Hyundai i40 on 10:en joukossa

Keke.

10 eniten rekisteröityä henkilöautomallia 12/2011(Autoalan tiedotuskeskus)
Markkina Mallisarja 12/2011
1. SKODA OCTAVIA 360 kpl
2. VOLKSWAGEN GOLF 328 kpl
3. VOLKSWAGEN PASSAT 320 kpl
4. NISSAN QASHQAI 186 kpl
5. VOLVO V70 160 kpl
6. VOLKSWAGEN POLO 149 kpl
7. VOLVO XC60 136 kpl
8. TOYOTA YARIS 132 kpl
9. HYUNDAI I40 126 kpl
10. FORD FOCUS 122 kpl

36

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :))))

      Ja vuoden lopussa on siellä TOP 5:ssa

    • tilaston harhaa

      Uusi malli lisää myyntiä hetkellisesti, mitä ihmettä siinä on??
      Palaa asiaan vuoden kuluttua jos näet sen tarpeelliseski.

      • näin vain käy

        Mikähän siinä jotain ärsyttää kun nämä uudet merkit menestyvät. Monesti jopa
        paremmin kuin ns premium-merkit. Ja vielä useammin toimivat paremmin kuin
        nuo vanhat ja "arvostetut" merkit.
        Asia nyt vain on niin , että kaukoidän merkit tulevat, ja onneksi hyvällä laadullakin.

        Jos kymmenen viisitoista vuotta sitten joku olisi sanonut, että Samsung ja Lg
        ovat elektroniikassa maailman kärkimerkkejä, niin valtaosa ihmisistä oli nauranut.
        Samoin tulee olemaan autojen kanssa.


      • oma maku ja mieli
        näin vain käy kirjoitti:

        Mikähän siinä jotain ärsyttää kun nämä uudet merkit menestyvät. Monesti jopa
        paremmin kuin ns premium-merkit. Ja vielä useammin toimivat paremmin kuin
        nuo vanhat ja "arvostetut" merkit.
        Asia nyt vain on niin , että kaukoidän merkit tulevat, ja onneksi hyvällä laadullakin.

        Jos kymmenen viisitoista vuotta sitten joku olisi sanonut, että Samsung ja Lg
        ovat elektroniikassa maailman kärkimerkkejä, niin valtaosa ihmisistä oli nauranut.
        Samoin tulee olemaan autojen kanssa.

        Ei se, että joku auto myy hyvin ärsytä. Se sen sijaan ärsyttää kun joku auto myy yhden kuukauden aikana enemmän kuin normaalisti, aiheuttaa merkin omistajissa jonkinlaisen omitusen tarpeen tuuletella moisella asialla. Mutta Suomalaisen tarvisee löytää aina joku perustelu omille valinnoilleen tavalla millä hyvänsä. Itse ostan juuri sen auton jonka haluan, enkä näe tarpeelliseksi keksiä jotain perusteluja muille.
        Nämä ns."järkihankinta" ja vastaavat ovat lähinnä huvittavia perusteluja kun ostaa halvan auton, eikö sitä voi sanoa suoraan, että osti halvan auton ja katsotaan miten sillä mennään.


      • ijhhiiji

        ei tule mahtumaan top 30 joukkoon 2012.
        Siitä voin lyödä vaikka vetoa.


    • Kim Il Hyn

      Minulla on jo käytössä i40. On se niin hieno ja nykyaikainen, etten ihmettelisi, vaikka olisi 2012 ykkönen.

      Tervetuloa Hyundai maailmaan - vilkautellaan valoja, kun kohdataan.

    • Tänttärä

      Hienoa Kim II Hyn, olen kanssasi samaa mieltä. Itse olen omistanut i40:sen 1.7 dieselin kuukauden ajan. Kilometrejä kertynyt reilu 3000. Asun pohjois-suomessa ja kelejä on ollut kaikenlaisia vaan hyvin on Hynynen hyrskyttänyt :) Ajo-ominaisuudet hyvät ja kulutus ollut 4,5- 5,1. Joten sekään ei paha. Tosin täytyy sanoa että ajo on ollut pääosin maantieajoa. Auto on meikäläisen tarpeisiin sopiva ja se riittää. Toivottavasti sitä suomalaisista löytysi vähän ennakkoluulottomuutta yllättyisivät positiivisesti.

      • Näim om

        Suomalaiset on ennakkoluuloisia oli asia mikä tahansa.


      • Kim Il Hyn
        Näim om kirjoitti:

        Suomalaiset on ennakkoluuloisia oli asia mikä tahansa.

        Minulla on i40 2,0 Style bensa-automaatti. Ajettu nyt n. 870 km ja kulutus sekalaisessa ajossa karvan alle 8 l/100 km.

        Automaatti vaihtaa hienosti ja äänimaailma auton sisällä on sellaista vaimeaa, miellyttävää murinaa jostain konehuoneen puolelta.

        Joskus, silloin tällöin, on oltu taksimersun kyydissä ja olen aina ihaillut tuota hiljaista äänimaailmaa ja pehmeätä menoa.
        Nyt täytyy sanoa, että itse koen tuon tunteen päivittäin - Hyundailla.


      • Kookle kääntäjä
        Kim Il Hyn kirjoitti:

        Minulla on i40 2,0 Style bensa-automaatti. Ajettu nyt n. 870 km ja kulutus sekalaisessa ajossa karvan alle 8 l/100 km.

        Automaatti vaihtaa hienosti ja äänimaailma auton sisällä on sellaista vaimeaa, miellyttävää murinaa jostain konehuoneen puolelta.

        Joskus, silloin tällöin, on oltu taksimersun kyydissä ja olen aina ihaillut tuota hiljaista äänimaailmaa ja pehmeätä menoa.
        Nyt täytyy sanoa, että itse koen tuon tunteen päivittäin - Hyundailla.

        Terveisia taalta Pohjois-Koreasta.

        Meilla menee hyvin - riisikipot on täynnä ja isakin hoiti kaupat tayteen kalaa - tosin suuri osa on jo madantynyt.

        Autot kiinnostavat kovasti ja tuo i40 - millä nuo etelän roistot nyt valloittavat maailmaa on kieltamatta hiano auto.

        Meilla on tuo Kaesongin erityistalousalue tuossa rajalla, mutta eivat nuo s..tanat tuota siella, kuin jotain 80- luvun Poneja kolmansien maiden markkinoille (huom. ei edes meille ). No onneksi tuhansilla ihmisilla on toita, ja minakin saan joskus himmoitsemani 140 :sen.

        No sen siita v..tuilusta saa, mutta onneksi meilla on noita ydinkarkia - jospa uhkaisi yhden sellaisen lähettää Pusan:iin - sinne etelakaakkoon - Niin eikohan ne akkia laheta mulle sellaisen i40 farmarin.

        Vaikka tarkemmin ajatellen en mitään Wagonia tarvitse - onhan riisikuppi aina taynna - ja oikeasti tarttis laihduttaa.

        Mutta on se oikeasti niin hiano se Wagon, etta sellaisen haluan.


        Terveisin Kim Il un - Korean niemimaan aivot.


      • biuslio
        Kookle kääntäjä kirjoitti:

        Terveisia taalta Pohjois-Koreasta.

        Meilla menee hyvin - riisikipot on täynnä ja isakin hoiti kaupat tayteen kalaa - tosin suuri osa on jo madantynyt.

        Autot kiinnostavat kovasti ja tuo i40 - millä nuo etelän roistot nyt valloittavat maailmaa on kieltamatta hiano auto.

        Meilla on tuo Kaesongin erityistalousalue tuossa rajalla, mutta eivat nuo s..tanat tuota siella, kuin jotain 80- luvun Poneja kolmansien maiden markkinoille (huom. ei edes meille ). No onneksi tuhansilla ihmisilla on toita, ja minakin saan joskus himmoitsemani 140 :sen.

        No sen siita v..tuilusta saa, mutta onneksi meilla on noita ydinkarkia - jospa uhkaisi yhden sellaisen lähettää Pusan:iin - sinne etelakaakkoon - Niin eikohan ne akkia laheta mulle sellaisen i40 farmarin.

        Vaikka tarkemmin ajatellen en mitään Wagonia tarvitse - onhan riisikuppi aina taynna - ja oikeasti tarttis laihduttaa.

        Mutta on se oikeasti niin hiano se Wagon, etta sellaisen haluan.


        Terveisin Kim Il un - Korean niemimaan aivot.

        Puhutte, ettensanoisi, vähän sekavia.


      • Vitun korealaiset
        biuslio kirjoitti:

        Puhutte, ettensanoisi, vähän sekavia.

        Nyt petyin!! Puolitoista vuotta oli tilauksessa I35 kaikilla herkuilla. Ei pystytty toimittamaan joten suostuin I40:seen. Tosi pettymys. Nyt on haettava Motonetistä äänieristysmattoja. Siis kaikki alustan ääni tulee läpi. Jos joku sanoo että I40 on hiljainen, on ajanut ikäänsä Ladalla. Pian minulta tulee vaihtoauto Toyota liikkeeseen millä on ajettu alle 1000 km. Ja tämä on faktaa.


      • Nyt harmittaa
        Vitun korealaiset kirjoitti:

        Nyt petyin!! Puolitoista vuotta oli tilauksessa I35 kaikilla herkuilla. Ei pystytty toimittamaan joten suostuin I40:seen. Tosi pettymys. Nyt on haettava Motonetistä äänieristysmattoja. Siis kaikki alustan ääni tulee läpi. Jos joku sanoo että I40 on hiljainen, on ajanut ikäänsä Ladalla. Pian minulta tulee vaihtoauto Toyota liikkeeseen millä on ajettu alle 1000 km. Ja tämä on faktaa.

        Veit sanat suustani. 5 viimeistä vuotta olen ajanut Mazdalla ja päätin vaihtaa Hundaihin rahan takia. Ei olisi pitänyt. Sain pelkkää pettymystä tilalle. Nyt harmittaa kun autosta ei saa hyvitystä kun tehdään kauppoja kunnon autoon. Hyvät ihmiset, älkää sekaantukoot korealaisiin autoihin.


      • Bensarosvo
        Vitun korealaiset kirjoitti:

        Nyt petyin!! Puolitoista vuotta oli tilauksessa I35 kaikilla herkuilla. Ei pystytty toimittamaan joten suostuin I40:seen. Tosi pettymys. Nyt on haettava Motonetistä äänieristysmattoja. Siis kaikki alustan ääni tulee läpi. Jos joku sanoo että I40 on hiljainen, on ajanut ikäänsä Ladalla. Pian minulta tulee vaihtoauto Toyota liikkeeseen millä on ajettu alle 1000 km. Ja tämä on faktaa.

        hemmetin äänekäs alusta,kulutus ja vakuutukset korkeat.
        Jäi minun laskuistani jo alkumetreillä


      • Kamux.
        Nyt harmittaa kirjoitti:

        Veit sanat suustani. 5 viimeistä vuotta olen ajanut Mazdalla ja päätin vaihtaa Hundaihin rahan takia. Ei olisi pitänyt. Sain pelkkää pettymystä tilalle. Nyt harmittaa kun autosta ei saa hyvitystä kun tehdään kauppoja kunnon autoon. Hyvät ihmiset, älkää sekaantukoot korealaisiin autoihin.

        No kukaan ei osta autoa koeajamatta sitä.Juttusi on täyttä provoa.Satua joka sana.


      • fddfede
        Vitun korealaiset kirjoitti:

        Nyt petyin!! Puolitoista vuotta oli tilauksessa I35 kaikilla herkuilla. Ei pystytty toimittamaan joten suostuin I40:seen. Tosi pettymys. Nyt on haettava Motonetistä äänieristysmattoja. Siis kaikki alustan ääni tulee läpi. Jos joku sanoo että I40 on hiljainen, on ajanut ikäänsä Ladalla. Pian minulta tulee vaihtoauto Toyota liikkeeseen millä on ajettu alle 1000 km. Ja tämä on faktaa.

        Taitaa Toyota kauppias olla provosoimassa.


      • Korea rules
        Bensarosvo kirjoitti:

        hemmetin äänekäs alusta,kulutus ja vakuutukset korkeat.
        Jäi minun laskuistani jo alkumetreillä

        Niin saksalaisethan arvostavat "äänekkäitä" autoja laatutasoltaan parhaiksi !
        Sakemannit osaavat arvostaakkin laatua. Toisin on täällä suomen suurilla
        automarkkinoilla. Täällähän tiedetään kaikki autoista ja vielä hieman enemmän !


      • Katsotaan peiliin
        Näim om kirjoitti:

        Suomalaiset on ennakkoluuloisia oli asia mikä tahansa.

        Niin suomalaiset ovat tosi ennakkoluuloisia ja kaikentietäviä. Asianhan jotenkuten
        ymmärtäisi, jos meillä osattaisiin valmistaa itse autoja, mutta kun ei osata !
        Se varma kotimainenkin lisenssi-Saab on lopullisesti haudattu. Kevyet mullat vaan
        suomen autoteollisuudelle. Tuotekehitystähän maassamme ei ole ollut milloinkaan, eikä tule olemaankaan. Uudessakaupungissakin kasataan milloin
        mitäkin merkkiä, mutta aika aikansa kutakin !
        Kiinalaisetkin tulevat kohta markkinoille, joten suomalaisilla viisailla arvostelijoilla
        on kohta uusi viisastelunaihe.


    • Kim Hyn-il

      Sen siitä saa, kun ostaa lippalakkimalleja kyseisestä mallistosta.

      Jo Tekniikan Maailmassa aikoinaan todettiin, että kun ostaa paremman varustelutason, ei saa vain 2500 e:llä varusteita, vaan huomattavasti paremman äänieristyksen, laadukkaammat jarrut, laadukkaammat komponentit yleensäkin.

      Kun koeajoin i40:sen oli auto 1,6 l Bensa Comfort manuaali, ja se tuntuikin hieman karkealta. Kaikki muu oli kuitenkin kohdallaan - ulkonäkö, ajettavuus ym.

      Tilasin kuitenkin i40 2,0 automaatin Style varusteluin ja se maksaakin yli 7000 e enemmän, kuin tuo lippismalli ja kuten sanottu tätä ajellaankin semmoinen suikkamalli lampaankarvapäähine päässä ja mokkanahka pilottipuserolla lampaankarvakauluksilla. ( eli ei Hankkijan tai Atrian kulahtaneilla lippalakeilla).

    • Juniperus silvestris

      Olen samaa mieltä, kuin Kim hyn-il. Ostakaa sieltä Tyoyota mallistosta se alkaen malli ja olkaa tyytyväisiä.

      Jos haluaa halvan ja hyvän, on ostettava kaksi autoa - se halpa muijalle ja itselle se ...

      Itselläni on samanlainen kuin Kim Hyn-il:llä - tosin varmaan erivärinen.

      Hyundai i40 on pelannut, kuin unelma.

      Voiko kukaan maailmassa valmistaa näin hyviä autoja--- kyllä voi --- HYUNDAI.

      • Vitun korealaiset

        Mun auto on i40 Wagon 2.0 GDI 6AT Style ja nahkapenkeillä. Luulisi että tämän hintaluokan autolla voisi ajaa äänettömästi, ja paskat.
        Minun 2009 Avensis oli tosi hiljainen tähän verattuna. Edellinen Mazda 6 2007 oli vielä hiljaisempi. i40:kymppisestä löytyy elektroniikkaa ylinmäärin, mutta mitä sillä tekee jos ei ajosta nauti. Kyllä menee vaihtoon, ja hyvät ihmiset, koeajatkaa ennen kaupantekoa.


      • Late Pirkanmaa
        Vitun korealaiset kirjoitti:

        Mun auto on i40 Wagon 2.0 GDI 6AT Style ja nahkapenkeillä. Luulisi että tämän hintaluokan autolla voisi ajaa äänettömästi, ja paskat.
        Minun 2009 Avensis oli tosi hiljainen tähän verattuna. Edellinen Mazda 6 2007 oli vielä hiljaisempi. i40:kymppisestä löytyy elektroniikkaa ylinmäärin, mutta mitä sillä tekee jos ei ajosta nauti. Kyllä menee vaihtoon, ja hyvät ihmiset, koeajatkaa ennen kaupantekoa.

        Enpä usko että olet edes Hyundain penkillä istunut.Provon erottaa aika nopeasti.


      • Ananias Ananas
        Vitun korealaiset kirjoitti:

        Mun auto on i40 Wagon 2.0 GDI 6AT Style ja nahkapenkeillä. Luulisi että tämän hintaluokan autolla voisi ajaa äänettömästi, ja paskat.
        Minun 2009 Avensis oli tosi hiljainen tähän verattuna. Edellinen Mazda 6 2007 oli vielä hiljaisempi. i40:kymppisestä löytyy elektroniikkaa ylinmäärin, mutta mitä sillä tekee jos ei ajosta nauti. Kyllä menee vaihtoon, ja hyvät ihmiset, koeajatkaa ennen kaupantekoa.

        Provoilukin onnistuisi paremmin pienellä taustatyöllä... Avensis nyt vielä menee meluisuudeltaan suunnilleen samaan joukkoon i40:n kanssa, mutta kuutonen on luokan pahin rengasmelun täyttämä peltipurkki.


      • Hyss...
        Vitun korealaiset kirjoitti:

        Mun auto on i40 Wagon 2.0 GDI 6AT Style ja nahkapenkeillä. Luulisi että tämän hintaluokan autolla voisi ajaa äänettömästi, ja paskat.
        Minun 2009 Avensis oli tosi hiljainen tähän verattuna. Edellinen Mazda 6 2007 oli vielä hiljaisempi. i40:kymppisestä löytyy elektroniikkaa ylinmäärin, mutta mitä sillä tekee jos ei ajosta nauti. Kyllä menee vaihtoon, ja hyvät ihmiset, koeajatkaa ennen kaupantekoa.

        Jos mahdollisimman hiljaista autoa haet, olet katsellut kaiken kaikkiaan väärään ilmansuuntaan. BMW on ns. normiautoista hiljaisimpia eikä hinnankaan luulisi olevan este noin tiuhaan autoa vaihtavalle. Pidät sitten Bemaria vähän pidempään tai hankit vähän käytetyn...

        Tosin sinulla tuntuu olevan hyvin erikoinen tapa kokea auton meluisuus, kun mielestäsi i40 on meluisin ja Mazda 6 hiljaisin. Todellisuudessahan järjestys on päinvastainen ja Avensis siinä välissä.

        Kaiken kaikkiaan erittäin ontuva provoyritys sinulla.


    • Petri..
      • uskomaton uskonto

        Vai paras. Millähän mittapuulla? Millä osa-alueella se päihittää muut merkit, oikeasti herää.


      • näinmarjat
        uskomaton uskonto kirjoitti:

        Vai paras. Millähän mittapuulla? Millä osa-alueella se päihittää muut merkit, oikeasti herää.

        Eilisessä HS:ssä oli asiaa autoista, tekstissä mainittiin että saksalaiset kuluttajat on mieltyneet Hyundaihin. Miksiköhän? Lisäksi kirjoittivat että euroautoissa laatuerot järkyttäviä. Tälläisiä autoja on merkit Ford, Volkswagen ja Mercedes-Benz. Tekstin pohjana saksalainen autolehti ja asiantuntijat. Luulisi noitten tietävän.


      • Mansenmies..
        näinmarjat kirjoitti:

        Eilisessä HS:ssä oli asiaa autoista, tekstissä mainittiin että saksalaiset kuluttajat on mieltyneet Hyundaihin. Miksiköhän? Lisäksi kirjoittivat että euroautoissa laatuerot järkyttäviä. Tälläisiä autoja on merkit Ford, Volkswagen ja Mercedes-Benz. Tekstin pohjana saksalainen autolehti ja asiantuntijat. Luulisi noitten tietävän.

        Nonih! Tänään vietiin vanha Sonata Herttoniemeen ja hypättiin kauan odotettuun i40.iin. Loskakelissä ajettiin meinaan Tampereelle. Kyllä tasan tarkkaan kuuli kun velli piiskas alustaa. Riihimäen jälkeen hyvin huomasi että alla on nastarenkaat, kyllä on huonosti eristetty verrattuna Sonataan. Pakko on tyytyä ja hommata kitkat.
        Pikkasen harmittaa.


      • voikiesusssentään
        Mansenmies.. kirjoitti:

        Nonih! Tänään vietiin vanha Sonata Herttoniemeen ja hypättiin kauan odotettuun i40.iin. Loskakelissä ajettiin meinaan Tampereelle. Kyllä tasan tarkkaan kuuli kun velli piiskas alustaa. Riihimäen jälkeen hyvin huomasi että alla on nastarenkaat, kyllä on huonosti eristetty verrattuna Sonataan. Pakko on tyytyä ja hommata kitkat.
        Pikkasen harmittaa.

        Turha meteli äänieristyksestä. Minä otin pois matot takakontista ja levitin 50 milliä karhuntaljaa ja sen päälle Motonetistä hankittua veneen äänieristemattoa. Vielä levitin päälle lyijymattoa ja sitten alkuperäinen matto päälle. Nyt on eristys silleen että lyhyitä matkoja voi ajaa vituttamatta.


      • Sonata man
        voikiesusssentään kirjoitti:

        Turha meteli äänieristyksestä. Minä otin pois matot takakontista ja levitin 50 milliä karhuntaljaa ja sen päälle Motonetistä hankittua veneen äänieristemattoa. Vielä levitin päälle lyijymattoa ja sitten alkuperäinen matto päälle. Nyt on eristys silleen että lyhyitä matkoja voi ajaa vituttamatta.

        Kyllä on vitsiniekkoa taas palsta täynnä.Sonata on hiljaisempia autoja mitä löytyy markkinoilta.


    • laatua ja osaamista

      "Jos kymmenen viisitoista vuotta sitten joku olisi sanonut, että Samsung ja Lg
      ovat elektroniikassa maailman kärkimerkkejä, niin valtaosa ihmisistä oli nauranut.
      Samoin tulee olemaan autojen kanssa."

      Minulla LG merkkinen tietokoneen näyttö sippasi alle kahden vuoden
      käytön jälkeen.
      LG merkkinen autostereoradio alkoi hylkiä CD-levyä vajaassa vuodessa.

      Samsung television kuvaan en ollut tyytyväinen vaan
      vaihdoin Samsungin tsekkiläiseen Panasonciin ja myös
      LG autoradion tsekkiläiseen Panasonciin.
      Nyt on laatua !

      • Laatua kotiin

        Kantsii autokin vaihtaa Tsekin nosovicessä valmistettuun Huyindaihin. Esim. i30:seen tai ix20:seen!! Sitten on laatua autosta lähtien!!


      • sunsamlg

        Taitaa olla se tsekkiläinen Panasonci kiinalaispiraatti korealaisesta, nimi on sen verran outo.


      • kopnäytpap

        Seuraappa mitä LG esittelee ensi kesänä tv-rintamalla, hämmästyy moni muukin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe