Phukettiin ja jonnekki muuallekkin??

eka omatoimimatka :)

Olen suunnittelut ensi jouluksi kuukauden reissua aasiaan. Vaikka monet täällä vihaa thaimaata ja varsinkin phukettia, niin minä pidän siitä ja taas haluan sinne mennä. Nyt olisi vaan tarkoitus olla vähän pidemmän aikaa, 4 viikkoa tällä kertaa ja käväistä balilla. Toinen vaihtoehto on Kamboza. Tiedä sitten kumpi on parempi vaihtoehto. Tarkoitus olis ensin olla phuketissa 7vrk, sitten khao lakissa (tai muussa pienemmässä paikassa) muutama päivä, siitä sitten balille lento ja siellä ollaan ajateltu 5-7vrk. ja yhdeksi viikoksi vielä takaisin thaimaan perukoille. Onko tuo aika hyvä? Halutaan vaan nähdä vähän jotain muutakin, ottaa aurinkoa ja kierrellä paikkoja. Eli tarkoituksena ei ole kierrellä välttämättä museoita, temppeleitä eikä mitään tuollaisia.
Ja jos on parempi idea matkallemme niin saa kertoa :) Olisi kiva käydä jossain rauhallisemmassakin paikassa ja kokea jotain muutakin kun perus turismiphukettia, vaikka siitä pidänkin. Siis Khao Lak ja Bali tulivan ensiksi mieleen, mutta olen aika uusi aasian matkaaja. Kunhan matkabudjetti pysyy alle 2000e. Phuketista en kuitenkaan luovu. Olen nuori ja tykkään siitä vilskeestä ja menosta. Ja siellä ainakin on tekemistä!
Sellainen vielä, että tämä on ensimmäinen omatoimimatkani. Koska kannattaisi varata lennot? Entä nuo hotellit/vuokra-asunnut. Varaanko ne jo suomessa, vai pidänkö lomani ns. joustavana ja varaan vasta paikanpäällä. Pelkona tietenkin on silloin, että kaikki on täynnä ja jäljelle jää vain ne kaikkein rupusimmat :s

25

424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lennot nyt

Nyt saa joulukuuksi Finnairin reittilennot Bangkokiin 716 € Jos olet nuori mene Pattaylla bilettämään se on huomattavasti edullisempi kuin Phuket ja taksi Bangkokin lentokentälle maksaa vain 800 thb ajoaika 1½-2 tuntia (vertaa taksien hintoja phuket )Pattikselta (bangkok)pääset lentämään Air Asiallla edullisesti eri puolille aasia edullisesti. Joulukuussakin saa pattayalta sisäänkävellen helposti huoneita.

• ei pattis/phuket

Jos olet nainen, mieti, onko Thaimaalla mitään annettavaa. Kambodsha tai Vietnam on avautumassa taas turisteille, joten niiltä voi toivoa, etteivät tekisi Thaimaan virheitä.

• eka omatoimimatka :)

Tykkään kyllä juhlia, mutta en kuitenkaa ole niin bilehiiri, että sen takia menisin pattayalle. Olen ihastunut phukettiin ja sen saaristoon, joten sinne haluan. Mihin saareen kannattaisi lähteä muutamaksi päiväksi vai olisko parempi tehdä saarihyppely, eli monta saarta käydä läpi viikossa. Olen miettinyt myös kuala lumpuria balin sijaan, jos siis lähden jonnekki eri maahan käymään. Se on lähempänä ja sielläkin vissiin aika hienoa?
      Kannattaako ottaa lento ensin HKI-Bangkok ja sieltä sitten phukettiin. Vai suoraan Phukettiin? Suora lento HKI-Phuket on n. 900e. Jos taas lentää ensin Bangkokiin (716e) ja sieltä edes takaiset lennot phukettiin (n.80e) niin säästää 100e. En tiedä onko vaivan arvoista..
      Kaikki vinkit vaan tänne :) Minne phuketista. Millä. Mitä maksaa. Kuinka kauan. Varaanko hotellit/asunnon suomesta vai otanko riskin ja vasta paikan päällä. En kuitenkaan halua asua missään kämyisimmässä hostellissa.
      Kiitos :)

• asdafasdaf

Jätä phuket väliin ja mene bangkokin kautta,sieltä pääsee minne vaan Aasiassa ja Aasian sisäiset lennot on tosi halpoja. Suosittelen käymään vaikka vietnamissa,balilla,pekingissä tai tokiossa. Jos vielä eksoottisempaa hakee niin manila philippiineillä ei oo paha. Taikuissa suosittelen koh changia tai koh lantaa,vähän autenttisempaa mestaa,tulitanssia rannalla ja chillailua. Alkavat vaan molemmat olee kohta pilalla pakettimatkalaisten takia...

• ei Filippiineille

Filippiinit tunnetaan Thaimaan kaltaisena ulkoilmabordellina ja ostonaisten maana.

Bali kyllä kuulostaa hyvältä kieltämättä. Mitä mieltä olette Malesian langkawista (kirjoitinkohan oikein). Jossain thaimaan rajojen puolella olisi tarkoitus käydä. Filippiinit taitaa mennä vähän liian kauas, sinne sitten kun on loma-aikaa ainakin 3kk. Kiinnostaisi myös isot kaupungit Bangkok, kuala lumpur, singapore mutta en halua kuluttaa kk lomaani saateiseen suurkaupunkiin. Eli nekin käydään läpi sitten joskus. Toivottavasti.
      On kamalaa olla näin uusavuton, mutta jostain se on alotettava ja ihanaa kun ihmiset neuvoo. En ole vielä päättänyt otanko lennot bangkokkiin ja sieltä sitten sisäisillä jonnekkin vai otanko suoraan phuket/krabi. Hintaeroahan ei juurikaan ole. Miten muuten kun lähtee pois thaimaan rajojen ulkopuolelle välillä, niin tuleeko silloinkin kaikki maasta poistumis- virallisuudet vaikka kyse onkin vain muutamasta päivästä? Miten se siis toimii?

• takaisin haluan

Hei! Olimme vuosi sitten omatoimimatkalla Thaimaassa. Suosittelisin sinulle aivan upeaa saarta Khao Lakin lähellä, Koh Kho Khao. Asuimme KKK resortilla, valittavana bungalowit meren äärellä tai hotellin rakennus.Paikka oli todella rauhallinen ja upea, rantaa kilometreittäin. Vuokrasimme resortilta skootterit ja kävimme lähi rannoilla makoilemassa. Sieltä käsin kävimme Similanin saarella snorklaamassa ja muitakin retkiä oli tarjolla. Resortin asukkaina oli Ruotsalaisia, Norjalaisia, Saksalaisia ja ei muita Suomalaisia kuin me. Resortilta oli kuljetus saaren päähän, jossa oli monta ruokapaikkaa ja pienellä veneellä kuljetus mantereen puolelle. Varasin hotellin Agodan kautta ja lennot otimme noin puoli vuotta ennen matkaa. Saarella olimme 5 päivää ja jatkoimme Phukettiin. Mukavaa reissua!!

• JarmoJ

Hei.
      Kiertelin viimeksi vuosi sitten kolme viikkoa Thaimaassa, ja ainut mikä harmittaa on se, että ei ollut mahdollisuutta olla pidempään. Edessäsi on mukava loma!

Vietin aluksi muutaman päivän Phuketissa, koska se on minustakin todella mukava paikka, ja lähdin sitten kiertelemään kunnes päädyin lopulta Bangkokiin josta lensin kotiin.

Mielestäni sinun kannattaa varata lennot Hesa-Bangkok-Hesa, ja mahdollisimman pikaisesti, sillä hinnat nousevat mitä lähemmäksi matkasi tulee -varsinkin kun lomasi on joulun aikaan.
      Kun tiedät koska koneesi on Bangkokissa, niin varaa samantien jatkolento esim Airasialta Phuketiin, niin olet jo samana päivänä perillä ja illalla kalaravintolassa.

Mielestäni tuo on parempi vaihtoehto kuin suorat lennot Hesa-Phuket-Hesa ellet sitten aio lomasi lopuksi vielä palata Phuketiin muutamaksi päiväksi.

Majoitustahan löytyy yleensä aina, mutta joulun aika on Phuketissa sen verran tukkoista, että ainakin minä varaisin netin kautta huoneen muutamaksi yöksi. Ensimmäisenä päivänä on kuitenkin aika puhki ja pyörryksissä joten silloin on kiva kun tietää että huonetta ei tarvitse lähteä heti metsästämään.

Ja vielä kivempi on kun hotelli lähettää taksin kentälle vastaan. (Ja ennekuin joku kommentoi miten kallista se on niin: EI, sillä ei ole väliä ottaako yksityistaksi 100 bathia enemmän kuin taksimeter, tärkeintä on se, että taksia ei tarvitse metsästää ja että taksi osaa neuvomatta sinne hotellille.)

Sopivia hotelleja/guesthouseja löydät esim osoitteesta http://phuketdir.com ja voin myös suositella paria paikkaa jos haluat.

Jatkon kannalta luottaisin onneen: huoneita löytyy aina ja ainakin minun matkasuunnitelmani muuttuivat ihan mielihalun mukaan niin monta kertaa, että etukäteen varatut huoneet olisivat vain jääneet käyttämättä.

Kannattaa muuten kokeilla myös junakyytiä. Itse matkustin yöjunalla keskithaimaasta Bangkokiin ja matka oli elämys -hyvällä tavalla! Normaali päivävaunu muuttui illan tullessa makuuosastoksi, jossa jokaisella oli oma verhoin eristetty makuuloosinsa ja puhtaat lakanat, peitot ja tyynyt sisältyivät hintaan. Ikinä en ole nukkunut junassa niin hyvin kuin silloin.

Jos viihdyt matkasi lopuksi muutaman päivän Bangkokissa, niin aivan keskusrautatieaseman lähellä on mielestäni mukava ja kohtuuhintainen guesthouse Train Inn, jossa on turvalliset ja ilmastoidut huoneet. Varmasti hienompia -ja kalliimpiakin- hotelleja löytyy, mutta mielestäni se oli hyvä tukikohta josta käsin kiertelin Bangkokin nähtävyyksiä ja ostosparatiiseja. (http://www.thetraininn.com). Sijainnista oli myös se hyöty, että Bankokin jokainen taksi- tuktuk- ja mopokuski löytää aivan varmasti keskusrautatieaseman, kun taas jokin hotellin osoite ei sano useimmille mitään. Ja kuten sanoin tuo Train Inn on aivan aseman vieressä ( tai takana, sillä rauhallisemmalla sivulla).

Toivottavasti neuvoistani on iloa. Jos tahdot tietää jotain lisää, niin kysy. Autan parhaani mukaan.

Hyvää lomaa sinulle!

• asdafasdaf

Langkawi kannattaa skipata,ei oo oikein rantakohde eikä kaupunkikohde. Halpaahan siellä on noin suhteessa. Käy tsekkaamassa Singapore,melko kalliit majoitukset mutta siellä riittää nähtävää ja heelvetin hyviä safkoja!

• asdafasdaf

Mun mielestä noi poistumiset meni niin,että maitse ja meritse mentäessä tulee 14pvä leima passiin ja lentäen 30 päivää. Korjatkaa jos olen väärässä. Ja vielä pitää mainita, että Singapore on todella siisti (puhdas) ja turvallinen mesta reissata.

• outs

Heh, mitäs se Langkawin saari muuta on kuin rantakohde. Maisemiltaan ihan ok. Täynnä pakettilaisia mutta niinhän ne alkaa olla muutkin paikat. Onhan niitä joitain "helmiä" vielä mutta niistä ei kirjoitella näille palstoille ;-)

"Olen miettinyt myös kuala lumpuria balin sijaan, jos siis lähden jonnekki eri maahan käymään. Se on lähempänä ja sielläkin vissiin aika hienoa?"
        Aloittajan kannattaa alkuun varmaan vähän miettiä mitä matkaltaan ylipäänsä haluaa KL ja bali on aika erilaisia kohteita.

• Ohjeita

Langkawi ei oo oikein rantakohde. MITÄMITÄMITÄ? Puhutaankohan nyt Pulau Langkawista, Kedah, Malesia? Olenkohan käynyt väärällä saarella? (Tai sit sinä?)

Kiitos paljon vastauksista. Niistä on ollut apua :) Jännittää kovasti lähteä ensimmäiselle omatoimimatkalle, kun ei yhtään tiedä miten tulisi toimia. Valmismatkoilla ei muuta ku rahat tiskiin ja 2vko rannalla. Tämän matkan pointti taitaakin olla se, että tekisi jotain muutakin ku makaisi sen kaksi viikkoa rannalla.
      Todella mietityttää tuo hotellien varaus etukäteen. Varsinkin kun katoin esim. Phi phi- saaren hotellitilannetta niin jo nyt oli aika paljon täyttä vuoden päähän :o Niin arveluttaa, että miten sitten voi olla tilaa jos ei edes varaa. Ja kun katsoo kaikkia ihania hotelleja ja bungaloweja niin haluisi tietenkin varmistua, että itse niihin pääsee. Huono puolena onkin juuri se, että sitten se sitoo niin paljon ja ei voi muuttaa matkasuunnitelmaa. Esim. jos joku paikka on sen verran tylsä, ettei haluakkaan olla siellä suunniteltua aikaa, vaan vähemmän. Taidan kuitenkin varata johonkin saareen sen hotlan, samoin Phukettiin loppuloman hotellin.

Niin siis joku sanoi täällä ettei kannata varata HKI-Phuket-HKI lentoja jos ei aio viettää siellä aikaa sekä aluksi, että lopuksi. Olen alustavasti ajatellut että ainakin loman lopuksi mennään phukettiin, tuttuun ja turvalliseen paikkaa pariksi viikoksi. Sitä ennen pari viikkoa kierrellään. Bangkok ei ole välttämätön sillä loma tulee olemaan hermovapaa ja rento. En siis ajatellut shoppailla, vaikka sitä rakastankin ;) Entä jos varaisi ensin menolennon: HKI-Bangkok. Sieltä sisäisesti Krabille. Siitä lautalla saarille ja phukettiin ja sitten erikseen ostettu lento Phuket-HKI. Taitaa olla liikaa sählinkiä? huh kun vaikeeta :D
      Eli siis taidan kallistua HKI-phuket-HKI lentoihin. Tällä hetkellä finnairilla jouluksi tuo lento näyttää 900e. Onkohan halvin mitä markkinoilta saa vai odotanko vielä hinnan tippumista?

Tuosta Koh Kho Khao saaresta sen verran, että se on vähän väärässä suunnassa. Se olisi hyvä jos kävisi vain siellä, mutta kun tarkoitus on käydä myös PhiPhi:llä, Litellä ja siellä malesian Langkawilla (mikäli sitä ei nyt ihan lytätä täällä). Jos on jotain pieniä kivoja saaria tuolla suunnalla, niin kuulen niistä mielelläni :)

Ja piti kysyä vielä, kun olette niitä vesiskoottereita varaillu ja menny niin hyvin olette pärjänny? Vai oletteko kaikki skootterin omistajia suomessakin? Olisi huippua päästä kiertelmään saaria ja rantoja sellaisella, mutta onkohan vähän liian vaarallinen :D Sama koskee ihan mopoa. Osaan kyllä ajaa autoa/moposkootteria mutta thaimaan liikenne voikin olla ihan eri juttu..

• Jarmo J

Hei vielä!
        Lennoista:
        Jos suunnittelet loman alkua ja loppua Phuketissa, niin silloin kannattaa ilman muuta ottaa lennot Hesa-Phuket-Hesa. Hinnoista en osaa oikein sanoa muuta kuin että se on täyttä tuuripeliä: joskus voi saada viimeisiä lähtöjä esim aurinkomatkoilta suht halvalla, siis niin että ottaa pelkät lennot. Itse lensin muutama vuosi sitten Phuketiin samalla tavalla ja kyttäsin matkoja ihan viimeiseen asti. Varasin lennot 5 päivää ennen lähtöä ja sain ne muistaakseni hintaan 790e. Mutta siinä voi käydä niinkin, että lentoja ei enää ole, varsinkaan joulukuussa. Eli suosittelen varaamaan ne suht aikaisin.

Ja jos ostat lennot Phuketiin, niin suorilla lennoilla sinne pääsee vain matkatoimistojen turistilennoilla, finnair tai mikään muukaan ei käsittääkseni lennä reittilentoja Hesasta suoraan Phuketiin, vaan päädyt Bangkokiin, josta lähtee sitten jatkolento. Matkatoimistoiltakin saa esim 4 viikon "pelkät lennot".

Mutta jos sinulle käy välilasku Bangkokiin, niin kannattaa joka tapauksessa katsoa lennot useammasta hakukoneesta. Se on sitä ihmeellistä lentoyhtiöiden logiikkaa, että esim finnairin sivuilta ostettuna matka tulee usein huomattavasti kalliimmaksi kuin jonkun muun sivuilta. Ja silti päädyt aivan samaan koneeseen ja saat täysin samat palvelut. ( itse googletan aina "lennot" ja haen monilla hakukoneilla samoja lentoja.) Ja maan sisäiset lennot kannattaa varata esim AirAsialta.

Missään nimessä sinun EI kannata varata erikseen pelkkää menolentoa ja sitten taas sieltä pelkkää paluuta. En tiedä miksi, mutta lentoyhtiöt vain toimii niin, että menopaluu on yleensä jopa halvempi kuin yhdensuuntainen matka. Testaa vaikka e-bookersin tai finnairin sivuilta.

Kulkuneuvon vuokraaminen:
        Vesiskootteri vuokrataan yleensä tunniksi ja hinnat on aika suolaisia. Tietysti jos saat hyvän tarjouksen, niin voithan kokeilla, mutta suosittelen ensin tunnin koeajelua. Vesiskootteri vierailla vesillä ei ole mikään ihannekulkupeli, varsinkaan jos siitä ei ole jo aiemmin kokemusta.

Samoin ehdotan, että harkitset muutaman kerran tuota mopon vuokraa ainakin Phuketissa. Ensiksikin liikenne on vasemmanpuoleista, ja paikalliset kuskit suhaavat aika hurjasti. Yleinen uutinen siellä on: "kaksi mopoa ajoi yhteen, kuusi loukkaantui."
        Olisihan se toki houkuttelevaa päästä ajelemaan omassa rauhassa. Minä olin viime matkallani -Phuketissa- jo varaamassa mopoa kun tajusin, että sain TukTukin lähes samaan hintaan päiväksi käyttöön. Kaupan päälle tuli paikat tunteva kuski ja itse sain vain sanoa minne haluan. Kuski jopa ehdotti muutamaa ylimääräistä paikkaa ja vei lopulta ihan kivaan rastaravintolaan syömään.

Majoituksesta:
        Kuten aiemminkin sanoin yösijoja löytyy kyllä, mutta jos haluat jotain erityistä, niin silloin kannattaa varata etukäteen. Kun olet ensimmäisellä omatoimimatkalla, niin suosittelen joka tapauksessa varaamaan huoneen etukäteen pariksi yöksi. Se on niin paljon mukavampaa kuin lähteä ensimmäisenä päivänä reppu selässä etsimään kämppää -silloin ottaa yleensä sen ensimmäisen mitä tarjotaan.

Hyvää lomaa sinulle!

Nimimerkille: outs. Haluan matkaltani rentoa lomailua ja uuden kokemista. Siksi ei ole väliä onko se bali vai KL, paikkoina kyllä ihan erilaisia mutta molemmat täysin uusia mulle. Molemmat haluan joskus kokea, joten siksi se on kai sama kumman kokee ensin. Bali olisi loistava, mutta se on sen verran kauempana, etten tiedä onko järkeä haukata liian isoa palaa ja lähteä sinne esim. viideksi päiväksi kun matkoihinkin menee jo aikaa. Sitten menisi yksi viikko pelkästään baliin. Ja se on aika paljon kk matkalla..

• patong omatoimi

Phuketissa omatoimimatkailleena voin vakuuttaa että ei tarvitse varata hotellia etukäteen, siellä riittää vapaita hotellihuoneita, kaikkina ajankohtina, vaikka vaihtaisit joka yö hotellia.
        Itse olin kahden viikon aikana neljässä eri hotellissa , halvin oli muistaakseni 18€ ja kallein 40€ vuorokausi.
        Jos hotellissa pitää olla uima-allas ja aamupala ( meillä halvimmassa ei ollut ) niin sitten en osaa saatavuutta sanoa, mutta halpoja ja hieman vaatimattomanpia löytyy varmasti.
        Ja kerroin tässä esimerkin Patongin tilanteesta.

• Ohjeita

Käy Langkawilla! Hyvät rannat (Cenang ja Tengah). Edullista. Lämmintä. Ei hirvee bilemesta, mutta baareja löytyy.

• Kyttääjä

Minä sain Lennot phukettiin hintaan 545x2 2vko ja takas HKT. Hotellit varasin itse patong 3.5 tähteä eka ja karon 4.5 tähteä toka vko =950 €. Hyviä hotelleja molemmat. Aamupala, uima allas ja huonekohtainen ilmapumppu haku ehtoina ratkas. Vieläkin olisi voinut kiristää noilla ehdoilla, mut tuntuu halvalta. Lentoja 545 - 695 ni kiinni vaa, ei tarvi mököttää:)

Täytyy kyllä sanoa, että tämä omatoimisuus stressaa nyt. En ymmärrä yhtään esim. sitä, että kun katsoin hotelleja bookin.com (ja muistakin tuollaisista paikoista) niin hinnat on pilvissä. Etsin siis loppulomaksi hotellia patongille 14pvä:n ajaksi. Haluaisin siis jotain vähän parempaa, ehkä kolmea tähteä ja keskeinen sijainti. Tuollaisten hotellien hinnat olivat yli 2000e kaikki. Sitten menin katsomaan hotellien omilta sivuilta. No ensinnäkin melkein kaikki ovat täynnä?? Miten ihmeessä voi vuoden päähän olla jo täyttä :/ ja toiseksi löysin yhden hyvän hotellin (joka myös muistaakseni finnmatkat tarjoaa) ja siellä oli tilaa. Hinta VAIN 170e/14vrk. Tässä täytyy olla jotain mätää. Voihan olla, että hinta on per vrk, mutta siinä kyllä luki selvästi "for xx.01.2013-xx.01.2013" ja sitten hinta joka oli n. 6500 thb. Tällainen alkaa arveluttaa ja alan pikkuhiljaa miettimään pakettimatkaa :D pian mua huijataa ja paljon.

Laittakaas jotain hyviä hotelliehdotuksia Patongille, n. 3 tähteä ja uima-allas ja lähellä rantaa/keskustaa. Aikaisemmin sanoin että 25e/yö mutta ollaan valmiita maksamaan enemmänkin. Se ekat kaksi viikkoa kun reissataan saarilla niin yövytään sitten halvemmissa paikoissa :) ja tosiaan olen päättänyt, että niitä saarien yöpymispaikkoja en välttämättä ala varailemaan, niin saa joustettua sitten suunnitelmista jos haluaa. Tosin Phi Phi:n tilanne mietityttää, sillä siellä vissiin aika tungos tuohon vuodenaikaa, joten voikohan käydä niin että jää ilman yöpaikkaa jos ei varaa nyt? Muilla saarilla on varmasti tilaa, niin ainakin toivon. Patongille haluan tuon loppuloman hotellin varata, koska sitten on 2vko reissattu, niin on kiva vaan olla jossain ja rentoutua ilman stressiä.
      Nyt jos joku vielä auttaa avutonta ja kertoo luotettavia paikkoja, mistä varaan hotellin. On se siiten hotlan oma sivu tai joku välittäjäfirma. Ja hotellivinkkejä kans jos sellaisia on :)

• hoono rovo

diipa daapa...

• asdafasdaf

Parille kirjoittajalle tossa, jotka kommentoi mun puheita.

Tarkoitin,että Langkawi ei ole oikeastaan rantakohde eikä kaupunkikohde,viitaten nimenomaan Thaimaahan ja Singaporeen.

Parempia rantoja löytyy Thaimaasta ja isompi stadi Singaporesta.

Cenang ja Tengah on todellakin biitsejä mutta ne on vähän hohhoijaa,itse en lähtis biitsiloman perässä Langkawille kun melko läheltä löytyy todella mageita mestoja.

Langkawi on tässäsuhteessa vähän väliinputoaja.

• vaatimattomat suomal

Suomalaiselle Phuketia ylistävälle keskivertokeijolle Langkawi on tod.näk. "magee mesta".

• Ohjeita

"Suomalaiselle Phuketia ylistävälle keskivertokeijolle Langkawi on tod.näk. "magee mesta". "
        Kyllä näin on. Etenkin täyteen tupattuun Patongiin verrattuna, jonka suomalaiset ovat äänestäneet "maailman parhaaksi" rannaksi kun eivät paremmasta tiedä.

Ja ei kai kukaan edes kuvittele, että Langkawia voi pitää "isona stadina".

• lennoista

Hei Kyttääjä mistä ihmeestä noin halvat lennot sait?
      Suoraanko Phuketiin?

Kiitän!

t. huono kyttääjä

• käyty on

Hei reissuun lähtijä.
      Muista että kaikkia hotelleja et löydä netistä, varsinkaan varauspalveluista.
      Kyllä niitä löytyy kun menee paikan päälle kyselemään.
      Tietty jos taso on korkealla niin sitten hankalampaa mutta varmaan oman huoneen vessalla ja suihkulla saat kohtuuhintaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      103
      4254
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      51
      3044
    3. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      314
      2796
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      62
      2292
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      76
      1524
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1354
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      95
      1265
    8. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1121
    9. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      77
      1118
    10. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      63
      1055
    Aihe