Keski-Suomen juhlapaikat

Mii

Nyt kaivattaisiin kokemuksia ja tietoja hääpaikoista Keski-Suomen ja Jyväskylän alueella. Luultavasti 100 hengen pirskeet olisi luvassa vuoden päästä. Kesäpaikkoja, kartanoita, huviloita, juhlahuoneistoja, ravintoloita, teattereita, mitä tahansa..?

36

21178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jo vaimo

      Meidän häämme oli Kivistön työväentalolla! Rähjäinen ulkoa päin mutta aivan ihana sisältä ja kaiken lisäksi edullinen!!!

      • epäröin...

        Me ollaan jo itse asiassa varattu toi Savutuvan apaja, sain niin monta kommenttia sen hyvästä tunnelmasta. Ja isäntä kyllä lupas tehdä meidän kanssa alusta asti ruokalistan, itse en esimerkiksi syö lihaa, niin mitään valtavia paisteja emme ainakaan halua. Koko ajan on vaan arveluttanu onko paikka liian pimeä? Itse halusin sellasen paikan jossa on sisävessat ja lämmitys! Olin viime kesänä häissä kivitalossa, jossa lämmitystä ei ollu. Suomen kesän tuntien tärisin koko häiden ajan niin etten pystyny suunnilleen syömään. Täytyy siis ajatella näitäkin seikkoja, huolimatta siitä, että on kesähäät. Ja ajateltiin, että laivakuljetus Savutuvalle olis ihana? Kertokaahan kommentteja, kaikki Savutuvalla juhlineet!


      • Mii
        epäröin... kirjoitti:

        Me ollaan jo itse asiassa varattu toi Savutuvan apaja, sain niin monta kommenttia sen hyvästä tunnelmasta. Ja isäntä kyllä lupas tehdä meidän kanssa alusta asti ruokalistan, itse en esimerkiksi syö lihaa, niin mitään valtavia paisteja emme ainakaan halua. Koko ajan on vaan arveluttanu onko paikka liian pimeä? Itse halusin sellasen paikan jossa on sisävessat ja lämmitys! Olin viime kesänä häissä kivitalossa, jossa lämmitystä ei ollu. Suomen kesän tuntien tärisin koko häiden ajan niin etten pystyny suunnilleen syömään. Täytyy siis ajatella näitäkin seikkoja, huolimatta siitä, että on kesähäät. Ja ajateltiin, että laivakuljetus Savutuvalle olis ihana? Kertokaahan kommentteja, kaikki Savutuvalla juhlineet!

        Onnittelut, että olette saaneet ihanan paikan varattua itsellenne! Kaikki siellä käyneet tuntuvat kehuvan ja täytyy sitä itsekin vielä lähteä katsastamaan. Hinta vaan kovasti arveluttaa.

        Laivakuljetus olisi aika huippua kieltämättä, mutta siihen saa varata jonkinlaisen summan myös. Katselin noita joskus aiemmin, kun järjestelin luokkakokousta Jyväskylän seudulle. Olisikohan vaihdellut yhden kyydin hinta 100-200 euron välillä?


    • Melli

      Majakoskea ei voi kuin suositella. Sijaitsee maalaiskunnan puolella ihan kätevän ajomatkan päässä esim Taulumäen, Palokan tai Jyväskylän kirkosta. Upeita rakennuksia ja etenkin vanha riihirakennus on uskomattoman tunnelmallinen.

      • jenna

        Olemme varanneet ensi kesäksi Majakosken häitä varten. Siinä riihessä on meidän hääjuhla, pääsen huomenna vasta katsomaan paikkaa, sitten näkee omin silmin paikan :) Oletko ollut häissä ko paikassa?


    • Hiihoo

      Survo Korpelan tila on Kuokkalassa näppärän matkan päässä kaikista kirkoista ja etenkin jos juhlaväki on sen tyylistä, että yöllä pitää vielä päästä jorailemaan kaupungin sykkeeseen, tämä paikka on mainio sijaintinsa suhteen. Savutuvan apaja on Vaajakoskella hiukan kaupungista syrjässä, mutta sen tunnelmalle ja viihtyvyydelle ei vertoja vedä mikään! Etenkin talvihäät ovat olleet oikein onnistuneet ko. paikassa! Kannattaa käydä paikan päällä tutustumassa, netistäkin löytyy hyvin tietoa!

      • jenna

        Me ei haluttu juhlia häitämme kummassakaan paikassa. Survo KOrpelassa vieraat olisi pitänyt jakaa kahteen eri tilaan, kun yhteen saliin ei mahdu kuin n 50 ihmistä. Typerää, jos kaikki ei mahdu samaan saliin. Savutuvan apaja on kaunis paikka mutta emme tykänneet siitä että menuun ei voi itse vaikuttaa. En halua pelkkiä laatikkoruokia häihin. Sinne ei myöskään saa viedä omia juomia, eli esim boolia ei voi tehdä. Talon viini on yli 20e/pullo. Noi on pieniä miinuksia, mutta me haluamme vapaammin vaikuttaa esim. siihen mitä häissämme tarjoamme...


      • Mii
        jenna kirjoitti:

        Me ei haluttu juhlia häitämme kummassakaan paikassa. Survo KOrpelassa vieraat olisi pitänyt jakaa kahteen eri tilaan, kun yhteen saliin ei mahdu kuin n 50 ihmistä. Typerää, jos kaikki ei mahdu samaan saliin. Savutuvan apaja on kaunis paikka mutta emme tykänneet siitä että menuun ei voi itse vaikuttaa. En halua pelkkiä laatikkoruokia häihin. Sinne ei myöskään saa viedä omia juomia, eli esim boolia ei voi tehdä. Talon viini on yli 20e/pullo. Noi on pieniä miinuksia, mutta me haluamme vapaammin vaikuttaa esim. siihen mitä häissämme tarjoamme...

        Taitaa tuo Savutuvan apaja olla Jyväskylän paikoista kalleimpia.

        Kartanoissa taas taitaa useimmiten käydä niin, että väki jaetaan eri saleihin.. Harvassa nyt niin isoja saleja löytyy. Useimmiten olen ollut häissä, joissa ruokailu tapahtuu hiukan eri puolilla taloa. Onhan se tietysti vähän tylsää, jos samaan aikaan pidetään ohjelmaa toisaalla. Kannattanee ottaa huomioon suunnittelussa. Mutta eihän tuolla Survolla kuitenkaan eri rakennuksiin ollut tarkoitus jakaa? Siellähän on ne kaksi taloa.


      • morsian 05

        tietääkö kukaan vanhasta korpelasta? on vanhalla saarijärventiellä(?)..ajateltiin pitää siellä juhlat mutta asutaan ite kirkkonummella joten voisitteko kertoa jos tiedätte jotain!!!


      • Mii
        morsian 05 kirjoitti:

        tietääkö kukaan vanhasta korpelasta? on vanhalla saarijärventiellä(?)..ajateltiin pitää siellä juhlat mutta asutaan ite kirkkonummella joten voisitteko kertoa jos tiedätte jotain!!!

        En tiedä ainakaan vielä tuosta vanhasta Korpelasta Saarijärventiellä. Ettet vain tarkoita Survo-Korpelan tilalla olevaa Korpelan taloa - on sen paikan taloista vanhempi ja taisi puhelimessa emäntä sitä vanhaksi Korpelaksikin kutsua... En ole käynyt sisällä, mutta ulkoapäin voisin päätellä olevan aika tunnelmallinen. Pihapiiri on mukava, siellä on mm. muita vanhoja rakennuksia ja kotieläimiä.


      • ohi on

        Korpelan riihi oli loistava haapaikka n.60:lle hengelle ja lahella keskustaa. Ainoa negatiivinen asia oli uusi manageri - epapateva, usein pahalla tuulella, lupailee asioita joita ei sitten tapahdukaan, ei vastaa puhelimeen tai viesteihin jne. Homma meni niin peffalleen hanen kanssaan, etta omalta osaltani koko haiden jarjestely oli taysi painajainen ja nyt olen vain iloinen etta koko juttu on ohi ja tata rumbaa ei tarvitse toiseen kertaan kayda lapi. Muija oli itse haissakin niin myrtsi, etta osa haavieraista alkoi kutsua hanta pelottavaksi akaksi.
        Eli suosittelen paikkaa, mutta managerista ei kannata liikoja odottaa. Sovi kaikki asiat naamakkain ja sen jalkeen kirjaa mustaa valkoiselle. Varaudu ruinaamaan vastauksia ja ala anna hanen "hoitaa" esim. majoitusasioita hotellien kanssa.


    • Mii

      En nyt muista Viitasaaren lähistöllä sijaitsevan kartanon nimeä.. olisiko ollut Viikin kartano. Se oli aivan ihana ja kaunis paikka kesähäihin, mahdolllisuus osan vieraista majoittamiseen, kotieläimiä jne. Hyvänä vinkkinä pohjoisemmassa Keski-Suomessa vihkiytyville :)

      • Piedro

        www.wiikinkartano.fi


    • Katariina

      Upeimmat hääjuhlat jotka olen vieraana viettänyt ovat olleet Jämsässä Kukkaismäessä. Valtatien varrella ennen Jämsään 13 km Jyväskylästä päin. Hulppeat juhlatilat johon mahtuu isokin juhlaseurue. Oman juhlakkuutensa antavat varmaankin 1,5 metriä paksut kiviseinät ja paikka kivasti sisustettu. Juhlapaikka sijaitsee vanhassa kartanomiljöössä. Ruoka on taivaallista ja on mahdollisuus myös majoittua edullisesti. Mukava oli myös aamulla kun yövyimme tavata juhlavieraita vielä aamiaispöydässäkin... Suosittelen ja varmasti jos joskus menen naimisiin se olisi kyllä Kukkaismäki jossa juhlisin. Erillinen "Rytmiriihi" jossa mahdollisuus jopa livebändiin... Kyllä vieläkin mieltä lämmittää ja tanssituttaa. Olen tosi useissa häissä ollut Jyvässeudulla ja tutustunut kaikkiin mainittuihin hääjuhlapaikkoihin niin voin todella suositella Kukkaismäkeä.

    • morsio06

      Olemme kaasoni kanssa käyneet tarkastelemassa näin kesäaikaan joitakin juhlapaikkoja, jotta ensi talven aikana voi tehdä päätöksen kesän muistot mielessä. Menemme siis naimisiin vasta kesällä -06, mutta olemme jo alkaneet etsiä paikkaa, joka sitten talven aikana varataan.

      Tähän mennessä paras on ollut ravintola Vesilinna Harjulla. Joku voisi sanoa, että se ei ole yhtä tunnelmallinen kun edellä mainitut kartanot, mutta kriteerit, jotka meillä painavat vaakakupissa ovat kaikki Vesilinnassa kohdallaan; Haluan, että häät ovat yksinkertaiset ja juhlavat, haluan että tämä on minulle, äidilleni, isälleni, anopille ja appiukolle mahd. helppoa, eli ei tarvitse itse valmistaa oikeastaan mitään, vaan vieraat ihmiset järjestävät ja me ja vieraamme saavat nauttia. Ravintolassa tarjoillaan viiniä tarjoilijoiden puolesta, kun esim. Survon kartanossa, pitäisi jonkun häävieraista (veljen, isän, sedän, tädin jne.) tarjoilla viini vieraille. Lisäksi rahamme ei riitä 80 ihmisen kestitsemiseen koko illaksi, siksi on hyvä, että paikalla on baari, josta halukkaat voivat itse ostaa juomansa.
      Suvussamme ja vieraidemme joukossa ei ole vielä juurikaan montaa lasta, lähes kaikki vieraat ovat aikuisia. Haluan että juhla koostuu hyvästä ruuasta, juomasta, musiikista ja tanssista. Ei ylimääräistä töhellystä ja leikkejä. Perinteiset puheet ja musiikkiesityksiä ja siinä se.

      Toki häissä leikit ja pelit ovat ihan hauskoja, ilmeiseti olen niin laiska, että haluan karsia kaiken ylimääräisen pois.

      Lisäplussaa: upeat maisemat kaupungin yli ja laajavuoreen, kankaiset pöytäliinat, aidot kukat pöydissä(ei tarvitse itse niinkään koristella), ammattitaitoiset tarjoilijat.
      Miinusta: Kalleus!

      Juuri tämä kalleus on yksi syy, miksi olen päättänyt karsia ylimääräiset, hääkarkit, koristeet ym. pois. uskon, että tunnelma tulee kyllä maisemista, kukista, ruuasta, juomasta ja hyvistä ystävistä ympärillä.

      • kesäheinä

        Hei!
        Vesilinnaa olemme harkinneet mekin. Kallis hinta... missä suuruusluokissa liikutaan?


    • Mii

      Vesilinna oli ihan mielenkiintoinen vinkki - käynyt mielessä myös meillä. Olisi varmasti erikoista ja sopii paikaksi eri vuodenaikoina.

      Palokassa päin on jokin kiva kartano, jota on kehuttu, mutta jossa en ole käynyt. Taas on nimi hukassa. Jos jollakin tietoa, laittakaahan infoa tuosta!

      • morsio06

        ...on saatettu tarkoittaa Majakosken juhlataloa, joka siis sijaitsee Ruokkeentien varrella. En tietenkään ole varma. Majakoskestahan oli jo yllä mainintaa.
        Minä en ainakaan tiedä Palokassa mitään muita juhlapaikkoja, "kartanoita" tmv. .


      • Matti & Musagents
        morsio06 kirjoitti:

        ...on saatettu tarkoittaa Majakosken juhlataloa, joka siis sijaitsee Ruokkeentien varrella. En tietenkään ole varma. Majakoskestahan oli jo yllä mainintaa.
        Minä en ainakaan tiedä Palokassa mitään muita juhlapaikkoja, "kartanoita" tmv. .

        Juhlapaikkoja löytyy, mutta kannattaa varata ajoissa. Könkkölää ei tainnut kukaan mainita, sijaitsee Keuruun tien ja Killerin raviradan välissä. Mukava ja viihtyisä paikka sekin, iso, vanha hirsinen rakennus, mahtunee 100 henkeä kevyesti. Olen itse ollut useita kertoja siellä soittamassa. Tikkakosken kupeessa on Ränssin kievari. Se on hieman sellainen "kartanon" mallinen paikka, tosi hieno.


      • Mii
        Matti & Musagents kirjoitti:

        Juhlapaikkoja löytyy, mutta kannattaa varata ajoissa. Könkkölää ei tainnut kukaan mainita, sijaitsee Keuruun tien ja Killerin raviradan välissä. Mukava ja viihtyisä paikka sekin, iso, vanha hirsinen rakennus, mahtunee 100 henkeä kevyesti. Olen itse ollut useita kertoja siellä soittamassa. Tikkakosken kupeessa on Ränssin kievari. Se on hieman sellainen "kartanon" mallinen paikka, tosi hieno.

        Sitä olenkin miettinyt, mihin sydämenmuotoiset opasteet aina kesälauantaisin osoittavat Keljonkeskuksen lähettyvillä. Taitaa olla siis se Könkkölä.


      • pimpula**

        Ränssin kievari on Palokassa.


      • pampula
        pimpula** kirjoitti:

        Ränssin kievari on Palokassa.

        Oletkohan koskaan Ränssin kievarissa edes käynytkään ei taatusti ole Palokassa....Ränssiin mennään Puuppolan läpi ja paikka on minusta Kuikka ja ainakin hyvin likellä sitä kuuluisaa Kuikan lavaa....Tikkakoskikin on parempi kotipaikka Ränssille kuin Palokka........??????
        Ei pitäis ihan höpöjä löpistä.....


    • J
    • R

      Jyväskylän keskustan tuntumassa, Kuokkalan puolelta, löytyy Survo-Korpelan tila. Paikka on mukava maalaiskartano, jossa ainakin minun kokemusteni mukaan on tosi hyvää ruokaa. Tässä sinne linkki: www.kartanopidot.com/

    • kesäjuhlat tulossa

      Terve!

      Jyväskylän keskustan läheisyydessä on myös Valorinteen seurantalo, jota voi vuokrata erilaisiin juhliin.
      Lisätietoja löytyy Valorinteen nettisivuilta: www.valorinne.fi

    • Ekis

      Onhan niitä muitakin....
      Vaajakoskella Liekkilä jossa vihittiin Mauri ministerinkin sukua , Naissaaren kahvi ja juhlahuone tai Urheilutalo tai kirkon tilat tai , Kaunisharjussakin joku paikka, Palokassa pelimannitalo, Ränssin Kievari on tosiaan Kuikassa, Lannevedellä Sampola, Nikolainkulma aivan Jyväskylän ytimessä...Petäjävedellä vanha kirkko ja lähellä tiloja...

    • Zzimbba

      Turkilan tai Tuomiston tilat Muuramen Rannankylässä ovat ok. Muutkin yllä olevat käyvät.

    • PettynytSerkku

      Hankasalmen Lomakeskus Revontulea en voi suositella. Oli sukulaisen häät ja koko paikka oli pölyistä. Juhlasali sekä mökki jossa yövyimme.

      Lisäksi savusauna jota ei oltu edes lämmitetty oikein ja sekin oli kuulema vieraiden syy..? Huvila joka oli lähinnä varastoksi laitettu, jääkaappi homeen peitossa, kahvipannua pesty varmaan milloinkaan.

      Revontulen puolustus oli lähinnä että käyttäjässä vikaa, kaikin puolin. Mökin likaisuus laitettiin paikan mukaan "puutteisiin". Viemäri ei vetänyt ja takka oli tukossa.

      Harmittaa paljon hääparin puolesta, kun he koko homman maksoivat.

      En halua että kukaan pettyy, oli niin suuri pettymys meille.

    • häät

      Meillä oli onnistuneet juhlat Revontulessa ja kaikki toimi sovitulla tavalla. Tilat oli juuri remontoitu ja siistit. Palvelu oli todella joustavaa.

      • Tenho24

        Revontuli on siisti mesta. Samaa mieltä!


    • Tenho24

      Hangan lava on hyvä paikka. Edullinen hinta.

    • kurre3

      Kotileipomo ja pitopalvelu Lempileivos. Mahdollisuus tilata myös pelkkä pitopalvelu juhliin. :)

    • mulberi

      Hankasalmen kotiseutuyhdistyksellä Halla tupa idyllisessä museokylässä, rauhallinen pihapiiri 2 tupaa, yht n 270 m2. Komea puukirkko vieressä ja hyvät paikoitustilat
      www.hankasalmenkotiseutuyhdistys.fi

    • juuhelikkäs2016

      Survon kartanossa huono palvelu, pahaa ruokaa ja heikkotasoiset tilat. Vältä varsinkin paljun ja saunan tilaamista. Isoon tilaan ei saa viedä omia juomia.

    • AnneSaikkonen
    • HappyBubble

      Muuramen Rannankylästä löytyy myös Koivumäen Herkkutupa (entinen Tunnelmatupa), voin todella lämpimästi suositella. Häävieraani kehuivat ruokaa maasta taivaisiin. Hääpäivä oli sateinen, mutta se ei haitannut! Kaunis vanha kansakoulurakennus, jossa salissa hirsiseinät. Upea paikka ja sisätiloihin mahtuu noin 100henkeä. Meillä oli 150hengen häät, ulos oli järjestetty telttoja sekä toinen noutopöytä, jotta kaikki saivat syödäkseen.

      www.facebook.com/koivumaenherkkutupa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4813
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4583
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4194
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3167
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2701
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      222
      2172
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1797
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe