Ajatus tuntuu minusta todella kummalliselta. Mihin ateistit tarvitsevat temppeliä? Mitä siellä tehtäisiin? Asetun samalle kannelle Dawkinsin kanssa, rahoille on parempaakin käyttöä.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/ateismille-tulossa-oma-kirkko-lontooseen--heti-yllattava-sanasota/art-1288445171365.html
Ateistien temppeli?
8
89
Vastaukset
- Tonedeaf orig
Minusta taas tuo voisi olla hyväkin idea. Itse kaipaan sellaista yhteisöllisyyttä, sekulaarista "kirkkoa" jossa voisi käydä vaikka hiljentymässä tai kuuntelemassa puheita ja opetuksia naturalistisesta maailmankuvasta ja siihen liittyvistä asioista.
Ehkä yksi syy siihen on että olen kasvanut helluntaiseurakunnassa ja tottunut sellaiseen "hengelliseen perheeseen".- beenthere
Eikö tuollaista voi harrastaa ilman temppeleitä? Ei keskustelu, puheet tai opetuket vaadi erillistä temppeliä. ne vaativat vain yhden aktiivin, joka ryhtyy järjestämään keskusteluja, opetustilaisuuksia jne. Parempi ne rahat sellaiseen on käyttää kuin rakennuksiin.
Eikä ateismin "oppi" kovin kummoisia opetuksia vaadi. Ei vaan usko jumaliin ja siinä se on. Kaikki muu on ateismin ulkopuolista asiaa. Niille ovat omat fooruminsa. Niiden kehittäminen on ihan eri juttu. - Totuus on rakkautta
Valitettavasti ilman Kristusta on hiljentymisesi turhaa ja lopulta löydät itsesi siitä tunnetusta-merkkisestä paikasta!
- Totuus on pakastusta
Totuus on rakkautta kirjoitti:
Valitettavasti ilman Kristusta on hiljentymisesi turhaa ja lopulta löydät itsesi siitä tunnetusta-merkkisestä paikasta!
Valitettavasti ilman Grakhiania on hiljentymisesi turhaa ja lopulta löydät itsesi siitä tunnetusta-merkkisestä paikasta!
- m.uskonnotonlähimmäinen
Sitä kutsutaan kirjastoksi...
- aivan kammottava
Kammottava ajatus.
- ihminen kaipaa ukonn
Niin kyllä. Eivät kai he tarvitse vakaumukselleen triittipaikkoja. Tässäkin ilmee ihmisen uskonnollisuus, halusi tai ei?
- Duubio
Voi olla, että ateistien rahoille olisi muitakin ottajia? Mutta markkinarako kuitenkin on olemassa ateistiaiheiselle temppelille. Siellä nimittäin voidaan järjestää ateistisia siirtymäriittejä ja muitakin ateistiaiheisia tapahtumia, (varmaankin jotain maksua vastaan?). Lisäksi erilaiset ateistisymbolit jne tarvitsevat oman välityskanavansa. Eikä poissuljettu ole ajatus siitäkään, että paikassa voisi viettää jonkintyylisen ateisti hiljaisuus/hartaushetken, jossa pohdittaisiin joitain ateismille tärkeitä asioita.
En usko, että artikkelissa mainittua ateistitemppelia ja mahdollisesti aloitettavaa ateistikirkkotoimintaa tultaisiin perustamaan, ellei sille olisi nimenomaan liiketaloudelliset perusteet olemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k473893Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet521879- 721406
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761250Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1991217Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911071- 901049
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41886Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?55864- 39800