilman mittavia roilotus ja muutostöitä.

        Itku alkaa viimeistään valolipan valojen sammuessa silloin,kun se 10 ampsin sulake ei jaksa pyörittää integroituja tuplajääkaappi ja pakastin ynnä viinikaappia kun samanaikaisesti käytössä on astianpesukone,mikro ja kaikenmaailman kaffeet keittävä kahvikone.
        Täysin oma maailmansa on induktiotasoliedet irtouuneineen.Ne vie oman osansa,sijaiten muodikkaasti tosihassussa paikassa,mikä näyttää huuvan hyrrätessä hyvältä,mutta toden sanoaksemme käytännöllisyys on tasan nolla.

        Entäpä tämä viimoisen päälle tuunattu hana,joka käsinkoskematta antaa niin ihanansti juuri sopivanlämpöistä vettä,jos niikseen sille päälle sattuu.

        Lisätään tähän vielä vetämätön viemäri,joka on siirretty niin pitkälle,ettei poistoputken laskulle jää varaa ja sen vuoksi markkinoiden paras se tosihiljainen tiskari kurlutaa kummasti nostaa vettä jopa kaatoaltaaseen,muttei pese viinilaseja puhtaaksi.

        Yksityisasiakkaalle on aivan turha ruveta selittämään remontoinnin perusteita,asianmukaista suunnittelua ja pohjatyön määrää,koska aina löytyy se halvempi liike,jonka ilmaispalveluiden turvin ja tutulla tehoasentajalla unelmakeittiöihanuus saadaan kirpputorihinnalla...

        Antoisaa unelmakeittiöremonttia,joka on jo suunnitteluvaiheessa mennyt pieleen...


      • Elisaxx
        jätevaunu vastaa kirjoitti:

        "muihin firmoihin pitää mennä uudelleen suunnittelemaan" näin Elisaxx vastasi 5.1 tässä ketjussa.

        Minä en ala tässä ruotimaan Ojalan Tapion (Topi) tai muiden toki laadukkaiden keittiökalustemerkkien myyjien edesottamuksia juuri tässä Elisaxx tapauksessa.

        On vain vuosien varrella tullut senverran monta itsesuunniteltua tapausta vastaan,jossa lopputulos on kaukaa katsottuna upea suorastaan sisustuslehtien
        kansikuvakööki,mutta käytännön kokkaaminen ei toiminnallisten virheiden myötä onnistu.

        Pääsääntöisesti asiakkaan itsensä soveltamille asennusohjeilla liian piukkaan ja kieroihin pintoihin hirmuhopulla (asiakkaan kytätessä kotivahtina joka askelta )pakkoasennettujen moduulien(kaapin runko) muodostama kokonaisuus menee aina jossakin jonkin toiminnallisesti tuki tärkeän suojaetäisyyden ylitse.
        Suunnittelussa unohdetaan se,että yksikään pinta,mihin moduuleja asennetaan ei ole lähtökohtaisesti suora.
        Toinen suurinta kiukkua ja harmia aiheuttava tosiasia on,ettei vesiä ja sähköjä yksinkertaisesti voi vetää ristiinrastiin ja aivan toiselle puolelle keittiötä ilman mittavia roilotus ja muutostöitä.

        Itku alkaa viimeistään valolipan valojen sammuessa silloin,kun se 10 ampsin sulake ei jaksa pyörittää integroituja tuplajääkaappi ja pakastin ynnä viinikaappia kun samanaikaisesti käytössä on astianpesukone,mikro ja kaikenmaailman kaffeet keittävä kahvikone.
        Täysin oma maailmansa on induktiotasoliedet irtouuneineen.Ne vie oman osansa,sijaiten muodikkaasti tosihassussa paikassa,mikä näyttää huuvan hyrrätessä hyvältä,mutta toden sanoaksemme käytännöllisyys on tasan nolla.

        Entäpä tämä viimoisen päälle tuunattu hana,joka käsinkoskematta antaa niin ihanansti juuri sopivanlämpöistä vettä,jos niikseen sille päälle sattuu.

        Lisätään tähän vielä vetämätön viemäri,joka on siirretty niin pitkälle,ettei poistoputken laskulle jää varaa ja sen vuoksi markkinoiden paras se tosihiljainen tiskari kurlutaa kummasti nostaa vettä jopa kaatoaltaaseen,muttei pese viinilaseja puhtaaksi.

        Yksityisasiakkaalle on aivan turha ruveta selittämään remontoinnin perusteita,asianmukaista suunnittelua ja pohjatyön määrää,koska aina löytyy se halvempi liike,jonka ilmaispalveluiden turvin ja tutulla tehoasentajalla unelmakeittiöihanuus saadaan kirpputorihinnalla...

        Antoisaa unelmakeittiöremonttia,joka on jo suunnitteluvaiheessa mennyt pieleen...

        Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta meille ei tule mitään noista mainitsemistasi suunnittelumokista. Tuttu keittiösuunnittelija ehdotti nykyiseen keittiöömme vain pari pientä järkevää toiminnallista muutosta.

        Viemärien ja vesiputkien paikkaa ei tarvitse muuttaa. Sähkömies ja remonttimies ovat käyneet jo paikan päällä ja todenneet suunnitelman toimivaksi ja helposti toteutettavaksi. Ammattitaitoinen keittiösuunnittelija olisi varmasti sanonut, jos jokin olisi pahasti pielessä. Ei tosin voi olla, koska kokonaisuus ei nykyisestä juuri muutu ja se on ollut toimiva.

        Remonttimies on antanut meille täysin realistisen kuvan pohjatöiden määrästä. Emmekä itsekään ole tyhmiä. Aika pahasti tunnut aliarvioivan asiakkaittesi älykkyyttä. Pitkiä päiviä tekemällä keittiö valmistuu kolmessa viikossa. Kylpyhuoneen ja saunankin hän teki pari päivää alkuarviota nopeammin.

        Rahaa on budjetoitu koko remonttiin reilut 20 000 euroa, joten mistään kirpputorihinnasta ei voida nyt puhua. Remontti tulee olemaan hieman keittiötä laajempi. Mies toimii avustajana tarvittaessa.

        Ikävää, kun olet noin pahasti katkeroitunut, että pitää ruveta mollaamaan täysin tuntemattomia ihmisiä. En yhtään ihmettele, että asiakkaasi ovat kaikonneet tympeän asenteesi takia ja nyt purat pahaa mieltäsi täällä.

        Minä odotan tulevaa remonttiamme valoisalla mielellä. Voin tulla raportoimaan sen sujumisesta myöhemmin. Itse olen kaivannut ihmisten omakohtaisia kokemuksia keittiöremontista. Tällaiset katkerien panettelevien myyjien kommentit eivät minua kiinnosta.


      • jätevaunu lopettaa
        Elisaxx kirjoitti:

        Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta meille ei tule mitään noista mainitsemistasi suunnittelumokista. Tuttu keittiösuunnittelija ehdotti nykyiseen keittiöömme vain pari pientä järkevää toiminnallista muutosta.

        Viemärien ja vesiputkien paikkaa ei tarvitse muuttaa. Sähkömies ja remonttimies ovat käyneet jo paikan päällä ja todenneet suunnitelman toimivaksi ja helposti toteutettavaksi. Ammattitaitoinen keittiösuunnittelija olisi varmasti sanonut, jos jokin olisi pahasti pielessä. Ei tosin voi olla, koska kokonaisuus ei nykyisestä juuri muutu ja se on ollut toimiva.

        Remonttimies on antanut meille täysin realistisen kuvan pohjatöiden määrästä. Emmekä itsekään ole tyhmiä. Aika pahasti tunnut aliarvioivan asiakkaittesi älykkyyttä. Pitkiä päiviä tekemällä keittiö valmistuu kolmessa viikossa. Kylpyhuoneen ja saunankin hän teki pari päivää alkuarviota nopeammin.

        Rahaa on budjetoitu koko remonttiin reilut 20 000 euroa, joten mistään kirpputorihinnasta ei voida nyt puhua. Remontti tulee olemaan hieman keittiötä laajempi. Mies toimii avustajana tarvittaessa.

        Ikävää, kun olet noin pahasti katkeroitunut, että pitää ruveta mollaamaan täysin tuntemattomia ihmisiä. En yhtään ihmettele, että asiakkaasi ovat kaikonneet tympeän asenteesi takia ja nyt purat pahaa mieltäsi täällä.

        Minä odotan tulevaa remonttiamme valoisalla mielellä. Voin tulla raportoimaan sen sujumisesta myöhemmin. Itse olen kaivannut ihmisten omakohtaisia kokemuksia keittiöremontista. Tällaiset katkerien panettelevien myyjien kommentit eivät minua kiinnosta.

        Pienen keittiön asentamiseen menee kolme viikkoa ja piiiiiiiiiiittttkää päivää.
        Se tekee kahdentoista tunnin työpäivillä 180 tuntia ja rapiat.

        Luonnollisesti tämä asentajanne ensin maalaa katon ja seinät,uusii välitilan laatoituksen ja lattian,jne...

        Mikäpä siinä.

        Senverran on tullut keittiöitä asenneltua,että esittämälläsi asennusaikataululla mainitsemiesi liikkeiden kautta otettuna asennus tulisi maksamaan yli 10 000 euroa,ja tästähän tämä kenkä puristaa.

        Toisaalta,mikäli kerros/rivitalotyömaalla samassa ajassa kalustaa noin 20 asuntoa,siis eteinen,makuuhuoneet,kylpyhuone,khh,keittiö voi jokainen laskeskella millä vauhdilla tämä remontti etenee..

        Elisaxx haukkui mm. Topi myyjän kiinnostuksen puutteesta,kun suunnittelu(asiakasunelman virheiden oikomiseen) ja rivitalotyömaalle menossa olevan asentajan aikaa olisi pitänyt sitoa kiinni 3 viikkoa mitättömästä moduulimäärästä.

        Elisaxx pienen keittiön todellinen asennusaika tehtaan kouluttamalta asentajalta on jotain 2-4 päivän välillä...

        Vastasin ketjuun vain siksi,että juuri näillä muotilehtien ihannekeittiöitä ja suitsait hetivalmis tv-remonteista haaveilevilla on täysin epärealistiset käsitykset siitä,miten paljon pohjatyötä remontissa on ja mitä se kaikkia tyydyttävä ja kaikinpuolin onnistunut remontti todellisuudessa maksaa.

        TämäElisaxxprovo on mainio esimerkki kun Mossen hinnalla uskotellaan ostaneensa upouuden Mersun,kun sitä kasataan hamaan tulevaisuuteen..


      • Elisaxx
        jätevaunu lopettaa kirjoitti:

        Pienen keittiön asentamiseen menee kolme viikkoa ja piiiiiiiiiiittttkää päivää.
        Se tekee kahdentoista tunnin työpäivillä 180 tuntia ja rapiat.

        Luonnollisesti tämä asentajanne ensin maalaa katon ja seinät,uusii välitilan laatoituksen ja lattian,jne...

        Mikäpä siinä.

        Senverran on tullut keittiöitä asenneltua,että esittämälläsi asennusaikataululla mainitsemiesi liikkeiden kautta otettuna asennus tulisi maksamaan yli 10 000 euroa,ja tästähän tämä kenkä puristaa.

        Toisaalta,mikäli kerros/rivitalotyömaalla samassa ajassa kalustaa noin 20 asuntoa,siis eteinen,makuuhuoneet,kylpyhuone,khh,keittiö voi jokainen laskeskella millä vauhdilla tämä remontti etenee..

        Elisaxx haukkui mm. Topi myyjän kiinnostuksen puutteesta,kun suunnittelu(asiakasunelman virheiden oikomiseen) ja rivitalotyömaalle menossa olevan asentajan aikaa olisi pitänyt sitoa kiinni 3 viikkoa mitättömästä moduulimäärästä.

        Elisaxx pienen keittiön todellinen asennusaika tehtaan kouluttamalta asentajalta on jotain 2-4 päivän välillä...

        Vastasin ketjuun vain siksi,että juuri näillä muotilehtien ihannekeittiöitä ja suitsait hetivalmis tv-remonteista haaveilevilla on täysin epärealistiset käsitykset siitä,miten paljon pohjatyötä remontissa on ja mitä se kaikkia tyydyttävä ja kaikinpuolin onnistunut remontti todellisuudessa maksaa.

        TämäElisaxxprovo on mainio esimerkki kun Mossen hinnalla uskotellaan ostaneensa upouuden Mersun,kun sitä kasataan hamaan tulevaisuuteen..

        Pienestä keittiöstä en ole puhunut mitään. Virheitä ei myöskään ole. Kerroin myös, että remontti sisältää muutakin kuin keittiön ja kaikki vanha revitään pois lattioita myöten. Kyseessä ei siis ole pelkkä kalusteiden asentaminen.

        Asentajaa en ole missään vaiheessa tarvinnut keittiöfirman kautta, joten miksi ihmeessä myyjää liikuttaisi asennuspuoli. Vai saako myyjä siitäkin jotain provikoita?

        Niin, en ymmärrä, miksi sinun kenkääsi puristaa, jos olen löytänyt hyvän ja kohtuuhintaisen remonttimiehen. Varmaan juuri se, koska on taas yksi vedätettävä asiakas vähemmän. Hyvän remppamiehen olen tosiaan löytänyt, jos keittiöfirmat ottaisivat vastaavasta asennusurakasta yli 10 000 euroa. Säästetään siis siinäkin useampi tuhatlappunen. Silti työllistämme yhden ammattilaisen normaalitaksalla.


      • ja remontti on ????
        Elisaxx kirjoitti:

        Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta meille ei tule mitään noista mainitsemistasi suunnittelumokista. Tuttu keittiösuunnittelija ehdotti nykyiseen keittiöömme vain pari pientä järkevää toiminnallista muutosta.

        Viemärien ja vesiputkien paikkaa ei tarvitse muuttaa. Sähkömies ja remonttimies ovat käyneet jo paikan päällä ja todenneet suunnitelman toimivaksi ja helposti toteutettavaksi. Ammattitaitoinen keittiösuunnittelija olisi varmasti sanonut, jos jokin olisi pahasti pielessä. Ei tosin voi olla, koska kokonaisuus ei nykyisestä juuri muutu ja se on ollut toimiva.

        Remonttimies on antanut meille täysin realistisen kuvan pohjatöiden määrästä. Emmekä itsekään ole tyhmiä. Aika pahasti tunnut aliarvioivan asiakkaittesi älykkyyttä. Pitkiä päiviä tekemällä keittiö valmistuu kolmessa viikossa. Kylpyhuoneen ja saunankin hän teki pari päivää alkuarviota nopeammin.

        Rahaa on budjetoitu koko remonttiin reilut 20 000 euroa, joten mistään kirpputorihinnasta ei voida nyt puhua. Remontti tulee olemaan hieman keittiötä laajempi. Mies toimii avustajana tarvittaessa.

        Ikävää, kun olet noin pahasti katkeroitunut, että pitää ruveta mollaamaan täysin tuntemattomia ihmisiä. En yhtään ihmettele, että asiakkaasi ovat kaikonneet tympeän asenteesi takia ja nyt purat pahaa mieltäsi täällä.

        Minä odotan tulevaa remonttiamme valoisalla mielellä. Voin tulla raportoimaan sen sujumisesta myöhemmin. Itse olen kaivannut ihmisten omakohtaisia kokemuksia keittiöremontista. Tällaiset katkerien panettelevien myyjien kommentit eivät minua kiinnosta.

        siis missä vaiheessa? Yhä kenties suunnittelussa,purkuvaiheessa vai???


      • Elisaxx
        ja remontti on ???? kirjoitti:

        siis missä vaiheessa? Yhä kenties suunnittelussa,purkuvaiheessa vai???

        Suunnittelmat on saatu valmiiksi ja keittiötoimittaja on laittanut tilauksemme tehtaalle. Pari pintamateriaalihankintaa on vielä tekemättä, mutta ne ehtii hyvin. Purkutyöt keittiössämme tehdään juuri ennen ammattimiesten saapumista (sähkäri, putkari ja remonttimies). Remontin alkamiseen on aikaa vielä muutama viikko.


      • siis jussiksi valmis
        Elisaxx kirjoitti:

        Suunnittelmat on saatu valmiiksi ja keittiötoimittaja on laittanut tilauksemme tehtaalle. Pari pintamateriaalihankintaa on vielä tekemättä, mutta ne ehtii hyvin. Purkutyöt keittiössämme tehdään juuri ennen ammattimiesten saapumista (sähkäri, putkari ja remonttimies). Remontin alkamiseen on aikaa vielä muutama viikko.

        oletan?


      • Elisaxx
        siis jussiksi valmis kirjoitti:

        oletan?

        Ei. Miksi asia sinua vaivaa? Olemme päättäneet itsellemme sopivan remonttiajankohdan jo viime vuoden puolella ja siitä pidetään kiinni. Ajoitamme sen lomamme ajaksi, jotta päästään itse pois jaloista.


      • ei se minua vaivaa
        Elisaxx kirjoitti:

        Ei. Miksi asia sinua vaivaa? Olemme päättäneet itsellemme sopivan remonttiajankohdan jo viime vuoden puolella ja siitä pidetään kiinni. Ajoitamme sen lomamme ajaksi, jotta päästään itse pois jaloista.

        Aiemmin tässä ketjussas haukuit keittiötoimittajat puihin,kun heitä ei kiinnostanut.
        Et maininnut aiemmin mitään juuri sinulle sopivasta remontointiajankohdasta.?!

        Aiempina vuosina kaikki haukkumasi tehtaat ovat olleet huoltoseisokin ja vuosilomien takia kesällä kiinni.Itse toivotan hyvää onnea projektille,mutta muista,että mikäli moka tulee reklamaatiovaste Heinäkuussa ja lomakautena ei ole nopea.

        Jokaisella kalustevalmistajalla huoltoseisokin jälkeen tuotannon käynnistyessä se yksinäinen ovi ja sen toimittaminen ei ole linjan ykkösaihe,vaan se ajetaan yhdessä muiden samaa mallisarjaa olevien oviaihioiden kanssa ja pintakäsitellään kun siihen sopivat pinnat on vuorossa..

        Tämä kylmänviileä fakta ettei tehtaalta saa mitään saa kuin apteekin hyllyltä unohtuu juuri näiltä yksityisasiakkailta ja huonoksi haukkuminen alkaa...


      • Elisaxx
        ei se minua vaivaa kirjoitti:

        Aiemmin tässä ketjussas haukuit keittiötoimittajat puihin,kun heitä ei kiinnostanut.
        Et maininnut aiemmin mitään juuri sinulle sopivasta remontointiajankohdasta.?!

        Aiempina vuosina kaikki haukkumasi tehtaat ovat olleet huoltoseisokin ja vuosilomien takia kesällä kiinni.Itse toivotan hyvää onnea projektille,mutta muista,että mikäli moka tulee reklamaatiovaste Heinäkuussa ja lomakautena ei ole nopea.

        Jokaisella kalustevalmistajalla huoltoseisokin jälkeen tuotannon käynnistyessä se yksinäinen ovi ja sen toimittaminen ei ole linjan ykkösaihe,vaan se ajetaan yhdessä muiden samaa mallisarjaa olevien oviaihioiden kanssa ja pintakäsitellään kun siihen sopivat pinnat on vuorossa..

        Tämä kylmänviileä fakta ettei tehtaalta saa mitään saa kuin apteekin hyllyltä unohtuu juuri näiltä yksityisasiakkailta ja huonoksi haukkuminen alkaa...

        En ole edelleenkään puhunut kesästä mitään. Huolesi on siis turha.


      • Anonyymi
        Elisaxx kirjoitti:

        Pienestä keittiöstä en ole puhunut mitään. Virheitä ei myöskään ole. Kerroin myös, että remontti sisältää muutakin kuin keittiön ja kaikki vanha revitään pois lattioita myöten. Kyseessä ei siis ole pelkkä kalusteiden asentaminen.

        Asentajaa en ole missään vaiheessa tarvinnut keittiöfirman kautta, joten miksi ihmeessä myyjää liikuttaisi asennuspuoli. Vai saako myyjä siitäkin jotain provikoita?

        Niin, en ymmärrä, miksi sinun kenkääsi puristaa, jos olen löytänyt hyvän ja kohtuuhintaisen remonttimiehen. Varmaan juuri se, koska on taas yksi vedätettävä asiakas vähemmän. Hyvän remppamiehen olen tosiaan löytänyt, jos keittiöfirmat ottaisivat vastaavasta asennusurakasta yli 10 000 euroa. Säästetään siis siinäkin useampi tuhatlappunen. Silti työllistämme yhden ammattilaisen normaalitaksalla.

        Ons evaan kummallista. inulla on vaikeuksia sada tarjous asennuskella vaikka niin haluaisin. ilman asennusta kyllä niitä tulee.


    • Elisaxx

      Ikean lisäksi Keittiö.net ja Kvik antoivat tarjouksen saman tien heti ensimmäisellä käyntikerralla ja kaikki kalusteet oli hinnoiteltu erikseen. Toisin kuin näillä muilla firmoilla, joilla kalusteet on könttäsummana.

    • Sirkkeli & silitys

      Komppaan " jätevaunu löytyy " kirjoittajaa, ilmeisesti alalla kauan ollutta kalustemyyjä/suunnittelijaa. Nimittäin, on ihan normaalia kun myyjä ei halua nk. turpiin, myyjä jättää tarjoamatta, tämä pätee monella alalla. Kokenut myyjä haistaa nämä keikat, mihin ei kannata lähteä mukaan, ja toivoo, että asiakas menisi kilpailijalle. Tälläisten asiakkaiden kuin Elisaxx tarjouspyynnöt laitetaan pinon pohjalle ja sanotaan hei, hei ! Onneksi, ainakin toistaiseksi, myyjä saa valita kenelle myy !
      Vaya con dios :))

      • Elisaxx

        Kerropa sitten, mitä vikaa tarjouspyynnössäni on ollut. Helpollahan siinä myyjä pääsee, kun ei tarvitse tuhlata aikaa suunnitteluun. Reklamaatioita ei tarvitse tehdä, mikäli kaikki toimii sovitusti.

        Tässä Topin tapauksessa myyjällä on kiire, koska hänellä on menossa rahakkaampia rivitaloprojekteja samaan aikaan. Olisi sitten sanonut suoraan, ettei ehdi tekemään tarjousta, jolloin olisin voinut kääntyä toisen myyjän puoleen.

        Kaikille näköjään ei raha kelpaa, joten olkoot minun puolestani. Toki aion kertoa kokemuksistani muillekin. Puskaradio toimii niin hyvässä kuin pahassakin.


      • myyjäjäke
        Elisaxx kirjoitti:

        Kerropa sitten, mitä vikaa tarjouspyynnössäni on ollut. Helpollahan siinä myyjä pääsee, kun ei tarvitse tuhlata aikaa suunnitteluun. Reklamaatioita ei tarvitse tehdä, mikäli kaikki toimii sovitusti.

        Tässä Topin tapauksessa myyjällä on kiire, koska hänellä on menossa rahakkaampia rivitaloprojekteja samaan aikaan. Olisi sitten sanonut suoraan, ettei ehdi tekemään tarjousta, jolloin olisin voinut kääntyä toisen myyjän puoleen.

        Kaikille näköjään ei raha kelpaa, joten olkoot minun puolestani. Toki aion kertoa kokemuksistani muillekin. Puskaradio toimii niin hyvässä kuin pahassakin.

        On tämäkin keskustelu.. Olen toiminut keittiö suunnittelijana/myyjänä noin 7 vuotta.
        Kun minulle asiakas tuo valmiit suunnitelmat ja pyytää tarjouksen valitsemallaan ovella, niin laitan työn jonon viimeiseksi eli todennäköisesti en tarjousta anna.
        Jokainen keittiömyyjä tietää suunnilleen kilpailijoiden hitatason. Eli jos asiakas katsoo vain tarjousta niin on aivan turha lähteä silloin kilpailemaan.
        Ja mitä tulee asiakkaaseen. Asiakas on yhtä pelle kun telkkarissa jos pyytää vain tarjoukse. Antakaa jokaisen firman tehdä omat suunnitelma ja älkää tuijjottako vain hintaa.


      • tosipelleistä riesaa
        myyjäjäke kirjoitti:

        On tämäkin keskustelu.. Olen toiminut keittiö suunnittelijana/myyjänä noin 7 vuotta.
        Kun minulle asiakas tuo valmiit suunnitelmat ja pyytää tarjouksen valitsemallaan ovella, niin laitan työn jonon viimeiseksi eli todennäköisesti en tarjousta anna.
        Jokainen keittiömyyjä tietää suunnilleen kilpailijoiden hitatason. Eli jos asiakas katsoo vain tarjousta niin on aivan turha lähteä silloin kilpailemaan.
        Ja mitä tulee asiakkaaseen. Asiakas on yhtä pelle kun telkkarissa jos pyytää vain tarjoukse. Antakaa jokaisen firman tehdä omat suunnitelma ja älkää tuijjottako vain hintaa.

        normaalitaksa? Mikähän mahtaa olla se normaalitaksa? 10 vai 20 Euroa tunniltako?
        Olisiko peräti vähän enemmän ,muttei kuitenkaan ylitse 30 Euron??
        Verot maksettuna ja miljoonan vastuuvakuutuksella,-tuskinpa....

        Myyjäke,olen kanssasi täysin samaa mieltä,että
        näitä normaalitaksabesservisserviuhah hah hah taja asiakkaita on välillä riesaksi asti.

        Yleensä hiekkalaatikkotaistelut kuuluvat lasten leikkeihin,mutta nämä viidakkorumpuilevat nirppanokkaelämäntapaelvistelijät ne vasta osaavatkin..

        Muistui tässä mieleen eräs keikka,jossa virheettömän keittiöremontin suunnitteli asiakkaan omia mieltymyksiä vahvistamaan oikein asiantunteva suunnittelija.

        Tämä asiantuntija unohti yksinkertaisesti kertoa kalusteiden toimittajalle ja muille yhteistyökumppaneille ja todellisille remontin tekijöille että keittiön lattialaatoitus olisi samalla tarkoitus vaihtaa.

        Tässä vaiheessa keittiö oli jo onnellisesti asennettu paikalleen ja välitilan laatoitusta valmisteltiin,kun asiakas huomasi puutteen

        Suunnittelijan viimein vaivauduttua paikalle keskustelu kääntyi tuleviin kaihdin/ verhohankintoihin sekä takan reunuskiviin,mutta itse ongelma,siis asiantuntijana käytetyn suunnittelijan oma moka lattialaatoituksen uusimisen unohtaminen remonttiaikataulusta,tarjouksesta aiheutti remonttifirman sättimisen.
        Seuraava suunnittelumoka,ja todellinen sählinki odotti jo kirjaimmellisesti nurkan takana.
        Päiväkausia etsittiin asentajan kaappien taa piilottamaa jakorasiaa ja ihmeteltiin miksi se designhuuva ei toimi? Huuva ei toiminut,koska alkuperäinen ohjasi koko talon ilmastointia..Entäs se hutiloivan asentajan piilottama jakorasia?Pitkällisten etsintöjen jälkeen keittiön sähköistyksessä tuikitarpeellinen jakorasia löytyi olohuoneen puolelta.

        Vesistä en viitsi sanoa yhtikäs mitään,mutta senverran voin kertoa,että mikäli tässä keittiössä yrittää avata Le Mans koneiston sisältävän kulmakaapin ovea,törmää sen vedin erillisuunin kahvaan.

        Toisaalta,mikäli lapsiperheessä 5 millin käyntivälykset suhteessa designpatakaappikoneisto ja erillisuunin luukku ovat riittävät,ettei uuninluukku säry niin silloin suunnittelija on onnistunut...


      • Elisaxx
        myyjäjäke kirjoitti:

        On tämäkin keskustelu.. Olen toiminut keittiö suunnittelijana/myyjänä noin 7 vuotta.
        Kun minulle asiakas tuo valmiit suunnitelmat ja pyytää tarjouksen valitsemallaan ovella, niin laitan työn jonon viimeiseksi eli todennäköisesti en tarjousta anna.
        Jokainen keittiömyyjä tietää suunnilleen kilpailijoiden hitatason. Eli jos asiakas katsoo vain tarjousta niin on aivan turha lähteä silloin kilpailemaan.
        Ja mitä tulee asiakkaaseen. Asiakas on yhtä pelle kun telkkarissa jos pyytää vain tarjoukse. Antakaa jokaisen firman tehdä omat suunnitelma ja älkää tuijjottako vain hintaa.

        No johan on markkinat, jos asiakas ei itse saa valita sellaista tuotetta kuin haluaa. Keittiötä katsellaan seuraavat 20 vuotta, joten kyllä sen pitää olla itseä miellyttävä, eikä mikään myyjän pakkomyymä epäkäytännöllinen versio.

        Kävin juuri kylässä paikassa, jossa oli jonkun myyjän suunnittelema desgn-keittiö. Se oli epäkäytännöllisyyden huippu. Katseenvangitsijana keittiössä oli iso liesituuletin-rumilus. Yläkaappeja ei ollut juuri nimeksikään ja niiden päälliset keräävät mukavasti rasvapölyä. Uunin ja jääkaapin vieressä ei ollut laskutilaa. Aika hankalaa täyttää jääkaappia lattialta käsin.

        Nämä ovat tietysti makuasioita ja perheiden erilaiset tarpeetkin on otettava huomioon. Siksipä juuri asiakasta pitää kuunnella.

        On myös keittiöitä, joita ei yksinkertaisesti voi muuttaa mitään toiminnallisesti. Aika tylyä on myyjältä, ettei vaivaudu edes tarjousta antamaan. Onneksi kaltaisesi typerykset ovat alalla poikkeuksia. Topin myyjää lukuunottamatta kaikki muut olivat mukavia ja asiallisia ja hoitivat työnsä moitteettomasti.


      • Ihmetys-H
        myyjäjäke kirjoitti:

        On tämäkin keskustelu.. Olen toiminut keittiö suunnittelijana/myyjänä noin 7 vuotta.
        Kun minulle asiakas tuo valmiit suunnitelmat ja pyytää tarjouksen valitsemallaan ovella, niin laitan työn jonon viimeiseksi eli todennäköisesti en tarjousta anna.
        Jokainen keittiömyyjä tietää suunnilleen kilpailijoiden hitatason. Eli jos asiakas katsoo vain tarjousta niin on aivan turha lähteä silloin kilpailemaan.
        Ja mitä tulee asiakkaaseen. Asiakas on yhtä pelle kun telkkarissa jos pyytää vain tarjoukse. Antakaa jokaisen firman tehdä omat suunnitelma ja älkää tuijjottako vain hintaa.

        "Kun minulle asiakas tuo valmiit suunnitelmat ja pyytää tarjouksen valitsemallaan ovella, niin laitan työn jonon viimeiseksi eli todennäköisesti en tarjousta anna.
        Jokainen keittiömyyjä tietää suunnilleen kilpailijoiden hitatason. Eli jos asiakas katsoo vain tarjousta niin on aivan turha lähteä silloin kilpailemaan."

        Sinulla se onkin todella hyvä myyntistrategia! Kyllä omat suunnitelmat tuova asiakas voi olla kiinnostunut muistakin asioista kuin vain hinnasta. Esim. siitä minkälaisia erikoisratkaisuja, materiaaleja jne. valmistajalla on. Mekin kilpailutimme aikoinaan 4 eri keittiöfirmaa omilla suunnitelmilla (itse olen suunnittelualallla) ja kaikki antoivat mukisematta tarjouksen. Emmekä niistä suinkaan valinneet halvinta vaan sen jonka mallistosta rakennettu kokonaisuus miellytti meitä eniten suhteessa hintaan. Saimme myös valitusta liikkeestä hyvää palvelua ja myyjä laski monta erilaista tarjousta hieman eri kokoonpanoilla ja materiaaleilla ennen päätöstä.
        Ja on sitäpaitsi ihan selvää että kyllä se keittiöfirma kuitenkin ne asiakkaankin suunnitelmat piirtää "omiksi suunnitelmiksi" jo hinnan saamista varten.


      • rakentaja3
        myyjäjäke kirjoitti:

        On tämäkin keskustelu.. Olen toiminut keittiö suunnittelijana/myyjänä noin 7 vuotta.
        Kun minulle asiakas tuo valmiit suunnitelmat ja pyytää tarjouksen valitsemallaan ovella, niin laitan työn jonon viimeiseksi eli todennäköisesti en tarjousta anna.
        Jokainen keittiömyyjä tietää suunnilleen kilpailijoiden hitatason. Eli jos asiakas katsoo vain tarjousta niin on aivan turha lähteä silloin kilpailemaan.
        Ja mitä tulee asiakkaaseen. Asiakas on yhtä pelle kun telkkarissa jos pyytää vain tarjoukse. Antakaa jokaisen firman tehdä omat suunnitelma ja älkää tuijjottako vain hintaa.

        tämä kysymys tulee todella myöhään, mutta miksi keittiöfirmojen pitäisi tehdä omat suunnitelmansa??? Taloa rakentaessamme suunnittelimme keittiön jo taloa suunniteltaessa ja tällöin emme tietenkään tarvinneet enää uusia suunnitelmia keittiöstä. Sähköt ja putket tietyissä kohtaa, ikkunakorkeudet, ovet ym. Miksi emme voi kysyä pelkkää tarjousta?? Suunnittelimme vielä keittiökaappien rungot standartikokojen mukaan. JA pitäähän rahalle olla jotain vastiketta. Eli laatu. Me ainakin hinnan lisäksi vertailimme materiaaleja, runkokokoja (sisämitat) ja ulkonäköä, valmistusmaata. Mikä v...n pelle? Tästä syystä monesti emme ottaneet tavaroita sieltä mistä ne sai halvimmalla, vaan kyllä se asiakaspalvelu vaikutti myös. Keittiöistä saimme tarjouksen kaikkialta mistä kysyimme. Osa halusi varta vasten suunnitelmiin muutoksia, mutta edellä mainituista syistä hylkäsimme muutokset jo keskustelu vaiheessa.


    • Ursis

      Hei, ehtisittekö kertoa, että oletteko saaneet 3d-kuvat yleensä hinta-arvioin mukana?
      Pahoitin mieleni Keittiömaailmassa, kun myyjä antoi "hyvän hvyyttään ja tämän kerran" yhden vaivaisen surkean kuvan. Ymmärrän, ettei mittakuvia, mutta kyllä asiointi nyt karahti tässä firmassa tähän. Muutenkin melko velttoa touhua suunnittelunkin tekeminen.

      • Elisaxx

        Kvikistä, Keittiö.netistä, Keittiömaailmasta, Puustellista, Domukselta ja Starkin Parma-keittiöltä sain 3D-kuvat itselleni ilman, että niitä piti pyytää. Osa lähetti kuvat sähköpostiini ennen tarjouskäyntiä. Vain Topin myyjä kieltäytyi antamasta niitä.

        Ikeassa kävin itse piirtämässä samanlaiset kuvat, joten ihmetyttää, mihin jotkut myyjät pyrkivät panttaamalla näitä kuvia. Eivät ainakaan edistä kauppoja omalta puoleltaan. Mielestäni tuollaisten myyjien kanssa ei kannata jatkaa kaupankäyntiä. Pyydä tarjous toiselta myyjältä tai toisesta firmasta. Keittiömaailman kanssa samoja kalusteita myyvät muutkin firmat. Niissä oli huomattavasti edullisempi hinta minun tarjouskierroksellani.


      • Iisa 2
        Elisaxx kirjoitti:

        Kvikistä, Keittiö.netistä, Keittiömaailmasta, Puustellista, Domukselta ja Starkin Parma-keittiöltä sain 3D-kuvat itselleni ilman, että niitä piti pyytää. Osa lähetti kuvat sähköpostiini ennen tarjouskäyntiä. Vain Topin myyjä kieltäytyi antamasta niitä.

        Ikeassa kävin itse piirtämässä samanlaiset kuvat, joten ihmetyttää, mihin jotkut myyjät pyrkivät panttaamalla näitä kuvia. Eivät ainakaan edistä kauppoja omalta puoleltaan. Mielestäni tuollaisten myyjien kanssa ei kannata jatkaa kaupankäyntiä. Pyydä tarjous toiselta myyjältä tai toisesta firmasta. Keittiömaailman kanssa samoja kalusteita myyvät muutkin firmat. Niissä oli huomattavasti edullisempi hinta minun tarjouskierroksellani.

        Ns. maallikko ei osaa verrata mitä kukin on tarjoukseen sisällyttänyt. On erikoistöitä jne. Integroidut kodinkoneet esim. mikroaaltouuni vaatii erikoismittaoven, joihin halpaliitteet laittavat vakio-oven ja täytteen väliin. Tietenkin näitä hinta-eroja tulee niin monista asioista ettei hintaerot johdu ainoastaan ovista ja rungoista. Ovien hintavaihtelut ovat melkoiset. Sama ovi voi maksaa porauksineen esim. 27 €:sta 85 €:oon ja kun ovia on vaikka 20 niin hintaero on jo melkoinen.
        Asiakas, joka ostaa hintaa, etsitään halvimmat vaihtoehdot, joten voit saada keskiarvoa pelkistetyimmän keittiön. Ei kukaan hinnanostajalle panosta toimintaan vaan panostetaan hintaan. Tottakai täytyy olla järkevä ja ainahan voi kysyä....


    • 3D-kuvat huijaa

      ja ovat ainoastaan suuntaa antavia lopputulokseen nähden. pelkästään 3D kuvan perusteella kaupat lukkoon lyövä yleensä pettyy pahasti.

      • Elisaxx

        Eiköhän se ole itsestään selvä asia.

        Meillä on useita kuvia täysin samanlaisesta keittiöstä ja kaikki näyttävät vähän erilaisilta. Sanoohan jo terve järkikin, ettei piirto-ohjelmilla saa valokuvantarkkaa kuvaa.


    • hyvä valinta..

      Me otettiin keittiömaailmasta keittiö,alle vuosi sitten ja palvelu oli todella hyvää! hinta oli mielestäni edullinen. Vertailimme hintoja eräällä toisellakin keittiön tekijällä, mutta hän ei ollut yhtään niin hyvä, aina kun ehdotimme jotain hän sanoi sen olevan liian kallista ja vaikeaa asentaa. Keitiömaailmassa palvelu oli nopeaa ja muutenkin mielipiteitä kuunneltiin hyvin. Mekin otimme vanhaan keittiöön uudet kalusteet, jotka olivat 20 vuotta vanhat ja olemme olleet todella tyytyväisiä uusiin! Suosittelen lämpimästi keittiömaailmaa.

      • Elisaxx

        Minä taas en suosittele Keittiömaailmaa sillä perusteella, että täysin sama keittiö (Parman ovimalli) maksoi Starkin kautta 1000 euroa vähemmän kuin Keittiömaailman kautta. Muuten kyllä Keittiömaailmasta sai hyvää palvelua. Myyjä oli ammattitaitoinen, aktiivinen ja asiansa osaava. Sen suhteen ei mitään valittamista.


      • Ilmaista työtä
        Elisaxx kirjoitti:

        Minä taas en suosittele Keittiömaailmaa sillä perusteella, että täysin sama keittiö (Parman ovimalli) maksoi Starkin kautta 1000 euroa vähemmän kuin Keittiömaailman kautta. Muuten kyllä Keittiömaailmasta sai hyvää palvelua. Myyjä oli ammattitaitoinen, aktiivinen ja asiansa osaava. Sen suhteen ei mitään valittamista.

        Kannataa siis käyttää hyväksi Keittiömaailman ilmaista palvelua ja tehdä sitten niiden perusteella tilaus Starkin kautta.


      • Elisaxx
        Ilmaista työtä kirjoitti:

        Kannataa siis käyttää hyväksi Keittiömaailman ilmaista palvelua ja tehdä sitten niiden perusteella tilaus Starkin kautta.

        Suutarilan Starkissa sai ihan yhtä hyvää ja ammattitaitoista palvelua.

        Sen sijaan Herttoniemen Starkista on huonoja kokemuksia. Siellä ei Parman myyntipisteestä vaivauduttu edes vastaamaan sähköpostitiedusteluuni, kun aiemmin tehtiin kylpyhuoneremonttia, joten sen lafkan jätin nyt kokonaan välistä.


    • puuseppä...

      Mittatilauskeittiö voi olla hinnaltaan aivan kilpailukykyinenkin ja se on pakettikeittiöistä poiketen tehty tilaan just eikä melkein.

      Ovet tehdään halutut tai asiakkaan haluamat hankitaan muualta. Mittatilauskeittiöissä tosin usein poiketaan moduulimitoista jossakin kohtaan (leveydet, yläkaappien korkeus) peitelevyhässäköiden (vältetään peitelyvyjä, useimmat eivät halua kun kerrotaan ettei niitä ole pakko laittaa) tai toiminnallisuuden vuoksi.

      Mittatilauskeittiössä et ole tietenkään sidottu mihinkään ratkaisuvaihtoehtoihin vaan kädet ovat periaatteessa vapaat.

      Mittatilauskeittiöissä voidaan huomioida yksilöllisesti viemärit, vesipiste ja sähköt. Usein vältytäänkin viemäröinnin ja vesipisteen siirrolta, ne voidaan ratkaista "teknisesti" muutoin. Sähköistyskin voidaan usein suunnitella etukäteen siten, että se tehdään viimeiseksi veden kytkennän kanssa.

      Meillä tehdään esimerkiksi tasot täysin valmiiksi aukotuksia ja liitoksia, joissa ei peitelistoja käytetä myöten. Koneet,altaat ja hanat kun tilataan verstaalle, ei asiakkaan kotiin. Kaikki valmiina koottuna vaikka asiakas asentaisi itse. Hyvin harvoin on asentanut.

      Mittatilauskeittiönkin hintaa kannattaa toki kysyä. Ei pärjää Ikealle eikä keittiömaailmoille mutta Puustellille alkaa jo pärjäämään.

    • Iisa 2

      Kotimainen AKA -Kalusteen keittiö on hyvä ja saat laatukeittiön edullisesti. Ei kannata ostaa alennuksia. Varmasti Domus, Puustelli ja Topi keittiötkin toimivat kun on ammattilainen suunnittelemassa, mutta joudut maksamaan ehkä enemmän.
      Suosittelen Mechelininkadun AKA -Keittiötä. Varmasti et pety. Saat kaiken kerralla. Ammattilaiset asialla. Sinun ei tarvitse kun odottaa valmista.

    • Petetty

      Minulla on kokemuksia Domus Espoo Suomenojasta.

      Myynti ja suunnittelu OK.

      Asennus ja palvelu sen jälkeen ala-arvoista minun mielestäni. Ei kyllä kokemuksia muista keittiöfirmoista. Mutta sauna, kylpyhuone, WC-remontit ovat sujuneet paljon paremmin. Tämä Domuksen keittiöremontti on ollut tosi paha painajainen.

    • ÄLÄ OSTA keittiöm!

      Sen tiedän kokemuksella ettei keittiömaailman keittiöitä kannata ainakaan ostaa! ammattitaidottomia lähes jokainen ja vastaava ei ota vastuuta mistään. Myös kalliit asennukset ja huono asentaja. Eikä takuuta missään. Tarkastus käynnillä ei osata ottaa oikeita mittoja vaan 2 päivän päästä ilmoitetaan spostilla uusista hinnoista ja lisäyksistä. 3 eri suunnittelijaa josta kukaan ei osannut hommaansa. ESIM. ei tiedetty että pitääkö lattia laittaa ensin, miten seinäpaneelit tulee laittaa ja kaappienkorkeus ja ilmanvienti oli liian vaikea laskea omien mittauksien perusteella. myöskään ei osattu neuvoa pistorasioissa.

      • Tyytyväinen asiakas

        No eihän se sitä tarkoita ettei keittiömaailman toiset suunnittelijat osaisi mitata suunitella !


      • kokemus-k
        Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        No eihän se sitä tarkoita ettei keittiömaailman toiset suunnittelijat osaisi mitata suunitella !

        Se ei lohduta sitä asiakasta jolle sattuu kohdalle joku niistä huonoista. Lähtökohtaisesti JOKAISEN firman suunnittelijan pitää osata asiansa.


      • Tutkimusmatkalla1

    • sanna3

      Hei,

      Jokaisessa keittiö yrityksessä on hyviä ja huonoja myyjiä.
      Me mietimme keittiön uusintaa mieheni kanssa vuoden ja hyviä ideoita sain uudesta keittiö ja kylpyExtra lehdestä löytyy lehtipisteistä.
      Itse valitsimme kaluste tukun keittiön www.kalustetukku.fi

      olemme olleet todella tyytyväisiä hinta/ laatu suhde todella hyvä

      • kokemus-k

        "Jokaisessa keittiö yrityksessä on hyviä ja huonoja myyjiä."

        Vastuullinen yritys valitsee ja kouluttaa myyjänsä niin että heidän palveluksessaan ei ole huonoja myyjiä. On vain hyviä ja sitten vielä parempia.


    • Huumoria kehiin

      Tasoliesi tuli niin lähelle seinää ja kaappia, ettei 3:lle levylle voi laittaa kuin pienen kattilan, mutta jäihän vielä yksi levy johon voi laittaa paistinpannunkin...Tiskikaapin alla onkin työtaso eikä tiskiallas: haittaakse. Keittiöfirma suunnitteli ja toteutti. Olenko hankala asiakas kun minua nuo asiat haittaavat. Minulla ei ole halua suunnitella itse eikä osaamistakaan niin annoin muiden hoitaa hommat. Hyvännäköinen mutta....

      • Kuukausipalkkalainen

        Tilasin asennettuna keittiön Rakentajan pysäkki/keittiö- ja talokeskukselta. Siinä tein virheen. Asennustyö maksoi puolitoista kertaa sen, minkä olisin maksanut jos olisin itse tilannut asennuksen yrittäjältä, älkää siis ottako keittiötä asennettuna ainakaan em. firmoilta Suomessa. Remontin valmistuminen kesti 3 kk. Tyhmyydestä sakotetaan, eikä ainakaan rakennusalalla kannata luottaa myyjäyritysten rehellisyyteen.


    • Anonyymi

      Teimme alkuvuodesta 2019 kaupat Kvik Helsinki Cityn toimipisteessä. Myyjä oli asiallinen ja hyvä, sekä löysi budjettiimme sopivat vaihtoehdot, meille jäi alussa hyvä kuva Kvikistä. Sovimme asennuksen usean kuukauden päähän, huhtikuulle 2019. Keittiötason toimitus kumminkin myöhästyi viikkoja Kvikin ohjelmistopäivityksen vuoksi, joten asennusta ei voitu suorittaa ensimmäisellä kerralla loppuun. Lisäksi yksi kaapin ovista oli klommolla, ja meidän uuteen lattiaan oli ilmestynyt reikä siinä kohdilla missä asentaja oli työskennellyt.

      Olimme lattian reiästä heti yhteydessä asentajaan, joka oli ystävällinen ja asiallinen, ja hän sanoi että koska hän työskentelee Kvikin kautta, meidän on pyydettävä vioittuneesta lattiasta korvauksia alkuperäisen myyjän kautta. Olimme sitten sähköpostitse yhteydessä alkuperäiseen myyjäämme, jolta emme lopulta saaneet enää vastauksia asiaan liittyen. Kun lähetimme uudelleen kyselyä miten asia etenee, vastasi Helsingin&Vantaan kauppias Martti Jaako, että alkuperäinen myyjämme ei hoida enää asiaa, vaan asia siirtyy hänelle itselleen. Hän myös sanoi, että asentaja on sanonut heille että ei voi ottaa kantaa lattiaan aiheutuneesta klommosta, eli he eivät sitä sen vuoksi meille ollenkaan korvaa. Sanoimme asiaan tietenkin vastaan, sillä tiedämme että klommo oli aiheutunut asentajan jäljiltä, jolloin hän käski meidän olla yhteydessä suoraan asentajaan.

      Saimme vihdoin asennuksen päätökseen nyt 05/2019 kun asentaja tuli asentamaan viimeistä vioittunutta kaapin ovea. Tässä samassa keskusteltiin taas hyvässä hengessä asentajan kanssa lattiaan aiheutuneesta klommosta, ja jälleen saimme vastaukseksi että meidän tulisi olla yhteydessä Kvikiin/myyjään. Asentaja on ollut mukava ja asiallinen, Kvikin kauppias Martti on ollut todella epäammattitaitoinen, ja olemme todella ihmeissämme häneltä saamastamme palvelusta.

      Vielä toimituksen myöhästymiseen liittyen - Kauppias Martti syytti keittiön myöhästymisestä meitä, sillä olimme joutuneet viime tipassa vaihtamaan yhden keittiön rungon kokoa. Kas kummaa, kun tämä muutettu runko kumminkin saapui täysin ajoissa, ja ainoa myöhästynyt osa joka viivytti keittiön asennusta oli keittiön taso, johon ei oltu meidän toimesta tehty mitään muutoksia. Silti kauppias (joka oli hieman muutenkin pihalla tilauksestamme) sinnikkäästi kumminkin yritti vierittää myöhästymisen syytä meidän niskoillemme, vaikka toinen myyjä oli avoimesti kertonut meille että myöhästyminen johtuu 100% heidän ohjelmistopäivityksestään ja sekaisin menneistä tilauksista.

      Eli jos haluatte palvelua jossa asiakas on väärässä, asiakasta pompotellaan ja vastuu ongelmista ei ole keittiöfirmalla vaan asiakkaalla, niin silloin voin suositella ostamaan keittiön Kvikiltä. :)

    • Anonyymi

      rrrr

    • Anonyymi

      Ei ole oikeaa vastausta. Keittiöala on useimmiten monen kokin soppa, on valmistaja (usein valmistuttaja), joka omistaa tuotemerkin, sitten jälleenmyyjät, jotka ovat usein itsenäisiä yrittäjiä ja provikkapalkkaiset myyjät, huono asia asiakkaan kannalta usein sekin. Ja asentajat, ulkoistettu siis sekin toiminimille tai yritykselle. Ja vielä sähkärit ja putkarit.

      Voi siis kyllä sattua ja tapahtua. Ja helposti käy, ettei kokonaisvastuuta ole oikein kellään.

      Yksi vaihtoehto on tietenkin perinteinen puusepänliike. Siinä asioit yhdet toimijan kanssa, he suunnittelevat sen kanssasi, valmistavat ja oma porukka asentaa (usein tekijät itse) ja hommaavat putki ja sähkötyöt.

      • Anonyymi

        Heiltä puuttuu tietenkin keskustan näyttelytilat, voit joutua ajamaan kaupungin laidalle saakka mutta ammattitaito on sitten todennäköisesti kyllä kohdallaan.


    • Anonyymi

      Tämä on jo vanha viestiketju, mutta ehkä omasta kokemuksesta olisi hyötyä uusille keittiö ja kaapisto remontoijille. Tilasin Joensuussa Aina-keittiöiltä kaikki kaapistot. Kalustemyyjä ei käynyt mittaamassa keittiön tarkkoja mittoja, vaan teki tilauksen remonttisuunnittelijan RR RF:n suunnitelman ja mittojen mukaan. Tuloksen keittiössä yläkaapin ovi ei aukea kuin 10cm, kun ottaa verholautaan kiinni ja vetolaatikko aukeaa vain kun avaa uuninluukun ensin. Eteisen kaapisto uskomaton lopputulema.. Reklaamaatio ollut käsittelyssä n. 4kk ja korjauksista ja korvauksista ei päästä sopuun, joten reklamaatio lähtee kuluttajariitalautakuntaan.

      • Anonyymi

        En suosittele AINA KEITTIÖTÄ enkä heidän asennuspalvelua Helsingin alueella.


      • Anonyymi

        Ostimme Aina-keittiöiltä Helsingissä olohuoneen ja eteisen kiintokaapistot. Paikalle kävi suunnittelija mittaamassa kalusteet.

        Pitkän toimitusajan jälkeen kalusteita alettiin kantaa sisään. Ensimmäinen kuljetusyritys peruuntui siihen, etteivät olleet tajunneet ottaa apumiestä kantamaan isoja kaappeja. Toinen kuljetusyritys epäonnistui, kun apumies oli pieni tyttö. Kolmas kuljetus sai vasta suurimman osan unohtuneistakin osista paikalle.

        Asentajan kanssa sitten aloimme tutkia, mitä oli saatu. Alkuperäiseen suunnitelmaan verrattuna useat isot kaapiston levyt olivat väärin valmistettuja. Kaapiston reunalevy oli 10cm liian pitkä. Kivinen pöytälevy puuttui paketista kokonaan. Joitakin peitelistoja puuttui kokonaan. Suunnitelmaan oli laitettu laatikoita niin monta, etteivät ne mahtuneet kaappiin, mutta asiakasta niistä kuitenkin laskutettiin.

        Aina Keittiöt lupaili korvauksia laatikoista, ylimääräisestä työstä ja viivästyksistä, mutta mitään korvauksia ei ikinä maksettu.

        En voi suositella Aina Keittiöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostimme Aina-keittiöiltä Helsingissä olohuoneen ja eteisen kiintokaapistot. Paikalle kävi suunnittelija mittaamassa kalusteet.

        Pitkän toimitusajan jälkeen kalusteita alettiin kantaa sisään. Ensimmäinen kuljetusyritys peruuntui siihen, etteivät olleet tajunneet ottaa apumiestä kantamaan isoja kaappeja. Toinen kuljetusyritys epäonnistui, kun apumies oli pieni tyttö. Kolmas kuljetus sai vasta suurimman osan unohtuneistakin osista paikalle.

        Asentajan kanssa sitten aloimme tutkia, mitä oli saatu. Alkuperäiseen suunnitelmaan verrattuna useat isot kaapiston levyt olivat väärin valmistettuja. Kaapiston reunalevy oli 10cm liian pitkä. Kivinen pöytälevy puuttui paketista kokonaan. Joitakin peitelistoja puuttui kokonaan. Suunnitelmaan oli laitettu laatikoita niin monta, etteivät ne mahtuneet kaappiin, mutta asiakasta niistä kuitenkin laskutettiin.

        Aina Keittiöt lupaili korvauksia laatikoista, ylimääräisestä työstä ja viivästyksistä, mutta mitään korvauksia ei ikinä maksettu.

        En voi suositella Aina Keittiöitä.

        Äh. Juuri ihailin erästä Ainan ratkaisua, jonka saisimme ahtaaseen tilaan ja näyttäisi olevan ainoa tuota mallia tarjoileva yritys. Ehkä jatkan etsintöjä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En suosittele AINA KEITTIÖTÄ enkä heidän asennuspalvelua Helsingin alueella.

        Jos on kyse Pds suunnittelu oy:stä (toimii aina keittiöiden nimen alla), kannattaa todellakin karttaa tätä yritystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äh. Juuri ihailin erästä Ainan ratkaisua, jonka saisimme ahtaaseen tilaan ja näyttäisi olevan ainoa tuota mallia tarjoileva yritys. Ehkä jatkan etsintöjä...

        Suosittelen jatkamaan etsintöjä muualta. Meillä ei ollut heidän kanssaan kuin ongelmia. Emme saaneet mitään hyvitystä, eikä viesteihimme vastattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen jatkamaan etsintöjä muualta. Meillä ei ollut heidän kanssaan kuin ongelmia. Emme saaneet mitään hyvitystä, eikä viesteihimme vastattu.

        Sama juttu Tampereen AINA keittiön kanssa, viesteihin ei vastata kun rahat on saatu ja korvaukset virheistä on jäänyt saamatta. En voi siis minäkään suositella ko. firmaa.


    • Anonyymi

      Ostin uuden keittiön syyskuussa Keittiömaailmalta Novart Oy:n asennuspalvelulla, johon kuului myös vanhan keittiön purku eli ns ”Avaimet käteen”-palvelu. Työ piti saada viikossa valmiiksi, mutta se on kesken vielä yli 2kk jälkeenkin. Lisäksi asentaja purki vanhan kaakeloinnin ohjeiden vastaisesti, vaikka asbestikartoitusta ei ollut tehty. Tämän johdosta isännöitsijä vaati ilman puhtausmittausta minkä asennuspäällikkö sanoi tekevänsä, mutta oli salaa tehnyt asbestikartoituksen (tässä vaiheessa, kun kaikki vanha materiaali oli jo hävitetty). Oikeaa työtä vaadittaessa Novart Oy oli sitä mieltä, että puhtausmittauksesta aiheutuvat kustannukset eivät enää kuulu heille vaan ne menevät sitten tilaajan omaan laskuun - heidän virheestään, huolimattomuudestaan ja työturvallisuusmääräyksien rikkomisestaan huolimatta. Asennuspuolelta jäi myös tiskikoneen pistorasia vahingossa asentamatta ja valojen kiinnittämiseen oli aina väärä ruuvimeisseli matkassa kunnes asentaja onnistui rikkomaan valon ja sen toimitusta sekä asennusta odotetaan vielä tänäkin päivänä. Ja tässä vain osa mönkään menneistä asioista… Valitettavasti yritys (Keittiömaailma & Novart Oy) ei ota vastuuta virheistään ja heiltä puuttuu ammattitaito, työmoraali sekä asiakaspalvelutaidot. Palvelut ostamalla et saa vastinetta rahoillesi, joten en voi missään nimessä suositella oman kokemukseni perusteella palvelua muille. Remonttia suunniteltaessa kannattaa ehdottomasti valita toisen yrityksen palvelut.

    • Anonyymi

      Blau-keittiöt on täysi huijaus! Some ja nettisivut näyttää tosi hyvältä, mutta todellisuudessa täyttä peetä sekä tuotteiden laatu että palvelu. Eivätkä ota mitään vastuuta vaurioituneista tuotteista, suunnitteluvirheistä, ym. Hinta on törkeä suhteessa laatutasoon!

      • Anonyymi

        Samoja kokemuksia täällä Blau keittiöstä (Blau Interior Oy). Saitko lopulta asian sovittua?


    • Anonyymi

      Savonlinnan asunnon kylppäriin ja vessaan kalusteet täältä: https://mitta-keittiot.fi/
      Meillä on myös kaksi sijoitusasuntoa Vantaalla. Niihin samasta paikasta keittiö ja kph kalusteet sekä jokunen vaatekomero.
      Hyvä hinta/laatusuhde ja toimitus tapahtunut sovitusti.
      En tiedä onko heillä asennuspalvelua muualla kuin Savonlinnassa, mutta kysyminen ei maksa mitään. Omiin asuntoihin olen asentanut kalusteet itse ja osan kalusteista vienyt paikan päälle osina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3087
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      545
      2942
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2135
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1962
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1771
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1522
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1257
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1162
    Aihe