Suzuki PV vai Honda Monkey

pv VS manki

elikkä kysyisn sitä et kumpi kannattaa ostaa pv vai manki. mankit on osaks hienompii mut pvt o halvempii eli kumpi kannattais ostaa. ja minkä pitusen ei enää sellast pikku mopoo kannattais ostaa ollenkaa?

71

2749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PV sen olla pitää

      PV on parempi. Osia paremmin saatavilla, 2-tahti kone,Helppo virittää,Hienompi ja Kestävä.

      Itse olen 167cm pitkä ja hyvin pystyn ajamaan. Ajomukavuus taas on toinen juttu.
      En sano, että mankit on huonoja vaan mielestäni PV on parempi.

      Kirjoittanut: 7 vuotta PeeVeellä ajanut.

    • Älä osta kumpaakaa,
      • hahfuckdatshit

        hah kinukit on vittu jostain kiinan keisarin kusipumpusta vedettyjä


    • PV-98

      et oo tosissas :D väitätkö tuota kiinan ihmettä paremmaksi kuin peussia tai AITOA mankia?? mee hoitoo.

      • Oon tosissani!

        Tästä ihan omakohtainen kokemus. Meillä uusi kinukki ja kavereilla pevakko ja monkey, kumpiki kavereilla käytettyjä, muka hyväkuntosia ja maksoivat kuiteski . Kavereiden käytetyillä ei tehnyt käytännössä yhtikäs mitää, muutaman kilometrin lenkkejä pystyvät heittämään niillä, aina remonttia tai jotai häikkää. Meidän kinukilla vaan ajettii ja ajetaa.
        Et ole varmaan omistanut Sky Team Monkeyta tai muutakaan kiinalaista. Mulla on kokemusta, en ole katunut ostostani!


      • kiinalaiset hajoo
        Oon tosissani! kirjoitti:

        Tästä ihan omakohtainen kokemus. Meillä uusi kinukki ja kavereilla pevakko ja monkey, kumpiki kavereilla käytettyjä, muka hyväkuntosia ja maksoivat kuiteski . Kavereiden käytetyillä ei tehnyt käytännössä yhtikäs mitää, muutaman kilometrin lenkkejä pystyvät heittämään niillä, aina remonttia tai jotai häikkää. Meidän kinukilla vaan ajettii ja ajetaa.
        Et ole varmaan omistanut Sky Team Monkeyta tai muutakaan kiinalaista. Mulla on kokemusta, en ole katunut ostostani!

        Ekakskiin ei kannata ostaa mitään kiinan ihmeitä. Kaikista paras on manki ja pv miehet on hiljaa kakstahti kiljuu kun... Nelari on paras eikä niitäkään oo vaikee virittää uus pytty ja kaasari ni se on siinä.


      • hageudu hoidoon
        Oon tosissani! kirjoitti:

        Tästä ihan omakohtainen kokemus. Meillä uusi kinukki ja kavereilla pevakko ja monkey, kumpiki kavereilla käytettyjä, muka hyväkuntosia ja maksoivat kuiteski . Kavereiden käytetyillä ei tehnyt käytännössä yhtikäs mitää, muutaman kilometrin lenkkejä pystyvät heittämään niillä, aina remonttia tai jotai häikkää. Meidän kinukilla vaan ajettii ja ajetaa.
        Et ole varmaan omistanut Sky Team Monkeyta tai muutakaan kiinalaista. Mulla on kokemusta, en ole katunut ostostani!

        mullon tuo manki ollu 2006 vuodesta ja nyt on menossa eka koneremppa eikä siinäkää mikää rikki, männän vaihtoo ja sillee. Aattele järellä vähä ennenku tänne tuut kirjottaa. :D mua ainaki hävettäs mennä neuvomaa jotai ostaa mitää intian ihmettä...


      • kiinan paska sky tea
        Oon tosissani! kirjoitti:

        Tästä ihan omakohtainen kokemus. Meillä uusi kinukki ja kavereilla pevakko ja monkey, kumpiki kavereilla käytettyjä, muka hyväkuntosia ja maksoivat kuiteski . Kavereiden käytetyillä ei tehnyt käytännössä yhtikäs mitää, muutaman kilometrin lenkkejä pystyvät heittämään niillä, aina remonttia tai jotai häikkää. Meidän kinukilla vaan ajettii ja ajetaa.
        Et ole varmaan omistanut Sky Team Monkeyta tai muutakaan kiinalaista. Mulla on kokemusta, en ole katunut ostostani!

        Et vittu voi olla tosissas! Honda on 10000 kertaa parempi ku joku kiinan paska


      • aito paras!
        Oon tosissani! kirjoitti:

        Tästä ihan omakohtainen kokemus. Meillä uusi kinukki ja kavereilla pevakko ja monkey, kumpiki kavereilla käytettyjä, muka hyväkuntosia ja maksoivat kuiteski . Kavereiden käytetyillä ei tehnyt käytännössä yhtikäs mitää, muutaman kilometrin lenkkejä pystyvät heittämään niillä, aina remonttia tai jotai häikkää. Meidän kinukilla vaan ajettii ja ajetaa.
        Et ole varmaan omistanut Sky Team Monkeyta tai muutakaan kiinalaista. Mulla on kokemusta, en ole katunut ostostani!

        ensinkin ei se aina ole niin käytetyt hajoo. toiseksi pitää sanoa että jos osaa pitää niitä ja käsitellä e ne hajoa. itellä on suzuki pv ja hyvin kestää pistin kerran koe ajoon että kauanko kestää edellisestä kone remontista kulki hyvin eikä paljon ole sen jälkeen korjailtu. eli mieluummin vaikka iäkkäämpi aito kuin uusi kopio. OLEN PUHUNUT!!!!


      • äläkuulehuijaa
        Oon tosissani! kirjoitti:

        Tästä ihan omakohtainen kokemus. Meillä uusi kinukki ja kavereilla pevakko ja monkey, kumpiki kavereilla käytettyjä, muka hyväkuntosia ja maksoivat kuiteski . Kavereiden käytetyillä ei tehnyt käytännössä yhtikäs mitää, muutaman kilometrin lenkkejä pystyvät heittämään niillä, aina remonttia tai jotai häikkää. Meidän kinukilla vaan ajettii ja ajetaa.
        Et ole varmaan omistanut Sky Team Monkeyta tai muutakaan kiinalaista. Mulla on kokemusta, en ole katunut ostostani!

        Siis cmoon kaikkihan sen tietää että kiinalaiset hajoo ja japanilaiset kestää eksä tajua että peeveet ja mankit (uusimmatki) on jo 17 vuotta vanhoja ja vanhimmat esim 70 luvun jäykkäperä mankit on melkein 50 vuotta vanhoja ja vieläki vaan pörisee ja kulkee. Eihän niitä enää liikenteessä oikeen näkyile mutta esim jäykkis mankit nii suurin osa on entisöity ja viety automuseoon. Ja useimmat peeveet on poistettu rekisteristä ja käytetty mökkimopoina mutta eine sieltä mökiltä oo mihinkään hävinny tai viety metallinkeräykseen vaan sielä ne pörrää ympäri mökkiteitä. Ja eikai niitä sun kavereiden vehkeitä piti kokoajan korjata ku ne oli varmaan jotain 500e sysipaskoja, loppuunajettuja, pilattuja paskaläjiä. kyllähän sä voit sanoo että sun kiinari toimii moitteettomasti mutta no shit ku se on vuoden vanha!! Ostin 800e peeveen viime keväänä joka on toiminu moitteettomasti ja kaikki toimii jopa mittari! ja seki on 85 vuosimallia jossa on orkkis koskematon pytty, vakiomäntä, orkkis suzukin leimalla oleva putki ja numbers matching kone. sitä ennen mulla oli puoli vuotta baotian monkey semmonen kiinalaine. Pesin kerran vedellä ja heti rupes tulemaan sähkövikoja. no vaihdoin kaikki sähköosat mitkä ois mahdollisesti pesun yhteydessä voinu kastua ja ei vieläkään toiminu. no myin pois motivaation puutteessa ja peeveen sähköjen kanssa ei oo ollu minkäänlaista probleemaa että suksi vaan sinä kuuseen sen sun kiinanpaskan kanssa!!!


    • Mankimies

      Osta Manki paaalljon siistimpi ,paremmat äänet ja syö vähän eikä vaatteet haise katkulle! Ja loppujenlopuksi tuo Manki ei ole sen laiskempi kuin PV.kään. 4-tahtikone mutta ei se noin pienessä ja kevyessä mopossa haittaa ja ei toi PV kyllä ole sen kestävämpi.

      • fghfg4

        ''Ja loppujenlopuksi tuo Manki ei ole sen laiskempi kuin PV.kään''

        Ja miten niin? Satutko tietämään että mankissa on vain 2 venttiiliä kannessa, huonosti virtaavat kanavat ja että siinä ei ole esim. jyrkkää nokka-akselia? Eli mankin moottori on matalaviritteinen nelitahtimoottori.
        Noiden seikkojen lisäksi mankin ollessa varustettu nelarikoneella, tarkoittaa tämä sitä että suuri osa moottorin tehosta tuhlaantuu mekaanisen nokkakoneiston pyörittämiseen.

        PV taasen on korkeaviritteinen 2-tahti kone, jossa ei ole nokkakoneistoa ym. ja sytyttää joka kampiakselin kierroksella kun nelitahti sytyttää vasta joka toisella kampiakselin kierroksella.

        Eli PV on ylivoimaisesti tehokkaampi.


      • Goo-rilla
        fghfg4 kirjoitti:

        ''Ja loppujenlopuksi tuo Manki ei ole sen laiskempi kuin PV.kään''

        Ja miten niin? Satutko tietämään että mankissa on vain 2 venttiiliä kannessa, huonosti virtaavat kanavat ja että siinä ei ole esim. jyrkkää nokka-akselia? Eli mankin moottori on matalaviritteinen nelitahtimoottori.
        Noiden seikkojen lisäksi mankin ollessa varustettu nelarikoneella, tarkoittaa tämä sitä että suuri osa moottorin tehosta tuhlaantuu mekaanisen nokkakoneiston pyörittämiseen.

        PV taasen on korkeaviritteinen 2-tahti kone, jossa ei ole nokkakoneistoa ym. ja sytyttää joka kampiakselin kierroksella kun nelitahti sytyttää vasta joka toisella kampiakselin kierroksella.

        Eli PV on ylivoimaisesti tehokkaampi.

        Taitaa sulla pveessä olla ainuat venttiili etu- ja takarenkaassa. Mankin ottaisin. Ai niin, mullahan on jo! Puoliautomaatti ajonautinto, ikiliikkuja. Kurit pois, niin repii kuin reumatismi.


      • dfg4
        Goo-rilla kirjoitti:

        Taitaa sulla pveessä olla ainuat venttiili etu- ja takarenkaassa. Mankin ottaisin. Ai niin, mullahan on jo! Puoliautomaatti ajonautinto, ikiliikkuja. Kurit pois, niin repii kuin reumatismi.

        No tottakai on..? Sehän on kaksitahtinen, v*tun pässi.

        Jaa että repii kun ottaa kurit pois..? Kuristettu 2-tahtimopokin voittaa kuristamattoman nelarimopon viivoissa...

        Et selvästikään koskaan ole ajanut kuristamattomalla 2-tahtikoneellisella 2-pyöräsellä..


      • Goo-rilla
        dfg4 kirjoitti:

        No tottakai on..? Sehän on kaksitahtinen, v*tun pässi.

        Jaa että repii kun ottaa kurit pois..? Kuristettu 2-tahtimopokin voittaa kuristamattoman nelarimopon viivoissa...

        Et selvästikään koskaan ole ajanut kuristamattomalla 2-tahtikoneellisella 2-pyöräsellä..

        Voi olla, että oon mopoilla ajanu enemmän takaperin, kuin sinä etuperin...

        Ja se venttiili-juttu oli ironiaa, mutta kun se ei kaikille aukene...pässi.


    • tietäjä92

      Molemmissa mopedeissa on omat puolensa. Itse ajoin mopoaikani japanilaisella Monkeyllä ja ihastuin siihen. PV:itäkin olen ajellut, mutta mielestäni Monkey on nautinnollisempi ainakin seuraavista syistä:

      - moottori vetää yhtä jouhevasti niin ala- kuin yläkierroksillakin
      - vaihteensiirto on sujuva ja esimerkiksi vapaa löytyy helpommin kuin PV:issä (omien kokemusteni mukaan, yksilöhommahan tämä on)
      - kytkin on pehmeämpi ja sulavampi kuin PV:ssä

      Varsinaista hurjastelua varten Monkey ei ole, vaikka käytännössä vakion koneen voi saada kulkemaan n. 50 km/h rattaiden vaihdolla. Jos kierrosherkkä ja tehoa sporttisemmin ulos antava kone kiinnostaa niin PV on valintasi.

    • Nahka-Juuber ja Tora

      Voooi Wihtori mi Skååårimii!!! Te HHaatana puupäät ette ymmärrä mistää mitää. Mä oon sentää ollu mankin tehtaal ku eka honfa on tehty. Te ette siin vaihees oo ollu ku tiraus isänne nivuspusseis, mikäli isänne erotatte posteljoonin ja roskakuskin välillä. Ihme skebulaa taas!! Se on sellanen juttu lutkuttajat et toi mopoauto rulezzzzz. ja isoZ päälle viel!!!. Ei kuumapaikka sentää!! Osaaks te ääppärät edes laskee!! kaks pyäräsees on kuitenki useimiten vähintää 3 ratasta mitkä lasketaa pyöriks. Imekää oaa Sluuberiinne hohohohohohohoho. Todellisia ammattiasentakia ka hinausmestarieta! Hhahahahhah. Asiantuntijan kommentti väliin: Jos joku pääraröör luulee et joku 2-töö o paree ku nel-t nii lullee väärii pärkyla- Mä sano et 6-t o pare ku mikä v1tu pevetti, minkä takia mutsinnekin nuolee parhaillaan omia kassejaa. Nii.

      • Markku64

        Nyt on kyllä pojat löytäneet asian ytimen! En ole kyllä näin laadukasta kommenttia lukenut hetkeen. Otitte hyvin huomioon muidenkin tietämyksen ja asiantuntemuksen. Haluaisin tarkennusta tietämyksestänne tuosta 6-tahtisesta, että kuinka tuoreesta tekniikasta nyt on kyse? Lienee ihan terävintä kärkeä ja 2012-vuoden läpimurtoa! Luin Automiehestä! Olivat ilmeisesti kehittäneet sen sähkömoottoria väsätessään. Tulevaisuuden tekniikkaa ehdottomasti! Keskikulutus normi Focukseen asennettuna 2,1l/100km. Tällä öljyvarat kestävät lähes kaksi kertaa pidempään.


    • Jinchu Machu

      No tietty mana ajatteleppa ku ajat vaikka jonai kesäpäivänä kylän halki kunnon pörinät nii kyll pv miehet jää nuolee näppejä :DDD

    • sen takia PV nykysin enemmä heikkoja ku ei saa aitoja japanilaisia osia ku ennen.nykyset osat tehään vietnamissa tai thaimaassa,eli osat on paskoja mutta halpoja.jos sais japsi osia ni olis aika huvä mopo. itelläni ollu manki ny kaks pv:tä molemmat iha yhtä hyviä,tietenkin susiakin on.

    • Mäntäsuutari94

      Susi on kauhia elukka! Yks puri kerra mun mankin bensaletkun poikki. H#m&susi!! Pv:llä ajelin eile 120kmh motarilla. Oli hieno vedellä ku aurinko paisto ja uudet kesäkumit aluvanteinee alla. Mahtava bensankatku nousee kielelle pelkästä ajatuksesta! huhhuh.

    • manki on paras

      Osta manki on ehkä kalliimpi mut kestää ei tarvii pelätä että leipoo eikä tarvii korjata parintunninvälein

      • Nirepakat_Eul_96

        Mjitä hjelwettiä täällä huutellaan!! monkey ei kelppas ku korillalle iltapaineluuuksi. ljihanpala muustana rytkii menemään pakotorveeheen..! Otakaa korealainen sutsukki joka menee paskipellollaki vahintee 54mph. Kuka hrejsfnetin luupeä oeperö gayzzi sköörime ajeleo pewetillö?!


    • ijiij

      kyllä manki on tehokkaampi kun pv mullakin manbki menee 90 km/h 80 pytyllä ja 22mm kaasarilla ja mankissa on vakiona 1,8 hv ja pv,ssä 1,5 hv

      • suzuki pv -99

        ei tasan oo manki tehokkaampi ku pv :D pevettiin lyöt 80cc malossin, 22-24 dellorton,gianellin teharin ja vähä vaihat välejä nii rullaa jo semmoset 120kmh gepsiin.siinä tullee jo mana miehellä kiire vempata kaasua ku pevetti pääsee piikille.


      • suzuki pv -99

        ei tasan oo manki tehokkaampi ku pv :D pevettiin lyöt 80cc malossin, 22-24 dellorton,gianellin teharin ja vähä vaihat välejä nii rullaa jo semmoset 120kmh gepsiin.siinä tullee jo mana miehellä kiire vempata kaasua ku pevetti pääsee piikille. Ja kyllä kai nyt järkikin sanoo että onhan se 2-t äkäsempi kun 4-t


      • Ihme kinasteluu

        Mitä v*tun väliä. Kummatkin on tossumopoja.


      • suzuki pv -99
        Ihme kinasteluu kirjoitti:

        Mitä v*tun väliä. Kummatkin on tossumopoja.

        ja vie sinun derbis viivoilla 100/0


    • peevee vai manki hmm

      mäkin oon miettinyt että ostaisko pvn vai monkeyn. Ehkä ostan jonkun rungon missä tulee mukana kaikki paitsi moottori. ja sit ostan se moottorin joltain halvalla

      • manki

        suosittelen mankia. koska mankista tehdään viellä kopioita kertoo sen että mankia on haluttu edemän kuin pv:tä


    • Kokemusta -88

      Voi voi pojat, älkää kinastelko kumpi on parempi. Kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Mutta itselläni oli 2-t Helkama Raisu!

    • kohta 14v

      Täytän huhtikuussa 14v ja oon ajatellu mopoks Mankii. En mieluust ostais peeveet koska sen muotoilu on mun mielest iha rumaa

    • kjeh kjeh

      tohon tehokeskusteluun sanoisin että ei vakio PV sen tehokkaampi ku makikaan. Vertaat tota pv:n konetta nykyaikasiin kakstahtisiin joissa teho ihan eriluokkaa.

      Enkä ymmärrä miksi kiinalaisia haukutaan. Itellä kulläki pari alkuperästä mankia mutta en oo kiinalaisistakaan kuullu yheltäkään omistajalta pahaa.

      Toi 2-tahin ylivertaisuus ja kiinalaisten onnettomuus on ihan joidenki tietokoneilta kokemuksensa hankkineiden "wannabee" poikien mielipide.

    • mankiohomoille

      suzuki pvstä saa vitummoisen rääkin ihan sorvia ja viilaa käyttäen mutta manaa on vaikeempi ainaki iha homemade konsteilla virittää muttta en tiiä peeveee on parempi mun mielestä on mulla iha kunnon 09 mopokin mutta hauska pihamopo se on se peevee ja vääntöä löytyy

    • HONDA IS THE BEST

      Jos nyt pitää jotain sanooniin ei ole mitään järkeä ostaa suzukipv;tä kiinan manaa tai jotain uutta 2t mopoa
      MULLA ON noista kiinan mankeista /mönkijöistä paljon HUONOJA kokemuksia
      Ja tosiaankin aidossa monkeyssa on puol heppaa enmpi ku pv;ssä
      Ja sitä paitsi aito manki on kaikin keinoin kuristettu että onsaatu tuoda suomeen.
      eli kun otat kaikki kurit/rajoittajat pois niin kulkee jo aika hyvin
      sitä paitsi itellä on on tällä hetkellä 72cc himo viritettynä je menee kyl aika kivasti.
      Ei se mankin viritys ole ehes kovin hankalaa.

      aIDON HONDA MONKEYN OSTAMINEN ON KANNATTAVAA ,VAIKKA OLET 192CM PITKÄ TAI PAINAT 150KG.

    • mahtI-ÄpryK47cm

      Pitkää letkua kaikille vaan ja sakeaa unta kodeiinin voimalla. Onkohan totta että joku joskus väitti nissanin aloittaneen neuvottelut monkeyn ostamiseksi? Olisivat rakentaneet sunnyn alustalle seuraavan mopon. Hyvää settiä Mäntäsuutari94!! Sanoisin et PW on iha heleveetin kova juttu ja tuota nii että skäryim on h0mo1konien uusi kuolauskohde. Sillä meni viime viikonloppuna muovipussihommiksi ku no spräddytsit putos tivolin lattialle. FFFUUUUUUU.

      • Markku64

        Voi pojat ja veljet kermaiset. mä kyl pidän tästä keskustelusta. Täällä on ihanan raikas tunnelma aina ja innokkaita mopoilijoita :) Automiestä taas selailin ja löysin hyvän jutun jossa arvioitiin millä nopeudella Fisker Karma pitää ajaa monkeyn kylkeen, jotta monkeystä irtoaa molemmat pyörät. Eivät onnistuneet, joten siihen vedoten sanoisin et monkey kestää ainaki! Heh :D Tsemppiä kaikille hei!!


    • IkuTursoTuhtiKeppi

      Mitä yhteistä on mopolla ja mopoilijalla? Kummanki pakoputki pärisee ja ei ne sit oikee muuhun kykenekkää... HV, eli hyvää viikonloppua kaikille spedeille!! JeeJeeJormaaaaaa....

    • Justchaosh

      Justiin näitä perus jonneja huutelemas täälä "manki on parempi,pv leipoo ja vuotaa öljyä" Kyllähän se on näissä mopoissa melkein ihan sama miten niillä ajaa,suzuki pv kestää ajaa ilman kytkintä monta viikkoa ennenkuin mitään ongelmia ilmenee (nm. Kokemusta on) ja sen jälkeen kun avasin kytkinpuolen,ei mitään suurempia ongelmia, eiköhän se manki eteenpäin kulje myös mutta onhan se niin että 4-tahti on vakiona tehottomampi kuin 2-tahti. PS: Sain hyvät naurut kun jokku ei selvästikkään tiedä mopoista vitun mitään xD

    • Justchaosh

      Niin ja tottakai mankista tehdään kopioita vielä koska 4-tahti kuluttaa vähemmän eikä vaadi niin paljon huoltoa,mutta toki näiden kiinan romujen huolto maksaa melkein enemmän kuin itse mopo. Jos joku valmistaisi pv kopioita niin varmasti olisi halutumpi.

      • suklaaMeritähti

        veä tumppuuss aasi.


    • 2-stroke win

      Molemmat mopot toimii ja kestää jos ei oo huoltoja laiminlyöty eikä raiskattu viritämällä ja keulimalla.... Mutta ite oon enemmän peussi miehiä ja ihan vaa vinkkinä entisöinti on viisaampi teko ku semmosten monster-räpellysten teko. :D

    • Muusikeihäs

      Hokkus pokkus pallinaamat. Myö oon kyllä sitä mieltä että nuo kiinalaiset on erityisen hyviä vehkeitä. Maksavat paljon vähemmän ja hyvin kulukee.

      • gjigfhb

        Mites se hankintahinta vaikuttaa alle 50 kuutioisen mopoksi luokitellun ajoneuvon huippunopeuteen?

        Kyllä ne kinuskitkin pelaa, laatu vaan huonompi.
        Varmasti kunnossa oleva aito japsi in parempi kun kiinalainen..


    • Monsisti

      Kannattaa kyl manki valita. Taloudellisempi ku pv ja remonttiväli ei ole niin tiuha(Kokemusta on!) :D
      Kyllä hyväkuntosesta mankista kannattaa vähä enemmä maksaa ku puolet halvemmasta pv:stä.

      PS. ite ajellu sellaset 11v mankilla ja en vaihtais mihinkää muuhu!

    • PehmeäJänis-96

      Ai että PS?

      Mä en noista persujen kommenteista niin ottais vaaria, varsinkin kun pitkän linjan hombbelmankimies. Kyl se onn niin että Suzuki PV löytyy tosimotoristien tallista. Itellä kiinni kasikymppinen malossi kyseisessä menopelissä ja menee täysii. Vauhdin huumaaaa. Jepareilla kyllä keittää kun eivät saa purtsilla kiinni.

      Mä tiedän yhen tyypin, joka sai 15vee synttärilahjaksi mankin ja nyt se on pyörätuolissa. Kaikki haukkuu sitä vajakiksi. Ihan oikein sille, ei kukkaa ajele mankilla. EI KUKKKAAAA.

      Mut hei, valinta on lopulta sun. Mä ennemmin ottaisin Santander-lainaa ja ostaisin mopoauton, ei polvet kastu ku golden shower läiskyy eturenkaasta. Olisipa mulla rahaa pirusti ni ostaisin kaikki maailman mankit, valelisin kerosiinillä ja tuikkaisin palavana lauttana ulapalle.

    • Markku64.

      Hei hei kyllä nyt on ikävää tekstiä täällä. Ei voi vajakiksi haukkua ketään joka pyörätuolilla nykyään kisaa. Pyörätuoliimiehet saa Automies-lehden mukaan enemmän suuseksiä kuin keskiverto talonmies. Talonmiehet (nuo piippurassien kuninkaat) tuntien ei iha huono saavutus :o :D ;) Oiken iloista kevättä kaikille lintujen laulaessa kauniisti!! Kohta saadaan taas ottaa prätykit tallista jaa huristella niin maan perrrrrrhanaasti baanalla :) Tsemppiä kaikille hei!! :D

    • Simon95

      Manki on kestävämpää tekoa ku pv. Muutamalla oon ehtiny ajelee tänäki kesänä...

      • vakio paras

        perustelkaa miten niin itellä pv eikä oo kun kerran tarvinu tehä kone remppa. Ja sitten miten niin aina pittä kisata vauhissa yks kaveri ajo viritetyllä mankilla ja se on pyörä tuolissa että miettikää sitä kun viritätte ja ajatte. lisäksi on todistettu että suurin osa viritetystä mopoista hajoaa nopeamin kuin vakiot. neuvo kun ostat viritetyn mopon kaikkki viritykset pois ja vakio kampeet sisään.


    • PÖÖ!

      jos ostat PV laita 80 pytty jos ostat maki laita 125 kone

      haatana kho vhituttaa thämmöset jonnnet

      Ps. PV on hienompi (paitsi vakiona)

    • jsdhfg

      Mankeli on kestävämpi mut PV ärjympi ja hienompi

    • MRjuusto

      Osta mielummi aito manki eli ei niitä jonnejen raiskaamii kiinalaisii vaa aito japanilainen. Ne kyl maksaa enemmän mut on hyvii

    • MRjuusto

      Osta aito Honda manki. Parempi kuin Kiinan paskat

    • manki kannattaa

      ei voi olla totta!

    • ''kiinanpaska''

      itel on skyteam monkey. ei yhtään mitään vikaa ja pikkuvireillä kiihtyy paremmin kun useat 2tahtiset vakiot tai vähäviritteiset mopot ja kulkee ~70kmh. ei ne kaikki kiinalaiset paskoja ole.

      sitten taistelu pv:stä tai mankista. ovat iha yhtä hyviä, käyttäjästä kiinni. ((ja niille jotka väittää ettei mankit kulje ja kiihdy niin ei muutakun virittämään niin kulkee ja kiihtyy muttei syö bensaa paljookaan.)) pv taasen kuluttaa bensaa viritettynä paljon. pv kuiteskin saa viritettyä tehokkaammaks.

      pv = hurjastelijoille keillä on rahaa bensaan ja (huoltamiseen mahdollisesti), mutta haluavat vain kunnolla kiihtyvyyttä ja tehoa. niille keitä ei öljyn haju vaatteissa haittaa.

      monkey = ei saa viritettyä niin kovaksi kuin pv mutta silti kiihtyy ja kulkee mainiosti ja jaksaa vääntää erittäin hyvin. ei polta öljyä joten öljy ei haise. kuluttaa vain vähän bensaa. mukavat pörinä-äänet. perus cruisailussa erittäin mukava.

      kaikkia plussii ja miinuksii ei mainittu, ja yleensäkkin 4t ja 2t todella erilaisia. ajajasta kiinni kummasta tykkää.

      ite tykkään mankista koska vääntää hyvin, mahtavat äänet jos hyvä putki, helppo virittää tehokkaaksi,(niinkun pv mutta ei yhtä tehokkaaksi) ei haise, ei kuluta niin paljon bensaa.

    • Onkoasiamiten

      Kannattaako osta mankia tai pv:tä jos on ite 180 cm pitkä

      • Mahti-äpyrK96

        No minullahan on 180cm pitkä ja ajelen litrasella pv:llä. Kerran liikennevaloista lähtiessa irtosi etupyörä, kun kiihdytin niin rajusti :DD Naama melkeen suli, kun asvfaltti oli niin tulisessa kunnossa :D Miten ajattelit istua penkissä? Automiehessä oli teiniäkin tiukempi arvostelu mankin ja pv:n penkkien eroavaisuuksista! Mankin penkissä peräaukonypäryshikirauhaset tuottivat lähes desin enemmän hikeä, kun mankin vastaavassa istuttaessa. Mittausaika oli noin 23 tuntia ja penkit olivat suoraan tehtaalta ja pienin käsin valmistettuja. Laatua!

        Hei hyvää kesää kaikille huristelijoille! :DD Jees jepuli joo :D


    • Aimo_Jölli

      mun kaverilla oli mankeinensa varsin tuhoisa sisään ajo vuonna 92 nimittäin ajoi sisään kittilän tepoilin ikkunasta. hirtti kuulema kaasu kiinni noin 3 kilometriä ennen osumaa eikä voinu yhtikäs mittää. kaveri arvioi että nopeus osumahetkellä taittopi olla noin 130 kilometriä. ei sääääätänä mää huusin sille. hullu ruma mies sanoin! mutta toi automiehen arvostelu mankin penkistä selittää tässä aikapaljon. oli varmaa sangollinen pärshikeä nivusilla siinä vaiheessa kun keräili ihtensä tepoilin lattialta. no ei siinä kaveri selvisi tästä säikähdyksellä. menehtyi vasta vuonna 94 pahalaatuiseen välilihasyöpään.

      olkaahan hyvät huristelijat tarkkoina siellä liikenteessä jookosta
      älkääkä ostako husqvarnan teharia niinku kaveri

    • vhuvkv

      Mun kaverilla on pv jossa on malossi 80cc ja mun honda monkeyssä 125cc ja manki on äkäsempi vie viivoissa ja on kestävämpi on ollu jo koht kaks vuotta eikä oo ollu mitää vikoja mitkä haittaa ajamista ja pv

    • sdfzsf

      Mun viidellä kaverilla on pv ja kolmella niistä on leiponu

    • seppotekikepposen

      Pv on paska honda manki on paras

    • vittumankionparas

      Pv ihan vitu ruma ja paskat äänet honda mankissa vitun hyvät äänet ja vitun hieno

    • Leipurifwekujwyfgrtj

      Leipuri manki

    • EsaLerssi

      Joo sanoisin et Honda manki leipoo helposti, kaverilla oli ja se leipo kahen viikon jälkee.
      Saattoi olla susi, mutta leipomo kun leipomo

    • Kinukki

      Jahasd täällä on nostettu kuollutta ketjua esiin... :---D noh tärkeä keskusteluhan tämä.

      En ostaisi Mankia, koska siinä tulee kaikenlaista leipomista kuten täällä onkin jo sanottu, MUTTA suzuki peeveeseen en koskisi pitkällä tikullakaan. Kaikenlaista häikkää on omassa ja tuttujen PV:ssä ollut pitkin matkaa...

      Pari kaveria osti Skyteamin Mankit ja niilläpä ei niitä vikoja pariin vuoteen ole ollut, tosin yhdeltä meni vilkku. Mene ja tiedä.

      • Hyisss

        Hyi saatana, kinukkiako tosissasi suosittelet? :----DDDDDDDDDDDDDDDD


      • chinesepuzzle

        Yhdyn "Kinukkiin", ostin kiinalaisen Skyteamin tossa pari vuotta sitten eikä mitään ongelmia ole tullut. ainoa "ongelma" on huoleton kuri joka mahdollistaa sen 65 km/h vakiona. Mankit ja PVt leipoo niim sootanasti!


    • poiuyss

      Joo tosiaan kiinalainen rulettaa...! Jätti kaverin mankin 100-0 eikä peeveetä tarvii mainitakkaan... Skyteamin kinukki on SE paras, mutta muutkin käy, kunhan mankin mallinen on!

    • Jonneburger

      Jaaha mitähän täällä taas keskustellaan :--DDD "Disneychanleilmanlupaa" :-DDD

      Joo-o no mopoista sen verran että nuo kiinalaiset näyttäs olevan laadukkaita(ish), mutta mankit leipoo käytettyinä, samoin peeveet. Ostakee pojat kiinalaista.

    • Aimo_Jölli

      ostin husqvarnalta teharin ja arvaatkaas kuinka siinä kävi. no sehän putos liikennevaloissa asvaltille. tartuin siihe sitte hätäpäissäni nostaakseni vi**uun sen ja nyt mulon husqvarnan logo polttomerkki keskellä kämmentä. lääkäri sano et kannattaa hakea husvarnan sponsorisopimusta jos paljon meinaa vilkutella. haistatin v#&¤t ja menin vinon santerin pubiin kaljalle.

    • Anonyymi

      Suosittelisin mielummin peeeveetä kun Kiinan mankia koska peeeveet on luotettavampi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe