Maarit Nermes = Turun kehittämisen jarru

Åboa syd

Miten yksi ihminen voi vastustaa kaikenlaista kaupunkikuvan kehittämistä?

97

4229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari Kysyjä

      Maarit neiti: Kerro koska sait opinnot valmiiksi. Kerro missä työssä olet ollut sen jälkeen.

      Kuka maksoi palkan vai olitko ehkä yrittäjä tahi tutkija-apurahalla.

    • Neerit M.

      Ei se Turku miksikään paremmaksi muuttunut sinä aikana kun minä olin Afrikassa! Ei kaupunkia yksi ihminen voi pelastaa, jos satatuhatta muuta hyväksyy mulle-sulle koneiston tekoset. Kannattaisikos vähä katsella ympärilleen ja sitten vaikka ajtella?

    • Maarit Nermes

      Hienoa, että minulla on täällä ihan oma PR-toimisto!

      • Kari Kysyjä

        Oma PR-toimisto tarvitsee taustatietoa mitä olet päivisin puuhastellut viimeiset 20 vuotta yhteiskunnan ja itsesikin hyväksi.
        Ansiokas ja ahkera yhteiskunnallinen kantaaottaminen ei vielä riitä elantoon ja päivätyöksi.


      • Maarit Nermes
        Kari Kysyjä kirjoitti:

        Oma PR-toimisto tarvitsee taustatietoa mitä olet päivisin puuhastellut viimeiset 20 vuotta yhteiskunnan ja itsesikin hyväksi.
        Ansiokas ja ahkera yhteiskunnallinen kantaaottaminen ei vielä riitä elantoon ja päivätyöksi.

        Eihän PR-toimisto tarvitse mitään tietoja, sehän keksii jutut ihan omasta päästään, niin kun on jo nähty...


      • Maurinpoika
        Kari Kysyjä kirjoitti:

        Oma PR-toimisto tarvitsee taustatietoa mitä olet päivisin puuhastellut viimeiset 20 vuotta yhteiskunnan ja itsesikin hyväksi.
        Ansiokas ja ahkera yhteiskunnallinen kantaaottaminen ei vielä riitä elantoon ja päivätyöksi.

        Luotettavista lähteistä kuullut Nermeksen aloittaneen opinnot 1980-luvulla ja valmistuneen lähempänä 2010-lukua. Hänen työhistoriasta ei tietoa anna, koska huono.
        Maarit hankalan luonteen takia saa joko potkut tai lähtee itse ovet paukkuen, koska kaikki muut tyhmiä. Takana lukuisia poltettuja siltoja. Herää kysymys :Ketä on oikeasti sietämätön ihminen? Maarit ei luultavasti esiinny Taistelu Turusta -dokumentissa, koska hänen uskottavuus on asiantuntijoiden piirissä nolla.

        Twitter sai palaamaan tänne. Nermes sekoilee nyt siellä nimellä NomertaK. Ikävä yllätys törmätä henkilökohtaisuuksiin meneviin hyökkäyksiin ja nimittelyyn, siis Nermeksen toimesta. Maarit näyttää olevan jonkinlainen Turun Donald Trump twitter-wannabee, koska viestien laatu ja vaihtoehtoiset faktat "ilmastonmuutosta ei ole", "atomihuora" jne. Nomerta Kustannus on kai hänen firma. Käyttääkö Maarit lapsityövoimaa? Kotisivut näyttää ala-asteen harjoitustyöltä. Ketä niitä sitten jaksaa katsoa. Kumpa tämän häirikön saisi rahdattua pysyvästi jonnekin Itä-Suomeen isiensä maille!


    • Pessi Misti

      Mikkelin keskustan kehittäminen palkittiin. Mikkelissä oli panostettu keskustan suunnitteluun153 miljoonaa. Kaupungin koko keskusta näyttäisi uudistuvan totaalisesti kaupunkilaisystävälliseksi.

      Tähän ei Turussa suostuta: rakentajat pelkäävät omien hankkeidensa kusevan pahasti jos kaupunkilaiset saavat päättää keskustan kehittämisetsä asukasystävällisemmäksi.

      • Heh heh

        Mikkelissä on tehostettu keskustan maankäyttöä ja rakennettu toriparkki. Kieltämättä viihtyisyys on parantunut.


      • Aikamoinen rahasumma

        Turussa menisi vastaavasti n. 700 milj. asukasluvun mukaan.


      • Kari Kysyjä
        Aikamoinen rahasumma kirjoitti:

        Turussa menisi vastaavasti n. 700 milj. asukasluvun mukaan.

        Maaritille tiedoksi: PR-toimisto kysyy tietoja eikä keksi tietä. Olen opiskellut tiedottamista.

        Sinulla tuskin on mitään salattavaa. Avoimmuus ja oikeat tiedot ovat osa tiedottamista. Vastaamattomuus voidaan tulkita vastaukseksi.


      • Maarit Nermes
        Kari Kysyjä kirjoitti:

        Maaritille tiedoksi: PR-toimisto kysyy tietoja eikä keksi tietä. Olen opiskellut tiedottamista.

        Sinulla tuskin on mitään salattavaa. Avoimmuus ja oikeat tiedot ovat osa tiedottamista. Vastaamattomuus voidaan tulkita vastaukseksi.

        Touché.

        Sinä viestinnän "asiantuntija" , Kari Kyselijä, alat puskista nimettömänä kyselemään minun yksityisasioitani ja olet sitä mieltä, että olen epäilyttävä, jos en niitä paljasta, niin on se aika hyvä propagandistinen silmänkääntötemppu... Hyökkäys se näyttää olevan paras puolustus.

        Sekoitat nyt pörssiyhtiöt ja kansanedustajat ja BB-tyrkyt ja tavalliset kansalaiset. Ihan journalistin ohjeissakin luetellaan erilaisia "julkkisryhmiä" ja minä kuulun ns, yksityishenkilökategoriaan.

        Olen minäkin tuota viestintää opiskellut sekä yliopistossa että käytännössä.

        Minähän olen sinun mielestäsi ylipäätään epäilyttävä ja epämiellyttävä ihminen, koska en ilmeisestikään ole kanssasi samaa mieltä.

        Mistä tässä nyt puhutaan? Minusta vai minun mielipiteistäni - tai esimerkiksi toriparkista? Yksityishenkilönä minulla on yksityisyys, mutta minun mielipiteistäni jokainen voi olla ihan mitä mieltä tahansa.

        Jos Sinulla, Kari Kyselijä, ei ole mitään sanottavaa itse asiasta, niin voi voi...

        Perehdy vaikka Braessin paradoksiin ja siihen mitä se tarkoittaa autoliikenteen järjestelyjen osalta. Se on tutkimuksellista tietoa, joka on myös käytännössä eli empiirisesti toteen näytetty.

        Mutta se tietojen ja faktojen esiin ottaminen ja mielipiteiden perusteleminen ei kuulu PR-osastojen ydinosaamisalueeseen. Sillä PR-toimistot harjoittavat ns. strategista viestintäsuunnittelua eli käytännössä propagandaa ja siinä tosiasiat ovat kevyttä kamaa. Myös "ikävien ihmisten" ja "ikävien tahojen" mustamaalaaminen kuuluu siihen PR-toimintaan. Ja juuri sitähän sinä ja muut tässä ketjussa mellastavat harrastavat.

        Olen nyt vääntänyt asian rautalangasta, mutta olen jo etukäteen vakuuttunut, ettei mene jakeluun, sen verran olen viestintäpsykologiaakin opiskellut.

        Jos mies on siinä infantiilisessä tilassa, että se ky***vän jatkeeksi muokkautunut peltilehmä on pyhä ja kaikki mikä uhkaa sen käyttöä, uhkaa koko minuutta, niin mikään järkipuhe ei silloin mene perille ja ne"uhkaava tahot" projisioidaan suunnilleen saatanoiksi.

        Ja osallistumiseni tähän puskakeskusteluun loppuu tähän.


      • Syrjäytynyt Nermes
        Maarit Nermes kirjoitti:

        Touché.

        Sinä viestinnän "asiantuntija" , Kari Kyselijä, alat puskista nimettömänä kyselemään minun yksityisasioitani ja olet sitä mieltä, että olen epäilyttävä, jos en niitä paljasta, niin on se aika hyvä propagandistinen silmänkääntötemppu... Hyökkäys se näyttää olevan paras puolustus.

        Sekoitat nyt pörssiyhtiöt ja kansanedustajat ja BB-tyrkyt ja tavalliset kansalaiset. Ihan journalistin ohjeissakin luetellaan erilaisia "julkkisryhmiä" ja minä kuulun ns, yksityishenkilökategoriaan.

        Olen minäkin tuota viestintää opiskellut sekä yliopistossa että käytännössä.

        Minähän olen sinun mielestäsi ylipäätään epäilyttävä ja epämiellyttävä ihminen, koska en ilmeisestikään ole kanssasi samaa mieltä.

        Mistä tässä nyt puhutaan? Minusta vai minun mielipiteistäni - tai esimerkiksi toriparkista? Yksityishenkilönä minulla on yksityisyys, mutta minun mielipiteistäni jokainen voi olla ihan mitä mieltä tahansa.

        Jos Sinulla, Kari Kyselijä, ei ole mitään sanottavaa itse asiasta, niin voi voi...

        Perehdy vaikka Braessin paradoksiin ja siihen mitä se tarkoittaa autoliikenteen järjestelyjen osalta. Se on tutkimuksellista tietoa, joka on myös käytännössä eli empiirisesti toteen näytetty.

        Mutta se tietojen ja faktojen esiin ottaminen ja mielipiteiden perusteleminen ei kuulu PR-osastojen ydinosaamisalueeseen. Sillä PR-toimistot harjoittavat ns. strategista viestintäsuunnittelua eli käytännössä propagandaa ja siinä tosiasiat ovat kevyttä kamaa. Myös "ikävien ihmisten" ja "ikävien tahojen" mustamaalaaminen kuuluu siihen PR-toimintaan. Ja juuri sitähän sinä ja muut tässä ketjussa mellastavat harrastavat.

        Olen nyt vääntänyt asian rautalangasta, mutta olen jo etukäteen vakuuttunut, ettei mene jakeluun, sen verran olen viestintäpsykologiaakin opiskellut.

        Jos mies on siinä infantiilisessä tilassa, että se ky***vän jatkeeksi muokkautunut peltilehmä on pyhä ja kaikki mikä uhkaa sen käyttöä, uhkaa koko minuutta, niin mikään järkipuhe ei silloin mene perille ja ne"uhkaava tahot" projisioidaan suunnilleen saatanoiksi.

        Ja osallistumiseni tähän puskakeskusteluun loppuu tähän.

        Mitä sinä oikein kiertelet Nermes? Paljon tuli pseudotiedettä, mutta kysymyksiin ei vastattu.

        Totuus on, että sinä olet työeleämästäja yhteiskunnasta syrjäytynyt katkera nilittäjä, joka valituksisllaan saa itselleen tarpeellisena olemisen tunteen. Luulet puolustavasi oikeudenmukaisuutta yhteiskunnassa, mutta oikeasti valituskierteesi on sinulle henkisen selviytymisen unirätti.

        SInä et tuota mitään kaupungillemme. Vain kulutat ja jarrutat.

        Olet turha!


      • @turku.fi
        Syrjäytynyt Nermes kirjoitti:

        Mitä sinä oikein kiertelet Nermes? Paljon tuli pseudotiedettä, mutta kysymyksiin ei vastattu.

        Totuus on, että sinä olet työeleämästäja yhteiskunnasta syrjäytynyt katkera nilittäjä, joka valituksisllaan saa itselleen tarpeellisena olemisen tunteen. Luulet puolustavasi oikeudenmukaisuutta yhteiskunnassa, mutta oikeasti valituskierteesi on sinulle henkisen selviytymisen unirätti.

        SInä et tuota mitään kaupungillemme. Vain kulutat ja jarrutat.

        Olet turha!

        Erittäin hyvin tiivistetty muutamaan lauseeseen yksi valtavan kalliiksi veronmaksajille tullut henkilö.

        Kaupunkilainen: kun seuraavan kerran keskustelet Maaritin kanssa, mieti, että hänen valituksensa ovat maksaneet esimerkiksi lapsesi päiväkodin askartelutarvikkeet tai äitisi kuivat vaipat pitkäaikaisosastolla.

        Kun valittaa saa ilman tulosvastuuta käy juuri niin kuin yllä on kirjoitettu. Maaritin toimet maksavat ja paljon. Se olisi hyvä tavallisen kadunmiehenkin ymmärtää.


    • Amen plottis

      Maaritille on taas tiedossa hyvä keissi. Toriparkki tulee - oletko valmis?

    • Yo-kylästä

      Maarit on itse pyrkinyt julkisuuteen politikoimalla Vihreissä, pyrkimällä julkisuuteen monin tavoin omilla ajatuksillaan ja vastustamisillaan. Hän ei ole julkisuuden kannalta yksityishenkilö.

      Moet pyyrkivät julkisuuden henkilöiksi tempauksillaan ja monilla muilla tavoin. Sitten, kun tulee vjulkisuuteen, jota ei itse ole tyrkyttänyt, onkin yksityisasia ja yksityishenkilö.

      Mikä kaivertaa, kun ei voi 2.5 rivillä tiivistää mitä on tehnyt.Ei siinä ole salattavaa niin paljon, että kannattaa kirjoittaa 31 riviä sanomatta mitään.

    • Ihmetyttää pirusti

      Minkä takia MN - ainakin aikanaan - vastusti lähes kaikkea mitä kaupungin ja varsinkin sen keskustan kehittämiseksi suunniteltiin?

      Minkä takia hän edelleen vastustaa ankarasti esim. toriparkkia, jos se toteutuu yksityisin varoin, sitä käyttävät keskustan liikkeiden asiakkaat maksavat pääosan sen käyttämisestä ja jos se kerran on ainoa keino pitää Turun keskustan liike-elämä kilpailukykyisenä kauppakeskusten kanssa.

      Onhan moneen kertaan myös todistettu, että pysäköintilaitos, suoraan ydinkeskustan ohi kulevalta kadulta maan alle suuntautuvine ajoramppeineen, vähentää torin ympärillä parkkipaikkaa estivää liikennettä. Lisäksi se antaa mahdollisuuden torin ympärillä olevien katujen rauhoittamisen henkilöautoliikenteeltä muuttaessaanm ne kävely- ja joukkoliikennekaduiksi - raitiotiehankkeet huomioonn ottaen! Ilman toriparkkia raitsikkakiskoja tuskin torin nurkille saadaan mahtumaankaan!

      Jos MN käy keskustan kaupoissa julkisin kulkuneuvoin tai polkupyörällä 20 asteen pakkasessa, hyvä on. Useimmat turkulaiset eivät sitä takuuvarmasti lähestulkoon ikinä tule tekemään! Eikö korkeakouluissakin pitkään opiskellut Mn asiaa ymmärrä vai halua ymmärtää?

    • Paattisten tyttö

      Mikä on infantiilinen tila ? Mikä on kyr***vän jatke.

      Kuka on Braessi, joka esittää paradokseja ?

      KERRO MAARIT (2.2. kirjoituksesi)

    • Puskakyselijä

      Onko kukaan kuullut, että Maarit Nermes on joskus ollut ajamassa jotain hyvää hanketta eikä vain vastustamassa, jarruttamassa ja valittamassa ?

      Tietääkö joku keskustan kaavoitussuunnitelman, jota Maaret on kannattanut ?

    • hävettää!!!!!

      Turun keskusta ja etenkin kauppatori on Suomen rumimmasta päästä kiitos valittajien.

    • Onneksi meillä on

      Maarit Nermes ja muita jotka pitävät Turun turkuna!! Toriparkki on suoraan sanottuna sieltä syvältä.
      Tylsää nähdä kun täälä rohkeat haukkuvat nimeltä piiloutuen itse raukkamaisesti puskaan. Sellaista ihmistä kutsutaan vellihousuiseksi räkänokaksi, jolla ei ole kanttia esiintyä omalla nimellään.

      Terveiset Maaritille

      A.K

      • Myös A.K.

        AK rehdisti omalla nimellään haukkuu keskusteluun osallistujia.


      • Utsinpa vaan MN

        Miksi monissa muissa maamme kaupungeissa on voitu rakentaa omia toriparkkeja pilvin pimein?


      • jussu
        Utsinpa vaan MN kirjoitti:

        Miksi monissa muissa maamme kaupungeissa on voitu rakentaa omia toriparkkeja pilvin pimein?

        moro


      • agh

        juuri näin..


      • pilvinen toriparkki
        Utsinpa vaan MN kirjoitti:

        Miksi monissa muissa maamme kaupungeissa on voitu rakentaa omia toriparkkeja pilvin pimein?

        Onko muiden kaupunkien toriparkien ympärillä myös myös tyhjiä, eikun melkein tyhjiä parkkiluolia pilvin pimein.


    • Solidaarisuutta

      Noin 15 keskustelua alempana (nyt 3.2.) Nermes vaatii kaupan ja ravintolatyöntekijöitä työttömyyskortistoon kirjoittamallaan otsikkoon :TOK boikottiin.

      Boikotoimalla loppuvat asiakkaat. Eikö Nermes tunne mitään sääliä pienipalkkaisia työläisiä ja heidän perheitään kohtaan ? Onkohan Nermes K-kauppias tai Keskon suurosaskas.

      • B O Ikotti

        Tulee aika iso kuoppa, jos yksi Varsinais-Suomen suurimpia työllistäjiä kaatuu tai ainakin sulkee toimipisteitä boikoinnin ansiosta. Kovat on tavoitteet. Onkohan ihan vakavalla tarkoituksella liikkeellä vai suutuspäissään kirjoittelua.


    • ------------

      Jarru on jossain aivan muualla. Sitäpaitsi syntipukiksi leimaaminen ei enää ole suositeltavaa saati järkevää.

      Maarit Nermes esiintyy omalla nimellään aina.

      • Maisteri 1977

        Onko joku kirjoittanut 3.2. Maarit Nermes -nimimerkillä tajunnan virran proosana käyttäen sivistyssanoja erikoisissa yhteyksissä ja tekstissä, jossa ei ole mitään tolkkua..
        Huonoa pilaa on toisen nimellä.


    • Halpa kuin sikari.

      Oulun pysäköintiluolan hinta on noussut 13 miljoonalla, ollen tällä haavaa 70 milojoonaa.

    • tientekijä

      Tämä neitokainen koetti estää moottoritien tulemaan Sorsatien jatkoksi mutta tuli kuitenkin 10 vuoden viiveellä. Kerrottiin että viranomaiset uhkasivat viedä asian oikeuteen ja vaatia typsyn torpan takavarikkoon maqhdollisia korvauksia vastaan. En tiedä asian todenperäisyyttä mutta monta vuotta oli valitussektorilla aivan hiljaista mahtaisko sama temppu vetää vielä

      • -------------!

        Mitäs jos lopettaisitte henkilön halveeravat jutut täällä! Liikemiehet ovat tässä kaupungissa huseeranneet suhteellisen vapaasti. Kokoomus vahvistaa asemiaan ja tunnelmat kovenevat näämmä.


      • Kpj Maarit ?!
        -------------! kirjoitti:

        Mitäs jos lopettaisitte henkilön halveeravat jutut täällä! Liikemiehet ovat tässä kaupungissa huseeranneet suhteellisen vapaasti. Kokoomus vahvistaa asemiaan ja tunnelmat kovenevat näämmä.

        Neitokainen pääsee vaikuttamaan eniten, kun hän hakee uudeksi kaupunginjohtajaksi tai ainakin apulaiskaupunginjohtajaksi. Kokoomuslaisilla liikemiehillä koettavat kovat ajat, ja kaupungin palkollisest saavat aiskia töitä.


    • Iso Liksanen

      Palkka on 15.000 euroa ja apulaiselle 10.300 - siis kuukaudessa eikä kolmessa kuukaudessa.

    • G Rybder

      Onko tilastoa monikoMaarit Nermesin valitus onnistui prosenteissa ?
      Olisi kiva tietää kuinka paljon grynderit ja rahamiehet hävisivät ja tavalliset turkulaiset voittivat.

      • Ryydmann

        ^ Aika harva, mutta Maaritilla hyvä olo ei tule onnistumisesta vaan itse valittamisesta ja äänessä olemisesta. Näin hän tuntee itsensä tärkeäksi. Jos onnistumisprosentti mitenkään ohjaisi hänen toimintaansa, olisi hän tajunnut lopettaa jo kauan sitten.

        Hauskaa oli taannoin eräässä Toriparkin tiedotustilaisuudessa, jossa varsin kattavasti esiteltiin hanketta läpi. Keskustelu vaiheessa Nermes rupesi latelemaan kysymyksiä, joihin oli pitkälti kaikkiin juuri vastattu, mutta Maarit-rassukka ei malttanut olla hiljaa.


    • Maarit Paradoksi

      Kysyikö Maarit Braessin paradoksin soveltumista toriparkkiin (2.2. vastausta katso).?

      Maarit teki oikein kun kysyi uudelleen, sillä kertaus on opintojen äiti. Parremmin jäävät vastaukset mieleen.

    • Maarit on oikealla

      asialla! Hän taistelee tuulimyllyjä vastaan pyyteettömästi meidän kaikkien puolesta. Täytyy vain ihailla sitä energiaa, joka auttaa jaksamaan siitä huolimatta, että saa lokaa niskaan niiltäkin, joiden asiaa hän jaksaa ajaa.

      Suurin osa tavallisista ihmisistä on niitä, jotka näkevät ja kuulevat, mutta eivät ymmärrä. Maarit on se joka ymmärtää meidän muidenkin puolesta, eikä odota siitä kiitosta, vaan hakee oikeutta myös niille, jotka häntä pilkkaavat.

      • piiri pieni pyörii

        Ihailen naisen aktiivisuutta ja energiaa puuttua epäkohtiin, joita tässä kaupungissa tosiaan riittää. Monella ei paukut riitä moiseen toimintaan, tarvitaan enempi Maaritin kaltaisia henkilöitä ettei ihan kaikki menisi mulle-sulle periaatteella. Maarit valtuustoon puhdistamaan ilmaan ja penkomaan vääryyksiä.


    • Kari Kysyjä

      Nermes ei tiettävästi valittanut toriparkista. Sen teki O Mäenpää. Ilmeisesti hän on ajatellu ja oivaltanutt hankittuaan lisää tietoa, että toriparkki edistää hyvinvointia.

    • ts.

      tervetuloa Maarit Vapauspuolueen ehdokkaaksi. Tilaa on valovoimaiselle naisehdokkalle kärkijoukkoon.

    • Toriparkki tulee

      Turun Sanomista löytyy lista toriparkin kaavan valittajista. Kirjavassa joukossa ei ole Maarit Nermes. Hän on ilmeisesti kääntynyt puoltajaksi.

      Vastustajia ovat enää Meidän Turku ry niminen mikroyhdistys , Maarit Tammi, Kai Kouvola, Olavi Mäenpää, Hakala ja As Oy Parkinkartan. Muutama aktivisti siis löytyi vielä 170.000 asukkaan joukosta. Demokratiassa saa valittaa suuren enemmistön kiusaksi.

    • Hyvä Maarit

      Korkein hallinto-oikeus hylkäsi Maarit Nermeksen valituksen Myllysillan purkamisesta. Käsittämätöntä touhua. Mahtoivatko käydä edes paikan päällä helsingistä.

      Silta on minusta aivan hyvä, vaikka se notkahti pikkuisen. Kyllä se olisi kestänyt autoja ja kävelijöitä toistaiseksi. Sitten, kun silta olisi romahtanut kunnolla, olisi voitu harkita uutta siltaa. Liikenne ei sitä edellytä.

      • anti romahdus.

        Sehän Maarittia vi***taa kun silta ei ehtinyt romahtaa ja mahdollisita vauriolta vältyttiin.


    • Braessin paradoksi

      Braessin paradoksi todisti, että vanha silta olisi kestänyt aivan hyvin (ks tarkemmin ylempää 2.2.2012 klo 16.44 Maarit Nermes)-

      Korkein hallinto-oikeus päätti asiasta vasta. kun uusi silta on toiminut pitkään. Valituskin taisi ehtiä perille, kun uutta siltaa rakennettiin hyvällä vauhdilla.

      • oikea paradoksi ?

        Murphyn laki kumoaa menentullen Braessin ja muidenkin paradoksit. Niin laki, oliko se jotenkin niin että jos jollakin asialla on MAHDOLLISUUS mennä pieleen, niin se myös menee. Näitkö myllysiltaa ennen purkausta, keskellä notkahdus joka roikkui tuomiokirkon puolelta ehkä noin metrin enemmän kuin sataman puoli.


      • Eikä roikkunut
        oikea paradoksi ? kirjoitti:

        Murphyn laki kumoaa menentullen Braessin ja muidenkin paradoksit. Niin laki, oliko se jotenkin niin että jos jollakin asialla on MAHDOLLISUUS mennä pieleen, niin se myös menee. Näitkö myllysiltaa ennen purkausta, keskellä notkahdus joka roikkui tuomiokirkon puolelta ehkä noin metrin enemmän kuin sataman puoli.

        Kävin kyllä katsomassa ja minun mielestäni Myllysilta oli vaan silleen vähän notkollaan ja olisi varmaan voinut vielä vetää jollain vaijeritaljalla takaisin omiin mittoihinsa. Ei olisi pitänyt purkaa kun oli niin kauniskin.


      • roikku-myllysilta
        Eikä roikkunut kirjoitti:

        Kävin kyllä katsomassa ja minun mielestäni Myllysilta oli vaan silleen vähän notkollaan ja olisi varmaan voinut vielä vetää jollain vaijeritaljalla takaisin omiin mittoihinsa. Ei olisi pitänyt purkaa kun oli niin kauniskin.

        Mitä piriä käytät, vai suoraan suoneenko pistät, jos näkimiesi verkkokalvoon piirtyi melkein kaareva myllysilta, mitä se oli noin ensimmäisen viikon käyttöönoton jälkeen. Ei täysin kaareva silloinkaan, koska se notkahti jo heti moninkertaisesti ylimitoitetussa koeponnistuksessa. MYLLYSILTAA ei tehty elastiseksi, joten sitä ei myöskään oikeen muotoonsa voinut "taljoilla" vetää. Tietääkseni ei ainakaan vielä ole kehitetty elastista betonirakennetta, joten sillan oikeaan muotoon veto taljoilla on mahdotonta. Osa sillanrakennus tietäjistä, myllysillan, väittää että ylimitoitettu koeponnistus oli virhe.

        Myllysillan ylitykseen notkahduksen jälkeen en olisi päästänyt poikaani edes polkuautolla.


      • Maarit tässäkin
        roikku-myllysilta kirjoitti:

        Mitä piriä käytät, vai suoraan suoneenko pistät, jos näkimiesi verkkokalvoon piirtyi melkein kaareva myllysilta, mitä se oli noin ensimmäisen viikon käyttöönoton jälkeen. Ei täysin kaareva silloinkaan, koska se notkahti jo heti moninkertaisesti ylimitoitetussa koeponnistuksessa. MYLLYSILTAA ei tehty elastiseksi, joten sitä ei myöskään oikeen muotoonsa voinut "taljoilla" vetää. Tietääkseni ei ainakaan vielä ole kehitetty elastista betonirakennetta, joten sillan oikeaan muotoon veto taljoilla on mahdotonta. Osa sillanrakennus tietäjistä, myllysillan, väittää että ylimitoitettu koeponnistus oli virhe.

        Myllysillan ylitykseen notkahduksen jälkeen en olisi päästänyt poikaani edes polkuautolla.

        oikealla asialla. Purkaminen oli taas sitä turuntautia parhaimmillaan. Sillan suunnitellut insinööri oli itse käynyt paikanpäällä katsomassa ja oli sitä mieltä, että rantojen anturalaatat olisi voinut taljojen kanssa vetää lähemmäs toisiaan ja sitten ankkuroida paikoilleen. Pienestä notkahduksesta tehtiin taas kauhea mekkala.


      • Nermessilta
        Maarit tässäkin kirjoitti:

        oikealla asialla. Purkaminen oli taas sitä turuntautia parhaimmillaan. Sillan suunnitellut insinööri oli itse käynyt paikanpäällä katsomassa ja oli sitä mieltä, että rantojen anturalaatat olisi voinut taljojen kanssa vetää lähemmäs toisiaan ja sitten ankkuroida paikoilleen. Pienestä notkahduksesta tehtiin taas kauhea mekkala.

        Silta notkahti jo uutena. Kaikki muut kuin sillan alunperin suunniteelut insinöörit ovat eri mieltä. Tuskin ensimmäinen vaihtoehto oli purkaminen.


      • Tuskin olisi
        Maarit tässäkin kirjoitti:

        oikealla asialla. Purkaminen oli taas sitä turuntautia parhaimmillaan. Sillan suunnitellut insinööri oli itse käynyt paikanpäällä katsomassa ja oli sitä mieltä, että rantojen anturalaatat olisi voinut taljojen kanssa vetää lähemmäs toisiaan ja sitten ankkuroida paikoilleen. Pienestä notkahduksesta tehtiin taas kauhea mekkala.

        onnistunut, mutta samanlaiset tuet alle kuin uudessakin. Tunkeilla vaan olisi nostanut.


    • Turun asukas

      Ei Maarittia voi pitää siinä mielessä ykstyishenkilönä, kun on niin monessa asiassa mukana aktiivisesti. Maarit kyllä omasta mielestään ajaa Turkulaisten etuja eikä omaa etuaan. Tuossa TV:stä tuli hyvä dokumentti nimeltään Taistelu Turusta. Kumma kyllä siinä ei Maarittia näkyny, muita aktiivisesti Turun puolesta toimivia kuitenkin. On Turussa aktiivisia talonvaltaajia ja muitakin jotka aiheuttavat kaupungille kustannuksia. Itse ajalen usein Helsingintietä Tuomaansillan yli Turun keskustaan. Ihan kiva reitti jota Maarit vastusti kovasti aikoinaan.

      Turun kaavoitus ja rakentaminen on isojen poikien leikkiä. Vaikka kaava kieltää rakentamisen, niin kummasti on poikkeuslupia saatu. Tai sitten on tehty tontinkokoinen asemakaava jolla on rakennusoikeus. Vaikka muuten on rakennuskielto.

      Turussa on taloja joissa on rakenusoikeutta ylitetty. Pari kerrosta lisää voi tehdä kunhan tuntee sopivat tyypit. Tälläistä on yhden ihmisen vaikea vastustaa. Hyvä kun edes jotkut seuraavat kaavoitusta ja pyrkivät vaikuttamaan siihen. Tässäkin on lähellä kiva puisto johon on nousemassa kerrostaloja. Valitaminen vain viivästytti rakentamista - ei pysäyttänyt sitä. Kuten ei mutainen pohjakaan kun nykytekniikalla paalutus on kai kannattavampaa. Ei näyttele enää niin suurta osaa neliöhinnassa.

    • Brahenkatulainen

      Turun hallinto-oikeus hylkäsi kaikki torin pysäköintilaitosta koskevat valitukset. Valittajana oli monenlaista porukkaa Olavi Mäenpäästä alkaen. Kaksi valittajaa älysi peruuttaa valituksen ennen päätöstä.

      Torin kehittäminen pääsee nyt etenmään. Kauppialle ja maalaisille löytyy erinomainen paikka Puutorilta. kaivuu voidaan aloittaa heti vapun jälkeen, jos ei vetelhditä.

      • Tuttua tohinaa

        Nermes valittaa aina kun katsoo olevansa oikeassa ja eri mieltä kuin enemmistö turkulaisista - ja vaikkei olisikaan. Hän ei ole näistä tyypeistä yksin. Heitä on pilvin pimein, yhdistyksisttäin jopa puolueittain?

        Kansalaisilta on helppo saada esim. netitse tukea vaikka mille huuhaahankkeelle. Sellainen porukka ei kuitenkaan koskaan edusta oikeaa näkökulmaa asiasta kuin asiasta. Heidän ei tarvitse edes perustella kantaansa, saati miettiä seurauksia. Sen kun klikkaa kivaa tykkään-nappulaa! Moni on, asian oikean laidan selvittyä, katunut allekirjoitrustaan, vaan minkäs enää teet sen on siellä ja pysyy...


      • K Verulantti
        Tuttua tohinaa kirjoitti:

        Nermes valittaa aina kun katsoo olevansa oikeassa ja eri mieltä kuin enemmistö turkulaisista - ja vaikkei olisikaan. Hän ei ole näistä tyypeistä yksin. Heitä on pilvin pimein, yhdistyksisttäin jopa puolueittain?

        Kansalaisilta on helppo saada esim. netitse tukea vaikka mille huuhaahankkeelle. Sellainen porukka ei kuitenkaan koskaan edusta oikeaa näkökulmaa asiasta kuin asiasta. Heidän ei tarvitse edes perustella kantaansa, saati miettiä seurauksia. Sen kun klikkaa kivaa tykkään-nappulaa! Moni on, asian oikean laidan selvittyä, katunut allekirjoitrustaan, vaan minkäs enää teet sen on siellä ja pysyy...

        Joillakin on päivisin ja öisin joutilaista aikaa päinvastoin kuin työläisillä ja oikeilla opiskelijoilla.

        Maarit Nermesin lisäksi valittajana oli kaima Tammi ja As Oy Pyramidi.


    • Paradoksin jatke

      Braessin paradoksiin ja ky^¨¨¨n jatkeeseenlp valittajat vetosivat toriparkista valitusta rustatessaan ?

      Sellaissen Maarit tukeutuu ketjun alkupäässä. Valitus ei mennyt läåi. koska hallinto-oikeuden tuomaristo ei ymmärtäänyt yhtään niin korkeatieellistä pohdintaa.

    • Simo ZXY

      Toriparkkiåohdinta on jo mennyttä aikaa. Kauppiaat ja asiakkaat siirtyvät tyhjälle Puutorille.

      Aktivisti Nermes on veräytynyt aktiivisesta toiminnasta. Ainakaan ei ole nimeä näkynyt Suomi24ssä, Turun Sanomissa ja Turkulaisessa.

      • Siivoton Karkki Rysä

        Ei ole näkynyt.

        Turun vanhimpia rakennuksia edustavaan entiseen apteekkitaloon kauppatorin laidalle on ilmestynyt räikeitä Karkki Rysä-mainoksia. Ne häiritsevät ja rikkovat kaupunkikuvaa. Kaupunginjohtaja, Nermes ja rakennuslautakunta saisivat puuttua todelliseen ongelmaan.


    • Toriasiakas

      Vetosiko Meidän Turku ry toriparkkivalituksessaan Braessin paradoksiin (nimimerkki Maarit Nermes 2.2.2012) vai mikä oli argumentti ?

      Nermes on valittanut lukuisia kertoja kaupungin rakentamista ja kehittämistä vastaan heikolla menestyksellä.

      En kannata toriparkkia, mutta jos valittaa, se on tehtävä asiasta eikä jarrutuksesta.

    • Muuta jo pois

      Häpeäisit Maarit.
      Olet vuosikausia jarruttanut Turun kehitystä.

    • Humanisti.

      Maarit Nermes: Mitä tarkoitaa Ky***vän jatke ? Kirjoitit siitä 2.2.2012 ?

      Onko se matematiikan potenssi vai jokin tekninen käsite ?

    • niskalaukaus

      Voisiko tämän kestovalittajan haastaa oikeuteen: syytekohtana kehityksen jarru!

      • -----------

        Et voi!


    • Maaritille töitä

      Maaritilla on tietoa toriparkin rakentamisesta ja vaikutuksista. Hänet kannattaa palkata töihin vaikka konsultiksi, valvojaksi tai maanrakennushommiin. Palkkiosta päästään varmasti sopivaan ratkaisuun. Työhaluja varmasti on.

    • Reilu toiminta

      Maarit Nermes on Meidän Turku ry:n varapuheenjohtaja. Yhdistys esiintyy kaikkien turkulaisten nimissä ja valittaa innokkaasti kehityshankkeista.

      Kuulin Turun asioita erinomaisesti tuntevalta, että yhdistykseen kuuluu 3-4 jäsentä. Totuuden selvittämiseksi varaan yhdistykselle tilaisuuden kertoa henkilöt, jotka ovat jäseniä ja lisäksi he, jotka olivat paikalla viimeisessä yleiskokouksessa. Tieto ei kuulu todellakaan yksityisyyden piiriin.

      Jos henkilöitä ei kerrota, saamani tieto on oikea. Hilaisuus on myöntymisen merkki. Salattavaa ei rehellisillä ihmisillä tietenkään ole.

      • 11+13

        Täälläkö sitä kysyt? Missä pitäisi kertoa ja kenelle?


      • yksilön kunnioitus

        Minua ärsyttää henkilöityminen. Epäreilua ja loukkaavaa. Maarit Nermeksen täytyy olla vahva ihminen.


      • Vihoviimeinen

        Viimeinen ilmeisesti sitten sammuttaa sen valon jos sähkö vielä on päällä !


      • --------------
        Vihoviimeinen kirjoitti:

        Viimeinen ilmeisesti sitten sammuttaa sen valon jos sähkö vielä on päällä !

        Ritarisieluja tarvitaan tässä rosvojen kaupungissa. Minusta on hyvä että on vaihtoehtoisia kansanliikkeitä ja aktivisteja. Jarruttavat edes vähän ehneiden herrojen hankkeita.


      • MeidänSurku

        Kyseessä on ja on aina ollut muutaman ylimielisen kylähullun ryhmä. En tiedä miksi kukaan kuvittelisi muuta - parhaimmilaan he ovat saaneet parikymmentä ihmistä johonkin kokoontumaan joista lähes kaikki ovat jotain tuttuja joilla ei ole parempaa tekemistä, mutta Meidän Turun sabotaasityöstä valtaosa on Maarit Nermeksen käsialaa, hänellä on muutama "sieluntoveri" heittämässä kapuloita rattaisiin.


      • Öykkäröintiä

        Tänään järjestetyssä Toriparkki-infossa oli törkeä häirikkö, joka häiritsi tilaisuutta jatkuvasti asiattomilla välihuudoillaan. Jossain vaiheessa rouva sai puheenvuoron, ja esittäytyi Maarit Nermekseksi. Piti oikein tulla googlaamaan mistä ja kenestä on kyse. Näyttää olevan julkkis omalla tavallaan.

        Kukaan tilaisuutta seurannut tuskin enää ottaa tätä öykkäriä vakavasti missään asiassa. Toivottavasti ei kukaan muukaan.


      • Tiinutikki
        yksilön kunnioitus kirjoitti:

        Minua ärsyttää henkilöityminen. Epäreilua ja loukkaavaa. Maarit Nermeksen täytyy olla vahva ihminen.

        Siinäpä on asian ydin . Nermes käy usein henkilökohtaisuuksiin meneviin hyökkäyksiin, joiden takana ei aina ole oikeaa tietoa tai edes käsitystä asiasta. Siksi hän on tämän pilkan ja kritiikin kyllä täysin ansainnut.


    • Nanoyhdistys

      Meidän Turku ry:n aktiivit eivät kiistä, että jäsenmäärä olisi 3-4 enempää.

    • Kirjailija ope

      On huomioitu, että
      toriparkin vastustajien älykkyys on heikkoa tasoa.

      • Dollarit silmissäsi

        Mistä tämä älykkyys tähän vedettiin mukaan? Jos älykkyys on pelkästään ahneutta ja rahantekotaitoa, niin on parempi olla älytön.


    • Leipäkassijonosta ..

      Mikä kateuden vimma saa mielen noin kieroksi, ettei halua jonkun menestyvän?
      Miksi sun mielestä on väärin, että joku saa itelleen rahaa. toriparkista? Onko se sulta pois?
      Rahantekotaito on kunnioitettavaa viisautta. Toivoisin sellaista itselleni.

      • !!!!!!!!!!!!

        Kukaan leipäkassijonossa seisova ei jaksa edes ajatella sen enempiä yhteiskunnallisia asioita he ovat aikapommi jos alkavat ajatella. Sen jälkeen porvari nukkuu huonosti, jos lainkaan.

        Huonoa parodiaa vakakvilla ihmiskohtaloilla.


    • Joukkovoimalla

      Toriparkkia on ollaan taas viemässä eteenpäin. Suunnitelmia on tilattu Rambolilta ja kannattajat ovat aloittaneet mainostaa taas hanketta.

      Meidän Turku ry:lle: Ehdotan laajan mielenosoituksen kutsumista kauppatorille ja ennen kaupunginvaltuuston kokousta. Osoittakaamme kaikki joukkovoimaa. Samalla Osuuskauppa ja muut toriparkkiyhtiön osakkaat ja lakeijat ostoboikottiin.

      • Meidänsurku

        Laaja mielenosoitus tarkoittanee n. kahtakymmentä ihmistä, joilla ei ole osaa eikä arpaa kaupungin kehityksen, elämän, viihtyvyyden tai hyvinvoinnin saralla.

        Tätähän se aina on - pieni äänekäs lauma pitää koko kaupunkia panttivankinaan.

        Pitäisi olla olemassa jokin laki, jolla tällainen sabotaasi estetään, se aiheuttaa mittaamattomat kustannukset ja haitat niin kaupungille kuin sen asukkaille, yrityksille ja muille tahoille joille keskustan elinvoimaisuus on tärkeää.


    • Heti-Töihin

      Toriparkkihan on aivan välttämätön keskustan elävöittämiseksi ja autojen saamiseksi katuvarsilta.
      Torin allaoleva tila on hyödyttömässä käytössä.
      Kustannuksiakaan ei tule, koska osakkaat maksavat. Miinusta on, että katuvarsien pysäköintimaksut jäävät pois ja osa Parkkipirkoista joutuu etsimään uusia töitä.

    • Puolalankadulta

      Turun kaupunki pitää toriparkkia välttämättömänä torin kehittämiseksi (TS nettiuutisen otsikko tänään).
      Mitä mieltä Maarit on ?

    • Brahenkatulainen

      Torin kehittäminen on välttämätöntä. Edellyttääkö se luolan rakentamista on aivan eri asia. Tuskin. Kauppatori olisi poissa käytöstä vuosia. Louhi vetää, ja sitä voi laajentaa.

    • NRM16

      Olinpa eilen Turun kauppatorin suunnitelmaa esittelevässä tilaisuudessa jossa eräs Meidän Turku ry:n edustaja käyttäytyi *täysin* asiattomasti, kiroillen ja huudellen täysin provosoimattomia henkilökohtaisuuksiin meneviä solvauksia tilaisuuden juontajalle (esim. "Missä sinä olit kun älyä jaettiin?", "Kokoomuspimppa"). Yhdessä vaiheessa yleisössä jo kaivattiin järjestysmiestä paikalle poistamaan mainittu edustaja tilaisuudesta, ja tilaisuuden loputtua järjestysmies saattoikin kyseisen edustajan pois kun tämä katsoi asiakseen tulla vielä erikseen solvaamaan tilaisuuden juontajaa tyhmäksi ja pätemättömäksi (kyseinen juontaja on mm. valittu vuoden puhujaksi).

      *Täysin* käsittämätöntä toimintaa.

      • Maurinpoika

        Vastustan toriparkkia. Pidin ennen Nermestä kärkkäänä tarttumaan asioihin. Nyt pitää kysyä: onko kaikki muumit laaksossa tällä? Ei ole yhdentekevää, ketä tätä Toriparkki asiaa ajaa. Töitään tekevän ihmisen solvaus ja kiinnikäyminen saavat epäilemään tämän henkilön kykyä edustaa yhtään mitään ja ketään. Turhia valituksia piisaa. Älä enää tuhlaa kaupunkilaisten ja veronmaksajien varoja. Luovuta valitusten teko niille, jotka osaavat.


    • HeidänTurku

      Kuka tai minkä näköinen oli tämä hyväkäytöksinen daami tai herra ?

      Meidän Turku ei ole mikään kansalaisjärjestö vaan muutaman oikeaa työtä kammoavan elämäntapa haveristin kaikkea vastustava kaljaporukka. Lauantain Yleleaksista löytyy vastaava hattupäinen veijari.

      • kuuKluks

        En ihmettele että nakattiin pihalle tuolta. Kyllä minäkin olisin sen pihalle potkaissut.
        Lapsetkin pelkää moista kuvatusta.
        http://mnermes.puheenvuoro.uusisuomi.fi/kayttaja/mnermes


    • HeittäPärsseUlos

      Turun Sanomat tiesi, että Maarit Nermes oli järjestyksenvalvojan toimesta heitetty ulos Kinopalatsista viime viikolla huonon käytöksen vuoksi.

      Maarit teki ennätyksen. En tiedä ketään, joka olisi heitetty ulos elokuvateatterista räyhäämisen vuoksi ja vähiten keski-iän ylittänyttä täti-ihmistä.

      Laadukas varapuheenjohtaja löytyy Meidän Turku ry:ssä.

      • Kaavoittaja0

        Alkaa mennä sosiaalipornon puolelle, mutta toisaalta kuvastaa hyvin miten viallinen kaavoituksen nykyinen valitusmenettely on. Kuka tahansa pystyy viivästyttämään isoakin hanketta vuosikausia jos vaan sisua löytyy.

        Nermeskin tuhlaa valittamisessa vaan aikansa ja terveytensä. Hän ei ymmärrä, että virkakoneistolta ei aika lopu. Pitää olla todella pätevät ja MRL:n mukaiset perusteet jos jonkun hankkeen haluaa lopullisesti haudata. Ja mielellään myös yleinen mielipide takana. Siis turkulaisten, ei Meidän Turku ry:n mielipide. Toriparkkihanke ei ole laiton, mitä nyt luonnosvaiheessa kaavaa ajettiin eteenpäin puutteellisin selvityksin, Turun kaavoituksessa pesivän arroganssin takia.

        Toivottavasti työt saadaan kuitenkin liikkeelle. Tori on hirveässä kunnossa, lähes kävelykelvoton, ja on ollut sitä jo 20 vuotta.


    • Suoratoiminta

      Maaritia ei voi ainakaan passiivisuudesta syytellä, kun häiriköi niin paljon, että jouduttiin poistamaan ulkosalle. Meidän Turku ry:n linjana on valitusten lisäksi suora toiminta. Mikä mahtaa olla seuraava tempaus ?

      Maarit Nermes on varapuheenjohtaja ja Mikko Laaksonen tiettävästi vielä puheenjohtaja. Ketkä ovat muita aktivisteja hallituksessa ?

    • Kiusantekijälle

      Nyt on Maarit Nermes häiriköinyt vain rustaamalla kiusantekomielessä turhan valituksen Turun hallinto-oikeuteen.

      Turun Sanomat kertoi tällä kertaa tarkoituksena olleen estää kaksikerroksisen asuintalon rakentaminen Patriankadun ja Vatselantien tienoille. Selityksiä oli paljon, mutta hallinto-oikeus piti niitä väärinä.

      Mukava oli ilmeisesti kiusata muita ihmisiä. Luulen, että Turun hallinto-oikeudelle on oikeaakin tekemistä kuin käsitellä ammattivalittelijoiden sepustuksia.

      Montakohan valitusta on hylätty vuosikymmenten saatossa ?

      • ValiValiVali

        Täytyyhän hänen omaa egoaan jotenkin esiintuoda kun ei muuhun pysty.
        Varmaan voittaa valitusten ennätyksen


    • Ihmisystävä

      Meidän Turku yritti estää TVT Asuntoja rakentamasta koteja tarvitseville ja rakennustyöntekijöitä saamasta töitä. Turun hallinto-oikeus hylkäsi tietenkin valituksen. Yhdistyksen väitteet vaikuttivat kahjoilta.

    • MoneyTalksAlways

      Rahaa säästyy ja työtä riittää. kun TVT, rakennusliike ja Rakennusliitto maksavat kukin pari sataa euroa yhdistykselle, jotta eivät valita. Uskon että raha kelpaa Meidän Turulle.

    • ValiValiSeliSeli
    • Turkuaktiivi

      Vähemmän vahinkoa tulee häiriköinnistä ja tökeryyksien latelemisesta yleisötapahtumissa kuin valituksista, jotka kiusantekomielessä estävät rakentamisen ja Turun kehittämisen. Työllisyyskin paranee ilman huumorimielessä tehtyjä valituksia.

      Olen nähnyt Meidän Turku ry:n kymmeniä sivuja pitkän ja sekavan valituksen. Laatijakaan ei tiennyt mitä haluaa ja ajattelee. Vanhoja pohjia oli kopioitu muista valituksista, kun mielikuvitus loppui.

      Toivottavasti Maarit pääsee mielekkääseen työpaikkaan työhön.

    • KivaKiusa

      Muutaman jäsenen Meidän Turku ry on nyt valittanut Korkeimpaan hallinto-oikeuteen kauppatorin savipohjan vuokrasta. Se on kuulemma väärin määritetty ym. Tarkoitus on pitkittää lainvoimaisen toriparkin rakentamista viimeisellä oljenkorrella.

      Toivottavasti maksavat hallinto-oikeuden ja Korkeimman hallinto-oikeuden käsittelymaksut, jotta edes ulosottomiestä ei turhaan vaivata.

    • Anonyymi

      Turun talousalueella löytyisi varmaan sen verran talkoohenkeä että voisi kerätä matkarahat Maaritin saamiseksi seuraavalle Space X lennolle. Olisi hyvä saada rahat kokoon ennen kuin Musk saa kehitettyä raketin joka ei sitten räjähdäkään. Kaikki voittaa ja Turun tienoilla rauha sen jälkeen. Tällä tavalla rahalle saa todellakin vastinetta .
      Sitä odotellessa....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4773
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4572
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4184
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3147
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2691
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      221
      2163
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1775
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1502
    Aihe