Saako rengaslukkojakaan

kopioida?

Kuopion kaupungin työntekijä oli sanomansa mukaan katsonut mallia Googlesta ja tehnyt sen mukaan rengaslukkoja kaupungin pysäköinninvalvonnan käyttöön.

http://areena.yle.fi/video/1328122970845

Saako toisten designejä siis googlesta etsiä ja alkaa valmistaa?

8

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka Kaukalo

Mulla tuli sama asia mieleen, tuskin on patentteja tai mallisuojia tutkittu. Omaan käyttöönhän saa vääntää kopioita mistä vain mutta mitenhän lie kun kyseessä on kunta. Eiköhän tähänkin joku kohta tartu niin että kuopio saa saa sakot vielä sen päälle että menettävät nuo rengaslukkonsa.

• Lukko Rengas

Kannattaisiko ensin kuitenkin selvittää mitä lakikirja sanoo rengaslukkojen käytöstä suomessa?!

• Kaukalon Pekka
        Lukko Rengas kirjoitti:

Kannattaisiko ensin kuitenkin selvittää mitä lakikirja sanoo rengaslukkojen käytöstä suomessa?!

Niin, mitähän se mahtoikaan sanoa? Kerro sinä ensin niin minä kerron sitten.

• Lukko Rengas
        Kaukalon Pekka kirjoitti:

Niin, mitähän se mahtoikaan sanoa? Kerro sinä ensin niin minä kerron sitten.

Niin jos minä tietäisin mitä lakikirja sanoo rengaslukkojen käytöstä niin kai minä sen tänne olisin silloin kertonut enkä sitä täällä kysellyt!

• Kaukalon Pekka
        Lukko Rengas kirjoitti:

Niin jos minä tietäisin mitä lakikirja sanoo rengaslukkojen käytöstä niin kai minä sen tänne olisin silloin kertonut enkä sitä täällä kysellyt!

Vuoden alusta on laki mahdollistanut r-lukon käytön.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2011/20110727

• ^^^^^^^^^^^^

saa, ellei tuotetta ole patentoitu tai mallisuojattu.

• dnr619d

Akku-rälläkkkä tuonkin ongelman ratkaisee.

• mä oon sika

on siinä näky kun parkki-pirkot sahaa hädissään lukkoa rikki,kun mä laitan jonkun rengas-lukkoon vähän liimaa tai muuta tököttiä ,ha ha.

paras valta on ilkiVALTA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      104
      4269
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      52
      3046
    3. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      314
      2806
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      62
      2302
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      76
      1524
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1364
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      97
      1286
    8. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      77
      1128
    9. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1121
    10. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      65
      1082
    Aihe