Varokaa KOTIPALVELU KLASSIKKOA !

Varo Klassikkoa

Vakituisen siivouksen saamiseksi testasimme eri siivouspalveluita City Dealin kautta saatavilla tarjouksilla. Ehdottomasti HUONOIN KOKEMUS oli KOTIPALVELU KLASSIKKO. Samaa sanovat myös tutut, jotka ovat heitä kokeilleet.

Firma vaikuttaa kyseenalaiselta ja toimii myös nimellä PELIVARA.

Kokemukseni oli äärimmäisen epämiellyttävä: laskuttivat minua omista virheistään ja palvelusta, jota ei saatu. Aivan törkeän huono ja lisäksi asiaton käytös!

Kehotan välttämään Klassikkoa/Pelivaraa!

Markkinoilla on onneksi asiallisia ja fiksujakin siivouspalveluita tarjolla :)

29

3837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huono kokemus

      Sama kokemus minulla. Toivottavasti tällaiset yritykset eivät enää pääse mukaan CityDealin tarjouksiin.

    • hupsiskeikkaa

      Millä tavoin laskutetaan omista virheistä, näinkö: maljakon rikkominen 40 euroa, lattian tuhoaminen 500 euroa? Tällä tavallako se firma laskutti?

    • eeerik

      Sama juttu, olivat paikalla 1h alle sen ajan mitä oli sovittu. sanoin et lähen töihin mut olin naapuril..

      • laalaa

        Niin siis tärkeintähän ei ole se, että kuinka kauan työntekijät on paikalla, vaan lopputulos. Mikset siivoo omaa kämppääs, jos sulla on kerran aikaa kytätä se aika ikkunan vieressä?


    • törkeetä hommaa

      Haluaisin tietää, olitko Sinä se työntekijä, joka teki ne virheet? Eikö työnantajalla ole omaa vastuuvakuutusta?

    • törkeää huijausta

      Kaija Clean siivousfirmalla alaarvoista siivousta, henkilökunta törkeää!

      • Nallepiili

        Olen samaa mieltä, minua huijasivat perinpohjaisesti. Mitenkähän huijaavat vanhuksia.


    • pettynyt_99

      Samoin AMEREX on aivan luokattoman huono!
      Kotisiivous=imurointi ja pölyjen pyyhkiminen. Siivouksen jäljiltä lattialla oli vielä isoja roskia. Eivät kai olleet menneet imurin suulakkeesta sisään=ei kuulu siivoukseen?
      Citydeal osto tämäkin >:(

    • tosi törkeetä

      Voisitko kerrankin sanoa, miten firma laskutti Sinua heidän tekemistä omista virheistä? Kuinka kauan aikaa se siivooja piti siivota Sinulle? Olisi mukava tietää, mihin Sinun varoituksesi perustuu. Minäkin olen samaa mieltä kuin aikaisempi kirjoittaja, ettei aika ole mikään tärkein tekijä vaan se lopputulos.

    • aurinkoinen

      Ihmetytti kyllä minuakin..
      Olivat viime vuonna citydealin kautta minullakin siivoamassa. Mukavia olivat siivoajat, mutta 4 tuntia muuttui 3 tunniksi. Luulenpa vaan , etteivät siivoojat siitä hyötyneet..heille varmaan maksettiin 3 tunnista. Ja tällöin klassikko varmaan tietoinen, ettei se diili tullut täytettyä tuntien mukaan.

      Joku kyseli, että eikö se ole sama jos hommat on tehty. Ei ole. Jos maksan neljästä tunnista niin sitten jos hommat on nopeammin tehty, sen turhaan maksetun voi hyvittää. Jos se olisi mennyt siivoojien hyväksi, mulle olisi ok. Ei heidän työtänsä liikaa arvosteta.

      • äxy

        Klassikko näyttää toimivan monella paikkakunnalla: Miltä paikkakunnalta nämä huonot kokemukset ovat?


      • tavaroita mukaan
        äxy kirjoitti:

        Klassikko näyttää toimivan monella paikkakunnalla: Miltä paikkakunnalta nämä huonot kokemukset ovat?

        Vantaalta.
        Vuosien kokemusta, jotain huonoakin.

        En käytä enää.


    • kanta-asiakas

      Olen ollut Klassikon asiakas jo useammman vuoden. Olen ollut ihan tyytyäinen yrityksen toimintaan. Jos jotain on mennyt rikki, siitä on otettu heti minuun yhteys, ja rikkimennyt tavara on korvattu.

    • yrittäjä,.

      Joo mut nuo city deal kampanjat on huonoja kun joutuu tekemään puoleen hintaan. Sitten voi vasta arvostella jos on valmis maksamaan täydestä hinnasta.

    • rahat muualle

      Luulen, että nämä "citydeal"-kampanjat menee niin, että asiakas ostaa 4 tuntia. Siivousfirma saa kahdesta tunnista rahat ja citydeal saa sen toisen kaksi tuntia rahaa.

      Onko tässä väärässä ???

      • Tyytyväinen

        Minulla on vain hyviä kokemuksia kyseisestä siivousfirmasta. Tilasin ikkunanpesun, ja työ tuli todella hyvin ja luotettavasti tehtyä. Suosittelen Klassikkoa hyvällä omallatunnolla kaikille.


    • Ei ikinä

      En osta citydealistä ikinä mitää

    • Itsekin siivoja

      Siivouspalvelusta on tullut kotitalousvähennyksen jälkeen kovin hinnakasta. Aikamoiset tuntitaksat on parin kuukauden kurssin käyneet siivoojat, 40e/h ? Ja sama juttu kuin remonttireiskoilla. Homma hoidetaan hutiloiden heti jos ei joku ole valvomassa. ja sit sanotaan et "kytätään". Ei tarvitsisi kytätä jos tehtäisiin työ huolelisesti, ja sovitun mukaisesti. Ja jos jotain rikotaan, ei paljon raha auta kun perintömaljakko on rikki tai parkettti pilalla. Luulisi, et itsekkin haluaisi tehdä työn mahdollisimman hyvin, mutta EI. Ja jos arvostusta kaivataan niin. ARVOSTUS ANSAITAAN !!!!

      • kuluja on myös

        Haista sinä Itsekin siivoja iso v:ttu.


      • kaikkia päitä

        Sinun kannattaa tällasella asenteella siivota itse kotisi. Kyllä huomaa, ettet maksaisi mitään siivuospalvelusta vaan se täytyisi olla näemmä ilmasta. Täytyykö niitä perintömaljakkoja jättää sellaisiin paikkoihin, mistä siivotaan. Itse ainakin korjaisin tieltä pois kaikki särkyvät esineet sellaisiin paikkoihin, missä ne eivät ole tiellä siivouksen aikana. Laita samalla huonekalujen alle huopapalat, etteivät ne naarmuta parkettia, kun niitä siirretään. Vaikka tuntuu siltä, että taidat ihan remontoida asuntoasi siivoojan kustannuksella. Sanoisin suoraan Sinulle, että siivoa itse oma kotisi. Tuskin moni järkevä siivooja Sinulle tulisi edes siivoamaan. Itse en siivoaisi Sinun kotiasi. Ennemin rahan tähden keräisin tyhjiä pulloja kuin tulisin Sinulle siivoamaan.


      • tarpeekseensaanut
        kaikkia päitä kirjoitti:

        Sinun kannattaa tällasella asenteella siivota itse kotisi. Kyllä huomaa, ettet maksaisi mitään siivuospalvelusta vaan se täytyisi olla näemmä ilmasta. Täytyykö niitä perintömaljakkoja jättää sellaisiin paikkoihin, mistä siivotaan. Itse ainakin korjaisin tieltä pois kaikki särkyvät esineet sellaisiin paikkoihin, missä ne eivät ole tiellä siivouksen aikana. Laita samalla huonekalujen alle huopapalat, etteivät ne naarmuta parkettia, kun niitä siirretään. Vaikka tuntuu siltä, että taidat ihan remontoida asuntoasi siivoojan kustannuksella. Sanoisin suoraan Sinulle, että siivoa itse oma kotisi. Tuskin moni järkevä siivooja Sinulle tulisi edes siivoamaan. Itse en siivoaisi Sinun kotiasi. Ennemin rahan tähden keräisin tyhjiä pulloja kuin tulisin Sinulle siivoamaan.

        1) Siivoojan työhön kuuluu katsoa miten vehkeidensä kanssa heiluu. Jos jokin on tiellä, siivoja ottaa sen pois tieltä. Pitäisi varmaan ikkunatkin ruuvata irti, etteivät ole tielläsi?
        2) 40€ tunnissa on kyllä todella paljon siivoamisesta. Normaali tuntipalkka siivoojalla pitäisi olla jotain 10-14 euron paikkeilla ja työnantajamaksut huomioiden yhteensä parikymppiä. Voisin ymmärtää 25€ tunnissa, 30 olisi jo varsin hyvä korvaus, mutta 40!!!
        3) Kyllä työ pitäisi tehdä hyvin aivan siitä riippumatta, mitä työtä tekee. Ennen siivoojat todella jynssäsivät ja olivat tarkkoja, nykyään pyyhkäistän vähän keskeltä ja jätetään pinnat vielä märiksi.


      • oyab
        tarpeekseensaanut kirjoitti:

        1) Siivoojan työhön kuuluu katsoa miten vehkeidensä kanssa heiluu. Jos jokin on tiellä, siivoja ottaa sen pois tieltä. Pitäisi varmaan ikkunatkin ruuvata irti, etteivät ole tielläsi?
        2) 40€ tunnissa on kyllä todella paljon siivoamisesta. Normaali tuntipalkka siivoojalla pitäisi olla jotain 10-14 euron paikkeilla ja työnantajamaksut huomioiden yhteensä parikymppiä. Voisin ymmärtää 25€ tunnissa, 30 olisi jo varsin hyvä korvaus, mutta 40!!!
        3) Kyllä työ pitäisi tehdä hyvin aivan siitä riippumatta, mitä työtä tekee. Ennen siivoojat todella jynssäsivät ja olivat tarkkoja, nykyään pyyhkäistän vähän keskeltä ja jätetään pinnat vielä märiksi.

        Tuo 25 euroa tunnissa riittää silloin kun siivooja kulkee jalan ja matka-aika ei ylitä 10 minuuttia. Autolla voi sitten kulkea jos sen saa kuluineen jostain ilmaiseksi.


    • ex siivousyrittäjä

      Täytyisi muistaa, että kiertävällä kotisiivouspalvelulla on muitakin huomattavia kuluja.

      Siivoojat eivät siirry paikasta toiseen omalla ajallaan, vaan myös siirtymäajoista on maksettava palkkaa. Siirtymät aiheuttavat myös sen, että on firma tarvitsee autoja, tai sitten se maksaa tekijöilleen kilometrikorvausta. Tuntihinnoissahan nämä kulut näkyvät ja tuollaista liikkuvaa kotisiivousta ei todellakaan kannata tehdä 25 € tuntiveloituksella.

      Pitäisi myös ymmärtää, että esim. mainittu 40 € / h ei tarkoita sitä, että siivousliike saisi sen 40 € /h. Oikeampi tuntihinta 40 eurosta on arvonlisävero vähennettynä vain 32,26 € / h. Jos siivooja saa tuon 14 € / h palkkaa, niin 40 € tuntiveloitukella saa maksettua palkat ja firmallekin jää jotain.

      Yksinkertaistaen: 14 €/h x 2,3 (normi keskivertokerroin) = 32,20 €/h alv 24% = 39, 93 € / h. Tämäkin tarkoittaisi jo sitä, että matkakulut ja siirtymät pitäisi veloittaa erikseen.
      Käytännössä siivoojan palkka on lähempänä 10 € / h, siksi tuo 40 € riittää siirtymisiin ja autokuluihin - ei muuten..

    • Tampereella

      Vaatikaa, että kotinne siivoojilla on siihen koulutus.

      Koulutetut siivoojat arvostavat itse ammattiaan, eivätkä tee huonoa jälkeä. Eivät pilaa parkettia eivätkä riko tavaroita tai pintoja. Osaavat käyttää oikeita aineita ja välineitä.

      Isälläni on käynyt siivoja jo 10 vuotta. Niin kiva ja hyvä siivooja (on laitoshuoltajan sekä puutarhurin koulutuksen saanut), että kalenteri on koko ajan täynnä ja ottaa vain sellaisia kohteita, jotka haluaa. On vara valita asiakkaat. Laskuttaa 35 euroa tunti. Sahan sen kotitalousvähennyksiin.

      • Tampere on pöpi

        Vautsi!
        Koulutus estää vahingot.
        Kaikilla autoa ajavilla on koulutus ajamiseen. Onnettomuuksia tapahtuu silti.
        Ei koulutus vahinkoja estä. Vaikka rakastaisi työtään miten paljon tahansa, saattaa vahinko tapahtua.


      • hah hah
        Tampere on pöpi kirjoitti:

        Vautsi!
        Koulutus estää vahingot.
        Kaikilla autoa ajavilla on koulutus ajamiseen. Onnettomuuksia tapahtuu silti.
        Ei koulutus vahinkoja estä. Vaikka rakastaisi työtään miten paljon tahansa, saattaa vahinko tapahtua.

        Sinä viisaasti sanoit. Vahinkoja sattuu, vaikka olisi kuinka paljon koulutusta. Maalaisjärki on vielä jollakin olemassa.


    • satuli1

      on niin helppo "arvostella" siivoojien työtä, kun ehkä itse ei sitä ole työkseen tehnyt. Monet yritykset laittavat työpäivät liian täyteen, ja työntekijät joutuvat tekemään urakalla omaan piikkiinsä (ei pausseja). On toki olemassa hyviä ja huonoja työntekijöitä ja yrityksiä. Jos työntekijä on motivoitunut ja PITÄÄ työstänsä, niin silloin työnjälki on hyvä. Palkkahaitari on todella laaja mitä kotisiivooja saa työstänsä, raskaasta työstä paska palkka.
      Ja koska asiakas maksaa kalliin hinnan siivouksesta, niin hänellähän on oikeus antaa palautetta joka hemmetin pölyhiukkasesta. Palautetta voi antaa myös ystävällisesti.
      Itse olen työskennellyt kotisiivouksessa yli 10 vuotta, ja nähnyt monenlaisia työnantajia ja koteja.

    • Klassikonsiivousparas

      Minä olen käyttänyt KLASSIKKOA monta vuotta sekä kotona että toimistossa. Olen ollut tosi tyytyväinen. Jälki on aina hyvää, työtä tehdään todella reippaasti ja asiantuntevasti. Henkilökunta on ystävällistä. Monta kertaa ovat joustaneet ja auttaneet kun olen tarvinnut jonkun pikasiivouksen. City Dealista en tiedä mitään, vaan otan aina yhteyttä suoraan Klassikkoon.

    • eiikipäivänäenää

      Näitä siivoojia nyt löytyy joka lähtöön.
      Jotkut vain puhuvat puhelimeen ja heiluttelevat pölyhuiskaa.

      Talossa oli Sol:n siivoojat, ei iki'päivänä enää, tosin ne olivatkin huonosuome. Ja huono .................

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe