Uusi NeckTite leikkaus, leuan alus

NeckTite

Aika vähän tuntuu löytyvän tietoa, mutta se mitä löytyy vaikuttaa lupaavalta. Onko tietoa riskeistä tai mahdollisista ongelmista? Tai onko jopa omakohtaisia kokemuksia, suositteletko?

Kiitos.

21

6476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...,,,...,,,...,,,
    • necktite tehty

      Vähän myöhässä huomasin kysymyksesi, mutta kaippa parempi myöhään kun ei silloinkaan...
      Mulle tehtiin necktite puoli vuotta sitten.Lähtötilanne oli melko kamala läskikaula.Kävin ensin konsultaatiossa toisella kirurgilla ja sen mukaan olisin tarivnnut kasvojenkohotuksen ja sen hinta olisi ollu 7000 e ja nukutuksessa vielä enemmän. Kuulin ystävältäni tästä ihonkiinteytys imusta ja kävin suunnittelussa. Leikkaukseen pääsin 2 viikkoa siitä. Ei tarttenu nukuttaa, vaan sain jotain rentoutus lääkettä ja vedin hirsiä koko homman ajan.
      Viikon pidin ihan kamalaa kasvotukea eli olin eristyksissä kotona. Muuten ei mitään valittamista. Kipulääkkeitä ei tarvittu ja mustalmaa ei tullu melko ollenkaan. ompeleet korvalta ja leuanalka poistettiin viikon päästä ja silloin menin töihin. Töissä luultiin että olen ollu dietillä ja näytin laihtuneen reilusti. paino ei tietty ollu pudonnu ollenkaan, mutta se kamala makkara oli poissa leuan alka. Kukaan ei kysyny, enkä kertonukkaan että olen ollut rasvaimussa.
      Nyt puolen vuoden päästä kun katson kuvia on se vielä siitä viikko imusta olevasta tuloksesta parantunu tosi hyvin. Mitään arpia ei näy. jos olisin menny kasvojenkohotukseen, en varmasti olis saanu pidettyä salassa vaan 5 päivän töistä poissaololla.

    • turkeyneck

      Jos leuan alla on reilusti mistä ottaa, niin tulos ilmeisesti yleensä hyvä.
      Jos taas kaula on vähärasvainen ja veltto, niin lopputulos saattaa olla tällä kyseisellä menetelmällä vielä entistäkin pahempi, oikea "turkey neck".
      Näin kokemusta omaavat ovat kertoneet.

    • hoidettu kanssa

      Tehty myös necktite. Alkuun kyllä minulle kirurgi ehdotti lisäksi kasvojen kohotusta, mutta en ollut oikein valmis isompaan leikkaukseen eikä olis ollut aikaakaan toipua. Itsellä oli kyllä kaksoisleukaa, mutta aika löysä tuo leuanalus, miksi ilmeisesti kirurgi ehdotti necktaitin lisäksi kohotusta. No loppujen lopuksi sitten päädyttiin pelkkään kaulan käsittelyyn (sano että voihan se liftin tehdä myöhemminkin). Toimenpiteestä ei kummosta kerrottavaa- puudutettiin ja sitten lähinnä mieleen jäi koneen pimputus (kuulosti ihan pianonsoitolta tosin harjotuskappaleelta). Kipua ei ollut, turvotusta alkuun kyllä ja minulle laitettiin teipit panta tai tuki. Mustelmat - tai tosi vähän. Teipit otettiin leuan alta pois muutaman päivän päästä ja tukea pidin viikon ajan myös. Toi tuki nyt eniten rajotti liikkumista, muuten ei haittoja. Nyt vasta kolme kuukautta hoidosta ja kyllä näyttää siltä ettei kirurgi pääse minua lisää veistelemään eli tällä saatu jo riittävä tulos ja arvio oli että ainakin puoli vuotta tulos paranee. No silloin vielä menen kirurgin arvioon, joten katsotaan.

      Mikä on muuten turkey neck ja kelle on tämmösiä tullu tästä hoidosta?

    • Necktite kiinnostaa

      'hoidettu kanssa' -
      Missä sulle on tehty NeckTite Suomessa vai ulkomailla?
      Ja mitä se maksoi?

    • harkittu

      Otan myös osaa tähän keskusteluun. Itsellä ongelmana myös tuo leuanalus ja olen jo useamman vuoden miettinyt eri vaihtoehtoja asian hoitamiseksi. Takana paljon selvitystä nettisivujen kautta ja olen käynyt myös plastiikkakirurgin analyysissa. Tavoitteena ensi syksy ja toipumiseen olen varannut kaksi viikkoa.

      Leuan alla on kudoslöysyyttä ja ylimääräistä rasvaa ja ikää 50 . Netin perusteella asiaa selvitelleenä pelkästä rasvaimusta tilanne voi mennä kohdallani huonommaksi eli tulee tuo yllä mainittu turkey neck eli kalkkunakaula. Vaihtoehtona olisi tuo tiivistävä tai kiinteyttävä laserilla tai nyt siis uusin tämä NeckTite menetelmällä tehty hoito. Tämä viimeisin vaikutti monesta syystä kohdallani parhaimmalta ja tekniikka vaikutti kehittyneimmältä.

      Hoitopaikkoja löytyi Suomesta ja Ruotsista. Itselläni ei ole ongelma Ruotsiinkaan meno vaikka ruotsin kieli ei suju niin luulisi englanillakin pärjäävän. Tosin pidin tärkeänä, että ymmärrän ja minut ymmärretään hyvin ja että jälkihoito on varmasti hyvin saatavilla, niin siksi päädyin Suomeen. Tampereella löytyy yksi paikka ja ilmeisesti pari tekijää, joista toisen plastiikkakirurgin luona käynyt arviossa. NeckTite oli kirurginkin mielestä selvä vaihtoehto kohdallani, lisäksi ehdotti kasvojen kohotusta samassa yhteydessä ja leukaimplanttia eri vaiheessa (saataisiin vielä parempi profiili). Päädyin kuitenkin tässä vaiheessa NeckTite toimenpiteeseen, koska tämä sopi parhaiten toipumisaikaani ja en vielä ole valmis isompaan toimenpiteeseen. Eli ei siis vielä tehty, mutta perusteluja miksi tämä toimenpide. Hyvä olisi kuulla kommentteja niiltä, joilla hoidosta jo useampi kuukausi aikaa.
      P

      • Kahdestiko

        Ikää vasta 30 ja kaula roikkuu. En ole lihava. Ehkä pieni leukakin pahentaa asiaa. Harkitsen operaatiota, mutta pitäisikö vielä odottaa 4kymppiseksi ?


      • Mustelmainen
        Kahdestiko kirjoitti:

        Ikää vasta 30 ja kaula roikkuu. En ole lihava. Ehkä pieni leukakin pahentaa asiaa. Harkitsen operaatiota, mutta pitäisikö vielä odottaa 4kymppiseksi ?

        Itse olen katsonut että clinic estetic tekee 800 eurolla..ajattelin mennä heti kun on varaa!! Hyvämaineinen klinikka! Olen kokeillut neljää klinikkaa jo hesassa...kaikki käytävä läpi?


      • kohta 59
        Kahdestiko kirjoitti:

        Ikää vasta 30 ja kaula roikkuu. En ole lihava. Ehkä pieni leukakin pahentaa asiaa. Harkitsen operaatiota, mutta pitäisikö vielä odottaa 4kymppiseksi ?

        Eräs tunnettu esteetikko kertoi : mene ennen kuin roikkuu pahasti, mutta olen sitä mieltä että nyky tekniikalla hoituu kyllä, jos osaa valita taitavan tekijän.


      • surullinen

        Toimenpiteestä neljä kuukautta ja kalkkunakaula. Rasvaa lähti mutta löysä nahka jäljellä ja tilanne rumempi.Uskon nyt, että kirurginen toimenpide parempi.
        Miksi kirurgit kehuvat tätä?! Täyttä roskaa!


      • ei tite,ei ei
        surullinen kirjoitti:

        Toimenpiteestä neljä kuukautta ja kalkkunakaula. Rasvaa lähti mutta löysä nahka jäljellä ja tilanne rumempi.Uskon nyt, että kirurginen toimenpide parempi.
        Miksi kirurgit kehuvat tätä?! Täyttä roskaa!

        Kirurgit ostavat super kalliin vehkeen, eli "tite" masiinan. Mitäpä muuta sitten tekee enää kuin mainostaa, suosittelee omaansa.
        Loppujen lopuksi noita hyödyttömiä laitteita ei ole kovinkaan monella suomalaisella kirurgilla käytössään.
        Onneksi!


      • kte3
        surullinen kirjoitti:

        Toimenpiteestä neljä kuukautta ja kalkkunakaula. Rasvaa lähti mutta löysä nahka jäljellä ja tilanne rumempi.Uskon nyt, että kirurginen toimenpide parempi.
        Miksi kirurgit kehuvat tätä?! Täyttä roskaa!

        Hei surullinen, missä kävit tekemässä operaatiosi? Itse olen ajatellut juurikin NeckTiteä kaksoisleukani poistoon mutta näistä kommenteista pelästyneenä taidan punnita vielä muitakin vaihtoehtoja...


      • tosi pettynyt
        kte3 kirjoitti:

        Hei surullinen, missä kävit tekemässä operaatiosi? Itse olen ajatellut juurikin NeckTiteä kaksoisleukani poistoon mutta näistä kommenteista pelästyneenä taidan punnita vielä muitakin vaihtoehtoja...

        Mulle tehtii neck tite reilu puolivuotta sitten, Rasvaa ei ollut paljoa ja nyt KALKKUNAKAULA. Ei voi muuta, kun toivoa, ettei kukaan lähde tälle tielle. Jos todella paljon rasvaa, tilanne saattaa olla toisenlainen. Hesassa tehtiin, clinic estetic. Kotihoito - ohjeet olivat myös huonot ja kahdesti yritin meilillä saada vastauksia kysymyksiini mutta en saanut koskaan yhtäkään vastausta.


    • tosikuinvesi

      Minulla myös reipas kaksoisleuka, joka poistettiin rasvaimulla. Jäi iso määrä syviä ryppyjä, kun ikää ja rasvaa oli paljon (ikää 66). Mielestäni ei ollut kannattava toimenpide. Mitä tapahtuu, jos lihon tai etenkin jos laihdun.

      Kukaan ei kertonut etukäteen mitään tuloksista, vaikka yritinkin kysellä. Sitten tehtiin tuloksen parantamiseksi laserointi. Naaman piti olla pari päivää hieman punertava (kenties). Kasvot olivat aivan kauheat ensimmäiset viisi päivää ja verta ja nesteitä tuli ensimmäisenä vuorokautena niin, että vaatteet ja vuodevaatteet olivat kauheassa kunnossa. Minnekään ihmisten ilmoille ei olisi voinut mennä.

      • totuuson

        Pelkästään tavallisella rasvaimulla ei kaksoisleukaa voi postaa 66 vuotiaaltav!! Tuossa iässä alkaa olemaan sen verran paljon ylimääräistä ihoa ettei kyseinen toimempide onnistu. Tarvitaan ihonpoisto jne toimempiteitä, pelkka laser ei auta... että silleen....


      • höynäytetty
        totuuson kirjoitti:

        Pelkästään tavallisella rasvaimulla ei kaksoisleukaa voi postaa 66 vuotiaaltav!! Tuossa iässä alkaa olemaan sen verran paljon ylimääräistä ihoa ettei kyseinen toimempide onnistu. Tarvitaan ihonpoisto jne toimempiteitä, pelkka laser ei auta... että silleen....

        Jos lääkärillä on vähänkään moraalia ja vastuuntuntoa, kertoo milloin toimitusta ei enää kannata tehdä. Mutta business on business ja money talks!!!


      • Ei Estetik&Penttilä
        höynäytetty kirjoitti:

        Jos lääkärillä on vähänkään moraalia ja vastuuntuntoa, kertoo milloin toimitusta ei enää kannata tehdä. Mutta business on business ja money talks!!!

        Minulla on samankaltaiset, todella huonot kokemukset tästä Heikki Penttilästä (Lääkäriklinikka Estetikillä toimiva), en uskalla kertoa mitä minulle on tehty ja milloin koska ne seuraavat tätä blogia (2 toimenpidettä samalla käynillä). Olen erittäin pettynyt leikkaustuloksiin.


    • minäkin

      Mulle tehtiin viime vuonna nectite ( Penttilä ) ja kuivaa, ryppynahkaa jäljellä elikä tuli entistä rumemmaksi kaula. Älkää tehkö tätä vaan reilusti sitten leikkaus. Minä myös koin, että jatkohoito ei toiminut, asiakas ei kiinnostanut enää myöhemmin. Kanssasisarille lohtua!

      • v.....

        Voi että v...ttaa. Olen odottanut jotain parannusta tapahtuvan leuan alle mutta tilanne saman kuin ennen operaatiota. necktitestä ei hyötyä, rahat menivät hukkaan. En missään nimessä suosittele.


    • asia info

      Katsokaa googlesta hakusanoilla "kaulan kohotus", "kaulan muotoilu", "necklift" ym.
      Eiköhän sieltä löydy tarvittavaa infoa, myös rasvaimuista ja "necktite" hoidoista.
      Myös sivuilla
      http://www.isaps.org/en/
      löytyy tietoa.

    • Anonyymi

      Kerron nyt oman kokemukseni, koska itse olisin kaivannut toimenpidettä harkitessani löytäväni enemmän tietoa ja kokemuksia.

      Mulle tehtiin necktite puoli vuotta sitten. Mulla on pieni leuka, joten vaikka olenkin hoikka, kohtuullinenkin määrä rasvaa leuan alla näytti siltä, ettei mulla ollut leukaa enää ollenkaan. Olin koko ajan tietoinen tästä ja mua rupesi jopa ahdistamaan ihmisten ilmoilla oleminen, koska mielestäni leukani näytti niin kamalalta.

      Varasin ensin sairaanhoitajan ilmaisen konsultaation, jossa hoitaja suositteli necktite-operaatiota. Sanoi, että se on nopea ja kivuton toimenpide, melkein heti voi palata töihin operaation jälkeen. Hoitajan konsultaation jälkeen varasin vielä lääkärin konsultaation, joka oli maksullinen. Lääkäri tutki leuan alueen ultralla ja sanoi, että olisin hyvä kandidaatti necktite-operaatioon. Lääkäri kertoi, että viikko toimenpiteen jälkeen voi jo liikkua aivan normaalisti, siihen asti hyvä olla hissukseen.

      Varasin ajan. Ainakin tuolla, missä kävin, on necktite-ajat normaalisti aina torstaisin, jotta asiakas voi viikonlopun ajan toipua. Perjantaisin toimenpidettä ei tehdä, koska jos komplikaatioita tulee, he eivät ole auttamassa viikonlopun aikana. Itse varasin ajan lomalleni, joten operaatio tehtiin alkuviikosta.

      Operaatiopäivänä pitää olla puhdas, hiukset pestynä ja meikittä. Saattaja tulee olla varattuna operaation jälkeen, jotta päästävät kotiin (tämä oli itselleni kauhistus, koska olisin halunnut tehdä tämän kertomatta kenellekään yhtään mitään). Ennen operaatiota sain rauhoittavan lääkkeen ja antibiootin, jota oli määrä ottaa operaation jälkeen muistaakseni vielä 5 päivän ajan. Lääkäri tuli piirtelemään permanenttitussilla leukaani merkintöjä.

      Itse operaatio alkoi reikien tekemisellä korvien eteen poskiin ja leuan alle. Sitten puudutusaine ruiskutettiin ihon alle. Tämä oli kamalaa, se sattui. Onneksi puudutusaine alkoi vaikuttaa nopeasti. Itse toimenpide ei ollut kivulias, mutta epämiellyttävä. En voi sanoa, että se olisi ollut täysin neutraali ja helppo kokemus, niin kuin minulle toimenpidettä markkinoitiin, vaan mielestäni operaatio oli todella epämiellyttävä. Onneksi se ei kestänyt tuntitolkulla. Ihon alla liikutellaan ilmeisesti rasvaa imevää laitetta ja samalla ihoa "poltetaan" tite-teknologialla. Tämä saa aikaan ilmeisesti ihon kiristymisen ja sen "uuden kollageenin muodostumisen", kun iho parantelee itseään tästä shokista. Tästä en ole aivan varma, joten älkää ristiinnaulitko minua, jos olenkin väärässä. Tite-laite pitää kivaa kirkasta piipitystä, siitä äänestä pidin. Imulaite ihon alla tuntui mukavammillaan siltä kuin jokin raapisi sinua ihon alta. Outo tunne. Poskien alaosan käsittely on mukavampaa kuin kaulan. Kaula oli pahin.

      Kun operaatio oli ohi, haavat tikattiin kiinni ja pään ympärille asetettiin välittömästi tukisidos. Sain odottaa hetken ennen kuin minut päästettiin kotiin. Naama tuntui olevan toimenpiteen jälkeen aivan turvoksissa ja tunnoton, puhuminen oli vaikeaa. Kotiin pitäisi mennä taksilla tai autokyydillä. Itse ei saa ajaa.

      Kotona olin hetken tillin tallin, luulen, että rauhoittava lääke alkoi vaikuttaa vasta silloin toden teolla. Hymyileminen oli vaikeaa, koska toinen puoli suustani oli puutunut eikä toiminut. Tämä meni täysin ohi iltaan mennessä.

      Seuraavana päivänä yritin ottaa tukisidosta pois, mutta minua alkoi pyörryttää. Luulen, että verenpaine laski, kun kudosnestettä pursusi leuan alle heti, kun tukisidosta yritti ottaa pois. Ällöttävä, hirveä tunne! Tuntui siltä kuin leuanalunen olisi vesi-ilmapallo, joka täyttyy heti, kun sidosta irrottaa.

      Pari ensimmäistä päivää olivat vaikeimmat ja turvotusta oli reilusti. Siitä vähitellen alkoi helpottaa, mutta koen, että en olisi pystynyt menemään töihin vielä 5 päivän päästä operaatiosta. Viikon toipumisaika oli hyvä. Näin ystäviä kyllä 4-5 päivää operaation jälkeen ilman tukisidosta ja se oli hieman epämiellyttävää. Mieluummin olisin odottanut kokonaisen viikon.

      Tikit otettiin pois vasta 1,5 vk myöhemmin, joten hiuksia oli pidettävä auki siihen asti, ellei halunnut näytellä tikkejä kaikille.
      Lymfassa kävin pariin otteeseen toipilasaikanani. Se oli mukava kokemus.

      Ensimmäinen n. 1 kk oli enemmän tai vähemmän toipilasaikaa. Kovat patit muodoistuivat leuan alle, imu-urat näkyivät ja tunnottomuutta kevyen turvotuksen takia oli leuan alla. Kun muuten oli ok, kaula kiristi paljon, leukaa ei voinut juurikaan nostaa ylöspäin. Tähtiä ei olisi ihailtu siinä hetkessä! Leuan koskettaminen oli jonkin aikaa epämiellyttävää tunnottomuuden ja pattien takia.

      Olen kuitenkin tyytyväinen. Kovia muhkuroita leuan alla oli pitkään, nyt huomasin, ettei niitä enää ole - en tiedä, milloin ne hävisivät. Kaula kiristää edelleen hieman, faskian kiinnittymistä ilmeisesti tapahtunut, täytyy alkaa taas hieroskelemaan.

      Muutos ei ollut dramaattinen, mutta minulle merkittävä. Alan useimmiten hymyillä, kun näen oman sivuprofiilini. Minulla on taas leuka! Kukaan lähipiiristäni ei ole huomannut tai sanonut mitään.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe