Avioliiton ulkopuolinen seksi

nussnuss

Onko tosiaan niin että ortodoksi selviää avioliiton ulkopuolisesta seksisuhteesta niinkuin koira veräjästä kun taas toisille siitä seuraa ikuinen kadotus helvetin liekeissä?

31

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selibatisti----

Mistä noin päättelet?Et voi odottaa että kirkko tai viranomaistaho rankaisee fyysisesti eikä henkisesti sinua pettänyttä puolisoa.

Mitä mielestäsi tulisi tapahtua?Eikö jokainen meistä saa tuomiolla osansa.

Ei kukaan eikä mikään voi taata kenellekkään turvallista parisuhdetta.

• ktprls

Kyllä haureuden ja huoruudenkin saa synnintunnustuksella anteeksi. Meillä on mahdollisuus saada synninpäästö, toisin kuin protestanteilla, joiden kirkoissa ei ole katumuksen mysteeriota. Minkä synnintunnustuksella on anteeksi saanut, sitä Jumalakaan ei muista viimeisellä tuomiolla.

• pyh!

Voi pyhä yksinkertaisuus! Kuvitteletko sinä, että minä en protestanttina voi saada anteeksi syntejäni, kun en käy ortodoksipapin luona? Ja mitä hölynpölyä väitteesi katumuksen puuttumisesta on? Se on kuule niin, että kun ihminen katuu syntiään (ja siihen ei mysteereitä ja pappeja tarvita), pyytää sen Jumalalta ja lähimmäiseltään anteeksi, hän saa sen anteeksi eikä Jumala ota sitä esiin viimeisellä tuomiolla. Väitteesi on puolipiilotettu ideologia, jonka mukaan protestantti ei voi pelastua, koska hän on protestantti eikä ortodoksi. Älytöntä argumentaatiota.

• --------------------
        pyh! kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus! Kuvitteletko sinä, että minä en protestanttina voi saada anteeksi syntejäni, kun en käy ortodoksipapin luona? Ja mitä hölynpölyä väitteesi katumuksen puuttumisesta on? Se on kuule niin, että kun ihminen katuu syntiään (ja siihen ei mysteereitä ja pappeja tarvita), pyytää sen Jumalalta ja lähimmäiseltään anteeksi, hän saa sen anteeksi eikä Jumala ota sitä esiin viimeisellä tuomiolla. Väitteesi on puolipiilotettu ideologia, jonka mukaan protestantti ei voi pelastua, koska hän on protestantti eikä ortodoksi. Älytöntä argumentaatiota.

Onkos se pakko Kristuksen opin vastaisesti kiistellä näkemyksistä ja makuasioista?Jos olet tuota mieltä niin ole onnellinne jos olet oikean tiesi löytänyt.Miksi mennä tarkoituksenhakuisesti hakemaan kiista muista uskontokunnista?

Kiistely ei ole sivistynyttä keskustelu on.Vai onko tarkoitus vain ilkeillä ja näpäyttää toisia tai hakea kiistanaiheita?

• ktplrs
        pyh! kirjoitti:

Vain Jumala yksin tietää, kuka voi pelastua. Vastasin vain aloittajalle, jonka mielestä syntejä ei voi saada anteeksi. Ortodoksipappi antaa synnit anteeksi Kristuksen antamalla vallalla, joka periytyy apostoleilta. Muissa kirkoissa on muunlaiset uskomukset. Niihin en ota kantaa.

• !!!!!!!!!!!!!!

Haureuden ja huoruuden voi saada anteeksi synnintunnustuksella. Ja sen jälkeen voikin sitten taas tehdä haureutta ja huoruutta...

• pyh!
        -------------------- kirjoitti:

Onkos se pakko Kristuksen opin vastaisesti kiistellä näkemyksistä ja makuasioista?Jos olet tuota mieltä niin ole onnellinne jos olet oikean tiesi löytänyt.Miksi mennä tarkoituksenhakuisesti hakemaan kiista muista uskontokunnista?

Kiistely ei ole sivistynyttä keskustelu on.Vai onko tarkoitus vain ilkeillä ja näpäyttää toisia tai hakea kiistanaiheita?

Pelastus ei ole makuasia.

• pyh!
        ktplrs kirjoitti:

Vain Jumala yksin tietää, kuka voi pelastua. Vastasin vain aloittajalle, jonka mielestä syntejä ei voi saada anteeksi. Ortodoksipappi antaa synnit anteeksi Kristuksen antamalla vallalla, joka periytyy apostoleilta. Muissa kirkoissa on muunlaiset uskomukset. Niihin en ota kantaa.

Kyllä otit kantaa.

• pyh!
        !!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

Haureuden ja huoruuden voi saada anteeksi synnintunnustuksella. Ja sen jälkeen voikin sitten taas tehdä haureutta ja huoruutta...

Ei voi tai menettää anteeksiantamuksen.

• begibg

Eli mun pitäis käydä pyytämässä tekojani anteeksi hemmolta joka vokottelee nuoria kundeja paikkakunnan kapakoissa. Tuskimpa. Luotan ennemmin Jeesukseen.

• Hei ny on uusiliitto
        ktplrs kirjoitti:

No johan oli juttu! Ei kukaan, ei ortodoksi pappi tai katolinen paavi, eikä kukaan muukaan ihminen voi antaa syntejä anteeksi. Vain ja ainoastaan Jeesus Kristus voi antaa synnit anteeksi.
        Koko katumuksen mysteerio on kirkon isien itse kehittelemä oppi minkä tarkoituksena on heidän oman arvon korottaminen. Kristus itse lupaa olla välittäjänä ihmisten ja Jumalan välillä eikä Hän ole siihen ketään toista valtuuttanut, joka sellaista väittää ei ole Jumalan asialla vaan jonkun toisen.
        On totta että vanhan liiton aikana pappi toimi välimiehenä Jumalan ja kansan välillä mutta ilmeisesti ortodokseilta on jäänyt huomaamatta sellainen tärkeä asia että Kristuksen sovitustyön myötä siirryimme uuden liiton aikaan.

• heheheh :)

• toko@

Kylläpä nyt kirjoitat mitä sattuu. Luther on todennut ripin olevan korvaamaton armoväline hänelle itselleen ja kaikille uskovaisille. Rippi on edelleen hyvässä käytössä protestanttien keskuudessa jumalanpalveluksessa ja vielä henkilökohtaiseen sielunhoitoon salarippinä. Ei nyt anneta väärää todistusta toisista kirkkokunnista, kehutaan vaan omaa kirkkoa.

• tietämättömät
        pyh! kirjoitti:

Selittäisikö joku mikä on protestitantta?
        Noniin jokainen katuva saa anteeksi, jokaiselle pitäisi antaa ehtoollinen joka sen Kristuksen vereksi tunnustaa.

Ihmisten juonia.Tulkitsevat aina Kristusta miten haluavat.

• On toki niin

"Onko tosiaan niin että ortodoksi selviää avioliiton ulkopuolisesta seksisuhteesta niinkuin koira veräjästä"

On tosiaan, koska ortodoksien muijat ovat niin tukevasti lieden ja hellan välissä etteivät ehdi ukkojensa tekemisiä juurikaan vahdata.

• eihelv...

Kukaan ei selviä kuin koira veräjästä. Parittele väärän ihmisen kanssa ja joudut ikuisuudeksi kärsimään, mutta onneksi Jumala kuitenkin rakastaa sinua. Mutta antaa sinun hiiltyä helvetissä. Voi hyvää päivää....seksikö on se pahin synti?????

• ett sillee

Kaikki synti vie helvettiin. Ihan sama mikä se synti on.

• Totta. Näin on

Sanoohan psalmikin: "Joka salaa paneskelee lähimmäistänsä, sen minä hukutan."

• Käytännön ort.

Kysymyshän on yksinkertaisesti siitä, että osaako ihminen itse pitää lupauksensa eli oman sanansa.

Sitä siinä papin edessä (olipa nyt mitä uskontokuntaa tahansa) lupaa että "olen uskollinen" jne.

Eli on luvannut olla uskollinen. Siinä on miehen/naisen mitta että pitääkö oman sanansa.

Olen itse ollut naimisissa ja vaikka MITEN teki mieli, niin enpä ollut uskoton, - koska olin luvannut olla uskollinen. On puhdas omatunto ainakin siinä asiassa.
      Se on upea tunne että osaa pitää sanansa, - vaikka olisi vaikeaa.

Toinen juttu on että pitää mielestäni olla lojaali toiselle naiselle/miehelle, että ei mene toisen naisen/miehen puolison avioliittoa sekoittamaan!

Jos vaikka miten lie muita syntejä, niin ei tarvii ainakaan tätä asiaa mennä tunnustamaan eikä ole sotkenut muitten avioliittooja.
      Voi katsoa onko sormus sormessa/ottaa selville onko toinen varattu.

• --------------------

Kaikilla ei ole sormusta. Olen kyllä sitä mieltä että mikäli avioliitto on hyvä, saa olla aikamoinen hälläpyörä jos ulkopuolinen sen hajoittaapi!

Homopari voi olla uskollisempi ja esimerkillisempi pari kuin heterot koskaan.

• 2+2=5

Onkos tehny mieli kopasta aidan toiselta puolelta, mietis tarkasti. Ja eikös jo se riitä huorintekoon? Vai miten se oli...siinä vuorisaarnassa sanottuna. Haluaisinpa nähdä sen miehen ja miksei naisenkin jolla ei ole mielessä käyny.

• Kadilo

Vain tunnustetut synnit voi saada anteeksi.

• Ej jymmärrä

Kyl mä sen ymmärrän et synnit pitää pyytää rukouksessa Jumalalta anteeksi ja että pitää myöskin pyytää anteeksi niiltä joita vastaan on rikkonut mut sitä en ymmärrä miks pitäis käydä ortokultin papin katumassa luonaki ennen kuin synnit on annettu anteeksi.
      Eiköhän tässä oo ny papit johtamassa immeisiä väärään suuntaan, ei ainakaan raamattu opeta mitään tällasta.

• Lupaukset

Siellä lukee myös että "ei voi estää, että linnut lentää pään yli".
      Ei ole "huorintekoa" jos on vain ihastunut ja ei tosiaan ajattele "huorin".

Käsitteet selviksi.

Nykyisin ei voi sanoa mitään periaatteellisesta lupauksen pitämisestä, että joku ei ole heti viisastelemassa.
      Lupausten pitäminen on sitoutumista, mikä on hieno asia!

• Äetj

"...mutta voit estää niitä rakentamasta pesää pääsi päälle".

Juuri näin! Ja pätee muuten muihinkin tunteisiin kuin ihastumiseen.

• auts
        Äetj kirjoitti:

"...mutta voit estää niitä rakentamasta pesää pääsi päälle".

Juuri näin! Ja pätee muuten muihinkin tunteisiin kuin ihastumiseen.

Eikös se mennyt niin että jos katsoo naista niin että alkaa tätä himoita on jo tehnyt huorin. ja sitten pitää ryhtyä repimään silmiä päästään..........

• Elämä on
        auts kirjoitti:

Eikös se mennyt niin että jos katsoo naista niin että alkaa tätä himoita on jo tehnyt huorin. ja sitten pitää ryhtyä repimään silmiä päästään..........

Niin se menee. Mutta onpahan sitten silmälääkäreille töitä. Asioissa on puolensa ja puolensa.

• iuebhg

Käsitteet selviksi, ei ihastumisessa tai rakastumisessakaan ole mitään pahaa, päinvastoin.
        Huorinteko on sitten ihan eri juttu kaikki avioliiton ulkopuoliset sukupuoli suhteet on haureutta ja syntiä, tapahtui se sitten oikeasti tai mielikuvituksessa.
        Lisätään nyt vielä itsestään selvyys; avioliitto on miehen ja naisen välille solmittava elinikäinen liitto.

• Äet
        iuebhg kirjoitti:

Käsitteet selviksi, ei ihastumisessa tai rakastumisessakaan ole mitään pahaa, päinvastoin.
        Huorinteko on sitten ihan eri juttu kaikki avioliiton ulkopuoliset sukupuoli suhteet on haureutta ja syntiä, tapahtui se sitten oikeasti tai mielikuvituksessa.
        Lisätään nyt vielä itsestään selvyys; avioliitto on miehen ja naisen välille solmittava elinikäinen liitto.

Aivan. Ihastumisesta ei aviossa olevankaan tarvitse panikoitua, vaan voi vain rauhassa todeta, että "jaahas, tällaisiakin tunteita siis tunnen". Sitten voikin nauttia tunteesta ja ajatella, että katsoa saan, mutta en koskea. Muutenkin voi ajatella vähän kuin tavaroista kaupassa; kaikkea ihanaa maailmassa minun ei tarvitse saada omakseni. Ehkäpä jutun viehättävyys pitkälti piileekin juuri tuossa saavuttamattomuudessa...

• oksopallot
        Äet kirjoitti:

Aivan. Ihastumisesta ei aviossa olevankaan tarvitse panikoitua, vaan voi vain rauhassa todeta, että "jaahas, tällaisiakin tunteita siis tunnen". Sitten voikin nauttia tunteesta ja ajatella, että katsoa saan, mutta en koskea. Muutenkin voi ajatella vähän kuin tavaroista kaupassa; kaikkea ihanaa maailmassa minun ei tarvitse saada omakseni. Ehkäpä jutun viehättävyys pitkälti piileekin juuri tuossa saavuttamattomuudessa...

Mutta on todella oksettavaa jos todella vanha naimissaoleva ukko jahtaa huomattavasti nuorempiaan ja kuvittelee olevansa joku tarzan jonka ympärillä pyörii suurinpiirtein filmitähdet ja heihin verrattavat kaunottaret.Sellaisen näkeminen on todella säälittävää.Oma eukko voi olla joku rupuli kuten ukko itsekkin mutta ei tämä varmaan mikään uusi ilmiö ole miesten keskuudessa.Ruuvien löysyys voi olla verrattain yleistä myös näille kavereille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      92
      4070
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      25
      2856
    3. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      222
      2098
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      55
      2063
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1446
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1300
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      90
      1109
    8. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1091
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      57
      945
    10. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      68
      914
    Aihe