Totuuksia eletystä elämästä ;;;))))))

terveys perittyä

Mistä johtuu että jotkut ovat jatkkuvasti / aina sairaana, milloin mistäkin ?

Meidän perheessä ei ole sairastettu esim. flunssaa yli 40 vuoteen !!!

Eli siitä lähtien, kun koiria tuli talouteen ja alkoi säännölliset ulkoilulenkit, ei ole flunssia täällä ollut. Sangen mielenkiintoista, eikös vaan.
Tyhönantajanikin huomasi saman, eipä ole meikäläinen sairaslomalla ollut, ei ole ollut tarvetta.
Eikäpäs ole jälkikasvumme myöskään sairastellut, vaikka luokkakaverit yms. sairastelevat jatkuvasti.
Mistähän johtuu ? - asenteesta - kotikasvatuksesta ?
Muistelen vain niitä muutamaa työkaveriani, jotka heti aamukahvin jälkeen istuivat työpisteessään kuumemittari kainalossa, että jospas se kuume sieltä nousisi, niin vois jo ruokatunnilta päästä sairaslomalle !!!!!!!!!!
Onko tuo sitä hyvää työmoraalia vai nykyaikaa edelleen ???
Miksi jotkut vaan ´ovat sairaita ´ jatkuvasti, ja toiset ei koskaan.
M i e l e n k i i n t o i s t a - eikös olekin ;))

19

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+3

En tiedä, itsellä on koiria ja ulkoilulenkkejä ollut koko elämäni, mutta melkein kymmenen vuotta sairastelin joka vuosi parit flunssat ja olin muutenkin pitkiä aikoja vähän puolikuntoinen syksyllä ja keväällä. Pari vuotta sitten kun vaihdoin työpaikkaa niin siihen loppui sairastelu. En ole ollut päivääkään poissa sairauden takia, ja vaikka jotain pientä nuhaa ja kurkkukipua on alkutalvesta ollut pari päivää niin energiaa on riittänyt normaalisti ja äkkiä on mennyt pikkuvaiva ohi.

Eli työpaikan sisäilmasta kohdallani johtunee, muuten työtehtäväni ovat aika samantapaisia kuin ennenkin ja viihdyin kyllä entisessä duunissa tosi hyvin eli ei ollut mistään psykosomaattisista oireista kyse.

• Myy-Pikkuinen

Sanotaan näin että laiskat lintsarit on usein pois töistä.

• näinhän se on

Jotkut jopa aina.

• elämä on laivvii

Joo.
        Vuosia sitten kun olin samassa kesätyöpaikassa aina kesätöissä. Se mun ryhmän johtaja, ns. vanhin, se aina sairastui oudosti. Ja sit vaan meille oli selityksenä se, että hänellä on OIKEUS sairastaa niin ja niin monta pv tietyssä ajassa. En nyt enää muista, olikos se että 60 vrk puolessa vuodessa tai jotain vastaavaa, siis sairastaa täydellä palkalla.
        Ja tietysti se aina sairastu, ku oli jotain vaikeempaa tai raskaampii hommii tiedos. Mut nythän se makaa jo tuhkana kivensä alla, joten antaa olla. Se oli meidän luottamusmies- siis nainen, ja se tietty tunsi työlainsäännöt paremmin ku me kesäduunarit, joten opimmepa tästäkin taas jotain.

• Myy-Pikkuinen

Siinä mietit ja arvuuttelet mitä minä touhuan!! .DDDDDDDDDDD

• vähäpaha

Kukas sulle sellasta on sanonu?Mitä vastasit?Kai sä nyt edes puolustauduit?!

• vastkyky

sitä sanotaan hyväksi vastustus kyvyksi. mulla on kans hyvä sellainen, viimeks olin flunssassa 13v sit. enkä ole ainaka 10v tarvinnu lääkäriä....

• miun mielest

flenssu lähtee parahiten sairastamal,kaik lääkkeet vai siirtää sitä ja koska mie ota flenssuun millonkkas lääkkeit,nii eipäs se kauvaa minus viihy.ikkääst en ole flenssun takii slomal ollunt.

• huh huh huh

Sie sit itekääst tartutat sitä lensuus toisiin!

• ai sinnuun
        huh huh huh kirjoitti:

vai ?oletko muutenki pipi häh ?

• Kuumepotilas

Huomioin saman.
      Mikäli kaatunut olisi kuulunut persuihin olisi media ottanut siitä kaiken irti!
      Tasapuolisuutta pitäisi uutisoinninkin olla.

• mäne poikkee

mitäs sekoilet. oot vääräsä ketjusa

• Kuumepotilas
        mäne poikkee kirjoitti:

mitäs sekoilet. oot vääräsä ketjusa

Miksi klikkasit viestini?

• Sie sit itekääst tar
        Kuumepotilas kirjoitti:

Miksi klikkasit viestini?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      58
      3979
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      14
      2793
    3. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      55
      2006
    4. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      207
      1655
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1436
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1290
    7. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1091
    8. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      90
      1089
    9. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      41
      906
    10. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      55
      904
    Aihe